آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911

ببر تازه‌نفس مرسدس، و اسطورهٔ ماندگار پورشه

روز حساب فرا رسیده است، بی‌شک، دوئل این دو خودروی فوق‌العاده، خواستهٔ هر علاقه‌مند به ماشین بوده که چند ماهی است انتظار آن را کشیده‌اند.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: حکم

AMG در حال حاضر یک خودروی جدید و اسپرت را برای رقابت با بهترین خودروی مطرح جهان یعنی پورشه 911، طراحی و تولید کرده که حالا آن را برای تاخت و تاز به میدان فرستاده است. AMG GT به نظر خیره‌کننده می‌رسد، کابین بسیار لوکس و موتور قدرتمند V8 ز برجسته‌ترین نکاتی هستند که در وحلهٔ اول می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. ولی هندلینگ این خودرو مهیج‌ترین و اصلی‌ترین قسمتی است که مرسدس بر روی آن تأکید دارد و بیشترین تمرکز را داشته است. این خودرو واقعاً اسپرت است، با پویایی، چابکی و هندلینگی که قبلاً در هیچ‌یک از خودروهای اسپرت مرسدس بنز دیده نشده است. طراحی AMG GT S جدید به زیبایی انجام شده و بیشتر نشئت گرفته از رقیب بزرگ آلمانی‌اش یعنی 911 می‌باشد، که در همان نگاه اول به سقف شیب‌دار GT S این موضوع را متوجه می‌شوید. اما در فاصلهٔ محوری کشیده‌تر از 911 کاررا می‌باشد. پورشه نیز در این رنج ارزان‌تر GT S AMG است. ما مرسدس را در بریتانیا آزمایش کردیم و پس از تست‌های سخت و جان‌فرسا، می‌خواهیم با یکه‌تاز میدان خودروهای با عملکرد بالا و اسپرت روبه‌رو کنیم.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدس AMG GT بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین اتومبیل‌های جدید سال 2015 خواهد شد. اما می‌خواهیم بهفمیم مرسدس چگونه و طبق چه ادعایی در مقابل بهترین خودروی اسپرت جهان، یعنی پورشه 911 قد علم کرده است؟ چراکه ادعای رقابت با پورشه 911 GTS سخت‌تر از هر چیزی در دنیای خودروهای اسپرت است. بنابراین ما برای اولین بار AMG GT، و پورشه GTS911 را در سراسر کالیفرنیا به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد با هم شاخ‌به‌شاخ می‌کنیم و هردوی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: نگاه کلی

در مورد پورشه 911 GTS که پیش از این آگاهی کامل داشته‌اید، چه در بحث طراحی و چه در بحث عملکرد و قسمت‌های فنی؛ پس در این قسمت بیشتر به مرسدس AMG GT می‌پردازیم. قدرت مرسدس با یک پیشرانهٔ V8 4.0 لیتری جدید مجهز به توربو دوقلو تغذیه می‌شود. طبق اعلام مرسدس، این خودرو جایگزین مستقیم برادر بزرگ‌تر و گران‌تر SLS گال‌وینگ سوپراسپرت نیست ولی ظاهری به‌مراتب ظریف‌تر و صیقلی تر دارد. پیشرانهٔ این خودرو را می‌توانید با دو نسخه انتخاب کنید، نسخهٔ GT با قدرت 456 اسب بخار، و نسخهٔ GT S با قدرت 503 اسب بخار در دسترس است. هدف از تولید این خودرو نیز نبرد با پورشۀ 911 است که پیش از هر چیزی، مرسدس وعده آن را داده بود.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: طراحی

سقف قوس‌دار این خودرو جریان هوا را به‌خوبی عبور می‌دهد، در مقابل، کاپوت کشیده و بلند، و هواکش‌های جانبی بر روی گلگیرها را می‌بینیم که طبق سنت طراحی خودروهای اسپرت مرسدس بنز، جز این هم دور از انتظار نبود. چراغ‌های جلو با طرح تکنولوژی جدید LED که در محصولات جدید مرسدس هستند در کنار جلو پنجرهٔ بزرگ و مشبک و هواکش‌های بزرگ بر روی سپر، نمای جلوی خودرو را هماهنگ و زیبا تشکیل داده‌اند. درب‌ها مانند SLS بال مانند نیستند ولی با ظرافت خاصی با خطوط بدنه هماهنگ شده‌اند که در کنار گلگیرهای باد کردهٔ جلو و عقب، نمایی عضلانی و قدرتمند را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب هم اولین چیزی که نگاه شما را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های کشیده و باریک است که تا حدودی نشئت گرفته از مدل SLS است. درب صندوق عقب به‌صورت فست‌بک بوده و مانند خودروهای هاچ‌بک، با شیشهٔ عقب باز می‌شود. یک بالچه هم برای کنترل جریان هوای عقب خودرو، در انتهای درب صندوق پنهان شده است که در سرعت‌های بالا و مواقع نیاز باز می‌شود. در مجموع، ظاهر AMG GT قابل قبول بوده و جزئیات این خودرو به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده است که در با نگاه کردن در زمان طولانی از آن خسته نمی‌شوید.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

شاید از نظر افراد زیادی، AMG GT ظاهری لوکس و پرادعا داشته باشد، که این امر به دلیل نام مرسدس بنز است که با این خودرو می‌آید، اما پورشه 911 GTS ظاهری ساده و هدفمندتر را ارائه می‌دهد که گویی فقط برای هدفی خاص طراحی و تولید شده است. عنوان GTS برای 911 مواردی را در طراحی ارتقاء بخشیده است، به‌عنوان مثال، چرخ‌های 20 اینچی با آلیاژ سبک آلومینیوم با طرح خوشه ای به رنگ دودی مات، اگزوزهای دوگانه چهارتایی به رنگ دودی مات، و درب پوشش موتور در عقب نیز به رنگ دودی مات درآمده است، که بیش از حد به کاررا 4 شبیه شده است، در مجموع، این مدل از 911، بهتر از مدل‌های GT3 و تارگا است.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: فضای داخلی

در داخل 911، شما داخل یک کابین تقریباً ساده و آشنا را می‌بینید که معمولاً در طی این چند سال تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین خود نداشته است. با نگاهی به اجزای صفحهٔ کیلومتر، طرح سنتی و آشنای پورشه را می‌بینید، دکمه‌ها سر جای خود، با حالتی ساده قرار گرفته‌اند که البته فوق‌العاده کاربردی هستند و ارگونومی داشبورد در مجموع اعمال رانندگی ایده آل را برایتان مهیا می‌سازد. همه چیز ساده و به دور از تجمل و اغراق است و گویی طراحی داشبورد فقط برای یک مسابقه تدارک دیده شده است، که البته جنس مواد استفاده شده در کابین بسیار با کیفیت است. فرمان نیز بسیار ساده طراحی شده و دکمه‌ای بر روی آن وجود ندارد.GTS در داخل 911 صندلی‌های اسپرت را ارائه می‌دهد که در جای‌جای کابین هم پوشش الکانتارا را مشاهده می‌کنیم. در مجموع برای برخی از مردم این‌طور به نظر می‌رسد که کابین AMG GT فضای بزرگ‌تری را فراهم خواهد کرد.

Porsche 911 GTS interior
Porsche 911 GTS interior

و اما کابین مرسدس AMG GT، برای جذابیت بیشتر، داشبورد به دو تکهٔ رنگی متضاد از هم در آمده است که جلوهٔ لوکسی به آن بخشیده است. دریچه‌های گرد و چهارگانۀ هواو صفحه نمایش COMAND مرسدس، وسط داشبورد را بسیار اسپرت تر و مدرن‌تر از 911 القاء می‌کند. این در حالی است که در کنسول میانی تمام المان‌های رانندگی و کنترلرهای تجهیزات کابین در آن به زیبایی نقش بسته است و با حالتی اسپرت و مهندسی شده، چینش دکمه‌ها، اشاره بهموتور V8 این خودرو دارد، که هشت دکمهٔ کاربردی رانندگی به صورت حرف V طراحی شده‌اند. تمامی مواد استفاده شده در کابین این خودرو درجه یک و بسیار با کیفیت هستند و پوشش بیشتر اجزای کابین هم از چرم دوست داشتنی آلکانترا می‌باشد. فرمان بسیار اسپرت و شیک طراحی شده و طبق معمول بر روی آن دکمه‌هایی برای کنترل تماس تلفنی و همچنین کنترل برخی فرمان‌های داخلی تعبیه شده است.

2015 Mercedes-AMG GT interior
2015 Mercedes-AMG GT interior

با نشستن در کابین AMG GT، متوجه ارتفاع پایین صندلی خواهید شد و به همین خاطر فضای کافی برای سرتان تا سقف وجود دارد. اما به‌طور کلی، برخلاف تصور عموم، با نشستن در این خودرو، فضای کلی کابین تنگ تر از 911 به نظر می‌رسد که آن هم به دلیل کنسول حجیم میانی می‌باشد. بعد از مدت طولانی تست و رانندگی در جاده، متوجه شدیم که صندلی‌های اسپرت AMG GT برای سفرهای طولانی کمی ناراحت‌کننده است و البته چند نقطهٔ کور در ستون A پیدا کردیم. ولی در مسیرهای پر پیچ و خم و حرکات تند و تیز خودرو، صندلی‌ها بسیار مناسب و رضایت‌بخش هستند. در مقابل اصلاً نباید فریب بینی بلند این خودرو را خورد، زیرا با وجود پیشرانۀ 4 لیتری V8 توئین توربو که پشت چرخ‌های جلو نصب شده است، پس از مدت کمی رانندگی، به‌سرعت خواهید فهمید که این خودرو اصلاً یک GT تنبل نیست.

2015 Mercedes-AMG GT interior
2015 Mercedes-AMG GT interior

Porsche 911 GTS interior
Porsche 911 GTS interior

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: در جاده

استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و سیستم تعلیق جدید مرسدس برای این خودرو باعث نگه‌داشتن وزن به حداقل شده است، و نتیجه GT S AMG بسیار واضح‌تر و پویاتر از هر AMG دیگری که در قبل دیده‌ایم احساس می‌شود. هندلینگ این مرسدس جدید بسیار رضایت بخش و حرفه ای است. این خودرو با مرکز ثقل بسیار پایین خود، و فاصله ی دو محور طولانی و لاستیک‌های پهن، کاملاً به جاده چسبیده و بسیار پایدار است. کشش خودرو عالی، شتابگیری سریع و کلیهٔ امور مکانیکی پرشور و مهیج هستند، به لطف سیستم‌های پیشرفتهٔ مکانیکی و به‌کارگیری دیفرانسیل جدید AMG، عقب خودرو هرزگردی ندارد و شما می‌توانید قدرت شورانگیز موتور V8 را بر روی چرخ‌های عقب داشته باشید، بی‌آنکه از مسیر منحرف شده و یا بخواهید تلاش کنید قدرت خود را پایین نگه‌داشته و از چرخیدن خودرو جلوگیری کنید.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

برای یک خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب، بسیار سخت است که ثبات و پایداری در هر شرایطی حفظ شود، ولی AMG GT از پس این امر به‌خوبی بر آمده است، و به لطف سیستم الکترونیکی قفل دیفرانسیل، کشش خودرو حفظ می‌شود و understeer بسیار کمی اتفاق می‌افتد. در واقع شما هیچ‌وقت احساس نمی‌کنید که وزن خودرو بیش از حد بر محور جلو قرار دارد. چراکه با مهندسی دقیق و پلت فرم حرفه‌ای AMG GT، توزیع وزن 1540 کیلوگرمی را بر روی اکسل عقب %53 و بر اکسل جلو %47 تقسیم کرده‌اند، که خود این امر یک مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید و دینامیک خودرو همانند اتومبیل‌های موتور عقب شده است.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

واکنش فرمان AMG GT به دستان شما به‌سرعت نور، و فوق‌العاده سریع است که در کنار هندلینگ بالای این خودرو احساس اعتماد به نفس و رضایت بخشی را به شما القاء می‌کند. ولی ما احساس کردیم به‌خوبی حس فرمان 911 نیست. با وجود اینکه بعد از کلی تست و رانندگی هنوز هم نتوانستیم هیچ ایرادی به فرمان پذیری AMG GT بگیریم، ولی همچنان فکر می‌کنیم روان بودن فرمان 911 خصوصاً در جاده‌های پیچ‌خورده، شادی‌بخش تر است و همانند مدل GT3 به دور از تجمل، فقط حس ناب و خالص رانندگی را القاء می‌کند. پورشه، ساده است، زیبایی خاص خود را دارد، بلافاصله در خدمتتان است، الهام بخش است و اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. در مقابل هم، AMG GT S را داریم که زیبا و ظریف است، قدرتمند و پایدار است، و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

خودروهای AMG مرسدس روز به روز در حال تکامل و پیشرفت هستند و AMG GT S خودرویی فوق‌العاده است. سیستم تعلیق این خودرو در حالت‌های مختلف به‌خوبی عمل می‌کند. در حالت اسپرت بسیار سفت و پایدار می‌شود ولی در مقابل در حالت کامفورت یا راحت، بسیار آرام و نرم عمل می‌کند. نفوذ سر و صدا به داخل کابین مرسدس نسبت به پورشه بسیار کم می‌باشد، البته همین صدای کم هم به دلیل لاستیک‌های بسیار پهنی است که بر روی AMG GT S نصب شده و نویز جاده را منتقل می‌کند. سیستم تعلیق PASM پورشه با تنظیم 10mm می‌تواند ارتفاع را تغییر دهد که در مجموع سیستم تعلیق 911 سخت‌تر از مرسدس است.

هر دو خودرو قادر هستند تنظیم پویای دریچه گاز، سیستم تعلیق و فرمان، کنترل ثبات و پایداری را در اختیارتان بگذارند تا در شرایط مختلف بهترین نتیجهٔ رانندگی را داشته باشید. سیستم داینامیک AMG سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را در تنظیمات خود به شما ارائه می‌دهد، مرسدس به علاوهٔ این سه حالت، یک حالت شخصی را که قابل برنامه‌ریزی دلخواه راننده می‌باشد را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا در تنظیم اولویت‌های شخصی خود از حالت فرمان، اگزوز، دریچه گاز، گیربکس، سیستم تعلیق و … دخیل باشید که درواقع به دلخواه خود و نوع رانندگی دلخواه خود قابل تنظیم است. همچنین یک پکیج داینامیک پلاس به ارزش 1795 پوند برای AMG GT در دسترس است و یک حالت ریس را اضافه می‌کند که امور مکانیکی خودرو را تماماً مخصوص مسابقه به شما ارائه خواهد کرد؛ پکیج پویای ریس، باعث ارتقاء موتور، گیربکس و سیستم فرمان و تعلیق فعال می‌شود که امور فنی خودرو را در حد یک اتومبیل مسابقه ای تنظیم می‌کند، همچنین یک سیستم کروز کنترل را جهت پالایش بهتر سوخت اضافه می‌کند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

پورشه911 GTS نیز شامل یک بستهٔ استاندارد Sport CHRONO می‌باشد و شما می‌توانید دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس را برای پیشرانه و سیستم تعلیق انتخاب کنید. ویژگی اگزوز اسپرت نیز قابلیتی است که در هر دو اتومبیل مورد بحث قرار دارد که صدای خروجی موتور را بیش از حد سخت و خشن می‌کند. پورشه با یک موتور تخت شش سیلندر و مرسدس با یک موتور V8، هر دو صدای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. با این تفاوت که موتور مرسدس صدای کلفت و خشن دارد که همراه با صدای ترق و تروق از اگزوزهای دوگانهٔ بزرگ به گوش می‌رسد، ولی پورشه صدایی ریز و صاف دارد که با حالتی وزوزکنان و تند و تیز از اگزوزهای چهارگانه فریاد می‌کشد. در مجموع صدای اگزوز AMG GT با موتور V8 توئین توربو، بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، و شخصیت مردانه ای به خودرو بخشیده است که با فشار دکمه استارت، صدای انفجار موتور V8 را می‌شنویم و پس از حرکت، در سرعت‌های پایین، صدای قُل قُل با حالتی خفه شنیده می‌شود، اما در دور موتور بالاتر صدای نعرهٔ خشنی به گوش می‌رسد که بسیار پرطنین است.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

شعار معروف شرکت مشهور و معتبر AMG، “یک مرد، یک موتور” است، یعنی هر مرد در این شرکت به صورت دست‌ساز یک انجین قدرتمند مرسدس را می‌سازد و کامل می‌کند. پس انتظار می‌رود، پیشرانهٔ V8 جدید 4.0 لیتری که قلب S GT جدید مرسدس بنز است، به‌خوبی نیاز ما را از نظر قدرت و گشتاور بالا رفع کند. بیشینهٔ قدرت این خودرو 503 اسب بخار است، و بیشینهٔ گشتاور آن 650 نیوتن متر می‌باشد. این آمار و ارقام یعنی، AMG GT S با 200 سی‌سی حجم بیشتر، موفق به کسب حدود 80 اسب بخار و 210 نیوتن متر بیشتر از پورشهٔ 911 GTS شده است. نکتهٔ مهم و جالب این خودرو که بسیار هم حائز اهمیت است، این است که شما می‌توانید تمام گشتاور موتور را در دور 1750rpm در اختیار بگیرید که همین امر باعث چابکی بیشتری خصوصاً در سرعت‌های پایین شده است، عملکرد موتور به پدال گاز بلافاصله است که با فشار پدال گاز سریعاً واکنش نشان می‌دهد و شتابگیری آغاز می‌شود و شما را به صندلی میخ‌کوب می‌کند. ولی اگر اوج قدرت را نیاز داشتید، باید دور موتور را به 6250rpm رسانده تا از تمام 503 اسب این خودرو استفاده کنید. مرسدس به طرز شگفت‌آوری سریع و تندخو است، موشک زمینی که در 3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت بیش از 310 کیلومتر در ساعت را به ثبت می‌رساند. به نوعی می‌توان گفت که این خودرو یک چهرهٔ تطبیق داده شده از پورشهٔ 911 می‌باشد. پورشه نیز با پیشرانهٔ 3.8 لیتری تخت خود قادر به تولید 426 اسب بخار قدرت در دور 7500rpm و تولید 440 نیوتن متر گشتاور در دور 5750rpm می‌باشد که با گیربکس دستی شتاب 4.4 ثانیه و با گیربکس PDK شتاب 4.0 ثانیه را ثبت می‌کند و در نهایت به سقف سرعت بیش از 304 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

هر دو خودرو در جاده، دارای عملکرد بسیار بالایی هستند و کاملاً نظرتان را به قابلیت‌های خود جلب می‌کنند، و حس می‌کنید که بیشتر از نیازتان را جوابگو است، اما موتور پورشه با 210 نیوتن متر گشتاور کمتر و 79 اسب بخار قدرت کمتر، در مقابل مرسدس کمی سخت تر به نظر می‌رسد. نه این بد یا ضعیف باشد، بلکه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت خود بسیار بهینه، سریع و حیرت انگیز عمل می‌کند و مزیت هردوی این خودروها این است که برای امور عادی و روزمره مشکل ساز نیستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

برخلاف مرسدس بنز، آپشن گیربکس دستی برای پورشه وجود دارد، در حالی که اکثر مردم گیربکس‌های اتوماتیک PDK کلاچ دوبل را برای 911 خود انتخاب می‌کنند که با جعبه دندۀ DCT مرسدس بنز مشابه است. هر دو سیستم انتقال قدرت PDK پورشه و DCT مرسدس، اتوماتیک و هفت سرعته هستند. هر دو خودرو مجهز به پدال‌های پشت فرمان هستند که با فشار دادن آن‌ها، شیف سریع و صاف دنده‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند، زمان‌بندی دریچهٔ گاز و شتابگیری بعد از شیف هر دنده در هر دو خودرو به نحو احسن انجام می‌شود.

ترمزهای هر دو خودرو نیز عملکرد عالی دارند ولی ترمز 911 کمی نرم‌تر عمل می‌کند. آپشن ترمز سرامیکی نیز برای هردو در دسترس است. در مجموع ازنظر سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق و ترمز هم هردو خودرو تقریباً در یک سطح و البته بسیار رضایت‌بخش بودند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: هزینه‌ها و عملی بودن

در حالی که هر دو مدل دارای سیستم استارت/استاپ هستند، اما ارقام رسمی کمپانی پورشه ادعا می‌کند که 911 پاک‌تر از AMG GT است. این ارقام، انتشار از گلخانه ای 202g بر کیلومتر را در مقایسه با 219g بر کیلومتر برای AMG GT S نشان می‌دهند. این رقم برای مدل کم قدرت‌تر یعنی AMG GT، 216g بر کیلومتر می‌باشد.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

قابلیت استفاده در امور روزمره نیز در بازار این نوع خودروها بسیار مهم است، پورشه همیشه در این آزمون با ظرفیت صندوق 115 لیتری که در بینی خود دارد ظاهر شده است. البته پورشه صندلی‌های عقب کوچکی هم دارد که می‌توان تا حدودی از آن‌ها برای امور روزانه استفاده کرد. اما AMG GT همانند اتومبیل‌های هاچ بک، درب صندوق عقب به همراه شیشهٔ عقب باز می‌شود که فضای بسیار مفید 350 لیتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هرچند به دلیل شلوغ بودن محور عقب، صندوق عمق کمی داشته باشد ولی به راحتی می‌توانید دو کیسهٔ گلف را در آن نگه دارید، که البته دسترسی به صندوق نیز آسان است و یک قطعهٔ آلومینیومی خاص به صورت کشویی تعبیه شده است، که مانند ترمز عمل می‌کند و از سرخوردن و تکان خوردن وسایل درون صندوق عقب جلوگیری می‌کند.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

برایAMG GT S صندلی‌های الکتریکی و چرمی، گرم‌کن، کیسه هوای زانو، DAB، بلوتوث تلفن، کروز کنترل و چراغ‌های زنون به صورت استاندارد نصب شده است. سیستم ناوبری و خط فرمان آشنای مرسدس (COMAND)، با صفحه نمایش شفاف با بالاترین وضوح و بسیار مدرن تر از صفحه نمایش و سیستم ناوبری پورشه که PCM است، قابلیت‌های زیادی از قبیل کنترل سیستم صوتی، تلفن و رسانه‌ها را در بر می‌گیرد. مرسدس ویژگی‌های، نقشه برداری پیشرفته را نیز به این صفحه نمایش اضافه کرده است. مرسدس سیستم COMAND ویژگی‌های شماره‌گیری غلتکی و پد لمسی برای استفادهٔ آسان‌تر و به‌علاوه فعال‌سازی حساب کاربری و ویژگی کنترل آن با صدای راننده مجهز کرده است.

2015 Mercedes-AMG GT
2015 Mercedes-AMG GT

آپشن های کلیدی آن هم عبارت‌اند از بستهٔ پریمیوم به ارزش 4.195 پوند، که شامل یک دوربین دید عقب، سانروف پانوراما، لوگو نورانی AMG در طرفین، و ارتقاء سیستم صوتی برمستر می‌باشد.. همچنین می‌توانید جنس کنسول میانی را کروم، کربن مات، کربن براق، الماس سیاه و یا نقره ای مات سفارش دهید.

Porsche 911 GTS 2015
Porsche 911 GTS 2015

هرکدام از نسخه‌های AMG GT را انتخاب کنید، باید مبلغی بیشتر از 911 GTS بپردازید. پورشه برچسب قیمت پایهٔ 93.969 پوند را بر پیشانی خود دارد که به نظر می‌رسد ارزش زیادی است. GTS دارای بستۀ Powerkit مدل کاررا S می‌باشد (که شامل Chrono موتور فعال، اگزوز اسپرت و ارتقاء قدرت از موتور 3 لیتری از 394 اسب بخار به 424 اسب بخار است) که این بسته 9.380 پوند ارزش دارد و GTS این بسته را بدون پول بیشتر به همراه خود دارد.

2015 Mercedes-AMG GT engine
2015 Mercedes-AMG GT engine

AMG GT S هم به صورت استاندارد چرخ‌های جلو 19 اینچی و چرخ‌های عقب 20 اینچی را داراست، خودروی تست ما هم مجهز به رینگ‌های 20 اینچی سیاه مات است که 1.895 پوند ارزش دارند و به صورت آپشن در دسترس هستند. خریداران می‌توانند نسخهٔ محدود AMG GT Edition 1 را برای GT S خریداری کنند، که شامل یک کیت منحصر به فرد می‌باشد که شامل یک بالهٔ بزرگ ثابت عقب و شکاف جلو فیبر کربنی، به‌علاوه رکاب‌های جانبی برجسته‌تر می‌باشد. مرسدس هم قیمت 100.000 پوندی را به دوش می‌کشد و اگر شما برای خرید یک خودروی اسپرت رده بالای بازار به‌اندازه کافی خوش‌شانس و ثروتمند باشید، بی‌شک AMG GT S بهترین انتخاب و وسوسه‌انگیزترین انتخاب شما در این رنج خواهد بود.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: مشخصات کلیدی

مشخصات Porsche 911 GTS Mercedes-Benz AMG GT S
نوع پلت‌فرم کوپه اسپرت/ دو درب/ موتور عقب/ دیفرانسیل عقب/ دو دیفرانسیل کوپه اسپرت/ دو درب/ موتور جلو/ دیفرانسیل عقب
قیمت £93,969 £110,495
پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تخت 4.0 لیتری توئین توربو V8
قدرت 424 (430ps) اسب بخار 503 (510ps) اسب بخار
گشتاور 440 نیوتن متر 650 نیوتن متر
انتقال قدرت 7 سرعته دو کلاچه RWD/AWD 7 سرعته دو کلاچه RWD
شتاب 0 تا 100 4.0 ثانیه 3.7 ثانیه
شتاب 0 تا 160 7.6 ثانیه
شتاب 0 تا 200 13.8 ثانیه 11.9 ثانیه
مسافت ترمز از 60 مایل
حداکثر سرعت 304 کیلومتر در ساعت 311 کیلومتر در ساعت (محدود)
عبور از ¼ مایل 12.50 ثانیه 11.6 ثانیه
ضریب درگ 0.30 0.36
وزن 1445 کیلوگرم 1570 کیلوگرم
میانگین مصرف سوخت 8.83 لیتر بر 100 کیلومتر 9.39 لیتر بر 100 کیلومتر
میزان آلایندگی CO2 202 گرم بر کیلومتر 219 گرم بر کیلومتر

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

123 دیدگاه

  1. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    عجیبه
    از پورش یه ماشین 430 اسبی انتخاب کردن توی این رقابت

    ولی amg gt بجای مدل 450 اسبیش رفته سراغ 503 اسبی که گرون تر از پورش هم هست

    اگه AMG GT نسخه پایه رو انتخاب میکرد نبردش برابر میشد

    این مدلو باید با 911 turbo مقایسه کنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      بردیا جان مدل AMG GT فقط 0.2 صدم ثانیه با مدل AMG GT S اختلاف شتاب داره و از نظر هندلینگ و نهایت سرعت تفاوتی نداره

      و هدف از مقایسۀ AMG GT با 911 هم فقط پایداری و هندلینگ اون بود که در این تست انجام شد

      در ضمن وزن مرسدس هم 125 کیلوگرم بیشتر از 911 هست که این مورد هم باید مد نظر داشت

      پاسخ
      1. bardia
        سوابق: (178 دیدگاه) ,

        احمد جان من نه طرفدار پورشم نه بنز ولی جفتشونو دوست دارم

        ولی انصافا یه ماشین 3.8 اتمسفریک 6 سیلندر پورش رو با یه 8 سیلندر که توربو هم هست و گرون تر هم هست خوب اصلا منصفانه نیست

        بنظرم از لحاظ قیافه ی ظاهری و هارمونی اجزای داخلی واقعا بنز سر تره

        ولی هر مقایسه ای باید منصفانه باشه,الان اگه 911 توربو s رو با این مقایسه میکردن یعنی شما شخصا خودت نمیگفتی غیر منتطقیه؟

        درضمن احمد جان شما باید ببینی شتاب بر چه اساسی اینجا اعلام شده
        منبعشو اصلا اعلام نکرده,خیلی مهمه که واقعا تایم مرسدس توی تست معتبر توی ارتفاع استاندارد و شرایط استاندارد این عدد رو بدست بیارن
        چون خیلی جاها توی تست ها صفر تا صد رو EST اعلام میکنن که تایم تخمینی هست

        کلا بنظر من اگه بین بنز و پورش بخوای انتخاب کنی
        اگر پرفورمنس مد نظر باشه پورش رو باید برداشت و اگه زیبایی بنز
        مخصوصا محصولات جدید بنز که واقعا قشنگ شدن البته بجز سری SL جدید که پسرفت داشت

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          بردیا جان در مورد موتور 8 سیلندر نسبت به 6 شیلندر که باید بگم ربطی نداره

          چون حجم موتور مهمه که بخوایم بگیم در کلاس هم قرار دارند. و حجم مرسدس کمتر از 200 سی‌سی از پورشه بیشتره که به اون صورت قابل توجه نیست

          (مثل 405 با موتور 1800 در مقایسه با 405 با موتور 2000) 🙂

          حالا این که شوخی بود ولی این 200 سی‌سی حجم بیشتر و توربو بودن و تک دیفرانسیل بودن هم نسبت به 125 کیلوگرم وزن بیشتر کاملاً منطقی به نظر می‌رسه

          اعداد و ارقام هم صحیح هستند

          هم برای پورشه و هم برای مرسدس، من سایتهای رسمی کمپانی و بقیۀ سایتهای معتبر رو نگاه کردم دقیقاً همین ارقام ثبت شده بود

          چه در ادعای کمپانی ها، و چه در تست های اتو اکسپرس و دیگر سایتها

          حالا میگم، 2-3 صدم ثانیه شتاب بیشتر در این مقایسه ها مهم نیست

          یعنی توربو اس هم که میبود، بازم هندلینگ مرسدس مورد بحث واقع می‌شد

          پس اصلاً بحث حجم بیشتر و چند صدم شتاب و اینا نیست

          ارادت 😉

        2. bardia
          سوابق: (178 دیدگاه) ,

          احمد جان باید بگم همون هشت سیلندر و شیش سیلندر از لحاظ مهندسی خیلی فرق دارن
          شما موتورت بجای شیش هشت باشه از لحاظ مقاومت الیاژهای موتور و کلی موارد برتری داری که جای بحثش اینجا نیست
          درضمن این توربو و اون اتمسفریک خوب بیخیالش میشیم
          ولی حداقل با 911 توربو مقایسه نکردن میرفتن با gt3 مقایسه میکردن که از لحاظ پایداری و هندلینگ و مرکز ثقل واقعا حریف نداره تو رنج خودش

          در کل بنظرم بنز نباید ادعای رقابت با 911 رو میکرد چون انتظارات رو زیادی بالا برده
          چیزی که ما انتظارشو داشتیم پرفورمنس خیلی بالاتری یود،در حد 911 turbo sو gt3
          نه پایین ترین مدلای 911

          فقط کار خوبی که کردن قیافه ی ماشینو انقدر خوب طراحی کردن که خودم شخصا شاید بین این با 911 turbo همین amg gts رو بردارم 😀

      2. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        مقایسه ی interior 911 با ای ام جی مث قیاس پژو با آزراس

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          استون مارتین عزیز این طراحی داخلی که تو این عکسا میبینی برای مدل های اسپرتتر هستش که فاقد آپشن های اضافیست و بسیار ساده طراحی شده اینارو ببین

          http://www.porsche.com/usa/models/911/911-turbo-s/gallery/#

        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          سلام دوست عزیز
          بله می تونید
          ولی باید امور و قوانین رو رعایت کنید
          یعنی اینکه مطلب درست و صحیح و دارای منبع معتبر داشته باشی

          ترجمهٔ صحیح رو رعایت کنی

          امور نگارشی هم رعایت کنی

          و در آخر مطلبت رو به آدرس pedal.ir@gmail ارسال کنی تا بعد از بررسی و مورد تایید قرار گرفتن، به سایت اپلود بشه

          اگر هم مثل بنده و دیگر دوستان نويسنده، نویسنده اصلی باشی که صفحهٔ مخصوص به نویسندگی داری و از اونجا هم میتونی مطلب رو رزرو، درج، ویرایش و ارسال کني

    2. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      حرف بردیایی عزیز کاملا درسته

      در حالت کلی Benz AMG GTS باید با GT3 مقایسه میشد چون پورشه GT3 از لحاظ دینامیک پایداری و هندلینگ از پورشه GTS سرتره و در کل قدرت بیشتری داره

      در غیر این صورت باید از Benz AMG GT در تست استفاده میشد تا مقایسه عادلانه تر باشه

      در آخر ممنون از زحمات احمد عزیز

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        قربونت مهران جان

        والا چی بگم

        در جواب آقا بردیا توضیح رو دادم که مهم چی هست

        ولی خب در هر حال، تیم اتو اکسپرسه دیگه 🙂

        پاسخ
    3. امید
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      قیمتشونم در نظر بگیر دوست عزیز مدلای قویتر پورشه قیمتاشونم بیشتره

      پاسخ
  2. erfan
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    دوتاشون فوق العادن
    (از نظر من) طراحی کابین این بنز زیباترین طراحی کابین دنیاست و رو دستش ندیدم هنوز
    و بازم (از نظر من) طراحی بیرون و بدنه پورشه قشنگ تر و جذاب تر از بنزه
    ولی در کل انتخاب یکی از بینشون سخته

    پاسخ
  3. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    بنز عشقه اول و آخره هیچ چی بنز نمیشه نمای داخلی بنز فوق العادست

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل اﻭﺭﻧﮓ
    اﻭﺭﻧﮓ
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    آقا این مدل 500 اسبی بنز رو باید با مدل توربو 500 اسبی پورشه 911 مقایسه میکردند بابا اینا تو یه رده نیستند حاجی .

    پاسخ
    1. امید
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      توربو اس رقیب استون مارتین ونتیج ۱۲ هست و قیمتشم از مرسدس بیشتره

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل اﻭﺭﻧﮓ
    اﻭﺭﻧﮓ
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    آقا بنز رو دست نداره حتی فراری و مک لارن و این حرف ها ها اگر چه سریع ترند ولی پست و پایین ترند ازش . فقط یک موجود به راحتی نیست و نابود میکنه بنز رو اونم بوگاتی ویرون سوپر اسپورته . یعنی همه ماشینا رو نابود میکنه . قیمت 3 میلیون دلار و خورده ایش هم ارزش داره .

    پاسخ
  6. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    من وقتی این گزارش و می خوندم نیم خیز شده بودم انگار خودم می خواستم تی کاف کنم… خوندن خصوصیات و مشخصات اینها واسه من به شخصه که خیلی لذت بخشه چه برسه به اینکه بخوام باهاشون رانندگی کنم…
    بنظرم بهتریم کار اینه که درباره2 خودرو ساز شاهکار جهان قضاوت نکنیم و فقط براشون کف بزنیم.
    درود بر عاشقان خودرو

    پاسخ
  7. فرهاد تبریزی
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    درود بر شرفتون.درود بر صنعت شما.واقعا حیف تو این دنیا سازنده این بنز یا پورش هم اکسیژن مصرف کنه سازنده پراید وانت ما هم اکسیژن مصرف کنه .وای به خدا بعضی وقتا فکر میکنم ما تو این دنیا زندگی نمیکنیم…

    پاسخ
  8. Archi khan
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    البته این پُست کلا برای تعریف و تمجید از بنز آفریده شده… !

    ( حالا جدا از ناعادلانه بودنش )

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      صنعت اتومبیل دنیا اگر تا آخر عمر از بنز تعریف و تمجید بکنه بازم بهش بدهکاره بنز یعنی بنز با هیچ چیز قابله مقایسه نیست البته بقیه باهاش قابله مقایسه نیستن

      پاسخ
  9. mahyar
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    لامصب چه کابین لوکسی داره این مرسدس

    پاسخ
  10. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    دورد

    راستش بالا بچه ها درست میگفتن که رقابتش یکم نابرابر بود، 911 Turbo یا GT3 بهتر میتونست ظاهر بشه و عادلانه تر بود، ولی خب از داش احمد هم به خاطر ترجمه ی متن خیلی ممنونم

    در مورد این دوتا حقیقتش من روی هیچ کدوم تعصب ندارم، ولی شاید پورشه رو انتخاب میکردم، بنز توی بعضی جاها با لوکس بودن میخواست کمبود یه ماشین اسرت رو جبران کنه که توی این مورد من ورشه رو ترجیح میدم (البته نظر شخصیه)

    ولی میتونم بگم که بنز با اینکه توی این کلاس کم تجربه تره ولی جوری ظاهر شد که انگار صد ساله داره GT میزنه

    خلاصه هر کدومو برداشتید ضرر نکردید

    ارادت

    پاسخ
      1. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        احمد جون، یه دونه ای واسه نمونه ای 😉

        پاسخ
  11. علی
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    کافی بود 911 توربو رو انتخاب میکردن تا از نظر عملکرد مرسدس رو به خاک و خون میکشید

    پاسخ
  12. arash
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    بینید معلومه که بنز تو هر درگی یا برسی ادمو به استرس میندازه چون همه ی ما تو دلمون میگیم بنز بهتره نکنه اول شه ؟ من شخصا به غیر از ماشین های انگلیسی ماشین های دیگه ای رو نمیبینم …ممنون

    پاسخ
  13. mamad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سایت کار اند درایود تست گرفته نگاه کنید 4 مدل

    C/D TEST RESULTS:

    amg gt s 3.5 11.5
    amg gt 3.7 11.8
    gt3 911 11.2 3
    10.8 2.6 911 turbo s

    http://www.caranddriver.com/porsche/911-gt3
    http://www.caranddriver.com/porsche/911-turbo-turbo-s
    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mercedes-amg-gt-s-prototype-drive-review-ready-to-challenge-the-911-page-2

    Standing ¼-mile

    Zero to 60 mph hamoon 0 ta 96 kmh ya 0-100 kmh

    ina ba in chizaye in site joor dar nemiyad ke ……..

    پاسخ
  14. پارسا
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بلاخره 911 که خیلی ها روش تعصب داشتن شکست خورد ☺
    با اومدن نسخه های GT 4 و سری بلک و رودستر پورش پانامرا 911 GT3 و … به خطر میوفتن

    پاسخ
  15. فقط انگلیش
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    المان دست از این طراحی های دلپ وقورباغه ای بر نمی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.