پورشهمرسدس بنز

آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911

ببر تازه‌نفس مرسدس، و اسطورهٔ ماندگار پورشه

روز حساب فرا رسیده است، بی‌شک، دوئل این دو خودروی فوق‌العاده، خواستهٔ هر علاقه‌مند به ماشین بوده که چند ماهی است انتظار آن را کشیده‌اند.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: حکم

AMG در حال حاضر یک خودروی جدید و اسپرت را برای رقابت با بهترین خودروی مطرح جهان یعنی پورشه ۹۱۱، طراحی و تولید کرده که حالا آن را برای تاخت و تاز به میدان فرستاده است. AMG GT به نظر خیره‌کننده می‌رسد، کابین بسیار لوکس و موتور قدرتمند V8 ز برجسته‌ترین نکاتی هستند که در وحلهٔ اول می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. ولی هندلینگ این خودرو مهیج‌ترین و اصلی‌ترین قسمتی است که مرسدس بر روی آن تأکید دارد و بیشترین تمرکز را داشته است. این خودرو واقعاً اسپرت است، با پویایی، چابکی و هندلینگی که قبلاً در هیچ‌یک از خودروهای اسپرت مرسدس بنز دیده نشده است. طراحی AMG GT S جدید به زیبایی انجام شده و بیشتر نشئت گرفته از رقیب بزرگ آلمانی‌اش یعنی ۹۱۱ می‌باشد، که در همان نگاه اول به سقف شیب‌دار GT S این موضوع را متوجه می‌شوید. اما در فاصلهٔ محوری کشیده‌تر از ۹۱۱ کاررا می‌باشد. پورشه نیز در این رنج ارزان‌تر GT S AMG است. ما مرسدس را در بریتانیا آزمایش کردیم و پس از تست‌های سخت و جان‌فرسا، می‌خواهیم با یکه‌تاز میدان خودروهای با عملکرد بالا و اسپرت روبه‌رو کنیم.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
مرسدس AMG GT بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین اتومبیل‌های جدید سال ۲۰۱۵ خواهد شد. اما می‌خواهیم بهفمیم مرسدس چگونه و طبق چه ادعایی در مقابل بهترین خودروی اسپرت جهان، یعنی پورشه ۹۱۱ قد علم کرده است؟ چراکه ادعای رقابت با پورشه ۹۱۱ GTS سخت‌تر از هر چیزی در دنیای خودروهای اسپرت است. بنابراین ما برای اولین بار AMG GT، و پورشه GTS911 را در سراسر کالیفرنیا به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد با هم شاخ‌به‌شاخ می‌کنیم و هردوی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: نگاه کلی

در مورد پورشه ۹۱۱ GTS که پیش از این آگاهی کامل داشته‌اید، چه در بحث طراحی و چه در بحث عملکرد و قسمت‌های فنی؛ پس در این قسمت بیشتر به مرسدس AMG GT می‌پردازیم. قدرت مرسدس با یک پیشرانهٔ V8 4.0 لیتری جدید مجهز به توربو دوقلو تغذیه می‌شود. طبق اعلام مرسدس، این خودرو جایگزین مستقیم برادر بزرگ‌تر و گران‌تر SLS گال‌وینگ سوپراسپرت نیست ولی ظاهری به‌مراتب ظریف‌تر و صیقلی تر دارد. پیشرانهٔ این خودرو را می‌توانید با دو نسخه انتخاب کنید، نسخهٔ GT با قدرت ۴۵۶ اسب بخار، و نسخهٔ GT S با قدرت ۵۰۳ اسب بخار در دسترس است. هدف از تولید این خودرو نیز نبرد با پورشۀ ۹۱۱ است که پیش از هر چیزی، مرسدس وعده آن را داده بود.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: طراحی

سقف قوس‌دار این خودرو جریان هوا را به‌خوبی عبور می‌دهد، در مقابل، کاپوت کشیده و بلند، و هواکش‌های جانبی بر روی گلگیرها را می‌بینیم که طبق سنت طراحی خودروهای اسپرت مرسدس بنز، جز این هم دور از انتظار نبود. چراغ‌های جلو با طرح تکنولوژی جدید LED که در محصولات جدید مرسدس هستند در کنار جلو پنجرهٔ بزرگ و مشبک و هواکش‌های بزرگ بر روی سپر، نمای جلوی خودرو را هماهنگ و زیبا تشکیل داده‌اند. درب‌ها مانند SLS بال مانند نیستند ولی با ظرافت خاصی با خطوط بدنه هماهنگ شده‌اند که در کنار گلگیرهای باد کردهٔ جلو و عقب، نمایی عضلانی و قدرتمند را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب هم اولین چیزی که نگاه شما را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های کشیده و باریک است که تا حدودی نشئت گرفته از مدل SLS است. درب صندوق عقب به‌صورت فست‌بک بوده و مانند خودروهای هاچ‌بک، با شیشهٔ عقب باز می‌شود. یک بالچه هم برای کنترل جریان هوای عقب خودرو، در انتهای درب صندوق پنهان شده است که در سرعت‌های بالا و مواقع نیاز باز می‌شود. در مجموع، ظاهر AMG GT قابل قبول بوده و جزئیات این خودرو به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده است که در با نگاه کردن در زمان طولانی از آن خسته نمی‌شوید.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
شاید از نظر افراد زیادی، AMG GT ظاهری لوکس و پرادعا داشته باشد، که این امر به دلیل نام مرسدس بنز است که با این خودرو می‌آید، اما پورشه ۹۱۱ GTS ظاهری ساده و هدفمندتر را ارائه می‌دهد که گویی فقط برای هدفی خاص طراحی و تولید شده است. عنوان GTS برای ۹۱۱ مواردی را در طراحی ارتقاء بخشیده است، به‌عنوان مثال، چرخ‌های ۲۰ اینچی با آلیاژ سبک آلومینیوم با طرح خوشه ای به رنگ دودی مات، اگزوزهای دوگانه چهارتایی به رنگ دودی مات، و درب پوشش موتور در عقب نیز به رنگ دودی مات درآمده است، که بیش از حد به کاررا ۴ شبیه شده است، در مجموع، این مدل از ۹۱۱، بهتر از مدل‌های GT3 و تارگا است.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: فضای داخلی

در داخل ۹۱۱، شما داخل یک کابین تقریباً ساده و آشنا را می‌بینید که معمولاً در طی این چند سال تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین خود نداشته است. با نگاهی به اجزای صفحهٔ کیلومتر، طرح سنتی و آشنای پورشه را می‌بینید، دکمه‌ها سر جای خود، با حالتی ساده قرار گرفته‌اند که البته فوق‌العاده کاربردی هستند و ارگونومی داشبورد در مجموع اعمال رانندگی ایده آل را برایتان مهیا می‌سازد. همه چیز ساده و به دور از تجمل و اغراق است و گویی طراحی داشبورد فقط برای یک مسابقه تدارک دیده شده است، که البته جنس مواد استفاده شده در کابین بسیار با کیفیت است. فرمان نیز بسیار ساده طراحی شده و دکمه‌ای بر روی آن وجود ندارد.GTS در داخل ۹۱۱ صندلی‌های اسپرت را ارائه می‌دهد که در جای‌جای کابین هم پوشش الکانتارا را مشاهده می‌کنیم. در مجموع برای برخی از مردم این‌طور به نظر می‌رسد که کابین AMG GT فضای بزرگ‌تری را فراهم خواهد کرد.

Porsche 911 GTS interior
Porsche 911 GTS interior
و اما کابین مرسدس AMG GT، برای جذابیت بیشتر، داشبورد به دو تکهٔ رنگی متضاد از هم در آمده است که جلوهٔ لوکسی به آن بخشیده است. دریچه‌های گرد و چهارگانۀ هواو صفحه نمایش COMAND مرسدس، وسط داشبورد را بسیار اسپرت تر و مدرن‌تر از ۹۱۱ القاء می‌کند. این در حالی است که در کنسول میانی تمام المان‌های رانندگی و کنترلرهای تجهیزات کابین در آن به زیبایی نقش بسته است و با حالتی اسپرت و مهندسی شده، چینش دکمه‌ها، اشاره بهموتور V8 این خودرو دارد، که هشت دکمهٔ کاربردی رانندگی به صورت حرف V طراحی شده‌اند. تمامی مواد استفاده شده در کابین این خودرو درجه یک و بسیار با کیفیت هستند و پوشش بیشتر اجزای کابین هم از چرم دوست داشتنی آلکانترا می‌باشد. فرمان بسیار اسپرت و شیک طراحی شده و طبق معمول بر روی آن دکمه‌هایی برای کنترل تماس تلفنی و همچنین کنترل برخی فرمان‌های داخلی تعبیه شده است.

2015 Mercedes-AMG GT interior
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT interior
با نشستن در کابین AMG GT، متوجه ارتفاع پایین صندلی خواهید شد و به همین خاطر فضای کافی برای سرتان تا سقف وجود دارد. اما به‌طور کلی، برخلاف تصور عموم، با نشستن در این خودرو، فضای کلی کابین تنگ تر از ۹۱۱ به نظر می‌رسد که آن هم به دلیل کنسول حجیم میانی می‌باشد. بعد از مدت طولانی تست و رانندگی در جاده، متوجه شدیم که صندلی‌های اسپرت AMG GT برای سفرهای طولانی کمی ناراحت‌کننده است و البته چند نقطهٔ کور در ستون A پیدا کردیم. ولی در مسیرهای پر پیچ و خم و حرکات تند و تیز خودرو، صندلی‌ها بسیار مناسب و رضایت‌بخش هستند. در مقابل اصلاً نباید فریب بینی بلند این خودرو را خورد، زیرا با وجود پیشرانۀ ۴ لیتری V8 توئین توربو که پشت چرخ‌های جلو نصب شده است، پس از مدت کمی رانندگی، به‌سرعت خواهید فهمید که این خودرو اصلاً یک GT تنبل نیست.

2015 Mercedes-AMG GT interior
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT interior
Porsche 911 GTS interior
Porsche 911 GTS interior
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: در جاده

استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و سیستم تعلیق جدید مرسدس برای این خودرو باعث نگه‌داشتن وزن به حداقل شده است، و نتیجه GT S AMG بسیار واضح‌تر و پویاتر از هر AMG دیگری که در قبل دیده‌ایم احساس می‌شود. هندلینگ این مرسدس جدید بسیار رضایت بخش و حرفه ای است. این خودرو با مرکز ثقل بسیار پایین خود، و فاصله ی دو محور طولانی و لاستیک‌های پهن، کاملاً به جاده چسبیده و بسیار پایدار است. کشش خودرو عالی، شتابگیری سریع و کلیهٔ امور مکانیکی پرشور و مهیج هستند، به لطف سیستم‌های پیشرفتهٔ مکانیکی و به‌کارگیری دیفرانسیل جدید AMG، عقب خودرو هرزگردی ندارد و شما می‌توانید قدرت شورانگیز موتور V8 را بر روی چرخ‌های عقب داشته باشید، بی‌آنکه از مسیر منحرف شده و یا بخواهید تلاش کنید قدرت خود را پایین نگه‌داشته و از چرخیدن خودرو جلوگیری کنید.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
برای یک خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب، بسیار سخت است که ثبات و پایداری در هر شرایطی حفظ شود، ولی AMG GT از پس این امر به‌خوبی بر آمده است، و به لطف سیستم الکترونیکی قفل دیفرانسیل، کشش خودرو حفظ می‌شود و understeer بسیار کمی اتفاق می‌افتد. در واقع شما هیچ‌وقت احساس نمی‌کنید که وزن خودرو بیش از حد بر محور جلو قرار دارد. چراکه با مهندسی دقیق و پلت فرم حرفه‌ای AMG GT، توزیع وزن ۱۵۴۰ کیلوگرمی را بر روی اکسل عقب %۵۳ و بر اکسل جلو %۴۷ تقسیم کرده‌اند، که خود این امر یک مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید و دینامیک خودرو همانند اتومبیل‌های موتور عقب شده است.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
واکنش فرمان AMG GT به دستان شما به‌سرعت نور، و فوق‌العاده سریع است که در کنار هندلینگ بالای این خودرو احساس اعتماد به نفس و رضایت بخشی را به شما القاء می‌کند. ولی ما احساس کردیم به‌خوبی حس فرمان ۹۱۱ نیست. با وجود اینکه بعد از کلی تست و رانندگی هنوز هم نتوانستیم هیچ ایرادی به فرمان پذیری AMG GT بگیریم، ولی همچنان فکر می‌کنیم روان بودن فرمان ۹۱۱ خصوصاً در جاده‌های پیچ‌خورده، شادی‌بخش تر است و همانند مدل GT3 به دور از تجمل، فقط حس ناب و خالص رانندگی را القاء می‌کند. پورشه، ساده است، زیبایی خاص خود را دارد، بلافاصله در خدمتتان است، الهام بخش است و اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. در مقابل هم، AMG GT S را داریم که زیبا و ظریف است، قدرتمند و پایدار است، و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
خودروهای AMG مرسدس روز به روز در حال تکامل و پیشرفت هستند و AMG GT S خودرویی فوق‌العاده است. سیستم تعلیق این خودرو در حالت‌های مختلف به‌خوبی عمل می‌کند. در حالت اسپرت بسیار سفت و پایدار می‌شود ولی در مقابل در حالت کامفورت یا راحت، بسیار آرام و نرم عمل می‌کند. نفوذ سر و صدا به داخل کابین مرسدس نسبت به پورشه بسیار کم می‌باشد، البته همین صدای کم هم به دلیل لاستیک‌های بسیار پهنی است که بر روی AMG GT S نصب شده و نویز جاده را منتقل می‌کند. سیستم تعلیق PASM پورشه با تنظیم ۱۰mm می‌تواند ارتفاع را تغییر دهد که در مجموع سیستم تعلیق ۹۱۱ سخت‌تر از مرسدس است.

هر دو خودرو قادر هستند تنظیم پویای دریچه گاز، سیستم تعلیق و فرمان، کنترل ثبات و پایداری را در اختیارتان بگذارند تا در شرایط مختلف بهترین نتیجهٔ رانندگی را داشته باشید. سیستم داینامیک AMG سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را در تنظیمات خود به شما ارائه می‌دهد، مرسدس به علاوهٔ این سه حالت، یک حالت شخصی را که قابل برنامه‌ریزی دلخواه راننده می‌باشد را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا در تنظیم اولویت‌های شخصی خود از حالت فرمان، اگزوز، دریچه گاز، گیربکس، سیستم تعلیق و … دخیل باشید که درواقع به دلخواه خود و نوع رانندگی دلخواه خود قابل تنظیم است. همچنین یک پکیج داینامیک پلاس به ارزش ۱۷۹۵ پوند برای AMG GT در دسترس است و یک حالت ریس را اضافه می‌کند که امور مکانیکی خودرو را تماماً مخصوص مسابقه به شما ارائه خواهد کرد؛ پکیج پویای ریس، باعث ارتقاء موتور، گیربکس و سیستم فرمان و تعلیق فعال می‌شود که امور فنی خودرو را در حد یک اتومبیل مسابقه ای تنظیم می‌کند، همچنین یک سیستم کروز کنترل را جهت پالایش بهتر سوخت اضافه می‌کند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
پورشه۹۱۱ GTS نیز شامل یک بستهٔ استاندارد Sport CHRONO می‌باشد و شما می‌توانید دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس را برای پیشرانه و سیستم تعلیق انتخاب کنید. ویژگی اگزوز اسپرت نیز قابلیتی است که در هر دو اتومبیل مورد بحث قرار دارد که صدای خروجی موتور را بیش از حد سخت و خشن می‌کند. پورشه با یک موتور تخت شش سیلندر و مرسدس با یک موتور V8، هر دو صدای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. با این تفاوت که موتور مرسدس صدای کلفت و خشن دارد که همراه با صدای ترق و تروق از اگزوزهای دوگانهٔ بزرگ به گوش می‌رسد، ولی پورشه صدایی ریز و صاف دارد که با حالتی وزوزکنان و تند و تیز از اگزوزهای چهارگانه فریاد می‌کشد. در مجموع صدای اگزوز AMG GT با موتور V8 توئین توربو، بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، و شخصیت مردانه ای به خودرو بخشیده است که با فشار دکمه استارت، صدای انفجار موتور V8 را می‌شنویم و پس از حرکت، در سرعت‌های پایین، صدای قُل قُل با حالتی خفه شنیده می‌شود، اما در دور موتور بالاتر صدای نعرهٔ خشنی به گوش می‌رسد که بسیار پرطنین است.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
شعار معروف شرکت مشهور و معتبر AMG، “یک مرد، یک موتور” است، یعنی هر مرد در این شرکت به صورت دست‌ساز یک انجین قدرتمند مرسدس را می‌سازد و کامل می‌کند. پس انتظار می‌رود، پیشرانهٔ V8 جدید ۴.۰ لیتری که قلب S GT جدید مرسدس بنز است، به‌خوبی نیاز ما را از نظر قدرت و گشتاور بالا رفع کند. بیشینهٔ قدرت این خودرو ۵۰۳ اسب بخار است، و بیشینهٔ گشتاور آن ۶۵۰ نیوتن متر می‌باشد. این آمار و ارقام یعنی، AMG GT S با ۲۰۰ سی‌سی حجم بیشتر، موفق به کسب حدود ۸۰ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر بیشتر از پورشهٔ ۹۱۱ GTS شده است. نکتهٔ مهم و جالب این خودرو که بسیار هم حائز اهمیت است، این است که شما می‌توانید تمام گشتاور موتور را در دور ۱۷۵۰rpm در اختیار بگیرید که همین امر باعث چابکی بیشتری خصوصاً در سرعت‌های پایین شده است، عملکرد موتور به پدال گاز بلافاصله است که با فشار پدال گاز سریعاً واکنش نشان می‌دهد و شتابگیری آغاز می‌شود و شما را به صندلی میخ‌کوب می‌کند. ولی اگر اوج قدرت را نیاز داشتید، باید دور موتور را به ۶۲۵۰rpm رسانده تا از تمام ۵۰۳ اسب این خودرو استفاده کنید. مرسدس به طرز شگفت‌آوری سریع و تندخو است، موشک زمینی که در ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت بیش از ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت می‌رساند. به نوعی می‌توان گفت که این خودرو یک چهرهٔ تطبیق داده شده از پورشهٔ ۹۱۱ می‌باشد. پورشه نیز با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت خود قادر به تولید ۴۲۶ اسب بخار قدرت در دور ۷۵۰۰rpm و تولید ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۵۷۵۰rpm می‌باشد که با گیربکس دستی شتاب ۴.۴ ثانیه و با گیربکس PDK شتاب ۴.۰ ثانیه را ثبت می‌کند و در نهایت به سقف سرعت بیش از ۳۰۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
هر دو خودرو در جاده، دارای عملکرد بسیار بالایی هستند و کاملاً نظرتان را به قابلیت‌های خود جلب می‌کنند، و حس می‌کنید که بیشتر از نیازتان را جوابگو است، اما موتور پورشه با ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور کمتر و ۷۹ اسب بخار قدرت کمتر، در مقابل مرسدس کمی سخت تر به نظر می‌رسد. نه این بد یا ضعیف باشد، بلکه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت خود بسیار بهینه، سریع و حیرت انگیز عمل می‌کند و مزیت هردوی این خودروها این است که برای امور عادی و روزمره مشکل ساز نیستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
برخلاف مرسدس بنز، آپشن گیربکس دستی برای پورشه وجود دارد، در حالی که اکثر مردم گیربکس‌های اتوماتیک PDK کلاچ دوبل را برای ۹۱۱ خود انتخاب می‌کنند که با جعبه دندۀ DCT مرسدس بنز مشابه است. هر دو سیستم انتقال قدرت PDK پورشه و DCT مرسدس، اتوماتیک و هفت سرعته هستند. هر دو خودرو مجهز به پدال‌های پشت فرمان هستند که با فشار دادن آن‌ها، شیف سریع و صاف دنده‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند، زمان‌بندی دریچهٔ گاز و شتابگیری بعد از شیف هر دنده در هر دو خودرو به نحو احسن انجام می‌شود.

ترمزهای هر دو خودرو نیز عملکرد عالی دارند ولی ترمز ۹۱۱ کمی نرم‌تر عمل می‌کند. آپشن ترمز سرامیکی نیز برای هردو در دسترس است. در مجموع ازنظر سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق و ترمز هم هردو خودرو تقریباً در یک سطح و البته بسیار رضایت‌بخش بودند.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: هزینه‌ها و عملی بودن

در حالی که هر دو مدل دارای سیستم استارت/استاپ هستند، اما ارقام رسمی کمپانی پورشه ادعا می‌کند که ۹۱۱ پاک‌تر از AMG GT است. این ارقام، انتشار از گلخانه ای ۲۰۲g بر کیلومتر را در مقایسه با ۲۱۹g بر کیلومتر برای AMG GT S نشان می‌دهند. این رقم برای مدل کم قدرت‌تر یعنی AMG GT، ۲۱۶g بر کیلومتر می‌باشد.

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS
قابلیت استفاده در امور روزمره نیز در بازار این نوع خودروها بسیار مهم است، پورشه همیشه در این آزمون با ظرفیت صندوق ۱۱۵ لیتری که در بینی خود دارد ظاهر شده است. البته پورشه صندلی‌های عقب کوچکی هم دارد که می‌توان تا حدودی از آن‌ها برای امور روزانه استفاده کرد. اما AMG GT همانند اتومبیل‌های هاچ بک، درب صندوق عقب به همراه شیشهٔ عقب باز می‌شود که فضای بسیار مفید ۳۵۰ لیتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هرچند به دلیل شلوغ بودن محور عقب، صندوق عمق کمی داشته باشد ولی به راحتی می‌توانید دو کیسهٔ گلف را در آن نگه دارید، که البته دسترسی به صندوق نیز آسان است و یک قطعهٔ آلومینیومی خاص به صورت کشویی تعبیه شده است، که مانند ترمز عمل می‌کند و از سرخوردن و تکان خوردن وسایل درون صندوق عقب جلوگیری می‌کند.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
برایAMG GT S صندلی‌های الکتریکی و چرمی، گرم‌کن، کیسه هوای زانو، DAB، بلوتوث تلفن، کروز کنترل و چراغ‌های زنون به صورت استاندارد نصب شده است. سیستم ناوبری و خط فرمان آشنای مرسدس (COMAND)، با صفحه نمایش شفاف با بالاترین وضوح و بسیار مدرن تر از صفحه نمایش و سیستم ناوبری پورشه که PCM است، قابلیت‌های زیادی از قبیل کنترل سیستم صوتی، تلفن و رسانه‌ها را در بر می‌گیرد. مرسدس ویژگی‌های، نقشه برداری پیشرفته را نیز به این صفحه نمایش اضافه کرده است. مرسدس سیستم COMAND ویژگی‌های شماره‌گیری غلتکی و پد لمسی برای استفادهٔ آسان‌تر و به‌علاوه فعال‌سازی حساب کاربری و ویژگی کنترل آن با صدای راننده مجهز کرده است.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
آپشن های کلیدی آن هم عبارت‌اند از بستهٔ پریمیوم به ارزش ۴.۱۹۵ پوند، که شامل یک دوربین دید عقب، سانروف پانوراما، لوگو نورانی AMG در طرفین، و ارتقاء سیستم صوتی برمستر می‌باشد.. همچنین می‌توانید جنس کنسول میانی را کروم، کربن مات، کربن براق، الماس سیاه و یا نقره ای مات سفارش دهید.

Porsche 911 GTS 2015
Porsche 911 GTS 2015
هرکدام از نسخه‌های AMG GT را انتخاب کنید، باید مبلغی بیشتر از ۹۱۱ GTS بپردازید. پورشه برچسب قیمت پایهٔ ۹۳.۹۶۹ پوند را بر پیشانی خود دارد که به نظر می‌رسد ارزش زیادی است. GTS دارای بستۀ Powerkit مدل کاررا S می‌باشد (که شامل Chrono موتور فعال، اگزوز اسپرت و ارتقاء قدرت از موتور ۳ لیتری از ۳۹۴ اسب بخار به ۴۲۴ اسب بخار است) که این بسته ۹.۳۸۰ پوند ارزش دارد و GTS این بسته را بدون پول بیشتر به همراه خود دارد.

2015 Mercedes-AMG GT engine
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT engine
AMG GT S هم به صورت استاندارد چرخ‌های جلو ۱۹ اینچی و چرخ‌های عقب ۲۰ اینچی را داراست، خودروی تست ما هم مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی سیاه مات است که ۱.۸۹۵ پوند ارزش دارند و به صورت آپشن در دسترس هستند. خریداران می‌توانند نسخهٔ محدود AMG GT Edition 1 را برای GT S خریداری کنند، که شامل یک کیت منحصر به فرد می‌باشد که شامل یک بالهٔ بزرگ ثابت عقب و شکاف جلو فیبر کربنی، به‌علاوه رکاب‌های جانبی برجسته‌تر می‌باشد. مرسدس هم قیمت ۱۰۰.۰۰۰ پوندی را به دوش می‌کشد و اگر شما برای خرید یک خودروی اسپرت رده بالای بازار به‌اندازه کافی خوش‌شانس و ثروتمند باشید، بی‌شک AMG GT S بهترین انتخاب و وسوسه‌انگیزترین انتخاب شما در این رنج خواهد بود.

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS
مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: مشخصات کلیدی

مشخصات Porsche 911 GTS Mercedes-Benz AMG GT S
نوع پلت‌فرم کوپه اسپرت/ دو درب/ موتور عقب/ دیفرانسیل عقب/ دو دیفرانسیل کوپه اسپرت/ دو درب/ موتور جلو/ دیفرانسیل عقب
قیمت £۹۳,۹۶۹ £۱۱۰,۴۹۵
پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت ۴.۰ لیتری توئین توربو V8
قدرت ۴۲۴ (۴۳۰ps) اسب بخار ۵۰۳ (۵۱۰ps) اسب بخار
گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
انتقال قدرت ۷ سرعته دو کلاچه RWD/AWD ۷ سرعته دو کلاچه RWD
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۴.۰ ثانیه ۳.۷ ثانیه
شتاب ۰ تا ۱۶۰ ۷.۶ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۰۰ ۱۳.۸ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
مسافت ترمز از ۶۰ مایل
حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت (محدود)
عبور از ¼ مایل ۱۲.۵۰ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
ضریب درگ ۰.۳۰ ۰.۳۶
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
میانگین مصرف سوخت ۸.۸۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۳۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
میزان آلایندگی CO2 ۲۰۲ گرم بر کیلومتر ۲۱۹ گرم بر کیلومتر
[polldaddy poll=8637727]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۲۳ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پورشه هم روی کاغذ هم توی جاده از مرسدس عقبه!
    ولی من بشخصه درگیر ساعت آنالوگ وسط داشبرد پورشه هستم . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PlayStation

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      اگه پولش بود هر دو ولی نیست همون مگان لگن با سوئیچ کارتی خودم.که مزخرفترین طراحی داخلی با اون ساعت کامپیوتری مسخره وسط داشبوردش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        داداش اگه خیلی ازش ناراحتی بیار بده به من بدبخت بی ماشین :D
        کابین بنزو نیگاه کنین یااا خدااا..ترجیح میدم توش بشینم و اینور اونورو نیگاه کنم بدون رانندگی :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد @

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (46 ديدگاه)

        داداش شما که مگان داریو ناراضی هستی…من که پیکان دارم چی باید بگم!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. VENENO

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (340 ديدگاه)

      در کل بهتر بود مدل GT بنزو میاوردن تا به پورشه هم از نظر قیمتی هم عملکردی نزدیک تر باشه
      ولی خب بنز هنوزم برای پورشه های GT2 RS و GT3 RS و توربوS رقیبی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        به احتمال خیلی زیاد مرسدس بنز نسخه Black Series رو با قدرت حدودا 560-550 اسب بخار برای رقابت با توربوS تولید میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمدرضا ب ام و

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (394 ديدگاه)

          آقا بنز عالیه دوستش دارم عاشقشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        وننو جان مرسدس احتمال خیلی زیاد بر روی AMG GT نسخۀ Black Series رو هم همانند SLS ارائه بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود احمد جان
          نسخه های GT3 و رودستر هم ازش ساخته میشه
          دقیقا مثل راهی که SLS رفت…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          منم خبرهایی از این مدل ها شنیدم رضا جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. علی آهنگر

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      ای بابا خیلی بد شد که :(
      حالا مرسدس بنز رو چون ساعت نداره نمیخری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        یه گزینه دیگه هم هست :
        بنز رو بگیرم ، یه ساعت آنالوگ رو داشبردش جاسازی بکنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. آرماااام

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مشخصات بنز رو ببینین از همه نظر از ۹۱۱بیشتره،کابین داخلش فوق العادست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Maysam..LaFerrari

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      هر دو فوق العاده هستند اما من مرسدس AMG GT رو بیشتر میپسندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. حمید

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید میدونم واقعا به درد این متن نمیخوره ولی سوالی دارم :
      بهترین ماشین صفری که با صد میلیون میشه خرید تو ایران ، چه ماشینیه؟؟
      آپشن هم برام خیلی مهمه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        یه ماشین 60 – 70 تومنی ،
        منتها مدل فول آپشن!
        اکثر ماشینهای کره ای مدل فول و عادی شون تا 35 تومن تفاوت دارن . . . ولی این تفاوت از موتور گرفته تا سیستم صوتی و سقف پانوراما رو شامل میشه (یعنی زمین تا آسمون)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. PlayStation

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    مشکل پسندیدن من و شما نیست که نظر سنجی گذاشتین.

    مشکل پول جیب ماست که همه بچه های پدال پولاشونو رو هم بزارن نمی تونن یکی از این ماشینا رو بخرن بعد هر روز دست یکیمون باشه.

    گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بوش میاد.

    ما هم همینطور
    الان یه عده میان به پورشه میگن آخه چیه با چراغ های دایره ایش.ولی اینم باید بدونه کل خون خاندانشم بفروشه نمی تونه این ماشینو داشته باشه.

    ما ایرانی ها هم سلطان نظر دادن کارشناسی هستیم.در حالی که
    دیپلم نگفته از انگلستان صحبت می کنیم.

    الان یه عده متعصب که بهترین چیزی که سوار شدن پیکان 49 اسبی یا پراید 63 اسبی یا روآ 70 اسبی سوار شدن میان میگن.اصول طراحی پورشه مشکل داره.

    در حالی که خودشون مشکل دارن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      جناب P.S من اینو به عنوان یک طرفدار مرسدس میگم
      هر کی گفت اصول طراحی پورشه مشکل داره بدون این محتویات درون جمجمه خودشه که ناقصه
      این ماشین نماد اصالت و مهندسیه و مطمئن باش اگه قرار باشه یه روز لیستی از برترین و به یاد ماندنی ترین خودروهای تاریخ جهان (از اول تا حال) تشکیل بشه، قرار ندادن 911 در این لیست یک خیانت بزرگ در حق خودروسازیه!
      طراحی AMG-GT زیبا تره (حداقل از نظر من!) ولی این دلیل نمیشه بگم طراحی 911 مورد داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد باقری

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        اگر واقعا بخوای بدون تعصب قضاوت کنی پورشه از نظر طراحی با اون قیافه قورباغه ای شکل(منظورم مسخره کردن نیست، بلکه به این فرم طراحی، فرم قورباغه ای شکل می گویند) واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارد(البته منظورم فقط بحث طراحی است). البته من نه تعصبی به بنز دارم و نه هیچ ماشین دیگه ای. ولی باید قبول کرد که از نظر ظاهر، حرفی واسه گفتن در مقابل ماشینهایی مثل لامبورگینی، فراری، مرسدرس بنز و خیلی ماشینهای دیگه نداره، مگر اینکه کسی تعصب داشته باشه و هر چی پورشه تولید کنه که همشون شبیه هم هستند فقط بگه به به و چه چه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. چاپلو

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          عالی !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. hamed

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همین که جرعت داشته رقیب پورشه اون هم مدل متعصب 911 بشه خودش خیلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته حامد جان

      توی متن هم اشاره شده یه این موضوع، ادعای رقابت با بهترین و مطرح ترین سوپراسپرت در دنیای خودرو یعنی پورشۀ 911 کار هر شرکتی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mahdi

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    احمد جان مقایسه جالبی بود
    مرسی بابت مطالبت
    حالا چرا دوتا از آلمان رو به جون هم انداختند ؟؟؟؟
    صنعت خودرو = آلمان
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود مهدی جان
      اصل رقابت بین این دوتاست و مرسدس گفته که این ماشین در اصل برای رقابت با 911 طراحی و ساخته شده
      البته با ماشین های دیگه هم قابل مقایسه هست ولی اصل رقابت با پورشه هست
      ارادت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود رضا جان
        انتخاب از بین این دو واقعا سخته
        هر دو عالی با کیفیت با اصالت
        هر دو همه چیز تمام
        هرکی به اون چیزی که علاقه داره رای بده فرقی نمیکنه بنز باشه یا پورشه
        حالا نکته اینجاست
        هرکی بخواد بخره و استفاده کنه توی انتخاب واقعا به مشکل میخوره
        ایکاش یه ماشین دیگه هم وارد جریان میکردند تا حداقل رتبه سومی درست میشد اونوقت دوم رو خودبه خود مشخص میکردیم
        نه میشه از پورشه گذشت نه میشه حاکمیت مطلق و برتری بی چون چرای بنز در صنعت خودرو رو نادیده گرفت
        نتیجه
        هردو آلمانی هستند
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام داش مهدی گل، ارادت داریم، آقا کم پیدایی؟

      حقیقتش این مطلب رو خیلی وقته روش کار میکردم ولی خب امتحانات دانشگاه نمیذاشت کاملش کنم تا بالاخره هفتۀ پیش آماده شد

      والا چی بگم مهدی جان، از دوئل های بی اساس و پایۀ آمریکایی ها که آخرم خودشونو به طرز شگفت آوری برنده اعلام کردن بهتره :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود احمد جان
        والا کم سعادتی ما هست که به چشم شما نمیاییم
        زیر سایه شما و بقیه دوستان هستیم
        مطلبت واقعا جالب و چالشی بود
        واقعا موندم کدوم یکیشون بهتره
        مطالبت خوبه ادامه بده
        ارادتمندم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          قربونت برم این حرفا چیه

          چشم چشم، لطف شما انگیزه میده بهم ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdi

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          ارادت دارم احمد جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. مهران 72

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    با اینکه میدونم 911 یه افسانه ست،ولی هیچوقت با رخش حال نکردم.صلابت پانامرا و کایین رو خیلی بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mory

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با اینکه تو این کلاس پورشه سلطنت می کنه ولی بنز مشخصات بهتری داره و قیافشم یکم بهتره ولی خوب شیر شیره دیگه

    در کل بنز یه برتری نسبی ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      Mory جان درود

      اگر متن رو کامل مطالعه کرده باشید میبینید که تیم اتو اکسپرس، به هیچ عنوان نتونست از مرسدس ایراد بگیره و یا اونو پایین تر از 911 قرار بده

      برای مرسدس بنز شاید کاری نداشته باشه تولید همچین خودروی اسپرتی،

      ولی برای رقابت با 911، سلطان شتاب، هندلینگ و پایداری در بین خودروهای اسپرت، ادعای رقابت کردن کار بسیار سختیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        دقیقا اینکه با پورشه در بیوفتی خیلی حرفه حالا اگه ازش سر باشی (البته من نمیگم سره ها) دیگه فوحا.

        بنز واقعا میتونه تو هر کلاسی اگه نگیم برتر باشه میتونه حرف واسه گفتن داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. saman

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورشه 911 gts گیربگس دستی دارد چون در عکس 10 دنده اتومات نبود؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سامان جان در این تست، برای نزدیک تر بودن سطح رقابت، پورشه هم از گیربکس PDK بهره می‌بره

      چون اگر با گیربکس دستی می‌بود شتابش 4.4 ثانیه خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محسن.د

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    همین که 911 سنگ محک بقیه خودروهای اسپرته و همه به نوعی تلاش میکنن تا به جایی برسن که بتونن با “911” مقایسه بشن، خودش نشون دهنده خیلی چیزهاست ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      به به به ببین کی اینجاست . داش محسن افتخار دادی . خیلی چاکریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن.د

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        کوچیکتم رفیق قدیمی ;-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      محسن جون ما باید اینجوری بِکِشیمت اینجاااااااااا؟؟؟؟؟ :) :)

      ارادت تام دارما…

      در جریانی که ;)

      بله حرفت کاملاً صحیحه داداش، 911 به نوعی الگوی بقیۀ خودروخای اسپرت و حتی سوپر اسپرته از نظر عملکرد و هندلینگ بسیار بالا

      ولی خب باید بجُنبه که قافله ازش پیشی نگیره

      چون همین الان، مرسدس با تولید این محصول، به شدت موقعیت 911 رو تحت الشعاع قرار داده

      و ممکنه در نسخۀ بلک سری، مدل ها توربو S رو هم در خطر بندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن.د

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        احمد جان، ارادت از ماست. مطلبت به قدری خوب بود که نمیشد نظر نداد. ممنون بابت مقایسه عادلانه ت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فدات داش محسن گل

          من به 911 و کلاً پورشه ارادت خاصی دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. TerraByte

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    جفتشون فوق العاده عالی هستن ولی من بنز رو بخاطر بنز بودنش بیشتر دوست دارم!

    اصلا عکس اول از داخل بنز رو ببینین ، آدم یه لحظه یاد کابین خلبان هواپیما میفته فقط حیف که تیپ رانندش به خلبانها نمیخوره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MERCEDES BENZ 280SL

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان واقعا بنظرتون این پورشه لیاقت داره بغله بنز وایساده نه خداییش آرم بنزو باید بزارن بغل کل کمپانی پورشه اونوقت میشه مقایسه کرد و نظر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. REZA

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    افرین به بنز
    فکرشو نمی کردم اینقدر خوب باشه واقعا الیه
    حالا باید پورشه کاری کنه
    بالاخره ماشینی پیدا شد که 911 افسانه ای رو شکست بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      بنز هم افسانه هست
      انتخاب بین این دو کاملا سلیقه ای هست چون تقریبا هر دو در یک رده هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درود رضا جان،

      نمیشه گفت 911 رو شکست داده، ولی میشه عنوان کرد به شدت موقعیت این خودرو رو در خطر انداخته

      خصوصاً اگه نسخۀ بلک سری بیاد، ممکنه توربو S رو هم براش خط و نشون بکشه

      پورشه همیشه اسطوره بوده ولی باید بیشتر به فکر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بنده خدا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.داشپورد پورشه چقدر سادست.انگار داشپورد پراید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      میدونی نشستن پشت همین داشورد برای من رویا هست
      شاید در کنار amg gt خوشکل نباشه ولی این درسته که با پراید مقایسه کنی؟!!!؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      بنده خدا جان داشبورد 911 اونجوری ها هم بی روح و ساده نیست، ولی در مقابل AMG GT

      که بسیار لوکس و اسپرت طراحی شده، دیگه اون زیباییش به چشم نمیاد، قبول دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. behzad

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    مرسدس یه هدف گذاری کرده که به 911 برسه.یعنی تو این داستان هنوز مسابقه واسه پورشه شروع نشده و فکر میکنم اگه هدف گذاری کنه که برتر از فلان ماشین بشه خیلی زود بهش میرسه.مثل 918 که به عنوان اولین تجربه پورشه به عنوان تولید یه هایپر کار همه شرکتها رو به چالش کشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ولی الان به شدت موقعیت 911 را تحت تأثیر قرار داده بهزاد جان

      تا بوده همین بوده

      اصلاً وجود همچین رقبایی باعث پیشرفت میشه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      اولین تجربش بود تو هایپر کار پس پورشه cararra Gt چی بود که رقیب اصلی فراری انزو بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. قاتل خودروها کوروت

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    رای من Benz AMG GT
    از طراحی و مدلش خوشم امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. قاتل خودروها کوروت

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    قیافه این بنز خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مرتضی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    مرسدس در طراحی و زیبایی فوقالعادست و برتر از پورشه یا هر رقیب دیگه ای اما مگه میشه از کنار پورشه بی تفاوت رد شد!!! یعنی من اگه پول مفت داشتم مرسدس رو میخریدم گاهگاهی هم پورشه رو اجاره میکردم حالشو میبردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فریا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    تنهـــا مرسدسیه که عکسشو ببینم save میکنم :-)

    احمــد جان خسته نباشی

    عرض شود که شتاب صفرتاصد AMG GT S داخل متن به اشتباه 3.0 درج شده . در

    مجلات معتبر 3.6-3.8 هست . البته در آخر مقایسه درست درج شده .

    قدر رو هم ” علم ” میکنن نه ” الم ” :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون فریا جان

      اون عدد 3، منظور از محدودۀ 3 ثانیه است

      اگر اینجوری نبود به صورت دقیق مینوشتم 3.0 ثانیه، ولی نوشتم موشکی که در 3 ثانیه

      در مورد عَلَم هم درسته اشتباه تایپی بوده

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. reza

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اختلاف قدرتشون زیاده باید با نسخه ضعیفتر بنز مقایسه میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AMG

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مرسدس بنز نیومده 911 رو با اون همه قدمت به زیر کشید نه با پورشه با همه اینکارو می کنه واقعا AMG GT بی نظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    واقعا عالی هستند جفتشون . بعضی ماشین ها در دنیا معیار میشن .

    مثل 911 . برای خودروهایی که اسپورت هستند و از چابکی و هندلینگ بالایی

    برخوردارند .

    مثل ب ام و M3 یا M4 که در کلاس خودشون یکی از بهترین ها هستند .

    مثل مرسدس بنز S کلاس که به نوعی نماد خودروهای لوکسه .

    مثل فولکس گلف که یکی از بهترین هاچ بک های تاریخه .

    و …..

    اما نمای عقب پورشه زیبا تر از مرسدس بنز از اب در اومده .

    من دوست دارم رقابت داغه داغ بشه و عدالت بین انتخاب مدلها برقرار باشه .

    اونوقت اگر بنز اخرین باشه برام هیچ فرقی نمیکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود به میلاد عزیز
      یه سوال
      در مورد حرارت بالا بودن موتورهای بنز و بی ام و یه توضیح بده دقیقا چیه ؟
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        داداش شما بیشتر توضیح بده . متوجه نشدم . کجا خوندی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود
          بحث بیشتر بر روی موتورهای amg و توربو بودنشون هست
          البته برای خودم عجیب هست و به این نکته برنخورده بودم
          وقتی شنیدم گفتم باید از میلاد بپرسم جریان چیه
          بعد یه نکته دیگه:
          بعضی موقع ها بنزهای c 200 amg میبینم
          اینا موتورهاشون amg هست یا فقط مارک چسبوندن
          و نکته دیگه نمیدونم چرا انقدر c 200 توی ایران اومده 350 که بهتره
          موتورهاشون فکر کنم قویتره
          به تر تیب
          200 184hp
          250 204hp
          300 231hp
          350 268hp
          کلاس سی اسپرت هست باید قدرت موتور خوبی بده
          c200 یه خورده نامید کنندست
          184 اسب رو بصورت واقعی بهت میده اما شتاب 9.5 ثانیه کجا و شتاب 350 اسبی که معادل 6.4 کجا
          گشتاور که بماند
          حداقل قدرت رو میاوردند رو 250 شروع میکردند بهتر بود
          هرچند همون c200 رو هم ندارم
          در مورد bmw هم تقریبا وضع به همین منوال هست
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. Mclaren

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    جفتشون آلمانی پر قدرت هستن انتخاب سخته ولی بنز رو شخصا میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعید

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    911 از همه لحاظ یه اسطوره به تمام معنا و یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخه،اوج مهندسی،هندلینگ،کیفیت،شتاب،سرعت و…با قیافه دوست داشتنی؛

    کابین AMG GT خیلی لوکستر و باکیفیت تره،طراحی و امکاناتش هم جدیدتره و تکنولوژی های بیشتری هم داره، کلا AMG GT از نظر لوکس بودن و امکانات و آپشن ها از 911 بهتره،
    اون چیزی که 911 بیشتر به اون معروفه هندلینگ فوق العادشه که مرسدس هم همین رو نشون گرفته و به خاطر همین ادعای رقابت کرد،چیزی که خیلیها باور نمیکردن،اینم فقط با گذشت زمان و انجام شدن تستها و رانندگی های زیاد مشخص میشه،شرکتی به این عظمت حرف الکی نمیزنه،مطمئنا خود مرسدس بنز تستهای زیادی رو روی این ماشین و همچنین 911 انجام داده که از همون اول ادعای رقابت با 911 رو مطرح کرد،
    در مورد طراحی این ماشین هم که بعضیها میگن از 911 کپی شده،این ماشین هم مثل SLS از اسطوره بزرگ مرسدس بنز Mercedes-Benz 300SL Gullwing 1954(زمانی که 911 هنوز وجود نداشت)الهام گرفته شده مخصوصا کاپوت کشیده و نمای عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد باقری

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4717 ديدگاه)

      دیگه خیلی داری با تعصب حرف میزنی. خدا وکیلی فرض کن این دو تا ماشین رو همین الان ببینی و هیچ وقت قبلا توی عمرت ندیده باشی. اگر واقعا بتونی این کار رو بکنی میتونی بگی که الکی و از روی تعصب حرف نمی زنی. واقعا اگر نگاه کنی پورشه با اون ظاهر و طراحی قورباغه ای شکل جلو، حرفی واسه گفتن در مقابل خیلی از ماشینها از جمله لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز، بی ام دبلیو و … نداره. منظورم از فرم قورباغه ای مسخره کردن این ماشین نیست، بلکه به این فرم می گویند فرم قورباغه ای. اگر بدون تعصب به کابین دو تا خودرو نگاه کنی یک بچه هم میتونه بفهمه که کابین مرسدس بنز خیلی خیلی زیباتر و قشنگتر از کابین پورشه است. من نه تعصبی به بنز دارم و نه هیچ ماشین دیگه ای، ولی اینکه بیخود و بی جهت هر چی پورشه تولید کنه از روی تعصب بگید به به و چه چه واقعا حرف خوبی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      درسته سعید جان

      هندلینگ 911 فوق العاده‌ست و مرسدس ههم به خوبی در این زمینه موفق شد

      من عاشق 911 هستم و همینطور عاشق مرسدس بنز

      ولی به نظر من، در واقع موفقیت مرسدس در زمینۀ هندلینگ، ستودنی تر از 911 هست.

      حالا چرا؟

      چون که 911 با گذشت بیش از 50 سال و تمرکز بر روی یک خودرو، به این سطح از هندلینگ رسیده

      ولی مرسدس با اولین خودرو در این سگمنت به این سطح رسیده

      پس این موفقیت بسیار با ارزش تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        احمدجان دمت گرم،مقایسه خیلی خوب و جامع و کاملی بود،سه بار تاحالا کامل خوندمش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          قربونت سعید جان ممنون از توجهت

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. ارمان

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    کاش با gt3 مقایسه میشد که روش کم بشه :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      آرمان جان در زمینۀ هندلینگ که هیچ تفاوتی با 911 نداره و حتی اینکه مرسدس با مجهز بودن به دیفرانسیل و سیستم تعلیق جدید و پیشرفته تر، برتری هم داره

      فقط چند صدم ثانیه میشه گفت GT3 یا turbo S در شتاب اولیه سریع تر هستند که اونم توی پیست به چشم نمیاد و هندلینگ مهمتره

      و میشه گفت که در شتاب اولیه هم نسخه های سری بلک میتونه سریع تر باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        احمد جان هیچی نباشه این بنز خیلی جدیدتره البته اینکه من به پورشه رای میدم دلیلش اینه که از بنز تو این کلاس قدیمی تره این بنز شاهکاره و حرفی هم نیست اما یه 911 گزاشتن جولوشون گفتن خوب باید یه ماشین بسازین بهتر از این اما فکر میکنم 911 هم یه تغییراتی میکنه به زودی اما در نهایت دوست دارم تو یه پیست ببینم زمان هاشون چقدر تفاوت دارن فقط بگم که رو پیچ همینطور که میدونی 911 سالها پیشرو بوده و خدایی کمتر ماشینه به پاش میرسه حالا ببینیم این amg gt چی میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          در مورد جدیدتر بودن که نمیشه گفت بنز جدید تره پس عادلانه نیست!!!!!!

          چون هردوشون 2015 هستند و حتی بهتره بگیم 911 با بیش از

          50 سال سابقه، چم و خم کار کاملاً دستشه، ولی مرسدس

          اولین تجربه رو در این سگمنت داره!

          پس اگه در زمان پیست هم مرسدس پیروز میدان بشه، پورشه باید شکست رو بپذیره

          چون به نوعی میشه گفت یه خودروی تازه وارد اومده و تجربۀ 52 سالۀ 911 رو زیرپا گذاشته و گوی میدان رو ازش ربوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ارمان

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          اگه تو پیست همچین بشه که شما میگی بله باید قبول کرد دیگه حرفی نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. جی تی ار

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    مقاله ی بسیار عالیی بود. خداروشکربعد مدتی یک مقاله توی این سایت بهمون چسبید.دست نویسنده,آزمایشگروخصوصا مترجم درد نکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنونم از توجهت جی تی آر جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. ناصرساتیا

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    السلام علیک یا بنز و پورشه و لعن الله علی پژو و پرایدو سمند و کل اشغالات چینی امین یا رب العالمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اونی که منفی داده خدایی سمند و پراید و پژو و قبول داره اگه داره که من حرفی واسه گفتن ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        احتمالا به خاطر بردن نام کمپانی پژو دیسلایک گرفته…!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Maysam..LaFerrari

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      الهی آمین یا رب العالمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    اول از همه از مطالب زیبای احمد جان تشکر کنم.
    من بی برو برگرد AMG GT رو انتخاب میکنم.قبل از این SLS AMG رو از تمام بنز ها بیشتر دوست داشتم و الان که این یکی جایگزینش شده بازم طرفدارش هستم.طراحیش رو چه خارجی و چه داخلی به 911 ترجیح میدم.
    شتاب و حداکثر سرعتش هم که بیشتره هرچند تو بحث قیمت و مصرف سوخت 911 موفق تر بوده.در هر حال من منتظر میمونم تا کارشناسان سایت های معتبر خودرویی این دو خودرو رو تست کنن.
    لازمه که به مهدی عزیز هم سلام عرض کنم.کم پیدایی مهدی جان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      قربونت باربد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    ممنون احمد جان
    منتظر مطالب جالبت مخصوصا در مورد فراری هستم
    راستی از فراری f12 xx خبری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجهت داداش

      والا هنوز که خبری نیست ولی من خودم به شدت پیگیرش هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. Archi khan

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بنز عالی شده عالی…
    اما اگه بخواد پا بکنه تو کفش پورشه ،
    اونم 911 کلاهمون باهاش میره تو هم ها…

    (هر دو انصافا عالی ، بنز بسیار عالی و زیبا)
    اماااا
    911 یه چیزه دیگه اس…
    “تمام، بحث نکنین با من”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. AMG GT

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    قبل از خوندن این مطلب اول اومدم نظر بدم.
    I like porsche 911 but AMG GT is another thing

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. AMG GT

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    شـــیـــر تازه‌نفس مرسدس، و اسطورهٔ ماندگار پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا