تجربه و آزمایشچشم اندازمرسدس بنز

سفری با مرسدس‌بنز در اتوبان‌های بدون محدودیت آلمان

تصور کنید که چقدر دنیای بهتری می‌شد اگر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت قانونی بود. اگر کمی چاشنی تخیّل و فانتزی‌اش را هم زیاد کنید و ترافیک و جاده‌های خراب را فراموش کنید، به این فکر کنید که چقدر در زمان صرفه‌جویی و چقدر از خستگی سفر کم می‌شد. البته در این حالت، هزار مرتبه بیشتر سوخت مصرف خواهید کرد، ولی در مقابل، ساعت‌ها و روزهای بی‌شماری را در سال در اختیار خواهید داشت که با هیچ‌چیز قابل‌جایگزینی نیست. در همین حال، لذت سرعت را به تنهایی نباید فراموش کرد. پتانسیل واقعی یک خودروی مدرن را تجربه خواهید کرد؛ چیزی که در حالت عادی و محدودیت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، تنها درصدی از آن مشخص می‌شود.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
۲۰۱۴ Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
بر این اساس، مایک داف از «کار اند درایور» به سرزمین ژرمن‌ها رفته تا از نزدیک با زندگی در ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت آشنا شود. آلمان تنها کشور بزرگ پیشرفته است که هنوز هم در بخش زیادی از شبکه «اتوبان»های خود، محدودیت سرعت تعیین نمی‌کند. در نتیجه، جاده‌های آلمان یکی از آرزوهای علاقه‌مندان به سرعت است. به منظور بررسی شرایط واقعی جاده‌های آلمان و همان طور که گفته می‌شود، «بهشت رانندگی»، مایک داف و همراهانش تصمیم گرفتند که از مسیر اتوبان‌ها یک دور کامل به دور کشور بزنند. این مسیر از فرانکفورت شروع می‌شود؛ سپس به مونیخ و از آنجا تا برلین ادامه می‌یابد و در نهایت دوباره به فرانکفورت بزرگ می‌رسد. به دلیل محدودیت زمانی، گروه تصمیم گرفتند که این کار را در طی ۳ روز انجام دهند و برای انجام آن از یک مرسدس‌بنز S63 AMG 4MATIC استفاده کنند؛ خودرویی که قطعاً مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را رد خواهد کرد.

deutschland de restricted inline
deutschland de restricted inline
در حال حاضر حدود یک‌سوم شبکه اتوبانی ۸۰۰۰ مایلی با محدودیت سرعت، چه به صورت دائم و چه به صورت موقت، مواجه است. ولی در همین حال، تا اولین مسیر بدون محدودیت سرعت، فاصله چندانی نبود. تنها ۲ دقیقه بعد از اینکه گروه فرودگاه فرانکفورت را ترک کردند، در جاده A5 به طرف جنوب قرار گرفتند. در ادامه گزارش این سفر را از زبان مایک داف مرور می‌کنیم.

deutschland de restricted
وقتی از اولین تابلوی: Ende aller Streckenverbote یا به‌عبارتی «پایان تمام محدودیت‌ها» رد شدیم، S63 تازه در حال گرم‌کردن خود بود. البته ابتدا کمی هم در مورد نتیجه‌گیری از این علامت در آلمان مردّد بودیم؛ چرا که یک دایره سفید بود که پنج نوار قطری در خود داشت و بیشتر شبیه نمادی برای نشان دادن خرابی جاده بود. شاید هم چون ما قبلاً این علامت را کمتر دیده بودیم.

deutschland de restricted
ترافیک زیادی بود. در همین حال، خودروها به سرعت رد می‌شدند و نظم سفت و سختی نیز در حرکت از بین خطوط داشتند. جاده‌هایی که در آن‌ها اتومبیل‌ها تحت قانون پخش مولکولی در سطح مسیر پراکنده شده‌اند، برای همه ما آشناست. ولی خودروهای آلمانی همیشه با نظم در جاده حرکت می‌کنند. به همین دلیل است که آلمان در یک جاده چهار بانده حجم ترافیک بیشتری از جاده‌های ۱۰ بانده در امریکا جابجا می‌کند.

deutschland de restricted
در ادامه مسیر، مرسدس به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده بود، ولی باز هم خودروهای سریع‌تر از ما سبقت می‌گرفتند. البته چیزی که توجه ما را جلب کرد، سبقت ۹۱۱ GT3 ها نبود؛ بلکه یک ولوو V70 را دیدیم که با یک بسته بر روی سقف و دو تا بچه در عقب، می‌شد گفت که حداقل ۱۹۰ کیلومتر سرعت داشت.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
اولین توقف‌گاه در ۱۰ مایلی ما قرار داشت: مکان یادبود روزمایر؛ جایی که «برند روزمایر»، راننده جایزه بزرگ آلمانی در سال ۱۹۳۸ فوت کرده بود. روزمایر به نوعی از اولین قربانیان جنون ملی سرعت در آلمان به شمار می‌رود.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
مورخان آلمانی همیشه می‌خواهند به این نکته اشاره کنند که اتوبان قبل از ظهور هیتلر در آلمان وجود داشته، امّا سهم قابل‌توجه نازی‌ها در توسعه شبکه اتوبان‌های آلمان نمی‌تواند نادیده گرفته شود. این رژیم نازی بود که اتوبان‌ها را بر روی نقشه برد و آن‌ها را نام‌گذاری کرد. مسیر A5 بین فرانکفورت و دارمستات اولین بخش شبکه اتوبانی موسوم به «اتوبان‌های رایش» بود که در سال ۱۹۳۵ بازگشایی شد و بعد از آن، برای آزمایش‌های سرعت توسط اتو یونیون و مرسدس‌بنز استفاده شد؛ آزمایش‌های سرعتی که منجر به مرگ روزمایر شد.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
پس از دریافت اندکی اطلاعات بیشتر در مورد روزمه‌یر و تست سرعتش، کار دیگری نداشتیم و بایستی مسیر ۲۶۰ مایلی خود را تا مونیخ شروع می‌کردیم. نزدیک‌های شب، با چهره جدیدی از اتوبان‌های آلمان مواجه شدیم. خودروهای زیادی در طول راه دیده می‌شدند و هر چه جلوتر می‌رفتیم عدد علامت‌های محدودیت سرعت کمتر می‌شد: ۱۳۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت. البته آلمانی‌ها هم این قوانین را بسیار جدّی می‌گیرند؛ چون سخت‌گیری پلیس در جاده حکم‌فرماست. به ما اخطار داده شد که با کمک دوربین‌های کنترل سرعت، رانندگان خاطی جریمه می‌شوند. این جریمه‌ها از ۱۱۰ دلار شروع شده و تا بیش از هزار دلار نیز می‌رسد و هر کجای دنیا هم که بروید، به سراغ شما خواهند آمد. البته در مورد ما، اول به جایی که مرسدس را کرایه کرده بودیم، می‌رفتند.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
با سرعت کمی که داشتیم، کمی با امکانات مرسدس سرگرم شدیم؛ چیزهایی مانند گزارش سفر کامپیوتری «مرک» که نشان می‌داد در سفرمان از فرانکفورت تا مونیخ، به طور متوسط سرعتی برابر ۸۳ کیلومتر بر ساعت داشته‌ایم.

روز دوم برای ما از همان طلوع آفتاب آغاز شد. وقتی به ایالت باواریا رسیدیم، به دنبال مسیر A95 به طرف جنوب و مرز اتریش بودیم؛ زیرا از یکی از دوستان آلمانی شنیده بودیم که این مسیر، یکی از بهترین بخش‌های شبکه اتوبانی برای سرعت‌گرفتن است.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
برخلاف A5، این مسیر نه مستقیم بود، نه مسطح و نه حتی عرض خوبی داشت. در هر طرف جاده، دو لاین قرار داشت که از یکدیگر جدا شده بودند. این جاده از یک سری دره عبور می‌کرد و به سمت قله اوج می‌گرفت و بیشتر شبیه جاده‌های توریستی بود. S63 در این مسیر به راحتی مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را رد کرد و در همین حال، کابین آرامش خود را داشت و دور موتور نیز هنوز زیر ۳۰۰۰ دور بر دقیقه بود. ولی بعد از یک پیچ طولانی، سرانجام به جایی رسیدیم که منتظرش بودیم: یک مسیر مستقیم به طول ۲ مایل و به جز یک تراک که کنار جاده افتاده بود، خودروی دیگری در آن نبود.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
پدال گاز تا انتها پایین رفت و گیربکس تا دنده ۶ شیفت داد و برای محکم‌کاری آن را به دنده پنجم برگرداندیم. صدای موتور S63 درآمده و دماغ کاپوت چند درجه بلند شده بود. در همین حال، سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که بسیاری از خودروهای سریع آلمانی به آن محدود شده‌اند، در سرعت‌سنج آمد و گذشت. در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت به دلیل تأثیر نیروی آئرودینامیک، از شدت شتاب‌گرفتن خودرو کم شد. بیرون را که نگاه می‌کردیم، سرعت دیوانه‌کننده بود. در سرعت ۳۰۰ کیلومتر، جریان هوا از بالای درها صدایی شبیه سوت ایجاد می‌کرد. فرمان نیز که به طرز خارق‌العاده‌ای تا قبل از این سرعت دقیق بود، شرایطش اندکی عوض شد و الان کمی سبک بود. همان‌طور که سرعت می‌گرفتیم، عکاس ما نیز سرعت را بلند برایمان می‌شمرد: ۳۰۶، ۳۰۷، ۳۰۸ …

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
ولی در سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت متوقف شدیم؛‌ یا این حدّ نهایی قدرت مرسدس است و یا اینکه یک محدودیت برای آن درنظر گرفته‌اند. برداشتن پا از روی پدال گاز شبیه به آن بود که ترمز پرقدرت گرفته باشیم. امّا درنهایت یک سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعتی را در یک سدان لوکس ۲۲۰۰ کیلوگرمی بدون هیچ قانون بازدارنده‌ای تجربه کردیم.

بعد از آن دوباره راهمان را کج کردیم و به طرف مونیخ با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت راه افتادیم. البته اندکی نیاز به استراحت هم داشتیم. شرایط رانندگان برای ساعت‌های طولانی شاید فقط برای یک راننده مسابقات لمان عادی باشد. داخل مونیخ نیز وارد شدیم تا ساختمان مرکزی سیلندر-مانند ب‌ام‌و را از نزدیک دیده باشیم. بعد از آن، اتوبان A9 و ۹ ساعت تا برلین در پیش روی ما بود. سرعت ترافیک نسبت به روز گذشته بالاتر بود؛ ولی چند مکان ساخت و ساز در بین راه، از سرعت‌ها کم می‌کرد.

deutschland de restricted
در آلمان می‌توان با سرعت رانندگی کرد، ولی به ندرت می‌توان با همان سرعت سفر کرد. در مسیرمان به سمت برلین، در یک مرکز خدمات بین‌راهی، «رست‌هوف»، نگه داشتیم تا برای ناهار چیزی بخوریم. جالب اینکه تنها غذاهایی که به ما پیشنهاد شد، انواع مختلف سوسیس بود. شرایط اتاق‌های استراحت بیشتر از همه دارای شرایط خاص آلمانی بود. شما بایستی برای گرفتن آن پول پرداخت کنید؛ ولی در همین حال، یک بلیط جداگانه نیز به شما داده می‌شود که می‌توانید در همان مدت در فروشگاه باشید. در راه به طرف برلین، سری به کلیسای «اتوبان» هم زدیم.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
ایستگاه بعدی در آن سر اتوبان، در منطقه قدیمی متفقین در برلین بود که البته هنوز هم برای بازرسی کامیون‌ها استفاده می‌شد. البته هدف اصلی ما دیدن AVUS و اتوبان A115 بود. این اتوبان در سال ۱۹۲۱ به عنوان یک مسیر آموزشی رانندگی و پیست مسابقه بازگشایی شد؛ یک اتوبان ۶ مایلی در هر انتهای آن یک پیچ وجود داشت. یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های جایزه بزرگ که البته به صورت قهرمانی نبود، در سال ۱۹۳۷ در این مسیر برگزار شد که برنده آن هرمان لانگ بود و در همان زمان نیز روزمایر سریع‌تر دور را با سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت زد. امّا بعد از مرگ روزمایر در نزدیکی فرانکفورت، AVUS به عنوان مکانی خطرناک برای خودروهای جایزه بزرگ شناخته شده و بعد از آن برای مسابقات با سرعت کمتر مانند، کلاس موتورسیکلت استفاده شد. در سال ۱۹۹۵، کیث اودور، راننده بریتانیایی در یک دور مسابقات تورینگ-سدان در اینجا کشته شد و تنها اندکی پس از آن، پیست مسابقه به صورت کامل بسته شد. با این حال، جایگاه تماشاگران باقی‌مانده، خاطرات زیادی را زنده می‌کند.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
با پشت سر گذاشتن سریع‌ترین مسافرت ممکن، روز بعد در فرانکفورت بودیم. با این وجود، در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت، تنها ۲۲۸۰ کیلومتر را پشت سر گذاشته بودیم؛ یعنی سرعت متوسطی در حدود ۹۵ کیلومتر بر ساعت.

2014 Mercedes-Benz S63 AMG 4matic
ترافیک روزافزون، مکان‌های ساخت‌وساز بی‌شمار، قسمت‌های محدودیت سرعت زیاد در کنار قابلیت‌های رانندگی فوق‌العاده، از مشخصات اتوبان‌های آلمان هستند. در بزرگراه‌های آلمان، حداقل می‌توانید بدون هیچ نگرانی به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسید. همچنین این امکان را دارید که با سرعت بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، لذت و هیجان رانندگی یک خودروی مدرن را تجربه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. vahid jinpachi

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    خوش به حال کسی که توو این جاده هارانندگی کنه..

    جاده هم جاده های قدیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hitler

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (499 ديدگاه)

      گزارش
      سفری با پراید وانت در پیاده روهای با محدودیت ایران:
      یه پراید 15میلیونی رو ثبت نام کردیم،شونصد سال بعد 5تومنم دادیم تحویل گرفتیم.
      تازه وارد پیاده رو که شده بودیم یه عابر پیاده به سرعت از کنارمون رد شد.
      ما هم ماشین خاموش کردیم،افتادیم پیاده رفتیم بسیار سریعتر و امن تر به مقصد رسیدیم.
      ((من هرگز حاضر نیستم برای عقایدم بمیرم چرا که شاید خلاف آن ثابت شود))برتراند راسل

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        خدایا قسمت ما هم بکن با داف اینا یه سفر بریم!
        ترجیح میدم این خودرو ها همراهمون باشه:
        BMW M5
        Mazda 3
        Benz CLA
        Dodge challenger
        Duff
        و خیلی ماشین های دیگه.
        نکته: منظور از داف اینا دو تا مورد هستشک یکی آقای داف و دیگری کامیون های داف.
        نکنه فکر کردین ما از اوناشیم؟! نه داداش! :D :lol:

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          یادت نره چند کیلو GF (گوجه فرنگی) برادری تو راه یه املت مشت بزنیم!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          چشم داداش حتما!
          فقط میترسم جناب داف یه کم ناراحت بشه! ;) :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مصطفی

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (350 ديدگاه)

          ای خدااااااااااااااا!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. محمد ، عشق ژاپن

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      آقا اومدم کیش با اجازتون

      کمری 2007 دیدم تاکسی اتاق کاملا نرم و بی صدا ، کارکرد 650 هزار کیلومتر ، رنگ بدنه سفید ، رنگ داخل کرم

      نظر راننده راجع به تویوتا : بهترین خودروساز دنیا ، فوق العاده خرکار و بدون ذره ای اسطهلاک

      نظر راننده راجع به طراحی تویوتا : قدیم خیلی خوب بود ولی الآن هم طرفدار های خاص خودشو داره در کل طراحی هاش از چشم نمیوفته بخصوص طراحی های داخلیش عالیند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. داوود

        ۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        توی دبی هم، کمری بین تاکسی سوارا خیلی طرفدار داره و تعریفشو خیلی شنیدم
        انگار تویوتا ساخته شده واسه آب و هوای سخت!!
        توی سرمای روسیه هم تویوتا و نیسان یکی از پرطرفدارترین هاست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد 7

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          سلام
          شرکت های کره ای مخصوصا هیوندای پیشرفتای زیادی داشتن اما باور کنین راست گو ترین کمپانی خودروسازی دنیا تویتاس,چون وقتی میگه ماشینم این امکانات رو داره همه باید مطمین شن که میشه روش حساب باز کرد و دقیقا مثل این میمونه سونی یه گوشی بزنه و بگه دوربینش پنج مگا پیکسله اما یه گوشی چینی بهت میدن و میگن دوربینش هشت مگا پیکسله ولی در عمل وقتی از ماشینت عکس میگیری معلوم نیست ماشینه خودته یا همسایه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        پس بگو چرا چند روزه تو پدال گاز نمیدی .

        خوش بگذره مملی . سعی کن بنز هم ببینی تا غش کنی .

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. محمد ، عشق ژاپن

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          میلاد اینجا چون هوا گرمه ماشین آلمانی و اروپایی خیلی کم پیدا میشه عوضش تا دلت بخواد ژاپنی و کره ای و آمریکایی ریخته ، یه کراس آوور اینفینیتی دیدم یعنی واقعا عاشقش شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          محمد جان اوج گرما رفتی کیش
          نمیدونم چرا شبهای کیش از روزاش گرمتره ، شاید به نظر من اینطور باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اتفاقا محمد جان من هم یدونه اینفینیتی FX45 در خیابان

          جمهوری نرسیده به حافظ دیدم . میخ کوب شدم . چقدر

          باحاله طراحیش . رنگشم مسی بود . !!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسين

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        به به خوش اومدی
        اینو بهت بگم که لامبورگینی گالاردو ٢٠١٣ اومده تو کیش
        نارنجی هم هست
        پاتوقش هم پردیس 2 و بولینگ مریمه
        انشالله ببینیش
        سافاری هم حتما برو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احسان آرسنالی

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      vahid جا انداختی پدال 2روزه کامنت اولی هستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid jinpachi

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        ناراحتی ؟

        من اول نظر ندم یکی دیگه اول نظر می ده …گلم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان آرسنالی

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1887 ديدگاه)

          بیخیال شوخی بود :-)

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. Ahmad..F12

      ۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      وحید جان تا آدم نره نمیتونه چیزیشو حس کنه واقعاً معرکه‌ست…

      پارسال همین موقع ها رفته بودیم بازدید از موزه مرسدس
      تو محدوده 240 کیلومتر با 200 تا میرفتیم، وای که نمیدونی چه لذتی داره

      هععععععی…. وای که دلم دلم لک زد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. vahid jinpachi

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ما که حسرت یه جاده ی خوب توو دل مونه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      که اینطور پس محدودیت سرعت و قوانین خشن رانندگی صرفا مختص مملکت ما نیست! تصور نمیکردم که اونجا دیگه همه بشدت آزاد هستن ولی تصور میکردم کمه کم واسه نوع ماشین ارزش قائلن و محدودیت سرعت رو بیشتر با توجه به ماشین وضع میکنند !
      با این حال در مملکت ما که نه از ماشین خبری هست نه از جاده پس بهتره سخن کوتاه کنیم! ماشین باز بودن در ایران چیزی جز غصه و حسرت نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      من ترجیح میدادم به این ماشین برم المان:بیتلORC.راحت میتونی باهاش320 تا بری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MEHDI ASADI

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    سرعت نامحدود و یه مرسدس s63
    خوشبحال راننده
    معنی واقعی تخت گاز یعنی همین
    بدون ترس گاز بدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdi

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    سپاس ویژه خدمت آقای انیس حسینی
    مطلبتون جالب بود
    ادامه بدید
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    من مطمئنم اگر در ایران چنین جاده هایی هم داشتیم ، حتی اگر ماشین درست و حسابی همخ داشتیم ، کلی کشته میدادیم ، چون رانندگی بلد نیستیم
    در ایران در برای اکثر رانندگان لاین سرعت معنی نمیده ، طرف دو کیلومتر پایین تر میخواد بپیچه سمت چپ در این دو کیلومتر با سرعت 60 تا لاین سرعت رو پر میکنه
    در ایران ماشین ها بین خطوط نیستند ، این خطوط هستند که بین لاستیک ها هستند
    در اکثر چهار راه ها گردش به راست توسط یک آدم متشخص پر شده و تو باید تا پایان چراغ قرمز پشت سر این متشخص ! بایستی
    در یک خیابان اگر داری پهلو به پهلوی ماشین سمت راست خودت میرونی اگر ماشینی جلوی ماشین سمت راستت زد روی ترمز این خطر وجود داره که ماشین کناریت به سمت چپ ( طرف ماشین شما ) منحرف بشه به جای ترمز زدن و ایستادن
    در یک چها راه اگر خیابان روبروت پر از ماشین باشه و ملت راننده بدونند حتی با سبز شدن چراغ راهنمایی وسط چهار راه میمونند و راه ماشین ها در خیابان کناری رو میبندند ولی به راه خودشون ادامه میدهند و باعث قفل شدن چهار راه میشوند ، تو هم اگر نفر اول باشی و این قاعده رو بدونی با بوق ها و فحش های ماشین های پشت سریت مواجه میشی
    موتور سوارها تا وقتی زیرشون نزدی قانون راهنمایی و رانندگی شامل حالشون نمیشه ، به عنوان مثال همشون تاکید میکنم همشون از چراغ قرمز رد میشوند ، حتی اگر شده میتوانند کل یک خیابان رو چپ برانند ( برعکس جریان خیابان )
    چیزی به نام راهنما در ماشین های ما وجود نداره
    ملت از داخل کوچه به سمت خیابان میاد طرف به خاطر یک دور برگردان که 40 متر پایین تره این چهل متر رو چپ میرونه در حالی که در سمت راستش 60 متر بالاتر یک دور برگردان و مثل آدم میتونه بره دور بزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی

      “ساقی بیار باده که ماه صیام رفت درده قدح که موسم ناموس و نام رفت”

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      امیدوارم به خاطر اینکه درد دل همه را گفتی ، خدا یدونه S 65 AMG بهت بده .

      لذت بردم احسان جان . فقط یکجاش ایراد داشت . اون هم نباید بگیم همه ی

      موتورسوارها ، باید میگفتی 98درصد موتورسوارها . خداییش دیگه 2درصد

      موتورسوار قانونمند داریم .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        درست میلاد جان ، همین جا از اون 2 درصد یا چند درصد عذرخواهی میکنم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          اون دو درصد منظورش خودشه!!!!!
          داداش اگه شما قانون مند بودی چرا تصادف کردی دستت شیکست؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          من موتور سوار ندارم .

          ماجرای دستم و پلاتین تو مچم ، برای سال 85 است .

          زمانیکه تازه یاد گرفتم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرید

        ۷ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        میلاد حااااال کن با این تستاااااا…برو زندگی کن… :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          نوکرتم فرید جون . یکروز با تو بریم لکسس سواری .

          خیلی دوست دارم سوار لکسس بشم . اما سعادت نداشتیم .

          حتما به جیمیل من بیا .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا میلاد این کم سعادتی لکسوس که یه طرفدار بنز سوارش نشده…حتما سوارت میکنم…بزار یه ال اس میاد دستم شماله اومد یه برنامه میزاریم بیای ببینیش…من هنوز جرات روندنش رو نکردم ولی عشقی که تو صندلی وی آی پیش با ماساژور شیاتسو و ۱۹ تا اسپیکر مارک لوینسون و تعلیق فوق العاده نرمش میکنی از سواریش نمیگم بهتره ولی مثل هم هستن…تو اس کلاس هم نشستم ولی زیاد حال نکردم…کج سلیقه ایم دیگه مارو ببخش…ال اس بشینی نظرت عوض میشه…
          من بعضی وقتا به عشق لکسوس میرم شریعتی ماشین نگاه میکنم تنهایی…همه میگن دیوونم…شاید هستم دیگه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. CIFEX

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      خیلی خوب گفتی احسان جان
      متاسفانه دقیقا همینطوره
      متاسفانه………………………………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mahdi

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود احسان جان
      حق مطلب رو ادا کردی
      من خودم خیلی جالب رانندگی نمیکنم
      اما همیشه مقدار فاصله مناسب رو رعایت میکنم و همیشه از چراغ راهنما استفاده میکنم
      نمیگم قانون مدارم اما همه تلاشم رو میکنم که قانون و یه رانندگی درست داشته باشم
      والا الان یه (به قول میلاد جان) S 65 AMG داشته باشی با آرامش خاطر نمیتونی رانندگی کنی
      رانندگی همش با استرس همراه شده
      اصلا جذابیتی نداره
      به هر حال ممنون احسان جان بابت این مطلب خوبت
      جا داره پدال از این نکات بصورت یه پست ارائه مطلب کنه و دنباله دار باشه چرا که این نوع مطالب خیلی مفید و حیاتی هست
      از پدال خواهشی که دارم در این رابطه (رعایت قانون و رانندگی درست و …..) و نگهداری از ماشین و نحوه رانندگی صحیح با ماشین و مراقبت آن بصورت مستمر مطلب ارائه کنه
      این میتونه یه نقطه عطف در تاریخچه پدال باشه
      بشدت به این نوع مطالب آموزشی نیاز داریم
      سپاسگزارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        ممنون از همه دوستان
        راستش من چیزی نگفتم ، جر درد دل همه دوستان عزیز ، نکاتی در رانندگی که ممکنه خیلی باهاش برخورد داشته باشیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          ای کاش اینو هم می گفتی که سقف سرعت برای ما وجود نداره!!!!!
          خیلی از ماها اگه بریم آلمان و یه بنز برداریم باز هم جریمه می شیم چون بیشتر از 240 تا می ریم!!!!!!
          نمی دونم چرا سرپیچی از قانون تو خون ما هست!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          محمد حسین جان اینقدر موارد زیاده که آدم یادش میره

          یک مورد هست که به فرهنگ رانندگی مربوط نیست به فرهنگ اجتماعی ما مربوطه ، اون هم راه دادن به ماشین هایی است که میخواهند دور بزنند یا وارد فرعی ها بشوند ، جالبه که اگر به طرف راه بدی که حرکت کنه از بار ترافیک هم کم میشه ، نمیدونم مردم ما چه بلایی سرشون اومده که اصلا حاضر نیستند به طرف راه بده اند لحظه ای بایستند تا اون شخص رد بشه ، تا چنین موردی رو میبینند گاز میدن که اون نتونه بپیچه و خودشون از جلوش رد شدن ، نمیدونم تحمل ما ایرانی ها پایین اومده ، گذشت نداریم یا …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. کیان

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (94 ديدگاه)

      رانندگی ما با آموزش و جریمه درست میشه، پلیس راهنمایی و رانندگی با تبلیغات مختلف میتونه سطح اگاهی و رانندگی رو ببره بالا و در صورتیکه جریمه ها منطقی بشه و در صورت لزوم به سیستم بیمه نیز لینک بشه تاثیر گذاره، مثلا اگه کسی یه چراغ قرمز رو رد کرد علاوه بر جریمه بدلیل اینکه راننده پرخطریه سال بعد بیمه ماشینش 20 درصد گرونتر شه، یا اینکه یه روز بره تو شهرداری کارگری کنه تا مجددا اجازه رانندگی بهش بدن، اگر تخلفاتش زیاد شد اصلا اجازه رانندگی بهش ندن، من شخصی رو میشناسم که پدرش ماهیانه حدود یک میلیون تومن جریمه ماشینشو میده، و او همچنان در خیابونهای شهر با جون مردم بازی میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کیا

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اهل فن یه سوال ؟

    دوستان تو متن اشاره شده که 1937 ، با سرعت 275 کیلومتر بر ساعت !!

    اون موقع همچین سرعت دست یافتنی بوده ؟

    الان ماشینای فرمول 1 تو پیچ و غیر پیچ کمتر با همچین رقمی سرعت ثبت می کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بله بوده . مرسدس بنز در سال 1903 یا 1909 با سرعت 210 تا 230 کیلومتر

      ( دقیق یادن نیت . فقط مطمئن هستم بین این اعداد بوده ) ثبت کرده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمدرضا فقط آلمان فقط بنز

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    سلام دوستان من که 13 سالمه ولی پدرم سرمایه ی خرید ماشین لوکس را خییلی راحت میتونه بپردازد به نظر شما بی ام و سری 7 یا مرسدس بنز اسکلاس یا لکسس ال اس بگیره البته میدونم اول آلمانی ها ولی گفتم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (94 ديدگاه)

      ببین احمدرضا این فاکتورها مهمه
      سن پدرت
      محل زندگیت
      اخلاق پدرت
      بودجه خرید ماشین
      بودجه نگهداری ماشین
      مقدار حرف شنوی پدر از شما
      افردی که از این ماشین استفاده خواهند کرد
      جاهایی که با این ماشین خواهید رفت
      نوع ماشینهای دیگری که دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا فقط آلمان فقط بنز

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        به ترتیب
        50 ساله
        اهواز خونمون
        اخلاق عالی
        زیادد داریم
        عاشق ماشینه و نگهداری تمام وقت
        هدچی درباره ماشین از من میپرسد
        فقط خودش
        معمولا تو شهری یا مسافرت خییلی دور تا تهران یعنی 1000 کیلو متر
        مادرم پورشه ماکان پدرم سوناتا داره ولی احتمال زیاد اس میخواد

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. کیان

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (94 ديدگاه)

          S500 مبارکش باشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. غمگین

          ۸ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (143 ديدگاه)

          سلام (احمدرضا فقط آلمان فقط بنز)
          شما که منطقه آزاد اروند زندگی می کنین s500 اون جا چنده؟
          خیلی ممنون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مدیر آلمانی

      ۷ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام آقا رضا واسه خرید ماشین 2-3 فاکتور مهم رو باید در نظر بگیری
      1. سلیقه شخصی و علاقه به برند خاص
      2.فاکتور های فنی و انتظاری که از ماشین مورد نظر میخوایم
      مرسدس S500 بهترین گزینه واسه خرید شک نکن
      ولی لکسس یه گزینه متفاوت با چاشنی آسیایی با امکانات و مشخصات فنی بالا با قیمت پایینتر
      ب ام و یه پرستیژ به سبک اروپایی با یک موتور وحشی با هندلییگ اسپرت گونه
      اما مرسدس بنز همه اینا ها رو با یک کلاس متفاوت داره یک سلطان واقعی
      پس بهترین خرید S500

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا فقط آلمان فقط بنز

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        خییلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدرضا فقط آلمان فقط بنز

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        غمگین جان منطقه آزاد 500 میلیون هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      امد جان هرکدام از برندهای معروف رو بخری ، ضرر نکردی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        همه برند ها خوبن…باید ببینه چی میخواد…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مک میسل

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سلام اقا احمد رضا من و شما با هم هم سنیم یعنی هم سن که نه14سالمه من.
      بابای من سرمایه داره ولی برای ماشین زیاد هزینه نمیکنه بیشتر تو زمین های شمال پول میده و ساخت و ساز میکنه البته کار اصلیش ساخت و ساز نیست.
      الانم یه پژو2000 بابام داره مامانمم فولکس گل.بابام میخواد دنا بگیره ولی من تا الان بهش گوشزد کردم که نگیره،ولی برای ماشین قبلیش پژو2000 رو که هیچوقت عوض نمیکنه،میخواست یه پارس بگیره در کنار پژو2000 من گفتم اصلا پارس نگیر،اگر میخووای بگیری،لیفان 520 1800 بگیر اونو2سال پیش گرفتیم ازش هم خیلی راضی بودیم.ولی بابام گفت که جدیدا خرج زیاد برداشته و فروخت.
      اون موقع من گفتم پرشیا نگیر حرفمو گووش کرد دعا کنید ایندفعه هم از گرفتن دنا بازدارمش.امشب بهتون خبرشو میدم که ایا تونستم یا نه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. عباس

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    ببین به کجا رسیدن که محدودیت ها رو برداشتن!تو ایران هر روز سرعت مجاز رو کم میکنن از بس ماشین ها و جاده هامون هر روز ایمن تر میشه!!!!البته به فرهنگ مردم و مسولین هم بستگی داره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهران

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    چه حالی میده بری اروپا هر کشوری رو با یه ماشین خوب چند روز بچرخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      هر کشور نیست و فقط آلمان محدودیت سرعت نداره بقیه خیلی سفت و سختن در ضمن این گشتن نیست و ماسین سواری هست. فکر کنم افکار شما با افکار بابام که ماشین روندن 700 کیلومتری و رسیدن به یه شهر خاص در ساعت 6 عصر و خوابیدن در اون سشهر و حرکت 6 صبح رو گشتن میدونه یکی هست. گشتن برای من = ماشین روندن 700 کیلو متری و رسیدن به یه شهر خاص در ساعت 6 عصر و ترک کردن اون شهر یا مکان 3 تا 4 روز بعد برحسب ظرفیت گردشگری شهر حتی تا 7 8 روز در ساعت دلخواه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sport plus

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ای کاش لااقل یک کیلومتر از جاده های ماهم سرعت آزاد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ASTON MARTin

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    لازم به ذکره که از خوندن این متن بسییااار لذت بردم واقعا تک بود
    داشتن یک چنین سفری حتی با خوندن یه متن و خیال پردازی هایی که حین مطالعه انجام میدیم واقعا لذت بخشه
    الان اینجا همه میخوان برن سفر من راضی نیستم و الان فاتحه ی اعصاب همه رو خوندم :|
    اصلی ترین علتش هم مسافت بسیار طولانی و محدودیت سرعت مسخره ایه که وضع شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شایان

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تعداد تصادفات و تلفات در آلمان 1/9 ایرانه در صورتی که 5 برابر ایران اتومبیل دارن که اون تلفات هم سال به سال داره کمتر میشه ولی در ایران بیشتر/ آلمان با جمعیتی بیشتر از ایران و کشوری در حدود 1/5 ایران و مطمئنا با فشردگی بیشتر چنین آماری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهندس

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام
    شاعر می گه «جاده های آلمان محاله یادم بره این همه شور و حال محاله یادم بره»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. yasin

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خدای ابهت سرعت وزیبایی وامکانات فقط s63 amg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عباس

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    نگاه چی ساختن تو سرعت ٣٠٠ کلیومتر تازه صدای زوزه باد از لای در هاش میومده!حالا لگن سازوها ما فرغون میسازنن در حال سکون از لای در هاش باد میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. datsun

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    بنز شاهکاره جاده رو ول کنید amg رو عشقه مرسدس سلطان خودرو سازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. توفیقی

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    اون دنیا بریم چیزهای این دنیا یادمون میره…
    ماشین خوبیه فقط دریچه های هوای گردش حالمو به هم میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. منصور

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چقدر دلم میخواد اینجا هم محدودیت رو بردارن یه پراید سوار شم توی اتوبان با سرعت 200تا به دیدار حق تعالی بشتابم و برای همیشه از دست ایران خودرو و سایپا خلاص بشم….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. CIFEX

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    توی اتوبان های بدون محدودیت سرعت آلمان
    با مرسدس بنز S 63 AMG
    واقعا مثل رویا میمونه
    خوش به حال کسایی که میتونن از این شرایط رویایی لذت ببرند
    والا تو ایران که عشق ماشین بودن فقط حسرت به دل ادم میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شایان

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    آیا میدانستید آلمان بهترین کشور اروپاست/برای همینه که خیلیها ازشون خوششون نمیاد چون نه میتونن(یعنی در کمالش شک کنن) و نه اجازشو دارن که بدشون بیاد(بدون اون اروپا در ورطه هولناکی فرو میره)/برای همینه که در نگاه مردم جهان آلمان بالاتر از تمام کشورها حضورش مثبت نگاه داشته میشه وااین از نطر عده ای خوشایند نیست چون ممکنه نظم محوریسم و گسترش بده این زحمتی بوده که خودشون و فقط خودشون کشیدن تا بدین جا برسن/ما هم اگه میخوایم که پیشرفت کنیم نباید منتظر کشورهایی باشیم که هم جونمونو گرفتن هم شرفمونو و هم خاکمونو باید خودمون به فکر خودمون باشیم فقط همین/کسی بخاطر من و شما حاضر نیست حتی دکمه ای ببنده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . شاهین خیلی دوستت دارم . ممنون از اطلاعات خوبت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        مخلصم داداش میلاد
        البته اینو آقا شایان نوشته.
        راستی گوشیت چی شد؟! زود بیا دیگه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شایان

        ۸ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        ما هم دوستت داریم داداش/قابلی نداشت خدایی به اطلاعات اتومبیل شما نمیرسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اخ ببخشید . من یک لحظه قاطی کردم . بله داش شاهین . گوشیمو عوض کردم .

      چشم حتما وایبر میام .

      شایان جان من کوچیکتم . راستی به جیمیل من سر بزن . در پست نامزدهای سال

      2015 موجود است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیرحسین

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چی میشد اگه . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امید

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    بنز کلاس اس محشره یه روز اگه پولشو داشته باشم برای خریدنش شک نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امید

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    کلاس s بی نظیره واقعا دوس داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ehsan خیلی اعتراض به جایی کردی . واقعا حرف دلمو زدی. من تازه دارم گواهینامه میگیرم. توجهم به رانندگی افتضاح خودمون خیلی جلب شده. اون موردی که گفتی پهلو به پهلو واقعا یه درده.

    با تشکر از آقای حسینی مترجم عزیز بابت ترجمه ی عالیش. با اون قسمت که گفت”قانون پخش مولکولی” کلی حال کردم.
    کاش یه m5 داشتم و یه گواهینامه و یه اتوبان و یه آلمان…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کیان

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    به جلو پنجرش دقت کنید درست وسط در قسمت بالا، اون مربع چیه؟ من از نزد دیدم انگار اون قسمت جلو پنجره دو تیکه است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      کیان جان ، اون مربع هایی که وسط جلوپنجره در بالا هست و پوشیده شده ،

      محل تجمع یکسری از سنسورهای مرسدس بنز هست . سنسور های فاصله سنج با

      ماشین جلویی و …. یکیش هم دوربیه . وقتی ماشین میخواد بین دو ماشین

      دیگر پارک کنه ، یکی از اون مربع ها بیرون میاد که دوربین همراهشه .

      اونوقن راننده ، فاصله ی ماشین رو با اتومبیل جلویی میبینه .

      یکسری سنسورهای دیگه از جمله سیستم تعلیق مجیک بادی کنترل و اسکن جاده ،

      در پشت اینه وسط قرار داره .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  26. باربد حبیبی

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    همه چی عالی تو جاده های آلمان با یه مرسدس مخصوصا با سرعت 300 کیلومتر در ساعت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    بسیار جالب بود.
    خوشبحال مردمشون:
    1- بخاطر ماشینشون
    2-بخاطر جاده هاشون
    و این یعنی زندگی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۸ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      والبته به خاطر فوتبالشون اگه بدونی چقدر خوشحال بودن تویه جام جهانی انگار خوشحالترین آدمای زمین بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. امیر

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اومدم پدال یه لحظه فکر کردم اومدم مهد کودک.امیر 12سالمه از مدرسه گلها خانم رضایی کلاس شکوفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجتبی (ساروی)

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    میلاد جان تو چند سالته ؟نکنه 15سالت باشه ؟اگه این طور باشه من خودکشی میکنم (داداش کلش شوخی بود)
    زیگما کجایی بابا دلمون تنگ شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رامتین

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    فوق العاده بود. ولی باید گفت در دنیا فقط رانندگان فرمول1 هستند که توانایی رانندگی با سرعت بالای 450 دارند. طبق تحقیقی هیچ انسانی از نظر فکری نمیتونه پشت اتومبیلی (که توانایی این سرعت را داشته باشه) با این سرعت رانندگی کنه. پس باید گفت در بین 7 میلیارد انسان، بیشک شوماخر بینظیرترین آدم بوده. افرادی مثه کن بلاک حتی در دهاتهای این کشور هم پیدا میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا