رونمایی نسخه استیشن واگن مرسدس کلاس E جدید

50 سال پس از ساخت اولین خودروی استیشن واگن مرسدس بنز که بر پایه‌ی مدل 200D ساخته شده بود، حال این خودروساز آلمانی از ششمین نسل E کلاس استیت که مدل T و واگن نیز خوانده می‌شود رونمایی کرد.

2017 Mercedes Estate E-Class
2017 Mercedes Estate E-Class
2017 Mercedes Estate E-Class
2017 Mercedes Estate E-Class

2017 Mercedes Estate E-Class
2017 Mercedes Estate E-Class

این خودرو هوشمندتر و شیک‌تر از خلف خود بوده و در آن از C کلاس استیت کوچک‌تر الهام گرفته شده است. خودرو مخصوصاً در قسمت پشت کمتر از قبل زاویه‌دار بوده و خط سقف اسپورت تری دارد.

2017 Mercedes Estate E-Class

2017 Mercedes Estate E-Class
فضای صندوق‌عقب خودرو 670 لیتر بوده که با تا کردن صندلی‌های عقب این مقدار به 1820 لیتر می‌رسد که نسبت به مدل قبلی به ترتیب کاهش 25 لیتری و افزایش 135 لیتری را نشان می‌دهد. هنوز هم این خودرو با این مقدار فضای بار از عهده‌ی آئودی A6 آوانت (565/1680 لیتر) و ب ام و سری 5 تورینگ (560/1670 لیتر) برمی‌آید. این نسخه از E کلاس به‌صورت سفارشی از نیمکت تا شدنی ردیف سوم برای کودکان بهره مند است.


همچنین، درحالی‌که فضای بار خودرو اندکی کاهش یافته اما E کلاس استیت جدید از پهنای بارگیری 1100 میلی‌متری در بین قوس چرخ‌ها بهره مند است که فضای کاربردی‌تری را فراهم می‌کند.


صندلی‌های عقب به‌صورت 40/20/40 تا می‌شوند و همچنین عملکرد جدیدی دارند که اجازه می‌دهد تا حدود 10 درجه شیب‌دارتر باشند که این نیز به نوبه‌ی خود 30 لیتر حجم اضافه را با وجود 5 سرنشین بالغ فراهم می‌کند. دیگر تجهیزات قابل‌ذکر این خودرو عبارت‌اند از درب پشتی الکترومکانیکی که با حس کردن حرکات پا در زیر سپر عمل می‌کند و اتصال تریلر که به‌صورت برقی جمع می‌شود.

2017 Mercedes Estate E-Class

2017 Mercedes Estate E-Class
این خودرو که بر پایه‌ی E کلاس W213 جدید ساخته شده به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند که باعث افقی نگه‌داشتن بخش عقبی خودرو می‌شود حتی زمانی که خودرو به‌طور کامل پرشده باشد. این خودرو می‌تواند به‌صورت سفارشی از کنترل بدنه‌ی بادی نیز بهره‌مند گردد.

2017 Mercedes Estate E-Class

2017 Mercedes Estate E-Class

2017 Mercedes Estate E-Class
در زمان عرضه در اروپا، این خودرو از طیف وسیعی از پیشرانه‌ها سود می‌برد که 3 پیشرانه‌ی دیزل آن عبارت‌اند از E200d 2 لیتری (148 اسب بخار)،E220d 2 لیتری (191 اسب بخاری) و E350d 6 سیلندر و 3 لیتری (255 اسب بخار). 4 پیشرانه‌ی بنزینی نیز در نظر گرفته شده که عبارت‌اند از E200 2 لیتری (181 اسب بخار)،E250 2 لیتری (208 اسب بخار)،E400 4Matic 6 سیلندر و 3.5 لیتری (328 اسب بخار) و در نهایت E43 4Matic AMG 6 سیلندر و 3 لیتری (396 اسب بخار). در زمان عرضه، همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک 9G-TRONIC استفاده خواهند کرد.


تا زمانی که مدل E63 AMG واگن عرضه نشده، سریع‌ترین مدل همان E43 AMG 4Matic خواهد بود. این نسخه می‌تواند در مدت‌زمان 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. همانند برادر سدان، این خودرو از گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک با تعویض‌های کوتاه‌تر، شاسی تنظیم شده و سیستم تعلیق بادی، سیستم چهارچرخ محرک با تقسیم نیروی جلو/عقب 69/31، کیت بدنه، تریم داخلی اسپورت و رینگ‌های 19 اینچی بهره‌مند خواهند بود.

Mercedes-AMG-E43-Estate-1

Mercedes-AMG-E43-Estate-2

Mercedes-AMG-E43-Estate-5

Mercedes-AMG-E43-Estate-6
مرسدس بنز از اواخر تابستان شروع به پذیرش سفارش‌ها خواهد نمود و اولین نمونه‌ها در اواخر امسال به دست مشتریان خواهد رسید.


نسخه‌ی استیت در اوایل سال 2017 در ایالات متحده عرضه خواهد شد و مدل عرضه شده،E400 4Matic واگن با پیشرانه‌ی بنزینی 6 سیلندر 3.5 لیتری بای توربو خواهد بود که 329 اسب بخار قدرت و 480 نیوتون متر گشتاور خواهد داشت. این مدل نیز به‌صورت استاندارد از گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک استفاده خواهد کرد. مرسدس هنوز اعلام نکرده که طیف نسخه‌ها و پیشرانه‌های عرضه‌شده در آمریکا چه مشخصاتی خواهند داشت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (317 دیدگاه) ,

    من مرسدس با جلوپنجره الماسی بیشتر دوست دارم خیلی شیک تر از جو پنجره کلاسیک هستش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      نصف لذت سوار شدن بنز اینه که اون لگوی ایستاده در جلو کاپوتو از پشت فرمون ببینی…

      پاسخ
  2. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    عجب صندلی های جیگری

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    خیلی عالی شده، قدرت زیاد، جای زیاد، کابین مجهز.

    پاسخ
  4. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    چراغ عقب و پشت ماشین زشته و دریچه کولر دایرهای زشته.در کل طراحیش زشته

    پاسخ
  5. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    باورم نمیشه چجوری این شاهکارو تولید میکنن
    ١ ساعتِ درگیرشم نابودم کرد عالیه این
    بنزه دیگه بنززززز بالاترین خودرو جهان

    پاسخ
  6. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    آقا من هنوز درگیر نمای عقبشم اصن وصف ناپذیره
    ٢٠ روزم مدام نگاش کنم سیر نمیشم

    پاسخ
  7. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    the best or nothing
    این شعارو با تمام وجودم حس کردم
    بنز بهترینه…. بالاترین خودرو جهان بنزه
    از بنز بهتر هنوز تولید نشده

    پاسخ
  8. Aliqani
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    به عنوانه یه واگن بیش از حد لوکسه.
    نمیتونم درکش کنم ولی عاشقشم

    پاسخ
  9. وطن
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    من خودم از بچگی یه حس خاصی نسبت به ولوو داشتم و دارم…… در هر زمان دوستش داشتم….
    مخصوصا الان که پر انرژی تر هم شده…

    اما…

    اما باید بگم از این بنز مخصوصا نمای داخلی کرم رنگش واقعا خوشم اومد…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.