مرسدس بنزمسابقات

انتقال والتری بوتاس به تیم مرسدس

Claire Williams از مدیران رده بالای تیم ویلیامز در خلال صحبت در مراسم اتواسپورت در بیرمنگام می‌گوید که تیم می‌خواهد رفتار صحیح را با بوتاس داشته باشد و البته نمی‌خواهد سد راه این راننده‌ی بااستعداد شود.

valtteri-bottas-williams-02
بعد از بازنشستگی شوکه کننده‌ی نیکو رزبرگ مرسدس نیاز به راننده‌ای جدید داشته و بنابراین تماس‌هایی را با ویلیامز برای استفاده از بوتاس برقرار کرده است.

این دو تیم در ایام کریسمس و در سال جدید مباحثه‌های فراوانی داشته‌اند اما هنوز توافقنامه‌ای دراین‌باره امضا نشده است.

ویلیامز در پاسخ به سؤالات مختلف این‌گونه گفته است:

زمانی که نیکو رزبرگ بازنشستگی خود را اعلام کرد حدس می‌زدم که تماسی از سوی توتو وولف داشته باشم.
من می‌دانم که او والتری را تحسین می‌کند. در واقع افراد زیادی استعداد والتری را تحسین می‌کنند. شما نمی‌خواهید سد راه راننده‌ای شوید که این فرصت را دارد راننده‌ی خودروهای تیمی قهرمان شود و در نهایت قهرمانی را از آن خود کند.

ویلیامز اضافه می‌کند:

همه رابطه‌ای که بوتاس و فراری در سال ۲۰۱۵ داشتند را می‌دانند. ما راه او را درک کردیم و او نیز ما را درک کرد.
شما باید برخی اوقات کار درست را انجام دهید اما ما به عنوان یک تیم باید هوای ۶۵۰ نفر دیگری را که در ویلیامز مشغول بکار هستند را نیز داشته باشیم. ما باید مطمئن شویم که اگر با رفتن والتری موافقت کردیم بهترین جایگزین را خواهیم داشت.
آرزو می‌کنم که می‌توانستم نام او را اعلام کنم اما هنوز قراردادی برای پیوستن والتری به مرسدس منعقد نشده است.

valtteri-bottas-williams

ویلیامز گفته این حقیقت که ما با تیم مرسدس معامله‌ی مصرف‌کننده‌ای داریم تأثیری بر مذاکرات نمی‌گذارد:

هرکسی که مرا می‌شناسد می‌داند وقتی کسی به من زنگ می‌زند و چیزی می‌خواهد بله نمی‌گویم. ما پول پیشرانه‌هایمان را پرداخت می‌کنیم و برای آن‌ها زمان صرف می‌کنیم و بنابراین آن‌ها هیچ حقی ندارند که بگویند شما باید همین حالا این راننده را در اختیار ما بگذارید.
اگر من تصمیم بگیرم که قراردادی منعقد نشود مرسدس باید بگوید مشکلی نیست، ممنون که دراین‌باره فکر کردید.

valtteri-bottas-williams-on-the-grid

تکمیلی
دقایقی پیش خبر پیوستن رسمی والتری بوتاس به تیم فرمول ۱ مرسدس منتشر شد. بدین ترتیب در فصل پیش روی مسابقات لوئیس همیلتون و والتری بوتاس راننده های تیم مرسدس خواهند بود. باید دید بوتاس توانایی پر کردن جای خالی نیکو رزبرگ را دارد یا خیر.

Lewis_Hamilton_and_Valtteri_Bottas

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. mohammadrr

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    دلم واقعا برای نیکو تنگ میشه! فردی با اخلاق و با استعداد بود..حیف که به این زودی کاره خودشو تموم کرد…
    در مورد بوتاس هم باید بگم اطلاعات زیادی در موردش ندارم و نمیتونم نظری بدم ولی حتما مرسدس یه چیزی میدونسته که اونو انتخاب کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Viper ACR

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نقل قول لوئیس همیلتون:::

    من عاشق ساختن ماشین هستم، ساختن موتور، همه ی اجزا، نه سوار کردنشون روی هم، برای همین عاشق تیم مرسدس هستم. مرسدس بهترین تیم فرمول یکه. چون خودش میسازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      یک دقیقه سکوت به احترام سخن بزرگ ((( کولیس همیلتون))) ???

      حالا یک سخن از خود بنده تقدیم به شما:
      (((شبها حتما مسواک بزنید چون اگر نزنید دچار پوسیدگیه دندان خواهید شد)))
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کولیس یک وسیله ی اندازه گیری بسیار دقیقه.

        حتما همیلتون رو به کولیس تشبیه کردی که بگی دقتش خیلی زیاده. موافقم.
        تشبیه درست و به جایی بود.

        همیلتون یک اسطورست. البته به نظر من بعد از شوماخر ، آیرتون سنا ، مانوئل فانجیو، آلان پروست، جکی استوارت ، نیکی لادا، جک برادهام و نلسون پیکه.

        با تچکر 😮😒😒😒😷😷😷

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (848 ديدگاه)

          باز هم اشتباه تایپی. خیلی بد شد. ولی خارج از شوخی اخلاقش واقعا شبیهه کولیسه ، خیلی خشک و بی روح و دقیقه ، ی جورایی خیلی??? *** بوق.
          با تچکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2751 ديدگاه)

      البته واقعا امیدوارم خوده مرسدس بسازه(مرسدس آلمان).
      نه فقط اینکه همیلتون داره پ خ مرسدس رو میکنه.و …………
      البته فراری هم خودش میسازه.
      با تچکر.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        خیالت راحت رفیق…
        مرسدس خودش میسازه.
        مثل سال 1999، 1998 و 2008 که برای مکلارن ساخت
        و همه میدونیم مکلارن یک چهارم قهرمانی هاش رو با موتور های چه کسی به دست آورد . مگه نه ؟
        همه میدونیم Brawn در سال 2009 با موتور های چه کسی قهرمان شد. بازم مگه نه؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          مجید جون سایت فرمول یک مرسدس amg چیزه دیگه ای رو ثابت میکنه گلم.?
          من کار به این ندارم که فلان سال چی کار میکرد.مهم زمان حال و آیندس که همه چی مشخصه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2017 ديدگاه)

          همون بهتر که به گذشته کاری نداشته باشی چون چیزی برای گفتن نخواهید داشت
          .
          دوست عزیز حرفهای شما بیشتر شبیه جوکه تا واقعیت
          نمی دونم چرا نمی تونید بفهمید!!!!
          .
          در حال حاضر فولکس در کشور چین بخش توسعه تحقیقات داره بنابر گفته ی شما الان باید چین از نظر تکنولوژی خودرو از آلمان بالاتر باشه!!!!!
          .
          صنعت خودروسازی انگلستان اگر توانشو داشت برای خودش موتورفرمول تولید میکرد تا مکلارن و ویلیامز یک عمر دستشون جلوی مرسدس و هوندا دراز نباشه
          ((( کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی )))
          .
          کل افتخارات تاریخ موتور اسپرت انگلستان رو جمع کنید به افتخارات پورشه نخواهد رسید
          .
          بهتره بجای گذاشتن کامنت های کلیشه ای و بچگانه کمی فکر کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2751 ديدگاه)

          با 99 درصد حرفاتون کاری ندارم.چون اصلا درست نیست.
          الان چه ربطی به چین داره؟؟؟
          من میگم بخش فرمول یک مرسدس مهندسیش تو انگلیسه.یعنی اونطور که نوشته کلا اونجا تمام کاراش انجام میشه.نوشته نشده بخشی از مهندسیش تو انگلیسه.(اصلا من میگم 80 درصد ولی بازم اکثریت کارها تو انگلیس انجام میشه)
          فولکس تو چین بخش توسعه و تحقیقات داره.ولی یه بخشه کوچیکیش اونجاس.اصلا با مرسدس فرق داره عزیزم.
          اصل سایت خوده مرسدسه که اشاره ای به آلمان نشده.
          هروقت تو سایت خوده مرسدس آ ام گ اف1 نوشت یه بخشی از طراحی و توسعه تو آلمانه من خودم لینکشو میزارم.
          اتفاقا داشتم تو سایت مرسدس میگشتم نوشته بود کلاه ایمنی رو یه شرکت آلمانی میسازه!!!(فکر کن کلاه ایمنی میسازن میگن اونوقت انجین بسازن نگن!؟؟خخخ)اسم شرکت رو یادم نیست ولی اگه خواستی میگردم برات لینکشو میزارم.
          در ضمن عزیزم فرمول یک کلی هزینه داره.
          یه تیم باید کلی بودجه داشته باشه که بتونه تمام قطعاتش چه گیربکس چه بدنه و چه انجین رو توسعه بده و طراحی کنه.
          کسی از ویلیامز انتظار نداره انجین رو خودش بسازه.
          الان تمام تیم های فرمول یک دارن از سنسورهای مک لارن استفاده میکنن(اگه خواستی در این باره بیشتر توضیح میدم).
          چرا از فرمول e مثال نمیزنی که چه شرکت هایی باتری و گیربکس و…….. رو تامین میکنن؟؟؟
          بازم میگم همه چی هزینه س.وگرنه انیجن ساختن برای مک لارن کاری نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. یاشار

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (31 ديدگاه)

          آقای طرفدار انگلستان جوری که شما کامنت میزارین آدم رو دل زده میکنه از سایت پدال.
          نمیدونم حمایت از انگلیس چه نفعی برای شما داره اما بقیه رو داره اذیت میکنه
          بسه آقا بسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ELEMENTO

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          باور کن یاشار این سبک کامنت ها فقط 😷😷😷 رو یاد آدم میندازه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. mehran911

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2017 ديدگاه)

    بوتاس راننده ی خوبیه
    عملکردش در ویلیامز قابل تحسینه
    اما پشت سر همیلتون قرار خواهد گرفت
    .
    بیصبرانه منتظرم ببینم بوتاس با ماشین مرسدس چه عملکردی خواهد داشت
    .
    با شروع فصل جدید شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود و بی رشک رقابت جذابتر خواهد شد مرسدس و فراری شاخ به شاخ
    .
    خیلی خوب شد که مرسدس دوباره به فرمول برگشت
    .
    مرسدس بعد از کسب دو قهرمانی در سال های 1945 و 1955 با خودروی هشت سیلندر خطی M196 با پاشش مستقیم !!! و رانندگی مانوئل فانخیو افسانه ای مسابقات رو فوق العاده شروع کرد
    اما در همان سال 1955 در مسابقه ی لمانز فرانسه
    لونژ راننده ی سوم تیم مرسدس بدلیل انحراف ناگهانی راننده تیم مقابل با او تصادف کرد که باتوجه به سرعت 270 کیلومتر بر ساعتی راننده مرسدس خودرو به تکه ای آهن پاره تبدیل شد
    آن زمان مرسدس بدنه ی خودرو هارو از منیزیم میساخت تا سبک باشد
    اما این تصادف موجب آتش گرفتن بدنه ی منیزیمی مرسدس شد !!! در آن زمان آتش نشانان نمی دانستند که نباید برای خاموش کردن منیزیم از آب استفاده کرد !!!
    استفاده از آب موجب شد که شعله های آتش چند برابر شود
    این فاجعه موجب کشته شدن 83 نفر شد که از به عنوان بدترین تصادف تاریخ موتور اسپرت هم یاد میشود ( ویدیوی این حادثه در یوتوب هست )
    مرسدس بعد از این فاجعه بکلی از فرمول یک و موتور اسپرت خداحافظی کرد
    و با وجود 40 سال غیبت در سال 1994با تامین پیشرانه و قطعات آن دوباره به فرمول بازگشت
    با وجود این 40 سال غیبت و شروع دوباره مرسدس در سال 1994 این خودورساز افتخارات زیادی در فرمول دارد
    خودرو هایی که از پیشرانه ها وقطعات مرسدس در فرمول استفاده کردند موفق به کسب بیش از یکصد عنوان قهرمانی شدند که با توجه به غیبت طولانی مرسدس رکورد خارق العاده ای به حساب میاد
    .
    از زمانی که مرسدس در سال 2010 با خودروی خودش به فرمول یک برگشته هر روز بهتر دیروز عمل کرده
    .
    اگر مرسدس از فرمول خداحافظی نمی کرد الان رکورد تعداد قهرمانی بی شک در دستان مرسدس بود البته از این موضوع ناراحت نیستم چون مرسدس دیر یا زود همه ی رکورد ها را خواهد شکست
    .
    The best or nothing

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Viper ACR

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از نظر من هزار تا لایک کمه برات.

      مرسی که هستی رفیق.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari Huayra SV

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      باش تا بشه!!!
      مرسدس فقط با تغییرات قوانین با استفاده از لابی گری تونست سری بشه تو سرها!!
      ) استفاده از 6سیلندر توربو) ……
      .
      کسانی که توی این چند سال خیلی خیلی به پیشرفت مرسدس توی فرمولا کمک کردن:
      1_نیکی لاودا
      2_مایکل شوماخر
      از نوزادی توی تنظیم موتور و ساخت انجین خدا بودن!!! مگه نه؟؟؟
      لطفا لطفا به حرفایی که میزنید فکر کنید….نیکی لاودا و شوماخر تو چه تیمی بودن احیاناً؟؟؟؟
      فرراری!!!
      مگه نه؟؟
      .
      فرراری همین الان مدیر تیم درست حسابی داشته باشه طومار پیچیدن که نمیشه گفت ولی دوباره قهرمانی رو میگیره توی چنگش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2017 ديدگاه)

      Ferrari Huayra SV عزیز
      در سال2014 تغییر قوانین به حدی گسترده بود که باعث شوکه شدن تیم ها شد
      این تغییرات باعث شد که پیشرفته ترین وتکنولوژیک ترین موتور های تاریخ فرمول یک ساخته بشه
      موتور هایی با مصرف یک سوم موتور های قبلی و بدون کاهش قدرت !!!
      این موضوع یک مسابقه ی تمام عیار بین تیم های توسعه دهنده ی موتور فرمول یکه به راه انداخت
      کمپانی بزرگ مرسدس موتوری رو ساخت که از هر نظر برتر از رقبا بود
      این موتور ثابت کرد که مرسدس از نظر تکنولوژی چقدر برتر از فراری و رقبا ی دیگر است
      .
      دوست عزیز لائودا خییییییلی بیشتر از اینکه در مرسدس و مکلارن فعالیت کنه در فراری بوده شوماخر هم همینطور با وجود سابقه ی اونها در فراری انتظار میرفت فراریبهتر عمل کنه
      و البته به دلیل تغییر گسترده قوانین در سال 2014 چیزی که باعث برتری مرسدس شد مهندسی و علم و تکنولوژی برترش بود و این موضوع مهمتر از تجربه ی لائودا بود
      .
      فراری متاسفانه با حضور قدرتمند مرسدس بدترین سال ها رو در تاریخ فرمول یکش تجربه کرد
      .
      به نظر من فصل جدید فرمول یک همه چیز را مشخص خواهد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. enzo

      ۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (321 ديدگاه)

      “اگر مرسدس از فرمول خداحافظی نمی کرد الان رکورد تعداد قهرمانی بی شک در دستان مرسدس بود”
      زیاد تند نرو رفیق
      از لحاظ موتوری مرسدس تو دوران تنفس طبیعی خیلی حرفی برای گفتن نداشت جلوی فراری و رنو حداقل آمار که اینو میگه
      هیچ تیمی تو فرمول 1 قدرت مطلق نمونده بالا پایین خیلی از تیما رو دیدیم تو فرمول 1
      گاهی وقتا شرایط یه جوری عوض میشه که خود تیما هم میمونن که چطوری از بحران خارج بشن مثل شرایطی که مک لارن از 2013 تجربه کرده تیمی که دهه پیش بهترین شاسی های فرمول 1 رو میساخت میکرد چندساله تو بحث دانفورس و ایرودینامیک مشکل داره
      کافیه عناصر کلیدی که برای شما کار میکنن قطع همکاری کنن و برن تیمای رقیب
      همزمان دانش رو از تیم شما به تیم دیگه میبرن اتفاقی که بارها و بارها تو فرمول 1 رخ داده
      یکی از دلایل پیشرفت همین مرسدس استفاده درست از عناصر سابق و کلیدی مک لارن ، فراری ، رنو و ویلیامز بود آدمایی مثل راس براون ، پدی لو ، آلدو کاستا ، باب بل ، جف ویلیس و راننده هایی مثل شوماخر و همیلتون
      مدیریت و استفاده درست این آدما کنار هم روند پیشرفت رو تو یه تیم خیلی سریع تر میکنه کاری که تو این چندسال اخیر تو مرسدس خیلی خوب انجام شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    امیدوارم تصمیم درستی گرفته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا