مرسدس بنز

اپل کارپلی در کامیون‌های مرسدس و اسکانیا

مرسدس بنز مطمئن است که اولین سازنده‌ی کامیون‌هاست که سیستم اطلاعات سرگرمی اپل کارپلی را در خودروهای خود بکار می‌گیرد. شاید این ادعا از نظر فنی درست باشد اما اسکانیا از در حال معرفی تکنولوژی اپل کارپلی در کامیون‌های خود بوده و ادعا می‌کند در بین اولین‌های صنعت است که این کار را انجام می‌دهد.

daimler-apple-carplay-for-trucks-03
کمپانی ژرمنی می‌گوید این ابزار ارتباطی در مدل‌های آکتروس، آنتوس و آروکس مجهز به سیستم رادیوی مولتی‌مدیای لمسی ارائه خواهد شد. اپل کارپلی به راننده اجازه می‌دهد تا به‌طور ایمن و راحت از آیفون و برنامه‌های متنوع آن در زمان حرکت استفاده کند. کاربران اندروید نیز احتمالاً از شنیدن اینکه دستگاهشان با میرور لینک (همتای اپل کارپلی) کار می‌کند شادمان خواهند شد.

daimler-apple-carplay-for-trucks-02
درست همانند عمل در اکثر خودروهای مدرن، این سیستم می‌تواند از طریق کنترل صوتی پیشرفته بکار گرفته شود. همچنین اپل کارپلی را می‌توان برای لذت بردن از برنامه‌های متنوعی چون موزیک، نقشه، اخبار و… بکار گرفت.

daimler-apple-carplay-for-trucks-01
طبیعتاً سیستم‌های اسکانیا یکسان خواهد بود و برای مشتریانی که سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۷ اینچی و گزینه‌ی کنترل صوتی دارند ارائه خواهد شد. وسیله‌های ساخت اپل که دارای سیستم‌عامل iOS 7 یا بالاتر هستند می‌توانند از طریق کابل USB به سیستم اطلاعات سرگرمی کامیون وصل شوند و از این طریق به کنترل‌های صوتی سیری و همچنین نقشه‌ها، موزیک، گوشی، پیام‌های اپل دسترسی پیدا کنند.

daimler-apple-carplay-for-trucks
خب قدم بعدی در حوزه‌ی خودروهای سنگین چیست؟ عملکردهای خودران؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ENER-G-FORCE

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مرسدس بنز همیشه پیشگام بوده و هست…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا