ب‌ام‌و ژاپنی در برابر بنز آلمانی! مصاف اینفینیتی Q50 و مرسدس C450

خریداران خودروها در کلاس سدان های جمع‌وجور لوکس و اسپورت عموماً به سمت برندهای آلمانی مثل مرسدس بنز و ب ام و تمایل دارند.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400 vs Mercedes-Benz C450 AMG
2016 Infiniti Q50 Red Sport 400 vs Mercedes-Benz C450 AMG

اما خودروسازان ژاپنی به دنبال آلمانی‌ها هستند و با عرضه‌ی برخی رقبای قوی واقعاً به این برندها نزدیک شده‌اند و در این میان اینفینیتی سخت در تلاش است تا فرمول طلایی را پیاده کند. در این مقایسه اینفینیتی Q50 Red Sport 400 2016 را در برابر مرسدس بنز C450 AMG 2016 قرار داده‌ایم، دو نسخه‌ی کاراتر از سدان های جمع‌وجور و محبوب آلمانی و ژاپنی. هر دو خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک و پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربو هستند و در روی کاغذ کاملاً شبیه همدیگرند اما در زمان رانندگی احساس بسیار متفاوتی دارند.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400 vs Mercedes-Benz C450 AMG
2016 Infiniti Q50 Red Sport 400 vs Mercedes-Benz C450 AMG

بزرگ‌ترین تغییر اینفینیتی Q50 Red Sport 400 نسبت به مدل عادی پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت تولیدی 400 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتون متری است که نباید موجب خنده شود چرا که اعدادی جدی هستند. بنز نیز از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو بهره می‌گیرد اما قدرت 362 اسبی و گشتاور 521 نیوتون متری دارد. اگرچه که قدرت خروجی بنز کمتر است اما در عوض گشتاور بالاتری دارد.C450 همچنین اندکی کم‌مصرف‌تر بوده و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی 11.2/8.1 لیتری آن از مصرف 12.3/8.7 لیتری اینفینیتی کمتر است.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400
2016 Infiniti Q50 Red Sport 400

در هنگام رانندگی، تفاوت گشتاور بین دو خودرو بسیار مشهود است زیرا C450 سریع‌تر و بی‌درنگ تر است زیرا اختلاف دو رقیب چشمگیر است. از سویی وزن بنز نیز 136 کیلوگرم کمتر از اینفینیتی می‌باشد. از سویی صدای غرش‌های بنز نیز با وجود کیت AMG بیشتر شبیه خودروهای اسپورت است اما Q50 ساکت‌تر است.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400
Q50 Red Sport همچنین از سیستم فرمان تطبیق‌پذیر سفارشی سود می‌برد که این سدان را درگیر کننده تر کرده و همچنین ترمزهای بزرگ‌تر آن در دیگر نسخه‌های این خودرو قابل‌دسترس نیستند.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400
2016 Infiniti Q50 Red Sport 400

در حالت معمولی فرمان بنز خیلی سبک است اما با قرار گرفتن در حالت اسپورت به خوبی سفت شده و بالانس خوبی پیدا می‌کند. C450 شبیه یک خودروی کوچک احساس می‌شود و به آسانی چابک‌تر از حریف خود است.Q50 به خاطر فرمان سنگین‌تر و وزن اضافی خود بزرگ‌تر احساس می‌شود. گیربکس 7 سرعته بنز نیز سریع و واقع پاسخگو است اما Q50 در این موضوع کمی تعلل دارد. سیستم اینفینیتی تکنولوژی بالاتری دارد زیرا کنترل تعویض تطبیق‌پذیری دارد که استایل رانندگی راننده را حس کرده و می‌آموزد و خود را با عادات راننده وفق می‌دهد.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400
در راه‌های پرپیچ‌وخم مرسدس همانند یک حرفه‌ای بوده و در هنگام عبور از پیچ کاملاً طبیعی و با اعتمادبه‌نفس عمل می‌کند. سیستم تعلیق بنز بسیار بهتر از اینفینیتی بوده و به نظر می‌رسد که C450 چسبندگی بیشتری دارد. اینفینیتی حس اعتمادبه‌نفس زیادی را در هنگام رانندگی سریع ایجاد نمی‌کند و اگرچه که از ناپایداری به دور است اما به اندازه‌ای که در رانندگی سخت در بنز راحت بودیم، این حس را در Q50 نداریم.

Mercedes-Benz C450 AMG
هر دو خودرو نمای ظاهری یک سدان اسپورت لوکس را دارند اما بنز این احساس را بیشتر ایجاد می‌کند که این خودرو یک C کلاس معمولی نیست. ما آرزو داشتیم که اینفینیتی کار بیشتری را در نمای بیرونی Q50 صورت می‌داد تا آن را از نسخه‌ی عادی متمایزتر سازد. این یک خودروی کاراتر است بنابراین باید نمای گیراتری داشته باشد. بنز استعداد گیرایی بیشتری دارد اما باید گفته شود که مرسدس برای این بهبودها بهای زیادی را نیز طلب می‌کند.


یکی از بهترین ویژگی‌های Q50 تکنولوژی کمک‌راننده است و این سیستم تقریباً هر مورد قابل‌تصوری را دارد و یکی از بهترین‌های بازار است.


همه‌چیز با حسگر رادار Q50 شروع می‌شود که بسیار پیشرفته بوده و می‌تواند پیش روی خودرو را ببیند به این معنی که ترمز اتوماتیک به شدت نرم و روان بوده و احساس طبیعی دارد. علاوه بر آن، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط عالی عمل کرده و به خوبی با تجربه‌ی رانندگی نیمه‌خودکار هماهنگ است.


بنز نیز تکنولوژی مشابهی دارد اما به نرمی اینفینیتی نبوده و استفاده از آن آسان‌تر نیست. دسته‌ی کروز کنترل نیز در پشت غربیلک فرمان پنهان شده و برای استفاده از آن مجبورید که چشم‌هایتان را از جاده بردارید.


کابین مرسدس زیبا است اما زیبایی هم بهای خود را دارد. تقریباً هر مورد با کیفیت و زیبایی که در کابین دیده می‌شود سفارشی بوده و واقعاً بهای خودرو را بالا می‌برند. تریم نقره‌ی مات زیبا در کنسول مرکزی؟ بهای آن 1300 دلار است. چرم قرمز نرم؟ 2150 دلار. درباره‌ی هدآپ دیسپلی جذاب و دوربین 360 درجه چه؟ بله این دو نیز به ترتیب بهای 1500 و 590 دلاری دارند.


هنوز هم کابین مرسدس بدون در نظر گرفتن تریم های جذاب سفارشی از اینفینیتی جلوتر است. کابین این خودرو مدرن‌تر از Q50 احساس می‌شود و طراحی منطقی‌تری دارد. کابین اینفینیتی کمی سالخورده‌تر به نظر می‌آید و صفحه‌نمایش دوتایی آن نیز بسیار غریب است. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ضعیف بوده و استفاده از آن سخت است. سیستم اطلاعات سرگرمی C450 رابط کاربری خیلی آسان‌تری ندارد اما سیستم تشخیص صوتی پیشرفته‌ی آن واقعاً کارها را آسان می‌سازد.


بحثی وجود ندارد که مرسدس بسیار گران‌تر از اینفینیتی بوده و Q50 قابل‌ابتیاع‌تر است؛ اما اگر از همه‌ی آن آپشن ها به خاطر نزدیک شدن قیمت‌ها چشم‌پوشی کنید، مرسدس هنوز هم بهتر عمل کرده و اسپورت تر احساس می‌شود. مرسدس طراحی مدرن‌تری در کابین داشته و هنوز هم خودروی لوکس بهتری نسبت به اینفینیتی است.

2016 Infiniti Q50 Red Sport 400
Q50 خیلی عقب‌تر از C کلاس نیست خصوصاً در بخش تکنولوژی این بحث نمود بیشتری دارد. زمانی که می‌فهمید مرسدس بنز چقدر گران است، واقعاً به این نکته پی می‌برید که اینفینیتی ارزش زیادی دارد.

Mercedes-Benz C450 AMG
نقاط قوت اینفینیتی Q50 Red Sport: تکنولوژی کمک‌راننده‌ی عالی، قیمت مناسب‌تر
نقاط ضعف Q50 Red Sport: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، وزن بیشتر، کارایی ضعیف‌تر

نقاط قوت مرسدس بنز C450 AMG: کارایی بهتر، نمای ظاهری گیراتر
نقاط ضعف مرسدس بنز C450 AMG: بهای گران

[دانلود ویدئو]

مرسدس بنز C450 AMG اینفینیتی Q50 Red Sport 400

برنده

قدرت پیشرانه (اسب بخار)

362 400

Q50

گشتاور (نیوتون متر)

521 475

C450

گیربکس

7 سرعته ی اتوماتیک 7 سرعته ی اتوماتیک

ظرفیت صندوق بار (لیتر)

356 382

Q50

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی (لیتر در هر صد کیلومتر)

11.2/8.1 12.3/8.7

C450

وزن خودرو (کیلوگرم)

1700 1838

C450

قیمت مدل تست شده (دلار)

76995 60337

Q50

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

38 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    مرسدس خیلی بهتره.
    130 سال تجربه.
    مصرف سوخت کمتر
    آپشن های بیشتر
    کیت آ ام گ
    قیمت پایه زیاد فرقی نداره.

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      نیسان هم (شرکت مادر و بنیانگذار اینفینیتی) 105 سال تجربه داره . اگه دقت کنید هر کدوم نقاط قوت خودشون رو دارن، متاسفانه مقایسه کننده طراحی خارجی و داخلی را جزو نقاط قوت بنز بیان کرده !! در صورتیکه این یک موضوع سلیقه ایست ،این دو ماشین در یک سطح هستند و مثلا پراید و بنز رو مقایسه نکرده که بخواد بگه طراحی بنز بهتره.
      در مورد موتور هم اینفینیتی قراره که از تکنولوژی جدید خودش استفاده کنه که باعث بازده بیشتر و مصرف کمتر میشه ، در اون صورت Q50 از نظر مصرف و بازده موتور در جایگاه بالاتری قرار میگیره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3640 دیدگاه) ,

        درود
        قراره قراره رو بیخیال. حال رو نگاه کن. فردا رو هیچ کس ندیده. بنزم برای آینده کلی برنامه داره. از کجا معلوم فردا هم مثل امروز و دیروز باشه؟

        130 از 105 بیشتره فکر کنم. 25 سال اختلاف یک نسله.

        اگه پراید ژاپنی بود و با این بنز مقایسه میشد شک ندارم بازم میگفتی به نظر من پراید زیباتره!!!

        در ضمن هیچ وقت فکر نمیکنم کیفیت بنز یا پورشه یا AUDI از تویوتا یا نیسان کمتر باشه. ماشین های آلمانی فقط یکم توجه و مراقبت میخوان و این توجه و مراقبت از ماشینی که دوستش داری یه جور تفریح و لذته.

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1266 دیدگاه) ,

          به نظر من هم بنز بهتره

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          درود به شما
          پراید!! خخخخ
          دوست گرامی کاملا مشخص است که متعصب چه افرادی هستند و نظرات من از روی تعصب نیست، اینکه میگم طراحی سلیقه ای هست به نظر شما تعصبه ؟!
          در مورد قدمت من هم میدونم که 130 از 105 بیشتره ، منظورم این بود که نیسان هم بیش از یک قرن قدمت داره.
          در مورد موتور، نیسان و اینفینیتی این موتور رو ساختن و رونمایی کردن و بزودی بکار میگیرن.
          در مورد کیفیت شک نکنید که برندهای ژاپنی کیفیت بیشتری دارند و این حرف من نیست بلکه ثابت شده است و بحث کردن در این مورد بی فایدست چون نتیجه مشخصه.

        3. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          ماشین های ژاپنی همون یک ذره توجه و مراقبت هم نمیخوان، شما با تویوتا توندرا یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر راه برو و بار و قطعات سنگین جابجا کن، فقط نیاز به بنزین و روغن داره و شاید نیاز بشه یکبار قطعه مصرفی مثل تسمه تایم را عوض کنی والسلام
          این مسافت بطور عادی معادل ده ها سال رانندگی است

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3640 دیدگاه) ,

          آقا کاوه من کی گفتم متعصبی؟
          من عاشق ماشین های ژاپنی هستم و برام خیلی قابل احترامن.
          ولی کیفیت یک ماشین فقط در کار کردن مثل سگ خلاصه نمیشه. گرچه بنز و آئودی و bmw هم خیلی خوب کار میکنن. من که نمیخوام با بنز 500000کیلومتر برم. میخوام 2 سال داشته باشمش بعدم بفروشم مدل جدیدشو بگیرم. شاید تو این مدت 100 هزار کار کنه. پس این چیزی که گفتی خیلی به درد من نمیخوره. برای من فاکتور های دیگه ای مهمن
          مثال گفتم البته.
          کیفیت خیلی مقوله ی وسیع و گسترده ای هست. جنس متریال،نفوذ صدای اگزوز به کابین، افت قیمت، خدمات پس از فروش، …. اینا همه جزو کیفیتن. و بنز در خیلی ازین موارد برترینه. فقط کارکرد بدون مشکل که کیفیت نیست.
          شما یک نگاه به اگزوز بنز بنداز. چقدر قشنگ جاسازی شده. حالا اینفینیتی رو نگاه کن.

          کاش پراید ژاپنی بود. ژاپنی ها پرایدشون هم بهتر از دنای ماست. خیلی بهتر.

          درود بر شما و ژاپن و اینفینیتی

        5. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          منظور من کیفیت ساخت است و جنس متریال هم فکر میکنم جزو کیفیت ساخته ، در ضمن تمام شرکت های مطرح خودروسازی در سطح جهانی ، سطح بالایی از خدمات پس از فروش را ارائه میدن،مخصوصا ژاپنی ها که احترام به حقوق دیگران و مشتری و وظیفه شناسی بشدت در فرهنگشان ریشه دارد. درود به شما و آلمان و بنز 🙂

    2. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      یک نکته دیگه اینست که شک ندارم کیفیت اینفینیتی بهتره ، هر چیزی که در ژاپن ساخته بشه کیفیت بهتری داره نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها ، در صنعت خودرو مقایسه کننده ها فقط زوم کردن رو تویوتا و لکسس ، در صورتیکه سایر برندهای ژاپنی هم مثل تویوتا لکسس هستند، مورد های زیادی هستند در ایران که اینو ثابت میکنه مثل میتسو و هوندا های قدیمی

      پاسخ
      1. مسعود
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        کیفیت اینفینیتی بهتره؟؟ :)))
        جک سال بود

        پاسخ
        1. Hamidreza
          سوابق: (12 دیدگاه) ,

          هم کیفیت هم شتاب اینفینیتی (4.4ثانیه) بهتر از بنز(5.5) ثانیه است خدا کنه اینفینیتی بزودی واردبشه .

    3. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      لکسس=بنز
      اینفینیتی=بی ام دبلیو
      پدال یه ماشین ریزه میزه اسپرت هست از فرانسه که طراحی کلاسیک داره وارد ایران شده و مجوز پلاک هم گرفته،لطفا ازش مطلب بذار مرسی

      پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    به قیافه اینفینیتی نمیخوره 400 اسب بخار قدرتش باشه
    عجیب

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    به قول دوست عزیزمون آقا بهنام گل
    قیمت بنز 272/072/231 تومن!
    قیمت اینفینیتی 213/212/856 تومن!
    در نمونه ی نست شده از حق نگذریم اختلافشون زیاده. ولی میشه قید یک سری آپشنپها که شاید سالی 2 بار به کار بیان رو زد. اونوقت اختلاف قیمتشون کمتر میشه (تا 8 هزار دلار کاهش قیمت )و کیه که بنز دوست نداشته باشه.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل shahryar
    shahryar
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    من تا خودم سوار نشم باور نمیکنم،نویسنده این مطلبم ی کی. مثل ماهاست،داره نظر خودشو میده،تا حالا مطالبی که راجب ماشینا خوندم و بعدش خودم سواریشونو تجربه کردم فهمیدم که این کاملا برعکس حرف نویسندس،الانم نمیتونم راجب مسایل فنی این ماشینا چیزی بگم،
    ولی از نظر ظاهری اینفینیتی سر تره،فقط کافیه دستتونو بزارین رو برند ماشینا اونوقت میتونین بهتر تصمیم بگیرین،
    کابین بنز خوبه ولی به شخصه به من حس کلاسیک میده تا مدرن بودن،بر عکس اینفینیتی

    پاسخ
  5. mehdi
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اینفینتی هم زیبا تر هم قدرتمند تر..

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    من تو یکی از مسافرتهام پیش اومد سوار این مدل اینفینیتی شدم خوب بود ولی خیلی پایین بود دو سه تا دست أنداز معمولی بود زیرش یکم گیر کرد

    پاسخ
  7. Bmw
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    چشم بسته مرسدسو انتخاب میکنم با اینکه جلوش شبیه اس کوپه و عقبش مثل اس سدانه

    پاسخ
  8. Sina
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    بنز خوبه ولی این اینفینیتی هست که با قیمت مناسبتر کیفیت بالا و تکنولوژی خوب یه محصول با ارزش میده بیرون
    طرف هی میگه کابین بنز کابین بنز!!
    والا همچین اش دهن سوزیم نیست با اون مانیتورش که اینگار به زور جاسازش کردن

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ببخشید تو بنز اس کلاس دلیل اینکه یه چیز تلق مانند جلوی جلو پنجره میزان چیه

    پاسخ
  10. علی آلمانی
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    اینفیتینی در برابر کابین بنز ضایع شد ضایع

    پاسخ
    1. محمد حسین
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      ضایع شدن در برابر بنز هم برای خودش افتخاریه !

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      علی المانی عزیز دیگه زیادی جو میدی

      پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    مرسدس که بهتره، ولی اینفینیتی هم خوبه، قدرتش هم خوبه.

    پاسخ
  12. محمد حسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    c کلاس (و سری 3 ) خودش فلسفه و دستورالعمل خودرو سازیه . به نظر من تنها برتری اینفینیتی قیمت کمتره و لا غیر .

    پاسخ
  13. علی آلمانی
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    در بنز عز رنگ های بدی استفاده شده است.به همین خاطر بر تری اش کمتر مشاهده میشه.و همچنین به صورت جدی میگم ژاپنی آشغال شد.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فعلا همین ژاپنی ها دارن خودروهایی تولید میکنن با بهترین کیفیت و حداقل قیمت
      همین خودش غول اقتصادی برای خودش
      البته المانی ها هم غول خودروسازی جهان هستن و بهترین

      پاسخ
    2. Sina
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      نه بابا شوخی نکن علی المانی!!
      چه استعداد نابی داری
      اگه المانی ها بفهمن یه همچین استعدای داره تو ایران طلف میشه حتما یه فکری میکنن برات
      ترشی نخوری یه چیزی میشی

      پاسخ
    3. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      علی آلمانی شما طرفدار واقعی آلمان نیستی
      با این نظراتت فقط میخوای تنش ایجاد کنی
      جواب شما خاموشی است

      پاسخ
  14. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    فرقش اینه که اگه هرکی ازت بپرسه ماشینت چیه و تو بگی بنز میگه واقعا؟ ایول چه خوب, بعدشم خلاص ولی اگه بگی اینفینیتی میگه چیچینفینیتی؟؟؟ بعد باید سعی کنی توضیح بدی که چیه و از کجا بعدشم عکسشو رو کاغذ بکشی که حدود ظاهرش دستش بیاد بعدشم کلی فلسفه بچینی که نه بابا ژاپنیه و کلی خوبه، بعدشم اگه بفهمه فقط بخاطر یه ده درصد ارزونتر بودن خریدیش کلی بهت میخنده و برای دوستان هم تعریف میکنه اونام بخندن، خخخ

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      آقا سعید ، اینفینیتی و آکورا فقط در ایران و کره شمالی جا نیفتاده اند و شاید اکثریت نشناسند، فقط بخاطر اینکه ما دو کشور با تمام دنیا فرق داریم و خودت میدونی قضیه چیه.
      در ضمن نیازی به توضیح اضافه برای دیگران نیست بلکه فقط کافیه بگی ماشین ژاپنی و زیر مجموعه لوکس نیسان و هوندا هستند

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (85 دیدگاه) ,

        هرچی هم هرجا جا افتاده باشن به حد بنز که جا افتاده نیستن، بعدشم مگه شما چنتا کشور از نزدیک رفتی که اینقدر اطلاع دقیق داری؟ ماشینای ژاپنی بسیار خوبن ولی تا قیمت خاصی و فقط برای استفاده مثلا تا حدود ۳۵ – ۴۰ هزار دلار بهترین انتخاب ژاپنی هست چون کم استهلاک و کار کنه و برای استفاده روزمره نقص نداره اما توی رده لوکس مث موضوع این مقاله من حتی لحظه ای توی انتخاب شک نمی کنم.

        پاسخ
  15. mohammad-fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    من معتقدم این مقایسه اصلا اشتباهه و اینفینیتی اصلا در حد بنز نیست که بخواد باهاش مقایسه بشه.نمیدونم – ادم باید خیلی گاو باشه که اینفینیتی رو به بنز ترجیح بده

    پاسخ
  16. پوریا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    به نظر من کهبه جای اینفینیتی باید سری 3 رو میزاشتن

    پاسخ
  17. ارین.بنز
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    به نظر من طراحی اینفینیتی شبیه دنا شدههههههه یا دنا شبیه این خخخخخخخ

    پاسخ
  18. ارین.بنز
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی منظورمه هااااااااا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.