برابوس و ارتقای کلاس سی

زمانی برابوس و AMG دو رقیب در عرصه تیونینگ مرسدس بنز محسوب می‌شدند. هرگز مدل‌های سدان و استیشن برابوس را که رکورد سرعت چنین خودروهایی را در اختیار داشتند، فراموش نمی‌کنیم. اما اکنون AMG تبدیل به بازویی از خود مرسدس تبدیل شده و دیگر برابوس یارای مقابله با آن را ندارد. با این وجود هنوز خودروهای برابوس می‌توانند برای کسانی که به دنبال چاشنی اسپرت بالاتری روی مرسدس خود هستند، جالب باشند.

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

این بار برابوس به سراغ کلاس سی آمده است و حتی مدلهای AMG آن را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. شروع این برنامه با کیت آئرودینامیکی ویژه برابوس است. این کیت شامل مدلهای AMG هم می‌شود و شامل اسپویلر لبه ای زیر سپر، دیفیوزر عقب و خروجی‌های چهار تایی اگزوز کرومی متفاوت است.

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

همچنین مجموعه ای از چرخ‌های جدید با اندازه‌های 18، 19 و یا 20 اینچی نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده‌اند که با تایرهای 225/35 تا 255/30 پیرلی، کانتیننتال یا یوکوهاما ست می‌شوند.

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

سیستم تعلیق نیز توسط برابوس تقویت شده و کاهش ارتفاع 30 میلی متری را به همراه دارد. سیستم تعلیق بادی ایرماتیک هم همراه با ماژولی برای کاهش ارتفاع سواری ارائه می‌شود.

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

Brabus C-Class AMG-Line
Brabus C-Class AMG-Line

برابوس تنها روی تقویت پیشرانه دو مدل ضعیف‌تر C180 و c200 کار کرده و قدرت خروجی مدل 180 را با 21 اسب بخار افزایش به 177 اسب بخار رسانده است و مدل C200 را نیز با ارتقای 41 اسبی و 30 نیوتن متری به 225 اسب بخار و 330 نیوتن متر ارتقا داده است. بدین ترتیب مدل C200 قادر است در 7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با این وجود به نظر نمی‌رسد که برابوس فعلاً نقشه‌ای برای تقویت موتورهای AMG داشته باشد. شاید هم به این نتیجه رسیده باشد که چنین سیاستی معقول یا اثرگذار نیست.

15 دیدگاه

    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      سادش بهتره این برابوس هم همه ماشینا رو مشکی میکنه.

      پاسخ
  1. مسعود
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    برا بوس! بنر بوسیدنی :*

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      مسعود بفرما بگو کجای این بنز بوسیدنی.

      قدیمی ها راست گفتن زیبایی تو سادگی هست.

      مثل زن گرفتن هر چی سادشو بگیری کم خرجتره و دلنشین تر
      هر چی اسپرت تر پرخرج تر و پر استهلاک در ضمن روش هم بیگانه ها خط می اندازن.

      پاسخ
      1. مسعود
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        برادر حالا کسی نیومده اینو بگیره جلو ما بوسش کنیم. نمیدن یه لنگ بکشیم رو شیشش. یه چیزی گفتیم حالا ما به دل نگیر

        پاسخ
  2. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    برابوس یکی از بزرگترینها در زمینه ی تیونینگ هست تنها ایرادی که میشه ازش گرفت اینه که یکی از بهترین و شناخته شده ترین مارکهای صنعت خودروسازی رو از رو ماشین بر میداره و به جاش یه B میزاره.یکی از دلایلی که آدم مرسدس میخره مارکشه دیگه غیر از اینه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    برابوس در برابر مرسدس های amg پنجر شد.

    راستش من عادت کردم وقتی اسم مرسدس و برابوس رو با هم بشنوم. باید انتظار یک اژدها با نفس آتشین رو داشته باشم. ولی الان این وقت یک پچه اژدهای ناز مامانی است.

    پاسخ
  4. MOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    خوشم میاد از اشتهای این آلمانی ها که بهترین ماشین های دنیا را میسازند و باز هم بدنبال اسپرت کردن بیشتر و جذابیت بیشتر هستند

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یه سوال داشتم از اساتید اهل فن
    اگر خودم بخوام یه c200 2015 وارد کنم کلا باید چقدر پول بدم؟تمامی هزینه های پلاک و حمل ونقل و تعرفه تبصره خودروی فرسوده و قیمت خود ماشینو …… همه با هم کلا چقدر میشه؟دوم اینکه خیلی دردسر داره یا نه؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.

    پاسخ
    1. علي اقا
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      همه هزيه ها به كنار شما يه تحقيق راجع به تبصره ١٣ ( نحسه واقعا!:D) بكن. شما براي پلاك كردن ماشين نياز به اسقاط كردن چند تا ماشين اسقاطي داري. تعداد اين ماشينا رو براي ماشيني كه ميخواي بياري بپرس. حداكثر ٤ تاست. هر ماشين اسقاطي رو الان بيرون يه چيزي حدود٤٥٠٠٠٠٠ تومن ميفروشن كه اگر ضربدر ٤ كني ميشه ١٨٠٠٠٠٠٠ تومن. براي شماره گذاري چند تا هزينه ديگه هم هست. ماليات عوارض فيش ده درصد و يه مورد ديگه كه يادم نيست واسه راوفوري كه من خريدم فيش ده درصد حدود ٦٨٠٠٠٠٠ تومن و جمع سه مورد ديگه ٥٠٠٠٠٠٠ شد.

      پاسخ
  6. Drifting Is Not A Crime
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    هی روزگار صنعت خودروسازی آلمان،ژاپن، آمریکا کجا صنعت خودرو زباردررفته خودمون کجا واقعا اختلاف به فاصله زمین تا آسمان است…

    در صنعت خودروسازی ایران باید گل گرفته شود همین…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.