مرسدس بنز

برابوس 850، یک سوپراسپرت چهاردرب

تاریخچه شرکت برابوس پر است از خودروهای رکوردشکنی که بر اساس مرسدس بنزهای مختلف تیون شده‌اند. رکوردهایی نظیر سریع‌ترین خودروی سدان، سریع‌ترین واگن و سریع‌ترین تاکسی را می‌توان در کارنامه برابوس دید.

Brabus 850 Biturbo Sedan
Brabus 850 Biturbo Sedan

حالا کلاس E دستمایه برابوس شده تا یک خودروی سریع دیگر پا به عرصه وجود بگذارد. بدین منظور برابوس مدل تقویت شده E63 AMG را انتخاب کرده است تا با تیون مجدد آن راه خود را تسهیل کند. پیشرانه توربوی این خودرو که در حالت عادی ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند اکنون قادر است ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. برای رسیدن به این اعداد خارق‌العاده، برابوس حجم موتور را از ۵.۵ به ۵.۹ لیتر افزایش داده و علاوه بر آن سیستم تهویه و هواکش‌های بزرگ‌تر موتور، سیستم اگزوز جدید و کمپرسوری که درونش با لایه‌ای از طلا پوشیده شده را به کار گرفته است.

Brabus 850 Biturbo Sedan Interior
Brabus 850 Biturbo Sedan Interior

نتیجه این افزایش قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد ۳.۱ ثانیه ای و نهایت سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد هنوز با برابوس V12 E که با وجود قدرت ۷۹۰ اسبی، می‌توانست به سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، فاصله بسیار دارند.

می‌توان انواع سدان و یا واگن کلاس E دیفرانسیل عقب یا ۴MATIC را برای این تیون انتخاب کرد. جالب اینجاست که با چنین سطحی از تغییرات و فشار زیاد روی پیشرانه، برابوس سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر این خودرو را ضمانت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    به نظرم همین برابوس اگه از M و AMG سرتر نباشه،کمتر هم نیست.
    واسم جالبه که چرا برابوس خودش ماشین تولید نمیکنه.با این سطح از دانش فنی حیفه واقعا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونیز

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      وقتی یه تیونر تا این حد تغییرات فنی و ظاهری اعمال می کنه لوگوی اون ماشین را با ماله خودش عوض میکنه ، برابوس قبلا هم این کار را کرده بود،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sadegh

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش شاهین، ونیز جان درست میگه، یه چیز دیگه هم هست و اینه که تولید یه ماشین خیلی خیلی بیشتر از تیون اون هزینه بر میداره (مخصوصا ماشینای سوپر اسپرت)، حتی طراحیِ چراغ ماشین هم هزینه ی خیلی زیادی داره (چه برسه به طراحیِ بدنه و…)، احتمالا برابوس توانایی مالیِ انجام این کار رو نداره، برای همینم هست که از خودش ماشین نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی اقا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      فقط یک سوال کوچک: اگر این تغییرات قابل اجرا با حفظ دوام و کیفیت ماشین در دراز مدت بود چرا خود کمپانی بنز با اون همه آزمایشگاه و دانشمند و طراح، خودش این تغییرات رو انجام نمی داد؟ به نظر من این تغییرات استاندارد نیست و قطعا عمر ماشین رو پایین میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        دوستان شرکتى مثل برابوس توانایى تولید ماشین خودش را دارد و بنز هم توانایى انجام این تغییرات را دارد ولى چیزى که هست مرسدس میاد از مدلى مثل E-CLASS از E200 تا E64 AMG را تولید میکنه چون یک چیزه معقول و قابل قبولیه براى شرکت خودش، و شرکت هاى تیونینگ نمیشه گفت چرا خودرو تولید نمى کنند چون کارشون ارتقاع و تیونینگ هست براى افرادى که خودروى خاصتر و یا بهتر از حد نرمال مى خواهند.
        در کل اونجا هرکس وظیفه اى خودش را انجام مى دهد و در امور یکدیگر دخالت نمى کنند.
        اگر قرار بود بنز خودش هم بدنه کربن بسازه، هم موتور تقویتى بسازه و … شرکت هاى تیونینگى مثل برابوس، منصورى، کارلسون و … ورشکسته مى شدن و یا اگر اونها مى خواستن هر کدام یک ماشین مجزا تولید کنند الان هزاران برند خودرو داشتیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امید

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        دوست عزیز بذار سوال شما رو جور دیگه ای جواب بدم اگه یکی از شما بپرسه که چرا پورشه , کیمن رو بهتر از ۹۱۱ نمی سازه جواب قطعا اینکه که اون وقت اگه از اون بهتر باشه باید خیلی گرونتر باشه و اون وقت ۹۱۱ دیگه ۹۱۱ نیست دقیقا همینه اگر بنز بیاد کلاس ای رو بهتر از اس بسازه اونوقت خیلی گرونتر می شه و اس دیگه اس نیست و هر کسی نم تونه ای بخره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . شاهین جان جواب شما و دیگر دوستان رو دادم .

      ولی فکر کنم تا اخر شب ظاهر بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بارها من این موضوع را توضیح دادم .

      جمهوری فدرال المان ، شرکت برابوس رو به عنوان یک خودروساز قبول دارم .

      این مطلب رو نه تنها در نشریات ایرانی بلکه در کتاب مشخصات کشور المان هم

      نوشته . چندروز پیش که با پژو به نمایشگاه کتاب رفته بودم ، کتاب المان

      رو خریدم . این مطلب در ان کتاب هم بود .

      علت اینکه برابوس میتونه ارم ماشین رو برداره همینه . البته یک علت

      دیگه هم داره :

      علته دیگش اینه که تغییراتی که در خودرو میده ، تقریبا به اندازه ی

      تحقیق و کاوش یک خودروساز برای تولید یک خودروی جدید با موتور جدید و

      مشخصات جدید است .

      البته تیونرهای دیگری هم این کارو انجام میدهند .

      همانند :

      لورینزر . کیخرر . فاب دیزاین . کارلسون و …. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . البته باید بگم که یک زمانی قویترین شاسی بلند استاندارد جهان رو

      هم تولید کرد .

      مرسدس بنز G 65 AMG برابوس با 800 اسب بخار . البته حدود 4 سال پیش بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        میلاد عزیز و صادق جون
        کاملا با صحبت های شما موافقم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        واای

        ینی تصور اینکه 850 اسب دف عقب زیر پات بندازی و بخوای گاز بدی سخته

        خیلی غوله خدایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    7. مصطفی فقط P1

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      یا خدااااا.3.1؟!خوابم یابیدار؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. امیر

      ۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      تیون با تولید یه دنیا فرقشه
      قابل قیاس نیستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    چجوری به خودش اجازه داده لوگوی مقدس بنز رو برداره؟ خجالت آوره. ننگ بر این تیونر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (199 ديدگاه)

      عاشق گیر دادناتم استاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مصطفی فقط P1

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      حالا سایپا اومده لوگوی کیارو برداشته و آرم خودشو زده ننگ نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمدرضا بی ام و

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    M6 گرن کوپه این رو لوله میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edwardak

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شما جو نده
      M6 گرن کوپه خودشو بکشه به پای CLS 63AMG برسه
      CLS63 هم که توسط RS7 له میشه
      در ضمنRS7 هنوز سریع ترین ماشین دنیاست تو 0-100 چون این ماشین هنوز تست نشده صفر تا صدش تایید شده به حساب نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی فقط P1

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      ام6گرن کوپه به دود اگزوزشم که مطمئنم دود نداره هم نمی رسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. reza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    منم با برداشتن لوگوی ماشین مخالفم

    به نظرم یه تیونر هر چقد بره تیون یه ماشین وقت بزاره و زحمت بکشه بازم به اندازه کارخونه سازنده زحمت نکشیده.(البته نظر شخصیمه)

    درکل ماشین خوبی شده، برابوس هم ثابت شدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      رضا جان خیلی از تیونر ها این کار رو میکنن، مث هامان.

      مطمئنن برای این کار از کارخونه اصلی اجازه میگرن و به احتمال زیاد هزینه برند رو نیز پرداخت میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (156 ديدگاه)

        میدونم داداش
        مطمئنا بدونه اجازه که نمیشه برند رو تغییر داد
        ولی به نظر من کارخونه نباید اجازه بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      اولین شرکت تیونینگی که دولت المان به اون لقب خودرو ساز را داد برابوس بود.
      از همین رو برابوس توانست ارم خود را به جای مرسدس بگذارد.
      ولی الان این مهم تقریبا همه جه و همه گیر شده و شرکت های دیگری این کار رو بر روی محصولاتشون انجام میدن.
      مثال:
      ادو.
      کارلسون.
      فاب دیزاین.
      کیخرر.
      ام پاور.
      لورینزر.
      جی پاور.
      و…..

      ایران و المان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        خب کارلسون هم چندین بار ارم خودشو به جای ارم بنز گذاشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    رنگ سیاهش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Metalhead

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    عاشق طراحی داخل E کلاسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. saied

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کارش عالیه . کاش یه مقاله هم در مورده استهلاک این جور ماشینا هم میذاشتین . تاببینیم فقط توانایی هاش فقط همین اعداد و ارقامه با تو سره پیچ ها هم کم نمیاره و اسباب بازی نیست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ROLSE ROISE

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    به این میگن ماشین!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . قبلا هم اینجا توضیح دادم .

    http://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%B3-850-biturbo/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . قبلا برابوس از موتورهای 12 سیلندر 800 اسب خروجی میکشید . اما الان

    با 8 سیلندر این کارو می کنه .

    تازه با این که تکنولوژیش بالاتر رفته ، 100000 هزار کیلومتر هم گارانتی

    میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ESI

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    هیچی مثل نیسان GTR های تقویت شده نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    آدم این همه قرت و شتاب و سرعت رو مییخواد چیکار؟!! مگه همون e63amg کم قدرت داره؟!
    الته محصولات برابوس همیشه ستودنی و فوق العاده هستن ولی این ماشین مطمئن باشین اول میفته زیرپای پولدارای عرب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی فقط P1

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      خوب این همه قدرت که چی؟تو ایران نه پیستی براش هست و نه میشه باهاش300تا رفت فقط یه10دقیقه ببریش بیرونو تموم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        حالا شما قصد دارید واردش کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. Just 323

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عجب هیولاییه … خدا نگه داره… میگم حالا دمشون گرم 5.5 کردن 5.9 آخه ددیگه اون 0.1 برای چیه با.. میکردین 6 حالشو ببرن… ولی طراحی داخلی تو دل برویی داره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. bardia

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    خوب اخه اینهمه گشتاور اصلا” نمیتونه بیاد سر چرخ ماشین,کاملا” ماشین احمقانه ایه
    دقیقا” مثل باراباس sl65 که کلا” چرخش همیشه اسپین میشد و خود ترکشن کنترل ماشین اجازه نمیداد گشتاور رو بفرسته به چرخ
    ماشینای باراباس کاملا” احمقاستت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا