برابوس 850، یک سوپراسپرت چهاردرب

تاریخچه شرکت برابوس پر است از خودروهای رکوردشکنی که بر اساس مرسدس بنزهای مختلف تیون شده‌اند. رکوردهایی نظیر سریع‌ترین خودروی سدان، سریع‌ترین واگن و سریع‌ترین تاکسی را می‌توان در کارنامه برابوس دید.

Brabus 850 Biturbo Sedan
Brabus 850 Biturbo Sedan

حالا کلاس E دستمایه برابوس شده تا یک خودروی سریع دیگر پا به عرصه وجود بگذارد. بدین منظور برابوس مدل تقویت شده E63 AMG را انتخاب کرده است تا با تیون مجدد آن راه خود را تسهیل کند. پیشرانه توربوی این خودرو که در حالت عادی 577 اسب بخار نیرو تولید می‌کند اکنون قادر است 850 اسب بخار قدرت و 1450 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. برای رسیدن به این اعداد خارق‌العاده، برابوس حجم موتور را از 5.5 به 5.9 لیتر افزایش داده و علاوه بر آن سیستم تهویه و هواکش‌های بزرگ‌تر موتور، سیستم اگزوز جدید و کمپرسوری که درونش با لایه‌ای از طلا پوشیده شده را به کار گرفته است.

Brabus 850 Biturbo Sedan Interior
Brabus 850 Biturbo Sedan Interior

نتیجه این افزایش قدرت رسیدن به شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه ای و نهایت سرعت 349 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد هنوز با برابوس V12 E که با وجود قدرت 790 اسبی، می‌توانست به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت دست یابد، فاصله بسیار دارند.


می‌توان انواع سدان و یا واگن کلاس E دیفرانسیل عقب یا 4MATIC را برای این تیون انتخاب کرد. جالب اینجاست که با چنین سطحی از تغییرات و فشار زیاد روی پیشرانه، برابوس سه سال یا 100 هزار کیلومتر این خودرو را ضمانت می‌کند.

37 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    به نظرم همین برابوس اگه از M و AMG سرتر نباشه،کمتر هم نیست.
    واسم جالبه که چرا برابوس خودش ماشین تولید نمیکنه.با این سطح از دانش فنی حیفه واقعا.

    پاسخ
    1. ونیز
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      وقتی یه تیونر تا این حد تغییرات فنی و ظاهری اعمال می کنه لوگوی اون ماشین را با ماله خودش عوض میکنه ، برابوس قبلا هم این کار را کرده بود،

      پاسخ
    2. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      داش شاهین، ونیز جان درست میگه، یه چیز دیگه هم هست و اینه که تولید یه ماشین خیلی خیلی بیشتر از تیون اون هزینه بر میداره (مخصوصا ماشینای سوپر اسپرت)، حتی طراحیِ چراغ ماشین هم هزینه ی خیلی زیادی داره (چه برسه به طراحیِ بدنه و…)، احتمالا برابوس توانایی مالیِ انجام این کار رو نداره، برای همینم هست که از خودش ماشین نداره

      پاسخ
    3. علی اقا
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      فقط یک سوال کوچک: اگر این تغییرات قابل اجرا با حفظ دوام و کیفیت ماشین در دراز مدت بود چرا خود کمپانی بنز با اون همه آزمایشگاه و دانشمند و طراح، خودش این تغییرات رو انجام نمی داد؟ به نظر من این تغییرات استاندارد نیست و قطعا عمر ماشین رو پایین میاره

      پاسخ
      1. سامان
        سوابق: (147 دیدگاه) ,

        دوستان شركتى مثل برابوس توانايى توليد ماشين خودش را دارد و بنز هم توانايى انجام اين تغييرات را دارد ولى چيزى كه هست مرسدس مياد از مدلى مثل E-CLASS از E200 تا E64 AMG را توليد ميكنه چون يك چيزه معقول و قابل قبوليه براى شركت خودش، و شركت هاى تيونينگ نميشه گفت چرا خودرو توليد نمى كنند چون كارشون ارتقاع و تيونينگ هست براى افرادى كه خودروى خاصتر و يا بهتر از حد نرمال مى خواهند.
        در كل اونجا هركس وظيفه اى خودش را انجام مى دهد و در امور يكديگر دخالت نمى كنند.
        اگر قرار بود بنز خودش هم بدنه كربن بسازه، هم موتور تقويتى بسازه و … شركت هاى تيونينگى مثل برابوس، منصورى، كارلسون و … ورشكسته مى شدن و يا اگر اونها مى خواستن هر كدام يك ماشين مجزا توليد كنند الان هزاران برند خودرو داشتيم.

        پاسخ
      2. امید
        سوابق: (23 دیدگاه) ,

        دوست عزیز بذار سوال شما رو جور دیگه ای جواب بدم اگه یکی از شما بپرسه که چرا پورشه , کیمن رو بهتر از ۹۱۱ نمی سازه جواب قطعا اینکه که اون وقت اگه از اون بهتر باشه باید خیلی گرونتر باشه و اون وقت ۹۱۱ دیگه ۹۱۱ نیست دقیقا همینه اگر بنز بیاد کلاس ای رو بهتر از اس بسازه اونوقت خیلی گرونتر می شه و اس دیگه اس نیست و هر کسی نم تونه ای بخره.

        پاسخ
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . شاهین جان جواب شما و دیگر دوستان رو دادم .

      ولی فکر کنم تا اخر شب ظاهر بشه .

      پاسخ
    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      بارها من این موضوع را توضیح دادم .

      جمهوری فدرال المان ، شرکت برابوس رو به عنوان یک خودروساز قبول دارم .

      این مطلب رو نه تنها در نشریات ایرانی بلکه در کتاب مشخصات کشور المان هم

      نوشته . چندروز پیش که با پژو به نمایشگاه کتاب رفته بودم ، کتاب المان

      رو خریدم . این مطلب در ان کتاب هم بود .

      علت اینکه برابوس میتونه ارم ماشین رو برداره همینه . البته یک علت

      دیگه هم داره :

      علته دیگش اینه که تغییراتی که در خودرو میده ، تقریبا به اندازه ی

      تحقیق و کاوش یک خودروساز برای تولید یک خودروی جدید با موتور جدید و

      مشخصات جدید است .

      البته تیونرهای دیگری هم این کارو انجام میدهند .

      همانند :

      لورینزر . کیخرر . فاب دیزاین . کارلسون و …. .

      پاسخ
    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . البته باید بگم که یک زمانی قویترین شاسی بلند استاندارد جهان رو

      هم تولید کرد .

      مرسدس بنز G 65 AMG برابوس با 800 اسب بخار . البته حدود 4 سال پیش بود .

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        میلاد عزیز و صادق جون
        کاملا با صحبت های شما موافقم.

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        واای

        ینی تصور اینکه 850 اسب دف عقب زیر پات بندازی و بخوای گاز بدی سخته

        خیلی غوله خدایی

        پاسخ
    7. امیر
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      تیون با تولید یه دنیا فرقشه
      قابل قیاس نیستن

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    چجوری به خودش اجازه داده لوگوی مقدس بنز رو برداره؟ خجالت آوره. ننگ بر این تیونر

    پاسخ
    1. مصطفی فقط P1
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      حالا سایپا اومده لوگوی کیارو برداشته و آرم خودشو زده ننگ نیست؟

      پاسخ
    1. edwardak
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      شما جو نده
      M6 گرن کوپه خودشو بکشه به پای CLS 63AMG برسه
      CLS63 هم که توسط RS7 له میشه
      در ضمنRS7 هنوز سریع ترین ماشین دنیاست تو 0-100 چون این ماشین هنوز تست نشده صفر تا صدش تایید شده به حساب نمیاد

      پاسخ
    2. مصطفی فقط P1
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      ام6گرن کوپه به دود اگزوزشم که مطمئنم دود نداره هم نمی رسه.

      پاسخ
  3. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    منم با برداشتن لوگوي ماشين مخالفم

    به نظرم يه تيونر هر چقد بره تيون يه ماشين وقت بزاره و زحمت بكشه بازم به اندازه كارخونه سازنده زحمت نكشيده.(البته نظر شخصيمه)

    دركل ماشين خوبي شده، برابوس هم ثابت شدس

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      رضا جان خیلی از تیونر ها این کار رو میکنن، مث هامان.

      مطمئنن برای این کار از کارخونه اصلی اجازه میگرن و به احتمال زیاد هزینه برند رو نیز پرداخت میکنن

      پاسخ
      1. reza
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        ميدونم داداش
        مطمئنا بدونه اجازه كه نميشه برند رو تغيير داد
        ولي به نظر من كارخونه نبايد اجازه بده

        پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      اولین شرکت تیونینگی که دولت المان به اون لقب خودرو ساز را داد برابوس بود.
      از همین رو برابوس توانست ارم خود را به جای مرسدس بگذارد.
      ولی الان این مهم تقریبا همه جه و همه گیر شده و شرکت های دیگری این کار رو بر روی محصولاتشون انجام میدن.
      مثال:
      ادو.
      کارلسون.
      فاب دیزاین.
      کیخرر.
      ام پاور.
      لورینزر.
      جی پاور.
      و…..

      ایران و المان

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (570 دیدگاه) ,

        خب کارلسون هم چندین بار ارم خودشو به جای ارم بنز گذاشته

        پاسخ
  4. saied
    سوابق: (827 دیدگاه) ,

    کارش عالیه . کاش یه مقاله هم در مورده استهلاک این جور ماشینا هم میذاشتین . تاببینیم فقط توانایی هاش فقط همین اعداد و ارقامه با تو سره پیچ ها هم کم نمیاره و اسباب بازی نیست 🙂

    پاسخ
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . قبلا برابوس از موتورهای 12 سیلندر 800 اسب خروجی میکشید . اما الان

    با 8 سیلندر این کارو می کنه .

    تازه با این که تکنولوژیش بالاتر رفته ، 100000 هزار کیلومتر هم گارانتی

    میکنه .

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    آدم این همه قرت و شتاب و سرعت رو مییخواد چیکار؟!! مگه همون e63amg کم قدرت داره؟!
    الته محصولات برابوس همیشه ستودنی و فوق العاده هستن ولی این ماشین مطمئن باشین اول میفته زیرپای پولدارای عرب

    پاسخ
    1. مصطفی فقط P1
      سوابق: (296 دیدگاه) ,

      خوب این همه قدرت که چی؟تو ایران نه پیستی براش هست و نه میشه باهاش300تا رفت فقط یه10دقیقه ببریش بیرونو تموم!

      پاسخ
  7. Just 323
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    عجب هيولاييه … خدا نگه داره… ميگم حالا دمشون گرم 5.5 كردن 5.9 آخه دديگه اون 0.1 براي چيه با.. ميكردين 6 حالشو ببرن… ولي طراحي داخلي تو دل برويي داره..

    پاسخ
  8. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    خوب اخه اینهمه گشتاور اصلا” نمیتونه بیاد سر چرخ ماشین,کاملا” ماشین احمقانه ایه
    دقیقا” مثل باراباس sl65 که کلا” چرخش همیشه اسپین میشد و خود ترکشن کنترل ماشین اجازه نمیداد گشتاور رو بفرسته به چرخ
    ماشینای باراباس کاملا” احمقاستت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.