مرسدس بنز

بررسی طولانی‌مدت مرسدس‌بنز CLA250 مدل ۲۰۱۴

CLA250 مدل ۲۰۱۴ یک گزینه جذاب برای اضافه شدن به خط تولید مرسدس‌بنز بوده است. این مدل دارای طراحی منحصربه‌فرد، دیفرانسیل جلو و شروع قیمتی حدود ۳۰ هزار دلار است؛ حوزه‌ای جدید برای این خودروساز آلمانی که با وجود پتانسیل بالای آن، ریسک بالایی نیز در پی دارد.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
CLA250 به صورت استاندارد از یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۰۸ اسب‌بخار در کنار سیستم گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. همچنین این مدل، دیفرانسیل جلو است و چرخ‌های ۱۷ اینچی، تنظیم صندلی‌ها در ۸ جهت، طراحی داخلی MBTex و هماهنگی با سیستم اضطراری mbrace2 از دیگر امکانات استاندارد آن هستند.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
در خودروی تست‌شده از محبوب‌ترین آپشن‌ها استفاده شده است. پکیج پرمیوم به ارزش ۲۳۰۰ دلار یکی از آپشن‌های مورد استفاده بوده که شامل امکاناتی مانند سیستم کنترل هوای دوگانه، گرم‌کن صندلی جلو و آینه‌های هوشمند و تنظیم‌کننده نور است. در پکیج «مولتی‌مدیا» نیز ابعاد صفحه نمایش به ۷ اینچ افزایش پیدا کرده و تجهیزاتی مانند یک دوربین نمای عقب، چنجر CD، سیستم صوتی هارمن کاردون، ۱۰ گیگابایت فضا به صورت هارددیسک، سیستم راهبری و کنترل صوتی اضافه می‌شود.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
در مجموع، این مرسدس‌بنز CLA250 مدل ۲۰۱۴ با رنگ سفید Cirrus قیمت تمام‌شده‌ای برابر ۳۵ هزار دلار داشته است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

عملکرد

به صورتی باورنکردنی چالاک است. در جاده‌های کوهستانی از CLA250 همان چابکی مورد انتظار از بهترین نمونه‌های کامپکت دیفرانسیل جلو را مشاهده می‌کنیم. موتور توربوی ۴ سیلندر قدرت را به‌صورت کامل و همیشه در دسترس قرار می‌دهد و واکنش گیربکس آن بسیار سریع است.

این خودرو در جاده، سواری مخصوص به خود را به‌عنوان یک سدان اسپرت دارد؛ البته پکیج اسپرت (از هر نوع آن) برای این مدل عرضه نشده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

مصرف سوخت

در یکی از مسیرها، نمایشگر اطلاعات فاصله تا خالی شدن مخزن به ما می‌گفت که حدود ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) تا تغییر به وضعیت هشدار “’Low Fuel Level” فاصله داریم. در همین حال، سیستم راهبری در مورد دانستن پمپ بنزین‌های نزدیک می‌پرسید. وقتی با این دستور موافقت کردیم، لیستی از ایستگاه‌های نزدیک به آزادراه برای ما ظاهر شد.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
قابلیت پیدا کردن پمپ بنزین، یکی از امکانات قابل‌توجه در CLA است. ولی در همین حال، دو چیز را نباید فراموش کنید:

۱) وقتی بنزین رو به اتمام است، به خودرو فشار نیاورید.

۲) به Comand اعتماد نکنید؛‌ مگر اینکه وقت برای تلف‌کردن، زیاد داشته باشید.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

راحتی

کیفیت سواری نسبتاً پایین است. هنگام رانندگی با CLA250 هرگونه ناهمواری در سطح جاده را احساس می‌کنیم. مخصوصاً اگر وارد یک جاده ناهموار و قدیمی شوید، ممکن است سردرد بگیرید. برای سدان نیمه اسپورت با تایرهای تمام‌فصل، این عملکرد شاید بسیار ناامیدکننده باشد.

فضا برای راننده‌های با قد متوسط مناسب است و صندلی راحت راننده، می‌تواند شرایط ۴ تا ۶ ساعت نشستن بدون دردسر را تأمین کند. همچنین موقعیت رانندگی را می‌توان به شکل دلخواه تنظیم کرد و دید از داخل برای راننده بسیار گسترده است.

فضای حمل وسایل

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، سه کیف متوسط در صندوق عقب جا شده‌اند. این در حالی است که به هیچ طریقی نمی‌توان این موارد را در صندوق عقب جمع‌وجور یک آئودی A3 قرار داد.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
بر روی کاغذ، فضای ۳۷۱ لیتری در صندوق عقب مرسدس‌بنز برای یک خودروی کامپکت مناسب است. ولی سطح و کناره‌های صاف آن، آن را قابل‌استفاده‌تر از چیزی که به نظر می‌آید، کرده است. همچنین وقتی صندلی‌های عقب را جمع کنید، با فضایی قابل‌توجه برای حمل وسایل روبرو می‌شوید.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

داخل کابین

نسبت به دیدگاهی که در برابر این خودرو دارید، می‌توان فضای داخلی را «خفه‌کننده» یا «صمیمی» تعریف کرد. ارتفاع رانندگی برای اشخاص قدبلند راضی‌کننده نخواهد بود. با توجه به دید آن‌ها، این مدل بیشتر شبیه به یک کوپه کوچک است تا فضای گسترده‌ای که توسط یک سدان لوکس معمولی در اختیار قرار می‌گیرد.

2014 Mercedes-Benz CLA250 interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 interior
یکی از مشکلاتی که در طول داشتن CLA250 با آن برخورد با صندلی بچه بوده است. دو صندلی بچه Britax child در داخل این خودرو نصب است. مهارهای پایین به خوبی نمایان بوده و بنابراین این بخش به آسانی و با ایمنی بالا انجام شده است. ولی تسمه بالایی که در پشت تکیه‌گاه سر صندلی‌های عقب قرار گرفته، با مشکلات بیشتری همراه بوده است. تنها راه برای محکم کردن تسمه، برعکس کردن است؛ موضوعی که باعث پیچیده شدن آن و کاهش ایمنی کمربند می‌شود.

2014 Mercedes-Benz CLA250 interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 interior
2014 Mercedes-Benz CLA250 interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 interior

سیستم صوتی و تکنولوژی

در مورد نمایشگر سیستم راهبری، حرف‌های زیادی می‌توان گفت. البته این یک روش متفاوت برای قرار دادن یک صفحه بر روی داشبورد است؛ ولی در عین حال، این موضوع اهمیت چندانی ندارد، چرا که شرایط خوبی ایجاد کرده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250 interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 interior
در حال حاضر تمام خودروهای جدیدی که در امریکا به فروش می‌رسند، دارای یک سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) هستند. در این میان، برخی فقط یک چراغ هشدار را روشن می‌کنند و بعضی دیگر مانند CLA فشار لاستیک‌ها را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد. اینکه مرسدس برای مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل خود از این تکنولوژی مفید استفاده کرده، بسیار قابل‌توجه است.

2014 Mercedes-Benz CLA250 Dashboard
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 Dashboard

نگهداری

صفحه نمایش سیستم Comand از همان ۴ روز اول صدا پیدا کرد و تا ۴۰۰ مایلی که با CLA250 بودیم، این صدا ادامه داشت. حتی یک ناهمواری کوچک در مسیر کافی بود تا موجب این صدا شود؛‌ موضوعی که بیشتر از همه روی اعصاب می‌رفت.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
در همین حال، در مقطعی از بررسی، می‌دانستیم که یک مشکل جدّی‌تر در حال اتفاق افتادن است. اولین نشانه در این بود که گیربکس به شیوه مورد انتظار به دنده پایین‌تر شیفت نمی‌کرد. یک سری فشار به پدل سمت چپ، برای درست کردن این وضعیت کافی بود، ولی پس از آن، به نظر می‌رسید که پدال گاز با برنامه‌ریزی خود، کار را ادامه می‌دهد. در همین حال، وقتی می‌خواستیم سیستم کروز کنترل را درگیر کنیم، این سیستم نیز عمل نمی‌کرد.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

سرویس

سرویس‌های منظم:

سرویس منظم برای CLA در فواصل ۱۰ هزار مایلی انجام می‌گیرد. به این منظور، ۲۳۰ دلار برای سرویس ۱۰ هزار مایل اول پرداخت شده است. ولی قبل از آن به ۲۰ هزار مایل برسیم، این خودرو فروخته شده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
سرویس‌های غیرمنتظره:

علاوه بر یک حضور زمان‌بندی شده در نمایندگی، برای دو مورد پیش‌بینی نشده نیز این خودرو به نمایندگی رفته است. یکی از آن‌ها، روشن شدن چراغ موتور با خطای کد P24D6 بوده و با یک تنظیم دوباره ECU رفع شده است. مشکل دوم برای خطای سیستم کنترل پایداری بوده که ناشی از ساییده شدن سیم‌کشی به قطعات کناری در زیر کاپوت بوده است. چراغ‌های هشدار سیستم ضدّ سرقت و کروز کنترل نیز روشن شده بودند که مشکل آن‌ها با یک روشن و خاموش شدن ساده حل شده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

مصرف سوخت و قیمت در هنگام فروش

مصرف سوخت مشاهده شده

برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای این خودرو با دیفرانسیل جلو به صورت ترکیبی ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است. این آمار مصرف برای رانندگی در شهر ۹/۰۵ لیتر و برای رانندگی در جاده ۶/۲ لیتر است. در همین حال، در تست انجام شده پس از طی مسیر نزدیک به ۲۰ هزار مایل متوسط مصرف ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از CLA250 مشاهده شده است. بهترین مخزن پُر بنزین در طول این تست، با طی کردن طول مسیر ۴۱۸ مایل، مصرف سوخت ۶/۳۶ لیتر از خود نشان داده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
فروش دوباره و افت قیمت

در ابتدا CLA250 به قیمت ۳۵ هزار دلار خریداری شده است و پس از مدتی نزدیک به یک سال و ۱۹۷۵۱ مایل (نزدیک به ۳۲ هزار کیلومتر)، این مرسدس به میزان ۲۸۴۶۷ دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین برای یک تخمین دیگر، این خودرو به CarMax برده که قیمت آن‌ها ۲۹۵۰۰ دلار بوده است. برای فروش با این قیمت نمی‌توانستیم بیش از این صبر کنیم؛ این مبلغ تنها ۱۶ درصد افت قیمت نشان می‌داد و CLA را به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه معرفی می‌کرد.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

جمع‌بندی

مزیّت‌ها: هندلینگ مناسب برای یک خودروی با دیفرانسیل جلو، یک موتور چابک، شیفت سریع در سیستم گیربکس، استفاده آسان از سیستم راهبری، فضای مفید در صندوق عقب، مصرف سوخت بهینه در صورت فشار مناسب بر پدال گاز، قیمت استثنایی در هنگام فروش دوباره.

معایب: سواری خشک و خسته‌کننده در جاده‌های ناهموار، حالت خفه‌کننده در صندلی‌های عقب. موتور نیز همیشه عملکرد بهینه خود را حفظ نمی‌کند. در طول این بررسی یک ساله، با چندین مشکل الکترونیکی برخورد کرده‌ایم.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
اگر کیفیت سواری مناسب و فضای کم در صندلی‌های عقب باعث نگرانی شما نشوند، سایر بخش‌های مرسدس‌بنز CLA شما را هرگز ناامید نمی‌کنند. در این خودرو، ترکیبی از ویژگی‌های لوکس، طراحی منحصربه‌فرد و افت قیمت بسیار کم را تجربه می‌کنید؛ مواردی که آن را تبدیل به یکی از مدعی‌های اصلی در بین سدان‌های اسپورت در این بازه قیمتی می‌کنند.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

خلاصه نتایج بررسی:

  • هزینه‌های کلی تعمیر بدنه: صفر
  • هزینه‌های سرویس‌های منظم: ۲۲۹/۵۷ دلار (در طول ‍۱۲ ماه)
  • هزینه‌های اضافی نگهداری: صفر
  • تعمیرات گارانتی: تعمیر صدای نمایشگر Comand، تنظیم دوباره ECU، تعمیر سیم‌کشی
  • تعمیرات خارج از گارانتی: صفر
  • حضور برنامه‌ریزی شده در نمایندگی: یک بار
  • حضور پیش‌بینی نشده در نمایندگی: ۲ بار
  • روزهای خارج از سرویس: ۱ روز
  • دفعات ماندن در وسط جاده: صفر
2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
مصرف سوخت

  • بهترین مصرف: ۶/۳۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • بدترین مصرف: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • میانگین مصرف: ۸/۲۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
قیمت‌ها

  • قیمت‌گذاری خصوصی در پایان سرویس: ۲۸۴۶۷ دلار.
  • قیمت فروش رفته: ۲۹۵۰۰ دلار.
  • افت قیمت: ۵۵۰۰ دلار (۱۶ درصد).
  • آخرین رقم مسافت‌سنج: ۱۹۷۵۱ مایل (۳۱۷۸۶ کیلومتر).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    32000 کیلومتر برای یک سال ! احتمالا ماشین مال یک خانم دکتر بوده که مطبش یک شهر دیگه بوده :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      انقده دلم میخواد کسی که این ماشینو بررسی کرده، یه ماه هم مثلا رانا یا ال 90 یا 206 یا پراید یا هر خودرو تولید داخل کشور مارو هم بررسی کنه. خیلی دلم میخواد نقد کردنش رو بخونم ببینم نظرش چی میتونه باشه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودروی داخلی

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (47 ديدگاه)

        مینویسه …..oh shit what fu …. sun of bic
        با عرض معزرت از همه ولی خوب اگه غیر این بویسه جای بسی تعجبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. PlayStation

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      ساده و دوست داشتنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی آهنگر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      آخه این که کل سال رو درحال رانندگی بوده پس کی به طبابتش میرسیده ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود بر داداش علی
        نکته جالبی رو اشاره کردی
        اما مطبش یا کلینیکش و …… باید مسافت زیادی داشته باشه
        یا شایدهم از این طرف به اون طرف میرفته
        ارادت دادا
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        واقعا عاشقشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. BOMB

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      ۲۳۰ هزار دلار برای سرویس ۱۰ هزار مایل اول پرداخت شده است .
      با ای پول میشه یه فراری خرید. چه خبره .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. رضا

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        200 دلار!!! نه 200 هزار دلار …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. 4MATIC

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      ببینم مگه بنز دف جلو هم داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        دوستمون منظور رو اشتباه رسونده
        این ماشین دوتا نسخه داره دیف عقب و دو دیف
        منظور دوستمون نسخه دیف عقب +دیف جلو=دو دیف بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      30 هزار کیلومتر در سال کاملا استاندارده. رفیقی دارم که از سال 91 تا حالا با پراید 142 هزار تا راه رفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. a-x1

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مرسدس سهههههههههههه :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      اگه ستاره ی ایران با قیمت خوبی وارد کنه یکی از گزینه های اصلی خرید تا 200 میلیون میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. afish

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        با عرض ادب دوست عزیز اگر دوستان زحمت بکشن وارد کنن هم شک نکن زیره 400 یا شاید 500 میلیون نمیدن اینجا ایرانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. 4MATIC

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        چه جوری فکر کردی این زیر 200 ملیون وارد می شه ینی برابربا یه هوندا اکورد؟؟؟؟
        اولا که نمی اد اگر هم بیاد زیر400نمی اد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. صادق

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد، انگار با بقیه ی بنزا فرق داره

    در مورد مشکلاتش باید بگم خب نمیشه که از یه بنز 30-35 هزار دلاری انتظار s-class داشته باشیم ولی در کل کل ماشین به صرفه ایه

    “کیفیت سواری نسبتاً پایین است. هنگام رانندگی با CLA250 هرگونه ناهمواری در سطح جاده را احساس می‌کنیم. مخصوصاً اگر وارد یک جاده ناهموار و قدیمی شوید، ممکن است سردرد بگیرید.”

    فک کنم یارو تا حالا اصلا پیکانو تست نکرده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      صادق جان این مطلب تقریبا با 95 درصد امارهایی که در مورد بنز دادن درسته .

      این مرسدس بنز جزو ماشین های بد سال 2013 یا 2014 بود که دقیقا یادم نیست .

      اما مهترین معایب همین ماشین سر و صدای زیاده که داخل اتاق میاد .

      یکی دیگر از معایب ماشین همین اشکالات در سیستم الکترونیکی هستش . همین اشکالات

      جزیی باعث میشه که در جی دی پاور نمره ی پایینی بگیره .

      اما خب از نظر من در این کلاس آئودی آ3 گزینه بهتریه . چون ائودی فرم اتاق

      بهتری رو عرضه میکنه . یک سدان کامل . اما این مرسدس بنز فرم اتاقش یک سدان

      کوپه است . من همچین چیزی رو نمیپسندم. اما هیچ وقت هم حمایتمو از محصولات

      مرسدس دریغ نمیکنم .

      امیدوارم که مرسدس بنز در اینده یک نمونه در همین سایز و همین مدل با فرم اتاق

      معمولی و بدون حالت کوپه عرضه کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ارادت میلاد جان، راستش خودت میدونی که من بنز باز نیستم، رو همین حساب هم خیلی خوب و کامل نمیشناسمشون

        راستش من اتفاقا خیلی از قیافش خوشم اومد، آخه کلا با ماشین کوپه حال میکنم، البته میدونم و کاملا هم قبول دارم که سدانهای کوپه، ماشینای خیلی راحتی نسیتن و اینم از عیوبشونه

        همینطور در مورد صر و صدای توی اتاق هم نظری ندارم، آخه سوارش نشدم ;)

        اینکه میگه اگه توی جاده ی ناهموار باهاش بری اذیت میشی، راستش میدونم که من و تو میتونیم باهاش کنار بیایم، میدونی که چی میگم ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          بله کاملا میفهمم چی میگی . من یکی که همه جوره پای عشقم

          وای میسم . حتی از نقاط ضعفش حمایت میکنم .

          دوست ندارم کسی نقطه ضعفشو بگه . البته همه همینطورن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمد مهدی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتورش که زیره 2500 سیسیه. یعنی میتونه وارد شه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Ahmad..F12

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    ممنون انیس جان جامع و کامل بود

    اگه دقت کنید میبینید که طرح داخلی چراغها برای این مدل بسیار ساده تر از مدل های بالاتر CLA هستش

    ولی یه نکته بگم در مورد تستر این خودرو:

    به نظر من طرف اصلاً این کاره نبوده

    بلد نبوده باسیستم Command کار کنه نوشته به این سیستم اعتماد نکنید(به سیستمی که پیشرفته ترین رابط و قویترین دستورات رو داره)

    یا اینکه نوشته صفحه نمایش در 4 روز اول به صدا افتاد و صداش رو اعصاب بود!!!!!!

    آخه مگه میشه؟؟ این حرف ینی استفاده از مواد بی کیفیت، که این هم از کمپانی نامداری مثل مرسدس بعیده

    در کل باید بگم طراحی خودرو عالیه، کابین عالیه، مصرف سوخت هم همینطور

    افت قیمت 16 درصد هم برای این مقدار کارکرد خیلی خوبه

    خدا پدر تستر این خودرو هم بیامرزه همچین مرده شورشو ببرن :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. احمد جان بالاخره هر ماشینی ممکنه ایراد پیدا کنه. قرار نیست چون بنزه هیچ عیبی نداشته باشه. حتی یک دستگاه S-Class به صورت ناگهانی آتیش گرفته بود. ب ام و دو سال پیش (شایدم پارسال بود) برای سری7 و سری 5 فراخوان داد! اینها اتفاقاتیه که ممکنه برای هر کمپانی ای پیش بیاد. ولی نمیشه گفت چون تستر این ماشین چیزی سرش نمیشده، صفحه نمایش ماشینش به صدا افتاده!! مهم کیفیت کلیه، نه موارد استثنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        حسین جان درود

        کـــــــــــاملاً حرفتو قبول دارم

        هیچ خودرو و حتی حیچ خودروسازی کامل و بی نقص نیست، در مورد

        مشکلات فنی و موتوری آره ممکنه تحت شرایط مختلف ایراداتی توسط

        مشتریان پیدا بشه که اونوقت فراخوان اعلام میکنن

        اما من اینو میگم:

        مرسدس برای اینکه هر مدل از خودروهاشو روانۀ بازار کنه، هزاران کیلومتر اونو توی تمامی مسیر ها تست میکنه

        یعنی من میگم توی این هزاران کیلومتر مرسدس بنز متوجه این صدا نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        این که جلوی چشمه و بیشتر از هر چیزی با راننده در ارتباطه!!!!!!!!!!!!!!

        من هیچی نمیگم، شما بگو این اصلاً ممکنه

        این آقا که توی 4 روز متوجه این مشکل شده، چطور این صدا توی تست های کمپانی دیده نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. داش احمد به نظر من کمپانیها به مسائل فنی بیشتر توجه میکنن و به سختی میشه از مسائل فنی این ماشینها ایراد گرفت.

          نویسنده این ماشین رو آزمایش کرده و از قضا حالا به هر دلیلی مانیتورش به صدا افتاده. نمیشه گفت همه CLaها مانیتورشون به صدا میفته. مثلا کافیه یه پیچ یه ذره کم سفت شده باشه. یا یه قطعه موقع مونتاژ از دست کارگر افتاده باشه یا به خوبی چفت نشده باشه. توجه داشته باشید این عیب احتمالا فقط در این ماشین بوده نه در همه تولیدات

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          کاملاً موافقم حسین جان ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      احمد،جون من دیگه توجیه نکن دیگه! باو یارو تو روز روشن میگه صدا میده! خب صدا میده دیگه! دروغ که نمیگه! والا من با اینکه مثلا صدا میده یا نه،از یه خودرو متنفر یا عاشقش نمیشم.ضمن اینکه معلومه این صدا دادن اپیدمی و مشکل حادی نیست و در کل روی قضاوت افراد منصف تاثیر زیادی نمیزاره.
      فقط یه چیزی اونم اینکه بعضی توجیهاتی که برای برندهای مختلف آورده میشه منو یه کم اذیت میکنه.
      ارادت فراوان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        شاهین جان مخلصیم

        والا چی بگم

        من حرفاتو قبول دارم کامل، لایک هم بهت دادم

        من به خدا توجیه نکردم، فقط میگم این ایراد ســــــــاده، به نظر من با عقل جور در نمیاد همین.

        اگه ایراد فنی میگرفت حرفی نمیزدم چون طبیعیه

        ولی صدای مانیتور چطور ممکنه توی تست های کمپانی دیده نشه!!!!!!!!!! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مثلاً زده گیربکس به شیوه مورد انتظار به دنده پایین‌تر شیفت نمی‌کرد!!!!!!

          یا مثلاً میگه وقتی می‌خواستیم سیستم کروز کنترل را درگیر کنیم، این سیستم نیز عمل نمی‌کرد.!!!!!

          با اینکه برام سخته و نمیتونم باور کنم، همۀ اینایی که گفت رو نادیده گرفتم گفتم خب حتماً اینجوری بوده دیگه

          ولی دیگه صداااااای مانیتور اونم در 4 روز اول

          هرکی مرسدس رو نشناسه و چیزی از ماشین ندونه و اینارو

          بشنوه میگه سازندش از خواب بلند شده گفته خب، امروز

          چیکار کنم؟ آهان، بذار امروز یه ماشین بسازم، بعد اومده CLA رو ساخته!!!!!!! :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مخلص داداش احمد هم هستیم! ;)

          اتفاقا اون چند روزی که که cla دست من بود،مانیتورش صدا نمیداد!
          .
          .
          .
          .
          .
          الکی مثلا من کارلوس لاگو هستم :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          :D :D

          چند روزه وایبر نیستی دیگه نمیتونیم بخندیم

          بیا دیگه ول کن اون پلنت هارو….. :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          احمد جان 2000 تایی شدن دیدگاهات رو تبریک میگم.(همچنین 6000 تایی شدن دیدگاه های میلاد و 3000 تایی شدن دیدگاه های زیگما رو هم تبریک میگم.)

          راستش چند وقتی هست که کارام رو روال پیش نمیره.ان شاالله به یه نقطه ی ثابتی که رسیدم،بیشتر در خدمتتون خواهم بود.
          مخلصم داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ممنونــــــــم فدایی داریــــی ♥♥

          ایشالا ایشالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      احمد جان تا جاییکه من مجله ماشین خوندم اگر بخواهیم منصفانه بگیم ، همیشه

      کارکردن با سیستم کماند بنز سخت بوده و همچنین پیچیده . فکر کنم برای ب ام و

      سیستم I DRIVE هستش که بیشتر مواقع و در بیشتر محصولات بهتر از سیستم کماند بنز

      بوده .

      من حتی در پست افزایش قیمت مرسدس بنز CLA بدترین ماشین های سال 2013 رو

      برای فرید گفتم که قبول نکرد لکسس هم جزوشون بوده . کاری به قدیم ندارم .

      بگذریم .اما الان بحث در مورد مرسدس بنزه .

      مجله ماشین بهمن ماه 1392 صفحه ی 96 الی 97

      این مطلب از نشریه ((( کانسومر ریپورت ))) ترجمه شده .

      با عنوان بدترین خودروهای سال 2013 که به ترتیب برات نام میبرم .

      1- لینکلن MKS .

      2 – سایون TC .

      3 – لکسس IS .

      4 – هوندا کراس تور .

      5 – میتسوبیشی اوت لندر .

      6 – میتسوبیشی میراژ .

      7 – مرسدس بنز CLA .

      8 – نیسان ورسا سدان .

      9 – نیسان سنترا .

      10 – شورولت اسپارک .

      نقاط ضعف مرسدس بنز CLA اینها هستند :

      لذت رانندگی با یک مرسدس بنز را ندارد .

      اتاقی تنگ و با سر و صدا است . سواری خشک و دید ضعیف .

      اتاق تنگ و کوچک رو قبول ندارم ، چون کلا ماشینش در رده های

      کوچکه و حالت کوپه داره.

      من کلا ازین ماشینای کوچولو و هاچ بک خوشم نمیاد . دوست دارم ماشین بزرگ باشه .

      لشش باشه . مثل استیشن های امریکایی ها . شورولت کاپریس کلاسیک استیشن .

      لامصب دریای جاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        درود میلاد جان

        والا سیستم Command روی SLK هم بود دیگه، من بیشتر از اون چیزی که

        فکرشو بکنی باهاش حال میکردم و رابط عالی داشت.

        بگذریم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    آخه یه ذره به این ماشین نگاه میکنی عاشقش میشی خدایش 35هزار دلار میارزه چون بنزه.
    حسودیم میشه به کسی که اینو به راحتی میخره این بیاد ایران بالای 300میلیون قیمت میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. چیزی که نظر منو جلب کرد ایراداتی بود که در این ماشین به وجود اومده بود. خب البته استفاده از امکانات و تکنولوژی های روز اون هم در یک خودروی ارزان قیمت، قطعا میتونه باعث این مشکلات بشه ولی چیزی از ارزش بنز کم نمیکنه. نا گفته نماند که هزینه تعمیر این تجهیزات هم مطمئنا کم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pony car

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو بودنش ضد حاله مگه پژو یا رنو .این بنز اعصابم خورد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. دوستان یه بحثی که چند بار تا حالا پیش اومده و بدون سر انجام رها شده، بحث هزینه نگهداری و استهلاک و دوام خودروهای آلمانیه. بعضی از دوستان بنزهای قدیمی رو مثال میزنن و میگن که موتورهای بسیار حساسی داشتن و به راحتی خراب میشدن، بعضی از دوستان هم جدیدها رو مثال میزنن که مثلا هزینه یه تعویض روغن سادشون خیلی زیاده. من اینجا از همه دوستانی که در این زمینه نظری دارن و یا قبلا نظر دادن خواهش میکنم که بیان و نظرشونو در پاسخ این کامنت بذارن. پیشاپیش ممنون از تک تک شما

    اما نظر خودم: به نظر من نسبت دادن عیوب ماشینهای دهه 80 میلادی به ماشینهای الان کار درستی نیس. شوهر خاله خودم یه ب ام و سری5 که مال 30 سال پیش بود داشت. با این ماشین عین یه ماشین اسپورت تمام عیار رفتار میکرد، با 80تا سرعت دنده معکوس میداد و شتاب میگرفت، ماشین آخ نگفت! نه موتور و نه گیربکسش هیچ مشکلی پیدا نکردن.
    ته حرفام اینه که درسته که هزینه نگهداریشون بالاس اما هر ماشینی رو اگر درست بهش رسیدگی بکنن 100 سال عمر میکنه و اگر بهش نرسن 5 سال. اما دوام، چیزیه که غیر از نگهداری به طراحی خورو و قطعاتش هم مربوط میشه و از این نظر کره ایها و چینیها دوام بسیار پایینتری در مقایسه با آلمانیها و ژاپنیها و آمریکاییها دارن (در شرایط یکسان نگهداری) اما واقعا نمیتونم بگم آلمانی ها دوام بیشتری دارن یا ژاپنی ها یا امریکایی ها. دوباره بنز رو مثال میزنم که شرایط آب و هوایی بسیار شدید رو روی ماشیناش تست میکنه، آیا به نظر شما، ماشینی که این تستها رو میگذرونه، دوام کمی داره؟؟ به نظر من که اگر هزینه های نگهداریش پرداخته بشه تا 100 سال دوام میاره اما یک هیوندای، هزینه های نگهداریش هم که پرداخته بشه، بعد از چند سال کیفیت اولیشو از دست میده، چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکردی

    حالا دوستانی که میگن توربو به موتور فشار میاره و داغونش میکنه این سوالو جواب بدن: آیا کسی که یک M3 یا E63 AMG میخره، اگر گازش داد و باهاش حال کرد، بعد از یه مدت باید بره نمایندگی و موتورشو بیاره پایین؟؟؟ یعنی با وجود یک موتور نازنازی و ظریف این همه اعتبار دارن؟؟؟ یعنی اینقدر بی حساب کتاب و در پیت هستن این ماشینا؟؟؟ اگه اینجوری باشه که دیگه رانندگی باهاشون لذتی نداره… لافراری از توربو استفاه نمیکنه اما ضریب تراکم موتورش 13.5 به یک هستش، آیا به موتورش فشار میاد و همش باید نگرانش بود؟؟؟ موتوری که سیستم توربو یکپارچه هستش و توربو به صورت جداگانه روش نصب نشده به نظر من تحت فشار نیست

    مخلص همه دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      موتورهایی که موتور توربو دارند ، الیاژ استفاده شده در میل لنگ . شاتون .

      پوسته . پیستون . سوپاپ و … فرق داره و تقویت شدست .

      اما خب این پرخورانی ، طبیعتا هزینه هایی رو هم در بر داره .

      کلا وسایل المانی هزینه ی تعمیرشون بالاست . منظور من این نیست که زود به زود

      خراب میشنا . نه . یادمه از یک بنز سوار پرسیدم هزینه هاش چجوریه ؟؟

      گفت این ماشین هزینه ایی نداره . اما اگر هزینه بذاره رو دستت ، مردونه خرج

      میذاره . یدفعه میبینی برای باز و بست موتور هزینه ایی بین 2 الی 3.5 میلیون

      باید بدی . اما این هزینه در صورت استفاده از ماشین میره برای 12 الی 15 سال

      دیگه . اشتباه ما اینجاست که بعضا خرج تویوتا رو با بنز مقایسه میکنند .

      چند روز پیش داشت یک فیلمی از ترنسپورتر رو نشون میداد ، یادم نی کدوم شمارش

      بود . پلیسه میره دمه خونه کچله و میگه درب پارکینگ بزن . وقتی درب رو میزنه ،

      پلیسه میبینه تو پارکینگ بدونه بنز اس کلاسه . میگه تو اینو از کجا اوردی ؟؟

      این ماشین خیلی گرونه . هزینه تعمیرش بالاست و هرکسی نمیتونه خرجشو بده .

      اما خب من نظرم اینه که این هزینه ی تعمیری که ادم میپردازه را تقسیم بر

      سالهای کارکرد این وسایل بکنه ، مبلغ ناچیزی میشه . بعدش شما داری با محصولت

      یا ماشینت حال میکنی . برای من که اصلا مهم نیست . برای هرکی یچیزی مهمه .

      اما خب سیاست و تکنولوژی و هر کشور و برندی فرق میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود حسین جان

      نظرم در مورد کامنتت اینه که استهلاک ماشین با هزینه ی نگه داری فرق میکنه
      استهلاک ماشین رو وقتی میگن بالاس که دم به ساعت ببریش تعمیرگاه
      حالا شاید یه ماشین هزینه ی تعویض روغن یا فیلتر و ایناش زیاد باشه ولی دلیل نمیشه که بگیم استهلاک ماشین بالاس، باید گفت هزینه ی نگه داریش بالاس که به نظر من عیب نیست، میشه گذاشت به حساب مکانیکی پیچیده ی اون ماشین

      در مورد توربو هم بذار یه مثال بزنم، ماشینای گازسوز 2 دسته ان، اونایی که درواقع تک سوز و بنزینی ان و اونایی که به صورت فابریک از کارخونه گاز سوزن (ماشینای داخلی رو یکم استثنا قرار بدید، چون اینا هم در اصل تک سوزن ولی کلی به موضوع نگا کنید)

      ماشینای دسته ی اول بعد از مدتی دچار استهلاک زیاد میشن، نفس ماشین کم میشه و یه سری مشکلات دیگه

      اما دسته ی دوم این مشکلات براشون پیش نمیاد، میدونی چرا؟ خب چون از کارخونه برای گازسوز بودن طراحی شدن، سیستم سوخت رسانی مخصوص، بلوک سیلندر مخصوص و…

      حالا توربو هم یه همچین حالی داره، اونایی که به ماشین توربو میخورونن ممکنه که به ماشین فشار بیارن، چون ماشین برای توربو طراحی نشده، فشار داخل محفظه ی احتراق زیاد میشه، سر پیستون، بلوک سیلندر، سوپاپ ها، سرسیلندر ها، اینا ممکنه دچار مشکل بشن
      ولی ماشینی که از کارخونه با توربو طراحی شده قطعا از این دست مشکلات رو نداره، چون آلیاژ استفاده شده توی اون موتور قطعا مقاوم سازی شده و برای پیش گیری از مشکلات بالا راه حلی طراحی شده.

      ارادت داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نوید

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      حسین جان
      اول این که با صادق موافقم
      دوم اینکه یه مازراتی ام سی بود باهاش جنگولک بازی در میاورد
      موتورش بعد از مدت کوتاهی نابود شد
      البته اینم بگم
      یارو خیلی اسکل بود
      یه کارای با ماشین میکرد از روی نادانی که اگه بگم
      میرین پیداش میکنین و میکشینش
      من موقع معاملش اونجا بودم
      اورده بودش شیراز
      فروختش
      بعد فرستادن تهران موتور و … عوض کردند بعد…
      خیلی ماجرا داشت
      تو شیراز معروف بود منم همون موقع خیلی ازش عکس گرفتم
      .
      .
      در ضمن این که ما میگم اصطحلاک بالاست
      نسبت به ژاپنی ها میگم نه کره ای ها
      .
      .
      راستی اونجا هم جوابت رو دادم داش حسین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        نوید جان ممنون از جوابی که اونجا دادی. دقیقا زمانی که من توی یکی از پستها گفتم استهلاک بالا رو با دوام و هزینه ی نگهداری یکی ندونیم، دیسلایک بارون شدم!!!!! صادق هم همینو گفته تقریبا. اون یارویی هم که شما مثال زدی استثنا بوده، خودت که میگی اسکل بود. جو رو متشنج نکن داداش، صدای ایتالیایی ها رو در نیار دیگه :-D

        منم توی کامنتم سعی کردم که بگم هزینه نگهداری و دوام واستهلاک بالا باهم فرق دارن. به قول صادق بعضی هزینه ها رو میشه گذاشت به حساب مکانیک و ساختار پیچیده ی اون ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          به قول بچه ها درود
          آخه اگه بدونی با ماشین بدبخت چیکار میکرد
          رو حالت استریت باهاش دستی میکشید
          با ماشین چند میلیاردی
          شعورش نمیرسید بزارتش رو ریس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          به قول خودم
          نه که نمیفهمیده ها
          شعورش نمیرسیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Yunes

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      حسین جان هزینه های نگهداری مرسدس بنز توی تمام دنیا بالاست .
      یه جا میخوندم هیچی گرون تر از یه بنز ارزون نیست .
      شما اگه اطرافتون بنز سوار داری ازش بپرس قطعا بهت میگه خیلی باید مواظب ماشین باشی چون اگه پای بنز به تعمیرگاه باز بشه معلوم نیست چقد خرج رو دستت بذاره.
      در مورد این تست هم من کاملا با تستر موافقم شما اگه یه سر به نمایندگی ها بزنی متوجه میشی چقد مراجعه کننده واسه همین صدا های کوچیک دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        یونس جان، این مسلّمه که شما توی کشوری داری زندگی میکنی که همه چیزش تحریمه

        خب معلومه خودروی 50 هزار دلاری مرسدس وقتی میاد ایران میشه 450 میلیون،

        قطعه ای که در اون خودرو استفاده شده هم اگه 500 دلار باشه میشه 3 میلیون!!!!!!!!!!

        این ربطی به بد بودن یا پر خرج بودن مرسدس نداره!!

        مرسدس همیشه در بحث استهلاک بهترین بوده و هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amin

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (99 ديدگاه)

        منم اینجا یک جوابی داده باشم :) اول سلام به دوستان…دوما من کار به آمار ارقام ندارم ریا نباشه چندین سال پیش ما یک 528 2008 داشتیم خریدیم 65 میلیون صفر..یک کمری فول 2007 هم صفر داشتیم 45 میلیون…تو بازه کمتر از یک سال خریدیم جفتشم دست پدرم بود و مدل رانندگیش با هر دو ماشین یکسان بود…درسته مثلا قیمت لنت ترمز یا اجرت تویوتا با بی ام و قابل مقایسه نبود…ولی اینکه لنت های بی ام و بعد کمتر از دو سال حدودا با همون کاکرد تویوتا نیاز به تعویض داشت ولی تویوتا بعد هفت سال که فروختیمش با کاکرد بیشتر از 2 برابر هنوز نیاز به تعویض نداشت فرق استهلاک نشون میده این یک مثال بود چندین مشکل دیگه هم از این قبیل پیش اومد که در نهایت بعد دو سال 528 فروختیم ولی تویوتا رو 7 سال سوار شدیم و اون خرجا رو اصلا نداشت !!! اجرت یا قیمت وسایل ماشین میشه هزینه نگهداری…ولی اینکه قطعات یک ماشین بعد دو سال نیاز به تعویض یا تعمیر دارن ولی یک ماشین بعد هفت سال نیاز نداره میشه فرق استهلاکشون :) این تجربه شخصیم بود از خیلی های دیگه هم که مالکین این برند ها بودن پرسیدم همین نظر داشتن حالا بازم نتیجه گیریش با خود دوستان :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          سلام امین جان. عجب!! اتفاقا حدس میزدم یک همچین شرایطی وجود داشته باشه!!! باهات موافقم. هزینه نگهداری میشه اجرت و قیمت اجناسی مثل روغن موتور و … ولی استهلاک مربوط به مصرف شدن قطعات توسط ماشینه.

          حدس من اینه: کسی که تویوتا میخره برای کم هزینه بودنش میخره و کسی که یه ماشین لوکس آلمانی میخره قطعا هزینه چندان اهمیتی براش نداره و کمپانی ها هم اینو میدونن و از این موضوع به نحو احسن استفاده میکنن.

          توی مجله ماشین نوشته بود «اگه میشد طراحی ایتالیایی و هزینه های ماشین ژاپنی و مهندسی آلمانی رو در یک ماشین جمع کرد خوب میشد ولی دیگه هیچ وقت یه بنزی تولید نمیشه که 50 سال کار کنه و فقط بنزین بخواد، کمپانیها به بهانه های مختلف مشتری ها رو به نمایندگیها میکشن و ازشون پول میگیرن» توی کامنت خودمم اشاره کردم که هزینه نگهداریشون بالاس
          مخلص شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        یونس جان با شما موافقم. هزینه نگهداری بالایی دارن، اگر خراب بشن هم تعمیرشون پرهزینه هستش. اما من قصد داشتم توی کامنتم علاوه اشاره به این موضوع، این رو هم بگم که با وجود هزینه ی بالا، عمر بالایی هم دارن (خود ماشین رو میگم، نه قطعات مصرفی مثل لنت و …) و این عمر طولانی در صورتی میسر میشه که هزینه هاش پرداخته بشه ولی همونطور که قبلا هم گفتم، یک ماشین چینی یا کره ای رو هر کاریش هم بکنی آخرش عمر زیادی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. TerraByte

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    (( حالت خفه‌کننده در صندلی‌های عقب ))

    این دقیقا یعنی چی؟؟ با ذکر مثال قابل لمس (2نمره) :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      حالت خفه کننده در صندلی های عقب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      این یارو تاحالا206 سوار شده؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگر این حالت خفه کننده در صندلی های عقب داشته باشه
      206 حالت چپه کننده در صندلی های عقب داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        شما اگه ردیف دوم پیکاپ دو کابین بشینی
        بعد بری تو 206 بشینی به نظرت میاد تو لند کروزی
        شما که به 206 میگه چپه کننده
        اگه عقب پیکاپ بشینی فکنم بگی مچاله کننده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    حالت خفه کننده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این تستر انگار تا حالا پژو206 سوار نشده که اینجوری نظر میده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شما هم انگار تا حالا پیکاپ سوار نشدی که در مورد 206 اینجوری نظر میدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اون از عقبش که مصیبته
        پشت فرمونم که میشینی
        موقع رانندگی میبینی هر کاری میکنی فرمون نمیپیچه با اینکه فرمونش فول هیدرولیکه و همه میگن به انگشت کوچیک میشه به راحتی باهش دور کامل زد
        یکم به دور ور نگاه میکنی تا بفهمی مشکل کجاست
        میبینی ای وای زانو هات محکم تو فرمون گیر کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. hero

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مرسدس توی طراحی چراغ عقب ماشیناش خیلی خنثی و بی روح عمل میکنه
    تو ذوق میزنه!
    از بنز انتظار بیشتری داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سلام منم باشماموافقم هرکاری میکنم نمیتونم بانمای عقبش رابطه برقرارکنم البته نمیشه گفت نمای عقبش بی روح هست ولی نسبت به نمای جلویش که خدایش خیلی قشنگه یکم ضعف داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. عارف

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پدال لطفا از این مطالب که یه ماشین رو تو یه بازه ی زمانی تست میکنه بیشتر بزار،به نظرم خیلی مفیده چون نقاط ضعف و قوت ماشینو نشون میده

    یه چیز دیگه:خود آلمانیا میگن هیچ چی گرونتر از یه بنز ارزون نیست

    الکی مثلن من آلمان زندگی میکنم :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mahdi

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    از جناب انیس حسینی بایت مطلبش سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. alireza

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نمایندگی بی ام و در ایران خیلی فعاله و اکثر مدلهای قابل ورود رو وارد میکنه ولی نمایندگی بنز اصلا فعالیت خوبی نداره، این مدل بنز واقعا پتانسیل خوبی برای فروش توی ایران داره، کسی میدونه چرا شرکت ستاره ایران اینقدر کم کاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      منم همیشه برام جای سوال بوده که چرا شرکت ستاره ایران اینقدر ضعیف کار میکنه،A45 AMG و CLA45 AMG حجم موتورشون کمتر از 2500 هست،مشکلی برای وارداتشون نیست؛اگه وارد بشن با توجه به قدرت و شتاب بالا و قیمت و ظاهر خوبشون حتما فروش خیلی خوبی خواهند داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. alireza

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    من تو ایران یه پراید خریدم بعد از ۱۰۰هزار کیلومتر و ۵ سال کارکرد ۳ برابر فروختم بنز بره جلو بوق بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    انتخاب بین این ماشین با C class واقعا سخته! فکر میکنم طراحی C کمی پخته تر باشه… با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    رینگاش خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. E 36

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آدم دلش میخاد این ماشینو !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سامان از تبریز

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه دونه رنگ سربی از ارس اوردند خیلی خوشگله
    به نظر من اونقدر هم بد نیس
    حتما این ماشین رو یا با اس کلاس مقایسه کردند یا لکسوس ls وگر نه همچین بدک نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدا رو شکر من 164 سانت قد دارم و برای نشستن داخلش احساس خفگی نمی کنم.پس واسه من بی نقصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      ولی اون بنده ی خدایی که قدش 198 هست
      اصلا نمیتونه نزدیکش بیاد
      چه خواسته سوارش بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مهدي مشكي

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم دارم این ماشینو و راضیم ازش ؛) البته پکیج مولتی مدیا که بهترِ از مدلای دیگس :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. علی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    کیفیت این ماشین منو یاد خودروهای وطنی انداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. میلاد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه mb tex یعنی چی؟مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ali

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (969 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید ، من امروز این ماشین البته مدل ۲۰۱۷ خریداری کردم مالک ماشین به عنوان خودرو فول فول 4matic , redline, به من فروخته متاسفانه هیچ سایتی ندیدم که دقیقا بم بگه چجوری صحت صحبت فروشنده بفهمم ، میخواستم بدونم چه اپشن هایی برای فول باید داشته باشه البته در مدل ۱۷ ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا