بررسی مرسدس‌بنز C300 4MATIC مدل ۲۰۱۵

در طول رشد و نمو خانواده مرسدس‌بنز، دو کلاس بیشتر از همه نظرها را به خود جلب کرده‌اند؛ یکی سطح اولیه لوکس CLA و دیگری مدل‌های سطح بالای مرسدس-AMG GT S. مهم‌تر از همه این‌ها، نحوه برخورد کلاس جدید C در برابر رقابت بی‌رحمانه در میان سدان‌های کامپکت پرمیوم است. در این کلاس خودرو، معمولاً آئودی سرآمد طراحی و ویژگی‌های لوکس است و ب‌ام‌و نماد عملکرد به‌حساب می‌آید. این در حالی است که کادیلاک ATS، آکورا TLX و آخرین لکسس IS جدید، تازه‌واردان این عرصه هستند. امّا با توجه به عملکردی که بنزهای کلاس C در آزمایش‌ها از خود نشان داده‌اند، این خودروها همیشه در سطح بالای سدان‌ها کامپکت پرمیوم قرار می‌گیرند. مرسدس‌بنز کلاس C به‌عنوان پرفروش‌ترین‌های برند وظیفه دارد تا در مقابل تمام رقبای غرب و شرق و امریکایی بایستد.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

مرسدس‌بنزهای کلاس C به لطف مهندسی زیرکانه و کاربرد آلومینیوم بیشتر در ساختار خود، در عین حال که فضای داخلی و ابعاد بدنه بزرگ‌تری دارند، ولی سبک‌تر هستند. این خودروها همچنین به تکنولوژی‌های بیشتر ایمنی و اطلاعات و سرگرمی مجهز شده‌اند. در همین حال، قیمت‌ها به بالاتر صعود کرده تا CLA کمی نفس تازه کند. وقتی مدل پایه C300 با دیفرانسیل عقب اوایل سال آینده میلادی از راه برسد، شروع قیمتی برابر ۳۹۳۲۵ دلار خواهد داشت. امّا در این زمان، مدل C300 4MATIC که در اینجا تست شده، دارای برچسب قیمت پایه‌ای برابر ۴۱۳۲۵ دلار بوده که نزدیک‌ترین چیز به کف قیمت کلاس C است.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

البته آپشن‌های مختلفی برای خودروی تست استفاده شده است؛ آپشن‌هایی مانند پکیج اسپورت به ارزش ۲۱۷۵ دلار شامل چرخ‌های ۱۸ اینچی AMG، صندلی‌های اسپورت، دیسک‌های ترمز روزنه‌دار در جلو و آرایش اسپرتی ابزارهای لمسی، پکیج ۲۸۰۰ دلاری «دستیار راننده» شامل سیستم کروز کنترل خودکار و مداخله ترمز، کنترل حرکت بین خطوط با دستیار فرمان، هشدار نقطه و دیگر ابزارهای ایمنی، پکیج مولتی‌مدیا به ارزش ۲۶۹۰ دلار شامل سیستم راهبری COMAND با نمایشگر ۸/۴ اینچی LCD و کنترل صوتی و دوربین نمای عقب، پکیج پرمیوم ۱۶۸۰ دلاری با امکاناتی چون سیستم صوتی Burmester همراه با رادیوی ماهواره‌ای، رنگ‌آمیزی نقره‌ای به ارزش ۷۲۰ دلار و همچنین گرم‌کن صندلی‌های جلو که هزینه‌ای برابر ۵۸۰ دلار در بر داشت. تمام این آپشن، در مجموع قیمت خودروی تست را به ۵۱۹۷۰ دلار رسانده‌اند. البته این قیمت نهایی شامل طراحی داخلی MB-Tex برای کابین نیز می‌شد که مصالح وینیلی به کار رفته در آن، به سختی از یک چرم کیفیت بالا تشخیص داده می‌شود.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

موتور ۲ لیتری چهار سیلندر C300 به صورت حداکثر ۲۴۱ اسب‌بخار با استفاده از توربوشارژر برای این خودرو تولید می‌کند. یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز برای انتقال این نیرو کمک می‌کند. در همین حال، دینامومتر نشان می‌دهد که گشتاوری به میزان ۳۷۰/۱ نیوتن‌متر در دور موتورهای ۱۳۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد. البته باید اذعان کرد که واکنش پدال نسبتاً کم است. از لحاظ عملکرد در شتاب، C300 کادیلاک ATS 2.0T را می‌گیرد ولی به ب‌ام‌و 328i نمی‌رسد. این خودرو در مدت ۶/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در تست یک‌چهارم مایل نیز این فاصله را در ۱۴/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید که عملکردی ضعیف‌تر نسبت به رقبایش محسوب می‌شود. به عنوان مثال، یک ب‌ام‌و 328i xDrive با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک که حتی ۷۰ کیلوگرم از C300 سبک‌تر است، در ۵/۸ ثانیه ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را رد می‌کند و رکورد یک‌چهارم مایل آن نیز ۱۴/۳ ثانیه است.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

در زمینه چسبندگی در پیچ‌ها، C300 با چسبندگی 0.88g ب‌ام‌و 328i سدان را پشت سر می‌گذارد. البته عملکردش نسبت به کادیلاک ATS 2.0T با چسبندگی 0.9g در پیچ ضعیف‌تر است. در تست ترمز، این مرسدس‌بنز که از تایرهای پیرلی سینتوراتو رادیالز استفاده می‌کند، فاصله توقف ۵۳/۹۵ متر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد که در واقع نسبت به میانگین کلاس خود پایین‌تر است. همچنین در طول تست، برخی نشانه‌ها عدم کنترل لازم از سیستم ترمز دیده شد.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

تیونینگ بی‌نظیر سیستم تعلیق موجب کنترل بسیار خوب حرکات بدنه در هنگام رانندگی شده است. در همین حال، حالت‌های مختلف رانندگی از جمله کامفورت و اسپورت‌پلاس برای این خودرو درنظر گرفته شده است. همچنین یک سوئیچ مجزا برای غیرفعال کردن حالت استاپ‌استارت موتور که از لحاظ محیط زیستی اهمیت دارد، درنظر گرفته است.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

طراحی MB-Tex شرایط لوکسی مانند چرم‌های دیگر مدل‌های این برند دارد. کروم‌های مات و طرح‌های فلزی زیبا شبیه به کارهای «سیلور اسمیت» هستند. صندلی‌های جلو که قابلیت تنظیم بسیار بالایی دارند، برای رانندگی طولانی‌مدت بسیار مناسب هستند. در همین حال، صندلی‌های عقب فضای نسبتاً تنگی دارند؛ این صندلی‌های جمع‌شونده می‌توانند دو شخص بزرگ‌سال یا سه کودک را در خود جای دهند. اگر وسیله اضافی یا جک در صندوق عقب خودرو نباشد، C300 می‌تواند ۰/۳۶۲ مترمکعب وسایل را در خود جای دهد. این صندوق عقب همچنین داری یک کف بزرگ برای قراردادن وسایل ضروری است.

2015 Mercedes-Benz C300 4Matic
2015 Mercedes-Benz C300 4Matic

در همین حال، یک گزارش عجیب و غریب را نیز باید از این خودرو بدهیم. همان‌طور که از هر خودروی بنز انتظار می‌رود، نوربالا موقعیت «خاموش» ندارد (یک تنظیم خودکار به این کار رسیدگی می‌کند). عملکرد گیربکس با استفاده از پدل‌ها و پایه کنترل می‌شود که ابزار بسیار نچسبی است. در همین حال، با استفاده از روش بریل (خط مخصوص نابینایان) می‌بایست برای فعال کردن سیستم کروز کنترل اقدام کرد؛ زیرا پایه سمت چپ که برای کنترل آن پیش‌بینی شده توسط پره غربیلک فرمان پوشیده می‌شود.

همچنین راهنمای ۳۰۰ صفحه‌ای خریداران را نباید فراموش کرد؛ چون همه قبل از نشستن پشت فرمان و کار با صفحه نمایش و سیستم COMAND باید به خوبی از اطلاعات آن آگاه شوند و اگر شده چند بار آن را بخوانند تا در کار با این سیستم احساس راحتی کنند.

البته مواردی که ذکر شد نمی‌توانند گناهان نابخشودنی برای مرسدس‌بنز باشند. جدیدترین مرسدس‌بنز دارای بدنه‌ای با ابعاد مناسب، طراحی زیبا و هیجان زیاد در دستان رانندگان است. یک محصول راضی‌کننده که می‌تواند زندگی را برای رقیبانش سخت‌تر کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۵۱۹۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۱۳۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر خطی با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۷۰/۱۴ نیوتن‌متر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۴متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۵۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۰/۸۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۹۵ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

52 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    الان این ماشین میشه تاکسی آلمان؟

    پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        ترمز 51 متر
        210 نهایت سرعت
        0تا200 سی دو ثانیه
        یه لیتر
        برا یه جوان ناامید کنندس 😐

        پاسخ
        1. ASTON MARTin
          سوابق: (828 دیدگاه) ,

          چیه چرا عین عقده ایا به هر منتقدی که انتقاد میکنه منفی میدین مگه غیر اینه

        2. میلاد
          سوابق: (208 دیدگاه) ,

          سرعتش به صورت الکترونیکی محدود شده.

        3. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          کاملا باهات موافقم استون مارتین جان و من 1000 تا بهت مثبت میدم. چرا که واقعیت رو گفتی. ترمز هاش واقعا تعطیله!!!!

        4. ASTON MARTin
          سوابق: (828 دیدگاه) ,

          خب میلاد جان چون تو بیش از اون پایداری نداره محدود کردن دیگه!

        5. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          یعنی اینو بهت بدند سوار شی نا امید میشی؟؟؟ تا خود صبح فردای اون روز پیاده نمیشی!!

        6. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          استاد زده محدودیت قانونی!!! نه عدم پایداری!!!!!!!!!!

        7. میلاد
          سوابق: (208 دیدگاه) ,

          شما تا حالا با سرعت 210 روی جاده حرکت کردی؟
          شتاب 6.1 ثانیه ای برای موتور 2 لیتر کمه؟!
          شما یه ماشین سدان به من معرفی کن که با ابعاد بنز C کلاس توی سرعت بالای 210 پا یدار باشه و توی دست.
          حرف آخرم این که انتظاراتت از یه بنز C کلاس بیش از حد زیاده.از C کلاس انتظار داری مثل فراری 458 باشه!

        8. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          Aston martin جان کجا شنیدی بگن چون پایداری نداره روی اون سرعت محدودش کردن!!!!!!!!!!!!!!!!

          برادر من S65 هم روی 250 محدوده، پایداری نداره؟؟؟!!!!!!!!!

          این چه حرفیه!!!!!!!

          SL65 هم محدوده، پایداری نداره!!!!!!!!!!!

          این محدودیت رو در تمامی خودروهای ژرمن اعم از آئودی، مرسدس، بی‌ام‌و، پورشه میتونی ببینی، و این به دلیل اینه که در آلمان قانون هستش.

    1. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      نه. تو آلمان بنز ای کلاس، فولکس گلف پلاس، بنز بی کلاس، اوپل اینسیگنیا و … ناوگان تاکسیرانی رو تشکیل میدن. برعکس ایران که خودرو خط تاکسی از خودروی پلاک شخصی گرونتره تو آلمان و اکثر جاهای دنیا تاکسی به شدت ارزونتر هست و تسهیلات زیادی برای راننده تاکسی ها در نظر میگیرن وگر نه یه نفر از طبقه اجتماعی راننده (که خیلی هاشون ترک تبار هستن) به سختی بتونه از پس مخارج مرسدس ای کلاس بربیاد.

      پاسخ
      1. ASTON MARTin
        سوابق: (828 دیدگاه) ,

        علامه جان وقتی یه ماشینی رو محدود میکنن ینی بیش از اون سرعت براش مناسب نیست!پس چرا بقیه ی ماشین ها محدودیت 210 ک.م ای ندارن؟ کجا قانون تصویب شده که باید همه ی ماشین ها زیر 210 باشن؟
        وقتی محدودیتش اینه ینی بیشتر از این ماشین با مشکل مواجه میشه و خطرناکه!
        چرا بعضیا دیر میگیرن یه چیزیو!
        تو بیا اینو مفت مجانی به من بده تا بفهمی که سوار میشم یا نمیشم!
        همچین میگی اگه اینو بهت بدن انگار تو جوب ریختنش و منتظرن رد شم بندازنش بهم!باید چند ده هزار دلاره ناقابل بریزم تو حلقشون که اینو بهم بدن!
        مگه عقلم کمه؟
        این ماشین حتی از جهت داخلی هم همونطور که نوشته شد ناهمگونی هایی داره و نشون میده حتی بنز هم همه چیز تموم نیست و میتونه چقد مشکلات داشته باشه

        تا وقتی این بشر تعصب رو کنار نزارن وضعیت مملکت درست بشو نیست آقا جان

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          شان تو همون استون مارتینه!!! ماشین در پیتی که البته احتمالا خواب سوار شدن همون درجه سه رو هم نخواهی دید!! استون مارتون!! تکمیله پرفکته!!! برو با والپییراش حال کن با ماشینای درجه سه مثل مرسدس و پورشه چکار داری؟؟ چرا فکر میکنی همه مثل خودت هستند و نمیفهمند یه جورایی داری به ماشین های المانی حمله میکنی ناراحتی از ماشین های اشغال انگلیسی حرفی نیست؟؟؟

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          aston martin جان کاملاً باهات مخالم

          “وقتی محدودیتش میکنن ینی اینکه بیشتر از این ماشین با مشکل مواجه میشه و خطرناکه!” 🙂

          دیگه این حرفو جایی نزن!

        3. امیر
          سوابق: (66 دیدگاه) ,

          والا همین 210 که محدود شده واسش زیاده توی 99% عمرکاریش به این سرعت نزدیک هم نمیشه چه برسه که بخواد رد بشه و واسش کم باشه
          محدودیت سرعت تمام دنیا فراگرفته از ایران بگیر تا آمریکا
          حالا آلمان چندتا آزادراه داره که اونم بحساب نمیاد.
          تاحالا پشت فرمون نشستی ببینی چقدر از 200 بالاتر رفتن کار احمقانه ایه و یا چند ثانیه میشه با یه همچین سرعتی ادامه مسیر داد
          بعضی از دوستان از ماشین و شتاب و سرعت فقط اعداد روی کاغذ دیدن و با واقعیت بیگانه اند
          کسی که این ماشین میخره معمولا یه جوان مجرد نیست یه مرد با خانواده است که عمرا با سرعت بالا با جوون زن بچه اش ریسک کنه

    2. ALiHidden
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      😐

      واسشون اف داره این بشه تاکسیشون

      خخخخخخ

      پاسخ
  2. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    این سگمنت رو سگمنت مرگ باید نامید
    این همه رقیب تازه نفس و تکنولوژیک به علاوه ی اندازه متوسط که میتونه هر کسی رو راضی نگه داره
    واقعا انتخاب بسیار مشکله

    پاسخ
    1. حسين
      سوابق: (1169 دیدگاه) ,

      درود. يه نكته راجع به پايداري در پيچ كه در متن هم بهش اشاره شد اينه كه ناپايدارتر بودن ب ام و در پيچ ها نسبت به بنز دليل بر ضعيف تر بودنش نيست. سيستم كنترل پايداري ب ام و (DSC و DTC) به ماشين اجازه انحراف و هرزگردي كنترل شده و محدودي رو ميده تا لذت و هيجان رانندگي همچنان حفظ بشه. در واقع ب ام و، راننده رو ملاك قرار ميده و لذت بردن راننده از رانندگي رو در اولويت ميذاره. اما بنز به راننده به عنوان يك سرنشين نگاه ميكنه و راحتي و ريلكس بودن رو در اولويت قرار ميده، يعني ميگه نبايد آب توي دل كسي تكون بخوره. نه اينكه ماشيناي بنز هيجان ندارن اما به قول بعضي مجلات، اين همه چسبندگي گاهي حرص راننده رو در مياره!

      پاسخ
  3. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    عاشق 4matic بنز
    PDK پورشه
    و CVT نیسان هستم

    پاسخ
  4. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    با 2000 سی سی 240 اسب بخار
    واقعا عالیه

    پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      کاش حداکثر سرعت و 1.4 مایلو 0 تا200 اش هم همینقد عالی میبود 😐
      اسب بخار الزاما بیان گر قدرت نیست متاسفانه 😐

      پاسخ
  5. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    اکسوس is رو باید از نزدیک ببینید
    بسیار زیبا و یکی از بهترینایه لکسوسه
    Ats و tlx حرفایه زیادی برایه گفتن دارن
    از دینامیک 328 هم نمیشه گذشت
    انتخاب شما کدومه؟
    1.لکسوس is ++++++++
    2.کادیلاک ats———

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      باز هم چالش 2 المانی
      مرسدس c+++++++
      Bmw سری 3——

      پاسخ
      1. Just germany...
        سوابق: (264 دیدگاه) ,

        بی ام و خیلی خوبه ولی بنز یه چیز دیگس

        پاسخ
        1. حاج حسن
          سوابق: (46 دیدگاه) ,

          بنز خوبه ولی سلطان (BMW) یه چیز دیگست، از من به شما عمو جون عزیزم نصیحت

      2. فرامرز
        سوابق: (743 دیدگاه) ,

        کلاس سی – لاکچری و راحت (مناسب برای مدیران و افراد بالای ۴۰ سال)
        سری ۳ – اسپرت (مناسب برای جوانان و افراد زیر ۴۰ سال)
        تو خود آلمان سری ۳ خیلی بیشتر طرفدار داره. علتش هم هندلینگ و لذت رانندگی و مهندسی برترش هست (موتور سری ۳ همیشه تو کلاسش پیشرو بوده و الآن هم موتور دو لیتری توربو دیزلی بعد از نزدیک یک دهه تو بازار بی رقیبه)
        از نظر ایمنی و کیفیت هم این دو کمپانی رقابت نزدیکی با هم دارن اما مرسدس تو منطقه خاورمیانه طرفدار بیشتری داره و معروفه به طول عمر بالا. هرچند که نحوه کاربری و نگهداری این دو خودرو متفاوت هست (افراد مسن خیلی بهتر خودرو رو نگهداری میکنن).

        پاسخ
        1. Just germany...
          سوابق: (264 دیدگاه) ,

          من خودم اول یه دونه c200 مدل 2011 داشتم
          فروختمش یه 328 خریدم
          راستشو بخای نمیتونم بگم کدومش بهتر بود
          با 328 حدود 99 درصد درگ هارو میبردم
          رانندگی یه حال دیگه ای بهم میداد
          به قول شما جوون پسند تر بود
          اما واقعاااا بنز یه لذت خاصی داشت
          دقیقا عین تبلیغات بنز که راننده موقع رانندگی همیشه لبخند میزنه و خوشحاله.منم هروقت رانندگی میکردم همونطوری بودم
          الان اون بنزه دست بابامه.حدود 190 هزار تا کار کرده هنوز عینه اولشه.اون کارایی که من باهاش کردم هر ماشین دیگه ای بود ترکیده بود!!!!

        2. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. من هيچ كدوم رو سوار نشدم اما كاملا ميتونم بفهمم منظورت چيه. يه توضيحي هم توي كامنت قبليم دادم. اما چيزي كه اينجا ميخوام بگم اينه كه ببنيد چقدر جالب و زيبا به محصولشون هويت ميدن. حال و هواي ب ام و ها كاملا با حال و هواي بنزها متفاوته در عين حال هر دوشون در نوع خودشون در اوج هستن و مرجع و الگو حساب ميشن. حتي اگه چشماتونو ببندن و بنشوننتون توي يكي از اين ماشينا از حال و هواي ماشين ميتونين حدس بزنين كه سوار چي هستين. به اين ميگن يه مهندسي پيشرفته و يك تفاوت هوشمندانه با وجود شباهت زياد از نظر تكنولوژي و امكانات. شايد از نظر امكانات فرق زيادي نداشته باشن اما همين تفاوت ظريف و زيباي خانوادگي باعث ايجاد يك رقابت جذاب چندين ساله شده.

    2. Just germany...
      سوابق: (264 دیدگاه) ,

      یکی از دوستان is 250 خریده میگه فضای داخلش خیلی کوچیکه
      ماشین قبلیش هم سوناتا 2012 بوده

      پاسخ
  6. reza
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    قیمتش از هیوندای سوناتا تو ایران هم ارزونتره چیزی حدود 130 تا 140 میلیون این کجا و اون کجا

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      کجا ارزونه!!!!!!
      قیمت پایه 45 هزار دلار میشه 150 میلیون بدون گمرک
      گمرک و تعرفه هم بیاد روش چیزی در حدود 400 میلیون آب میخوره

      ولی سوناتا 150 تومنه!!!!!!

      فکر کنم گمرک رو فراموش کردی

      پاسخ
      1. Just germany...
        سوابق: (264 دیدگاه) ,

        ماشین 41 هزار دلاره
        با دلار 3200 میشه 131 میلیون
        40% گمرک تعلق میگیره (52 میلیون) میشه 183 میلیون
        هزینه ثبت و مالیات و ….راهور ناجا حدود 10 میلیونه میشه 193 تومن
        هزینه ی دلالای گشنه رو اینطور ماشینا حدود 50-60 میلیونه
        در کل این ماشین تو ایران حدودا 270-280 نهایتا 300 در میاد

        پاسخ
        1. erfan
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          ممنون بابت لینک ارسالی 🙂

      2. تصویر پروفایل Mostafa Vp
        Mostafa Vp
        سوابق: (451 دیدگاه) ,

        ما که تو منطقه پلاک اروندیم چیزی به نام گمرگ(واسه ماشین)نمیشناسیم!

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    بخدا قسم گناه داریم ما مثلا جوونای ایرانی.حسرت سوار شدن این ماشینا نباید بدل ما باشه… کاری کردن که بزرگترین آرزوی ما شده پراید!!!

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      خدا میگه از تو حرکت ازمنم برکت شما تلاش کن حتما خواهی رسید هرکس لیاقتش اون چیزیه که داره نه بیشتر و نه کمتر

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل Mojtaba_Deutschland
    Mojtaba_Deutschland
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    یه نمونه دیگه از کارهای عالی بنز !

    کلاس سی به خاطر قیمتش حتی تو ایران هم واسه خیلی ها که وسعشون میرسه و در آرزوی بنز هستن هم در دسترس هستش و حالا تو این مدل قدرتش و امکاناتش بهبود پیدا کرده که نشون دهنده پیشرفت روز افزونش و جذب مشتری بیشتر هستش !

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      مرسدس دوباره گل کاشته با اس کوچولوش

      پاسخ
  9. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه.قیمتشم مناسبه البته واسه اونور آبی ها.

    پاسخ
  10. ایمان
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    دوستان یک سوال داشتم اینکه بنز کلا مدل 2015 مجوز واردات نداره؟
    آخه تو هیچ لیستی که تو سایتا هست اسمش نیست!
    یعنی 2015 دیگه وارد نخواهد شد؟
    در باما بی ام و 2015 هست اما بنز 2015 نیست
    البته به ما همین گاری هارو که ماله 200 ساله پیش به عنوان ماشین سال میدن
    اما این بنز برام جای سواله

    پاسخ
  11. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    کاش سر اگزوزای زیباتری براش طراحی می کردن.
    این جوری آدم یاد ماشینای هیوندایی میفته-_-

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    C300 همه چیرش عالیه ولی دوس داشتم طراحی نسل قبلشو به روز رسانی میکرد

    خیییییلی جذاب تر و اسپورت تر بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.