بررسی مرسدس‌بنز C350e پلاگین هیبرید

عبارت «پلاگین هیبرید» چیزی است که مرسدس‌بنز آن را به صورت کامل کنار گذاشته و به یک حرف e در آخر سیستم نامگذاری مدل‌هایش اکتفا کرده است. با توجه به اینکه این کمپانی اخیراً از داشتن ۱۰ مدل پلاگین در خیابان‌ها تا سال ۲۰۱۷ خبر داده، حذف این عبارت که با حروف بزرگ انگلیسی نیز همراه است، چندان هم بد نخواهد بود. مدل جدید، C350e است که به دنبال S550 پلاگین هیبرید ارائه شده است. از نکات کلیدی این مدل، پیشرانه الکتریکی‌شده کلاس C است؛ جایی که یک موتور چهار سیلندر قدرتی به‌اندازه ۲۰۸ اسب‌بخار با یک موتور الکتریکی ۸۰ اسب‌بخاری همراه شده و یک موج گشتاور پایدار به میزان حداکثر ۶۰۰/۶ نیوتن‌متر حاصل شده است. البته این اعداد و ارقام برای یک «مرسدس‌بنز» چندان هم قدرت بالایی به شمار نمی‌آیند.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

در این خودرو، خبری از یک سیستم CVT خسته‌کننده نیست. به‌جای آن، سیستم انتقال قدرت به صورت یک ۷ سرعته اتوماتیک است که قبلاً امتحان خود را به خوبی پس داده است. در همین حال، در بخش مبدّل گشتاور، یک موتور الکتریکی با یک کلاچ نرم همراه شده و شرایط مناسب و بهینه‌ای را برای انتقال قدرت رقم زده است. چهار حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، اسپورت و اسپورت‌پلاس به همراه گزینه‌های مدیریت انرژی الکتریکی شامل هیبرید، E-mode، E-save و شارژ، می‌توانند شرایط مختلفی را در پیشرانه C350e، از حالت سوزاندن بنزین کامل تا استفاده کامل از باتری‌ها ایجاد کنند. طبق گفته مرسدس‌بنز، بر اساس چرخه خوش‌بینانه اروپایی، این خودرو می‌تواند با استفاده از الکتریسیته به‌تنهایی تا ۳۲/۲ کیلومتر را طی کند. این در حالی است که در این تست، حدود ۱۲/۸ کیلومتر در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو ثبت شده است. در خارج از شهر، این خودروی کلاس C شرایطی آرام و استوار در بزرگراه دارد و در مسیرهای خلوت روستایی، همراهی راضی‌کننده است. البته یک 350e به این زودی‌ها نمی‌تواند با یک محصول ای‌ام‌جی اشتباه گرفته شود.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

درون کابین، یک «کلاس C» داریم؛ چیزی که قبلاً به معنای یک طراحی ساده و ارزان‌قیمت بوده و در حال حاضر، به معنای راحتی، استایل و کیفیت مصالح به کار رفته است. البته سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND هنوز هم از لحاظ سهولت استفاده، در سطحی پایین‌تر از دو برند لوکس دیگر آلمانی قرار دارد. در همین حال، خودروی تست‌شده با یک سیستم صوتی Burmester همراه بوده که می‌تواند آهنگ نسبتاً ضعیف اگزوز را در خود محو کند.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

برای مدل C350e که قرار است با قیمتی حدود ۴۰ هزار دلار در پاییز امسال روانه بازار شود، تنها یک مشکل می‌توان پیدا کرد و آن این است که مرسدس قصد دارد تا آن را تنها در ایالت‌هایی از امریکا به فروش برساند که از توافق عدم آلودگی وسایل نقلیه کالیفرنیا پیروی می‌کنند؛ موضوعی که بیشتر برای خودروهای الکتریکی اقتصادی با دامنه مسافت محدود به کار می‌رود. از دیگر مواردی که باید منتظر آن بود، میزان مصرف سوخت این خودرو است. طبق گفته مرسدس، C350e مصرف سوختی معادل ۲/۱ تا ۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت؛ البته با این فرض که قبلاً باتری‌ها را به صورت کامل شارژ کرده‌اید. دایملر تا آستانه ورود این مدل به بازار، برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا را منتشر نخواهد کرد، ولی این آمار چرخه اروپایی، به نظر خوش‌بینانه‌تر از تخمین‌های EPA هستند.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

قابلیت‌های C350e می‌تواند کاملاً شما را شگفت‌زده کنند. البته کسانی که به ماجراجویی‌های آخر هفته علاقه دارند، شاید بهتر است به سراغ خودروهایی مانند ب‌ام‌و M235i بروند و یا پول‌های خود را برای یک مرسدس-‌ای‌ام‌جی C63 خرج کنند. ولی به‌عنوان یک سدان آلمانی که می‌تواند بدون هیچ آلودگی حرکت کند، C350e واقعاً ارزش خود را نشان می‌دهد.


مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل (تخمین): ۴۰۰۰۰ دلار.
  • نوع موتور: موتور بنزینی ۲ لیتری DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی با قدرت ۲۰۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر؛ موتور الکتریکی با قدرت ۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۴۰/۳ نیوتن‌متر؛ پیشرانه ترکیبی ۲۷۵ اسب‌بخار و ۶۰۰/۶ نیوتن‌متر؛ بسته باتری‌های لیتیومی ۶/۲ کیلووات ساعت.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۴۳ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۸۱۴ کیلوگرم.

آمار عملکرد (تخمین):

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۳ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

22 دیدگاه

  1. ELDORADO
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    بنز داره به تمام معنا از عنوان خودش که پدر خودرو های دنیاس دفاع میکنه.
    بنز لایک
    ب ام و دیس لایک

    پاسخ
    1. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      پدر خودروهای دنیا???!!! عزیزم درسته آقای بنز اولین اتومبیل را اختراع نمود و برند بنز قدیمی ترین برند خودروسازی دنیاست, ولی زمانی می توان از آن به عنوان پدر یاد کرد که همه ی خودروهای دنیا به بنز وابسته باشند و گویی از آن متولد باشند, اما الآن می بینیم که بیشمار خودروسازی مستقل می بینم که در آنها برخی رقیب های مستقیم بنز اند و توی خیلی از کلاس های خودرویی از بنز بهتر عمل کرده اند…

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل علی آقا
      علی آقا
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      سلام. متاسفانه خبرخوان (RSS Feed) سایت مشکل دارد و کار نمیکند. من از خبرخوان آنلاین اینوریدر (inoreader) استفاده میکنم. موضوع را در انجمن اینوریدر مطرح کردم و پاسخ دادند که مشکل از کد RSS سایت پدال هست. پاسخ کامل آنها این بود:
      This is because of the site’s CloudFlare protection.
      The webmaster should remove the CloudFlare protection for the RSS feed, because it doesn’t make sense to deny crawlers access to a resource intended to be consumed only by crawlers.
      لطفا این مشکل را حل کنید.
      ممنونم.

      پاسخ
      1. جی تی ار
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        احمدرضا کاملا درست می گی حتی برندهایی مانند اینفینیتی هم از بنز و آىودی و بی امو در بحث پلاگین هیبرید در مواردی بهتر عمل کرده اند…

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    سیستم کومند از سال دیگه با اپل کارپلی جایگزین میشه اونوقت دیگه کسی نمیتونه ایراد به بنز وارد کنه

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    توی ماه اپریل بنز تونست با اختلاف 5 هزار ماشین بعد از مدتها بی ام و رو توی فروش امریکا پشت سر بذاره.خودم بی ام و بیشتر دوست دارم اما بنز این اواخر بهتر عمل کرده

    پاسخ
    1. امیر
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      دوست من سالهاست بنزبیشترازبی ام دبلیو میفروشه تو امریکا ولی فروش جهانی بی ام دبلیو بیشتره من ازسایت goodcarbadcar.net چک میکنم فروشاروچندساله بنزتو امریکا اوله

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل hamid reza
        hamid reza
        سوابق: (375 دیدگاه) ,

        تا دو سال پیش لکسس پرفروشترین برند لوکس امریکا بود واسه یازده سال اگر اشتباه نکنم. الان بنز این مقام رو داره

        پاسخ
  4. AlirezaF12
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    در پیریز جای بدیه یکی از پشت بزنه ماشین تعطیل میشه

    پاسخ
  5. kamran.qamgosar
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    سلام.دوستان این حرف که شاه چند درصد سهام بنز رو خرید و درامدش رو یادگاری تقدیم مردم کرد حقیقت داره؟اگه آره با اونکه دوستار بی ام و هستم بنز میخرم.البته روز مبادا.

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      خیر! اینطوری که شما میگی نیست سهام کاملا شخصی بوده

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    من بی ام و پسندم ولی تولد چنین خودروهایی واقعا به محیط زیستی ک میلیاردها انسان در آن زندگی میکنند کمک شایانی میتونه بکنه ولی قیمتش یه خورده تنده و امیدوارم روز به روز این خودروها بیشتر بشن و آلودگی کمتر

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.