بررسی مرسدس‌بنز C400 فورماتیک مدل ۲۰۱۵

مرسدس‌بنز C400 فورماتیک یک لیموزین کوچک و زیباست که هرگز برای رقابت با مدلی مانند ب‌ام‌و 335i ساخته نشده است. شاید مرسدس‌بنز در این مدل می‌خواسته دست از تلاش در زمینه‌ای غیر از تخصص خود بردارد و دوباره به مرسدس‌ بودن خود ادامه دهد؛ یعنی بهترین تولید کننده خودروهای لوکس کوچک و بزرگ.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

طراحان در اشتوتگارت، هندلینگ خودرو را نسبت به نسل‌های قبلی به صورت قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا داده‌اند. خودروی C400 خاصی که برای تست استفاده شده، همراه با آپشن‌ها به ۶۱ هزار و ۷۵۵ دلار رسیده است و وزنی برابر ۱۷۴۶ کیلوگرم دارد؛ این در حالی است که قیمت شروع مدل بزرگتر E400 فورماتیک برابر ۵۶۷۷۵ دلار است. ولی در هر حال، هندلینگ این مدل نسبت به سایر محصولات مرسدس‌بنز در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. خودرو بسیار نرم و همین‌طور سنگین‌ نشان می‌دهد؛‌ شاید به این دلیل که واقعاً هم وزن زیادی دارد. اگر سلیقه خودرویی و بودجه به شما اجازه می‌دهد که به سراغ چنین مدلی بروید، این مدل خاص از کلاس C شما را به هیچ‌وجه پشیمان نخواهد کرد. C400 برای کسانی که یک خودروی کلاس S می‌خواهند که بتواند به راحتی در پارکینگ خودروهای کامپکت حرکت کند.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

C400 با قیمت پایه ۴۹۵۱۵ دلار، نمادی از کلاس C جدید مرسدس‌بنز با موتور دو توربوی V6 و قدرت ۳۲۹ اسب‌بخار است؛‌ موتور ۳ لیتری که مرسدس‌بنز می‌خواهد در مدل‌های آینده خود از آن بیشتر استفاده کند. مهندسان بنز تلاش زیادی کرده‌اند تا تأخیر توربوها کاهش دهند، ولی باز هم می‌توان تأخیر را در شرایطی خاص مانند یک ترافیک با سرعت بالا احساس کرد.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

موتور V-6 برای رساندن سرعت C400 به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۴/۷ ثانیه زمان لازم دارد. عملکرد خودرو در سایر تست‌های سرعت نیز قابل‌توجه است. این خودرو می‌تواند در مدت ۱۳/۳ ثانیه مسیر یک‌چهارم مایل را طی کند و در تست ترمز نیز با عملکردی مناسب، از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۴۸/۷۷ متری متوقف شود.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

در همین حال، چسبندگی 0.88g در تست لغزش در پیچ، از نتایج جانبی سیستم فورماتیک است که قابلیت‌زیادی در بدفرمانی خودرو دارد. مسلماً این سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک از آن نوع سیستم‌هایی نیست که بتواند دیفرانسیل‌های عقب را از صحنه خارج کند. البته این سیستم در شرایط آب‌وهوایی سخت می‌توانند بسیار مفید باشد، ولی در شرایط جاده‌های خشک به هندلینگ خودرو چیز خاصی اضافه نمی‌کند. وقتی با C400 از یک پیچ عبور می‌کنید، احساس می‌کنید که وزن خودرو در مقابل تغییر جهت مقاومت نشان می‌دهد. سپس سیستم تعلیق به چند میلی‌ثانیه برای فشرده‌شدن نیاز دارد و سپس پیچیدن اتفاق می‌افتد. امّا سیستم ترمز عملکرد بسیار خوبی دارد و فشردن پدال‌ ترمز همیشه اطمینان‌بخش است.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

از جمله طراحی‌های کاربردی کلاس C جدید می‌توان به صندلی‌های جمع‌شونده به صورت مجزا در عقب و همین‌طور مخزن بنزین ۱۸ گالنی اشاره کرد. این در حالی است که فضای ۳۶۸ لیتری برای وسایل در صندوق‌عقب می‌تواند در برخی مواقع برای شما مشکل‌ساز شود.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC

در داخل کابین مواردی مشاهده می‌شود که به ما یادآوری می‌کنند در یک مدل کلاس S نیستیم؛ وقتی در یک مسیر ناهموار حرکت می‌کنید، سر و صدای بیرون به صورت ممتد آرامش داخل کابین را برهم می‌زند. همین‌طور فضای پای راننده و سرنشین جلو آنقدر کوچک است که زانوهای شما به در و کنسول برخورد می‌کند؛ جای که شما برخی قطعات پلاستیکی سخت را پیدا می‌کنید. در همین حال، در ردیف عقب، مسافران فضای زانو و سر خوبی دارند؛ ولی فضای پای آنها هم محدود است. همچنین دریچه‌های هوای رو به عقب در تکیه‌گاه دست وسط نشان‌ دادند که در یک روز گرم چندان کارایی ندارند.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior

سایه‌هایی از طراحی کلاس S در این خودرو نیز پیداست. داخل کابین با المان‌های نقره‌ای تزئین شده است و همین طور طرح چوب تیره. یک سیستم صوتی «برمستر» به صورت استاندارد در این مدل عرضه شده که طرح اسپیکرهای بسیار قابل‌توجهی دارد. در همین حال، پکیج‌های آپشن، کیفیت بسیار خوبی برای کابین C400 ایجاد می‌کنند. آپشنی مانند پکیج طراحی داخلی به ارزش ۲۳۰۰ دلار که شامل مواردی چون طراحی چرم کابین، تنظیم خودرکار صندلی‌ سرنشین جلو، روشنایی کناره درها و تنظیم روشنایی داخل کابین در حالت‌های مختلف می‌شود. همچنین پکیج ۲۶۹۰ دلاری مولتی‌مدیا، یک دوربین نمای عقب، سیستم راهبری و یک صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالای ۸/۴ اینچی در وسط کنسول اضافه می‌کند.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior

مرسدس‌بنز برای کنترل سیستم COMAND، یک سری موس و کنترلر‌های لمسی در بالا آن اضافه کرده تا استفاده از منوها و گزینه‌های اطلاعات و سرگرمی‌ آن آسان‌تر شود. البته کار با این سیستم زمان زیادی از شما و فروشنده در نمایندگی خواهد گرفت. همچنین باید به دقت یک بخش راهنمای ۲۰ صفحه‌ای از مرسدس‌بنز را بخوانید تا بتوانید به صورت کامل با قابلیت‌های آن آشنا شوید.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior

یک پکیج «دستیار راننده» نیز به ارزش ۲۸۰۰ دلار، یک سری امکانات ایمنی به خودروی شما اضافه می‌کند؛ امکاناتی مانند سیستم دستیار نگه‌داشتن خودرو در بین خطوط که در هنگام نزدیک‌شدن به خط جاده، از طریق فرمان به شما هشدار می‌دهد. همچنین یک پکیج سیستم تعلیق گازی AIRMATIC به ارزش ۱۱۹۰ دلار به شما امکان انتخاب حالت «چابکی» خودرو را می‌دهد؛ گزینه‌های این سیستم مطابق معمول، Eco، کامفورت، اسپورت و اسپورت‌پلاس هستند. در حالت اسپورت، شرایط درستی از سیستم تعلیق و شیفت دنده‌ها را شاهد هستیم.

2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior
2015 Mercedes-Benz C400 4MATIC Interior

در نهایت باید گفت که کسی که این C400 را می‌خورد، لزوماً به دنبال چسبندگی جانبی یا عملکرد عالی در سیستم فرمان نیست؛ بلکه می‌خواهد صاحب خودرویی شود که حداکثر امکانات لوکس را در یک حجم کوچک ارائه کرده است. در ادامه مشخصات و نتایج تست‌های این مدل را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۱۷۵۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۱۵۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6 با دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۲۹۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۲۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۴۸۰ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۴ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۴۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۴۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۳/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۲/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۸/۸۷ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۶۸ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۸/۱۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

42 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    همه چیش عالیه هم بنزه هم قیمتش خوبه هم بنزه طراحیش خوبه و اینکه بنزه

    پاسخ
    1. فرید
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      ماشین لوکس باید جادار باشه لوکس بودن فقط ب معنی چوب چرم داشتن نیست لوکس یعنی ماشین جاداری ک ارامش درون ماشینو سر وصدای بیرون ب هم نمیزنه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ali
        Ali
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        و امکانات زیادی هم داشته باشه(زیاد که نه ، حالا یه چیزی داشته باشه)

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ali
      Ali
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      کلا بنز طراحی های لوکس و زیبایی داره

      پاسخ
    3. me84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      خیلی خوشم اومد. من ماشین نرم و سواری راحت دوست دارم. فقط اینکه تو اتاقش یکم صدا میاد تو ذوقم زد. فکر کنم لکسوس و آکورا بیشتر به درد امثال من بخورن.
      آقا مسعود دمت گرم بابت مقاله.

      پاسخ
      1. Frankenstein
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        سلام به همه….

        کلمه ی 4matic چه چیزی رو به این ماشین اضافه میکنه؟؟؟

        این خودرو شبیه اس کلاس های دیگه هستش….

        پاسخ
        1. ali g35
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          با سلام . آقای فرانکشتاین 4matic چیزی به این ماشین اضافه نمیکنه . در حقیقت ماشینای مجهز به این سیستم چهار چرخ متحرکند و 4matic اسمیه که مرسدس بنز برای ماشینای 4چرخ متحرکش انتخاب کرده . مثل کوآترو برای audi و ATTESA برای نیسان و S-AWC برای میتسوبیشی و …

        2. ali g35
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقای محترمی که به من دیس لایک دادی خیلی میخوام بدونم چرا دیس لایک دادی ؟ مگه من دروغ گفتم ؟ اگه اسم سیستم 4 چرخ متحرک مرسدس بنز 4matic نیست پس چیه ؟ اگه اسمش یه چیز دیگه است توی یه کامنت درباره این سیستم توضیح بده تا ما هم اطلاعات عمومیمان بالا بره .

    4. ASTON MARTin
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      یعنی اون پکیج تعلیق گازی رو نگیره از چابکی خبری نیست :\
      باو برا ما ایرانیا ک هنوز نمیدونیم ورای 405 و سمند هم ماشین هست این خودرو بهشته … بهتر از حوری هاش . .:|
      خوبه دیگه یه دونشو بهم بدن راضیم تا اخر 😐
      هعی

      پاسخ
    5. ASTON MARTin
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      بزرگترین ضربه رو با دیدن حداکثر سرعتش دیدم 😐
      کسی میدونه چطوری میشه این محدودیت های کامپیوتری رو برداشت؟
      راستی چرا فیبر کربنش نکردن؟ این هم نتونستم هضم کنم
      مهندسین جواب بدن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2174 دیدگاه) ,

        اگه اشتباه نکنم برای بعضی مدلا به صورت پکیج قابل سفارشه
        فیبر کربنی هم نیس چون باید یه صفر ناقابل بزاری جلو قیمتش!!!
        😉

        پاسخ
  2. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    معنی این جمله رو نفهمیدم :
    می‌توان تأخیر توربو را در شرایطی خاص مانند یک ترافیک با سرعت بالا احساس کرد
    ترافیک با سرعت بالا؟؟؟!!
    یا منظورش تأخیر زیاد توربو تو ترافیکه ؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. متن اصلی هم این هست:
      when diving into a lane of fast-flowing traffic
      ممنون

      پاسخ
      1. mk
        سوابق: (20 دیدگاه) ,

        منظور از این جمله این هست که “در مسیری که رفت و آمد(ترافیک) با سرعت بالا انجام می گردد مثل اتوبان تاخیر در عملکرد توربو قابل احساس است.”

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل احسان آرسنالی
      احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      برداشت شخصی من این میشه که تو اتوبان های بدون محدودیت سرعت تو آلمان اگه به یه شلوغی برسی که همه سرعت بالایی دارن مثلا 120 130 و واسه یه مدت با سرعت ثابت برونی طوری که توربو خاموش بشه بعدش یهو راه باز بشه و پدال رو فشار بدی تا سرعت بگیری توربو با تاخیر عمل کنه. تاکید میکنم برداشت شخصی من بود.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    هیچ ماشین چهاردر یا ( سدانی ) نمی تونه به, BMW m5 f10 2012 برسه.

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      بذار اصلاح کنم هیچ ماشینی با طراحی تکراری مثل سایر ب ام و ها با قیمت الکی گرون و کیفیت پایین تر از بنز کلاس e نمیتونه به BMW m5 f10 201 برسه!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2174 دیدگاه) ,

        یه حمید میشناسم اگه این حرفتو بشنوه همینجا اعدامت میکنه
        😀 😀 😀 😀
        .
        .
        .
        .
        .
        ولی یه لایک پیش خودم داری 😉

        پاسخ
      2. جی تی ار
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        یه غیر از کیفیت پایین که…,بقیه اش خصوصیاتی است که به بنز نزدیک تر است….

        پاسخ
      3. نیما
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        کیفیت پائین و به هیچ عنوان قبول ندارم چون اصولا آلمانها همه چیزو فول کیفیت میخوان full Q دوست دارن

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      جناب M Power این ماشین و سری 5 هیچ ربطی به هم ندارن
      اون باید با E مقایسه بشه
      اینکه هم میگی هیچ چهار دری…..
      مرسدس اس کلاس
      ائودی A8
      یعنی سری 5 از اینا هم بهتره؟
      اینام سدان تشریف دارن دیگه… 😉

      پاسخ
  4. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    بنز باشه….
    خوشگل باشه…..
    با کیفیت باشه……
    قیمتش خوب باشه……
    .
    .
    دیگه چی میخوای؟

    پاسخ
  5. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    مثل پدر و مادری که قربون بچون میرن و از دیدنش سیر نمیشن، منم با دیدن این مرسدس حسشونو خوب تجربه میکنم:))

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل علی
    علی
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

    پاسخ
  7. مهران1
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    گشتاور: ۴۸۰ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.وحشتناکه

    پاسخ
  8. فرید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    بنز تکلیفش با خودش جدیدا مشخص نیست فک کنم میخواد تو هر رنج قیمتی ی لوکس داشته باشه ولی کاش رو ی مدل دیگه از بنز مث ای کلاس سرمایه گذاری میکرد ب نظر من ای کلاس بنز بهترین خودروی سدان بنزه

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    دوستان آیا خبر دارید بنز C200 2015 جدید اجازه ورود داره یا خیر؟ اگر اجازه ورود داره قیمتش چند در میاد؟

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      من پرسیدم.قیمتش بالای 370 تومنه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      علیرضا جان طبق چیزی که من شنیدم به دلیل برخی مسایل که خودت خبر داری قیمتش خیلی بالا رفته و میگن حتی میتونی با کمی پول بیشتر یه ایی کلاس بخری
      الان طاهرا بدترین زمان برا خریدشه
      باس یه مدت صبر کرد

      پاسخ
  10. ehsan
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    بازم سری c مرسدس بنز یه خودروی همه چیز تمام بنز داره رو سری های c فوق العاده حرکت میکنه

    پاسخ
  11. mahdi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه
    ما فقط باید تو خواب باهاش رانندگی کنیم …

    پاسخ
  12. HILUX
    سوابق: (222 دیدگاه) ,

    سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۸/۸۷ کیلومتر بر ساعت.
    سرعتش همین قدره؟؟؟مگه رو 250محدود نمیکنن؟حیف این همه قدرت و گشتاور نیست که اینقدر سرعت ماشین کم باشه.این ماشین همه چی تمومه ولی اگه سرعت اخرش همین باشه با این قیمتی که داره مفت نمی ارزه…..

    پاسخ
  13. ناصر ساتیا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    یکدستکاه c250در شماره گذاری خ داروپخش موجوده هزینه تموم شدش 350میلیون ناقابله

    پاسخ
  14. ehsan
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    تاخیر توربو همون تاخیر افزایش قدرت به طور ناگهانی هست که کم کردن زمان تأخیر، پایین آوردن اینرسی قطعاته که معمولاً از طریق سبک کردن قطعات بدست میاد؛ بدین ترتیب توربین و پمپ سریع تر شتاب می گیرند و قدرت سریع تر اعمال می شه هر چه توربوشارژر کوچکتر باشه زمان تأخیر کمتری داره و سریع تر قدرت رو اعمال می کنه، ولی در سرعت های بسیار بالا که باید حجم زیادی هوا را وارد سیلندر کند، کم توان ظاهر میشه که تو ترافیک با سرعت بالا شما زمانی که یه فضا پیدا کردی که به قول خودمون لایه بکشی قدرت ناگهانی با تاخیر روبروست

    پاسخ
  15. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    ایا کسی سی 400 رو میخورد؟؟؟ 😀

    پاسخ
  16. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    در نهایت باید گفت که کسی که این C400 را می‌خورد، لزوماً به دنبال چسبندگی جانبی یا عملکرد عالی در سیستم فرمان نیست
    باز هم میپرسم کسی 400 سی رو میخوره؟؟؟ یا میخره؟؟

    پاسخ
  17. ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    سلام با تشکر از سایت عالیتون!

    این ماشین عالیه عالی!

    بعد جالبیش اینه ک این ماشین تو خود آلمان 130 میلیون تومن خودمونه 😐

    حالا اگه همین ماشین یا کلا هر ماشین خارجی ک میاد ایران 10 برابر میشه 😐

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.