بررسی مرسدس‌بنز SLK250 با گیربکس دستی

مرسدس‌بنز SLK250 رودستر با گیربکس دستی؛ برای کسانی که می‌خواهند خودشان دنده را کنترل کنند و در همین حال، خودروی زیر پایشان چیزی غیر از مرسدس‌بنز نباشد. البته این گزینه تنها مخصوص بازار امریکا خواهد بود که در عین داشتن ستاره بنز، یک گیربکس دستی نیز به مشتری ارائه می‌کند. با این حال باید توجه داشت که خریدارانی که گیربکس دستی را انتخاب می‌کنند، درصد کمی از مشتریان SLK هستند؛ مشتریانی که خودشان تعداد زیادی نیستند. در سال ۲۰۱۳، تعداد ۴۷۵۷ خودروی مدل SLK جدید به فروش رسیده و این رقم برای سال ۲۰۱۴ به سمت ۴۳۵۳ دستگاه حرکت کرده است.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

برای اینکه تمایز SLK250 با گیربکس دستی را در بین خودروهای موجود در بازار بیشتر درک کنیم، باید اشاره کنیم که نه تنها دیگر مدل‌های مرسدس‌بنز در امریکا، بلکه تمام خط تولید با عملکرد بالای AMG نیز منحصراً به صورت گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شوند. شاید مرسدس مدل SLK خود را در رقابت با اسپورت‌هایی مانند آئودی TT، ب‌ام‌و Z4 و پورشه باکستر می‌بیند و بنابراین برای ایجاد یک نوع اعتبار، به گیربکس دستی نیاز دارد.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

گیربکس مورداشاره، مسلماً درگیری راننده را در هنگام راندن SLK بالا می‌برد. حرکات دسته دنده بسیار خوب انجام می‌شوند و عملکرد کلاچ بسیار دقیق است. در همین حال، شاید بهتر بود این گیربکس با یک موتور ارتقا یافته همراه شود. موتور ۱/۸ لیتری چهار سیلندر توربو در ایجاد پیشرانه کُند عمل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که تعویض دنده‌ها شرایطی مخصوص به خود را پیدا کند. اگر قرار باشد به این صورت از گیربکس‌های دستی استفاده کنیم، شاید بهتر باشد همان روال طبیعی صنعت خودرو را طی کنیم و به سراغ گیربکس‌های اتوماتیک برویم. شاید اگر از گیربکس در کنار موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر کلاس C استفاده می‌شد، نتیجه بهتری گرفته می‌شد. البته این موضوع (کنار گذاشتن گیربکس دستی) ممکن است در هنگام آپدیت SLK در یک یا دو سال آینده عملی شود و باید درک کرد که دیر یا زود گیربکس‌های دستی به طور کامل کنار خواهند رفت.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

هر چقدر از عملکرد پیشرانه گلایه داشته باشیم، در مورد راحتی و کنترل مناسب شاسی SLK باید تعریف کنیم. در همین حال، اگر سیستم کنترل پایداری را غیرفعال کنید، دماغه SLK در هنگام ترمز به یک طرف کشیده خواهد شد و انتهای عقب آن در یک حالت کنترل شده خواهد ایستاد. خودروی تست شده در اینجا با یک پکیج آپشن هندلینگ داینامیک به ارزش ۹۹۰ دلار همراه بوده که در آن تجهیزات دامپر انطباقی با دو حالت «اسپورت» و «کامفورت» اضافه شده است. همچنین پکیچ اسپورت نیز با قیمت ۲۵۰۰ دلار اضافه شده که برای SLK امکاناتی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی AMG، یک کیت بدنه و روشنایی قرمز پیرامونی کابین به همراه داشته است.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

SLK در تست شتاب، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر را در ۶/۳ ثانیه طی می‌کند و در تست لغزش در پیچی، نیروی چسبندگی 0.95g را از خود نشان می‌دهد. این آمار شتاب ۰/۹ ثانیه نسبت به SLK350 با موتور ۳۰۲ اسب‌بخاری عقب‌تر است، ولی در عین حال، شتاب جانبی SLK250 به اندازه 0.06 بیشتر است. سیستم فرمان SLK تعادل وزنی مناسبی دارد و در مجموع حس خوبی به راننده منتقل می‌کند. سیستم ترمز نیز اطمینان‌بخش است و اگر پدال آن محکم‌تر عمل می‌کند، شرایط از این نیز بهتر می‌شد. در هر حال، این رودستر از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در ۴۸/۷۷ متر کاملاً متوقف گردد.

Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior

Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior

در یک حالت پنهانی و غیر مستقیم، شاید SLK می‌خواهد خود را به شخصیت کلاس SL نزدیک کند و البته فقط در برخی زمینه‌ها موفق عمل کرده است. این خودرو بسیاری از عناصر زیبایی‌شناسانه‌اش را، به‌جز جزئیات و بخش‌های عجیب و غریب!، با SL مشترک است. ولی در عین حال، با شرایط لوکس برادر بزرگ‌تر فاصله زیادی دارد. به عنوان نمونه، در سرعت‌های بالا در بزرگراه سر و صدای زیادی از بیرون وارد کابین می‌شود. ولی در همین حال، باید به این نکته اشاره کرد که شیشه‌های بزرگ به کار رفته در این خودرو، شرایط دید بسیار خوبی در داخل کابین ایجاد می‌کنند؛ چیزی که در بسیاری از کانورتیبل‌های دیگر از آن خبری نیست. در خودروی تست از یک سقف آفتابگیر الکتروکرومیک ۲۵۰۰ دلاری «مجیک اسکای کنترل» که آسودگی بیشتری برای داخل کابین به ارمغان می‌آورد.

Mercedes-Benz SLK 250 Interior
Mercedes-Benz SLK 250 Interior

کلاس رودسترهای کوچک امّا سطح بالا، خودروهای محجوبی هستند. در همین حال، SLK هنوز هم در سطوح بالای آن قرار گرفته است. شروع قیمت این مدل از ۴۴۸۷۵ دلار است که در آن مرسدس امکاناتی مانند صندلی‌های تنظیم‌شونده، اتصال بلوتوث، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، چرخ‌های ۱۷ اینچی با تایرهای تابستانی و سقف سخت کانورتیبل استاندارد ارائه می‌کند. برای خودروی تست، در مجموع ۱۵ هزار و ۶۹۵ دلار صرف آپشن‌های مختلف شده است.

Mercedes-Benz SLK 250
Mercedes-Benz SLK 250

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
  • قیمت مدل تست: ۶۰۵۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۴۸۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۱۰/۴۸ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی.

2014 Mercedes-Benz SLK250 turbocharged 1.8-liter inline-4 engine
2014 Mercedes-Benz SLK250 turbocharged 1.8-liter inline-4 engine

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۴۳۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۳۵ متر.
  • عرض: ۱/۸۱۱ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۰۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۸۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی: تست نشده.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۶۸ متر.
  • چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 95g.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

96 دیدگاه

  1. امیررضاFXX K
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    از بنز کمتر از این برنمیاد مصرفشم که فوق العاده ست این چسبندگی رو باور کنید بعضی ماشینهای مسابقه هم ندارن سرعتش بااینکه تست نشده ولی باقدرتی که داره کمتراز250نمیشه…

    پاسخ
    1. پیر پشمک موی
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      کجاش فوق العادس موتور۱۸۰۰اگه تویوتا بود الان داد میزدید این چیه فلانه بهمانه…

      پاسخ
      1. فرشاد
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        دقیقا.مثلا آلفا رومیو 4C از انجین 1750 اسبی حدود 237 اسب قدرت گرفته.بنز همین طور نزولی داره میره دقیقا برعکس BMW♥

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل احمد
        احمد
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        ای پیر؛ پس از خواندن دو سه تا کامنتتان
        از مریدان شما شده ایم

        رخصت
        خدایییی با اسمتان خیلی حال کردم و خندیدم

        پاسخ
        1. سجاد
          سوابق: (15 دیدگاه) ,

          عاشق ساعت وسط داشبوردشم!
          و خوشحالم که صنعت اتومبیل سازی داره به سمتی میره که همه اتومبیلهای لوکس وسط داشبوردشون یه ساعت آنالوگ داشته باشن 🙂

    2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      سلام دوستان ببخشید اینجا کامنت میذارم و کامنتم بی ربطه ولی میخوام از

      بچه های با تجربه کمکم کنید.

      میخوام ماشین بخریم.

      دنا با42 میلیون قیمت تا چند روز دیگه به ما تحویل میدن.

      دو راه داریم.

      در ضمن یه25-30 میلیونم گذاشتیم یه ماشین کم مصرف بگیریم.
      —————————————————————————
      1-دنارو بگیریم همراه با اون ماشین کم مصرف یعنی 2تا ماشین داشته باشیم.
      —————————————————————————
      2-دنا رو بفروشیم و پول اون ماشین دومی رو بذاریم روی پول فروش دنا یا

      جیلی امگرند7 بگیریم.
      —————————————————————————
      کدوم بهتره دوستان؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        به نطر من برو سراغ s5 چهل و پنج میلیون الان بده اونم بزار بانک سود بیاد روش تا قسط بعدی
        البته نظر من بود

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          پدرم فقط از جیلی تو ماشین های چینی خوشش اومده،از بقیه نه!

      2. مهران72
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        سلام.
        بستگی به تعداد راننده های خانوادتون داره.اگه مثل ما سه تا راننده دارین که هرکدوم یه شهر دانشگاهن بهتره دوتا ماشین داشته باشین.دنا چون سری اوله احتمالا ماشین خوبیه
        ولی اگه مشکل بالا رو ندارین
        یه ماشین بهتر بگیرین

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          درود
          نه ما فقط1 راننده داریم که البته در3سال اینده میشود 2 راننده.
          پدرم هم میگه اگر دنا خوب در اومد نگهش میداریم و یه کیا ریو دست2 یا یه فولکس گل دست2 تمیز میگیریم برای داخل شهر و دنا باشه برای مسافرت.
          اخه دنا هم امکاناتش بالاتر از جیلی هست.
          جیلی جی پی اس نداره،ولی دنا داره.
          جیلی شیشه های نشکن نداره،ولی دنا داره
          جیلی قطعاتش گرونه،ولی اگر دنا بیاد با توجه به داخلی بودنش قطعاتش به مراتب ارزونتر از جیلیه.
          و به قول شما چون سری اوله احتمالا ماشین خوبی در بیاد.
          راستی نمیدونم جیلی مانیتور داره یا نه؟
          ولی دنا داره

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          راستی این خبر راسته که میگن:
          دنده های جیلی با سلام صلوات جا میره؟
          و صفحه کلاچش هر10هزار کیلومتر 1بار باید عوض شه؟

      1. تصویر پروفایل 4MATIC
        4MATIC
        سوابق: (1057 دیدگاه) ,

        به نظر من یا اکسنت بگیرین یاi30مدل2010ویاi20
        تا می تئنی سراغ چینی ها نرو

        پاسخ
    3. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      آقا مصرف داخل شهرش برای یه موتور 1800 توربو امروزی زیاد نیست ؟؟ الان اگه موتور 405 1800 سی سی رو تنطیم کنی تو شهر صدی 11 مصرف می کنه.!

      پاسخ
    4. E 36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      فروش کمش تو آمریکا به خاطر تنوع زیاد بازار اونجا و قیمت بالای مرسدس هست

      پاسخ
  2. فردین
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    و باز هم ساعت وسط داشبورد میدرخشد !!!!!!!!!!

    پاسخ
  3. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    فوق العاده زیبا و دلربا !!! نگاه کردن به ماشینای بنز ، حس تماشای یه اثر هنری رو به آدم القا می کنه ..
    البته فعلا من که تحت تاثیر شاسی بلندای فول سایزم ( یه مدتیه آقا نوید مارو فرستاده تو باقالیا !!! ) ///
    اما انگار مد شده ساعت رو اینجوری میزارن عین کیلومتر شمار .
    راستی دقت کردین شورولت کوروت هم قیمت اینه ؛ ولی این کجا و آن کجا …

    پاسخ
      1. احمدرضا ب ام و
        سوابق: (394 دیدگاه) ,

        کوروت بهتره

        پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          تو دیگه در رقابت؟!؟!؟! با مرسدس از بی ام و هم پیشی گرفتی!! یعنی اون ور هیوندای هم بود مطمئنا میگفتی هیوندایی بهتره!! چرا؟؟ خوب معلومه!

        2. E 36
          سوابق: (753 دیدگاه) ,

          آره کوروت به خاطر قیمتش از این بهتره!

    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      سجاد جون
      من اینو همیشه میگم
      به قول یه نفر قربونتم
      راستی یه سر به اونجا که نوشتی داغونم کردی بزن
      جواب کوبنده ای بهت دادم
      آقا امیر محمد داشتیم؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        منظورم
        خودرو های سال 2015 آمریکای شمالی هست

        امیر محمد جان بعد از این همه تلاش جان کاه و طاقت فرسا شما میگی …
        شوخی کردم امیدوارم که هیچوقت از این فاز بیرون نیای

        پاسخ
        1. سجاد
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          آره آقا نوید .. حرف حق جواب نداره .. شاید باورش غیر ممکن به نظر بیاد ولی اون توصیفات زیبایی (!) که توی همون کامنت گذاشتم ، یکی از رویا های خواب من بودش!! فکرشو بکن این چند روز چقدر دارم به فول سایزا فکر می کنم که خوابشو دیدم ///
          خلاصه من هدف ماشینی زیاد داشتم ( یعنی ماشینایی که دوس دارم داشته باشم ) ولی الان حداقل یکی شون یه شاسی بلند فول سایز هستش ..

          ممنونم که آرزو هام رو متحول کردی آقا نوید !!!

        2. تصویر پروفایل نوید
          نوید
          سوابق: (1525 دیدگاه) ,

          خواهش
          میگم چرا اینجوریه؟
          مگه شما عضو نیستی؟
          چرا هیچوقت جزء آخرین کاربران نیستی؟
          چرا اصلا هیج جا نیستی که بیام بهت پیام بدم؟
          مجبورم اینجا کامنت بذارم

  4. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    جلو و داخلش خوشگله اما از عقبش بیشتر انتظار میرفت.
    قیمتشم نسبت به بقیه خوبه 🙂

    پاسخ
  5. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    من تجربه گیربکس اتومات رو نداشتم :/

    اما خیلی گیربکس دستی رو دوست دارم و به نظرم اگه دنده و کلاچ تو ماشین نباشه رانندگی نصف تفریحشو از دست می ده

    اما گاهی تو شهر اعصاب خرد کنه اما اگه بنز دستی باشه دیگه سالاره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
      مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      مخصوصا موقعی که معکوس میکشی .بقیه ماشین هارو نمیدونم ولی پارس من وقتی باهاش معکوس میکشم یه حالی بهم میگه که نگو
      ولی دنده دستی از نوع پدال شیفتر هم باید خیلی جالب باشه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      برای یه ماشین باز هرچی باشه خوبه

      ولی SLK فقط اتوماتیک با شیفتر پشت فرمان ♥♥♥♥♥

      پاسخ
  6. farzad
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    جزء معدود مدلهای بنز است که ازش خوشم نمیاد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      به دلیل اینه که پشتش ننشستی آقا فرزاد

      یه چرخ بزنی باهاش نظرت 180 درجه برمیگرده 🙂

      پاسخ
  7. امیرfxx
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    فک نمیکنم مصرفش خیلی ام کم باشه،صدی 10.8 لیتر اونم با حجم موتور 1,8لیتر.
    انتظارات از مرسدس بیش از اینه!

    پاسخ
    1. پیر پشمک موی
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      بابا بنزه دیگه گیر نده فک کردی تویوتاست که بینقص باشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        جلو چشم خودم هفتۀ پیش یه تویوتا لندکروز رو با جرثقیل بردن

        طبق اعلام و تشخیص نمایندگی، آب از کنار سقف و شیشه به قسمت های الکترونیکی موتور نفوذ کرده بود و ماشین روشن نمیشد 😀

        لطفاً با تویوتا(سلطان فراخوان) دیگه دم از نقص نزن پشمک جان 😀

        پاسخ
        1. پیر پشمک موی
          سوابق: (179 دیدگاه) ,

          جلو چشش منم ی بنزو داشتن با نیسان گاوی میبردن چون رانندش خوابش برده بود […] شده بود اون لند کروزم ک میگی احتمالا یا بنز بوده ارم تویوتا داشته یا رانندش راننده بوده اینجارو باش کرده مینو جان

  8. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله مخصوصا داخلش.

    وقتی این ماشینو می بینم یاد sls AMG می کنم…!!!

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    به این میگن بچه SL،من که خیلی ازش خوشم میاد

    پاسخ
  10. در آرزوی vanquish
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اون ساعت رو داشبورد بنز و مازراتی منو آخر میکشه.

    پاسخ
    1. پیر پشمک موی
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      دقیقا این ساعتارو از لکسس کش رفتن

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (177 دیدگاه) ,

        بسم حق

        من لكسس و دوس دارم
        ولي تا حايي كه من يادمه , اول برندي از سرزمين جرمن ها از اين ساعتا بهره برد
        بله پورش !!!
        پس اگه من اشتباه نكرده باشم
        لكسسي كه خودش متولد تويوتاست جز اولين كپي كننده ها بوده : ))))

        پاسخ
        1. پیر پشمک موی
          سوابق: (21 دیدگاه) ,

          بله حق با شماس ولی بنز هم کپی کرده کپی از لکسس کپی

        2. شایان
          سوابق: (1312 دیدگاه) ,

          پیر پشمک موی اسمت مثل نظراتت با مزست البته باید دقت کنی زیاد مزه نریزی تا یه دفعه ملت بالا بیارن

        3. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          شرکت سوئیسی IWC Schaffhausen، برترین، گرون ترین و

          لوکس ترین ساعت‌های جهان رو تولید میکنه که اولین بار

          خودروسازهای بزرگی مثل مرسدس بنز و پورشه از اونا در

          خودروهاشون استفاده کردند.

        4. پیر پشمک موی
          سوابق: (179 دیدگاه) ,

          اقا اصن ساعت مال شما شما خودتون ساعتین ولی وجدانا قشنگ نشده دیگه اخه ماشین رود استر چ ب ساعت رو میزی پدربزرگ من حالا این ساعت زنگم میخوره

        5. saeid
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          بسم حق

          من اگه میدونستم انقده بحث میشه
          شروعش نمیکردم : )))
          پیر جان شما هم اعصابتو خورد نکن
          🙂

  11. حجت
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    فقط گیربکس دستی متاسفانه وارد کننده ها و مردم ظاهر بین ماشین وارداتی رو با گیربکس اتومات میشناسن کاش این همه کیا وهیوندای با گیربکس دستی هم وارد میشد مثل ترکیه هم قیمت پایین هم کسانی که میخوان لذت راننده گی را حس کنن نه لم بدن.فخر بفروشن نمونه ااون فلوعنس دنده دستی که اگه بدن آلی میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیررضا
      امیررضا
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      جناب حجت
      اتفاقا گیربکس دستی لذت خاص خودشو داره. نه برای پز دادن و نه برای لم دادن. بلکه برای راحتی و تنش کمتر.
      در ضمن بگم که کاش مردم ظاهر بین میرفتن سراغ محصولات یه کشور دیگه و مارو خفه نمیکردن. مشکل ما با اتوماتیک بودن یا دستی بودنشون نیس.

      پاسخ
  12. ناصر ساتیا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    چراغهای پشتش ……..

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل نوید
    نوید
    سوابق: (1525 دیدگاه) ,

    بچه ها دقت کردین
    یه بنده ی خدایی اومده از بالا تا پایین به همه دیس داده و رفته
    البته تا زمانی که من این کامنتو میزارم اینجوریه
    شاید بعدا دیس لایک ها بیشتر بشه
    آخه تا چن ثانیه پیش هیچ کس دیس لاک نداشت و همه به تعداد مختلف لایک داشتن ولی الان همه یک دیس لایک هم دارن

    پاسخ
    1. Saeid
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      خون خودتو کثیف نکن : )))
      راستی
      بنظرتو قدرت این ماشین با قیمتش هم خونی داره !؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید
        نوید
        سوابق: (1525 دیدگاه) ,

        ناراحت نشدم
        خیلی برام جالب بود یکی به این سرعت
        یعنی بدون اینکه کامنت هارو بخونه اومد و به همه دیس داد و رفت
        خیلی خیلی جالبه
        این اتفاق در کمتر. از 10-20 ثانیه رخ داد

        این یعنی ….

        پاسخ
        1. saeid
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          بسم حق

          بابا ديس لايكم كلي حال ميده : )))
          راستي
          صفر تا صد عشقت چقدره ?

        2. saeid
          سوابق: (177 دیدگاه) ,

          بسم حق

          اره

  14. تصویر پروفایل Reza.bs.
    Reza.bs.
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    اصالت بنز کجا رفته که ساعتش مثل پورشه هست
    این موتور هم که به درد خود بنز میخوره
    منبع این مطلب چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    که به خاطر عملکرد افتضاح بنز با دنده دستی میگه کم کم گیربکس های دستی کنار میرن
    پس ماشینی مثل کروت رو شما نمیبینین
    قیمتش خوبه چون میشه بری با این پول بنز خرید . میفهمی بنززززززززززززززز
    /نگاه کن یارو بنز داره/

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      خوبی بنز اینه که از هر 5 تا ماشینش 6 تاش خراب نمیشه که فراخوان بده و یه عده متعصب دیگران رو متعصب بین!! این همه گند کاری رو هم حسن بدونه!! راست میگی عملکردش افتضاحه!! فراخوناشو ببین فروشش رو ببین حتی جزو سه تای اول هم نیست! چرا حتی یه نفر با نشان لکسوس تو این سایت تعادل نداره؟؟ چرا از ماشین هیچی حالیش نیست؟؟ واقعا چرا ؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza.bs.
        Reza.bs.
        سوابق: (41 دیدگاه) ,

        متعصب شما هستین که جز المانی ها هیچ ماشینی رو نمی بینیم
        خدا نکنه یه ضعف از لکسس ببینین . چه کار میکنین
        حالا اگه بنز یه ماشین که سر تا پاش عیب ایراد باشه بسازه . دنبال این هستین عیباشو بپوشونین

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          آقا رضا کدوم ماشین بنز سرتاپا ایراده اسم ببر؟؟؟!!!!!!!!

          و دلیل منطقی و محکم بیار؟؟

          منتظرم…

        2. تصویر پروفایل Reza.bs.
          Reza.bs.
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          احمد جان گفتم اگر
          منضورم این بود اگر اینطور باشه این کارو میکنین

        3. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          خوب ای کیو!! تو هم جز فراخون هیچی نمیبینی تو هم که ژاپنی فقط میبینی متعصب نیستی اما کسانی که بهترین اتومبیل جهان رو دوست دارن متعصبند!! […]هم حد داره ها رو به خنده ننداز!

    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      عزیزم کی آخه کرووت رو با SLK مقایسه میکنه؟؟؟!!!!

      اون تو ردۀ ماسل کارها و سوپر اسپرت هاست باید هم عملکردش خوب و بی نقص باشه

      Slk یه رودستر کوچک

      مورد دوم اینکه ساعت مثل پورشه چه ربطی داشت به اصالت بنز!!!!

      بنز و پورشه اولین خودروسازهایی بودند که از ساعت آنالوگ در خودروهاشون استفاده کردند

      مثل این میمونه بگیم لکسس اصالتت کجا رفته که صفحه کیلومترسنجت مثل بقیه است!!!!!!!!! آخه این شد زیر پا گذاشتن اصالت؟؟؟؟!!!!!!! 😀

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza.bs.
        Reza.bs.
        سوابق: (41 دیدگاه) ,

        من کروت رو با این مقایسه نکردم
        بحص در مورد کنار گذاشتن دنده دستی بود

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          در هر صورت با خودروی کوروت مثال میزنی که این اشتباهه

          با TT یا Z4 مثال بزن

      2. پیر پشمک موی
        سوابق: (179 دیدگاه) ,

        ن داداش اصات اینه که ی چیزو بدونی کجا استفاده کنی ن ی ساعتو بزور بچپونی رو داشبورد کلی پول بگیری

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          آهان

          ممنون یاد گرفتیم اصالت ینی چی

          الانم زنگ میزنم مرسدس بنز میگم آقای پشمک میگه جای ساعت خودروهات اشتباهه اصالتت رو خراب کردی… 😀

  15. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    خیییییلی زشته

    پاسخ
  16. احمدرضا ب ام و
    سوابق: (394 دیدگاه) ,

    آخرش بنز بخاری گردن رو برای این ماشین گذاشت که اولین بار توی سری 4 کانورتیبل بود

    پاسخ
      1. احمدرضا ب ام و
        سوابق: (394 دیدگاه) ,

        پس چرا من چند جا خوندم این اولین بار کار ب ام و بوده
        صاید مال مدل های قبلی ب ام و بوده

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          احمد رضا جان بیشتر بخون

          گرمکن صندلی رو اولین بار کادیلاک در سال 1965 اختراع کرد

          تهویه پشت گردن هم اولین بار در خودروهاس مرسدس اسفاده شد

  17. سیمرغ
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام . من موتوری اختراع کرده ام که نسبت تراکم متغیر دارد (موقعی که ماشین نیاز به سرعت کم دارد نسبت تراکم بالا و موقعی که ماشین نیاز به سرعت زیاد دارد نسبت تراکم پایین دارد) در این موتور دود هم به صورت 100 درصد خارج میشود . آیا میتواند یک طرح موفق شود

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      بله ولی باید برید نمایندگی های انحصاری شرکت هایی از جمله بنز،بی ام دبلیو،پوروشه،تویوتاو…

      پاسخ
  18. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    اگه از این ماشین قدرت بیشتر میخواین باید کلاس sl رو انتخاب کنین که یهو قدرتش سر به فلک بکشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      SLK 350 قدرتش عالیه

      اگر هم بیشتر بخواین مدل SLK 55 رو میونین انتخاب کنین که عملکردش بسیار بالاست و بسیار هم سریعه

      پاسخ
  19. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    هرگز نتونستم با ماشین دنده ای کنار بیام!! به نظرم اولین تجربه رانندگی تاثیر داره!! من حالم از دنده دستی به هم میخوره ولی عزیزان دیگه این سیستم عقب افتاده و یا حداقل بگیم قدیمی(دستی) رو در کمال تعجب برتر میدونند!! شاید عادت باشه کسی که سالها با پیکان و پراید و رنو و …… رانندگی کرده یهو بگی بشین پشت اتومات حتما میترسه! دیدم خیلی ها رو که اصلا نمیدونند چطور راه بندازن ماشینو عجیبه ولی هست دیگه چکارش میشه کرد؟ من بعید میدونم بتونم بیشتر از 400 متر ماشین دنده دستی رو برونم اگه قرار بود دنده دستی باشه دنده بغل فرمون رو ترجیح میدم!!

    پاسخ
    1. حجت
      سوابق: (69 دیدگاه) ,

      شما باید یک کارگر بگیری برات دنده عوض کنه اونوقت دنده دستی برات حال میده آخه الان بهترین گیربکس اتومات دو کلاجه دنیا یارای رقابت با دنده دستی توی سرعت تعویض و لذت راننده گی نداره ببین با کیا شدیم 75 میلیون خدایا.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل امیر محمد
      امیر محمد
      سوابق: (280 دیدگاه) ,

      میگی اتومات بهتره حرفت درست ولی فقط اتومات به درد شهر و کارای روزمره میخوره
      ولی وقتی لذت رانندگی رو میفهمی که دور موتور روی قرمز باشه وقتی میفهمی که معکوس بکشی وقتی میفهمی که با دنده دو هم تیکافت ادامه داشته باشه
      این کارارو میشه با ماشین های شیفتر دار هم انجام داد ولی همش میترسی که تصادف کنی چون اگه حتی سپرت اروم به جایی بخوره چراغ شورت میشکنه و یکی دوتومن خرج میندازه رو دستت اگه از این پولا داری یا علی، پولت مال خودته اختیارشو داری به منم ربطی نداره

      پاسخ
    3. saeid
      سوابق: (177 دیدگاه) ,

      بسم حق

      دنده اتومات براي ترافيك شهري عاليه
      تا زانوت كمتر بهش فشار وارد شه
      ولي تو ي حجم موتور يكسان
      مثلا 3000 سي سي
      واقعا لذت منوال از اتومات بيشتره
      من تجربه هردوشو دارم
      وقتي تو بتوني دور موتور رو تا 6000 ببري و بعد دندده رو عوض كني واقعا لئذت سرعت رو ميچشي
      مخصوصا وقتي صداي گوشنواز موتور رو تو 6000 احساس كني ….
      البته ميتوني تو ماشين اتوماتت هم مد رو به منوال تغيير بدي
      حسش خوب ميشه و ماشين جون ميگيره
      ولي بازم ب حس گيربكس دستي نميرسه
      مشكلاتي داره ولي ماشين دوست واقعي . بنظر من با دنده منوال به اوج لذت ميرسه
      اقايون جوگير نشين برين تو خيابون الانا من يچي گفتم
      مواظب جون عزيزتزن باشين
      خيليا ارزوشون تو ديدن دوباره چشماي شما خلاصه ميشه
      كه مهمترينشون پدر و مادرتونن 🙂

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        دوستان مگه تو ایران هر کدوممون چند بار میریم تو پیست ؟
        اقا زانو درد ولم نمیکنه خداییش دلت میاد اتومات حالا اگه پشت فرمون بهت شیفت هم داد که نور الا نور

        پاسخ
    4. تصویر پروفایل Reza.bs.
      Reza.bs.
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      همیشه ماشین های حرفه ای دنده دستی بودن و هستن
      شما رانندگی بلد نیستی چرا این حرفا رو میزنی
      رانندگی با اتوماتیک راحت تره ولی اگه عاشق سرعت و اینجور چیزا باشی میفهمی دنده دستی یه چیز دیگه هست
      اینو بدون ماشین های دنده دستی فقط پیکان و پراید و……. نیستن خیلی از ابر ماشین ها دنده دستی هستن
      مثلا تا حالا نس کار اتوماتیک دیدی!!!!!!!!!!!!!!!
      فکر کنم شما ماشین زنونه خیلی دوست دارین
      شاید ماشین خودتون یه میتسو میراژ صورتی هست

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        همین که میگی رانندگی با اتوماتیک راحت تره معلومه اصلا اتوماتیک تو عمرت سوار نشدی!! اخه اگه ماشین باز بودی که لکسوس باز نمیشدی که اون هم اتوماتیک داره!! من (وی 124) داشتم

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza.bs.
          Reza.bs.
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          چی میگی
          اول میای خودت میگی اتوماتیک راحت تر و نمی تونی با دستی رانندگی کنی بعد میای به من میگی هیچی از ماشین حالیم نیست چون میگم اتوماتیک راحت تره
          من هم هیچ وقت به اتوماتیک گیر ندادم که میگی لکسس اتوماتیک داره
          داشتم به شما که نمی تونین با دستی رانندگی کنی و میگین دستی مال عقب مونده هاست اینو گفتم
          شما برو با همون اتوماتیکت حال کن

  20. amir
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    اصن لذت رانندگی به دنده عوض کردنشه…..

    پاسخ
  21. تصویر پروفایل godfather
    godfather
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    تکنولوژی بنز فوق العادهست
    s500 سیلندر8 صدی 8
    پراید صدی 12

    پاسخ
    1. پیر پشمک موی
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      جالب اینجاس slk250صدی۱۰میسوزونه

      پاسخ
  22. تصویر پروفایل godfather
    godfather
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    توی لذت سواری بنز عالیه مخصوصا گیرباکس دستی هم که دیگه….

    پاسخ
  23. behdad
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    ببین اتومات فقط برا تو ترافیک بدرد میخوره وگرنه به هیچ وجه دیگه نمیخوره البته نظر منه ولی با دستی من بعضی موقعا عشق میکنم که دورو ببرم بالا و وقتی ک معکوس بدم باعث میشه ک با موتور انس بگیری ولی این لذتارو اتومات نداره

    پاسخ
  24. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون عالی بود

    SLK عالیه؛ دوستای قدیمی میدونن چی دارم میگم…………

    لذت محض رانندگی، لذت حس اسپرت در عین راحتی.

    با 250 رانندگی نکردم ولی SLK350 معرکه است هرجور شده دوباره میگیرمش

    به شدت منتظر نسل جدیدش هستم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.