مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز AMG GT

مرسدس AMG GT، به‌صورت پایدار و محکم در برابر پورشه ۹۱۱ ایستاده است و فقط متمرکز ضربه به هدفش می‌باشد.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
مرسدس AMG GT خودرویی اسپرت و جدید است که به‌طور کامل در کارخانهٔ AMG توسعه‌یافته است. باوجود شباهت زیاد به مدل SLS، و الهام گرفتن از آن، به‌هیچ‌عنوان جایگزین مستقیم برای این سوپر اسپرت بالدار نیست و همچنین کوچک‌تر و ارزان‌تر است. که نسبت به پورشه ۹۱۱، جگوار F-Type R، آستون مارتین برتری دارد و در برابر آئودی R8 تقریباً متناظر هم هستند.

2016 Mercedes-AMG GT S
۲۰۱۶ Mercedes-AMG GT S
پیشرانهٔ این خودرو، یک V8 بنزینی به حجم ۴.۰ لیتر مجهز به توربو دوقلو است که همواره از طریق گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین مرسدس، این خودروی اسپرت را در دو نمونهٔ مختلف از رنج قدرت خروجی ۴۵۶ اسبی و ۵۰۳ اسبی ارائه می‌دهد. طبق اعلام کارخانه، نهایت سرعت، بیش از ۳۱۰ کیلومتر در ساعت، و شتاب اولیه با دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی سه مرحله‌ای، ۳.۶ ثانیه و با دیفرانسیل مکانیکی ۳.۸ ثانیه می‌باشد. همه می‌دانیم که آزمون شتاب اولیه و نهایت سرعت در شرایط مختلف متفاوت است ولی ما با این خودرو شتاب ۳.۸ ثانیه را با دیفرانسیل مجهز به کنترل الکترونیکی سه مرحله‌ای، و زمان ۴ ثانیه را با دیفرانسیل مکانیکی ثبت کردیم، که حدود ۰.۲ ثانیه با آمار مرسدس تفاوت داشت.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
یک نسخهٔ گران‌تر از AMG GT S در بریتانیا در آوریل ۲۰۱۵ به فروش می‌رسد که به نام AMG GT Edition 1 معروف است که تولید محدود خواهد داشت. لذا صاحبان خوش‌شانس این نسخهٔ محدود، خودرویشان را همراه با تجهیزات اضافی استاندارد و امکانات و مشخصات منحصربه‌فردی مانند بال عقب ثابت و بزرگ، شکاف دهندهٔ هوای جلو فیبرکربنی، به‌علاوه، رکاب و کناره‌های برجسته‌تر را در اختیار خواهند داشت.

استایل بدنه و طراحی داخلی

۴.۸ از ۵ ستاره

این دومین خودروی اسپرت AMG است، AMG GT کوچک‌تر از SLS بوده و درب‌های گال‌وینگ ندارد، اما اصول و خط و مش خودروهای اسپرت و افسانه‌ای مرسدس بنز در آن حفظ شده است. از همان جلو نسل جدید چراغ‌های مرسدس بنز را می‌بینیم که هماهنگی کامل با جلوپنجره و نمای جلوی خودرو دارد، کاپوت کشیده را می‌بینیم که یکی از خصلت‌های اصیل خودرو می‌باشد و در زیر آن نیروگاهی پرقدرت خوابیده است. دریچه‌های روی گلگیر را داریم که یادآور آب‌شش‌های کوسه می‌باشد، آینه‌های اسپرت با طرح آشنای مرسدس را داریم که بر روی درب‌ها نشسته است، سقف شیب‌دار و مسابقه‌ای را داریم که بیشتر برای افزایش و بهبود ضریب آئرودینامیک و همچنین رقابت با رقبایی چون جگوار F-Type و پورشهٔ ۹۱۱ بدین شکل درآمده است، و در نهایت صندوق عقب کوتاه را می‌بینیم که در زیر آن دیفرانسیل فوق پیشرفتهٔ مرسدس ایفای نقش می‌کند. توصیف این خودرو به گفتهٔ مرسدس بنز بدین گونه است: “این یک خودروی اسپرت مدرن است که مظهر روح باشکوه مرسدس بنزهای اسپرت از گذشته تا به امروز است. این خودرو دارای ریشه و یک اصل و نسب درخشان از معروف‌ترین خودروهای اسپرت تاریخ مرسدس بنز است.”.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
AMG GT با بینی بلند و حالت چمباتمه زدن بر روی زمین، یک اشاره به SLS دارد اما ظرافت بیشتری در سطوح بدنهٔ آن جریان دارد که، و این اطمینان را به ما می‌دهد که ضریب آئرودینامیکی این خودرو به‌مراتب بیشتر و بهتر از SLS است. سقف شیب‌دار نیز همواره جریان هوا را به‌راحتی از خود عبور می‌دهد و پس ز آن با برخورد به بالهٔ عقب به‌صورت کاملاً مدیریت شده، خودرو را به زمین می‌چسباند. مشتریان می‌توانند طیف وسیعی از فیبرکربن یا کروم را برای سقف انتخاب کنند، اما حتی در ابتدایی‌ترین شکل آن نیز،GT یکی از مطلوب‌ترین اتومبیل‌های اسپرت جهان است که با رقبای قدرتمند می‌تواند شاخ‌به‌شاخ شود.

2015 Mercedes-AMG GT Interior
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT Interior
در داخل کابین حس عجیبی راننده را متمرکز می‌سازد، احساس قدرت همچنان ادامه دارد. صندلی راننده با طراحی خاص و مقعر، شما را از پرت شدن به بیرون در پیچ‌ها محافظت می‌کند. طراحی کابین خیره‌کننده و منحصربه‌فرد است، همه چیز به‌درستی و به زیبایی هرچه تمام‌تر سر جای خود قرار گرفته است. هشت دکمه به‌صورت V شکل در کنسول مرکزی به شکلی خاص و اسپرت قرار گرفته است که در واقع، یادآور موتور V8 خودرو است. این هشت دکمه اساسی‌ترین اعمال رانندگی، خصوصاً در حالت اسپرت را در دسترس شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید جنس کنسول میانی را کروم، کربن مات، کربن براق، الماس سیاه و یا نقرهٔ مات سفارش دهید.

2015 Mercedes-AMG GT Interior
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT Interior
هیچ دسته دنده‌ای در کنسول دیده نمی‌شود، در عوض شیفتر های پدال جذابی در پشت فرمان گرفته است که در کنار نمای اسپرت صفحه کیلومتر، شما را ترغیب به تعویض دنده می‌کند. دکمه‌های روی فرمان نیز که شامل کروز کنترل و کنترل تماس تلفنی می‌باشد، به‌خوبی ایفای نقش می‌کند.

2015 Mercedes-AMG GT Interior
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT Interior
دو عدد جا لیوانی نیز به زیبایی در کنسول و به‌صورت مخفی جاسازی شده است. یک ماوس در پایین، و یک کنترلر غلتکی هم در بالای کنسول میانی تعبیه شده است که توسط آخرین سیستم خط فرمان برنامه‌ریزی شده است و با صفحه نمایش لمسی هماهنگ است و اعلان‌های لازم را به نمایش در می‌آورد، ارگونومی و طراحی دکمه‌ها و کنترلر فوق‌العاده ساده و روشن است، سیستم صوتی بسیار پرقدرت نیز به‌خوبی ایفای نقش می‌کند. تلفن، تنظیمات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های سمعی بصری راحت و عملی هستند.

همان‌طور که شما از یک خودروی اسپرت، با برچسب قیمت شش رقمی انتظار دارید نظرتان را جلب بکند، AMG GT این خواسته را عملی می‌سازد. کابین این خودرو از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد موجود ساخته شده است. طراحی و نحوهٔ قرارگیری اجزاء کابین، در عین سادگی، حس اسپرت و مدرن بودن را به‌خوبی القاء می‌کند، ضمن اینکه فاکتور مجلل‌ترین کابین بین خودروهای اسپرت در این رنج را دارا است. داشبورد، پوشش صندلی‌ها، پنل درب‌ها، فرمان و تمام قسمت‌های دیگر، با چرم مخصوص و مرغوب آلکانترا پوشیده شده‌اند، که در کنار براقیّت کنسول میانی، و دیگر اجزای فلزی، نمایی لوکس در عین حال اسپرت را تشکیل داده‌اند که با ورود به کابین، فضایی خیره‌کننده، شما را مبهوت خواهد کرد. البته اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید چرم اصل و شخصی (Personilised) خود را با آپشن های رنگ‌بندی دیگر سفارش دهید.

رانندگی

۴.۷ از ۵ ستاره

یکی از وسوسه‌انگیزترین قسمت‌های AMG GT، رانندگی هیجان‌انگیز آن است؛ چراکه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. شاسی از جنس آلومینیوم سخت، پیشرانه V8، ۴.۰ لیتری با سیستم روغن‌کاری خشک و دو توربو شارژر، گیربکس هفت سرعته مجهز به کلاچ دوگانه، تعلیق جناغی دوبل و مرکز ثقل بسیار پایین، مواردی هستند که می‌توانند اجزای یک خودروی اسپرت را تشکیل دهند و بهترین آن را تولید کنند.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
زمانی که شما دکمهٔ استارت را فشار می‌دهید، غرّش گیرایی از همهٔ ۴.۰ لیتر حجم این V8 شنیده می‌شود که لبخندی بر روی لبتان نمایان می‌سازد. سروصدای پرطنین اگزوز حتی جذاب‌تر از این هم می‌شود، فقط کافی است دکمهٔ اگزوز اسپرت را که در کنسول میانی تعبیه شده، فشار دهید و دور موتور را از ۳.۰۰۰ دور بر دقیقه بالاتر ببرید، صدایی دل‌نشین و گوش‌نواز را خواهید شنید که احساس قدرت را بیش از هر خودروی دیگری دریافت می‌کنید.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
واکنش موتور به فشار پدال گاز بلافاصله است و شما بی هیچ درنگی، با فشردن پدال گاز، ابتدا صدای غرش موتور را می‌شنوید و سپس بلافاصله شتاب فوق‌العاده را حس می‌کنید که شمارا به صندلی می‌چسباند. حتی شما تمام ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را در دور موتور پایین ۱۷۵۰ rpm در اختیار دارید و اگر به قدرت نیاز داشتید، دور موتور را به بالای ۶۲۵۰ rpm برسانید تا قدرت خیره‌کننده، هوش از سرتان ببرد. گیربکس دو کلاچه، به‌خوبی شیفت‌های کم و زیاد را بدون نوسان، و در کمترین زمان انجام می‌دهد و به‌صورت یکنواخت سرعت خودرو را افزایش می‌دهد، حتی در معکوس گرفتن از خودرو هیچ نوسانی دیده نشد و به‌خوبی از پس این کار برمی‌آید.

موتور AMG GT به‌صورت جمع‌وجور، طوری در شاسی و در پشت محور جلو قرار گرفته است که کمک شایانی به مرکز ثقل پائین و توزیع وزن عالی این خودرو کرده است. احساس امنیت و پایداری فوق‌العاده بالای این خودرو اعتمادبه‌نفس راننده را بیش از پیش بالا می‌برد. در مدل GT S هم که چابکی و پویایی بیشتر به‌وضوح احساس می‌شود.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
در مجموع برای یک خودروی موتور جلو دیفرانسیل عقب کنترل بدنه بسیار عالی است، و هندلینگ خودرو در حد اتومبیل‌های مخصوص پیست حرفه‌ای است. سیستم کنترل کشش و دیگر اعمال مکانیکی نیز به‌خوبی ایفای نقش می‌کنند. در طول رانندگی، دیفرانسیل، اکسل عقب، و سیستم تعلیق، تماماً تلاش می‌کنند که خودرو ثابت بماند و حداقل هرزگردی را داشته باشد. در مدل SLS گاهی هرزگردی زیاد و عدم ثبات در عقب خودرو حس می‌شد، اما GT AMG فوق‌العاده است و به‌هیچ‌عنوان با چنین مشکلاتی بر نخوردیم.
عملکرد فرمان بسیار تیز و نسبت به حرکات دستان شما به سرعت نور واکنش نشان می‌دهد. اما فاقد آن احساسی است که شما در یک پورشه ۹۱۱ پیدا می‌کنید، با این حال، با اطمینان و آرامش کامل می‌توانید AMG GT را در دست بگیرید و این به این معنی است که هیچ وقت احساس نیاز چیز بیشتر یا قوی‌تری نخواهید داشت و هیچ محدودیتی را نخواهید یافت.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
در مجموع، AMG GT S خودروی اسپرت جاده است که لذت تام رانندگی را برایتان به ارمغان می‌آورد. سیستم تعلیق ضمن سفتی در حالت اسپرت بودن، فوق‌العاده راحت و نرم است. لذا در جاده ثابت کرد که یک سواری آبرومندانه و به‌قدر کافی راحت و شایستهٔ مرسدس را برای شما رقم می‌زند. همچنین میزان نفوذ سروصدا به داخل کابین بسیار کم است که خود یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT

قابلیت اطمینان

۴.۴ از ۵ ستاره
میزان قابلیت اعتماد و اطمینان در این خودرو بسیار بالاست. چرا که سخت‌ترین شکنجه‌ها و تست‌های ممکن، بر روی این خودرو انجام شده است و از پس همگی آن‌ها سربلند بیرون آمده است. لذا اصلاً نباید در مورد این GT جدید مرسدس بنز نگران باشید، خصوصاً زمانی که شعار معروف شرکت مرسدس AMG “one man, one engine” باشد؛ این یعنی هر فرد یک موتور V8 4.0 لیتری از این خودرو را با دقیق‌ترین استانداردهای کیفیت، و به‌صورت دست‌ساز، قطعه به قطعه سرهم کرده و ساخته است. در سراسر این خودرو، نشان مرسدس AMG حک شده است که اعتمادبه‌نفس بالایی به راننده می‌دهد. کیت ایمنی نقطه قوت این AMG GT است. سیستم پیشگیری از برخورد، کیسه هوای راننده-سرنشین-پرده ای-زانویی و کنترل فشار وضعیت تایر به‌صورت استاندارد نصب شده است، همچنین آپشن هایی نظیر سیستم تشخیص در شب، دوربین دید عقب، ردیابی و تشخیص خطوط، هشدار دهنده نقطه کور، تشخیص تابلوها و علامت‌های ترافیکی نیز در دسترس هستند که هرکدام ایمنی سرنشینان خودرو را تأمین می‌کند.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT

کاربردی بودن

۳.۳ از ۵ ستاره

این طبیعی است که خودروهایی نظیر پورشه ۹۱۱، جگوار F-Type و مرسدس AMG GT این زمینه نمرهٔ بدی را دریافت کنند، چرا که این خودروها بیشتر به یک هدف خاص طراحی و ساخته می‌شوند؛ و با اینکه با انجام امور روزانه مشکلی ندارند اما غالباً نمی‌توان از آن‌ها در استفادهٔ روزمره استفادهٔ بهینه کرد. از آنجا که ستون A در این نوع خودروها بسیار خوابیده و شیب‌دار است، لذا دید اطراف، از این ناحیه کمی مشکل است. با این حال مرسدس با ساخت نوعی صندلی منحصربه‌فرد، با این مشکل به‌خوبی کنار آمده و موقعیت رانندگی را در وضعیتی بسیار عالی تأمین کرده است. حجم صندوق عقب ۳۵۰ لیتری این خودرو بسیار مفید بوده و فضای کافی برای لوازم مخصوص ورزش گلف، و یا حمل وسایلی که در مسیرهای طولانی به همراه دارید را مهیا می‌سازد. درب صندوق به‌راحتی باز می‌شود و فضای گسترده‌ای در اختیارتان می‌گذارد، که دسترسی به آن آسان است، و همچنین یک قطعهٔ آلومینیومی خاص به‌صورت کشویی تعبیه شده است، که مانند ترمز عمل می‌کند و از سرخوردن و تکان خوردن وسایل و چمدان‌های درون صندوق عقب جلوگیری می‌کند.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT
البته، رقبا AMG GT نیز در این زمینه ناکام نبوده‌اند، به‌عنوان مثال، جگوار F-Type، از فضای صندوق ۴۰۷ لیتری، و پورشهٔ ۹۱۱ از فضای صندلی عقب ۱۱۵ لیتری بهره می‌برند.

هزینه‌های جاری

۲.۵ از ۵ ستاره

AMG GT S، یک خودروی V8 اسپرت است که برچسب قیمت شش رقمی نیز بر روی آن خورده است. پس هرگز در بازار ارزان ها، نباید دنبال آن بگردید. اما GT به شما قول هزینه‌های کمتر و البته کاربردی‌تر را نسبت به SLS داده است. مصرف سوخت این خودرو در شهر برابر با ۹.۶ لیتر، و در اتوبان، برابر با ۷.۴ لیتر است، که به نسبت حجم موتور و عملکرد بالای آن، در این رنج، مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.
نسخه GT در هر کیلومتر ۲۱۶ گرم و GT S در هر کیلومتر ۲۱۹ گرم گاز CO2 منتشر می‌کند؛ این بدان معناست که شما در مالیات جاده‌ای باید مبلغ ۲۸۰ پوند در هر سال را پرداخت کنید. در مقابل جگوار F-Type R را داریم که با انتشار ۲۰۹ گرم گاز بر کیلومتر، همان مبلغ را می‌پردازد. این میزان تولید گاز در مدل SLS برابر با ۳۰۸ گرم بر کیلومتر بود.

2015 Mercedes-AMG GT
۲۰۱۵ Mercedes-AMG GT S
با همهٔ این اوصاف، این خودرو ۳۵ درصد مالیات را برای خریداران به همراه دارد. هزینهٔ بیمه و سوخت نیز نسبتاً بالا خواهد بود، اما برای تعمیر و نگهداری این خودرو، هزینه‌ها نسبتاً پایین است. در مورد ارزش خودرو پس از سه سال هم کمی زود است؛ ولی این را می‌توانیم بگوییم که SLS ارزش باقیماندهٔ ۴۶.۰ درصد خود را بیش از گذشت سه سال باقی گذاشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ولی نقره ایش خیلی خوب نیست
    البته نقره ای هم بد نیست ولی سورمه ایش خیلی خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پارسا

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت اصلی چه قدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پارسا

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    درود
    نسخه بلک گرون تره حدودا قیمتش چه قدر میشه
    نسخه ی بلک وسایل و آپشن های AMG GTS رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط دوج چلنجر هلکت هندلینگ عالی شتاب 3.5 ثانیه قدرت 707 اسب اصالت آمریکایی و ماسل و خشن و جذاب قیمت 56000 دلار نه خدا تومن این مرسدس بنز شما

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا