نیم‌نگاهی به مرسدس بنز GLA 250 فورماتیک

امروزه بازار خودروهای چندمنظوره اعم از اس یو وی، کراس‌اوور و مینی کراس‌اوور سخت گرم و روبه‌راه است و از اقبال عمومی بسیاری هم برخوردارند. در این میان، تمامی خودروسازان عالم و حتی آنانی که اسپرت ساز خالص‌اند و کاروبارشان چیز دیگری ست وارد این عرصه شده تا بلکه از این راه آب و نانی را روانه سفره‌های خود نمایند! به‌راستی چه کسی تا یک دهه پیش، حتی تصورش را می‌کرد که امثال لامبورگینی وارد این عرصه شوند؛ سازنده‌ای که محصولاتش با کف زمین هم‌تراز بوده و هست حال به دنبال فتح قلل مرتفع جهان است! و اگر شاهدیم که چنین خودروسازانی در این وادی به سر می‌برند پس جای شگفتی نیست که لوکس سازان به نامی همچون مرسدس بنز هم تا این حد در این میدان پیشروی نموده و در پی فتح خاک‌ریزهای نوینی نیز باشند؛ و شاید در این گیرودار بتوان مرسدس بنز 250 GLA را از جدیدترین لژیونرهای این کمپانی به شمار آورد.

Mercedes Benz GLA250
Mercedes Benz GLA250

مرسدس GLA یک مینی کراس‌اوور است که برای نخستین بار در اواخر سال 2013 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار گرفت، البته پیش‌تر از این و در آوریل همان سال، نسخه کانسپت آن در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. تولید این خودرو در نوامبر سال 2014 میلادی آغاز شد و طراحی و تکوین آن نیز توسط شخصی به نام ULI BAUR صورت پذیرفت. خودروی مذکور در سیستم نوین نام‌گذاری مرسدس، خودروی SUV معادل و هم‌ارز کلاس A به شمار می‌آید. هم‌اکنون این مینی کراس‌اوور علاوه بر آلمان، در سایت‌های مرسدس بنز در مجارستان و فنلاند و هندوستان نیز تولید می‌شود که نمونه‌های وارد شده به امارات از سایت‌های اروپایی این کمپانی است.

Mercedes Benz GLA250
Mercedes Benz GLA250

چندی پیش خودروی مرسدس 250 GLA توسط سایت «DRIVEARABIA» امارات تحت بررسی و آزمون قرار گرفت که در اینجا چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌نمایم.
شرکت ب‌ام‌و در خلق و آفرینش سگمنت هایی پیشگام بود که کمتر کسی انتظارش را داشت، هیولاهایی همچون سری 5 جی‌تی، سری 2 اکتیو تورر و بالاخره X4 که در عین حال هم توانستند فروش مناسبی را در سرتاسر عالم برایش رقم زنند. ولی در مقابل، مرسدس بنز صفحه نوینی را در همان دفتر گشود و سگمنت های زیباتر و خوش‌ساخت‌تری به نام CLS و CLA را خلق نمود؛ و درنهایت هم این برند توانست یک تحول بنیادی را در خودروی کلاس شهری سابقاً هول‌انگیز خود به نام A صورت دهد و از همین رو بود که سگمنت GLA را روانه بازار نمود.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

از دیدگاه بصری، مرسدس بنز GLA 250 4MATIC دقیقاً همان کلاس A این برند را تداعی می‌کند؛ البته به‌استثناء حجمی از تریم های پلاستیکی که در پیرامون گلگیرهای های این خودرو تعبیه شده و نیز برخی از زوایا در اطراف این خودرو. باآنکه این فرض وجود دارد که خودروی مذکور از ارتفاع بیشتری نسبت به سطح زمین، در قیاس با کلاس A، برخوردار است ولی در واقع این‌طور به نظر می‌آید که راننده این مرسدس از همان میدان دیدی بهره می‌برد که رانندگان خودروهایی همچون هیوندای النترا و نیسان سانی از آن برخوردارند.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior

کابین این خودرو بسیار خوب و درخور طراحی شده و در عین حال مدرن و به‌روز است. یک صفحه نمایشگر لمسی با کارکردی عالی در آن نصب شده که در ترکیب با داشبورد و کنسولی از جنس پلاستیک سخت، خودنمایی می‌کند. خودرویی که در اختیارمان قرار داشت از یک صفحه سرگرمی LCD و نیز یک سامانه تشخیص نقاط کور برخوردار بود ولی تنظیم صندلی‌های آن به‌صورت دستی صورت می‌پذیرفت و سیستم ورود بدون کلید به کار رفته در آن از انواع هوشمند نبود. ارگونومی موجود در کابین چندان خوب نیست و دکمه‌های تعبیه شده در سیستم تهویه مطبوع هم حواس راننده را از مسیر پیش رو پرت می‌کند.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior

فضای موجود در قسمت جلوی کابین بسیار خوب و مناسب است و فضای عقب هم در حد متوسطی ارزیابی می‌شود؛ صندوق بار این خودرو، چنانچه آن را در محتوی همچون مدلی هاچ‌بک فرض نماییم، از گنجایش مناسبی برخوردار است اما در حد و اندازه‌های یک خودروی اس یو وی نیست. با این حال، هنگامی که رانندگی را با آن آغاز نمودیم از عملکرد شایان توجه پیشرانه‌اش متأثر شدیم.211 اسب توانی که از پیشرانه 2 لیتری و توربو این خودرو خارج می‌شود احساسی از توانمندی و قدرت را در دورهای پایین به راننده القاء می‌کند، این توان به همراه یک جعبه‌دنده 7 سرعته کلاچ دوبل، به‌تمامی چرخ‌های این کراس‌اوور کوچک منتقل می‌شود. مرسدس بنز GLA از مصرف مناسبی هم بهره می‌برد که مقدار آن حدود 10.7 لیتر به ازای 100 کیلومتر مسافت و در یک رانندگی نرمال و عادی است.

Mercedes Benz GLA250
Mercedes Benz GLA250

مرسدس GLA باآنکه خودروی کوچکی بوده و از تایرهایی با فاق کوتاه بهره می‌برد ولی از سواری بسیار نرم و ملایمی برخوردار است، ناگفته نماند که بسیاری از برندهای لوکس و به نام گیتی در ارائه همچنین ترکیبی از سواری، شکست سختی را تجربه نمودند. این خودرو در داخل شهرها عملکرد کاملاً معقولی از خود ارائه می‌دهد و در جاده‌های خارج از شهر هم نمونه‌ای مطبوع و رضایت‌بخش است.

Mercedes Benz GLA250
Mercedes Benz GLA250

با اینکه ما این خودرو را با سرعت بالایی در پیرامون شهر آزمودیم ولی روی‌هم‌رفته از هندلینگ خوب و درخوری برخوردار بود. هیچ نوع حالتی از شناور بودن در آن مشاهده نشد و نوسانات بدنه هم در آن عموماً تحت کنترل و در مجموع، خودرویی رام و فرمان‌بردار بود. کنترل و هدایت آن در مسیرهای مستقیم به‌سادگی و سهولت صورت پذیرفته و به خوبی هم به فرامین راننده پاسخگوست اما فرمان سبکش احساس و بازخوردی را از خود بروز نمی‌دهد. علاوه بر این، خودروی مذکور از ترمزهای خوب و مناسبی بهره می‌برد و شما با اطمینان خاطر می‌توانید آن را در محدوده توانایی‌هایش به چالش کشید.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

نخستین برداشت ما از آزمون کوتاهی که با این خودرو داشتیم چنین است که مرسدس GLA 250 یکی از نمونه‌های به ظاهر کراس‌اوور بوده که در واقعیت امر همچون یک هاچ‌بک می‌باشد و در عین حال هم خودرویی بسیار خوب و درخوری هست. در مجموع، مرسدس GLA را می‌توان خودرویی نسبتاً کاربردی و بهره‌مند از رانشی بسیار خوب برشمرد که راحتی شما را در هنگام یک سفر به‌تمامی تأمین می‌کند؛ اما در عین حال این خودرو از فقدان برخی از ویژگی‌های خاص نیز در رنج است. این امر سبب شگفتی ماست که کماکان هم بسیاری از مشتریان حاضرند برای نشان سه پر مرسدس بنز بهایی را بپردازند که معادلش می‌شود خودروهای بزرگ‌تری را از مارک‌های عالی و مرغوب صاحب شد، خودروهایی همچون لندروور دیسکاوری اسپرت، آئودی Q3 و نیز لکسس NX200T. با وجود آنکه آرم و نشان مرسدس پرستیژ بیشتری را نسبت به بقیه همتایانش داراست، ولی هنوز هم این خودرو یک مرسدس کوچک است.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

مشخصات فنی
حجم موتور: 1991 سی‌سی
توان: 211 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 350 نیوتن‌متر در 1200 الی 4000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 7.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت
مصرف بنزین در سیکل ترکیبی: 7 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: چند عضوی (MULTI LINK)
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4417/2022/1494 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2699 میلی‌متر
وزن: 1505 الی 1585 کیلوگرم
گنجایش محل بار: 490 لیتر
حجم باک: 56 لیتر
سایز تایرهای جلو و عقب: 235/45 R 19 (مدل GLA 250 و تیپ 4MATIC)

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic

ایمنی
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی راننده:96 درصد – ایمنی سرنشین جلو: 88 درصد – ایمنی عابر پیاده: 67 درصد)
7 عدد کیسه ایمنی هوا
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کنترل کشش خودرو ASR
سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در مسیر LANE KEEPING ASSIST
سیستم راداری جلوگیری از تصادفات DISTRONIC PLUS
سیستم کمکی تشخیص نقاط کور BLIND SPOT ASSIST
سیستم کمکی شروع حرکت از سربالایی‌ها HILL ASSIST
کاپوت فعال
ترمز تطبیقی
ستون جمع شونده فرمان
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک


تجهیزات
صندلی‌ها با پوشش چرمی – چراغ نقشه‌خوانی – سقف پانورامیک – استراحتگاه دست در میان صندلی‌های جلو- فرمان الکتریکی حساس به سرعت و با پوشش چرمی – تعویض دنده از پشت فرمان- صفحه نمایشگر لمسی به سایز 5.8 اینچ – شیشه عقب بخار زدا – سیستم روشنایی هوشمند به همراه سیستم روشنایی در روز و شیشه‌شور چراغ‌های جلو – چراغ‌های جلو از نوع زنون و عقب از نوع LED – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان- سیستم ورود بدون کلید (KEYLESS) – نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)
سیستم START/STOP – سنسورهای پارک جلو و عقب – دوربین دید عقب – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث – سوکت 12V برای سرنشینان جلو – سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
آپشن های سفارشی: سیستم صوتی HARMAN KARDON با خروجی 450 وات صندلی برقی با حافظه – گرم‌کن صندلی‌های جلو و…


قیمت
در امارات: 151,000 درهم
در آمریکا: 33,300 دلار (بهای پایه)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

51 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1657 دیدگاه) ,

    قیمت 33 هزار دلاررررر ؟؟!!!!!!
    همه با هم :
    الهی العفو ، الهی العفو ، الهی العفو …..

    پاسخ
    1. 7.ali
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      چند روزی هست که این ماشینو گرفتم. هر چی از خوبی و زیبایی داخل کابین بگم کم گفتم . از هر نظر عالیه 🙂

      پاسخ
    2. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      بیشتر از بررسی تخریب کرد.
      از چی ایراد گرف؟به چی نمره قبولی داد؟اصن بررسی بلد نیستن.

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (778 دیدگاه) ,

        با سلام
        دوست عزیز(Hitler)،اگر تمامی این متن را با دقت بخوانید می بینید که نویسنده (اماراتی) هم نکات مثبت این خودرو را درج نموده و هم نکات منفی آن را.و اگر نیت تخریب داشت بیشتر بر صفات منفی آن زوم می کرد در حالی که می بینیم غالب نوشته های متن بر ویژگی های مثبت این خودرو تأکید دارد.در ثانی،در بیشتر سایت های خودرویی مکانیزم نمره دهی به کار نمی رود و در بسیاری از آنها تنها به توصیف خودرو و کارکرد آن اشاره می شود.

        پاسخ
    3. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      ایوووول با این قیمت واقعا عاااااالیه،یعنی حررررف نداره

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل asa
    asa
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    عجب طراحی ، چه کلاسی ، چقدر داخلش زیبا و مدرنه !!!!! به امید دیدارش از نزدیک. الهی امین…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      فقط از بقل عقبش یکم ، فقط یکم تو ذوق میزنه که اونم اگه یکی از اینها بهم بدن نادید میگیرم….

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Farzad
      Farzad
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      درسته این ماشین عالی هست و از اسپورتیج بهتره ولی خوب دلیل نمیشه که اسپورتیج بد باشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل HELL CAT
        HELL CAT
        سوابق: (196 دیدگاه) ,

        نه نه منظورم این نبود دوست گرامی منظورم ترخیص گمرک بود که ما با همین قیمت باید اسپورتیج سوار شیم اصلا این دوتا تو یه کلاس نیستن که موتور اینو با اون ببین مسخرس

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل میلاد
    میلاد
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    وجدانی ،طراحی خوف انگیز CLS هیچ ربطی به طرح چیپ CLA نداره. (اشاره شده توی مقاله)

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      دوست عزیز،منظور نویسنده متن از این مطلب،خلق کلاس های جدید توسط مرسدس بنز بود و نه مقایسه بین CLA و CLS .چون این دو خودرو از محصولات سنتی بنز نبوده و بعدها به سبد تولیدات آن اضافه شدند و کلاس جدیدی را هم پایه گذاری نمودند.

      پاسخ
  4. Lambo
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    اصلا خاص نیست ففط اون ارم رو جلو پنجرشه که خاصش میکنه!

    پاسخ
  5. وحید
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    به به
    آمد بهار جان ها ای شاخه تر برقصا

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    ماشین بازها
    توجه توجه
    اگر دوس دارین که یه جا سفر کنید که انواع ماشین توش باشه برین ایروان پایتخت ارمنستان
    واقعا ماشین داره اول که از مرز رد می شین یکم نا امید میشین ولی وقتی بیاین تو ایروان انواع ماشین میبینین
    الان هم از ایروان دارم کامنت میدم

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل AliZeus
      AliZeus
      سوابق: (418 دیدگاه) ,

      برادر شاخشون دبی هستش!
      البته من الان دارم از واشنگتن کامنت میزارم 😀

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1657 دیدگاه) ,

        خوشا به حالت (( ای روستایی ))

        عبارت داخل پرانتز صرفا شوخی هست علی جان

        پاسخ
  7. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    این هم بعضی از ماشین ها ایروان:Mercedes benz g class, range rover evoqe, range rover sport, porshe cayen s, porshe cayene turbo, انواع مرسدس وبی ام دبلیو و رنج روور و……………………..

    پاسخ
    1. Maysam..laferrari
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      داداش مشکل “فقط” از تولید کننده های داخلی نیست ما مردم “خودمون خواستیم” که چنین بلایی به سرمون بیاد نمیخوام وارد جزئیات بشم … فقط کافیه به پیشرفت و توسعه ی کره ی جنوبی طی این چند دهه و وضعیت خودمون در این چند دهه نگاهی مختصر داشته باشی تا متوجه همه چیز بشی !

      پاسخ
        1. Maysam..laferrari
          سوابق: (215 دیدگاه) ,

          خیلی لطیف و ملایم از بیرون یه دستی کشیدیم روش :)) خوشبختانه دخول نکردیم به جزئیات وگرنه مثل دفعات قبل کامنت این بنده ی حقیر پاک میشد :))

  8. تصویر پروفایل Farzad
    Farzad
    سوابق: (181 دیدگاه) ,

    درسته 33 هزار دلار ولی پاش به ایران باز شه ……….
    همین بی ام دبلیو ای 8 چهارصد ملیون میشه ولی پرشیا خودرو از 2300000 به بالا میده

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Farzad
      Farzad
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      مرسدس بنز g class فول اپشن صفر 6 هزار دلار تو ایروان!
      پورشه کاین توربو اس 25 هزار دلار!
      من خودم رفتم قیمت کردم شاخام در اومد
      یعنی اصلا باورم نمیشد

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          امکان نداره آخه
          جی کلاس فرمونشم این قیمت نمیدن
          شاید قیمت اجاره بوده برای یک روز
          شایدم واحد پولو اشتباه دیدی
          چمیدونم ولی 6 هزار اخه جی کلاس؟!؟!؟!

        2. ساسان.م
          سوابق: (238 دیدگاه) ,

          داداش قیمت چپی و دور رنگش بیشتره ها 😀

  9. امیر.عارف
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تشکر از آقای کاویانی فعال . ماشین بسیار زیبا بادوام و کاربردیه با این مصرف کم برای استفاده روزمره بیشتر از ماشینهای خودمون میصرفه

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      پاسخ
  10. SINA NASERI
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    عالیه ولی 47 هزار دلار نمیرزه به طرز احمقانه ای گرونه
    یه همچین ماشینی را میشه با برند bmw و گلف با 30 هزار دلار خریداری کرد

    پاسخ
  11. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    در یک کلام عالیه فقط زیاد با پشتش ارتباط برقرار نکردم…
    ولی کابین عالیه واقعاً زیبا کار کردن.
    33000 تا برای این ماشین خیلی خوبه ولی خب بستگی به سیاست گذاری کمپانی هم داره.اگر مرسدس خواسته فروش زیادی رو برای این خودرو به ارمغان بیاره قیمت رو به این حد میرسونه.
    آقا رنگ قهوه ای بدنه با کابین چه قدر جذابه!خیلی عالی.

    پاسخ
  12. حمید
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    البته بنز برای مدل های سال 2015 اومده یه سری تغییرات جزیی توش داده،مثل عوض کردن فرمون ماشین،که البته عکس های بالا قدیمی و واسه همون 2013_2014 هستش.از دو تا چیز این ماشین واقعا خوشم اومده که تو اصلی ترین و مهمترین رقیبش یعنی X1 (البته اتاق جدید X1 که هنوز به بازار نیومده،منظورم همین اتاق قدیم هاست)وجود نداره،یکی کیفیت خیلی بالا و ظاهر فوق العاده این ماشینه،یکی هم قابلیت آفرود این ماشینه که وقتی چند تا عکس ازش تو وبسایت ستاره ایران و وبسایت های دیگه دیدم،تازه فهمیدم با اینکه کسی انتظار آفرود از این ماشین نداشت ولی بنز قابلیت های آفرود این ماشین رو هم خیلی بالا برده تا پاسخگوی همه سلیقه ها باشه.واقعا دمشون گرم کارشون درسته…چند تا عکس هم از E 2016 تو وبسایت motorauthorti منتشر شده،بی صبرانه منتظرم تا از نزدیک ببینمش،بنز کولاک قراره بکنه با E 2017،از عکس های جاسوسیش هم ابهتش نمایانه…

    پاسخ
  13. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    بهترین شرکت خودرو سازی جهان بنز
    همه محصولات بی نقص از کامیون گرفته تا اتوبوس،مینی بوس،suv،ماشین فرمول 1
    یه کلام محشر

    پاسخ
    1. fluid
      سوابق: (191 دیدگاه) ,

      فقط خدا کنه چراغ عقب ای کلاس شبیه اس و سی نشه چون واقعا الان هم کلاسیک هم با اصالت هم با ابهت
      اگه اینجوری بشه زیاد حال نمیکنم ولی ظاهرا از عکسای جاسوسی معلومه که داره میره تو همون مایه هایه اس و سی
      حتی به طراحی سی جدید هم با این همه قابلیت انتقادهایی شد که مثلا ابهت نسل قدیم نداره

      پاسخ
      1. حمید
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        !!!!!!شبیه چراغ عقب S نشه؟!!!! اون کسایی هم که اومدن ایرادات خیلی جزیی از S گرفتن اکثرا به خاطر فرم بدنه و چراغ جلوش بوده دوست عزیز،تو اول برو یک S رو مخصوصا S63 با رینگ های پنج پره رو تو همین کشور های همسایه ببین،همین نمای عقبش ابهتی داره که هیچ ماشینی نداره…

        پاسخ
  14. mohammad 7
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    33000 دلار، یعنی حدود صد ملیون،توجه داشته باشین وقتی شرکت انقدر قیمت میزنه صد در صد سود هم میکنه، ولی وقتی میاد ایران میشه 300 ملیون، لامصب این وارد کننده ها وقتی یکی از اینا بفروشن، به اندازه 20 برابر خود بنز سود میکنن، تازه با احتساب عوارض که به عنوان رشوه میدن به دولت. من موندم خودرو سازا و مسئولین ما چی پیشه خودشون فک میکنن، واقعا رودارن.

    پاسخ
    1. فردید
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      عزیزم قرار نیس فکر کنن
      طبق عادت عمل می کنن

      پاسخ
  15. SINA-GERMANY-PORSCHE
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    طرح چوب داخل داشبوردش واقعا زیباست و مجذوبش شدم البته از این که گفت ارگونومی مناسبی نداره کمی متعجب شدم…امیدوارم که یه روزی برسه ماهم بتونیم این که هیچ رنج روور و کادیلاک سوار شیم لیاقت ما سمند و پراید و چینی نیست…خواهشا جلو خودتونو بگیرید ماشین صفر نخرید به امید خدا این فرغون سازای عشق پول وطنی ورشکست بشن و انتقام خون عزیزامونو ازشون بگیریم…به امید زندگی بهتر…شاد باشید.

    پاسخ
  16. behzad
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    جاش تو ایران خالیه به نظرم میتونه فروش خیلی خوبی داشته باشه

    پاسخ
  17. مهدى
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سوال دارم
    با عرض سلام
    این ماشینو gla250 رو میتونم با قیمت ٢۵٠ میلیون پلاک ملى سوار بشم؟؟
    یا اینکه ٢۵٠ میلیون قیمت منطقه ازاده!!!
    بین gla و bmw 520 موندم…
    دوستان اگاه لطفا راهنمایى کنین.
    با تشکر

    پاسخ
  18. Rambod
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من gla ٢٠١۶رو تو کالیفرنیا خریدم ۴١٠٠٠$، 4matic هم نبود تازه( فروشنده اشنا بود و با کلى منت تخفیف این قیمت شد)، وقتى میگین ٣٣٠٠٠$ یعنى قیمت پایه و بدون هیچ اپشن
    صندوقش کم جا هستش بنظرم نسبت به suvها، ولى قدرت موتور و داخلش عالى هستش، مونیتورش هم تاچ و لمسى نیست که نوشته بودید هست، مدلهاى دیگه بنز هم تاچ نیستند، میخواستم Eبخرم گفتند قراره اتاق جدیدش بیاد منصرف شدم با اینکه مدلهاى بالاتر مثل gle 6.3 coup وgts که هیولایى بودندتست درایو کردم ولى وقتى gla رو بعدش نشستم تو ذوقم نزد و خوشم اومد و یه مشکىش رو خریدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.