تست و بررسی مرسدس بنز GLS مدل 2017

آیا GLS می‌تواند S کلاسِ شاسی بلندها باشد؟
زمانی که یک خودروساز نام خودروهای در حال تولید خود را تغییر می‌دهد بسیاری از ما دوست داریم تا زبان به شکایت بگشاییم چرا که تکالیف جدیدی برای ما ایجاد می‌شود و آن، به یاد سپردن نام‌های جدید است. حتی کسی که در کارخانه‌ی مرسدس بنز هم کار می‌کند، با به یاد سپردن نام جدید شاسی بلندها و کراس اوورهای این شرکت که با حروف GL شروع می‌شوند و سومین حرف نیز به سایز خودرو بستگی دارد، مشکل خواهد داشت؛ بنابراین، کلاس GL به GLS تغییر نام داده که درواقع یک S کلاس با لباس شاسی‌بلند است و در صدر دیگر شاسی بلندهای بنز که شامل GLE (همان ML سابق) و GLC یا GLK سابق قرار می‌گیرد.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
2017 Mercedes-Benz GLS-Class

مرسدس دو سال زمان را صرف با طراوت ساختن شاسی بلندهای خود کرده و این زمان‌بندی بهتر از این نمی‌توانست باشد. خودروهای کاربردی بنز با هر سایز، شکل، اندازه و چهره‌ای در این زمان داغِ داغِ داغ هستند! سال گذشته مرسدس 27700 دستگاه شاسی‌بلند فول سایز را به فروش رسانده که افزایش 4.2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. برای سال 2017، شاسی‌بلند لوکس GLS تنها یک فیس لیفت را تجربه کرده اما تغییر نام ممکن است افزایش فروش را در پی داشته باشد. این چیزی است که طبق گفته‌ی M. Bart Herring مدیر تولید مرسدس بنز آمریکا، برای GLE اتفاق افتاده است: “با نامی جدید ما باد موافقی را شاهد بودیم که اصلاً انتظارش را نداشتیم.”

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
2017 Mercedes-Benz GLS-Class

GLS همچنین از سودمندی فاکتور “جی” استفاده می‌کند: سابقه‌ی جی کلاس نمادین به سال 1979 بازمی‌گردد و هنوز هم بخش عمده‌ی آن به‌صورت دست‌ساز در اتریش ساخته می‌شود. دومین نسل GL کلاس در سپتامبر سال 2012 به بازار معرفی شد و شاسی‌بلند سال 2013 موتورترند لقب گرفت. GLS 2017 فیس لیفت شده در آلاباما ساخته می‌شود و همین ماه با دو مدل GLS450 و AMG GLS63 به میدان می‌آید و هفته‌ی بعد نیز GLS550 عرضه می‌شود.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
زمانی که مرسدس تأییدیه‌ی مصرف سوخت را از EPA دریافت کند، در اواخر امسال GLS350d (حرف d برای دیزل) را عرضه خواهد کرد. مرسدس امیدوار است که این مدل را در می یا ژوئن عرضه کند اما Herring می‌گوید که با رسوایی‌های دیزلی اخیر،EPA تست‌های بیشتری را نسبت به قبل انجام می‌دهد و دانستن زمان دریافت تأییدیه سخت است.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
نمای جلوی خودرو به منظور شبیه‌تر شدن زیاد به دیگر مدل‌های این خودروساز فیس لیفت شده است. در نمای عقب شاهد سپر، چراغ‌ها و اگزوزهای جدید (در برخی مدل‌ها) هستیم. این شاسی‌بلند تجهیزات جدید و استانداردی دارد. داخل کابین صفحه‌نمایش 8 اینچی جدیدی را خواهید یافت که از آخرین نسخه‌ی COMAND و اپل کارپلی استفاده می‌کند. سیستم اندروید اتو نیز در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد و به‌روزرسانی جدیدی برای نمای داخلی سالخورده ایجاد خواهد کرد. همچنین سیستم‌های ایمنی زیادی در این خودرو وجود دارند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم را بخوابانید و این موقع GLS 2656 لیتر فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد.


ما تقریباً همه‌ی مدل‌های مختلف GLS را در راه‌های پرپیچ‌وخم کلرادو و یوتا راندیم. GLS350d 4Matic مدل پایه است که از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل با 255 اسب بخار قدرت و 457 پاوند فیت گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو یک پوشش است و مرسدس هیچ‌گاه نسخه‌ی دیزلی را در امریکا تبلیغ نمی‌کند؛ اما برای آن‌هایی که مشتاق‌اند باید گفت که این نسخه 15 درصد فروش GLS را تشکیل می‌دهد.


این مدل با انتقال نرم قدرت، ظرفیت یدک کشی 3.4 تن و قیمت آغازی 67975 دلاری یک شروع خوب محسوب می‌شود. البته نسخه‌ی پر از آپشن حاضر در تست برچسب قیمت 92080 دلاری را نشان می‌دهد.


همه‌ی تریم ها سیستم چهارچرخ محرک 4Matic را به‌صورت استاندارد دارا هستند و همه‌ی نسخه‌های AMG از گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک جدید مرسدس استفاده می‌کنند که باعث بهبود 5 درصدی مصرف سوخت می‌شود. همچنین مورد جدید دیگر انتخاب دینامیک است که امکان انتخاب 6 حالت متفاوت گیربکس را فراهم می‌کند. با انتخاب حالت اسپورت سیستم تعلیق پایین‌تر می‌آید، فرمان سفت‌تر می‌شود و پاسخ‌های پدال گاز افزایش می‌یابد. به بخش تنظیمات در صفحه‌نمایش بروید و حالت دلخواه خود را ایجاد کنید: فرمان راحت و سیستم تعلیق سفت و اسپورت می‌خواهید؟ انجام شد! و گرافیک‌هایی وجود دارد که چگونگی تنظیمات و عملکرد خودرو را نشان می‌دهد.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
به مدل بالاتر GLS450 4Matic می‌رویم و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو را به جای قلب تپنده‌ی 8 سیلندر شاهد هستیم. این پیشرانه 362 اسب بخار قدرت و 369 پاوند فیت گشتاور تولید می‌کند. این نسخه محبوب‌ترین مدل است و تقریباً نیمی از فروش GLS را تشکیل می‌دهد. قیمت این مدل از 69625 دلار آغاز می‌شود اما مدل حاضر در تست تجهیزات بسیاری از چرم بهتر و ماساژورهای صندلی گرفته تا سیستم اطلاعات سرگرمی ممتاز و پکیج‌های کمک‌راننده‌ی زیادی دارد که قیمت را به 90450 دلار می‌رساند.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
زیبایی GLS این است که صرف‌نظر از چیزی که در زیر کاپوت قرار دارد، این خودروی 7 سرنشینه در راه‌های پرپیچ‌وخم بزرگ احساس نمی‌شود و تکان‌های بدنه‌ی زیادی هم ندارد. بخشی از این عملکرد به سیستم پیچش فعال و به‌منظور کنترل حرکات بدنه بازمی‌گردد. سیستم تعلیق بادی مرسدس که با کامپیوتر کنترل می‌شود هرگونه ناهمواری جاده را خنثی می‌کند. همه‌ی تریم ها قدرت کافی را ارائه می‌کنند اما تعریف شما از “کافی” می‌تواند متفاوت باشد.


اگر توانایی مالی‌اش را دارید مدل GLS550 با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.7 لیتری توئین توربو نیز انتخاب مناسبی است که 449 اسب بخار قدرت و 516 پاوند فیت گشتاور را در اختیارتان می‌گذارد. این شاسی‌بلند به آسانی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد بدون آنکه احساس کنید خیلی سریع می‌روید. قیمت آغازی این مدل 94775 دلار است اما با افزودن برخی آپشن ها قیمت آن به 99105 دلار رسیده بود.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class
اگر می‌خواهید که حکمران محله‌تان باشید، نسخه‌ی AMG GLS63 با نیروگاه 8 سیلندر 5.5 لیتری توئین توربو انتخاب اول و آخر خواهد بود. این خودرو با قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 561 پاوند فیتی، در مدت‌زمان 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حالت اسپورت پلاس، شتاب گیری دیوانه‌وار خودرو با صدای غرش پیشرانه در هم‌ آمیخته می‌شود. با معکوس کشیدن شاهد اوج عملکرد اگزوز و پیشرانه هستیم. این کار کمک می‌کند تا مصرف سوخت تخمینی 18/13.8/16.8 لیتر در هر صد کیلومتری این غول را نادیده بگیرید.


قیمت آغازی مدل ای‌ام‌جی 125025 دلار است و با اضافه شدن آپشن هایی همچون سایبان‌های ردیف دوم، قفل تریلر و نگه‌دارنده‌ی فنجان گرم و سرد شونده قیمت آن به 126880 دلار رسیده بود.


آیا مدل GLS65 نیز در آینده عرضه خواهد شد؟ Herring می‌گوید که هنوز در حال ارزیابی هستیم و در این نقطه برنامه‌ای برای تولید GLS کوپه وجود ندارد.
درمجموع فیس لیفت کردن مرسدس بنز GLS 2017 برای تبدیل این خودرو به S کلاس شاسی بلندها کافی نیست اما این خودرو در سگمنت شاسی بلندهای فول سایز یک پیشرو محسوب می‌شود و مقایسه‌ی آن با اسکالاد می‌تواند جالب باشد. ما انتظار نداریم که این خودرو در کلکسیون افراد معتبر دیده شود یا در موزه‌های خودرویی به نمایش درآید اما با داشتن آن مطمئناً لحظات خوبی در انتظار خریدار خواهد بود.

منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

29 دیدگاه

  1. Mohammadreza4060
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اگه دقت کنید متوجه میشد مرسدس همیشه یه قدم از بی ام دبلیو جلو تره برای مثال همین GLSکه هنوز رقیبی از سوی دوبرند لوکس دیگه المانی نداره و بی ام دبلیو گفته در اینده میخواد X7 رو معرفی کنه
    یا مثلا بی ام دبلیو هنوز رقیبی برا اس کلاسای کابریولت یا amg gt نداره
    فقط تنها ایراد که میشه به بنز این اسطوره دنیا ماشین سازی گرفت اینه که اجازه میده ماشیناش به صورت گسترده در بخش های خدماتی مثل تاکسی رانی و پلیس و … استفاده بشه

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      این نظر شخصی شماست مه میگی مرسدس یک قدم جلوتر از بی ام و است دوست عزیز.
      نمیشه به همین راحتی گفت این یا اون جلوتر

      پاسخ
      1. Mohammadreza4060
        سوابق: (37 دیدگاه) ,

        فک میکنم شما جلوتر بودن رو با بهتر بودن اشتباه گرفتین
        من نمیگم مثلاgle از x5 یا Q7 بهتره
        چون همشون تقریبا در یک سطحا و تفاوت کیقیتشون حداکثر 5 درصده
        بهتر یا بدتر بودن فقط به سلیقه شما برمیگرده (البته بین این سه تا برند)
        شما اگه خیلی کلی تر نگا کنی متوجه پیش کام بودن مرسدس میشی مثلا بنز ماهاست که ای کلاسو معرفی کرده و این طور نیست که صب کنه ببینه بقیه چکار میکنن ولی بی ام و و ائودی هنوز سری 5 و
        A5 رو معرفی نکردن

        پاسخ
        1. Archi KHAN
          سوابق: (1655 دیدگاه) ,

          جناب Mohammadreza4060
          به نظر شما اولین SUVکوپه را کدوم کمپانی معرفی کرد و کدوم کمپانی بقول شما دنباله رو بود ؟!!؟

        2. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          جناب Archi KHAN
          این حرفایی که میگید شاسی کوپه رو کی معرفی کرد و بقیه دنباله رو هستن بچه گانس به نظرم.
          اگه اینطور هست بی ام و هم سری 6 رو از روی سی ال اس ساخته ولی کسی نمیگه چرا ساختی .
          تو دنیای مدرن اونها به این چیزا کپی نمیگن .
          وقتی یه پلتفرمی تو دنیا معرفی میشه سریعاً همه کمپانی ها سعی دارن تو این سگمنت یه محصولی تو سبد محصولاتشون داشته باشن فرقی نمیکنه بی ام و مبدع اون باشه یا بنز یا هر کمپانی دیگه ای.

        3. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          به نظر من هردو عالی هستن.هم بنز هم بی ام و

        4. Archi KHAN
          سوابق: (1655 دیدگاه) ,

          جناب Lor Cezar
          اولا که شما به بزرگی خودتون ببخشید !
          در ثانی پس کمپانی پیش گام بودنش کجا بود ، بنز ؟!

        5. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          اولاً Lor نه Lord …
          دوما فکر کنم سبد محصولات مرسدس بنز و تنوع محصولاتش نشون دهنده پیشگام بودنش هست. تنها سگمنتی که مرسدس بنز از یه کمپانی دیگه الهام گرفته شاسی بلند کوپه هست والسلام.
          تکنولوژی و پیشگام بودن مرسدس تو مهندسی رو هم تو فرمولا1 که مادر تکنولوژی های خودروئی هست میتونید ببینید.

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3673 دیدگاه) ,

      این ایراد رو شما میگیری. بنز اتفاقا خیلی کار خوبی میکنه. من دلم میخواد لوگوی بنز رو روزی پنج بار ببینم.

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (33 دیدگاه) ,

      خیلی مطمئن نباش چون ابتدا بی ام دابلیو مدل ایکس6 پرفروش را به بازار معرفی کرد بعد بنز و دیگر کمپانی ها دارند کپی میزنند

      پاسخ
    4. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      خب درسته مرسدس مجموعه کاملتری داره و دلیلش هم اینه که ب ام و از اول فقط خودروی سواری و اسپورت تولید میکرده ولی تو همین یکی دو دهه تو سگمنت هایی محصول داده که مرسدس نبوده مثل سری آی، ایکس ۶، ام ۲، و …. و تو یه سری سگمنت ها هم راه مرسدس رو پیش گرفته مثل سری ۲ اکتیو/گرند تورر.

      پاسخ
    5. Limbo
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      بنده با حرفتون زیاد موافق نیستم . . .
      همونجور که BMW رقیبی برای GLS و یا AMG GT نداره، شرکت Mercedes-Benz هم رقیبی برای BMW-i8 و BMW-i3 نداره. یا مثلا BMW خط تولید موتور سیکلت داره ولی Mercedes-Benz نداره. اینجوری نمی شه قضاوت کرد. از طرفی به نظر من اصلا لزومی نداره که محصولات شرکت ها با هم همپوشانی داشته باشن. رقابت خوبه ولی نه همیشه. قرار نیست که یک شرکت برای رقابت با شرکت های دیگه برنامه و خط و مشی که در نظر گرفته رو عوض کنه. اگر بخواد خیلی عجولانه یه محصول رو صرفا برای رقابت به بازار بفرسته ممکنه اعتبار برند رو زیر سوال ببره

      پاسخ
    6. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      اصلا اینطور نیست فقط BMW احساس نیاز نکرده که ورود کند وگرنه بهترین محصول رو همیشه تولید می کند اگر برقی تولید کند بهترین می شود
      کامپکت باز بهترین می شود و همین طور ….
      حالا هم چون دیده بازار فول سایز ها خسته کننده شده می خواهد کلا یه حالی به همه بده

      ولی این gls یا gs سابق عجب هیولایی هستش واقعا حرف نداره

      پاسخ
  2. cadillac
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    من میخواستم به صورت ارس شماره این یا اسکالد esv را بخرم . آیا میتوانید راهنمایی نمایید. و تقریبا هر دو به یک قیمت به دست می آید(یعنی 99 هزار دلار

    پاسخ
    1. Erfan
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      دوست عزیز….
      مهندسی آلمانی حرف اول رو تو دنیا میزنه و به ازای پولی که می دی واقعا آپشن، قدرت، زیبایی، لوکس بودن و خیلی چیزای دیگه میگیری ولی این چیزای با یه هزینه پایین نمیشه نگه داری کرد مسلما هزینه بالاتری نسبت به کادیلاک خواهد داشت…
      ولی خیالت جمه که بنز سواری….
      کلام آخر اینکه اگه مشکل هزینه نگهداری نداری 100% بنز….

      The Best or nothing

      پاسخ
    2. ali
      سوابق: (1280 دیدگاه) ,

      اسکالید گزینه نفیسی هستش پیشنهاد من کادیلاک است

      پاسخ
  3. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    کادیلاک نگاه ها رو بیشتر به سمت خودش میچرخونه.
    ولی میگن بنز تو ایران نمایندگی داره که اینجوری بنز انتخاب معقولانه تریه
    و البته ستاره ی اشتوتکارته دیگه…

    پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    کار بنز حرف نداره. شاهکاره.

    پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    چقدر دکمه تو این ماشین هست.ادم دوس داره باهاشون ور بره

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      کارت درست شما

      پاسخ
  6. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    ببخشید کجاش بنز جلوتره؟ بی ام و i8 و i3 الان رقیبی دارن تازه تکنو لژیشون خیلی بالاست و بنز رقیبی برای اونا نداره و بی ام و i5 نیز به زودی وارد میشه و بدون رقیب است.

    پاسخ
    1. محمد حسین
      سوابق: (139 دیدگاه) ,

      BMW برای AMG GT رقیب داره؟ برای S کلاس کابریو چی؟

      پاسخ
  7. mans
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    آقا اگه اون مدل های که شما ذکر کردی تو محصولات بی ام و نیست در عوض x4 و x6 هم برای اولین بار بی ام و تولید کرد بعد بنز شروع به ساخت رقیب کرد در ثانی یه نگاه به ارزش دوتا برند بندازی و آماره فروش میفهمی کی جلوتره
    در یه توصیه میکنم به تمامیه کاربرا لطفا با تعصب به یه برند خاص نظر ندید این کار زیاد صورت خوشی نداره بیشتر بحث راه می افته تا پیشرفت

    پاسخ
  8. Vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    من از صفحه نمایشی که از داشبورد بیرون زده باشه بدم میاد انگار یه تبلتو چسبوندی اونجا شمام همینطورین؟

    پاسخ
  9. mohammad_fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    بحث رقیب و اینچیزا نیس اگه باشه بنز از همه شاخ تره.بنز =بهترین در کلاس خودش
    the best or nothing

    پاسخ
  10. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    چراغای عقب قبل فیس لیفتشو بیشتر دوس داشتم

    پاسخ
  11. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    اولین شاسی بلند زیبای تولید شده توسط بنز هست.بخاطر اینکه دریچه کولر دایره ای نیست و چراغ جلو و عقب زیباتر شده و جلو پنجره زیبا داره و پشت ماشین هم زیباست و اگزوز چهارتایی عقب هم زیباست.در کل نسبت به شاسی بلندهای قبلی بنز خیلی بهتر شد و طراحی بهتری داره

    پاسخ
  12. نت
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    هنوز میتونست بنز داشبورد رو زیباتر کنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.