ستاره هیبریدی! قدم‌به‌قدم با مرسدس C 350e پلاگین هیبرید 2016

مرسدس بنز C 350e هیبریدی ترکیبی رضایت‌بخش از قدرت و مصرف سوخت کم را ارائه می‌کند.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016

خودروهای پلاگین هیبرید واقعاً بیش از گذشته فراگیر شده‌اند. ب ام و با عرضه‌ی 330e تکنولوژی پلاگین هیبریدی را وارد کلاس خودروهای اجرایی کوچک کرد و حالا ما این شانس را داریم تا یکی از اصلی‌ترین رقبای آن یعنی مرسدس بنز C 350e را محک بزنیم.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
C 350e بر پایه‌ی C کلاس کنونی شکل گرفته اما به منظور کاهش آلایندگی و به دنبال آن کاهش مالیات‌های وضع شده از قدرت الکتریکی کمک می‌گیرد.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی 208 اسب بخاری خودرو با واحد الکتریکی 80 اسب بخاری همراه شده است. در حالت ترکیبی این دو خش قدرت 275 اسب بخاری و مهم‌تر از آن گشتاور 600 نیوتون متری تولید می‌کنند.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
حتی با وجود باتری‌هایی که اضافه‌وزن 200 کیلوگرمی را به خودرو تحمیل کرده‌اند، C 350e روی کاغذ نسبتاً سریع به نظر می‌رسد. مرسدس ادعا می‌کند که رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها در 5.9 ثانیه صورت می‌گیرد. این خودرو به اندازه‌ی برادر معمولی خود سریع بوده و سقف سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
خب موضوع اصلی اینجا آلایندگی دی‌اکسید کربن است. تست آزمایشگاهی مصرف سوخت در خودروهایی چون C 350e نقش مهمی داشته و مطمئن باشید که این خودرو تنها 48 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. این مقدار اندکی از آلایندگی 44 گرم در هر کیلومتر ب ام و 330e بیشتر است اما هر خودرو دارای کمترین میزان مالیات مربوط به آلایندگی‌ها هستند. C 350e همچنین در نسخه‌ی استیت هم عرضه می‌شود اگرچه که آلایندگی آن در سیکل رسمی بیشتر و برابر با 53 گرم در هر کیلومتر است.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
سیستم هیبرید توسط سوئیچی کوچک در پشت سیستم آشنای COMAND کنترل می‌شود. حالت‌های مختلفی در این بخش وجود دارند: حالت هیبرید ترکیبی از قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی و بنزینی را به کار می‌گیرد، حالت E مربوط به رانندگی به‌صورت کاملاً الکتریکی است و حالت E-save مقداری از شارژ را برای برخی حالت‌های رانندگی الکتریکی پیش رو حفظ می‌کند.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
حالت کاملاً الکتریکی برای استفاده در شهر به حد کافی سریع است و گشتاور لحظه‌ای از پیشرانه‌ی الکتریکی به دست می‌آید اما در سرعت‌های بالاتر اوضاع به‌طور قابل‌توجهی دگرگون می‌شود بنابراین فکر اینکه در راه‌های پرپیچ‌وخم بتوانید شانه‌به‌شانه‌ی تسلا مدل S حرکت کنید را باید از سر بیرون کنید!

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
در اکثر اوقات سیستم هیبرید کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و زمانی که موردنیاز باشد به نرمی وارد مدار می‌شود.

در حقیقت برخی مواقع تنظیمات هیبریدی مرسدس بهتر از سری 3 صورت می‌گیرد که این امر عموماً به این خاطر است که مرسدس کاملاً آرمان‌های چابکی هندلینگ رقیب خود را ندارد. مطمئن باشید شما می‌توانید در هنگام عبور از پیچ اضافه‌وزن 200 کیلویی C 350e را احساس کنید. این خودرو به اندازه‌ی برادران بنزینی و دیزلی خود در پاسخ دادن سریع نیست اما به عنوان یک کروزر آرام‌بخش خوب عمل می‌کند. سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود داشته و درحالی‌که سواری خودرو کاملاً خونسرد نیست اما حتی با وجود رینگ های 18 اینچی در نمونه‌ی تست شده، C 350e در راه‌های ناهموار کاملاً با اعتمادبه‌نفس مشاهده می‌شود.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
اما در رابطه با نقاط ضعف این خودرو باید به کاهش فضای صندوق‌عقب اشاره کرد. مجموعه‌ی باتری‌ها باعث شده تا ظرفیت صندوق از 480 به 335 لیتر کاهش یابد اما نسبت به ب ام و عملکرد بهتری است. مورد بعدی مصرف سوخت واقعی C 350e است. شما می‌توانید آلایندگی کم و مصرف ادعایی 2.1 لیتری آن را فراموش کنید زیرا حتی با دسترسی عادی به سوکت شارژ نیز در بهترین اختلاف مصرف سوخت چند لیتری را خواهید داشت.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
مثل همیشه کیفیت بالایی را در این خودرو مشاهده می‌کنید. C 350e نیز کابین خوب مدل عادی را داشته و از آنجایی که این خودرو تنها با تریم اسپورت عرضه می‌شود شاهد لیست تجهیزات معقولانه و زیادی هستیم. از جمله تجهیزات می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم تهویه دو ناحیه‌ای اشاره کرد.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016
مرسدس بنز C 350e بهترین سدان اجرایی کوچک نیست اما قطعاً ارزش نگاه کردن برای خرید را دارد. کیفیت کابین خودرو واقعاً بالاست و این یک کروزر راحت و سریع بوده و مالیات کمتری را نیز به خاطر آلایندگی کمتر به مالک تحمیل می‌کند. خودروهای پلاگین هیبرید هنوز کاملاً بالغ نشده‌اند اما این خودرو شاهدی برای قوی‌تر شدن آن‌ها در آینده است.

Mercedes C 350e plug-in hybrid 2016

مشخصات مرسدس بنز C 350e

قیمت: 36400 پوند (با مشوق‌های دولتی)
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو به همراه واحد الکتریکی
گیربکس: 7 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت/گشتاور: 275 اسب بخار/600 نیوتون متر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
مصرف سوخت: 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

17 دیدگاه

  1. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    من عاشق پلاگین هیبریدام امید وارم حالا نه این اما انواع خودرو های کم مصرف با قیمت خوب وارد بشن
    زمستون شروع میشهو خدا بداد تهرانی ها برسه

    پاسخ
    1. XmanSHP9
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      2.1 لیتر در 100km !!!!!!!!!!
      دوربین مخفیه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
      موتور من مصرفش از این بیشتره!!!!!!!!

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        فکرنکنم اینقدر هم کم باشه اونم با این قدرت و گشتاور

        پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      هیچی نمیشه گفت
      واقعا عالیه

      پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    من اهواز هستم و به خاطر ازاد بودن تردد ماشینهای روز دنیا اینجا زیاد هست. یه روز جلوی من با فاصله 20 متری دوتا مرسدس مشکی مدل 2015 بود تو ذهنم گفتم دوتا سی کلاس مشکی پشت سر هم دارن حرکت میکنن اما در کمال تعجب وقتی از کنارشون رد شدم دیدم یکی از اونها اس کلاس هست و با خودم گفتم خاک بر سر مرسدس که نمای عقب اس کلاس رو جوری طراحی کرده که تو یک نگاه فکر میکنی ماشین ارزون قیمتی مثل سی هست و حتی از نظر ابعاد هم از زاویه پشت نمیشه تفاوت رو فهمید. الان ک نمای پشت e کلاس رو دیدم یاد اون صحنه افتادم

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      شما مثبت باش و بگو مرسدس چه خوبه که خودروی ارزونش رو در حد اس کلاس طراحی کرده! در ضمن تفاوت اندازه این دو خودرو کاملا واضحه که کدوم اس هست و کدوم سی !

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      اس کلاس واسه خودش ابهتی داره چطوره اشتباه گرفتی 😂یه جور میگی ارزون قیمت مو به تن ادم سیخ میشه سی کلاس واسه خودش دنیای داره اصلا تو دسته باقالیا جا نمیگیره

      پاسخ
    3. علي
      سوابق: (67 دیدگاه) ,

      لطفاً این حرف منا بی ادبی قلمداد نکنید، ولی مشکل از قدرت بینایی شما هست نه از مرسدس، چون همین الانم سی کلاس مقاله که به کرار قید شده چه با عکس چه با حروف را به اشتباه ایی کلاس دیدید.

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        خواسته ایراد بیخودی بگیره

        پاسخ
  3. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    نمیشه از این مشوقهای دولتی برا ما هم بگذارند بریم بنز أرزان. قیمت بخریم

    پاسخ
  4. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    من خوزستانیم و حرفای کاربر بنام مهدی در مورد بنز رو تایید نمی کنم.

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    شما وقتی از نزدیک نه از روی عکس اس کلاس رو از نمای عقب دیدین متوجه میشین ابهت یه کلاس اشرافی و گرون قیمت رو نداره بنده هم تو کامنت قبل عرض کردم خدمتتون به خاطر نوع طراحی قسمت عقب این ماشین به هیچ وجه عریض به نظر نمیرسه و از فاصله 20-30 متری اگه زوم نشین متوجه تفاوت ابعاد هم نمیشید. اینجا شما یه مرسدس سی کلاس 2015 سفارش امریکا که عموما تصادفی هستن و ترمیم شدن رو میتونید با 80-90 بخرید واسه این گفتم ارزون قیمت

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    این رنگش چه دلبری می کنه 😍 لعنتی بوی چرم صندلیا رو میشه حس کرد 😊

    پاسخ
  7. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    مثل همیشه مرسدس جای هیچ حرفی برای گفتن نگإاشته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.