مرسدس بنزهفته نامه

بررسی کامل کانسپت مرسدس-مایباخ ویژن 6

دومین تلاش دایملر برای احیای برند مایباخ چیزی بیشتر از اضافه کردن طول و دو بالش به صندلی عقب مرسدس بنز S کلاس نبود. نظر ما این است که برند قدیمی و پرافتخاری مثل مایباخ سزاوار چیزی بیشتر از دو بالش راحت است و اگر دایملر قصد دارد بار دیگر با مایباخ به‌عنوان یک برند فوق لوکس آلمانی به رقابت با دو برند سوپر لوکس بریتانیایی یعنی بنتلی و رولزرویس بپردازد باید یک هویت مستقل و منحصربه‌فرد برای آن ابداع کند. بااین‌حال مرسدس بنز چند وقت پیش در گردهمایی پبل بیچ ۲۰۱۶ کانسپت خارق‌العاده‌ای را با نام مرسدس-مایباخ ویژن ۶ معرفی کرد که هرچند همچنان لوگوی مرسدس را بر پیشانی خود دارد اما به‌خوبی نمایانگر شکوه مایباخ است. این کانسپت که به‌اختصار آن‌را ویژن ۶ می‌نامیم، یک خودرو تمام الکتریکی با تکنولوژی بالا است که در طراحی آن از کوپه‌های فوق‌العادهٔ دههٔ ۳۰ میلادی الهام گرفته شده است. حال در ادامه به بررسی کامل این کوپهٔ کانسپت خارق‌العادهٔ آلمانی می‌پردازیم.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-03

طراحی بیرونی

برای درک ابعاد عظیم این خودرو باید یک بطری کوکاکولا را روی کاپوت آن قرار دهیم تا بتوانید با مقایسهٔ ابعاد آن پی به عظمت ویژن ۶ ببرید. باوجودی که طول این خودرو ۵.۷ متر است اما مرسدس بنز می‌گوید عدد «۶» در نام آن اشاره به طولش دارد هرچند که ویژن ۶ سه دسی‌متر کوتاه‌تر از این عدد است. مرسدس-مایباخ ویژن ۶ طولی دقیقاً برابر با SUV غول‌پیکر شورلت سابربن دارد درحالی‌که با عرض ۲.۱ متر عریض‌تر از سابربن است و حدود ۳.۸ سانتیمتر بلندتر از یک پورشه ۹۱۱ است. رینگ‌های آن که در پشت سپر آئرودینامیک خودرو پنهان شده‌اند ۲۱ اینچ قطر دارند و ستارهٔ سه پر مرسدس را در مرکز خود حمل می‌کنند.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-01

این خودرو دارای جلوپنجره‌ای بزرگ با خطوط عمودی است که سبک جدیدی در جلوپنجره‌های مایباخ ایجاد کرده است. این جلوپنجره به‌طور کامل با کروم پوشیده شده است. البته از این فلز در دیگر قسمت‌های خودرو همچون اسپلیتر جلو، لبهٔ رکاب‌های جانبی و اطراف پنجره‌ها هم استفاده شده است. یک طرح نیزه مانند نیز فضای سادهٔ جانبی خودرو را تا حدودی شکسته و قسمتی از آن روی درهای گالوینگ قرار گرفته است. یک خط نازک کرومی هم از کنار چراغ‌های جلو آغاز شده و به چراغ‌های عقب ختم می‌شود. در کل ویژن ۶ از ویژگی‌هایی در طراحی برخوردار است که برای اولین بار در این کوپۀ مایباخ ارائه شده‌اند و به همین دلیل شخصیت متمایزی نسبت به محصولات مرسدس بنز پیدا کرده است.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-0c

داخل

داخل مایباخ دقیقاً همان چیزی است که از یک ماشین با قوای محرکهٔ آینده‌نگر انتظار می‌رود. اطلاعات موردنیاز راننده از طریق یک نمایشگر سربالای عریض روی شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آیند و صفحه آمپر خودرو نیز درواقع یک نوار شیشه‌ای لمسی است که تا روی درها و قسمت صندلی‌های عقب امتداد یافته و باز و بسته کردن درها هم توسط آن انجام می‌گیرد. طراحان داخلی مرسدس این ماشین را به‌صورت یک کوپهٔ فوق لوکس دونفره یا ۲+۲ طراحی کرده‌اند. بین صندلی‌ها نیز یک تونل مرکزی شفاف قرار گرفته که جریان انرژی خودرو را نشان می‌دهد.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-18

داخل خودرو مجهز به سنسورهای بدن شده است که بر عملکردهای حیاتی بدن انسان نظارت دارند. بااین‌حال در این کابین مملو از تکنولوژی‌های فانتزی، در بالای فرمان ویژن ۶ همچنان دو نمایشگر آنالوگ دیده می‌شود. بسیاری از قسمت‌های اتاق ازجمله بالای داشبورد و پانل‌های داخلی درها با چرم پوشیده شده و کف کابین هم از چوب نارون ساخته شده است. این امر یک نمای لوکس معمولی از دوران پیش از دیجیتال به اتاق ویژن ۶ بخشیده است و هنگامی‌که به داخل خودرو نگاه می‌کنیم به زمانی برمی‌گردیم که خودروهای لوکس قدیمی متولد شدند.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-20

قوای محرکه

ویژن ۶ یک خودروی تمام الکتریکی است اما چرا؟ شاید چون پبل بیچ در کشور تسلا واقع است! و یک سؤال دیگر، اگر این خودرویی الکتریکی است پس برای چه به کاپوتی به‌اندازهٔ میز کنفرانس یک مدیرعامل نیاز دارد؟ در زیر این کاپوت علاوه بر چمدان چه چیز دیگری وجود دارد؟ بگذریم؛ ازآنجایی‌که ویژن ۶ یک خودروی کانسپت است، منبع انرژی آن می‌تواند هر چیزی باشد از انرژی خورشیدی گرفته تا یک رآکتور هسته‌ای از رده خارج روسیه. بااین‌حال مرسدس در این خودرو قوای محرکهٔ محافظه‌کارانه‌تری را انتخاب کرده است و آن چهار موتور الکتریکی است که درون چهارچرخ خودرو نصب شده و مجموعاً ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. قوای محرکه‌ای که نه‌تنها هوشمندانه بلکه راحت هم هست و قبلاً در مدل SLS AMG الکتریکی هم مورداستفاده قرار گرفته است. مرسدس میگوید این موتورها نیروی کافی برای رساندن ویژن ۶ در کمتر ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر را دارند درحالی‌که حداکثر سرعتی برابر با ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را نیز برای آن فراهم می‌کنند.

انرژی این موتورها هم توسط پکیج باطری‌های ۸۰ کیلووات ساعتی که در کف خودرو نصب شده‌اند تأمین می‌گردد و بردی بیش از ۳۲۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ ارائه می‌کنند. همچنین در این مجموعهٔ پر از نوآوری، مایباخ از سیستم شارژ ترکیبی (CCS) جهت شارژ سریع باطری‌ها استفاده کرده است. دایملر یکی از حامیان این سیستم شارژ در اروپا به‌عنوان جایگزینی برای سیستم سوپرشارژ اختصاصی تسلا است. گفته شده است که ویژن ۶ از نسخه‌های آیندهٔ این سیستم شارژ با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند درحالی‌که ظرفیت فعلی شارژهای CCS تنها ۵۰ کیلووات است. این در حالی است که شبکهٔ شارژهای تسلا در حال حاضر ظرفیت ۱۳۵ کیلوواتی دارند. بااین‌حال مرسدس بنز می‌گوید با تنها ۵ دقیقه شارژ کردن ویژن ۶ با شارژرهای سریع، انرژی موردنیاز برای پیمودن صد کیلومتر تأمین می‌شود.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-07

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    اینو به من بدن دیگه از دنیای خودرو هیچ چی نمیخوام.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      Viva German & Italian Cars

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      خیلللی کم اشتهایی!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. new great britain

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    جلوش که خیلی عالیه انگار چشماشو نیم بند کرده یه جورایی تیز بینیشو میخواد به رخ بکشه.
    نمایه خارجیش همین الان میگم جایزه بهترین طراحی قرن رو میبره.
    داخلش که اصلا فضایی.مشخصات فنیش برای یه ماشین لوکس حیرت انگیزه 740 اسب بخار!!!!!!
    یعنی باید گفت هایپر کار لوکس نه فقط لوکس.
    مرسدس مزده زحمتشو گرفته به هیچ عنوان شرکت متعصبی نیست عینه ب ام و.
    با مک لارن همکاری مهندسی میکنه(slr) .کله مهندسی فرمول یکشو میده به انگلیسیا و…
    به هیچ عنوان متعصب نیست.میبینید که چه غوغایی کرده.
    از اون طرف ب ام و اگه مهندسی رو به طور وسیعی تو زیرمجموعه لوکسش(رولز رویس) به عهده خوده اون شرکت میزاشت و فقط سرمایه گذاری میکرد الان باور کنید رولز رویس ماشین هایی شاید بهتر از این مایباخ تولید میکرد.ولی ب ام و هم متعصبه هم ریسک ناپذیر فقط میخواد بگه منم منم.
    حتی کانپست آینده رولز رویس هم مقابل این حرفی برای گفتن نداره.تا وقتی ب ام و این رویکردشو تغییر نده مرسدس همیشه بهترینه.با فاصله.
    من خیلی رک بگم از شرکت های ب ام و و فولکس متنفرم چون خیلی منم منم میکنن.
    آئودی که سر به زیره و کاره خودشو میکنه.مرسدس هم که توضیح دادم.
    پورشه هم که نیازی به تعریف نداره.همین سه تا رو از آلمان دوست دارم البته چندین بار گفته بودم.مرسدس رو خیلی بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      مرسدس یک کمپانی پیشرو هست . بایدم چنین باشه رفتارش.
      به جرات میتونم بگم هیچ کمپانی در دنیا سبد محصولاتش به کاملی مرسدس بنز نیست.
      تراک داره ، شاسی بلند در هر سایزی داره ، سواری در هر سایز ، کوپه ، کانورتیبل ، گرند تور ، هاچبک ، کراس اوور ، تریلر کشنده ، و انواع خودرو
      واقعا که :
      The Best Or Nothing

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      جالبه
      BMW به خاطر این متعصبه که به رولزرویس کمک نکره که رقیبی برای مایباخ ویژن 6
      تولید کنه!!!!!!!
      حالا اگه BMW خودرویی رو تحت برند رولزرویس برای رقابت با مایباخ تولید میکرد میشد خودروساز خوب
      .
      .
      .
      اتفاقا اینجوری خوبه چون اگه BMW خودرویی با برند رولزرویس برای رقابت با مایباخ تولید میکرد اونوقت همین شماها می گفتید
      رولزرویس خودرویی تولید کرده که برتر از مرسدسه پس رولزرویس برتر از مرسدسه و از این دست نظرات مشمئز کننده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        مهران جان….
        به قول نقره خانم در فیلم آتش بس 2 :
        تِیک ایت ایزی!!
        .
        .
        بی خیالل.
        حوصله داری ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. new great britain

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        من گفتم اگه bmw فقط سرمایه گذاری میکرد و کار مهندسی رو میداد به رولز رویس بهتر نتیجه میگرفت نمونش جگوار لندروور.
        نمونه برعکسش ام جی.
        وقتی موتور رو خودت بسازی تکنولوژی رو خودت بسازی موارد ایمنی رو باز خودت بسازی.اونوقت دوخت و دوز رو بدی به شرکتی مثل رولز رویس اسم این تمسخر و تعصب نیست؟؟؟؟به طور غیر مستقیم ب ام و داره توهین میکنه به اصالت رولز رویس.
        هرچند مدل کولینان و فانتوم جدید براساس پلتفرم خوده رولز رویس و از جیب خودشون داره ساخته میشه.
        اینم یادت نره اون موقعی که رولز رویس سیلور گوست که یه ماشینه 6 سیلندر خطی بود رو تو سال 1906ساخت و هنوز سال تموم نشده بود جایزه بهترین اتومبیل جهان رو گرفت(میدونستن دیگه تو اون سال همچین ماشینی ساخته نمیشه) ب ام و اصلا به وجو نیومده بود.
        از همون دوران رولز رویس جزء مقاوم ترین و لوکس ترین ماشین های دنیا بود.
        اگه اوضاع خوب پیش میرفت شاید این رولز رویس بود که ب ام و رو میخرید.
        ببین مهران اگه bmw کاره مهندسی رولز رویس رو به طور کامل بهشون میداد مطمئن باش من ازش تعریف میکردم.و مطمئن باش اون حرفی که گفتی هم نمیگفتم (نظرات مشمئز کننده)اگه خودرویی واقعا در مقابل یه ماشینه انگلیسی مورده علاقم قرار بگیره و بهتر باشه مطمئن باش میگم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Monster_Alm

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          new great britain عزیز تا فردا صبح هم دلیل های واقعی بیاری این دوستان آلمانی پرست متعصب میزنن تو خاکی پس بهتره فقط نظر زیبای خودتو بذاری و ما لذت ببریم….چون بحث کردن بی فایده….
          mehran جان شما درست میگی…هیچکس هیچی نمیدونه فقط شما میدونی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehran911

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        من نمی دونم مشکل شما چیه ؟؟؟؟؟
        من از طرف bmw از شما و رولزرویس معذرت می خواهیم که شما رو از فلاکت و ورشکستگی نجات دادیم و بهترین موتور های دنیا رو ( باتوجه به این که bmw بهترین موتور های جهان رو میسازه ) به همراه مهندسی برتر آلمانی در اختیار شما قرار دادیم تا شما به سودهی برسید و بتونید سروسامانی به خودتون بدین و روی پای خود بایستید اگر امکانش هست شما و رولزرویس به بزرگی خودتون ببخشید که نگذاشتیم منقرض بشین .
        .
        ببخشید که bmw نمیدونه با برندی مثل رولزرویس که بهترین زیباترین ورشکست نشده ترین ! برند خودروساز دنیاست چجوری رفتار کنه .
        bmw معذرت می خواهد که قبلش نظر شما رو به عنوان بزرگ سهام دار خودروهای بریتانیایی و مغز متفکر این حوزه نپرسید !
        .
        .
        .
        .
        .
        آخه برادر من شما از خودروسازی آلمان چی می دونی ؟؟؟؟؟؟
        .
        داری رولزرویس سال ۱۹۰۶ رو به رخ من میکشی که چی بشه ؟؟؟؟
        .
        برو لیست برترین خودروهای سال رو ببین چند تا انگلیسی پیدا میکنی چندتا آلمانی
        برو لیست برترین پیشرانه های جهان رو
        ببین ، ببین چندتا انگلیسی پیدا می کنی .
        .
        برو ی نگاه به آمار جی دی پاور و کانسومر در چند سال اخیر بنداز ببینم از انگلیس چی پیدا میکنی
        .
        برو ی نگاه به اختراعات صنعت خودروسازی بنداز ببینم در مقابل آلمان چی از انگلیس پیدا می کنی
        .
        جالب اینجاست که من اینهمه از تاریخ ننگ آور خودرو های انگلیسی گفتم اما متوجه نشدی .
        .
        مشکل شما اینه که مرسدس مدل فوق لوکس و مدرن و فوق العاده زیبای مایباخ ویژن ۶ رو تولید کرده
        اما انگلیس با اینهمه ادعا حتی مدلی برای رقابت نداره و حالا شما شروع کردی به ایراد گرفتن از bmw و فولکس !!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Monster_ Alm

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          عزیز بی ام دبلیو ارث پدر شما نیست رولز رویس هم ارث بنده نیست…من نظرم اینه که فقط یه چیز دوستان زیر مطالب خوذروهای آلمانی باید در جواب متعصبین باید نوشت اونم اینه : اینجا ما همه گلابی فقط شما ها درست میگین. وسلام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. TRX

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (317 ديدگاه)

        مهران جان حرفت رو قبول دارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. بنتلی

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مهران جان کانسپت رولزرویس ک چن وقت پیش معرفی شد رقیبه اینه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          کانسپت رولزرویس در حد یک رندره
          .
          در حالی که این خودرو مشخصات فنیش هم اعلام شده !!!!
          .
          جالبه چیزی هنوز معلوم نیست دقیقا چیه رو داری با این مقایسه میکنی آخه این کجاش رقیب اونه !!!
          برای معرفی کانسپت رولزرویس حداقل ( کمترین زمان ممکن ) باید تا ۲۰۳۰ صبر کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ELEMENTO

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      شما دقت کن :
      من ؛ خودت ؛ میلاد ؛ و بقیه ی آلمانی باز ها نهایت به ماشین آلمانی و صنعت آلمان علاقه داریم.
      این دوستمون حتی username اش هم انگلستان هست. Great britain forever !
      نشد یک بار به یک بهونه ای نزنه تو سر انگلستان و بقیه ی کشور ها و صنایعشون رو تحقیر نکنه.
      من خودم این کامنت دوستمون رو اول سطحی خودم.
      الان با دیدن کامنت شما متوجه شدم.
      .
      نه واقعا چرا ؟؟
      بازی کامپیوتری اولیش انگلیسی
      استودیو اولیش انگلیسی
      بازیگر انگلیسی
      سازنده ی chip انگلیسی
      کارگردان انگلیسی
      ماشین انگلیسی
      یوزرنیم انگلیسی
      اسم پروفایل انگلیسی
      احتمالا پسورد هم انگلیسی….
      .
      من اسم 10 شرکت آلمانی رو بلد نیستم.
      .
      .
      قصد جسارت ندارم.
      ولی این همه طرفداری الکی برای چیه ؟!
      مگه دولت انگلستان به شما حقوق میده ؟
      .
      .
      .
      باور کن شروع کننده ی همه ی بحث های انگلستان و آلمان همین دوستمونه.
      هر بحثی نگاه کنی استارتش با کامنت های ایشون شروع شده.
      مثال سادش رو دیشب در صفحه ی استون مارتین گفتم…
      .
      .
      بس کن این کامنت ها رو.
      .
      .
      شاید خودت فکر میکنی کارات باعث محبوبیت بیشتر انگلستان و صنایعش میشه.
      ولی باور کن اگر قبل از کامنت هات انگلستان سومین کشور محبوبم بود الان بیستمین هم نیست.
      این کارات فقط باعث نفرت پراکنی میشه.
      منظورم نفرت از خودت نیست.
      قصد جسارت ندارم.
      .
      .
      خواهشا تمومش کن.
      بعد ببین بحثی در پدال داریم یا نه
      باور کن ما دیگه خسته شدیم …
      .
      ِ.
      نصف دوستان سابق در پدال رو شما فراری دادی ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نشد شما یک بار به یک بهونه از انگلستان تعریف نکنی و نزنی تو سر آلمان و صنایعش رو تحقیر نکنی.
        .
        .
        .
        .
        اینکه میگی کل صنعت فرمول 1 مرسدس رو داده به انگلیسی ها
        یعنی قبل از جشن پیروزی مرسدس میخوای تمام افتخارش رو به نفع بریتانیای کبیر مصادره کنی.!
        واقعا انزجار آوره !
        .
        .
        .
        اسم Great Britain رو خود انگلیسی ها دیگه استفاده نمیکنن.
        چون میدونن دیگه وجود نداره.
        مثل اینکه من به ترکیه بگم امپراتوری عثمانی !
        به ایتالیای بگم روم کبیر
        به روسیه بگم شوروی بزرگ
        به چین بگم امپراتوری هان
        .
        .
        دوره ی Great Britain در قرن 17 تا 20 بود.
        شما میگی New great Britain Forever !
        تموم شده و رفته.
        همونطور که امپراتوری آلمان تموم شده و رفته….
        الان همه از UK استفاده میکنن.

        .
        .
        .
        منم جایی غیر از پدال ندارم برم.
        ولی خب …
        .
        .
        من نمیدونم این سایت چرا اینطوری شده ؟!
        چه بلایی به سر پدال سال93 اومده.
        واقعا تعجب میکنم.
        فکر میکنم هیچ جا نبودن بهتر از بودن در جایی هست که به آدم بد بگذره !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. new great britain

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مجید خیلی تند با من حرف زدی خیلی آروم باهات حرف میزنم.(اگه پدال لطف کنه چاپ کنه.)
          اولا من تا حالا به کسی توهین نکردم.(به قل خودت)اگرم بوده شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نبوده.
          عینه بعضی ها نیستم که بگم نرود میخ آهنی فرو در سنگ(اشاره به نفهم بودن).
          تا حالا خیلی توهین شنیدم یکی گفته برو یوگا آروم بشی کی دیگه گفته برو دکتر خودته نشون بده و…………
          ولی من باز جوابشون رو ندادم.(تا اونجایی که تونستم مگر در گذشته)
          من یه بار گفتم خسته شدیم بس که لامبو باخت.شما هزار بار از مک لارن ایراد گرفتی گفتی هیچ عددی نیست و……….
          تو بحث هایپر کار استون باز این شما بودین که به تمسخر گرفتین.
          به لندروور دیسکاوری جدید گفتی ماهیندرا و………
          و خیلی از موارد دیگه که خودت بهتر میدونی.
          آره من هر چی میگم از رو دلیل و مدرک میگم مشکله شما چیه؟
          بیام عینه اون کاربره فقط بگم فلان ماشینه آلمانی جلوش شبیه اردک خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          من گفتم خودم تو گذشته نظرات خیلی بدی میزاشتم.الانم اینایی که میگم فقط نظره شخصیمه.
          اسم پسوردم انگلیسی نیست.
          ممکنه اسمم عکسه پروفایلم و یوزرم انگلیسی باشه.ولی عینه بعضی ها نیستم که هیچ کدوم از این ها رو ندارن ولی متعصب آلمانن میگنن:ما اسم و عکسه پروفایلمون آلمان نیست پس معصب نیستیم.من عادت ندارم چند شخصیتی باشم.من روراستم.
          اگه دقت کنی توالمپیک متوجه اسمه great Britain میشی و خیلی از ورزش ها از همین اسم استفاده میشه و مرسومه. uk هم درسته.
          اون بازیه کامپیوتری هم اول گفتم ولی به معنای اول بودن ذاتی نبود شما بد متوجه شدی.
          دیگه نمیدونم چی بگم خیلی از کاربرا بدتر از من حرف میزدن(در گذشته) و حال.شما چرا به اونا چیزی نمیگی؟
          واقعا متاستفم.
          نخیر من از هیچ کشوره خارجی حقوق نمیگیرم.
          این طرزه حرف زدنتون واقعا بده.
          اگه فکر میکنی که من باعث دور شدن کاربرا هستم باشه دیگه کمتر کامنت میزارم خیالت راحت بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Das Beste Oder Nichts

          ۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          نه great britain جان
          ما میخوایم شما باشی
          هم شما
          هم مجید
          هم مهران
          /
          چند بار گفت جسارت نباشه
          /
          قبول کن خیلی انگلیسی هستی
          به شکل خیلی موذیانه ( از روی دوستی میگم منظورم ناقلا و زیرک هست ) از انگلستان دفاع میکنی.
          هر کسی متوجه نمیشه
          /
          اگه برات مقدوره اسم پروفایلت رو عوض کن.
          اسم ماشین مورد علاقت یا … بذار.
          خیلی بهتره.
          یادش بخیر میلاد هم به خاطر اسم پروفایلش همیشه با بقیه بحث میکرد. البته بحث های جالب.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Monster_Alm

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          new great britain عزیز پدال بدون نظرات زیبات بی فروغه قبلا دوستان اشاره کردن…آقای مجید عزیز عادت کردن به توهین کردن و جالب اینجاست هرکس جواب ایشون بده به اصطلاح اون طرف رو بی شخصیت و نفهم خطاب میکنن…قبلا گفتم الان هم میگم استفاده از سایتی که برای همه هست نیاز به فرهنگ سازی داره که متاسفانه در ایران فرهنگ استفاده = صفر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بنتلی

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          Great britainعزیز کاملا باهون موافقم…
          .
          .
          .
          .
          من قبلا هم گفتم بازم میگم ک همه خودروهای مورد علاقم انگلیسی نیس ولی اینو انکار نمیکنم بخش بزرگی از خودروهای مورد علاقم انگلیسی هستن و معتقدم ک یه ماشین باز واقعی خودروهای مورد علاقش محدود ب یه شرکت یا کشور نمیشه…بگذریم…تو این سایت چن نفر سوهان اعصاب من بودن و هستن…باور کنید من قبلا انقد رو خودروهای انگلیسی زوم نمیکردم با اینکه اون موقع بازم از خودروی انگلیسی خوشم میومد …اینو هم بگم ک کامنت همون چن نفر باعث شده علاقم ب خودروهای آلمانی کم بشه… البته هنوز هم از بعضی خودروهای آلمانی خوشم میاد…باااور کنید برام مهم نیس ک یه خودرو ساخت کدوم کشوره ولی توی یه بحثایی گیر کردم ک نمیتونم جوابشونو ندم…بعضی دوستان اصلا تصور درستی از خودروسازی انگلیس ندارن …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بنتلی

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان تو صفحه استون مارتین ک اول شما شروع کردی…گفتی هیچ هنر نکردن،تکنولوژی چن سال پیشه،85درصدش ردبوله…البته من اونجا چیزی نگفتم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid porsche

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          بچه ها با هم مهربون باشید آفرین ??
          کم کم دیگه داره یه جنگ جهانی دیگه اینجابین آلمان و انگلیس راه میوفته دیگه?
          بهترین راه حل اینه همه سعی کنیم هر مطلبی میگیم با سند و مدرک باشه من خودم همیشه سعی میکنم با سند و مدرک حرف بزنم و رو هوا حرفی نزنم و اینکه تو دیدگاه ها به همه شرکت ها و کشورها احترام بگزاریم

          استاد وحید?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ELEMENTO

          ۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نگفتم هیچ هنر نکردن.
          بنتلی جان منظورم از تکنولوزی چند سال پیش عقب افتاده بودن نیست
          تکنوأوژی های شال 2010 فرمول 1 هنوز سری طبقه بندی میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امیر

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    چراغای تا این حد باریک جلو اصلا زیبا نیست چراغ خیلی تو زیبایی خودرو موثره بدون چراغای توچشم وزیبا مث انسان بدون دندانای سفیدوسالم میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. new great britain

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    الان چنددقیقه س که محوش شدم از این ماشینا خیلی خوشم میاد که بیرونشون یه دنیایه دیگه س داخلشون یه دنیایه دیگه.این دقیقا همونه.
    البته اینم باید گفت مرسدس چزی حدوده 1000 طراحه داخلی خودور داره(شاید یه خورده بیشتر یا کمتر به هر حال همین حول و حوشه) جز این هم انتظار نمیره.
    طراحی عقبش هم واقعا یه حسه کلاسیک رو داره.شاید هم به قل دوستمون امیر چراغاش اگه یه مقدار باز تر بود بهتر بود.ولی من که خوشم اومده.
    ببینیم تو هایپرکارشون چی کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. vahid porsche

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    نه مایباخ توانمش خواند نه مرسدس توانمش گفت
    متحیرم چه نامم شه ملک خودروها را

    با عرض پوزش از ساحت استاد شهریار?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي رضا

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    “بین صندلی‌ها نیز یک تونل مرکزی شفاف قرار گرفته که جریان انرژی خودرو را نشان می‌دهد.”
    یعنی چی؟چی نشون میده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      فکر کنم یه جورایی عینه رگ های آدم میمونه که خون رسانی رو به بدن انجان میده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Sajjad Ahmadi

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کاپوتش منو کشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. میثم

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    ماشینهای برقی آینده رو مال خودشون میکنن ولی من موتورهای سوختی رو بیشتر دوست دارم لذت رانندگی زمین تا آسمون فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارین .بنز

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم جووووووووووو……..وون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بسیار عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اینم ی شاهکاره که باید تا زمان تبدیل شدن به واقعیت صبر کرد و عقربه های ساعتو مرور کرد. واقعا شرکتهایی مثل مرسدس ، bmw , پورشه , audi , vw و (((تمام زیر مجموعه هاشون ))))و همچنین (((ماسل کارهای آمریکایی))) افتخار صنعت خودروسازی و خریداران اینجور خودروها هستن.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    تو پارکینگ ما جا نمی شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامتین

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از هر نظر فوق عالی. اما بنظرتون عقبش میشد بهتر طراحی بشه و انحنای سقف به انتهای خودرو نمیرسید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسين

    ۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فوق بی نظیر …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نویدی

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    اگر آرم بنز رو نداشته باشه،نمیشه تشخیص داد ساخت کدوم کمپانیه!!!
    نمای جلوش شباهت خیلی زیادی به کانسپت bmw سری ۹ داره!!! (البته اون مدل bmw چند سال پیش معرفی شد.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. erfan

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فقط بنز و پورشه همین. غول تکنولوژی این دوتان. د بست اور ناسینگ به معنای واقعی کلمه.
    آقا یه جوکم میگم یکم بخندیم خخخ :
    الان یکی میاد میگه هیوندای بهتره خخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mojtabaaston

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هم خیلی خوشحالم
    هم خیلی ناراحت
    خوشحالم چون چنین ماشین های خوبی در جهان خودرو داره تولید میشه و خواهد شد
    و ناراحتم چون فاصله ما با کشور های دیگه روز به روز افزایش پیدا میکنه
    آدم وقتی این رو میبینه فکر میکنه ماشین فضایی است
    فرض کنین بعد چند سال ماشین هایی مثل مرسدس مایباخ 600
    رنو trezoor
    مدلهای عضلانی لکسوس
    انواع لامبورگینی
    و …
    پر بشه توی خیابون های سرتاسر دنیا
    و توی ایران با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای لوکس پر بشه از کاشین های چینی یا پس مانده ماشینهای اعراب
    خوب هر توریست یا شخص دیگه ای یا اصلا خود ما هم وقتی چنین صحنه ای ببینیم خنده مون میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امير

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آلمانیا جز با شعورترین ملت دنیا هستن نوآور زحمتکش و پر از ایده ه های نو و رو به جلو انگلیس توان رقابت با آلمان نداره برندهای لوکسشون هم فروختن به آلمانیا مهندسین آلمان ماشینی مثل بوگاتی رو از فرانسه خریدن و به اینجا رسوندنش درحالیکه اون زمان که دست فرانسه بود به اندازه الان مطرح نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا