بنتلیمرسدس بنز

کدام رییس است؟ بنتلی مولسان یا مرسدس مای‌باخ

اخیراً مرسدس بنز در رده سدان‌های فوق لوکس تغییر استراتژی داده و برند مای‌باخ را در مجموعه مرسدس بنز مخلوط کرده است. مای‌باخ در گذشته با هویت و طرحی متفاوت از محصولات مرسدس عرضه می‌شد اما مای‌باخ در دور جدید همان مرسدس اس کلاس است با انبوهی از چرم و چوب و امکانات و ادوات که به فاصله کمی از معرفی، تحسین همگان را در پی داشته است. مرسدس در این حرکت جالب با افزودن شمار بسیار زیادی امکانات و ادوات به نسل نوین مرسدس S-Class و بالا بردن استانداردهای سدان فوق لوکس خود، خودرویی تمام‌عیار در حد نام و اعتبار مای‌باخ ساخته است. خودرویی که تحسین هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. کسی که در کابین این کشتی غول‌آسای اَبرمرفه و ۱۹۵ هزار دلاری جای گیرد به‌هیچ‌عنوان از محیط دل‌نشین آن با سیستم صوتی و تصویری عالی، چرم گران‌بها، کیفیت عالی مونتاژ آن‌هم با تزئینات چوب و فلزات کمیاب خسته نمی‌شود.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
رقیب مای‌باخ اما به‌هیچ‌وجه از رو نمی‌رود و ای‌بسا خود را در مرتبه‌ای بالاتر از ستاره‌ساز آلمانی می‌داند، با آن “B” خوشگل روی کاپوت و رینگ‌های اسپرت و دماغه‌ای که ابهت و عظمت یک سوپرسدان فوق لوکس را به‌خوبی به رخ می‌کشد. اگر مایل باشید و چیزی حدود ۳۴۱ هزار دلار از جیب مبارک خرج نمایید می‌توانید صاحب این مجسمه تراش‌خورده و باشکوه شوید. شما با این خودرو به یکی از خاص‌ترین افراد جهان مبدل می‌شوید. بدنه‌ای صیقل‌خورده با خطوطی که جز صلابت و شکوه چیزی را یادآور نمی‌شوند و چراغ‌هایی که همچون ستاره در شب می‌درخشند. بنتلی مولسان بال گشوده تا بر سر تاج پادشاهی لوکس‌ترین خودروی جهان با اسطوره مرسدس به رقابت بپردازد. رقابتی هیجان‌انگیز در ساحلی زیبا که می‌تواند مکان خوبی برای این رقابت باشد.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
مولسان با چراغ‌های دوبل بزرگ و کوچکش و انبوهی از لنزها و لامپ‌ها در مجمع الدوایری از شکوه چراغ‌های بنتلی را با شکوه خاصی به خطوطی سنگین و جلوپنجره بزرگی با نماد B در حال اوج‌گیری وصل کرده است. بنز نیز مای‌باخ را با همان خطوط آشنای گوردون واگنر چنان رسم کرده که خطوط در یک به هم پیوستگی نمادین شماره را به یاد هنرپیشه‌های هالیوود می‌اندازند، با ستاره‌ای بر پیشانی و همان جلال و شکوه.

Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
Bentley Mulsanne Speed vs Mercedes Maybach
ساعت‌های موجود در داشبورد دو خودرو بسیار گران‌قیمت هستند. ساعت بنتلی مولسان ۵۳۰۸ پوند قیمت دارد، چیزی در حد خرید یک هاچ بک ارزان صفرکیلومتر. ساعت مرسدس قیمت کمتری دارد اما زیبایی به‌خصوصی دارد. چوب و چرم در در هردو خودرو به‌وفور می‌شود. برخلاف داشبورد آبشارگون بنتلی که کم و بیش قدیمی شده، مرسدس داشبوردی بس زیبا برای سری S تدارک دیده و تعریفی نوین از لوکس بودن ارائه کرده است. مولسان داشبورد مخفی‌کاری دارد و تا دکمه ها را نزنید نم پس نمی‌دهد و خود را عرضه نمی‌کند.

2016 Mercedes-Maybach S600 interior
۲۰۱۶ Mercedes-Maybach S600 cockpit
2015 Bentley Mulsanne Speed Cockpit
۲۰۱۵ Bentley Mulsanne Speed Cockpit
تاریخچه:
تا قبل از جنگ جهانی دوم مای‌باخ یکی از بهترین برندها در میان خودروهای لوکس آلمانی بود اما با شروع جنگ آنها به مونتاژ موتور برای تانک‌های غول‌پیکر پانزر روی آوردند. پس از جنگ جهانی دوم و با بازگشت رقبای مرسدس کار کم و بیش ادامه داشت تا در دهه ۱۹۹۰ با ظهور رقیبان قدری همچون بی ام و، فولکس‌واگن و بنتلی، بنز تصمیم گرفت تا خود با ارائه یک محصول فرالوکس، قدرتمند و زیبا نبض کار را در دست بگیرد. مرسدس می‌خواست با تولید یک گونه جدید از مای‌باخ چیزی بسازد که هم بلامنازع باشد و هم از رولزرویس و بنتلی فراتر رود. برنامه مرسدس همواره رو به جلو بود و گرچه در برهه ای به مای‌باخ کم‌توجهی شد اما همواره یکی از دغدغه‌های بنز حضور در بالاترین بخش سدان های فرالوکس بود. سرانجام در سال ۲۰۱۴ مای‌باخ S600 به بازار ارائه شد.

بنتلی راهش متفاوت بوده و چندین فرازونشیب را دیده تا به امروز رسیده. در دوره‌ای که فولکس‌واگن سخت تلاش می‌کرد تا رولزرویس را به چنگ آورد بی ام و با زیرکی این برند پراعتبار انگلیسی را از آن خود کرد و چیزی که در مزایده برای فولکس باقی ماند کارخانه‌ای قدیمی بود در انگلستان و یک برند B شکل که شهرت رولزرویس را نداشت. بااین‌همه فولکس مرد کارهای سخت است. کوشندگی و مهندسی آلمانی با تزریق به طراحی کلاسیک و لوکس انگلیسی باعث شد تا بنتلی کانتیننتال GT نخستین بار و بر اساس پلات فرم مشترک فولکس فیتون به بازار ارائه شود و البته حاصل کار عالی شد. فولکس توانست با مهارت و دقت بنتلی را به سوددهی و فروش مناسب برساند و حالا اینجا محصولی پرقدمت از این برند را رودرروی مرسدس قرار داده است.

مشخصات فنی:
اندازه هردو خودرو باعظمت و بزرگ و طراحی‌شان باشکوه است. توان بالایی پشت نام هردو خودرو خوابیده است و با یک کلید بیدار می‌شود. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتی‌متر طول دارد و تنها ۲۵ سانتی متر از فورد F150 چهار در سوپر کریو کوتاه‌تر است و مای‌باخ نیز تنها ۱۲ سانتی متر از بنتلی کوتاه‌تر است.

موتور مای‌باخ همان موتور مشهور و V12 مرسدس بنز با کد M275 است که در مجموعه AMG و با حجم دقیق ۶.۰ لیتر تولید می‌گردد. مرسدس با دست بردن در راندمان این موتور دوتوربو، قدرت را به ۵۲۳ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتن متر کاهش داده است. بنتلی هم با موتور مشهور V8 و ۶.۷۵ لیتری خود می‌تواند در دور موتور ۴۲۰۰، همه قدرتش را که ۵۳۰ اسب بخار است تحویل شما دهد. این موتور با تولید ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۷۵۰ می‌تواند قدرت اعجاب‌آوری زیر پای مالک متمولش قرار دهد. قدرت عظیم این کارخانه را جعبه‌دنده ۸ سرعته و اتوماتیک بنتلی به چرخ‌ها منتقل می‌کند و می‌تواند این کوه نور را در حدود ۵ ثانیه به‌تندی صد کیلومتر در ساعت برساند و مسافت ¼ مایل را در ۱۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت طی کند. مای‌باخ هم با جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک در ۴.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و کمی تندتر از رقیب انگلیسی‌اش به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و مسافت ¼ مایل را در ۱۳.۲ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت می‌پیماید.

آزمایش رانندگی:
مای‌باخ با کوچک‌ترین فشاری به‌کار می‌افتد و عملکردی همچون یک S class به نمایش می‌گذارد. سیستم Magic Body Control نیز گرچه نامی عجیب و غریب دارد اما دقت بسیار بالایی دارد و به خوبی مای‌باخ را در حالت تعادل و ثبات نگه می‌دارد. بنتلی اما بیش و پیش از هر چیز نشان‌دهنده یک لوکس انگلیسی است، سنگین، بزرگ و پرطنین. هنگام خرید هریک از این دو غول دست وبال راننده باید بلرزد چرا که در عین شباهت‌های بسیار، این دو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که به شخصیت دو مدل برمی‌گردد، یکی منظم و دقیق و دیگری خودخواه و جسور. بااین‌حال یک سؤال کلی پیش می‌آید که چرا؟ چرا مای‌باخ ۲۰۰ هزار دلار و بنتلی دو برابر این قیمت؟ باید اینجا از تورستن وبلن اقتصاددان نهادگرا و مشهور نروژی سؤال پرسید. با استناد به کتاب او ” تئوری کلاس اوقات فراغت” می‌توان سنجید چرا باید بابت خرید بنتلی که کم و بیش از مرسدس مای‌باخ عقب‌تر است دو برابر خرج کرد؟ پاسخ اینجاست که فرد مرفه مطلوبیت را نه در کارکرد که در لذت خود از یک کالا یا شی‌ء جستجو می‌کند و گاه شمعی هنگام شام روشن می‌کند تا محیطی شاعرانه ایجاد کند درحالی‌که از روشن کردن چراغ‌های خانه پرهیز می‌کند. حکایت ما، مای‌باخ و بنتلی نیز همین است.

پیشنهاد من این است که بجای اندیشیدن به تئوری مصرف و مطلوبیت، بیایید و در صندلی عقب یکی از این دو خودرو پیپ بکشید و ملاک‌های بهتری برای برتری هریک از این دو بر دیگری بیابید. با توجه به قیمت و حساب‌کتاب کردن قطعاً مرسدس مای‌باخ برنده این دوئل نفس‌گیر است. چهره به‌روز، کیفیت بالاتر و قیمت کمتر. اما اینرا هم در نظر بگیرید که در برابر بنتلی، صندلی عقب و فضای پای مای‌باخ همچون صندلی‌های یک جت درجه چندم سرسام‌آور و تنگ است و صندلی‌های پشتی بنتلی آشکارا بهتر و راحت‌ترند. در این رده سخنی از ارزانی به میان نمی‌آید و به همین دلیل مای‌باخ نمی‌تواند برنده این دوئل باشد. تازه مای‌باخ همان S-Class نود و پنج هزار دلاری است که با انبوهی از امکانات غنی‌سازی شده در حالی که بنتلی این‌گونه نیست و با آنکه سیستم‌های الکتریکی‌اش فاجعه هستند اما کیفیت مواد بکار رفته در بنتلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و توجه به جزئیات فوق‌العاده است. این یعنی بنتلی چیزی جز یک بنتلی نیست. برای یک لحظه اگر چشم ببندید و دو خودرو را احساس کنید می‌بینید که بنتلی بهتر از مای‌باخ است، مخصوصاً با توجه به برخی قطعات پلاستیکی مای‌باخ. چرم بکار رفته در بنتلی بسیار خاص است و شیوه تولید ویژه‌ای دارد که باعث می‌شود در کنار قطعات فیبر کربن و چوب، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. بنتلی ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد. مثلاً در آن همه چیز مخفی است و با فشار یک دکمه از پوششی چرمی بیرون می‌آید یا با فشار یک دکمه یک پرده شیشه‌ای میان ردیف جلو و عقب حائل می‌شود و جعبه نوشیدنی بیرون می‌آید که سه لیوان مزین به برند بنتلی و B خوشگل روی آنها نقش بسته است.

نتیجه‌گیری:
مای‌باخ برای پیروزی بر بنتلی مولسان دو مشکل عمده دارد: نخست آنکه زیادی شبیه مرسدس بنز S600 است. در چنین رده‌ای خاص بودن و تفاوت یک مزیت بزرگ است و مای‌باخ از این ویژگی برخوردار نیست. دیگر اینکه برخلاف رولزرویس و بنتلی که در همه زمینه‌های داخلی اعم از طرح و رنگ چوب، چرم، فلزات و شیوه تزئینات به‌صورت سفارشی عمل می‌کنند، مای‌باخ یک خودروی سفارشی نیست، چیزی که با ذات این رده یعنی سفارشی بودن در تناقض است. البته مای‌باخ فناوری‌های برجسته‌ای با خود دارد اما بجای حضور در چالشی چنین بزرگ، به رقابت با هم‌تراز خود که بنتلی فلاینگ اسپور است بپردازد. مولسان فعلاً برای مای‌باخ دست‌نیافتنی است.

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۳۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ععععععععععععشققققققققققققق است ففففففففقط مررررررررسدسسسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      فکر کنم تو این پست حداقل یه چیز به این افراد عاشق خودرو های مرسدس وآلمانی ثابت شده باشه که هر چقدر هم خودروهای آلمانی خوب باشه ولی بازهم در تولید خودروهای لوکس، انگلیسی ها همیشه حرف اولو می زدن ،میزنن وخواهند زد، تازه بازهم بنتلی نماد خودروهای لوکس خیلی نیست حداقل به اندازه رولزرویس نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۱۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        باید ببینی جرمی چی میگه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۲۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      البته که عشق هر کس متفاوته

      هر دو خودرو بسیار موفق و بسیار لاکچری و بسیار با کیفیت هستند که در آن هیچ شکی نیست

      من هر دوتا رو دوس دارم ولی دوس داشتم ظاهر مولسان به روز تر بود، از همچین ظواهری زیاد خوشم نمیاد، (این نظر شخصی منه که ممکنه با هر کس فرق کنه)

      در کل با اینکه جفتشون رو قبول دارم، من مرسدس رو انتخاب میکنم به دلیل اینکه به روز تره و از نظر من بسیار مجلل تر و قیمت مناسب تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Lord Cezar

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هر کی به کابین مرسدس ایراد بگیره کافرههههههه کاااااااااافر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliZeus

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (420 ديدگاه)

      واقعا، طراحی داخلی بنز، بالخص کابین شاهکار مای باخ فکر کردن به گزینه بنتلی یا سایر خودروهای مشابه رو سخت میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان از تبریز

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        هم اس کلاس هم بنتلی رو از نزدیک دیدم
        عاشق مرسدس هستم ولی
        بین این دوتا بنتلی رو انتخاب میکنم
        ادم وقتی میبینتش خشکش میزنه

        http://hw11.asset.lenzor.com/lp/6221130-5238-l.jpg

        http://mardomsara.com/file/pic/photo/2014/07/2f9ef7bde8bb729a3250a31c0820480f_500.jpg

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          کانتینانتال سناری دو تومن با مولسان فرقشه
          واقعا هم بیرونش هم کابینش خیلی زیباست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نخود آش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      لورد سزار با تشکر از شما به خاطر صادر فرمودن فتوای درست به جا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. "Amir"

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      درسته که بنز لوکس تر از مولسان نیس ، ولی اسپرت تره و این یعنی که بنز تونسته مثل همیشه یه ماشین بسازه که در اوج لوکس بودن اسپرت هم هست ؛ ولی به نظر من بنتلی فقط لوکس مطلقه ، اینه که بنز رو از بنتلی متمایز میکنه و این برتری بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    نتیجه گیری بسیار درست و صحیحی دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (212 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم دراز کردن یه کلاس اس برای رقابت در این کلاس کافی نیست باید در این کلاس متفاوت بود چیزی که مشتری میخواد اون هیچ وقت دلش نمیخوادماشینش شبیه یه ماشین با قیمت پایین تر باشه ثروتمندان که این ماشینها رو میخرند این مورد واسشون خیلی مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    از اول هم میشد این نتیجه رو حدس زد،رولز رویس و بنتلى اصلا قابل مقایسه با هیچ سدان فوق لوکس دیگه اى نیستن،رولز رویس که میشه گفت یه اثر هنریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فیلمشش رو قبلن دیدم با اینکه عاشق بنتلی هستم ولی مرسدس رو میپذیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    درسته که باید در این کلاس متفاوت بود و خوش درخشید، اما باز هم همه این دلایل باعث قیمت دو برابری بنتلی نمی شود. بعضی وقتها ما چشمانمان را می بندیم و هرچه بدهند می گوییم به به. فرض کنید شما یکبار بنتلی خریدید و یا واقعا و یا ظاهرا می گویید بنتلی فقط مثل بنتلی است و همه جا هم این سخن را می گویید آیا اگر در طول ده سال، بنتلی تغییر خاصی در طراحی و امکانات خود ایجاد نکند ، شما چه می کنید یا باید همه موارد را در نظر بگیرید و سنجیده عمل کنید و یا روی نام بنتلی پافشاری کنید، زیرا سالهاست که جلوی همه همین را گفته اید و به خود تلقین کرده اید که همین درست است، هر چه که باشد، هر قیمتی که بخرم، ارزش قیمتش را داشته باشد یا نه، من بنتلی می خواهم. به هر حال، ابهت و شکوه و عظمت و خاص بودن، یک چیز است و قیمت یک فاکتور بسیار مهم دیگر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      البته احمد جان باید فاکتور دست ساز بودن همچین ماشینی رو باید به اون اضافه کنیم … و برای یک فرد پولدار فک نمیکنم پول چیز مهمی باشه … و راحتی براش مهمه … ولی باید مقاله یه مقدار کامل تر می بود و همه چیز رو (از جمله طول و عرض و ارتفاع ، اندازه لگ روم ، و …) … البته راحتی فقط به فضای بیشتر پا ها نیست و ارگونومی صندلی ، در بر گرفتن بدن (که فک نمی کنم هیچ کدوم اینا رو نداشته باشن) … لگ روم عقب مرسدس برابر 101.6 سانتی متر و مولسان برابر 108.97 سانتی متره …
      لینک مطلب :
      http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1505_bentley_mulsanne_speed_vs_mercedes_maybach_s600/viewall.html

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. جی تی ار

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    واقعا مقاله ی فوق العاده بود. بعد چندوقت یه مقاله ی دلچسب دیدیم تو پدال. مقاله ای که خوبی ها و بدی های دوطرف رو بدون هیچ گونه اغراق و عاری از هرگونه تعصب به درستی بیان کردو با یه منطق و استدلال قوی نتیجه گیری کرد. احسنت و آفرین به آقای شاوردی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALL CARS

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      دوست عزیز همچین میگین : ( بعد چندوقت یه مقاله ی دلچسب دیدیم تو پدال. مقاله ای که خوبی ها و بدی های دوطرف رو بدون هیچ گونه اغراق و عاری از هرگونه تعصب به درستی بیان کردو با یه منطق و استدلال قوی نتیجه گیری کرد. احسنت و آفرین به آقای شاوردی…) که گویا جناب آقای شاوردی خودشون این مقالرو از پایه واساس نوشتنو تستوخودشون انجام دادن(ولی جدا خوب مقایسه کردن ونخواستن یکی رو بخاطر برندش بهتر نشون بدن)
      البته خودم بشخصه بسیار بسیار از جناب آقای شاوردی ممنونمو متشکر که زحمت ترجمه راکشیدن
      این مقالرو May 25 تو motortrend.com دیدم که امروز ( 03 July)تقریبا یکماهو نیمی از اونتاریخ میگذره
      وخوب بود قسمت آخر مقاله که تمام مشخصات فنی رو کنارهم تویک جدول قرارداده بودن برای مقایسه ی بهتر را هم یکجورایی تو این مقاله ی که ترجمه کردین میگنجوندینش تا کاملتر میشد.آدرسشومیزارم تا دوستان بتونن این جدولو ببینین
      http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1505_bentley_mulsanne_speed_vs_mercedes_maybach_s600/viewall.html

      وبازهم سپاس از جناب محمدحسین شاوردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALL CARS

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        راستی یک مقاله دیگه هم تو همین سایت گذاشتن که مقایسه یست بین Chevrolet Trax LT و Honda HR-V و Jeep Renegade Latitude و Mazda CX-3 و Nissan Juke SL و Subaru XV که مقاله ی جالبیست واگه دوستان بتونن ترجمش کنن وبه پدال هدیه ، بسیار عالی میشه
        آدرسش:
        http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1506_the_big_test_2015_2016_subcompact_crossovers/
        شخصا ممنونتون میشم اگه جدول آخرشو که مقایسه مشخصات فنیست را هم تو ترجمه بگنجونین تا مقاله کامل باشه

        سپاس از همه دوستانی که زحمت ترجمه ی وارائهءمطالب به پدالو میشکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدحسین

          ۱۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (109 ديدگاه)

          درحال ترجمه س :-) دوست خوب من

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ALL CARS

          ۱۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          فدای شما محمد حسین عزیز بشم منننننننننننننن
          :)
          :)
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    به نظرم کابین و صندلی های عقب مایباخ خیلی بهتر و زیباتر از مولسانه.
    مایباخ از نظر خاص بودن و سفارشی بودن از مولسان و فانتوم عقب تره،ولی به هرحال اعجوبه ایه،اینهمه تکنولوژی،امکانات،کیفیت،راحتی،ایمنی،زیبایی،با این طراحی فوق العاده و نشان باشکوه مرسدس بنز و… با قیمتی کمتر از 200 هزار دلار واقعا شاهکاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mj

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خیلی جالب هست که از لحاظ امکانات , ظاهر , راحتی و حتی سرعت و پایداری مرسدس بهتره و قیمتش هم نصف بنتلی هست ولی برنده بنتلی اعلام میشه
    من اگه ثروتم 20 میلیارد دلارم بود باز مرسدس می گرفتم که یه هواپیما رو زمینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. american and japan

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    من میگم مرسدس.بنتلی خیلی بی ریخته و زشته و اصلا دوست ندارم.نه داخل نه خارجش رو.من میگم مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با اینکه بنز طراحی داخلی زیباتری داره و نورپردازی زیبایی داره و از طرفی مدرن و ب روز هس ولی ب نظرم ابهت بنتلی بیشتره و ازطرفی چهره خاص و دست ساز بودن و کیفیت بی نظیرو کم یابش درکنار تجهیزات فراوان و کاربردیش موجب برتریش شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ولی جدا از شوخی کابین مرسدس بسیار زیباتره.صد البته بسیار مدرن تر و کارآمدتر هم هست.ولی بنتلی اسم داره.تکه تک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. DODGE

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    I like bently mulsanne

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چرا باید خاص بودن اسم بنتلی بیاد قیمتشو دوبرابر کنه؟
    شما اگه پولت زیر 300 هزار دلار داشته باشی نمیتوانی مولسان را انتخاب کنی چون نمیتوانی!!!
    ایرادات گرفته شده به میباخ واقعا واسم عجیب بود
    خب طول فضای پا رو بنویسید که بفهمیم چقدر تنگه
    کیفیت مواد مولسان عالیه خب مگه میباخ رو با پلاستیک بازیافتی ساختن؟
    میباخ خاص نیست؟ خاص بودن بنتلی میاد قیمت دوبرابرشو توجیح میکنه؟
    چهره بسیار زیبا تر میباخ در برابر بنتلی چطور؟
    واقعا به نظرتون داشبورد بنتلی از میباخ زیباتره؟!؟!؟! (مگه میشه؟مگه داریم؟)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      بنتلی گرونتره چون سفارشی تره ءخاص تره و کمیاب تره ء سفارشی سازی به شدت قیمت ماشین رو بالا میبره واین چیزیه که یه ثروتمند میخوادء مای باخ فقط یه اس کلاس لوکس تره که خط تولیش فرق چندانی با اس کلاس نداره و اکثر قطعاتشون مشترکهء ولی بنتلی یک محصول تک و دست سازه قیمت بالاش کاملا قابل توجیهه. مقایسه ی مای باخ و بنتلی رو نباید با مقایسه ی e ;کلاس و سری پنج اشتباه گرفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        دست ساز بودن یک مزیت عالی برای بنتلی محسوب میشه
        و ایضا قابلیت سفارشی بودن خودرو که البته میباخ سابق در این زمینه بی رقیب بود
        اما غیر از اینا چی؟
        تکنولوژی های به کار رفته در میباخ در خواب مولسان هم نیست
        حداقل اینو میدونم طراحی میباخ خیلی قشنگتر از مولسانه (حالا اگه رولز رویس یک سر ماجرا بود دیگه قضیه فرق میکرد) البته شباهتش به اس مشکل سازه اما فراموش نکنید که میباخ الان دیگه میباخ سابق نیست و به صورت یک نسخه لوکس تر از اس تعریف شده که خب عجیب نیست شبیه هم باشند
        بنتلی هم خیلی زیبا باشه و دست ساز بازم دوبرابر می ارزه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۱۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          تاکیدت بر روی میباخ بجای مایباخ عجیبه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

          ۱۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          چون میباخ درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        نگاهی به رده بندی کار اند درایور هم بد نیست:
        http://www.caranddriver.com/mercedes-maybach/s600

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      رضا جان حق با آقا سجاد هست.
      دست ساز بودن فوق العاده قیمت رو میبره بالا زیاد در جریان مراحل ساخت بنتلی نیستم اما در خصوص رولز رویس یه برنامه دیده بودم نشون میداد 17 روز فقط صرف چرم صندلیهاش میشه و تمامی قطعات دست ساز بودن.
      ولی اینو جدی میگم من با قاطعیت اگر میتونستم مرسدس رو انتخاب میکردم چون اصلاً دلایل ذکر شده رو برتری بنتلی نمیدونم و فکر میکنم چیزی جز فخر فروشی و کلاس گذاشتن نیست.
      البته این نظر شخصی بنده است.ضمن این که به هیچ وجه حاضر نمیشم این قدر هزینه ی بیشتری رو برای بنتلی بدم که به نظرم نه زیباتره نه امکاناتش در حد مایباخ هست نه…
      شخصاً این موضوع که چرم بنتلی دست ساز و اجزاش تماماً دست سازه برام اهمیتی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        قبول دارم دایملر در ساخت میباخ کمی کم کاری کرد
        چه میباخ قبلی و چه میباخ کنونی
        اما این کم کاری به نظرم بیشتر به طراحی بر میگرده نه تکنولوژی و خاص بودن
        چون اسم میباخ از دوتای دیگه بیشتر نباشه کمتر نیست
        طراحیش باید خاص تر میبود و زبان خودشو داشت دامیلر استراتژی خاصی برای آینده میباخ ریخته که البته الان وقت توضیحش نیست و به موقع در موردش بیشتر حرف میزنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. جی تی ار

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      دست ساز بودن بنتلی به طور کامل ومنطقی قیمت دوبرابرش رو توجیح می کنه. فکر نمی کنم برای شما نیازی به توضیح داشته باشه. قرار نیست کیفیت مواد مایباخ از بازیافتی ها باشه تا معلوم شه کیفیت مواد بنتلی بهتره. تفاوت های کم هم روی نتیجه گیری های چنین رقابت سنگینی اثر گذاره.از لحاظ ظاهر هم اصلا حرفی که شما می زنی درست نیست. توی این رده خاص بودن ولوکس بودن به تنهایی حرف اول رو می زنه. شما 200 دلار می دی مایباخ می خری اونوقت فکر کن سرقیافه داری تو خیابون بایه بنتلی دار کل کل می کنی همونجا یه c کلاس 30 یا40 هزار دلاری رد میشه شباهت های بین سدان فوق لوکس تو که قراره سرهارو به سمت خودش برگردونه و خاص باشه با همون c کلاس, قطعا باعث میشه تو سرتو بندازی پایین و نتونی حرفی بزنی. داشبورد هم برمی گرده به مواد به کار رفته و سلیقه. من به شخصه داشبورد بنتلی رو انتخاب می کنم. البته که صندلی های عقب مرسدس ظاهرا بهترو زیبا تره اما نویسنده که آزمایشش کرده گفته صندلی بنتلی راحت تره نمی دونم دیگه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. P.G

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      خب رضا جان یه دلیل عمده اى که باعث شده قیمت اس مایباخ نصف مولسان باشه همینه که میباخ فقط یه تریم از اس کلاسه نه یه ماشین جدید،به همین دلیل از طراحى وتکنولوژى یکسان نسبت به اس کلاس بهره میبره و پلتفرم،موتور،اجزاى فنى و تا حدود زیادى اجزاى کابین این دو تا یکسانه و همین هزینه هاى تولید مایباخ رو خیلى کاهش میده،به خصوص پلتفرم که خودت بهتر میدونى طراحى پلتفرم جدید چه کار مشکل و پرهزینه ایه،اما بنتلى مولسان یه خودروى بسیار کم تیراژه که اجزاى اون اختصاصاً براى خودش طراحى شده و این یعنى طراحى هایى بسیار گران در تیراژى بسیار کم که سبب افزایش شدید قیمت تموم شده میشه
      از طرف دیگه دست ساز بودن بنتلى رو اضافه کنید که خیلى تأثیر زیادى در افزایش قیمت داره که البته بى دلیل نیست و کارخانه هایى مثل رولزرویس یا بنتلى با این کار تولیداتشون رو فراتر از یک ماشین صرف بالا میبرن و اون رو تبدیل به یک اثر هنرى میکنن که گذشت زمان نه تنها ارزشش رو کم نمیکنه بلکه روز به روز هم به ارزشش افزوده میشه که براى قشر ثروتمند این خیلى نکته ى با ارزش و مورد علاقه ى اون هاست،نمى دونم مستند خط تولید همین مولسان رو دیدید یا نه،واقعاً جالب بود اینکه یه سرى استاد واقعى با بالاترین سطح هنر خودرویى در این سطح تولید میکردن،یه قسمت جالبى داشت که یک نفر فقط بیست و چهار ساعت تمام وقت صرف میکرد تا فرمون این خودرو رو با چرم روکش کنه و با دست بدوزه!
      سوال من اینه که به جز دوتا گلاس و چهارتا بالشتک و یکم دوخت متفاوت تر و چهارتا رینگ (که از نظر من خیلى هم زیبا نیستن) مایباخ چه چیزى فراتر از اس کلاس داره؟!
      نکته ى دیگه که فرد تست کننده تو ویدئو ازش انتقاد کرد استفاده از پلاستیک در بخش هایى از کابین مایباخه که زیاد در این سطح جالب نیست،در حالى که کابین بنتلى تماماً از چوب،چرم و فلز ساخته شده
      فکر میکنم اگر این عوامل رو در کنار هم بذاریم قیمت دو برابرى مولسان نسبت به مایباخ توجیه پذیر باشه
      ارادت:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ارمان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      رضا جان میزان شخصی سازیه بنتلیه که اون رو خاص میکنه شما هر رنگ چوب هر رنگ چرم و هر طرح دوخت رو میتونید توش داشته باشی مرسدس در میباخ این الگوهای شخصی سازی رو ارعه نمیده ضمن اینکه من اگه ادمی بودم که میخوستم ماشین لوکس بخرم (که نیستم :) ) ترجیها s600 نمیگرفتم که از دور با کلاس C 45000$ اشتباه گرفته بشه به همین دلیل اما احتمالا بدون تردید متوجه مولسان از 1500 متری خواهیم شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ایراد و بنز!

    مگه میشه ؟

    مگه داریم ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    فک کنم برای خیلیا ظاهرزیبا اولویته که بنتلی خدایی یجوریه عین بچه های ناقص الخلقس رویزرویز شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سجاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    به نظر من یکی از نقاط ضعف بنز همون قیمت کمترشه! باور کنید اگه قیمت بنز در سطح بنتلی بود شاید اشرافی تر بنظر میومد. یه مولتی میلیاردر واسش افت داره سوار ماشینی بشه که یه ثروتمند دیگه با ماشینی دو برابر قیمت ماشین اون از کنارش رد شه پس منم بنتلی رو انتخاب میکنم چون بخاطر خاص بودش ماشین گرونتریه. و شاید یکی دیگه از نقاط ضعف مای باخ این باشه که اینقدر شبیه بنزای دیگه وحتی c کلاسه که میشه گفت از خاص بودن فقط یه اسم رو داره ءمای باخ!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. P.G

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    این قسمت متن قابل توجه اون دوستانى که میگفتن برندهاى انگلیسى هیچى نیستن و آلمانى ها مثل بتمن فقط از روى دلسوزى اومدن این برندهاى بیچاره انگلیسى رو نجات دادن،مگرنه آلمان ها اِلن و نمى دونم بِلن و از این حرفا!مطالعه بفرمایید:
    “در دوره‌ای که فولکس‌واگن سخت تلاش می‌کرد تا رولزرویس را به چنگ آورد بی ام و با زیرکی این برند پراعتبار انگلیسی را از آن خود کرد و چیزی که در مزایده برای فولکس باقی ماند کارخانه‌ای قدیمی بود در انگلستان و یک برند B شکل که شهرت رولزرویس را نداشت.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بنتلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوست عزیز علاوه برخاص بودن وشهرت و کیفیت و تجهیزات، دست ساز بودن موجب افزایش قیمت شده،چون تعداد زیادی استاد ماهر وقت زیادی برا ساخت هر کدوم صرف کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بنتلی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    رویزرویز؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. AHMADREZA

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بنز بهتر از بنتلیه هیچ وقت از بنتلی خوشم نیومد بنز هم طراحیش قشنگ تره هم راحت تر و پر تکنولوژی تر آرام ترین صندلی عقب دنیا مال اس کلاس میباخ هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احسان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اما اینرا هم در نظر بگیرید که در برابر بنتلی، صندلی عقب و فضای پای مای‌باخ همچون صندلی‌های یک جت درجه چندم سرسام‌آور و تنگ است و صندلی‌های پشتی بنتلی آشکارا بهتر و راحت‌ترند……!
    آخه هر کسی قدرت بینایی داشته باشه میتونه حتی توی عکس و توی فیلمی که همین گزارشگر چاقه توش بود به تفاوت فاحش راحتی و پوزیشن نشستن بی نظیر و لم دادن و پا دراز کردن راحت در صندلی عقب میباخ در برابر بنتلی پی ببره
    آخه این چه نظریه میدی نویسنده یا مترجم محترم ؟
    بعدش هم نظر من اینه که لوکس بودن دو نوع تعریف داره
    اگه لوکس بودن را به تجملات بیشتر و اشرافیت و سمبل متمول بودن تعریف کنیم ..درسته بنتلی و رولز رویس از میباخ لوکس تر هستند
    ولی
    اگه لوکس بودن را به تجهیزات و لاکچری بودن و امکانات و ایمنی و راحتی سواری و کاربردی تر بودن و مهندسی فوق مدرن تعریف کنیم..بی چون و چرا میباخ لوکس ترین لیموزین دنیا است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نظر جالبی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. P.G

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      احسان جان اگه ما داریم این صندلى ها رو از مانیتور با چشمامون میبینیم،ایشون با یک جفت عضو که خداوند در اختیارشون قرار داده و مخصوص تشخیص راحتى نشیمن گاهه روى این صندلى ها جلوس کردن و قطعاً نظر ایشون نسبت به ما که فقط داریم تصاویر رو میبینیم ارجح تر و کارشناسى تره،چون بالاخره با چشم نمیشه راحتى رو مقایسه کرد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        اینو شدیدا موافقم
        تا پشت رل نشینیم نمیشه قطعی نظر داد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. محمدحسین

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      سلام دوستان… ممنون از توجهی که به متن و مقایسه دارید… مشی من در ترجمه همواره بر حفظ صداقت و دقت در انتقال عین به عین عبارات بوده… من جز اندکی توضیحات که ربطی به نتیجه نهایی نداره کوچکترین موردی رو به مقایسه این دو برند اضافه نکردم… سایت موتور ترند به اندازه کافی معتبر هست که بشه بهش اعتماد کرد… نویسنده متن عضو نشریه معتبر موترو ترند هست و قطعا نظر بیهوده نمیده… در هرصورت من بی تقصیرم اگر نویسنده مرسدس می باخ رو قابل ندونسته :-) :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

        ۱۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        ممنون از ترجمه دقیقتون محمد حسین عزیز
        مطالبتون واقعا جذاب و خواندنیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  24. رامتین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بدیهیه که بنتلی بهتره. میباخ همون s500 با کمی ارتقاست. ضمن اینکه از نظر فنی بنتلی نشون داده واقعا خوبه. در هر حال میشه گفت بنتلی کانتینال زیباترین و بهترین اتومبیل سدان دنیاست و شکوه و عظمتش بسیار باورنکردنیه. اخیرا هم یک تیونینگ خاص از بنتلی کانتینال اومده با رنگ زرد که معرکه است. تاپ اسپید 340 کیلومتر هم برای بنتلی با وزن بیش از 2 تن، آدمو تسخیر میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. متین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    هر دو فوق العاده بودن … به نظر من داشبورد میباخ زیباتر از مولسانه … و مرتب تر … البته قبول دارم باید میباخ یه خورده خاص تر باشه ولی واقعا زیباست … موتور هر دو هم قدرتمند و خوبه … کسی میدونه وزن این دو ماشین چنده؟ … مقاله خوبی بود با تشکر از آقای شاوردی …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. بابک

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    پدال خیلی متشکرم ازت
    پدال خیلی عالی بود
    مدت ها بود منتظر مطلبی از سلطان بنتلی مولسان بودم یهو این مقایسه رو دیدم جا خوردم
    مقایسه رو که داشتم میخوندم هر چی جلو تر رفتم این احساس بهم القا شد که داره با اون ادبیات جانب بنز رو میگیره
    ولی جدای از مقایسه تخصصی من به احساسم رجوع میکنم و چشمم رو میبندم و قطعا مولسان اسپید رو انتخاب میکنم چون به شدت عاشقشم عکس پروفایلمم که خودشه
    درسته به مرسدس نمیشه ایرادی گرفت و ماشین به شدت عالیی هست ولی قبول کنید مولسان یه چیز دیگه س، خاصه، بزرگه، زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Nima

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    جلوى مولسان خیلى زشته به نظرم.هیچ حس آرامش و لوکسى به آدم نمیده.
    نه کروم کارى زیاد و تضاد رنگ و نه طراحى دل نشین.هیچ ربطى هم به عقبش نداره.
    بنتلى هاى دیگه خیلى بهترن
    توى این رده ماشبن نباید طراحى اینطورى باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      نیما جان جلو راننده میشینه شما باید پشت بشینی یه صفایی داره که نگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. The Best Or Nothing

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جناب شاوردی ممنون. تست باحالی بود با اون ادبیات بینظیرتان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. آرمین^

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من علت بیشتراختلاف نظر ها به دنبال برداشتهای متفاوت از معنا ی واژه ی برتری یا به قول ترجمه متن رئیس بودن است نه چیز دیگر و بحث کردن در موضوعات دیگر راه به جایی نمی بره. معیار برتری چیست؟
    متاسفانه در دنیای امروز معیارهای برتری در حال واژگون شدن هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mahdi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    هردو فوق العاده هستند
    بنتلی (رولزرویس) نماد خودرو اشراف و طبقه خاص بوده و هست
    همینطور بنز
    اما من بین این دو بنز رو انتخاب میکنم
    با اینکه بنتلی ماشین خوبیه و قبولش دارم
    طبق ویدئوی که دیدم و متن نگارنده
    1 راحتی
    2 محیط داخلی زیبا
    3 کیفیت طراحی داخلی و بیرونی
    4 کیفیت رانندگی
    در این موارد فوق بنز نسبت به بنتلی برتری داره
    اگر بخواهیم به لوکس بودن و سفارشی بودن و نظرات برخی دوستان استناد کنیم این توانایی رو در دیگر خودروسازان حتی در کره ایها در چند سال آینده خواهیم دید
    دست ساز بودن یه چیزه
    بازده و خروجی یه چیز دیگه
    با این مقوله که دست سازه و یه موزیک کلاسیک ‍ پخش کردن و جو طبقه اشراف اعیان دادن نمیشه کیفیت و برتری نسبت به بنز اورد
    امروزه مردم (اعیان و اشراف و ….. ) موقع خرید فاکتورهای زیادی رو در نظر میگیرند
    دنیای رقابت گوشش به این حرفها بدهکار نیست
    از قدیم گفتن چاه باید از خودش آب داشته باشه نمیشه با سطل آب پرش کرد
    در نهایت
    بنز
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا