مرسدس بنز

تاریخچه مختصری از یک مرسدس بنز مشهور: W124 500 E

برمی‌گردیم به ۲۵ سال قبل، یعنی سال ۱۹۹۰، مرسدس بنز در این سال از مدلی به نام ۵۰۰E‌ مجهز به موتور V8 پرده‌برداری کرد، ماشینی که هنوز هم یکی از مهم‌ترین شاهکارهای این برند باقی‌مانده است. حتی با وجود اینکه با کمک پورشه تولید شده است.بله، این ماشین فروتن با ظاهری نجیب برترین مدل W124 هست و سابقه جذابی دارد. در نگاه اول، به دلیل داشتن ارتفاع کمتر و قسمت جلویی اصلاح‌شده و چراغ‌های مه شکن داخلی، نسبت به دیگر مدل‌های سری ۱۲۴ کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
مشخصات فنی آن هنوز هم هوشمندانه هست، موتور ۵.۰ لیتری V8، توان قابل‌توجه ۳۲۱ اسب بخار تولید می‌کرد و به لطف آن شتاب‌گیری با W124 500 E یک تجربه هیجان‌انگیز بود، زیرا پر کردن ۰ تا ۱۰۰ فقط در ۶.۱ ثانیه صورت می‌گرفت.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
در حال حاضر یعنی ۲۵ سال بعدازآن مدل جدید E500 با توان ۴۰۲ اسب بخار ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۹ ثانیه پر می‌کند که فقط کمی بیش از یک ثانیه سریع‌تر است و این نشان‌دهنده این است که این ماشین تا چه اندازه جلوتر از زمان خود بوده است.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
موتور و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته آن هردو از مدل ۵۰۰SL قرض گرفته‌شده بود، و به لطف “سیلندر استاندارد” موتور، شاتون و سیستم تزریق بوش LH-Jetronic، آن‌ها مشترک بود. حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵، تنها ۱۰۴۷۹ واحد از این مدل ساخته شد (ازجمله نسخه E 60 AMG)، همچنین از سال ۱۹۹۳ به بعد مدل فیس‌لیفت آن به کلاس E، تغییر نام داد و به همین ترتیب نام مدل‌های بعدی آن، از ۵۰۰E به E500 تبدیل شد.

Mercedes-Benz 500E W124
Mercedes-Benz 500E W124
تغییرات دیگر شامل یک جلوپنجره مشبک با طراحی جدید و طراحی دوباره قسمت عقب بود، و علاوه بر این مدل جدید با سیستم ASR (کنترل لغزش شتاب‌گیری)، که بیشتر از یک ضرورت یک شیوه بازاریابی هوشمندانه بود، عرضه شد.

اما در مورد مشارکت پورشه در این پروژه، مرسدس از مراحل اولیه این پروژه جهت توسعه ظرفیت تولید پیشنهاد استفاده از کمک همسایه اشتوتگارتی خود را به میان آورد. سپس فرآیند تولید تقسیم شد و پورشه درنهایت به آن‌ها در کنترل مونتاژ نهایی قطعات کمک کرد.

حجم نسبتاً کوچکی از فرآیندهای تولید بر عهده پورشه بود و یکی از دلایل این کار این بود که پورشه درواقع در اوایل دهه ۹۰ دوران سختی را پشت سر می‌گذاشت.

درمجموع، ۵۰۰E تا ماه آوریل سال ۱۹۹۵ تولید شد و پس‌ازآن در همان سال مدل W210 کلاس E، راه آن را ادامه داد. البته، جانشین لایق ۵۰۰E درواقع W210 E 50 AMG، بود که دقیقاً ۲۰ سال پیش، در سپتامبر ۱۹۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت، رونمایی شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات دوستان عالیه
    کلا ستاره سوارا فرق دارن
    من ٢٣٠دارم
    ولی ۵٠٠نتونستم پیدا کنم

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. شهرام ویسی ملکشاهی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ارتفاع این بنز کلاس W124 و نیز بنز کلاس W201 خیلی مزخرف است در کوچکترین سرعتگیری زیرش گیر میکند یعنی کوچکترین موانع ایی که ارتفاعش 15سانتیمتر باشد زیر خودرو گیر میکند
    برای پیست خوبه و نیز آسفالتهای آلمان و کشورهای فوق صنعتی
    ناراحت نشین اگه منم دیدگاهی دادم
    بعد هم اتاقش شبیه قوطی کبریته خیلی اتاقش خشکه مثله نسل قبلی و بعدیش نیست

    موافقم 2
    مخالفم 34
  3. شهرام ویسی ملکشاهی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    خود من عاشقش هستم و از اوایل پاییز با نمی باران به یاد روزهای نوجوانیم به یادش می افتم و نیز موتور چوپا MZ250 و موتور کوبا 175cc البته چند سالی است که دیگر به یاد موتور چوپا همزمان با این نوع بنز W124 و W201 نمی افتم
    من ایراداتش را در پیام قبلی نوشتم و باید جنبه اش داشته باشین و سریع دیس لایک نزنید روش
    من عاشق پیکان نیز هستم
    در انگلیس با همان موتور 1725cc هولبای و دو کاربراتور WEBER 40/40 قدرت 108 اسب بحار تولید کرده در دور 5200 دور در دقیقه !!!

    موافقم 3
    مخالفم 13
  4. mhdi

    ۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ن عزیز ناراحت نمیشیم میزاریم رو حساب اینکه چیزی از اصالت نمیدونی و اینکه تکنولوژی وقتی ک تکنولوژی فقط ی قصه بود …

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. شهرام ویسی ملکشاهی

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (102 ديدگاه)

      به دیدگاه بنده بنز فراتر از یک اتوموبیله
      شکی نیست که بنز برتر بوده این مدل که در ایران به کُپل معروفه تنها عیبش برای جاده های ایران ساخته نشده کمی فاصله کف و ثقل خودرو پایینه همین

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. شهرام ویسی ملکشاهی ۱

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    این بنز عالیه منتها برای جاده های استاندارد مرسیدیز بنز همیشه برترینها را ساخته ، این هم خودش شاهکار آلمانی و طراحی برانکو (( ایتالیایی ))
    سیستم تعلیق هندلینگش عالیه
    چرخهای جلویی توسط فنرهایی درست و حسابی وصله

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا