تاریخچه عجیب پیکاپ تراک‌های مرسدس بنز

پس از رونمایی مرسدس بنز از نمونه‌ی مفهومی پیکاپ X کلاس ما تصمیم گرفتیم تا سری به گذشته بزنیم و تاریخچه‌ی پیکاپ های این شرکت را برای شما بازگو کنیم.

history-of-mercedes-pick-ups
اگرچه که مرسدس بنز با پیکاپ تراک‌های خود شناخته نمی‌شود اما این اولین باری نیست که چنین ایده‌ای به ذهن مقامات کمپانی خطور کرده است.

مرسدس بنز با ساخت پیکاپ تراک جدید خود برای اولین بار قدم به بازار تراک ها خواهد گذاشت اما در گذشته نیز برخی مدل‌ها وجود داشته‌اند که ستاره‌ی سه پر مرسدس بر رویشان نصب شده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-01
پیکاپ جدید مرسدس بنز بر پایه‌ی همان پلتفرم نیسان NP300 ناوارا و به عنوان بخشی از توافق به اشتراک‌گذاری قطعات و دانش فنی بین مرسدس بنز و رنو نیسان ساخته می‌شود. این خودرو در بخش پیکاپ های لوکس حضور خواهد داشت و با رقبایی چون فولکس آماروک باید مقابله کند.

اما ریشه‌های پیکاپ تراک های مرسدس بنز به دهه‌ی 40 میلادی بازمی‌گردد. در اینجا موارد برجسته‌ی مربوط به تاریخچه‌ی پیکاپ های این شرکت را گردآوری نموده‌ایم.

مرسدس بنز 170 V Flatbed
mercedes-170-v-flatbed
اولین تلاش مرسدس بنز در حوزه‌ی پیکاپ ها مدل 170 V Flatbed بود. این خودرو که بر پایه‌ی سدان 170 V ساخته شد یکی از مدل‌های تمرکز کرده روی استفاده‌های تجاری بود. در حقیقت وقتی‌که جنگ جهانی دوم تمام شد این خودرو اولین مدلی بود که توسط مرسدس بنز ساخته شد.

مرسدس بنز G کلاس/G 63 AMG 6×6
mercedes-g-class
این خودرو که شبیه لندروور دیفندر است همیشه استایل بدنه‌ای مناسب برای پیکاپ داشته است. سیستم چهار چرخ محرک نیز همیشه و از ابتدایی تولید در این خودرو دیده شده است. شما هنوز هم می‌توانید از طریق برنامه‌ی حرفه‌ای G کلاس نسخه‌ی پیکاپ این خودرو را به دست آورید.

mercedes-g-63-amg-6x6
در سال 2013 هیولایی از G کلاس به فرم G 63 AMG 6×6 سر برآورد. این خودرو دارای شش چرخ محرک، جذب‌کننده‌های شوک و قدرت کافی برای نگران کردن خودروهای اسپورت است. این هیولا حد نهایی یک آفرودر و پیکاپ محسوب می‌شود. به منظور هماهنگی خودرو با هر نوع مسیر و محیطی، لاستیک‌ها می‌توانند با فشار یک دکمه پرباد و یا کم‌باد شوند.

مرسدس بنز W115 پیکاپ
mercedes-w115-pick-up
این خودرو که تنها به مدت کوتاهی در آرژانتین تولید شد احتمالاً ظریف‌ترین خودروی حاضر در این نوشته و کل تاریخ است. نسخه‌ی پیکاپ سدان دهه‌ی 70 مرسدس بنز نام مستعار La Pickup را به خود گرفت و از پیشرانه‌ای دیزلی استفاده کرد.

مرسدس بنز واریو تحقیقاتی
mercedes-vario-research-car
پیش از آنکه نام واریو به مینی‌بوس‌های کوچکی که تولید شده‌اند اطلاق شود اولین بار در خودروی کانسپت سال 1995 بکار رفت. این خودرو که بر پایه‌ی سدان C کلاس آن زمان ساخته شده یک طرح مطالعاتی است که از فیبرکربن به منظور نشان دادن توانایی‌های واریو سود برده است.

علاوه بر پانل‌های بدنه‌ی استیت، کوپه و کابریولت، نسخه‌ی پیکاپ نیز وجود داشته است. ظاهراً تغییرات بین این پانل‌ها تنها در عرض 15 دقیقه صورت می‌گیرد. این کانسپت دارای تجهیزات جدیدی چون صفحه‌نمایش رنگی و کنترل فعال بدنه بوده است.

مرسدس بنز ویانو اکتیویتی
mercedes-viano-activity
همانند کانسپت واریو، این طرح مطالعاتی نیز به معنی اضافه کردن تجهیزات و انعطاف بیشتر به ون ویانو و در فرم پیکاپ بوده است. این خودرو دارای پانل‌های بدنه‌ی نقره‌ای و رینگ‌های بزرگ است که ترکیبی از استایل آمریکایی و ابعاد اروپایی را به نمایش می‌گذارد. فضای بار طویل شونده به این معنی است که طول این خودرو می‌تواند از 4.99 متر به 5.7 متر افزایش یابد.

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. المنتو
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بفرمایید
    اینم واسه کسایی که میگن وانت برای مرسدس بنز افت داره.

    پاسخ
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      مجید داش خوشبختانه تعداد المنتو ها داره زیاد میشه ………..
      چرا یه king دیگه تو سایت نداریم ؟؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3718 دیدگاه) ,

        خخخ.
        تا حالا به فارسیش نگاه نکرده بودم.
        مثل اسا می زبان عر بی شده !!
        محبوبیت من داره میره بالا 😜😜😜 ان شا الله Elemento رو باید به یک brand تبدیل کنم !!!

        کینگ یکی کافیه
        کینگ پدال شمایی.
        دو پادشاه در یک ملک نگنجد.

        پاسخ
        1. امیر.عارف
          سوابق: (369 دیدگاه) ,

          بچها این آخریه (ویانو) خیلی باحاله . فکر کنم خیل هم برای کسی که ماشین همه کاره(سبک) میخواد کاربردیه

      2. Daniel
        سوابق: (275 دیدگاه) ,

        چون لقب King فقط برازنده 918 هست ولاغیر…. .
        مخلص داش مجید هم هستیم
        elementoی ما شما هستی… .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3718 دیدگاه) ,

          عزیزی.
          من المنتو به عشق عملکرد خارق العاده ی سستوالمنتو در فیلم نید فور اسپید گذاشتم.

        2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          فدایی دارین ////////
          🙂

    2. Mahmood
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      با این جمله در متن خیلی حال کردم که گفته (این هیولا حد نهایی یک آفرودر و پیکاپ محسوب می شود) واقعا این خودروی شش چرخ از هر نظر معرکه است یادمه در یکی از قسمت های تخت گاز ریچارد هموند در امارات باهاش رانندگی می کرد بعد ماشین پلیس جلوش رو گرفت و پلیسه با تعجب اومد جلوی ماشین هموند و از ماشین هموند یعنی همین G63 شش چرخ تعریف کرد و خلاصه با این هیولا حال کرده بود جالبیش اینه که حتی اون پلیسی که در امارات پشت بهترین سوپر اسپورت ها و هایپر کارها میشینه از این هیولا خوشش اومده بود و براش تازگی داشت به طوری که طرف با دیدنش داشت حال میکرد.

      پاسخ
  2. audi sq7
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    ای کاش Xکلاس از نظر طراحی شبیه به Gکلاس بود. Xکلاس بیشتر شبیه به بچه سوسولایی که می خواهد ادای آدم های لات در بیارن.
    همه می دونند که بازار پیکاپ وتراک در اختیار آمریکا و بعد ژاپن هستش.
    این ماشین خیلی خوشگل ولی حتی تو بازار اروپا پیکاپ های بهتری مثل
    فورد رنجر و هایلوکس هستش .بازار آمریکا هم که گفتن نداره
    امیدوارم اءودی این اشتباه نکنه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    همه فن حریف ترین برند دنیای خودروسازی بدون شک مرسدس بنزه. خیلی محصولات متنوع ای داره. قدرت مدیریتشون عالیه.

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    مدل واریو خیلی جذبم کرد جالبه یه ماشین بخری هم بتونی کوپه ازش استفاده کنی هم سدان هم به شکل یه ون داشته باشی کاش تولیدش هم ممکن بود

    پاسخ
  5. رافال M
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    تعجب آوره که بنز برای ساخت وانتش دست به دامن نیسان شده، فناوری بنز بایست کفایت می کرد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
      فرشاد سجادیان
      سوابق: (210 دیدگاه) ,

      این کاملا مرسومه که خودروسازا برای کاهش هزینه هاشون از پلتفرم بقیه کمپانی ها استفاده کنن؛ اسمش همکاری مشترکه، نه دست به دامن شدن

      پاسخ
    2. MPH
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      یعنی واقعا فکر کردی تکنولوژیشو نداشته؟؟؟
      یعنی ساخت یه وانت یک تن از ساخت کشنده سخت تره؟؟؟
      یا ساخت خودرو فرمول یک؟؟؟
      این یه همکاری دو طرفست چند وقت پیش روی برخی مدلای اینفینیتی موتور مرسدس میذاشتن خبرش تو پدال بود البته مدت زیادی میشه نمیدونم الانم همین طوره یا نه.دنیا کلا رو دور همکاریه

      پاسخ
  6. یوسف
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    تولید وانت در حد شخصیت بنز نیست. و کلاس بنز پایین میآد.

    پاسخ
  7. یوسف
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    درضمن G کلاس فقط شبیه دیفندر نیست بلکه کپی حرفه ای از بدنه دیفندر و شاسی و زیر بندی رنجرور هستش.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    طرح جدید مرسدس، خیلی باحاله.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.