اولین تجربهٔ رانندگی با مرسدس بنز CLS 2015

از سال 2011 تا به حال دومین نسل از مرسدس CLS چرخهٔ زندگی همانند رولرکستر داشته است! زمانی که برای اولین بار عرضه شد، طراحی جذاب و گیرای آن بسیار مورد توجه بود اما چندی نگذشت با آمدن خودرویی زیباتر، فانتزی‌تر و دینامیک‌تر یعنی آئودی A7 ورق برگشت. چندی بعد نیز هر دوی این خودروها تحت‌الشعاع معرفی BMW سری 6 گرن کوپه قرار گرفتند. حالا پس از حدود 4 سال حضور در بازار، بنز آمده است تا آب رفته را به جوی باز گرداند.

2015 Mercedes Benz CLS400
2015 Mercedes Benz CLS400

برای این که درک کنید CLS جدید چگونه در اینگل اشتاد و مونیخ اعلام جنگ کرده است باید نگاه عمیق‌تری داشته باشید. از نظر تزئینی،CLS جدید فقط چراغ‌های جدید جلو، نمای جلوی پایین‌تر، جلوپنجره و نمای عقب بازنگری شده را دریافت کرده است. نگاه‌ها به سوی بهبودهای انجام شده بر روی این خودروی زیبا جلب می‌شود و به نظر می‌رسد که خودرو ظرافت بیشتری را دارد. تغییرات نمای داخلی نیز سبک بوده و در این میان می‌توان به اضافه شدن غربیلک فرمان جدید و نویگیشن شناور بنز و نمایشگر سرگرمی اشاره کرد. روی هم رفته به نظر می‌رسد که این تغییرات چندان نمی‌تواند آئودی و BMW را نگران سازد. اما اینجاست که می‌گوییم عمیق‌تر نگاه کنید!

2015 Mercedes Benz CLS400
2015 Mercedes Benz CLS400

شاید بزرگ‌ترین تغییر در زیر کاپوت نهفته است. با اذعان به این نکته که رقبا مدل‌های کم‌مصرف‌تر شش سیلندر را پیشنهاد می‌کنند و مصرف‌کننده‌ها نیز آن‌ها را دوست دارند، بنز CLS400 جدید را با یک موتور 6 سیلندر توئین توربو معرفی کرده است. این موتور خوبی است و همان موتوری است که سال گذشته در E کلاس تست شده است. موتور 6 سیلندر تورک بیشتری دارد و نیروی خود را تقریباً به صورت خطی و در دورهای بالاتر ارائه می‌کند. این موتور قدرت کافی را برای اکثر مصرف‌کننده‌ها فراهم می‌کند البته باید گفت که این موتور شبیه هیولاهای 8 سیلندر توئین توربوی موجود در CLS550 و CLS63 AMG نیست اما بسیار سریع و در عین حال نرم و روان است. صدای موتور خیلی به گوش نمی‌رسد و در اصطلاح غرغر نمی‌کند زیرا که یک موتور برای عملکردهای بالا نیست به همین خاطر است که بنز آن را ساکت و آرام نگاه داشته است.

2015 Mercedes Benz CLS400 Engine
2015 Mercedes Benz CLS400 Engine

دومین تفاوت کلیدی، سیستم تعلیق با فنرهای فولادی در CLS400 است در حالی که مدل‌های دیگر سیستم تعلیق بادی دارند. در حالت Comfort تفاوت محسوسی در سواری بین این مدل و مدل CLS550 با سیستم تعلیق بادی وجود ندارد. سواری خودرو نسبتاً نرم و راحت است و بسیاری از عیوب جاده را خنثی می‌کند. خودرو در پیچ‌ها اندکی کج می‌شود اما باید گفت که حرکات بدنه به خوبی تحت کنترل هستند. با وجود فرمان سریع و منطقی و پاسخ مناسب پدال گاز، CLS400 به عنوان یک سدان لوکس پیچ‌ها را به خوبی طی می‌کند. اوه ما را ببخشید! باید گفته شود “چهار در کوپه”!

2015 Mercedes Benz CLS400
2015 Mercedes Benz CLS400

با کمترین تغییرات شما عیناً می‌توانید حدس بزنید که سواری CLS550 نیز به همان خوبی مدل قبلی خواهد بود. البته موتور 8 سیلندر توئین توربو قدرت بیشتری دارد و صدای بهتری را تولید می‌کند. گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک CLS550 که مختص این خودرو بوده نرم‌تر است و به نظر می‌رسد که بهتر از نمونهٔ 7 سرعتهٔ قبلی با موتور ارتباط برقرار می‌کند. در مقایسه با CLS400 به نظر می‌رسد که این گیربکس سریع‌تر عمل می‌کند.CLS550 با دارا بودن سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مزیت بزرگی را نسبت به CLS400 به دست آورده است. در حالت اسپرت این سیستم تعلیق می‌تواند ثبات و سختی بیشتری داشته باشد و سواری استوارتری را ایجاد کند البته این کار باعث نمی‌شود که خودرو حالت ناملایم و خشن پیدا کند. با استفاده از این سیستم تعلیق همچنین حرکات بدنه در سر پیچ‌ها قدری کاهش پیدا می‌کند. روی هم رفته قدرت اضافی و سیستم تعلیق بادی، از این خودرو یک سدان اسپرت شکیل و آراسته می‌سازد. لازم به گفتن نیست که این خودرو بهتر از CLS قبلی است.

2015 Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC Interior
2015 Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC Interior

اگر کارایی و هندلینگ عالی مدنظر شماست،CLS63 AMG همان چیزی است که شما احتیاج دارید. موتور 8 سیلندر توئین توربوی آن حتی قدرت بیشتری را تولید می‌کند. نتیجهٔ استفاده از چنین موتوری این است که شما دوست دارید با هر بار فشردن پدال گاز به جلو پرتاب شوید! همانند دو مدل دیگر به نظر می‌رسد که این مدل نیز با استفاده از گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک بهتر از قبل عمل می‌کند. سواری خودرو حتی در حالت راحت نیز با ثبات است و در حالت اسپرت این سختی و استحکام بیشتر نیز می‌شود. هندلینگ خودرو به لطف استفاده از سیستم تعلیق و فرمان با عملکرد بالا به طور قابل‌توجهی بهتر از CLS400 یا CLS550 است. این خودرو همانند یک سدان اسپرت شایسته احساس می‌شود.CLS63 AMG پیچ‌ها را با سرعت و دقت و همراه با کنترل حرکات بدنه و چسبندگی شگفت‌انگیزی طی می‌کند. این‌چنین هندلینگ و چسبندگی را باید در استفاده از سیستم 4matic AWD و تایرهای تابستانی جست‌وجو کرد. ترمزهایی با اندازهٔ بشقاب غذا (!) و کالیپرهای بزرگ به‌آسانی و در هر سرعتی خودرو را بدون کوچک‌ترین مشکلی متوقف می‌کنند.

زمانی که شما همانند یک فرد جوان رانندگی نمی‌کنید هر 3 مدل برای هر رفت‌وآمدی راحت هستند. داخل کابین ساکت و آرام است، صندلی‌ها راحت‌اند و سواری آن نیز حتی در مدل AMG خوب است.

Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC
Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC

آخرین تکنولوژی Comand به همراه سیستم سرگرمی و نمایشگری با گرافیک بهتر و عملکردهای بیشتر در این خودرو نمایان هستند. متأسفانه نرم‌افزار سیستم سرگرمی این خودرو پیچیده‌تر از مدل قبلی است و برای انجام برخی کارها باید منوهای بیشتری را جست‌وجو کنید. حرکت در بین منوهای مختلف نیز کمی پیچیده و سخت است. اما سایر فنّاوری‌های به‌کاررفته عملکرد بهتری دارند.CLS جدید آخرین تکنولوژی‌ها را از E کلاس به ارث برده است. این بدان معنا است که تمامی امکانات از کروز کنترل تطبیقی گرفته تا ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم حرکت بین خطوط همه و همه در اختیار شما هستند. فنّاوری‌هایی که بر پایهٔ استفاده از دوربین و رادار هستند در مواقع ترافیک و حرکت سپر به سپر بسیار مفید و سودمند هستند.

Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC
Mercedes Benz CLS 63 AMG S 4MATIC

با وجود مدل‌های متنوع، قیمت پایهٔ مناسب، گزینه‌های کاراتر موتور، نمای ظاهری جذاب و فنّاوری‌های به‌روز،CLS جدید آماده است تا گوی سبقت را از آئودی و BMW برباید. CLS ممکن است که نتواند رقبا را به طور کامل از میدان به در کند اما این قدرت را دارد که مشتری‌های مردد و دو دل را به سوی خود بکشاند. در پایان باید گفت بنز شاید نتواند دو رقیب قدر خود را ناک اوت کند اما به این آسانی‌ها هم پا پس نخواهد کشید.

مشخصات فنی و قیمت
مدل: CLS400/CLS550/CLS63 AMG
مشخصات موتور: 8 سیلندر توئین توربو 4.6 لیتر/6 سیلندر توئین توربو 3.0 لیتر
قدرت و گشتاور موتور: 585 اسب بخار/402 اسب بخار و 600 نیوتن متر تورک/329 اسب بخار و 480 نیوتن متر تورک
شتاب صفر تا 96: 3.7 ثانیه/5.1 ثانیه/اعلام نشده
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر): 13/11.7/اعلام نشده
قیمت:106.500 دلار/73.200 دلار/ اعلام نشده

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

42 دیدگاه

  1. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    مرسی داش شاهین ای ول. کلا با طراحی CLS خیلی حال میکنم خیلی قشنگه اون منحنیش. خدایی مثل هیچ ماشینی نیس. مدل ۲۰۰۷ الانم از کنارت رد شد سرت رو کاااااامل میچرخونه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
      vahid jinpachi
      سوابق: (860 دیدگاه) ,

      فکر نکنید که فقط بخاطر { از بغل شبیه موشکه….} دوستش دارم …

      cls اولین چهار در کوپه جهان است و همیشه در قلب من جای داره.

      پاسخ
  2. مهران72
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    ClS?
    چراغ نسل قبلش فوق العاده بود! لامصب سگ داشت
    چرا عوضش کردن!!
    ولی این کلاس خیلی ماشینای خوشتیپی داره
    چه بنز،چه بی ام و و چه آئودی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      اتفاقاً بد هم نشده
      ولی آره واقعاً چشاش سگ داره بدجورم آدمو میگیره

      پاسخ
  3. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    البته آقا شاهین شما استادی ها ولی فکر کنم CLS از سال ۲۰۰۵ تولید شده ولی شما نوشتی ۲۰۱۱. البته من حدس میزنم ها مطمئن نیستم. دوستان راهنمایی کنن.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      مخلصم فواد جان
      داداش نسل دومش از 2011 هستش.
      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل vahid jinpachi
        vahid jinpachi
        سوابق: (860 دیدگاه) ,

        شاهین جان مطلبی درباره ی بررسی اینفینیتی q50 بذار….

        دمت گرم……گلم

        ارادت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          سلام وحید جان
          داداش جدیدترین مطلبی که از Q50 پیدا کردم یه تست بلند مدت ازش هستش که به امید خدا ترجمه اش میکنم و تقدیمت میکنم.
          این هفته البته یه کم سرم شلوغه ولی سعی میکنم برسونم.از دوستان هم اگه مطلب خاصی مد نظر دارن بگن،در حد توانم در خدمتتون هستم
          ارادتمندم

        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          ممنون احمد جان،شما همیشه به من لطف داشتی.

  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    همیشه یه جنتلمن cls میخره
    آخر کلاسه
    نیازی به تعریف کردن ازش وجود نداره

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل I love Germany and Porsche
    I love Germany and Porsche
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    همه چیز از این شروع شد. ( منظورم کلاس خودرو های چهار در کوپه است ) و حالا در مدل جدیدش یعنی آپدیت جدیدش قیافه ظاهریش بهتر هم شده , و یه جورایی بهت میگه برو کنار وگرنه نابودت می کنم. درکل تمام نسل های cls خوب بودن و این هم همین طور ولی من با نمای داخلیش مشکل دارم یه خورده حس قدیمی بودن رو میده.

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      در خدمتیم عزیز
      تابستانی خاطر انگیز با پدال خواهیم داشت انشال..

      پاسخ
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    خیلی عالی . تکنولوژی هاش نسبت به نسل قبل بیشتر شده . اما مسئله که در مطلب مادر

    بهش اشاره نشده ، چراغ های فوق العاده این نسل است . فقط کافیه ویدئوشو در

    اپارات ببینید .

    من به شخصه با نسل اول CLS بیشتر حال میکردم . کلا وحشتناک بود . جسور .

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      میلاد جان محض اطلاعت سیستم جدید چراغ های مرسدس بعنوان پیشرفته ترین تکنولوژی روشنایی جهان مطرح است واز تمام رقبا مثل آئودی و BMW پیشی گرفته و مرسدس تو این مورد واقعا عالی کار کرده نمیدونم چرا مرسدس بخوبی در مورد این سیستم اطلاع رسانی نکرد!!! من هم به دوستان پیشنهاد میکنم ویدئو این سیستم رو در آپارات یا یوتوب مشاهده کنن

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      جدی میگی مهران ؟؟؟ یعنی از لیزر هم بهتره ؟؟؟

      بابا دمش گرم .

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    CLS نسل اول سال 2004 معرفى شد كه خيلى تركوند اون زمان خيلى ماشين با ابهتى بود اما نسل دومش كه اومد ديگه همه چى عوض شد اين جديده بد نيست اما به خوبى اون قبليش از نظر من نيست

    پاسخ
  8. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    cls همیشه خوب بوده هم از لحاظ فنی هم ایرودینامیک و طراحی

    پاسخ
  9. ramin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عاشقشم چون اولین سدان لوکس بازار که با کلاس کوپه تولید شده

    پاسخ
  10. ALi Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    درود
    آلمانی ها کارشون عالیه!!
    یکی از دلیلاش مدیریت سریعترین خودرو ساز ها مثل لامبورگینی و بوگاتی…..مقرونه به صرفه ترین ها مثل خود فولکس واگن…و لوکس ترین ها مثل بنتلی و رولز رویس

    پاسخ
  11. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    تو فضای داخلش فقط فرمونشه که کشته منو 😀

    پاسخ
  12. عسگری
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اون اوایل که تازه تو تهران اومده بود وقتی میدیدمش فکر میکردم بعد از این ماشین، خودرو قشنگتری هم قراره بیاد؟، نمیدونم سرعت رسوب ما تو این کشور خیلی زیاده یا سرعت اوج گرفتن اهالی خارجه؟؟

    پاسخ
  13. امیرحسین
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    آقا شاهین نشاالله تجربه ی خودتو بنویسی . . .

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      ممنونم امیرحسین جان
      امیدوارم شما هم یه سلطان(اس کلاس) بگیری. 3>

      پاسخ
  14. دکتر داریوش
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    این مدل از بنز با این تیپ و طراحی،اونم سری ۲۰۱۵ با این اصلاحات تکنولوژیکی و کیفیتی دیگه هیچ حرفی باقی نمیزاره!!واقعا دلم می خواد بدونم از چیزی میشه ایراد گرفت!! طراحی بیرونی و درونی،از کیفیت ساخت و متریال،از تکنولوژی استفاده شده .یعنی این دیگه خودرویه که میشه گفت آآآآآآآخرشه!!!!!حقیقتا داشتن شعور انتخاب این خودرو یه موهبتیه که خدا نصیب خریدارش کرده!

    پاسخ
  15. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    1: یکی از نا شناخته ترین های بنزه در عین حال بهترین های بنز!!! یعنی تا میگی بنز همه یا کلاس سی یا کلاس اس یادشونه و خوب میشناسن اما این دوستداشتنی رو کمتر
    2: بی شباهت به کلاس ای نیست (داشبورد)
    3: اون حالت سینی مانند زیر سپر جلوش نمیدونم چرا برام جالبه! و میخوام بدونم فلسفش جز زیبایی و ضریب ایرودینامیک و….. چیه؟؟
    4: عکاسش اصلا حرفه ای نبوده ولی دوربین خوبی داشته!!! یعنی خوش شانس هم هست!! حتما برای یه مجلست نه خود بنز

    پاسخ
  16. ABBAS
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام رفقا من از مشهدم تو ماريان سرويس مرسدس بنز كار ميكنم رشته تحصيليم كارشناسي مكانيك خودروست خيلي وقته تو پدالم و از امروزم ميخوام ديدگاه بزارم.CLSتركيبي از كلاس sوEيعني بهترين نقطه قوت اين دوتا كلاس گرفته

    پاسخ
  17. just 323
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    واقعا این ماشین با آدم حرف میزنه .. ولی به کمی پشت فرمون این ماشینا نشستن آدمو وسوسه میکنه کدوم دگمه رو بزنه و هر لحظه منظر یه اتفاقه جدید باشه .. دمشون گرم ..

    پاسخ
  18. omid
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    این نوع نمایشگرهایی که حالت تبلت دارند و جدیدا روی مدل های مرسدس نصب میشه شاید در مدل های با طراحی داخلی جدید مثل کلاس C , A قشنگ باشه ولی اصلا به طرح داشبورد این مدل نمیخوره و به نظرم یه نقطه ضعف توی طراحی این نسله.

    پاسخ
  19. سید محمد. M
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با این که من طرف داره bmw هستم اونم از نوع سر سختش ولی خدایی انصافا این کلاس از بنز(CLS) واقعا حرف نداره ‘اصلا کاری با زیره کاپوتش و موتورش ندارم’ همین طراحی بدنه و چراغای عقبش خیره کنندس و جلوشم به اندازه ی خودش زیباست’
    یادمه وقتی برای اولین بار دیدمش شب بود فقط به چراغای عقبش زل زده بودم’ماشین مشکی بود و با اون چراغاش نه تنها من فک کنم همه رو مجذوب خودش کرده بود’

    پاسخ
  20. محمدرضا DR
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شاهکار مرسدسه این ماشین هیچی ازsکم نداره
    راستی 2015این ماشین چرانمیاد ایران

    پاسخ
  21. DR
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شاهکار مرسدسه این ماشین هیچی ازsکم نداره
    راستی 2015این ماشین چرانمیاد ایران ؟؟؟!!’

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.