تجربه و آزمایشمرسدس بنز

اولین تجربهٔ رانندگی با مرسدس AMG GT C رودستر، ستارهٔ اشتوتگارتی

سه سال پیش در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۴ مرسدس بنز کوپهٔ جدیدی را با نام AMG GT به‌عنوان جایگزین مدل SLS معرفی کرد؛ اما چندی پیش مشخص شد که این پایان کار AMG GT نبوده است و ستارهٔ اشتوتگارت همچنان برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای این ماشین دارد که یکی از آن‌ها معرفی مدل AMG GT C رودستر است. حال ما اولین آزمایش رانندگی با این نورسیدهٔ آلمانی را انجام داده‌ایم.

mercedes-amg-gt-c-roadster4

نسخهٔ پایهٔ AMG GT از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 استفاده می‌کند که ۴۵۶ اسب بخار قدرت دارد؛ اما هرچند در AMG GT C رودستر هم از همین موتور استفاده شده است اما قدرت آن به ۵۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است که AMG GT C را وحشی‌تر از نمونه‌های قبلی می‌کند. همچنین این خودرو تمامی زیبایی‌های نسخهٔ کوپه را نیز به ارث برده است اما تغییراتی هم در آن اعمال شده که GT C را خشن‌تر از GT و GT S نشان می‌دهد. یکی از این تغییرات استفاده از جلوپنجره‌ای جدید است که با الهام از مدل افسانه‌ای ۳۰۰ SL پانامریکانا طراحی شده است. همچنین ورودی‌های هوای درون سپر نیز در مواقع غیر نیاز بسته می‌شوند و تا به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک کنند؛ بنابراین GT C تا حدودی به مدل پرچم‌دار GT R شباهت پیدا کرده است.

نسخهٔ رودستر AMG GT خود در دو نسخهٔ معمولی و GT C عرضه می‌شود که دومی قوی‌تر و اسپرت‌تر بوده و نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است. GT C در ظاهر نیز قدرت بیشتر خود را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که فاصلهٔ عرضی محورهای آن بیشتر بوده و بدنهٔ آن نیز عریض‌تر است؛ اما این مدل مطمئناً به ترمزهای قوی‌تر و لاستیک‌های پهن‌تری هم نیاز دارد. به همین دلیل مرسدس بنز لاستیک‌های ۲۵۵ در جلو و ۲۹۵ در عقب نسخهٔ معمولی را با نمونه‌های ۲۶۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب GT C جایگزین کرده است. همچنین در این مدل یک حالت مسابقه نیز به حالات رانندگی اضافه شده است.

mercedes-amg-gt-c-roadster8

در داخل، طبق رویه‌ای که پیش‌ازاین در کابین محصولات AMG دیده‌ایم و برایمان آشنایی دارد، دکمه‌های روی سقف به کنسول وسط انتقال پیدا کرده‌اند. موقعیت راننده در این خودرو تقریباً بی‌عیب و نقص است و راننده از پشت فرمان کاپوت کشیدهٔ خودرو را که در زیر خود نیروگاه V8 بای‌توربو را پنهان کرده است مشاهده می‌کند. در این آزمایش رئیس AMG آقای «توبیاس مورس» نیز ما را همراهی می‌کرد. به گفتهٔ وی GT C هنوز در مرحلهٔ توسعه قرار داشته و تا پیش از بهار ۲۰۱۷ به بازار عرضه نخواهد شد.

mercedes-amg-gt-c-roadster6

به همین دلیل، در خودروی مورد آزمایش مشکلاتی به چشم می‌خورد مانند اینکه درِ صندوق به‌خوبی در جای خود قرار نمی‌گرفت و فرمان نیز برای تولید انبوه تنظیم نشده بود؛ اما در طول آزمایش، توبیاس مورس متوجه چیزهای دیگری هم شد که برای حفظ اسرار شرکت از گفتن آن‌ها به ما خودداری کرد و هر بار که از او در این رابطه سؤال می‌کردیم فقط می‌خندید! درهرحال به‌زودی مرحلهٔ توسعه و آزمایشات مرسدس AMG GT رودستر به پایان رسیده و به بازار عرشه خواهد شد که در این صورت اوضاع برای پورشه ۹۱۱ کابریولت کاملاً ناراحت‌کننده می‌شود.

mercedes-amg-gt-c-roadster3

مشخصات فنی

Mercedes AMG GT C Roadster 2017
پیشرانه ۴ لیتری V8 بای‌توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه
ظرفیت سرنشین ۲ نفر

 

منبع: MercedesBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ENER-G-FORCE

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    به نظر من ، ماشین باید در هر زمینه ای ( طراحی، کیفیّت، قدرت و عملکرد) کلکسیونی از حرف ها رو برای گفتن داشته باشه تا بشه بهش گفت یک ماشین کامل. اتومبیلی که فقط در یک جنبه از این موارد پرقدرت عمل میکنه نمی تونیم به‌ مهندسی برتر مهندسین ساخت اون اشاره کنیم مگر اینکه برای هدف خیلی خاصی ساخته شده باشه . AMG GT هم به نظر من ماشینیه که از هر لحاظی کامله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amin

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    واقعا حرفی برای گفتن نزاشته!!!عالی
    به خدا اگه الان یکی بیاد اینو با یه ماشین کره ای مقایسه کنه هم خودمو میکشم هم اونو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VIPER ACR

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ماشین کره ای با این قیمت وجود نداره که بخوای مقایسه کنی. ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. خسرو

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مانیتور بالای دشبورد اصلا با روح اسپرت این ماشین همخونی نداره / قبلا هر مدل از بنز تو 3 کلاس کلاسیک -الگانس و اوانت گرید تعریف میشد/این جی تی انقدر پسوند و گرید های زیادی داره که سر در گمی میاره/ SLS یه چیز دیگه بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. VIPER ACR

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    در حاشیه میگم :
    از نظر زیبایی اصلا نمیتونم بین SLS و AMG GT یکی رو انتخاب کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. rs7

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا زیباست ،تیزر این ماشینو ببینید حتما ،صدای موتور فوق الاده ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فيصل.

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    Head turning ،ًفکر کنم معادل فارسیش میشه بی نهایت جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    از نظر زیبایی بین اس ال و اس ال اسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AK_007

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظرم Sls و SLR افسانه ای چیزای دیگه ای بودن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سهيل

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    کفش خیلی پایینه به دست انداز گیر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا