مرسدس بنز

بنز ML و بالاترین نمره ایمنی از تست‌های چالشی IIHS

تست‌های تصادف از موارد ضروری و در عین‌ حال، هیجان‌انگیز برای هر خودرویی هستند. تماشای این تست، برای هر کسی می‌تواند جالب‌ توجه باشد؛ تستی که نشان می‌دهد، چقدر ماشین‌ها برای حفاظت جان انسان، ایمنی دارند.

2014 Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test impact
۲۰۱۴ Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test impact

حضور در این تست، برای یک خودروی تازه‌ وارد، حکم سکوی پرتاب را دارد. اگر در این تست موفق نباشد، جان خود را فدای دیگران کرده و در طراحی بعدی، مسلماً موفق‌تر خواهد بود. خودروی جدیدی که در این تست شرکت کرده، مدل ۲۰۱۴ مرسدس بنز ML350 است و این آلمانیِ جاده صاف کن، توانسته در این آزمون چالشی بالاترین نمره ایمنی ممکن از تست‌ها را بدست آورد.

2014 Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test airbag
۲۰۱۴ Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test airbag

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های ایالات متحده، علاقه زیادی به کوبیدن ماشین‌ها و کامیون‌ها به اشیای ثابت دارد … البته برای تحقیقات علمی. آخرین قربانی این حرکت جنون‌آمیز، ماشین بنزی است که به آن اشاره شد. این خودرو، توانست تست‌های IIHS را با موفقیت پشت سر بگذارد و اولین خودرو از کلاس M مرسدس بنز باشد که توانسته نمره بالای ایمنی IIHS را دریافت کند. تست‌های انجام‌ شده شامل تست برخورد کناره جلوی خودرو (small overlap) نیز بوده‌اند. بنابراین اولین خودرویی است که توانسته ملزومات جدید تست‌های IIHS را که از آگوست ۲۰۱۳ اضافه شده‌اند، رعایت کند. با این حال، منتظریم که هر چه زودتر، بزرگان بیشتری در این زمینه وارد شوند و استانداردهای جدید را آزمایش کنند.

2014 Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test legs
۲۰۱۴ Mercedes-Benz M-Class IIHS small overlap-front test legs

این خبر، هم برای هواداران ماشین‌های کلاس M و هم برای دوستداران ویدیوهای جذاب تست تصادف است. در این کلیپ، مشاهده می‌شود که بدنه موتور خودرو شکسته می‌شود، امّا در عین حال، سرنشین، هیچ آسیبی نمی‌بیند. کیسه هوا به خوبی عمل کرده و احتمالاً فقط آسیب کوچکی به پا وارد خواهد شد که برای سرعت برخورد ۶۵ کیلومتر بر ساعت، مناسب است. بعد از تصادف، آن‌چه بر جای می‌ماند، لاشه مرسدس بنز ML350 است، گیج و مبهوت با چراغ‌های شکسته. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”49765″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کاش جون ما ایرانی ها هم به اندازه جون المانی ها ارزش داشت !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عادل

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    این تست ها دقیقا چه جوریاست ؟؟؟؟؟
    یعنی یک نمونه کامل از یک ماشین رو تست میکنن..توی فیلم هنگام تصادف به نظر بدنه از جنس فایبر یا همچین چیزی هست….خیلی بدنه نرمی داره…. و گر نه یک ماشین معمولی هم با 65 تا اینقدر جمع نمیشه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. feri

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خوب خیالمون راحت شد بریم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان1

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ان شا الله بزرگانی چون ایران خودرو و سایپا در این زمینه وارد میشوند و استانداردهای جدید را مورد ازمایش قرار میدهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. H

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    64km بدون ترمز تو مانع ثابت فلزی اونم مستقیم تو کنج ماشین !
    عادل جان چرا فک میکنی نباید انقد جمع شه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (513 ديدگاه)

    پیشرفت یعنی برای مردم کشورت ایمنی، آسایش،رفاه و تکنولوژیی فراهم کنی تا براشون قابل لمس باشه یا حداقل براش تلاش کنی
    درست برعکس کشورهایی مثل روسیه و کره شمالی و ایران که پیشرفت رو فقط در صنایع نظامی خلاصه میکنن و در خودروسازی،ایمنی جاده ها، داروسازی،نساجی،کشاورزی،معماری و …. خیلی عقب هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عادل

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    آخه اگه دقت کنین گلگیری که مورد ضربه واقع میشه ، مثل کاغذ تیکه تیکه میشه انگار که از فایبر ساخته شده ، مثلا آگه از آلیاژی مثل آلومینیوم یا فولاد یا نمیدونم هر چیزی که توی ساخت شاسی ازش استفاده میشه، نباید با 65 تا اینقدر جمع بشه….
    درست نمیگم؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    ماشالله به قدرت بدنه
    اصلا کابین آخ نگفت ………. واقعا مهندسیه آلمان ایول داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عادل جان جلوی ماشینو رو از قصد کم جون تر ار ماشینای قدیمی میسازن که در هنگام ضربه نیروی تصادف جذب بدنه شه و سرنشین آسیب نبینه ولی اتاقاشون حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.class

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      سلام دوستان نوید جان درس میگه

      الان دیگه ماشینا مثل جیپ شهباز سپرشون رو از تیراهن شماره 17 نمیسازن

      جیپ شهباز تقریبا میشه گف بادوام ترین ماشیناس ولی بدونید که در تصادفات بیشترین کشته رو میده.چرا؟ چون مثلا سرعت بالایی رونمیکم فرض کنید با 30 کیلومتر برساعت با جیب شهباز بزنید به یه دیوار مثل تصتای تصادف چه اتفاقی میوفته؟ماشین که اصلا جمه نمیشه پس یعنی چی؟یعنی بدن شما در زمان کمتراز چند صدم ثانیه شتابی برابر با نزدیک بینهایت کسلومتر بار صدم ثانیه بهش وارد میشه تا از سرعت 30 کیلومتر بر ثانیه برسه به سرعت 0 کیلومتر برثانیه یاداوری میکنم در زمان کمتراز چند صدم ثانیه و این یعنی ترکیدن بدن

      اما در خودروهای امروزی کل کاپوت جلو بعنوان ضربه گیر عمل میکنن خلاصه بگم وقتی با همون مثلا 30 کیلومتر بر ثانیه به دیواری بزنید خودرو در ان واحد متوقف نمیشود بلکه با جمع شدن کاپوت بتدریج سرعت خودرو کم میشود مثل این که شما پدال ترمز را فشار دادید وقتی کاپوت کلا داغون شد و اتاق سرنشین ها به دیوار رسید سرعت خودرو یا بسیار بسیار کم است ویا متوقف شده است که اگر متوقف شده است که هیچ واگر متوقف نشده است سرعت بسیار بسیار کم است واتاق سرنشیتان خودرو را متوقف میکند و چون که از دوام بسیار بالایی برخوردار است این کار را براحتی انجام میدهد و چون سرعت کمی داشتیم ضربه ای به سرنشینان وارد نمیشود.
      اما توضیح در باب جمع شدن قسمت کاپوت:وقتی سپر خودرو به دیوار برخورد میکند خودرو 30 تا سرعت دارد و کاپوت با جمع شدنش سرعت را بتدریج میکاهد تا ضربه به سرنشینان وارد نشود چرا که این کاهش سرعت در طول زمان بیشتری اتفاق می افتد

      پس دوستان وقتی ویدیو یا عکس تست تصادفی را مشاهده میکنید و میبینید جلو خودرو داغون شد نگویید که بی دوام است و انسان را به کشتن میدهد بلکه در افرینش هر پدیده ای حکمتی نهفته است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mehran911

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    آقا مسیح بدنه تا حدودی آسیب می بینه !!! جون من یکبار دیگه نگاه کن بعد نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مانی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسیح تودیگه خیلی آیکیو هستی بهت تبریک میگم
    بازهم نگاه کن ببین بدنه آسیب دیده اصلا
    باهوش!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
    انصافابچه هاعادل هم حق داره درمقایسه با پرایدمثل فایبربه نظرمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. km

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    تو سایت باما یه 2013 رو برای فروش گذاشته کسی خواست میتونه ببینه واقعا بهترین اس یو وی تو سطح خودشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد حسین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    شیشش فقط یه ترک برداشت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. slr722

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    دوست داشتم تو همین شرایط پرادو بود…

    اون وقت بود که گندش در می اومد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مرتضی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    هر چی تویوتا گند زد بنز سرافراز شد مرسدس ام ال واقعا چند سر و گردن برتر از ایکس 6 هستش و ایکس 6 هم چند سرو گردن برتر از این لکسوس ……. بگذریم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    دوست عزیز خیلی از ماشینها تو این تست نمره ی پایینی گرفتن به خصوص چند مدل از مدلهایی که slr عزیز دوستشون داره.
    در صورتی که زحمت بکشید و به وضعیت خودروها در iihs نگاهی بندازید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسن

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یکی از ایمن ترین ماشین های دنیا با قیمت 130 میلیون تو ایران وجود داره که شاید تو خیابونا به چشم نیاد اما تو تست های IIHS نمره ++ عالی گرفته.
    Honda Sivic 2013

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سام*

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    من نمیدونم این چه جوی هست راه افتاده که به تویوتا حمله میکنن اینطوری در صورتی که کسایی که دارن از ماشینای این شرکت استفاده میکنن اکثرا راضی هستن.راه حل ساده هست.کسانی که این ماشینو قبول ندارن نخرن.برن از هیوندایی بخرن یا کیا یا اگه توان مالیشو دارن بنز بخرن.تویوتا رو هم بذارین برای کسایی که دوسش دارن.وقتی منتقد سرسخت تویوتا شخص معلوم الحالی مثل مسیح من دیگه باقی ماجرا رو به خودتون میسپارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. yasin

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    جای پرایداز گروه گاری سازی خالی بود اونم باسپرمه شکن دار وایربگ مهندسی فوق مدرنش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مرتضی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    البته با سیستم ترمز خودکار بنز و ایستادنش در برابر موانع ایمنیش بالا بود حالا با این تست دیگه برتری ایمنیش دو چندان به رخ حریفان کشیده شد!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهزاد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    سام عزیز فکر کنم شما هم متوجه شده باشی که یک کاربر با چندین اسم و… که یهو تعداد لایک هاش قبل خشک شدن نظرش زیاد شده که نظرات خنده دار میده هستش, البته شگردش خوبه و واسه هر اسمی یک شخصیت ساخته؟! یکیش طرفدار uk هست یکی ژرمنیه یکی ایتالیا یکی usa و کره ای یکی هم وطنیه و… خلاصه داره جو رو خراب میکنه و فکر نکنم اگه ازش 2 تا سوال فنی بپرسی بتونه چیزی بگه!
    مثلا یک سوال؟ پرادو چند لیتر روغن نیاز داره و مارک مورد پیشنهاد تویوتا براش چیه؟ اگه طرف مورد نظر پرادو داشته حتما زود جوابشو میده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عادل

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    آقای مسیح…….. لطفا مثل انسانهای متشخص صحبت کنین، اگه دقت کنین من گفتم یه چیزی مثل فایبر نگفتم که خود فایبر گلاس هست. لطفا محترمانه صحبت کنید تا احترام متقابل داشته باشین.
    من جوابتون رو نمیدم…. چون ارزشش رو نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    درود بر المان.
    درود بر المانی.
    درود بر مرسدس بنز.
    بابا جان من به چه زبونی بگم بنز بهترینه.اولینه.یه دونست.و….باز حالا بعضی میان میگن:
    کره.
    انگلیس.
    امریکا
    .ژاپن.
    فقط المان اقا جان . فقط المان.

    ((( ان کس که جرات کارهای شایسته را دارد انسان است )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرید

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (787 ديدگاه)

    کسانی که بنز بنز میکنن اینم از تست تصادف بنز cکلاستون که با کرولا برابره…زیاد بخودتون نبالین…اینم لینکش…
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class
    حالا خوبه این c کلاسه…بابا کرولا که به قول بنزیا پایین تر از cکلاسه پس چرا نتونست نمره لازم رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    از سایت پدال خواهش میکنم که به تست همه ماشین ها بپردازه تا دوستان زیاد جو گیر نشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. feri

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میلاد این تست سلطان میتسوبیشی اوتلندر خیلی وقته 5 ستاره رو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. farid

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (787 ديدگاه)

    دوستانی که فقط بنز بنز میکنید…اینم تست سی کلاستون…با همون کمری که اینقدر تو سرش میزنین برابره…پس اینقدر به بنز نبالین…یکم تحقیق کنین بعد نظر بدین اونم بدون تعصب…اینم لینکش…
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    جالبه همچین خودرویی و امثالش رو با سرعت 65 کیلومتر تست می کنن ؛ در حالیکه اونطور که خودم می بینم توی شهر سرعت ما خیلی بیشتر از این و توی اتوبان که بالای 130-140 در حالت خوشبینانه است؛ واقعا حتی تصور تصادف خودروهایی با تکنولوژی 20 سال پیش ترسناک و نگران کننده هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سام*

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بله بهزاد جان من هم موضوعی رو که شما گفتین(استفاده اشخاص از چندین اسم در جهت ایجاد فضای جنجالی و قبولوندن نظرات فاقد بار علمی رو قبلا گفته بودم).در این زمینه کاربرای سایت پدال کاری جز تحمل نمیتونن بکنن.البته ماها باید تحمل شنیدن همه نظرات رو با رعایت احترام داشته باشیم.در دنیای ماشین هم یکی عاشق امریکایی هست یکی ژاپنی یکی المانی و یکی هم کره ای اینم ایرادی نداره فقط باید منطقی بود و منطقی اظهار نظر کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مرتضی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    تویوتا2014!!! سی کلاس 2013!!! باز وضعیت بنز سی بهتره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. بهزاد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    مرتضی جان شما تو یه حال و هوای دیگه سیر میکنی!
    بنز 2013 از تویوتا 2014 و… معلومه زیاد به خودش فشار نمیاری تا چیزی یاد بگیری.
    اگه اون بنزتو بفروشی میتونه حداقل 3تا و اگه فول آپشن و موتور و … باشه تا 5 تا از اینا میتونی بخری.
    یه سوال از شما بپرسم؟
    بنده 20 هزار دلار دارم و میخوام یه بنز صفر بگیرم کدوم مدلو پیشنهاد میدی؟
    اگه 30 هزارتاش کنم میتونم یه suv از بنز بخرم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا