خودروی لوکس سال 2015 به انتخاب یاهو

مرسدس‌بنز برخی خودروها را طبق خواسته‌اش تولید می‌کند و برخی را نیز نیاز دارد که تولید کند. می‌توان گفت که مرسدس‌بنز کلاس C مدل ۲۰۱۵، کاملاً از نوع خودروهایی است که مرسدس به دلخواه خود آن را تولید کرده است. با این حال، اگر تجهیزات این خودرو نبود، نمی‌توانست عنوان بهترین خودروی لوکس را در اینجا از آنِ خود کند.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

در ابتدا باید گفت که این خودرو طراحی زیبایی دارد و کاپوت بلند، در کنار قوس سقف و دیگر خطوط طراحی کناره‌ها با سایه و نور جلوه‌ای خاص ایجاد می‌کنند. خودروی تست نیز که یک C300 فورماتیک اسپورت بوده، با رنگ بدنه متالیک سرمه‌ای و طرح ویژه چرخ‌های ۱۸ اینچی کاملاً این موضوع را بیان کرده است.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

با این که از بیرون شرایط طراحی و زیبایی، عالی به نظر می‌رسد، ولی چیزی که بیشتر از همه باعث بالا رفتن امتیازات کلاس C شده، طراحی داخلی آن است؛ چیزی که احتمالاً مهم‌ترین زمینه در یک خودروی لوکس محسوب می‌شود. در خودروی تست، ترکیب طرح قرمز صندلی‌ها با تریم مشکل پنل‌ها همراه طرح چوب تیره مات، جلوه‌ای بی‌نظیر در داخل کابین ایجاد کرده بود. در همین حال، بسیاری از ترکیب‌های رنگ و چوب معمولی را می‌توان انتخاب کرد.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

C300 فورماتیک اسپورت دارای یک موتور ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار بوده که با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه شده است. البته در مدل C400 قدرت از این هم فراتر می‌رود و یک موتور ۳۲۹ اسب‌بخاری V6 به کار برده شده است. امّا با همین قدرت متعادل در C300 فورماتیک، ثابت می‌شود که موتورهای چهار سیلندر و خودروهای لوکس چندان به درد یکدیگر نمی‌خورند. رانندگی با این خودرو هیجان‌انگیز است و حالت اسپورتی دارد، ولی در همین حال، بسیار ساکت است.

2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior

2015 Mercedes-Benz C-Class Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Interior

اگر C300 با قیمت ۵۱۵۹۵ دلار در مدل تست شده، یک نقطه ضعف داشته باشد، ضعف در تسلط راننده بر خودرو نسبت به دیگر مدل‌های این کلاس مانند ب‌ام‌و سری 3 و کادیلاک ATS است. قدرت مناسبی در این خودرو وجود دارد، ولی سواری و هندلینگ از واقعیت فاصله دارد. رانندگی با C300 در جاده‌های کوهستانی اصلاً دلچسب نخواهد بود. سیستم‌های ایمنی همیشه به عنوان محدودیت در فعالیت‌های راننده حضور دارند. در همین حال و از سوی دیگر، یک خودروی لوکس کلاس C با سواری نرم و اطمینان حرکت با سرعت بالا در اتوبان، شایسته تحسین است.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

البته کسب این عنوان چندان برای این بنز کوچک آسان به‌دست نیامده است. مدل جالب‌توجه لوکس هیوندای، یعنی جنسیس در مدل امسال خود صاحب عملکردی قدرتمند در کنار تکنولوژی، بهینه‌سازی کابین و کیفیت ساختی شده که با ۳ هزار دلار قیمت کمتر، با مدل مرسدس‌بنز برابری می‌کند. این در حالی است که جنسیس از لحاظ اندازه جایی بین کلاس E و کلاس S قرار می‌گیرد. هیچ جایزه دیگری، به این اندازه رقابت بر سر کسب مقام اول نداشته است.

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

2015 Mercedes-Benz C-Class
2015 Mercedes-Benz C-Class

در حالی که مرسدس دارای ویژگی‌های رانندگی اسپورت بوده، جنسیس به کمک سیستم تعلیق خود، یک سواری بدون دردسر را نشان داده است؛ چیزی که بسیاری از خریداران خودروهای لوکس به دنبال آن هستند. قبلاً مهندسی به کار رفته در شاسی و سیستم تعلیق، یکی از نقاط ضعف طراحی این خودروساز کره‌ای بوده، ولی در جنسیس این کار بدون‌نقص انجام گرفته است.


جنسیس کاملاً شایسته رقابت به عنوان یک سدان لوکس است. البته در بعضی موارد، این اعتماد به نفس در هیوندای دیده نمی‌شود. به عنوان مثال در طراحی داخلی، تنها یک نشان هیوندای دیده می‌شود. هیوندای باید بیشتر از این به محصول خود افتخار کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

33 دیدگاه

  1. saeid
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    سری s که خیلی لوکس تر از این حرف هاست چرا c

    پاسخ
    1. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      بابا دم باهو گرم
      فک کنم با نظر سنجی اینارو انتخاب میکنن
      بعدشم اس کلای اینا یه سری ماشینایی هستن که قشر کمی از مردم میتونن بخرن
      واسه اینکه افراد بیشتری سی کلاس رو سوار شدن کاندیدای این بخش شدن
      وگرنه که حتما میباخ باس میشد

      پاسخ
    2. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      این یاهو خودشو کرده قاطی سایتای ماشین.

      میخواد درآمدشو زیاد کنه مثلا.

      متنفرم از این سایت فاسد

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (355 دیدگاه) ,

        تا وقتی که سایت های معتبری مثل موتور ترند و کار اند درایور هستند ,یاهو تقریبا هیچ کارست.

        پاسخ
      2. نیما
        سوابق: (158 دیدگاه) ,

        الان اگه یه ماشین انگلیسی بود همین شما چشمتونو میبستی و به به و چه چه میزدی چون آلمانیه خوشت نمیاد

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (355 دیدگاه) ,

          کی گفت من از ماشین آلمانی بدم میاد؟؟!!!
          داداش منظورمو خوب نگرفتی
          من گفتم یاهو در برابر سایت های معتبر تخصصی ماشین عددی نیست.

    3. احمد
      سوابق: (364 دیدگاه) ,

      انتخاب خودرو سال هم بچه بازی شده
      کلاس s این وسط چی کارست پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      چند روز دیگه سایت های اشپزی هم خودرو سال معرفی میکنند

      پاسخ
  2. Masoud AMG
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    سلام
    با این که برند مورد علاقه ام انتخاب شده ،ولی اخه کی به انتخاب یاهو اهمیت میده.

    پاسخ
  3. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    از انتخاب یاهو خیلی خوشم اومد

    مخصوصا اینکه لازم نیس خودروی لوکس حتما مجلل باشه والی مطمئنا پانامرا یا خود اس کلاس و خیلی های دیگه جایگاه بالاتری داشتن

    پاسخ
  4. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    اگه این لوکسه پس اس کلاس چیه؟
    حتما اون سوپر هایلوکسه….!!!

    پاسخ
  5. نیما
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    داخلش قشنگه ولی طراحی خارجی چندان زیبایی نداره من سری سی کلاس ۲۰۱۵ را از نزدیک دیده ام زیاد بدل نمی چسبه ولی از قابلیتهای بالایی برخورداره .

    پاسخ
  6. محمود
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    بنز سی کلاس اول هیوندای جنسیس دوم

    به این میگن پیشرفت از نوع کره ی جنوبی .

    پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    تعجبی نداره بنزه دیگه . . .

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل عباس
    عباس
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    کلاس-اس سدان های لوکس بزرگه که دست من باشه اونو انتخاب میکنم. ولی کلاس-سی علاوه بر لوکس بودن خانوادگی هم هست. حالا نمیدونم معیار های انتخاب چی بوده
    شاید به خاطر قیمت یا سایز خودرو باشه یا شایدم دریچه های هوای کمترسی نسبت به اس لابد اس به خاطر اصراف انتخاب نشد lol
    وگرنه هر آدم عاقلی میدونه بهترین سدان لوکس مرسدس بنز کلاس-اسِ ولاغیر!

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (355 دیدگاه) ,

    با c کلاس قبلی خیلی فرق داره مخصوصا ظاهرش

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل فرید
    فرید
    سوابق: (788 دیدگاه) ,

    تبریک به طرفداران بنز…ولی یاهو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از کی تاحالا؟؟؟؟لکسس هم بود من قبول نداشتم…خیلی عجیبه…باز مبارکه دوستان باشه.

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل فرید
        فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        نه بابا ساختم دیگه 😀 من که چیزی نگفتم فقط تعجبم از یاهو بود…فکر نمیکردم یاهو و این حرفا…خدارو شکر که یاهو بنز و انتخاب کرد وگرنه خدارو بنده نبودینا 😀

        پاسخ
  11. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون

    دوستان چرا فکر می‌کنید اگر به عنوان لوکس سال انتخاب شده، یه خودروی لوکس بین تمام خودروهای لوکس جهانه؟؟؟

    این خودرو در کلاس خودش، خودروی لوکس سال شده همین!!

    چرا همش میگین پس اس کلاس چیه!!!! :\

    پاسخ
    1. 63sAMG
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      تو کلاس خودش عالیه!ولی مرسدس بهتراشم داره!!

      پاسخ
  12. نیما
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    من این ماشینو از نزدیک دیدم طراحی بیرونیه چندان جذابی نداره ولی در عوض از طراحیه داخلیه زیبایی برخورداره با قابلیتهای زیادی که قابل قیاس با مدلهای پایین تر نیست .

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    افرین یاهو c کللاس فوق العادست ولی سری 3 رو بیشتر میپسندم !

    پاسخ
  14. ehsan
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    نه تنها زیبا و لوکس ترینه بلکه به نظر من بهترین خودرو سال 2015 هست شخصیتی که بنز داره هیچ خودرویی نداره البته این نظر شخصی خودم هست با احترام به صلایق دوستان

    پاسخ
  15. میلاد س
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جنسیس یه هو از کجا پیداش شد این وسط؟

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    در اینکه عالیه و لوکسه و بنزه هیچ شکی نیست
    ولی… کلاس C بنز یه ماشین ماسل آلمانی محسوب میشه و یه رغیب دیرینه برای سری 3 بوده… ولی نسل جدیدش به سمت لوکس بودن رفته و از نظر ظاهری هم خیلی شبیه S شده…بنز خودS رو داره ویه کلاس بالاترم E رو داره ولی اومده یه ماشین اسپورت رو به سمت لوکس شدن برده که از نظر من اون روحیه خشن و اسپورت بودنش حداقل از نظر ظاهر کمرنگ شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.