درگ تایمز 2013: کاین توربوS با مرسدس G63 [ویدئو]

یک دربی اشتوتگارتی در راه است؛ ببینیم اگر کاین جوان را در برابر G-class سالخورده قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟ درگ تایمز بدنبال یافتن جواب این سوال است . . .

در یک طرف رقابت کاین توربو S با قیمت پایه ای 146 هزار دلار قرار گرفته؛ جدیدترین و قوی ترین عضو خانواده کاین که کم کم وارد یکسالگی می شود. پیشرانه این خودرو 4.8 لیتری V8 بوده که 550 اسب و 750 نیوتن متر دارد. شتاب صفرتاصد آن نیز حدود 4.5 ثانیه است.

در طرف دیگر نسخه 2013 از G63 AMG ایستاده که پیشرانه 5.5 لیتری V8 آن 536 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور دارد.  شتاب G63 نیز به 5.5 ثانیه می رسد. قیمت پایه ای G63 نیز حدود 135 هزار دلار است.

بر روی کاغذ ظاهرا برنده این رقابت باید کاین توربو S باشد چراکه با وزن 2.2 تنی اش هم بیش از 300 کیلوگرم از G63 سبکتر بوده و هم گیربکس 8 سرعته S-tronic آن در برابر 7 سرعته Speed-Shift مرسدس G63 قرار گرفته. البته همه این پیش بینی ها زمانی ارزش دارند که هردو راننده هنگام لانچ بیدار باشند!

28 دیدگاه

  1. پلاتینیوم
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    اصلا عادلانه نیست رقابت یه جوون آلمانی با پیرمرد آلمانی، باید با ام ال63 رقابت میکرد…
    Only Mercedes Benz S Class

    پاسخ
    1. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      فقط یه چیزی بگم…

      کاربردها فرق داره…این خیلی مهمه

      این دلیل نمیشه الان بنز شتابش کمتر بود دلیل بر بد بودنه…

      پاسخ
  2. alireza
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    هرچی سرعت بالاتر بره ، مرسدس بیشتر عقب میفته و اونهم به دلیل ایرودینامیک بهتر کاین هست ! اتاق جعبه ای مرسدس هوا رو مثل یه دیوار جلوی خودش جمع میکنه :/

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      طبق قوانین دینامیک وضعیت آیرودینامیکی فقط بر روی شتاب اولیه تاثیر دارد نه شتاب ثانویه
      به قانون سوم فیک مراجعه کنید

      پاسخ
      1. M3 E92
        سوابق: (325 دیدگاه) ,

        واقعا آدم لذت میبره از این همه ذوق مهندسی سرشار!!!
        نیروی فشار هوا توی سرعت بالاتر به صورت لوگاریتمی بالا میره.. خیلی بیشتر از شتاب اولیه…

        پاسخ
      2. amir.t.
        سوابق: (548 دیدگاه) ,

        دادا ساده بحرف.ما تو درس های خودمون موندیم حالا بریم به قانون فیک برسیم

        پاسخ
  3. nima
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    با این که هر دو المانی اند ولی کاین جذاب تره ولی بنز هم احترام خاص خودش رو داره .
    (تو دنیا فقط المانو با ماشیناش )

    پاسخ
  4. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.این عادلانه نیست.به نظر من بنز فدای ایرودینامیک قدیمی شد.
    یالا اقل مدل G 65 AMG که موتور 12 سیلندر داره را میاوردند تا کمی اون ایرودینامیک رو جبران کنه.
    ولی باز هم جای تحشین داره که با این سن و سال شتابش زیر 6 ثانیه است.

    دوستت دارم المان.
    دوستت دارم مرسدس بنز.

    G 65 AMG

    پاسخ
  5. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    اصلا درست نیست
    چون پورشه قشنگ دو ثانیه زودتر از بنز شروع به حرکت میکنه

    پاسخ
    1. نوید
      سوابق: (195 دیدگاه) ,

      راننده بنز اگه 2 ثانیه زودتر از راننده پورشه هم حرکت میکرد باز هم بازنده بود.
      شما انگار اعداد پایان مسابقه رو نگاه نمیکنید.

      اگه دقت کنید reaction time برای پورشه حدود 0.9 ثانیه و برای بنز 1.8 ثانیه بود یعنی زیر یه ثانیه اختلاف در استارت ( نه 2 ثانیه)
      در ضمن اگه دقت کنید در صفحه نتایج یه ستونی وجود داره به نام ET که نشون دهنده تایم با صرف نظر کردن از تأخیر شروع هست… که همونطور که معلومه پورشه 3 ثانیه سریعتره

      ستون ET+RT هم نشون دهنده کل تایم به همراه در نظر گرفتن تأخیر استارت هست

      پاسخ
  6. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    شروعش اصلا عادلانه نبود .
    ولی G class طرف رقابت کاین توربو اس نیستا!

    پاسخ
  7. jaguar
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    لانچ مرسدس بنز که افتضاح بود.
    تو سری های قبلی درگ تایمز هم این اتفاق افتاده
    با این وجود این رقابت ا اولش بی معنیه.
    چیو با چی مقایسه میکنن؟
    G63 تقریبا یه خودروی اشرافی محسب میشه و داره میره به سمت کلاسیک شدن
    ولی خب هر جور حساب کنی فاصله این پیرمرد سرحال با کاین اینقدرا هم زیاد نبود که اتفاق افتاد

    پاسخ
  8. fleetwood
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    آیرودینامیک پورشه که بهتر از بنز هستش و سبکتر هم که هست ،هالا اینا به کنار ،راننده بنز انگار خواب بود حدود 2 ثانیه دیرتر حرکت کرد.وگرنه بنز حداقل اگه برنده نمیشد فاصله اش را میتونست کمتر بکنه

    پاسخ
  9. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    اصلا قابل مقایسه نیستند جی کلاس سلطانه و باید جای کاین رنج روور می ذاشتن یا جای جی کلاس رقیب کاین ام ال عادلانه نیست تایمز معتبر نیست

    پاسخ
  10. امیرحسین
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    چرا مردسدس یکم دیر تر شروع به حرکت کرد؟بعدشم این خیلی چرت و پرت و نا عادلانه هست.به قول پلاتینیوم

    پاسخ
  11. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    منکه همه جوره طرفدار پورشه ام ولی انصافا این درگ عادلانه نبود.
    ببین پیرمرد بنده خدا رو به چه کارهایی وا میدارن 🙂

    پاسخ
  12. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    داداش متاسفانه G65 نداریم در کل اگه راس میگن بیان قابلیتهای آفرودشون رو مقایسه کنن اس یو وی یعنی این. همه چی سرعت و شتاب نیست

    پاسخ
  13. سینا
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    پورشه اگه جرأت داره با ML-800 V12 BRABUS مسابقه بده!

    پاسخ
    1. مارال
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      مسابقه نمیده با بنز باراباس، سینا جان میدونی چرا ؟؟؟

      چون میترکه

      پاسخ
  14. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    افتضا بود

    اولا وقتی کاین به خط پایان رسیده بود بنز تازه دنبال سوییچ بود تا روشن کنه

    دوما کاین هم سن و سال نوه ی بنز بود

    سوما کارایی این دوتا باهم فرق داره

    چهارما ……….

    با درنظر گرفتن همه ی ایرادات بنزه که روبان خط پایان رو پاره میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.