اینفینیتیمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70

همان‌طور که دیروز در مطلب مقدماتی به اطلاعتان رساندیم، از امروز رقابت‌ها و دوئل‌های جذاب خودرویی را آغاز می‌کنیم. همان‌طور که میدانید گروه نخست این رقابت‌ها، سگمنت سدان‌های متوسط لوکس است که دور اول آن با دیدار مرسدس بنز E کلاس و اینفینیتی Q70 آغاز می‌شود. البته لازم به ذکر است که در روزهای آینده صرفاً به این کلاس نمی‌پردازیم بلکه ابتدا دور اول تمامی سگمنت‌ها برگزار می‌شود و پس از پایان دوباره به این سگمنت بازخواهیم گشت. در دوئل‌ها نیز اطلاعات و مشخصاتی کلی به همراه توضیحاتی اجمالی و کوتاه در مورد هر خودرو ارائه می‌شود و بعدازآن همه‌چیز به نظر و رأی شما بستگی دارد. با این مقدمه اولین دور از رقابت‌های خودرویی پدال را آغاز می‌کنیم. در این گروه خودروهای زیر حضور دارند:

مرسدس بنز E کلاس

ب‌ام‌و سری ۵

آئودی A6

کادیلاک CTS

کادیلاک XTS

لینکلن MKZ

اینفینیتی Q70

آکورا RLX

لکسس GS

لکسس ES

جنسیس G80

جگوار XJ

مازراتی گیبلی

ولوو S90

تسلا مدل S

فیسکر کارما

infiniti-vs-mercedes

مرسدس بنز E کلاس

mercedes-benz-e-class-4

مرسدس بنز E کلاس یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای کلاس سدان‌های متوسط لوکس سگمنت E محسوب می‌شود و به‌نوعی خودروی نمادین این کلاس است. نسل کنونی این سدان لوکس آلمانی در سال ۲۰۱۶ با کد W213 معرفی شد و بنابراین خودروی جدیدی محسوب می‌شود. برای این دوئل، مدل E400 را انتخاب کرده‌ایم تا با رقیب ژاپنی‌اش همخوانی داشته باشد. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic هم برای آن وجود دارد.

اینفینیتی Q70

infiniti-q70-2015-1024-10

پیشینهٔ این سدان ژاپنی به سال ۱۹۸۹ و عرضهٔ کوپهٔ M30 بازمی‌گردد. این خودرو به‌عنوان یک کوپهٔ متوسط لوکس به همراه نسخهٔ کابریولت تا سال ۱۹۹۲ تولید شد تا اینکه پس از وقفه‌ای چندساله، در سال ۲۰۰۲ نسل دوم آن در قامت یک سدان متوسط لوکس و با نام سری M به بازار آمد. نسل چهارم اینفینیتی سری M در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان سدان پرچم‌دار اینفینیتی معرفی شد و تولید آن هنوز ادامه دارد؛ اما در سال ۲۰۱۳ با تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، نام این سدان به Q70 تغییر پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ نیز فیس‌لیفتی را تجربه نمود. این خودرو با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که اولی یک نمونهٔ ۳.۷ لیتری V6 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

مرسدس بنز E کلاس اینفینیتی Q70
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳.۷ لیتری V6
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۳۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۳ ثانیه ۵.۶ ثانیه
طول ۴.۹۲ متر ۴.۹۴ متر
وزن ۱۸۵۰ کیلوگرم ۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه حدود ۵۷ هزار دلار ۵۱ هزار دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9725319]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. sasan

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    بنز…ظاهر زیبا…کیفیت بهتر…ازهمه مهمتراینکه یه ستاره ی سه پر رو ی جلو پنجرشه.یعنی اینکه بنزه!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    رای من به بنز بود، با اینکه اینیفینیتی را خیلی دوست دارم ولی طراحی خارجی بنز و کیفیت متریال و اعتبار برند جای شکی باقی نمیگذاره که به بنز رای بدی. اینیفینیتی خیلی خوبه ولی توی این بخش از صنعت خودرو یا شاید هم توی اکثر رده های خودرویی بنز ی وزنه محسوب میشه، که خیلی هم سنگینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    عشق است بنز
    تعداد کامنتا نشون میده چه جذبه ای داره لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. e36

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    معلوم بود بنز برندس ولی طبق آرا اینفینیتی آبرومندانه باخته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا