دیوید کولتارد در گوود وود با مرسدس بنز SLS

مرسدس بنز با انتشار ویدئویی از دیوید کولتارد، راننده سابق فرمول یک این تیم و مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه، به استقبال گردهم آیی سالیانه گوود وود رفته است. این راننده 43 ساله، مسیر جاده کوهستانی گوود وود را در حالی طی می‌کند که آخرین رکورد این مسیر مربوط به نیک هاید فیلد در سال 1999 با زمان 41.6 ثانیه می‌باشد. آیا این رکورد 15 ساله توسط مرسدس بنز جابجا خواهد شد؟

David coulthard walks us through the hill climb at the goodwood festival of speed
David coulthard walks us through the hill climb at the goodwood festival of speed

این خودروی اسپرت بنز دارای یک موتور هشت سیلندر V شکل 6.2 لیتری است که 622 اسب بخار نیرو و 634 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو از سیستم گیربکس هفت سرعته اسپید شیفت AMG با کلاچ دوگانه استفاده شده که این خودروی 1550 کیلوگرمی را ظرف 3.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت و نهایتاً به سرعت 315 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”78734″]

96 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3139 دیدگاه) ,

    نت من داره کم کم ته میکشه! از دوستانی که ویدئو رو دیدن به منم بگن که آیا رکورد رو میشکنه یا نه؟!

    راستی آیا میدانستید که در کشور کره “برو آبنبات بخور” فحش محسوب میشه؟

    برید کیف کنید با این اطلاعاتی که در اختیارتون میذارم! 😀

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      شاهین توی کلیپ زمان بنز رو نزد!!!!!

      خود راننده هم تا اونجا که من فهمیدم فقط درمورد رکورد نیک هایفیلد صحبت کرد!!

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        دستش درد نکنه! مرد حسابی رکورد میزدی،هایفیلد خودش میاد در مورد خودش حرف میزنه دیگه! 😀

        پاسخ
        1. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          باور کنید که انقدر ظاهر این ماشین برام تکراری شده و کیفیت تصویر پایینه که اولش فکر کردم این ماشین از اون بنز قدیمیای دو در کرم رنگه! بعد از چند ساعت دیگه که نقد پژو 208 خوندم تازه فهمیدم که اشتباه میکردم.
          ببین ماه رمضون و امتحانات آخر ترم چیکارم کرده، خودم خندم گرفته، واقعاً که.

        2. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          هم خوودش شاهکاره..هم ماشینش

    2. Japan & Germany
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      بستگی داره از آبنبات چی برداشت کنه طرف 🙂

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        تو کره که همین فحش رو برداشت میکنن! حالا وایسا مال ژاپن و آلمان رو هم شاید بنویسم! 🙂

        پاسخ
  2. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    ماشینش که حرف نداره مرسدس دیگه
    اگه رانندش راننده باشه میتونه رکوردو بشکونه

    پاسخ
  3. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    شاهین نت منم بازش نمی کنه
    واقعا شاهین چه جالب
    خب اگه یکی واقعا بخواد آبنبات بخوره چی باید بگه

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      فکر نکنم بخوان آبنبات بخورن! مگر اینکه واقعا دوس داشته باشن! 😀

      پاسخ
      1. PEUGEOT
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        از دست تو شاهین چه چیزایی در میاری

        پاسخ
      2. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        اخبار ورزشی میگفت که آبنبات خوردن در زبان کره ای حرف ناشایستیه و بعضی از مردمان کره جنوبی در استقبال از تیم ملی کشورشون به سمتشون آبنبات می انداختند.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          آره همینه.دیگه نباید آبنبات بخوریم! 🙂
          اینو واسه کره ای بازها نوشتم 😀
          در آینده ای نه چندان دور مال ژاپنیا و آلمانیا رو هم مینویسم تا تکمیل بشه! 🙂

  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اس ال اس در واقع نسبت به 458 از نظر لذت رانندگی، کیفیت ساخت و کیفیت مواد داخل، زیبایی، صدا، انجین و …. بهترینه.
    چند روز پیش در وایبر در بحث با چند تن از اساتید از جمله اس ال آر جان و چند تن دیگر، به این نتیجه رسوندمشون!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3139 دیدگاه) ,

      زیگما جون اون نکته ی نه چندان باریک توی دویل چی بود؟! دو ساعت زل زدم بهش چیزی نفهمیدم.

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        یه عکس جدید گذاشتم اونم برو ببین 😀 توی اون هم همون نکته هست 😛
        به در ها و سقف نگاه کنید 😐

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          زیگما پنجره هاشو میگی؟! شبیه اکواریوم هستش!

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          یعنی چی؟ بیشتر توضیح بده.

        3. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          20 سوالیه؟! 🙂
          ستون B نداره.همینه؟

        4. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          آفرین همین بود
          اینکه چجوری ایمنی بدون اون ستون تامیین میشه
          شیشه ها چجوری در جای خودشون قرار میگیرن بدون اینکه باد و صدا بیاد
          و…
          در دهه 60 و اواخرش، این مدل ماشینا پر طرفدار بودن!

        5. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          اون موقع تست ایمنی داشتن؟ یعنی تصادف از بغل؟

        6. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          توی ویدئوی اول اثری از رحم و مروت دیده نمیشه! بیتل بیچاره! البته بهتر از اونی بود که تصور میکردم.

      2. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        آره نامردا داغونش کردن
        بغیر از گلگیر و سپر مالیبو و خمیدگی کاپوت و چراغاش، هیچ چیز دیگه ای در مالیبو دیده نشد که خراب بشه یا وارد جریان تصادف بشه
        البته نقطه ای که به بیتل خورد هم خیلی بد بود و ضعیف ترین نقطه ماشین بود
        اونم ماشینی به اون ارزونی…..
        تست های تصادف اف 150 رو که nhtsa در دهه 70 انجام میداد هم در یوتیوب هست.(البت اون موقع اسمش اف 150 نبود)

        پاسخ
    2. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      ببرشون تو پیست ببین sls با اختلاف چند ثانیه از 458 عقب میمونه !

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        ببخشید ببخشید کی گفته اس ال اس برای پیست ساخته شده؟
        لذت رانندگی در شهر مهم تره یا تو پیست؟!!

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2635 دیدگاه) ,

          زیگما بالاخره یه حرف درس درمون زدی……..

        2. Alpha
          سوابق: (544 دیدگاه) ,

          زیگما فعلا که داریم در مورد پیست صحبت میکنیم و این شخص داره داخل پیست رکورد میزنه ! در ضمن لذت رانندگی 458 خیلی بالاتر از همه ی مدل های بنز هست ! شما لذت رانندگی رو به چی میگی ؟ به هرزگردی ؟ یا به تعادل خوب سر پیچ ؟

      2. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        sls خیلی سنگین و لشه!!!!!!
        مثل سمند می مونه!!!!!!!!

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . کی گفته ؟؟؟

        2. elring
          سوابق: (284 دیدگاه) ,

          داخل سایت مرسدس هندلینگش از slr کمتر بود
          Mercedes-Benz.gr
          این آدرسشه . توش اطلاعات کلی از همه ی محصولات بنز هست یه سری بزنید (با فیلتر ش.ک.ن)

    3. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      در این مورد با آلفا جان موافقم

      458 با اینکه سال 2011 تولید شده، امسال هم تونست عنوان بهترین موتور 4.5 لیتری رو از آن خودش کنه

      البته در مورد زیبایی که نظر شخصی هستش صحبت نمیکنم

      در مورد کیفیت هم احتمال میدم که بنز در داخل کابین از مواد بهتری استفاده کرده باشه

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        خب چون موتور برنده شده دلیل بر برتری میشه؟

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          زیگما این بار رو منصف نبودی! موتور کم چیزی نیس که.تازه اصلا بحث فنی و اینا کنار.فراری خاص تره یا بنز.(من طرفدار فراری نیستم ها)

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اون انجین 458 در 4 رکن اصلی هیچ برتری نسبت به اس ال اس نداره
          خاص بودن رو قبول دارم ولی همه چیز خاص بودن نیست!
          شخصیت و پرستیژی که اس ال اس داره فراری نداره.

        3. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          مسلما زیگما جان دلیل بر برتریِ کلی نیست، ولی خب دلیل بر برتری موتور خواهد بود

          از نظر دیگه هم طبق آمار و نظرسنجی هایی که شده، معمولا هندلیگ 458 رو بی نظیر توصیف کردن، توی این مورد هم از SLS میتونه بهتر ظاهر بشه (حقیقتش خودم سوار نشدم ببینم راست میگن یا دروغ 🙂 )

        4. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          زیگما جان، در مورد پرستیژ باهات مخالفم

          برند فراری گران ترین و خاص ترین برند دنیا شناخته شد (منظورم ارزش برند و کارخونه نیست)

        5. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          شما دو موضوع رو با هم قاطی میکنید
          یکی هندلیگ و “لذت در پیست”
          یکی هندلیگ و لذت در “جاده های عادی
          مگر نه این است که در 458 یه تعلیق کاملا اسپرتی داریم؟ مگر در 458 با یه تعویض دنده فوق العاده خشک و بی روح مواجه نیستیم؟(تاپ گیر امریکا به این موضوع اشاره کرد)
          درست عکس این موضوعات در اس ال اس میبینیم
          یعنی یه تعلیق قابل قبول که در مواقع نیاز میتونه سفت و سخت هم کار کنه
          تعویض دنده “لذت بخش” در اس ال اس
          حال بر میگردیم به هندلیگ
          چرا فکر میکنید هندلیگ در پیست از اهمیت زیادی برخورداره؟ طبق یه نظر سنجی از افرادی که خودروی سوپر اسپرت دارن، تنها 10 درصد این افراد همواره در طول یک ماه به پیست میرن!
          حالا با در نظر گرفتن این موضوع چطور شما هندلیگ در پیست رو یک معیار مهم میدونید؟
          “لذت رانندگی” در شهر و جاده خیلی مهم تره که اس ال اس با توجه به گشتاورش لذت بی نهایتی در رانندگی در جاده به راننده میشه
          اینکه سر پیچ ها بتونی با کوچکترین اشاره به پدال گاز دود راه بندازی لذت حساب میشه

        6. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          ببین زیگما جان، ایجاد یه هندلیگ خوب توی پیست از شهری کار به مراتب سخت تری هستش، چرا؟؟
          چون شما با سرعت بیشتری حرکت میکنی
          چون پیچ هایی که توی پیست وجود داره، ممکنِ خیلی تند تر از پیچ های باشه که توی شهر هستن
          حالا مسئله اینجاس؛
          فراری که میتونه از شرایط بسیار سخت توی پیست به راحتی بربیاد و SLS نمیتونه توی پیست پابه پای 458 بیاد، چه جوری توی شهر SLS میتونه از 458 بهتر باشه!!
          درصورتی که توی شهر، شرایط به مراتب راحتتری وجود داره

        7. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          در شهر شما با سرعت مواجه نیستی
          با پیچ های تند و سرعت بالا هم مواجه نیستی
          تفاوت در ایناست.

        8. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          دقیقا زیگماجان،

          ولی تفاوتی است که راحتی بیشتری برای 458 فراهم میکنه، نه سختی

          یکی از انگیزه های سوپراسپرت سازهای ایتالیایی، مث فراری، این بود که یه ماشین پرقدرت و وحشی در پیست رو، بتونی به آرامی و راحتی تمام هم برونی

          مورد ماشینای فراری میگن که، ماشینایی هستن که توی پیست با نهایت خشم میشه روندشون،
          ولی توی شهر مث یه سدان خانوادگی میشه با اونا رفتار کرد

          از جمله های آخر کامنتم، خیلی از چیزا رو فهمید

        9. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          من در مورد اینکه موتور 458 دوباره برنده شده خیلی شک دارم!!!!!!
          یعنی از موتور 8 سیلندر 918 بهتره؟؟؟؟
          یعنی از موتور وننو بهتره؟؟؟؟؟؟
          یعنی از موتور لافراری بهتره؟؟؟؟
          یعنی از موتور koenigsegg one بهتره؟؟؟؟؟؟؟

        10. Alpha
          سوابق: (544 دیدگاه) ,

          اکثر موتور هایی که گفتی تنفس طبیعی نیستن

    4. افشین
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      کاملا در اشتباهی اگه اینطوری بود 458 در سالی که تولید شد به عنوان بهترین ماشین سال انتخاب نمیشد یعنی واقعا sls از 458 زیباتره ؟؟!! پس چرا 458 به عنوان یکی از زیباترین ماشینای دنیا انتخاب شده؟؟!! از نظر کیفیت ساخت و مواد داخل هم مطمئن باش شرکت پیشرفته ای مثل فراری هیچ وقت کم نمیذاره یه ادرس هم دادم امیدوارم پدال زود تایید کنه حتما ببینش

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        من نمیگم کم میذاره در کیفیت
        ولی در مقایسه با اس ال اس حرفی برای گفتن نداره. این یه چیز واضحه شما تو عکسا هم میتونی اینو تشخیص بدی.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          زیگما چیزایی که تو گفتی یه چیز کاملا تجربی و شخصی و نسبی هستش.لذت رانندگی و هندلینگ بیشتر کمّی هستن.عدد نیستن که ما بگیم این از اون سر تره یا بالعکس.ممکنه این چیزایی که تو گفتی رو یه راننده با فراری هم بتونه انجام بده و بازم بالعکس.توی اعداد و ارقام فراری کمی سرتر هستش ولی اینکه هر کسی با این دو تا ماشین چه حسی داشته باشه بستگی به خود اون فرد داره.شاید الان دست من و تو و صادق این دو تا ماشین باشه نظراتمون کاملا عوض بشه.

        2. شاهین
          سوابق: (3139 دیدگاه) ,

          اصلاح میکنم که لذت رانندگی و هندلینگ بیشتر “کیفی” هستن.اشتباهی نوشتم کمّی.

        3. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          در مورد زیبایی هم باید بگم یه مورد کاملا شخصی هستش

          الان زیگما میتونه بگه که 458 زشت ترین ماشین جهانه، کسی هم نمیتونه بگه چرا

          ولی از نظر کارشناسانِ طراحی و طراحان، 458 یکی از زیباترین خودروهای تولید شده است

        4. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اس ال اس زیباتره یا 458؟
          458 – – – – –
          اس ال اس + + + +
          ببینیم نظر بچه ها چیه!

        5. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          فراری از آشغال ترین دیزاین های داخلی رو داره!!!!
          توی f12 آمپرش عقربه ایه درحالی که مال آونتادور TFT full hd هست یا همین sls از بهترین صفحه نمایش استفاده میشه!!!!!!
          در کل فراری برای کاهش وزن از همه چی ماشین می زنه در حالی که شرکت هایی مثل پورشه و مکلارن و بنز و لامبورگینی بهترین ماشین ها با لوکس ترین و بهترین امکانات را تولید می کنند!!!!!!!

    5. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      زیگما جان هر چند خودم اس ال اس رو بعنوان یکی از بهترین اسپورت کار ها قبول داشتم ودارم ولی این ماشین از لحاظ بازده موتور نسبت به حجم و از نظر سرعت و شتاب و لذت رانندگی واقعا از فراری بهتر نیست
      خیلی دوست دارم بدونم چرا اینو میگی ؟؟؟؟ چون من دلایل خیلی خوبی دارم که عکس حرف شما رو ثابت میکنه

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        من یک دفعه این بحث بازده رو توضیح دادم
        چون اسب بخاری که بنز از یه 6.2 میگیره، فراری میتونه از یه موتور 4.5 لیتری، تقریبا همون مقدار رو بگیره، آیا این نشانه برتری موتور فراریه؟
        به اعداد زیر دقت کن
        اس ال اس amg جی تی 583 اسب بخار قدرت داره که در دور 6800 در دسترسه
        458 ایتالیا 562 اسب بخار قدرت داره که در دور 9000 در دسترسه
        همون جور که میبینید یکی از دلایلی که از موتور های پر حجم استفاده میکنند، دریافت بیشتری اسب بخار از کمترین دوره که در رانندگی و مسابقات خیلی مهمه که دور پایین تر باشه
        ثانیا
        اس ال اس amg جی تی گشتاوری برابر 650 نیوتون متر در دور 4750 داره
        458 ایتالیا گشتاوری 540 نیوتون متری در دور 6000 داره!
        باز اینجا دو چیز مشخص میشه
        انجین های پرحجم معمولا گشتاور بالا تری دارند(یکی از دلایل ضعف اس ال اس در پیست همین گشتاور بالاست)
        در ضمن! گشتاوری که اس ال اس میده، در دور خیلی پایین تریه که این خودش یه نوع برتریه
        همه اینها به کنار
        مصرف بنزین 458 ایتالیا به طور میانگین در تست های epa صدی 16.8 لیتریه
        در صورتی که اس ال اس به طور میانگین صدی 15.6 هست!
        قبول کنید اس ال اس برتری کاملی بر 458 داره…..

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          زیگما جان، الان سوالی که اول کامنتت پرسیدی، خودش بزرگترین دلیل برتری موتور 458 نسبت به SLS هستش

          SLS تقریبا با 2 لیتر بیشتر هم سرعتش کمتره و هم شتابش

          شتاب 458 حدود 3.4 ولی SLS حدود 3.8
          سرعت فراری 325 کیلومتره ولی SLS حدود 317 کیلومتره

          در مورد دور موتور گشتاور به این هم باید اشاره کرد که بیشتر از 80 درصد گشتاور در دور موتور 3250 به دست میاد که برای مصارف شهری زیاد هم هست.

          اینی هم که میبینی 100 درصد گشتاور و اسب بخار در دورهای بالا به دست میاد برای اینه که این ماشین توی درگ کم نیاره، نا سلامتی سوپر اسپرته ها،

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          شتاب و سرعت اس ال اس کمه
          به خاطر گشتاور بالاش که در ابتدای حرکت دردسر ساز میشه براش
          همین طور همون گشتاور سر پیچ ها کمی اذیت میکنه
          در واقع گشتاور بالا مثل یه شمشیر دو لبه هست
          گاهی این گشتاور بهت حال میده
          گاهی اذیت میکنه

        3. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          زیگما جان دوست من نیازی به این توضیحات پیش پا افتاده نبود میتونستی منحنی توان هر دوماشین رو بزاری بهر حال ممنون.
          با استناد به اعداد ارقام خودت چند تا چیز مشخص میشه اول اینکه فراری بدلیل دست یابی به بیشینه توان در دور موتور های بالا شتاب اولیه بهتری خواهد داشت و اس ال اس شتاب ثانویه ی بهتر. دوم اینکه گشتاور اس ال اس در دور پایین موجب برتری در تعویض دنده خواهد شد یعنی ماشین در دور موتور پایین تر به حداکثر گشتاور میرسه که باعث تعویض زودتر دنده خواهد شد .
          از طرفی خودت میگی اس ال اس مخصوص پیست طراحی نشده پس حالا رسیدن به 586 سب بخار در دور موتور پایین روچجوری توجیح میکنی . در صورتی که این ماشین خصوصات خوبی برای رانندگی در پیست داره
          در ضمن من این اعداد و ارقام رو اصلا دلیل بر بهتر بودن مرسدس موتور مرسدس نمیدونم
          راستی فراری بدلیل استفاده از سیستم معروف به رانندگی بایک دست لذت رانندگی رو 2 چندان میکنه

          ببخشید بد نوشتم چون خیلی خسته ام و الان که دارم اینو مینویسم دیگه خون به مغزم نمی رسه

        4. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          شاید یه روز که حالشو داشتم این رابطه ی بین شتاب وسرعت وگشتاورو وتوان رو برای همه توضیح دادم

        5. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          فراری قدرت رو فدای مصرف سوختش می کنه!!!!!!!
          فکر می کنید تیونر ها چیکار می کنند؟؟؟؟
          با دستکاری ECU مصرف سوخت رو می برند بالا که موجب میشه قدرت هم بره بالا!!!!!!!
          من دوست دارم ببینم اگه مصرفش مثل هوریکان 11 لیتر باشه قدرتش چقدر می شه!!!!!!!!
          می دونید چه فشاری به موتور 458 وارد میشه تا بتونه 600BHP قدرت تولید کنه!!!!!!!!

        6. Alpha
          سوابق: (544 دیدگاه) ,

          خودت داری میگی قدرت و گشتاور بنز بیشتره ! پس باید شتاب و سرعت بهتری داشته باشه ! در حالی که میبینیم نه سرعت نه شتاب و نه هندلینگ بهتری داره !

    6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      قبول دارم زیگما . خداییش 458 کجا بنز کجا .

      پاسخ
    7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      قبول دارم زیگما . انصافا 458 کجا بنز کجا .

      پاسخ
  5. mersedes
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    آره با این مرسدس میتونه واقعاً sls حرف نداره

    پاسخ
  6. افشین
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    به این ادرس حتما برید اگرم رو عکس فرستنده کلیک کنید میتونید وارد کانال بشید و کلیپ های بیشتری ببینید بهتون پیشنهاد میکنم از دست ندید خیلی باحاله http://www.aparat.com/v/AY9Br

    پاسخ
  7. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    توی این نوع جاده ها 2 چیز ماشین برای رکورد زدن خیلی مهمِ؛

    یکی شتاب و دیگری که خیلی خیلی مهمِ، فرمون پذیری خوب هستش

    پاسخ
    1. Alpha
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      که sls تو مورد دوم چندان خوب نیست ! با اینکه من خیلی دوسش دارم (مخصوصا رنگ سبز نظامی با ترکیب رنگ خاکی ! ) اما باید بگم هندلینگش در حد سوپر اسپرت ها نیست و گشتاور بیش از حد کار دستش داده طوری که سر پیچ ها نمیشه اونطور که باید، کنترلش کرد

      پاسخ
  8. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    این دیوید از کجا پیداش شد

    پاسخ
  9. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    زیگما جان دوست من..
    نمیدونم چجوری جرات کردی 458 رو با اس ال اس مقایسه کنی !!
    اصلا موندم تو چه جوری اطرافیانتو قانع کردی!!

    این دو ماشین خیلی فرق دارن از لحاظ فنی!
    458 با اینکه از سال 2009 تولید میشه 5ساله هنوز سوپر کار ساز هایی مثل لامبورگینی.پورشه.مکلارن هنوز که هنوز دارن براش رقیب میسازن که تاحالا هم موفق نبودن.

    دوستان اینجا کلیپ های زیادی آپ کردن از مسابقه های 458 یا تو کلیپ های مستند مثل تاپ گییر. دیگه 5سابه به همه ثابت شده 458 بی رقیبه موتورش و البته خود ماشین از سال 2010 تا الان حتی همین چند روز پیش مقام آورد.

    بعدشم فراری 458 یکی از رام شدنی ترین اسب های فراری محسوب میشه.
    رانندگی اینقدر باهاش آسونه که نیاز به آموزش قبلی خاصی نداره.

    458 با موتور 4.4 لیتری و البته وزن کمتر آیرودینامیک بهتر و سرتر.
    حتی قدرت کمتر 560 اسبی اگه اشتبا نکنم.حریف حتی آونتادور هم شده گاها !!

    و البته من هرچی بگم برتری 458 رو نسبت به همه رقیباش چه تو پیست چه جاده نشون میده.
    امیدوارم واقعیت رو بپذیری.

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      آقای مجتبی دیزاینر
      من نمی دونم بعضی ها […] نمی بینند که وقتی یه 458 مدل2011 رو با گایاردو سوپر لجرا مدل 2001 با قدرت 510BHP می اندازند معلومه برد با کیه!!!!!!
      قویترین گایاردو ای که با 458 مسابقه داده 560 اسب بخاره!!!!!!بعدش از شما بعیده تکنولوژِی سال 2000 رو با 2009 مقایسه می کنی!!!!!!
      حاضر ام شرط ببندم 90 درصد کاربر سایت فرق مدل سوپر تروفی با مدل معمولی رو نمی دونند!!!!!!!
      اون موقعی که F12 تولید نشده بود مدل گایاردو سوپر تروفس شتابش 3.0S بود در حالی که 458 شتابش 3.5 بود و گایاردو معمولی 3.7 !!!!!!!
      می خواهی ویدئوش رو بزارم تا ببینی چجوری 458 رو سوسک می کنه؟؟؟؟؟؟
      مدل اسکادرا کورسا رو می شناسی؟؟؟؟چرا تا حالا یه 458 با اون کورس نگذاشته؟؟؟؟؟؟
      پس ببین که آنچنان هم که می گی حق با شما نیست!!!!!!
      کدوم مدل 458 توان مبارزه با 911 رو داره؟؟؟؟؟
      تنها ماشینی که می تونه 911 رو پشت سر بگذاره آونتادوره!!!!!!!
      شما تو درگ هیچی نیستید!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. Alpha
        سوابق: (544 دیدگاه) ,

        100 مدل 911 داریم منظورت کدوم 911 بود ؟ carrera ! Turbo ! Turbo S ! GT2 ! GT3 و …

        پاسخ
  10. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    در ضمن زیگما جان اینو یادت باشه گیربکس فراری جز پیشرفته ترین هاست.
    و اولین کمپانی هستش که سیستم اولیه سکوئنشال فرمول 1 رو که بصوذت دو کلاچه با ضرایب کمتر اونم تعویض با شیفتر های پشت فرمونه ابداعه کرده…
    که اولین بار تو مدل 335f1 استفاده شد بعد مدل های بعدی توصعه یافت.
    و حالا اکثر کمپانی ها کپی از اون سیستم رو ارائه دادن.
    درسته سیستم سکوئنشال واسه اولین بار خشک بود.
    ولی از مدل 360 مودنا همچی فرق کرد.

    و الان گیربکس 458 یا برلینتا یا محصولات دیگه فراری با توجه به نیاز راننده و البته دور موتور های خاص تغییر میکنن.

    دلیل بهتر بودن ضرایب دنده فراری اینه که از مدل ff اولین کمپانی بود که از نسل سوم دیفرانسیل الکتریکی مگناتک تو شیفترش استفاده کرده.

    و جدا از بحث فنی و موتور . دنده هاش.
    فراری 458 توسط بهترین مرکز اتاق سازی دنیا یعنی پنین فارینا همراه با استودیو فراری طراحی ساخته شده که این خودش باعث شده آیرودینامیک بهتر نیروی جی بهتر و البته زیبایی خاصی که داره و چندین بار جوایز بهترین طراحی رو تو کلاس خودش داشته..

    و اینم بگم اگه با 458 در چند دقیقه دور مرکز گرا بزنی میبینی که از شعاع گردشی خودش محاله منحرف بشه که واسه هر ماشینی تو کلاس خودش امکان پذیر نیست!

    بنز یه کمپانی معتبره منم دوسش دارم ولی تو کلاس های خانوادگی یا شاسی بلند و کوپه حرف میزنه.
    واسه همین نمیتونه با یه کمپانی ای که 67 تا 70 سال فقط و فقط سوپر ساپرت ساز بوده و بطور تخصصی رو ماشینای فرمول کار کرده و تو فرمول پرافتخار ترینه… و همیشه بهترین طراح های دنیا دورو بر کمپانی فراری بودن

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      مجتبی جان، در مورد گریبگس گفتی، این رو هم اضافه کنم؛

      برلینتا از لحاظ اسب بخار از اونتادر پایین تر بود، ولی تونست اونتادر رو شکست بده، که همش به خاطر گریبکس و زمانبندی درست و دقت در تعویض دنده ها بود

      هیچ کارخونه ای یارای رقابت با تکنولوژی ساخت گریبکس و موتور فراری رو نداره

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        صادق جان باید بیشتر تحقیق کنی تو جمله ی آخرت خیییییلی اغراق کردی یه تحقیق در مورد موتور های ب ام و و فولکس و جنرل موتورز و پورشه بکن
        در مورد گیرباکس هم اگه دقت کرده باشی خود شرکت فراری از گیرباکس های Getarg برای لافراری استفاده کرد هر چند شرکت آلمانی Getarg مثل ZF یکی از بهترین تولید کنندگان گیرباکس جهان هست اما این کار فراری جالب نیست شاید بهتر باشه یه نگاهی به گیرباکس PDK بندازی

        پاسخ
        1. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          مهران جان، در مورد موتورهاشون میدونم

          میدونم BMW بیشتر عنوان اولی را با 34-35 بار اولی داره
          بعدشم گروه فولکس و بعدشم گروه فیات

          بحثم در مورد موتور های حجیم و قدرتیِ

          در مورد گریبکس هم درسته که در بعضی مدلها از گریبکس های خارجی استفاده میکنه، ولی خیلی از شرکتهای دیگه هم ممکنه از اونا استفاده کنن، پس چرا توانایی گریبکسهای فراری را ندارن؟؟!
          چون گریبکسها با نظر خود فراری ساخته و اصلاح میشن

          چون فراری بهتر از هر شرکت دیگه ای میتونه ارتباط کارامد و پربازده ای بین موتور و گریبکس و دیفرانسیل و سیستم های هوش مصنوعی برقرار کنه

        2. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          این جمله ی آخرتو خیلی قبول دارم واقعا همیشه فراری هماهنگیه خوبی بین موتور و گیربکس وسیستم انقال سرعت برقرار کرده

        3. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          صادق!!!!!!!!!!!!!!!!
          F12 از آونتادور ضعیف تره؟؟؟؟؟؟
          شما بیا از پشت خط مسابقه بدیم!!!!!!!
          بیا تا لانچ کنترل لامبورگینی رو نشونت بدم!!!!!!
          بوگاتی از 0-30 از آونتادور عقب میوفته!!!!
          فراری تو سرعت های بالا می تونه جبران کنه نه تو 1/4 مایل!!!!!!
          اون درگی که می گی تا سرعت 330KM ادامه داشت!!!!!!
          تعداد عوض شدن دنده رو بشمار!!!!!!
          در حالی که تو 1/4 حداکثر سرعت به 225 کیلومتر بر ساعت می رسه!!!!!!!

  11. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    از پنین فارینا گرفته تا اسکاگلیتی .. جیوجیارو و زاگاتو.برتونه. که خودشون هر کدوم رقیب هم دیگه ان.

    فراری خاص بودنش از اینه که بهترین طراحان و مهندسان و تراش کارای ایتالیایی دورش بودن.

    و این تنها کوچک ترین دلیل هایی هستش که فراری رو نسبت به رقباش تو کلاس خودش( تاکید میکنم کلاس خودش ) متمایز میکنه.

    در ضمن فراری همه افتخاراتشو تا الان از موتور های تنفس طبیعی و پر بازدهش بدس آورده بدون توربو و هر مکمل دیگه.

    پاسخ
  12. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    در ضمن سایت پدال چرا از مدل f12 trs one-off
    که تو یه جشنواره دیده شده مطلب نمیذاری ؟؟

    منبع:
    http://www.carbodydesign.com

    پاسخ
  13. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    آره داش صادق دقیقا همینطوره…

    حالا لابورگینی مدل هوراکان و مکلارن 650s رو ساختن تا با فراری 458 یا بدتر با 458 اسپچیاله رقابت کنن.

    که 458 اسپچیاله با اینکه هنوز زیاد تست نشده ولی 458 که اون شکلی بود معلومه اسپچیاله چیکار میکنه با رقیباش

    اینم بگم 458 speciale هوش مصنوعی داره مثل روبات میمونه میتونی فراتر از اتوماتیک بودن موتورو گیربکش باهاش عمل کنی

    پاسخ
    1. صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      نوع خیلی ضعیف تره این هوشای مصنوعی که توی special هست رو توی GTB 599 رو گذاشته بودن، که جرمی کلارکسون ماشینو، کامپیوتر خطاب میکرد

      دیگه ببین special چیکار میکنه با گریبکسش!

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3139 دیدگاه) ,

        آقا دیگه لامبورگینی رو نکوبید! هوراکان یه چیز دیگه اس! 🙂

        صادق،مصداق بارز “از آب گل آلود ماهی گرفتن” شدین ها! 🙂

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          پای لامبورگینی رو نکشید وسط که جلوی من هیچ حرفی واسه گفتن ندارید!!!!!!!!!!
          صادق فقط همینو جواب بده فقط همین!!!!!!
          اولین سوپر کار جهان رو کی ساخت؟؟؟؟؟
          از سال 2000 تا 2013 چی کار می کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          اون موقعی که مورسیه لاگو SV قدرتش 670 اسب بخار بود 599 قدرتش 610 اسب بخار بود کجا بودید؟؟؟؟؟؟؟
          چرا فراری حجم موتورش رو بیشتر کرد؟؟؟؟آیا این یک دلیل برای اینکه در مقابل لامبورگینی کم آوردید نیست؟؟؟؟
          چرا فراری لافراری رو تولید کرد؟؟؟؟آیا به این خاطر نیست که داشتند جایگاهشون رو تو سوپر اسپرت ها از دست می دادند؟؟؟؟؟؟
          چرا لافراری با 950BHP صفر تا صدش فقط 0.1S از وننو کمتره؟؟؟؟؟
          آیا F12 بزرگترین شکست کل تاریخ فراری در مقابل لامبورگینی نبوده؟؟؟؟؟؟
          چرا موتور های فراری که اینقدر ازش تعریف می کنید آتیش می گیره؟؟؟؟آیا به این خاطر نیست که بیشتر از توانش قدرت می گیرند؟؟؟؟؟؟
          چرا کیفیت داخل ماشین های 458 و F12 به لامبورگینی نمی رسه؟؟؟؟؟؟؟
          کجا بودید وقتی گایاردو بهترین طراحی ده اخیر رو گرفت؟؟؟؟؟؟
          کجا بودید وقتی که گایاردو رقیب نداشت؟؟؟؟؟
          کجا بودید وقتی گایاردو از سال 2001 تا 2008 جایزه هارو درو می کرد؟؟؟؟؟؟
          کجا بودید از سال 2011 تا 2013؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      2. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        🙂 🙂 🙂

        نمیدونم چی شد شاهین، بحثمون با مجتبی گل کرد، رفتیم تو سر لامبو! 🙂

        پاسخ
        1. افشین
          سوابق: (7 دیدگاه) ,

          صادق جان درسته شتاب فراری 458 3.4 ثانیه اعلام شده اما تو تست مجله roadandtrack شتاب 3.1 رو ثبت کرده تاثیر راننده خوب و لانچ خوب

        2. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          دقیقا درسته افشین جان

          در اصل سرعتی که کارخونه ثبت میکنه از اعتبار بیشتری برخورداره (چون همه ی شرایط را مد نظر قرار میده)

          اما به هر حال، تستی که اون مجله انجام داده هم نشون دهنده ی توانایی های بیشتر 458 هستش

          همون جوری که برلینتا هم توی یک تست تونستن شتاب 2.9 رو براش ثبت کنن (اسم انجام دهنده ی تست رو فراموش کردم)

  14. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    ایول داش 599 فیورانو یادم نبود..
    تو مدل 430 اسکودریا هم اجرا کردن.

    حالا اینا به کنار!!!!!!!!!
    لافراری ببین چیکار میکنه !
    لافراری هم تکنولوژِی بازیابی انرژی داره که قدرت موتور الکتریکیشو از هرض گردی موتور گرفته تا ترمز هاش و انرژی های هدر رفته بدست میاره که حتی پیرفته تر از نوع فرمول یکش هستش…که بش میگن HY-KERS
    و خیلی چیزای دیگه که فراری هنوز رو نکرده که حتی از رقیباش مثل 918 . P1 چند سالی جلوتره.مثل 458 که از زمان خودش جلوتر بودو هنوز بعد 5.6 سال براش رقیب میسازن.

    لافراری از 458 هم بدتره.نوع ادغام یافته فرمول تو خیابونه.
    تو تست های اولیه لافراری که تازگیا منتشر شده نشون میده هندلینگش و عملکرد ماشین نرم تر از ظاهر تندو تیزشه!

    حالا واسه نمایشگاه ژنو امسال مدل LaFerrari xx میاد که خدا خودش به بقیه هایپرا رحم کنه

    پاسخ
    1. افشین
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      به اون ادرسی که دادم حتما برو

      پاسخ
  15. چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    سلام به همه.
    sls= ماشین خاص

    پاسخ
  16. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    اين جادرو با پيكان جوانان هم بري حال ميده چه برسه با sls 🙂

    پاسخ
  17. سعید از بوشهر
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    دیدن این ماشین از نزدیک حس عجیبی بهم داد

    پاسخ
  18. Nissan GTR
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    من یه کلیپ دارم که توش نیسان جی تی ار sls رو تو سرعت و شتاب نابود میکنه!

    پاسخ
  19. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    داداش مهران … حرف صادق خان درسته.
    گیربکس های فراری زیر نظر مهندسان مارنلو تولید میشن..

    حتی شرکت zf getberg چند درصد از سهامشونو به فراری فروختن.

    برای همین کلا مراحل طراحی اجزا تو مودنا انجام میگیره.

    و الیته گیربکس های فراری اثبات شدس.نیاز به بحث نداره

    پاسخ
  20. mojtaba..designer
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    getrag تصحیح میکنم….

    پاسخ
  21. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    عجب ماشینی عجب مسیری خیلی خوب بود

    پاسخ
  22. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود . بحث و جمع کنید . بنز sls بهتر از 458

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.