تجربه و آزمایشمرسدس بنز

استیشنی با طعم کراس‌اوور! اولین تجربهٔ رانندگی با مرسدس E کلاس آلترین

سرانجام عضو جدید خانوادهٔ مرسدس بنز E کلاس یعنی مدل آلترین در اختیار ما قرار گرفت تا آن‌را مورد آزمایش قرار داده و بفهمیم که مرسدس بنز چه تغییراتی را در آلترین نسبت به E کلاس معمولی انجام داده است. در این آزمایش آقای «هوبرت اشنایدر» مدیر استراتژی تست کلی محصولات E کلاس، CLS و GLC ما را همراهی می‌کند که هر جزئیاتی را در مورد E کلاس آلترین می‌داند. وی می‌گوید که ما در این مدل جدید فقط ارتفاع را افزایش نداده‌ایم بلکه به‌منظور اطمینان از فراهم شدن ویژگی‌های یک خودروی دو نقش، کارهای بسیار دقیقی برای تغییر ویژگی‌های تعلیق و کنترل بادی بدنه به همراه بهینه‌سازی سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic انجام داده‌ایم.

mercedes-benz-all-terrain-8

وی در ادامه افزود که E کلاس آلترین خودرویی است بین یک استیشن لوکس سنتی آنرود و یک آفرودر پریمیوم که با ولوو V90 کراس کانتری و آئودی A6 آلرود به رقابت می‌پردازد. برای آزمایش، یک دستگاه E220d آلترین از طرف نمایندگی مرسدس بنز در اختیار ما قرار گرفت که صد درصد با نمونه‌هایی که به خریداران تحویل داده می‌شود یکسان است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و یک نسخهٔ تنظیم‌شدهٔ بخصوص از سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

mercedes-benz-all-terrain18

برای آزمایش این نیمه کراس‌اوور آلمانی به یک زمین سابق آموزش ارتش در جنوب اشتوتگارت رفتیم و خودرو را به مدت یک ساعت در انواع مختلفی از مسیرها مانند گِل، لجن، نهرهای آب و… مورد آزمون قرار دادیم. E کلاس آلترین در چنین مسیرهایی بااقتدار پیش می‌رود که برای خودرویی که در درجهٔ اول برای استفاده در جاده‌های صاف طراحی و مهندسی شده، شگفت‌آور است. آلترین با برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرکی که بسته به شرایط نیرو را به چرخ‌های جلو یا عقب می‌فرستد، در تمامی مسیرها کشش خود را حفظ می‌کند به‌گونه‌ای که با وجود شرایط چالش‌برانگیز، کشش خودرو همچنان قوی است و اجازه می‌دهد حرکت خوب خود را حتی در هنگام مواجهه با سطوح شیب‌دار، چاله‌های گِل‌آلود و یک پُل قدیمی که برای آموزش امداد و نجات نظامی استفاده می‌شده است ادامه دهیم.

mercedes-benz-all-terrain-2

در داخل خودرو یک صفحه‌نمایش دیجیتالی تمام اطلاعات مربوط به زاویهٔ حمله و دیگر موارد موردنیاز را به نمایش درمی‌آورد. در هنگام آزمون به لطف گشتاور بالای موتور دیزل، خودرو در تپه‌های ناهموار با دندهٔ یک به‌آرامی به جلو می‌خزید؛ اما برای حرکت در مسیرهای خشن‌تر لازم است که ماشین را در حالت رانندگی آلترین قرار دهیم. این حالت که تا سرعت ۳۵ کیلومتر در ساعت فعال می‌شود، با استفاده از سیستم تعلیق بادی، ارتفاع خودرو را به میران ۲ سانتیمتر افزایش می‌دهد که ارتفاع کلی آن از سطح زمین را به ۱۶ سانتیمتر می‌رساند؛ بنابراین هنگامی‌که E کلاس آلترین در این حالت قرار گیرد، زاویهٔ ورود و خروجی به ترتیب برابر با ۱۸ و ۱۷ درجه خواهد داشت و می‌تواند تا عمق ۳۰ سانتیمتری در آب فرو رود که برای اینکه به‌راحتی از نهرهای مسیر آزمایش عبور کنیم کاملاً کافی و مناسب بود.

mercedes-benz-all-terrain-3

E220d نسخهٔ پایهٔ E کلاس آلترین است و انتظار می‌رود همین مدل بیشترین فروش را در انگلستان داشته باشد؛ اما نسخهٔ قوی‌تری از این اتومبیل هم در انگلستان عرضه خواهد شد که E350d نام داشته و مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزل با قدرت و گشتاور بالاتری است. در حال حاضر همین دو مدل برای عرضه در بریتانیا برنامه‌ریزی شده‌اند و به خاطر عدم تقاضای مناسب، مرسدس بنز می‌گوید قصد ندارد نمونه‌های بنزینی یا هیبریدی این خودرو را حداقل در کوتاه‌مدت در این کشور عرضه کند؛ تفاوت‌های ظاهری میان آلترین و نسخهٔ معمولی E کلاس استیشن شامل ظاهر کراس مانند در مدل جدید می‌شود. این ظاهر به لطف تیغه‌های برجستهٔ جلوپنجره، روکش پلاستیکی در اطراف گلگیرها، ریل‌های روی سقف و محافظ نقره‌ای روی سپرها به دست آمده است.

mercedes-benz-all-terrain-9

پس از آزمایش آلترین در مسیرهای خشن و ناهموار آفرود، آن‌را به اتوبان‌های صاف بردیم تا سواری آن‌را در این مسیرها نیز بسنجیم. در اینجا به لطف افزایش ۲ سانتیمتری ارتفاع، دید و تسلط کمی بهتری داشتیم اما غیرازاین، سواری آلترین تقریباً با یک E220d استیشن معمولی یکسان بوده و توسط سرنشینان غیرقابل تشخیص است. در داخل نیز تفاوت‌های چندانی میان این مدل و یک E کلاس استاندارد به چشم نمی‌خورد. در اینجا هم موارد کلیدی کابین E کلاس مانند صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی سفارشی وضوح‌بالا وجود دارد اما تغییرات ظریفی هم مانند تریم جدید، پوشش فولاد ضدزنگ پدال‌ها و کف‌پوش‌های ویژهٔ آلترین انجام گرفته است. کیفیت ساخت E کلاس آلترین نیز حتی در این پروتوتایپ بسیار عالی بوده و تماماً از متریال درجه‌یک استفاده شده است.

mercedes-benz-all-terrain23

علاوه بر این‌ها، در آلترین فضای مناسب و جاداری هم در کابین وجود دارد به‌نحوی‌که فضای جلوی آن فراخ بوده و در عقب نیز فضای پای بیشتری نسبت به GLE وجود دارد. همچنین با صندوق باری به حجم ۶۷۰ لیتر، آلترین فقط ۵۰ لیتر فضای بار کمتری نسبت به برادر آفرودر بزرگ‌تر خود ارائه می‌کند. این در حالی است که با تا کردن صندلی‌های عقب این فضا به ۱۸۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ اما ویژگی‌های مثبت این ماشین به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا صندلی‌های جلوی آن حمایت فوق‌العاده‌ای از بدن به عمل می‌آورند و در هنگام حرکت کروز در بزرگراه‌ها نیز پالایش فوق‌العاده‌ای دارد. وجود این ویژگی‌ها موجب شده که مرسدس بنز E220d ترکیبی عالی از راحتی جاده را درعین‌حال توانایی‌های آفرود ارائه نماید.

سیستم کنترل بادی بدنه در E کلاس آلترین به‌صورت استاندارد ارائه شده است درحالی‌که در E کلاس سدان و استیشن معمولی به‌عنوان یک آپشن ۱۴۹۵ پوندی قابل سفارش است. علاوه بر این، این سیستم به‌صورت مجزا و منحصربه‌فرد برای آلترین مجدداً تنظیم شده است. به همین دلیل کیفیت سواری این کراس استیشن عالی بوده و حتی آرامش‌بخش‌تر از نسخهٔ استاندارد E کلاس است. قیمت E220d آلترین هنوز اعلام نشده است اما به‌عنوان‌مثال در حال حاضر آئودی A6 آلرود ۴۶,۵۰۵ پوند قیمت دارد که ۱۱,۴۱۰ پوند بیشتر از A6 استیشن استاندارد است. ولی مرسدس بنز گفته است که E کلاس آلترین چنین اختلاف قیمت زیادی با نسخهٔ استاندارد E کلاس استیشن نخواهد داشت؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد این مدل حدود ۵ هزار پوند قیمت بیشتری از E220d استیشن استاندارد با قیمت ۳۸,۲۳۰ پوند خواهد داشت.

 

منبع: AutoCar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    اقا خودمونیم ، خداییش صفحه کیلومتر E کلاس طراحی سبکی داره ، ادمو جذب نمیکنه ، یکمم خزه انصافا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (106 ديدگاه)

      من از وجودیت e کلاس همون داخلش و مخصوصا صفحه نمایش پشت فرمونشو دوست دارم!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اره آنالوگ یه چیز دیگس اینجوری خیلی مصنوعی به نظر می رسه اون حس و حال نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهریار

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (176 ديدگاه)

        آقا تموم شد آنالوگ‌‌‌…تا چند سال دیگه خودروها خودران میشن و ما همچنان در حال بحث کردن در مورد قطعات کلاسیک هستیم…سعی کنیم با تغییرات کنار بیاین…فقط بلدیم ایراد بگیریم… خیلی هم زیباست و درصد خیلی بالایی از داشبوردهای جدید مجهز به کیلومتر شمار دیجیتال هست که هم دقیقتره و هم اطلاعات بیشتری رو در اختیار قرار میده
        در ضمن گرافیک اکثر اونها قابل تغییره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      درسته ولی طراحی کلی کابین باعث میشه اون ب چشم نیاد .
      بدون شک این استایل کابین که بنز تو ماشیناش داره بین بقیه رقبای رقبای المانیش بهترینه .
      تو ماشینای لوکس استایل کابین سدان های بنز و لکسس مخصوصا ls و بعد از اون دوتا آئودی و بعدش بی ام و رو دوست دارم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mohsen

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      سینماس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من ترجیح میدم همون نسخه کراس بخرم GLE

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Kamran

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    محشره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pooriya

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اصلا این کلاس خودرو درک نمیکنم معلوم نیس چی سواری شترگاوپلنگ نه خب اگه ماشین میخای که بتونی باهاش همه جا بری خب ی کراس اور بخر اگه میخای تو شهر و جاده برونی خب سدان بخر این چیه واقعا خودرو ساز ها میخان به هر اسمی از جیب مشتری پول بیشتر در بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NSX

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      آقاجان شما نخر چرا حرص میخوری شاید یه سری طرفدار داره این کلاس این که دیگه چیز عجیب و مبهمس نیس که آدم نتونه درکش کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اولا که کسی با کراس اوور همه جا نمیتونه بره. شاسی و سیستم تعلیق کراس اوور ها برای آفرود طراحی نشده. با SUV میرن آفرود.
      ثانیا ، همه نمیتونن برای هر جایی یک مدل ماشین بخرن و هر جا میخوان برن از یک کدوم استفاده کنن ، پول بسیار زیاد میخواد و‌ پارکینگ بسیار وسیع ….. !!!
      نیاز به ماشین های به قول شما «شتر ، گاو، پلنگ» از اینجا بوجود میاد.
      دلیل محبوبیت استیشن ها در اروپا هم همینه ، چون قیمت سوخت ، مالیات ، و هزینه ی نگهداری ماشین ها به طور کلی بالاست ، پارکینگ ها کوچیک و خونه ها آپارتمانی اند. پس نیاز به ماشینی داری که « چند کاره» باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. moein

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        مجید جان مگه با استیشن همه جا میشه رفت اکه شهری باشه که جا پارک به مکافات گیر میاد اکه آفرود بره :ه اصلا نمی تونه بره فقط برای مسافرت های طولانی با جعبه ی بزرگ خوبه
        در کل به نظر من یه کراس خیلی بهتره (منظورم شباهنت کارایی خیلی به استیشن میخوره )
        چند روز پیش یه هیوندای i40 دیدم رنگ سیاه خدایی خیلی شبیه نشکش بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          معین جان قرار نیست این ماشین آفرودی در حد مرسدس بنز کلاس جی داشته باشه. همه چیز نسبیه. در متن همین مقاله در مورد آفرود این ماشین حرف زده شده که رضایت بخش بوده.
          ارتفاع این ماشین هم ۲۰ میلی متر افزایش پیدا می‌کنه.
          شما فکر کردی کلاس اووری مثل GLA یا هیوندای توسان آفرودش بهتر از اینه ؟!؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. moein

          ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          نه مجید جان من اصلا اینو نمیگم که کدوم بهتره و کدوم بدتر من گفتم که از هر چیزی متوسطش رو داشتن زیاد خوب نیس چون هر کاری رو به نحو احسن انجام نمیده به نظر من بهتره یه کار بتونی انجام بدی به بهترین شکل ممکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز من ، الان کراس اووری که شما در کامنتت گفتی خیلی از استیشن بهتره کدوم کار رو به بهترین شکل ممکن انجام میده؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Roham

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (728 ديدگاه)

        مرد حسابی این یکی بنزه
        بقیه اون x50, h30q ساندرو و بقیه این مزخرفات رو خیابونای آلمان هم نمیتونن راه برن چه برسه همه جا رو!
        همون cuv هاش هم انگشت شمار از پس یه آسفالت برف گرفته بر میان اینا که راه برن هنر کردن
        آفرود میخوای بری suv بگیر
        بقیه این داستانا فقط واسه سر کیسه کردن مردم نو کیسیه ایه که تو خماری سدان و آفرودر و… موندن و الانم تکلیفشون با خودشون معلوم نیست
        یه جوری میگی شما نخر انگار ملت منتظر فرمایش شما بودن که ببینن چی امر میکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. moein

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (856 ديدگاه)

          مجید جان من من گفتم حد اقل یه کار رو بتونه خوب انجام بده اکه شهریه که کم مصرف و کوچیک اکه برا آفروده خوب متور خوب و طراحی مناسب آفرود رو داشته باش همین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. سامان

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    چراغهای عقب رو نمی تونم درک کنم. این سبک طراحی عقب ماشین در شان این برند نیست. البته کلیت طراحی خوبه و داخل خودرو هم بسیار عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهزیار

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (441 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. shirko

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر چند از استیشن خوشم نمیاد ولی این یکی خیلی با وقاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    راستش منم کراس هارو نمیتونم درک کنم. کسایی که ماشین چند کاره میخوان برن کراس اوور بخرن نه کراس. سدان ، استیشن ، suv ، کراس اوور، همشونو درک میکنم ولی کراس نه.
    اگه توانایی افرود استیشن کراس از کراس اوور کمتره پس طفلک دیگه توانایی خاصی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    از نظرا پیداس ایرانیا علاقه چندانی به استیشن ندارن شاید بخاطر شکلشون ولی من به شخصه از استیشن خوشم میاد حیف تو ایران مشتری چندانی نداره وگرنه اگه از لگنای ایرانیم بود یکی میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عارف

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اینجور ماشینا داخل اروپا طرفداران زیادی داره بخصوص خود آلمان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سام

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    من نیز خودم مثل اغلب هموطنان چندان علاقه ای به خودروهای استیشن ندارم ولی شاید باور نکنید که اولین استیشنی که به دلم کاملا نشست همین مرسدس کلاس E آلترین است.این خودرو واقعا جذاب، باوقار،با کیفیت و کاربردی است و امیدوارم روزی شاهد حضور آن در خیابان های کشورمان باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Maserati

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آیا این مانیتور لمسی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed-m

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      خیر!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا