آئودیجگوارچشم اندازمرسدس بنز

جنگ سوپر سدان‌‌های آئودی، جگوار و مرسدس-بنز

سدانهای اسپرت، اکنون به درجه ای از کمال رسیده اند که در برابر خودروهای سوپراسپرت هم کم نمی آورند! در این میان بهترین خودروها را نیز ژرمنها می سازند. ب‌ام‌و M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS است که به دنبال همین فرمول خلق شده است. در این قسمت قصد داریم تا مقایسه کاملی از ۳ سوپر سدان بی نظیر (البته در غیبت ب‌ام‌و) را برای شما ترتیب دهیم که این مقاله، نتایج به دست آمده و محتوای آن بعد از تست رانندگی این سه خودرو توسط کارشناسان europeancarweb منتشر شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید و نظرات خود را حتماً اعلام کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

audi RS7 jaguar XFR-s mercedes-benz E63 AMG S
Audi RS7, Jaguar XFR-s and Mercedes-Benz E63 AMG S

یکی از کلیدی‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری برای انتخاب، قیمت یک خودروست. در بین این سه خودرو جگوار XFR-S که تولید آن نیز محدود بوده با ۹۹ هزار دلار ارزان‌ترین مدل به حساب می‌آید. البته با اضافه کردن شیشه جلوی جدید، کاور موتور از جنس کربن و بال عقب کربنی ۳۵ هزار دلار به قیمت آن افزوده شده و در نهایت برای خرید آن باید ۱۰۵ هزار و ۷۷۰ دلار بپردازید.
مرسدس بنز E63 AMG S با اختلاف کم و با قیمتی معادل ۹۹ هزار و ۷۰۰ دلار در جایگاه دوم قرار دارد که استفاده از تریم جلا یافته مشکی با مارک Designo، چرخ‌های ۱۹ اینچ مخصوص AMG، چرم قرمز و بسته Driver Assistance قیمت این خودرو را به ۱۰۶ هزار و ۸۲۵ دلار می‌رساند.
البته تا یادمان نرفته بگوییم که در مدل اس ۲۵ اسب بخار توان و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر وجود دارد که آن را از سایر رقبا جدا می‌کند.

گران‌ترین خودرو بین این سه مدل آئودی RS7 با ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ دلار است که قیمت آن به لطف استفاده از رنگ مرواریدی، سیستم استریو بنگ‌اند اولافسن (B&O)، سیستم دید در شب، Driver Assistance، تریم داخلی از جنس چوب و آلومینیوم، اگزوز اسپرت، چرخ‌های ۲۱ اینچ با تایرهای تابستانی، تریم خارجی آلومینیومی و درب‌هایی که به نرمی بسته می‌شود به ۱۲۲ هزار و ۵۴۵ دلار ناقابل می‌رسد.

استایل یا سبک طراحی

شکی وجود ندارد که رنگ طوسی مرواریدی در کنار تریم جلا یافته و چرخ‌های بزرگ نه تنها باعث می‌شود RS7 زیباتر جلوه کند بلکه به لطف جلوپنجره زیبا و بی‌نقص، ناحیه بال عقب پهن همانند یک کوپه ۴ درب آن را از رقبا متمایز کرده و جایگاه طراحان آئودی را در بین بهترین‌های زمینه کاری خود قرار می‌دهد.
البته اگر به دنبال سادگی هستید که بی‌تردید می‌توانید E63 AMG S را انتخاب کنید و اگر هم به طراحی‌های مفهومی و جذاب علاقه دارید که با کمی دقت متوجه می‌شوید XFR-S بهترین انتخاب برای شماست. کارخانه جگوار با قرار دادن اسپویلرهای Vorsteiner از جنس فیبر کربن سعی داشته است تا جلوه‌ای متفاوت از این بسته با ارزش و گران‌بها را نمایش دهد.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014

اما بنز خودرویی ساده با خطوطی زیباست که کاملاً مشخص است طراحی مدل نهایی آن با بهبودهایی همراه بوده است. اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب با جزئیات کامل طراحی شده‌اند ولی بر خلاف نظر تیم سازنده، به نظر ما چرخ‌ها و رینگ‌های مشکی آن اصلاً جالب نیست.

2014 Audi RS7
۲۰۱۴ Audi RS7 Sportback

و اگر قرار باشد بین آئودی‌ها یکی را نامزد بهترین و زیباترین طراحی داخلی بکنیم باید بگوییم RS7 تنها گزینه مورد نظر ماست. ترکیب تجمل با ارگونومی و جزئیات طراحی جای هیچ گونه بحثی را باقی نمی‌گذارد.
همانند خودروهای دیگر این مدل نیز از صندلی‌های کاملاً اسپرت بهره می‌برد و تنها در AMG است که می‌توانید از قابلیت ماساژور با حرکت بالشی در صندلی‌ها استفاده کنید. این صندلی‌ها شباهتی با نمونه‌های اولیه به کار رفته در BMW M5 قبلی ندارد و حرکات ملایم بود ولی می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic Interior
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic Interior

در حقیقت طراحی داخلی مرسدس در مکان دوم قرار می‌گیرد البته این شانس را داشت که با در نظر نگرفتن برخی از مشکلات سطحی بتوان آن را در مقام اول قرار داد. البته بنز همیشه طرفداران خودش را داشته و دقیقاً همان سبک آئودی را در پیش گرفته ولی اشتباه آن‌ها استفاده از سوئیچ‌ها و دکمه‌های کاملاً گیج کننده بوده است.

به نظر می‌رسد دو خودروی آلمانی لیست ما با توجه به فناوری‌ها، اصالت و امکانات موجود در خود و نحوه برقراری ارتباط با سرنشینان گوی سبقت را از دیگر رقیب خود ربوده‌اند. البته تریم چوبی مشکی رنگ آئودی در کنار خطوط آلومینیومی روی آن زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است.

2014 Jaguar XFR-s
۲۰۱۴ Jaguar XFR-s

جگوار خیلی هم از رقبای خود عقب نیست و متأسفانه سطح چرم گونه و زیبای آن با موادی از جنس پلاستیک ارزان پوشیده شده است. همین نواقص سبب شده است که نسبت به دو خودروی هم‌وطن دیگر کمی عقب بماند و در پایان باید بگوییم که آئودی در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

عملکرد

همان‌طور که گفتیم طراحی ظاهری و جلوه‌های داخلی این خودروها آن قدر برجسته است که بتوانیم با آن‌ها زندگی کنیم و نتوانیم از آن‌ها دل بکنیم ولی یادمان باشد عامل مهم‌تری به نام عملکرد وجود دارد.
کم قدرت‌ترین مدل در این فهرست ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و کافی است با این خودرو یا دیگر مدل‌های این تست، جاده‌ای خالی را یافته و تنها بتازید.

هر سه مدل موجود دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم است که می‌توانید به راحتی و بسته به نظر خود یا شرایط راحتی مطلوب شما وضعیت آن را تغییر داده و حتی در مکان‌هایی که امکان‌پذیر باشد و شانسش را داشته باشید وضعیت را به حالت اسپرت تغییر دهید.
میزان مصرف ترکیبی جگوار و مرسدس بنز ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است و آئودی که وزن سنگین‌تری هم دارد ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند و البته شرایط مصرف در مکان‌های متفاوت مانند مسیرهای کوهستانی فرق می‌کند.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014

در شرایط نرمال و برابر هر سه خودرو عملکرد کاملاً مطلوبی دارند و آئودی به وضعیت عادی خود بازگشته و بهترین مصرف را با توجه قابلیت غیر فعال‌سازی سیلندرها داراست.
در آزادراه از نظر مصرف زیاد قدرت، هندلینگ عالی، قدرت ترمزها و موارد دیگر نمی‌توان تفاوتی بین هیچ کدام از این سه خودرو قائل شد. در حقیقت، تنها زمان تعویض دنده بود که شما متوجه می‌شدید سوار کدام مدل هستید!
اینجاست که دوباره نقش سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم و نحوه فرمان پذیری و هدایت خودروها بیشتر به چشم می‌آید. در وضعیت Sport فعال سازی دریچه کنترل سوخت کمی حساس‌تر می‌شد و به شما اجازه می‌داد در پیچ‌ها شتاب بیشتری داشته باشید.

2014 Audi RS7 Sportback Interior
۲۰۱۴ Audi RS7 Sportback Interior

آئودی و مرسدس که بیشتر از این نیاز به دقت و ریزبینی نداشتند. سیستم‌های کواترو و ۴Matic آن‌ها به خوبی عمل کرده و اجازه می‌داد سیستم‌های الکترونیکی بی‌نقص عمل کنند. برنامه‌ریزی‌ها کامل بودند و زمان‌هایی که به دست‌اندازها یا زمین‌های ناهموار می‌رسیدیم کوچک‌ترین مشکلی مشاهده نمی‌شد.
در این قسمت E63 کمی سرکش عمل می‌کرد که شاید از یک سدان ۱۹۴۰ کیلویی بعید به نظر می‌رسید. البته این وضعیت در مدل‌های دیفرانسیل عقب E63 نیز دیده شده بود ولی سیستم ۴Matic به صورت مداوم نسبت به وضعیت خودرو هشدار می‌داد.
شاید باورکردنی نباشد ولی این غول مرسدس بنز با وزن نزدیک ۲ تن و ۵۷۷ اسب بخار قدرتی که تولید می‌کند با این که در رده سدان ها قرار می‌گیرد ولی در نهایت عملکردی همچون یک کامپکت اسپرت را به شما تحویل می‌دهد.

به نظر می‌رسد RS7 با جاده‌های مارپیچ کمی مشکل دارد و عملکرد آن در شرایط بزرگراه به مراتب بهتر خواهد بود اما همچنان می‌تواند به راحتی رقبای خود را به چالش بکشد.
مرسدس این رقابت ما را به یاد کوروت استینگری Z51 می‌اندازد. به نظر می‌رسد کنترل این خودرو حتی در زمان‌هایی که سرعت بیشتر می‌شود بهبود یافته است.
زمانی که با سرعت مجاز در حال رانندگی با RS7 هستید انگار بر روی یک فرش خزدار نرم قدم بر می‌دارید و اما وقتی وارد جاده‌های کوهستانی می‌شوید دیگر خزهای نرم این فرش برای شما کارایی سابق را ندارد.
باز هم در این قسمت اگزوز اسپرت موتور ۴ لیتری V8 این خودرو به همراه سیستم کواترو به یاری‌اش می‌آید ولی این بار دیگر نمی‌تواند با بنز مقابله کند.
ولی آخرین جایگاه در این قسمت برای جگوار است که موتور ۵ لیتری V8 آن با توان تولیدی ۵۵۰ اسب بخار نه تنها کمترین قدرت را در بین رقبا داشت بلکه کمی ما را نا امید کرد. بر خلاف استفاده از آخرین فناوری‌ها ولی باز هم صدای خرخر موتور به گوش می‌رسید و به نظر می‌آمد که موتور این خودرو به سختی کار می‌کند.
تنها پلتفرم جگوار XFR-S همان RWD است و به نظر می‌رسد خیلی هم جالب نیست. حالت Dynamic باعث می‌شد کمی جاده را از دست داده و کنترل خودرو از دست شما خارج شود.
بعد از سواری با F-Type و XKR-S تصور می‌کردیم XFR-S مانند یک گربه بزرگ باشد ولی ظاهراً صدای آن مانند یک موش ضعیف است.

2014 Jaguar XFR-s Interior
۲۰۱۴ Jaguar XFR-s Interior

سیستم تعلیق انطباقی این خودرو به خوبی کار کرده و رینگ‌های ۲۰ اینچی آن به کمک تایرهای پهنش می‌آید و باعث می‌شود آن‌ها عملکرد بی نقصی داشته باشند. سیستم ترمز XFR-S نیز در مقابل رقبا خیلی خوب کار می‌کند.
اما به نظر می‌رسد آن‌قدری که می‌خواهید نمی‌توانید با این خودرو سریع حرکت کنید و اگر می‌خواهید راضی از خودرو پیاده شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوار آئودی یا بنز شوید که از تمام توان و شتاب خود استفاده می‌کنند.

جگوار ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۴ ثانیه پر می‌کند که از این حیث کندترین مدل در تست ماست که کمی از سیستم انتقال ۸ سرعته آن بعید است. اما در مقابل بنز E63 AMG با ۳.۶ ثانیه رکورددار گروه و بعد از آن نیز آئودی RS7 با اختلاف ۰.۱ ثانیه یعنی ۳.۷ ثانیه قرار دارد. ولی یادتان باشد در جاده‌های کوهستانی این جگوار است که حرف اول را می زند.
این نکته را یادتان باشد که این تست به ما نشان داد جگوار نه شخصیت مرسدس بنز را دارد و نه شخصیت آئودی را. جگوار XFR-S مانند یک معما یا چیستان حل‌نشده می‌ماند.

رأی‌گیری

اگر بخواهیم در پایان نظرات خود را بیان کنیم کمی سخت است. اگر در مورد پیشرانه‌ها بخواهیم نظر بدهیم که همگی موافق مرسدس هستیم. موتور این خودرو با توان ۵۷۷ اسب بخار تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

اما در مورد شاسی بیشتر نظرات باز هم به سمت E63 AMG بود ولی می‌توان در مورد جگوار XFR-S هم فکر کرد. به سادگی نمی‌توان عملکرد جگوار را از ذهن بیرون کرد. حتی شاید با کمی اغماض و ارفاق هم بتوان جگوار را برنده دانست!
واقعاً بعد از یک تست طولانی انتخاب خودروی برتر کاری دشوار است. شاید اکثر نظرات در مجموع به سمت آئودی RS7 به عنوان یک سوپر سدان بی‌نقص شهری باشد. ولی مرسدس بنز E63 AMG S خودرویی است که همه آرزوی داشتن آن را دارند. با این وجود نمی‌توان از قابلیت‌های جگوار XFR-S هم به این راحتی عبور کرد.
حداکثر سرعت آئودی RS7 برابر ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت و گشتاور آن ۷۰۰ نیوتن متر، در جگوار XFR-S برابر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و گشتاورش ۶۸۰ نیوتن متر و حداکثر سرعت مرسدس بنز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و گشتاور آن ۸۰۰ نیوتن متر است.
در نهایت با نظرسنجی در europeancarweb برنده ما مرسدس بنز E63 AMG S است که شاید بتوانیم خودمان را با این انتخاب قانع کنیم.
اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم نظر کاربران سایت پدال چیست؟ قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهم‌تر هستید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. شلبى

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    جرمى کلارکسون عشق ماشین زابنیه، با امریکاییها که اصلا دشمن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Metalhead

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      فقط E63

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. hamidreza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فقط ائودی RS7
      البته با پیشرانهABT

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. چاپلو

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      من که انتخابم جگواره چون خاصتر از بقیه هس
      گربه میخوامت میوووووووو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مک میسل

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      میون این همه دلبر……..برم اینور یا اونور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (775 ديدگاه)

    جگوار به نظر من تو هیچی حریف این دو المانی با شخصیت نمیشه. مخصوصا تو کیفیت و تکنولوژی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pouya

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    من که m5 و پانامرا توربوs رو انتخاب میکنم
    و دیگر هیچ…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. milad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خدا یکی مرسدس بنز هم یکی
    کلا عشق است آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد علی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      واقعا آلمان ها قوی عمل میکنند با وجود نبودن m5 که بهترین تو این کلاسه و اینکه بهتر بود بجای e63 از cls amg استفاده می شد (چون باs7 تو یک کلاس هستند) واقعا
      بنز همیشه نشون داده جزء بهترین هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    من ائئودی رو انتخاب میکنم چون اولا بنز رقیب اصلی بی ام و هست و در اینجا در غیاب بی ام و ائودی رقیب وطنی بنزه و دوما طراحی خارجی و داخلی ائودی داره چشمامو نوازش میده
    اینم بگم که عاشق لوگوی جگوار تو جلوپنجره XFR-Sم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sadjad97

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پدال:”قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهم‌تر هستید.”
    من:واقعاً

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mersedes

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    فقط بنز فقط آلمان

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      ولی قیافه آئودی از دوتا دیگه مدرن تره و باتوجه به سیستم کواترو آئودی تو هدایت پذیری و هندلینگ هم سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    همانطور که در صفحه ی قبل گفتم ، برنده شدن مرسدس بنز در غیاب ب ام و

    بوده .

    چون در مجله ماشین شماره ی 377 که برای خرداد ماه 1393 که در روز 5 شنبه

    روی دکه ها امده است ، در صفحه ی 36 یک مقایسه در خارج از کشور انجام

    شده که توسط مجله ماشین ترجمه شده .

    رقابت بین ائودی RS7 . ب ام و M5 . جاگوار XFR-S . مرسدس بنز E63 AMG .

    پورشه پانامرا توربو بوده .

    نتایج و مقام ها به ترتیب زیر است :

    مقام اول : ب ام و با 39 امتیاز .

    مقام دوم : مرسدس بنز با 37 امتیاز .

    مقام سوم : ائودی با 36 امتیاز .

    مقام چهارم : جاگوار با 35.5 امتیاز .

    مقام پنجم : پورشه با 34.5 امتیاز .

    بدرود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      بیشتر از دو ساله که مجله ی ماشین نمیخرم ولی با این مطلبی که نوشتی،واجب شد که بخرم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. غفاری

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        why?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. sadegh

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ممنون پدال، پست خوبی بود، ولی هر چی میخواستم با این پست ارتباط برقرار کنم نشد که نشد، آخه یه جای کارش میلنگه! این تست بدون M5 صفا نداره

    در کل به نظرم من اول BENZ و بعد آئودی و بعد هم جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      صادق جون بنظرم که بتمن با رفتنت نولان دیگه چیزی از توش درنمیاد..نگاه این کارگردان فیلسوفانه بود..اینو بخاطر آرم بتمن آواتارت گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        ممنون که توجه کردی خاوری جون

        نولان که با هیشکی قابل قیاس نیس، انصافا خیلی کارگردان بزرگیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی ف

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اصلا بنز یک چیز دیگست ابهت رو نگاه کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Metalhead

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      در اون که شکی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. hadi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آئودی چه کرده ای ، واقعا زیباست خیلی،کاش اینجام بود وااااااااایییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مرتضی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    طراحی بنز خیلی دلنشین تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. szm

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مرسدس بنز رو بیشتر می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ashkan

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    rs7 عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. غفاری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    در مورد دوستانی که میگن چرای بی ام و نبوده باید بگم خوب این مقایسه بیسن سه خودرو بنا به دلایلی توسط سایت europeancar انجام شدهو به نظر من همون جمله پاراگراف اول که میگه : ب‌ام‌و M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. )) همه چیو تموم کرده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. edwardak

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    RS7 رو که توی Motortrend تست کرده بودند 0-100 شده بود 3.2
    یعنی سریع ترین سدان دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا احمدی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عشق است آئودی والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آئودی rs7

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. HOSSSEIN12

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نظر من بدون شک مرسدس هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عماد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تصور کنید کسی که مالک cl و s و slr و sls هست هم بنز دارد و کسی هم که A class دارد هم بنز دارد و راننده تاکسی ها در برخی کشور ها و خیلی خودرو های خدماتی هم برند خودرویشان بنز هست و البته برند دوست داشتنی و ریلایبلی هست که برای مصرف از بهترین انتخاب هاست ، با وجودی که میدانم اغلب نظرات اینجا احساسی و بعضا از روی تعصب هست و کمتر مالک یا مشتریه این محصولات اینجا برای تبادل نظر حاضر هستند کمتر دیدم کسی از این منظر حس و حال برند جگوار را قضاوت کند اما اغلب اروپایی های اصیل بلعکس کشور های اسیایی و کشور های اطراف خلیج همیشه فارس این مورد براشون موضوع و دغدغه هست … همان حس تفاوتی که در مازراتی و استون مارتین و بنتلی حس میشود و مالک میداند کسی که برند خودرویش مثل اوست دیگر از سطح خدماتی و سلیقه های عام و تکراری و مدلی که 10 برابر از او ارزان تر است با همان برند ، نیست . شما وقتی جگوار سوارید میدانید برندی سوارید که مدل ارزان قیمت و هاچ بک و ون و خودروی خدماتی و … ندارد و جزو اجتماع کوچکی هستید که خاص تر فکر و انتخاب میکنند و صرفا عملکرد ،موضوع نهایی انتخاب آنها نیست … البته میدانم و پیش بینی میکنم در ایران نفرات مخالف با نظر من تعدادشان خیلی بیشتر از موافقان خواهد بود و این نسبت موافقان به مخالفان دقیقا نسبت کسانی هستند که این خودرو ها را انتخاب میکنند و بیانگر خاص بودن این عده است . این موضوع برند در مرسدس موضوع مهمی بوده طوری که برای هم سطح شدن با برند هایی مثل رولز رویس و بنتلی نمیتوانست با برند مرسدس با آنها به رقابت بپردازد و برند مایباخ را برای دسترسی به بازار بالا تر ( آپ مارکت) راهی کرد که تا کسی که مشتری خودرویی لوکس در این سطح هست احساس نا خوبی که بالاتر شمردم نداشته باشد و برای خرید ترغیب شود تا کمپانی بتواند آن بازار را تسخیر کند ، که اینگونه نشد و پروژه معروف رومیو و ژولیت ( کمک استون مارتین به مرسدس) هم هنوز نهایی و به نتیجه نرسیده است . هر چند شاید s از دید عملکرد ماشین بهتری از کواتروپورته و راپید و XJ و … باشد ، اما آیا موضوع برای مشتری در این سطح صرفا عملکرد است ؟ بعضا مشتری در این سطح، برند و محل خرید دکمه سر آستینش برایش مهم است که هر شخص عادی ای انتخابش مثل او نباشد و محل خریدش جای معمولی ای نباشد !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ammar

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      با سلام
      این توانایی بنزو میرسونه که میتونه همه حور خودرویی بسازه (a…s) و همه از اون راضی باشه. و همخ برای خریدنشون سرو دست میشکنن مثلا بنز یه مدل از. سری s (گارد)بالاتر از یک میلیون دلار قیمت داره من یه جا خونده بودم سالی1500 تا از این سفارش از این خودرو رو فقط پس میزنه!!کدوم رولزرویس. وکدوم بنتلی که یک میلیون دلار قیمتش باشه ویا همین خودرو جدید بنزg63 شش چرخ پانصد هزار دلار قیمتشخ این 5 برابر شاسی بلندای لوکسی مثل پورشه قیمتشه کدوم شاسی بلندیه که تو دنیا این جور قیمتی داشته باشع این توانایی این شرکت موفق میرسونه کخ از 30، تا 1000000 دلار خودرو میسازه وهمشم مشتری داره بله این طوریاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. وصال

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میون این همه خوشگل کیو انتخاب کنم!؟
    به کدوم بگم آره، کدومی رو جواب کنم؟!
    با همه ی این تفاصیر انتخاب من جگوار هستش چون خاصه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. rah

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروهای المانی همشون دوسداشتنی هستند به غیر از اپل .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز واقعا ماشین خوبیه و در کل همیشه عالی بوده ولی من به شخصه طراحی های ائودی رو بیشتر می پسندم چون به نظرم به روزتر از بنز عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تا زمانی که بنز هست من به چیز دیگه ای نگاه نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اول انگلیس بعد المان

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    واقعا خودرو سازی انگلیس دربیشتر ضمینه هایی که کار می کنه اول تودنیا مثلا درضمینه اسپورت سوپر لوکس استون مارتین حرف اولو تودنیا می زنه همین طور نگید نه این طور نیست اگر برندی رو تواین ضمینه می شناسید که ازاستون مارتین بالا تره اونو نام ببرید اگر منظور تون مازراتیه اون یه رده پایین تره اون اسپورت فوق لوکسه واستون مارتین اسپورت سوپر لوکسه ودر ضمینه سوپر لوکس رولزرویس وبنتلی حرف اولوتودنیا می زنن ودر ضمینه شاسی بلند لندروور حرف اولو می زنه اگر المانم بنز وبی ام وائودی رو داره اونا مثل رولزرویس وبنتلی فقط یک ضمینن ولی این حرفا همش حرفه من خودم که این قدر انگلیس انگلیس می کنم اگر یک پورشه یا بنز یا هر خودرو خوب المانی رو داشته باشم دیگه هیچی نمی خوام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا