۱۰+۱ شاهکار برتر مرسدس بنز در طول تاریخ

مرسدس بنز یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. درواقع، اعتبار کارل بنز به دلیل ساخت اولین اتومبیل مناسب در سال ۱۸۸۶ برای تبدیل این برند به پیشتاز خودروسازی جهان کافی است. وقتی صحبت از قدمت ۱۲۹ ساله مرسدس بنز می‌شود، داشتن یک لیست بلند بالا از خودروهای افسانه‌ای تعجبی ندارد. به‌طوری‌که محدود کردن لیست به ۱۱ خودرو برای ما بسیار دشوار بود. بااین‌وجود، در اینجا ما ۱+۱۰ مدل افسانه‌ای مرسدس بنز در طول تاریخ را قرار داده‌ایم. علت این‌که این لیست را ۱+۱۰ نام‌گذاری کردم این است که یکی از مدل‌ها در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود و در لیست وب‌سایت autoguide قرار نداشت. اما به‌شخصه نبودن آن در این لیست را دور از انصاف دیدم.

Top 10+1 Mercedes-Benz Cars of All Time
Top 10+1 Mercedes-Benz Cars of All Time

ترتیب قرارگیری در لیست بر اساس تاریخ تولید مدل‌ها است.

1. مرسدس بنز بنز پتنت-موتورواگن: ۱۸۸۶
این فقط یکی از وسایل نقلیه مهم مرسدس بنز در طول تاریخ نیست، بلکه مهم‌ترین وسیله نقلیه در طول تاریخ خودروسازی است. در ۲۹ ژانویه ۱۸۸۶، کارل بنز سه‌چرخه‌ای را که با موتور گازسوز حرکت می‌کرد، به شماره ۳۷۴۳۵ در دفتر ثبت اختراعات آلمان، در شهر برلین ثبت کرد. این خودرو نخستین اتومبیل در صنعت خودروسازی بشمار می‌آید.

1886 Mercedes-Benz Benz Patent-Motorwagen
1886 Mercedes-Benz Benz Patent-Motorwagen

این خودرو سه‌چرخه به یک موتور ۱.۰ لیتری یک سیلندر مجهز بود که در پشت آن نصب شده بود. این موتور قدرتی معادل دو-سوم یک اسب‌بخار را به چرخ عقب منتقل می‌کرد. کارل بنز، رفته‌رفته آن را تکمیل کرد و درنهایت اولین خودرو در نخستین شرکت خودروسازی به تولید رسید.

2. مرسدس بنز SSK (از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲)
مرسدس بنز SSK اولین خودرو اسپرت واقعی است. طراحی این شاهکار توسط فردیناند پورشه انجام شده بود. بله، کسی که بعدها کمپانی پورشه را تأسیس کرد.

1928-1932 Mercedes-Benz SSK
1928-1932 Mercedes-Benz SSK

SSK یک مدل بر اساس یک نسخه کوتاه شده از رودستر S، البته سبک‌تر و زیرک‌تر از آن بود. این رودستر قدرت خود را از یک موتور شش سیلندر ۷.۰ لیتری همراه سوپرشارژر که توانی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب‌بخار (بسته به تیون دقیق خودرو) برخوردار بود. قدرت این شاهکار شگفت‌انگیز در سال ۱۹۲۸، منجر به موفقیت آن در بسیاری از مسابقات شد. توانایی شگفت‌انگیز دیگر موتور تولید بیش از ۶۷۷ نیوتن‌متر گشتاور بود.

3. مرسدس بنز 300 SL (از ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۳)
هر خودروساز دارای یک نماد است، 300 SL می‌تواند یک نماینده درخور برای این خودروساز اصیل باشد. البته SLR مک‌لارن، SLS AMG و AMG GT، هر سه از سوپرکارهای مدرن مرسدس هستند، پس چرا این خودرو اسپرت کوچک از سال ۱۹۵۰ تاکنون یک خودرو افسانه‌ای است؟

1954-1963 Mercedes-Benz 300 SL
1954-1963 Mercedes-Benz 300 SL

به‌هیچ‌وجه نمی‌توان منکر این شد که این رودستر ازهرجهت مجلل است. طراحی درب‌های گالووینگ به‌تنهایی برای جذابیت این خودرو کافیست. اما، مهم‌تر از آن، این است که در سال ۱۹۵۴، 300 SL سریع‌ترین اتومبیل موجود در سراسر جهان بود و برخی آن را اولین سوپر ماشین تاریخ صنعت خودروسازی می‌دانند. این خودرو همچنین اولین دارنده موتور با انژکتور مستقیم یا Direct Injection بود و از همه نظر یک شاهکار فوق‌العاده محسوب می‌شد.

در زیر کاپوت آن یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با توان ۲۱۲ اسب‌بخار قرار داشت، که این کوپه ۱۰۸۸ کیلوگرمی را به سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند، سرعتی که تا به آن زمان هیچ خودروی خیابانی تولید انبوهی به آن دست نیافته بود. از همه مهم‌تر، در طراحی خودرو همه جوانب برای داشتن نهایت کارایی در نظر گرفته‌شده بود و این یک ماشین مسابقه برای خیابان‌ها بود.

4. مرسدس بنز C111: سال ۱۹۶۰
دیدن یک خودروی مفهومی در یک لیست از بهترین وسایل نقلیه‌ای که تاکنون تولید شده، ممکن است کمی غیرمعمول باشد، اما C111 یک نماد برای مرسدس بنز است. C111 گوه شکل هنگامی‌که برای اولین بار در دهه ۶۰ رونمایی شد، در نگاه اول بسیار متفاوت از دیگر محصولات مرسدس بود، اما در اصل به‌عنوان یک بستر آزمایشی برای یک موتور دوار در نظر گرفته شده بود.

Mercedes-Benz C111
Mercedes-Benz C111

در طول دهه بعد، موتورهای مختلفی از جمله چند موتور دیزلی قدرت C111 را تأمین می‌کردند. این سوپر اسپرت همچنین یک لیست کامل از رکورد سرعت را در زمان خود به ثبت رسانده است. اگرچه C111 هرگز به تولید انبوه نرسید، اما میراث و موقعیت نمادین خود را به اندازه کافی تا معرفی مدل مفهومی C112 در سال ۱۹۹۱ حفظ کرد. متأسفانه، این مدل هم هرگز ساخته نشده است.

5. مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن: ۱۹۶۴
در سال ۱۹۶۳، مرسدس بنز در نهایت سدان لوکس خود را به نام ۶۰۰، در دو نوع لیموزین و سدان معرفی کرد. نام پولمن، به خاطر فاصلهٔ طولانی دو محور و قرار گرفتن صندلی‌های عقب به صورت روبروی هم بود.

1964 Mercedes-Benz 600 Pullman
1964 Mercedes-Benz 600 Pullman

این خودرو آن‌قدر بزرگ و سنگین بود که مرسدس بنز ناچار به ساخت یک موتور قدرتمند ۶.۳ لیتری V8 جدید شد. اما مهم‌ترین ویژگی این ماشین استفاده از سیستم هیدرولیک برای کنترل صندلی‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و سانروف است.

تعداد اندکی از لیموزین‌ها به صورت لندولیت ساخته شدند به‌طوری که قسمتی از سقف که بالای کابین عقب قرار دارد، به صورت کانورتیبل است. این مدل برای استفاده سران کشورها ساخته شد، ازجمله برای پاپ، دولت آلمان و شاه سابق ایران.

6. مرسدس بنز 190E ۲.۵-۱۶ ایولیشن II: (سال ۱۹۹۰)
مرسدس بنز 190E ۲.۵-۱۶ ایولیشن II برای یک هدف ساخته شده بود – به زانو در آوردن ب‌ام‌و M3 در مسابقه DTM. این مدل یک نسخه ویژه از سدان کامپکت 190E با موتور ۱۶ سوپاپ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، بود. با تغییرات انجام شده توسط Cosworth، ایولیشن II از قدرت ۲۳۲ اسب‌بخار، بهره می‌برد.

1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II
1990 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

ایولیشن II به‌واسطه کیت بدنه خاصی که بر روی 190E ۲.۵-۱۶ نصب شده بود، به‌سادگی از آن، قابل‌تشخیص بود. بال عقب عظیم همراه کیت بدنه آن به چسبندگی آن در پیست مسابقه کمک می‌کرد.

7. مرسدس بنز 500E (از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴)
مرسدس بنز 500E یک سدان اسپرت فوق‌العاده محسوب می‌شود. این سدان سایز متوسط دارای یک سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و ترمزهای بزرگ‌تر در هر چهار چرخ خود است و در زیر کاپوت آن نیز از یک موتور ۵٫۰ لیتری V8 با توان ۳۲۲ اسب‌بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر قرار گرفته است.

1991-1994 Mercedes-Benz 500E
1991-1994 Mercedes-Benz 500E

طراحی و توسعه آن به صورت مشترک توسط مرسدس بنز و پورشه انجام شده بود و کیفیت ساخت این خودرو بسیار خاص بود. حاصل کار این دو غول خودروسازی یک سدان اسپرت بسیار مجلل بود که مجهز به تمام فناوری‌های روز آن زمان شده بود.

8. مرسدس بنز CLK GTR (از ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)
مرسدس بنز CLK GTR یکی از بهترین خودروهای اسپرت است که تاکنون ساخته شده است. با بازگشت به آن روزها مرسدس بنز CLK GTR یکی از معدود وسایل نقلیه دیوانه‌وار در رقابت‌های FIA GT1 بود و بدون یقین این یک مدل رؤیایی است.
به غیر از چند نمونه از مدل کانورتیبل آن، تنها ۲۶ نسخه از این خودرو مسابقه‌ای ساخته شده است. GTR هیچ چیز مشترکی با کوپه CLK ندارد و تنها از چند نماد سبک ظاهری آن بهره برده است.

1998-1999 Mercedes-Benz CLK GTR
1998-1999 Mercedes-Benz CLK GTR

این خودرو در زیر کاپوت خود از یک موتور برجسته V12 با ظرفیت ۶٫۹ لیتری برخوردار بود که توان ۶۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۷۷۵ نیوتن‌متر را به چرخ‌ها می‌رساند.
در GTR همه چیز برای داشتن یک مسابقه بسیار آسان فراهم شده بود. در زمان خود یک مدل سریع و گران قیمت بود، و در حال حاضر هم ارزش این اتومبیل بیشتر از گذشته شده است.

9. مرسدس بنز SL 65 AMG سری بلک (از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱)
مرسدس بنز SL 65 AMG یک رودستر هیولا بود. این خودرو با سقف شناور همراه یک موتور ۶.۰ لیتری V12 توربوشارژ، که گشتاور عظیم ۱۰۰۳ نیوتن‌متر تولید می‌کرد عرضه می‌شد. اما مرسدس بنز تنها به SL 65 اکتفا نکرد و سری بلک آن را نیز روانه بازار کرد.

2008-2011 Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series
2008-2011 Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

قدرت پیشرانه مدل بلک از ۶۰۴ به ۶۶۱ اسب‌بخار افزایش یافته بود و البته وزن آن نیز در مقایسه با مدل استاندارد در حدود ۲۵۰ کیلوگرم کاهش یافت. بدنه گسترده‌تر و آئرودینامیکی‌تر به همراه سیستم جدید انتقال قدرت با واکنش سریع‌تر، تایرهای جدید و ترمزهای بزرگ‌تر مرسدس بنز SL 65 AMG سری بلک را از هر نظر شگفت‌انگیز کرده است.

10. مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس ۲۰۰۹
چه چیزی بهتر از یک سوپراسپرت جذاب با درب‌های گالووینگ که با همکاری مشترک مک‌لارن و مرسدس بنز ساخته شده است؟ این مدل در حقیقت برای ادای احترام به ۳۰۰ SLR مسابقه‌ای ساخته شده است که سر استرلینگ ماس در رقابت‌های ۱۹۵۵ بر پشت فرمان آن نشسته بود.

2009 Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss
2009 Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss

به دلیل فقدان سقف و شیشه جلو، SLR McLaren یک خودرو خیابانی قانونی بود که شبیه به خودرو کلاسیک ۳۰۰ SLR طراحی شده بود. البته مک‌لارن حتی یک پوشش نصب شده برای محفظه صندلی مسافر را نیز ارائه می‌داد.
همگام با سایر مدل‌های SLR، این سوپر اسپرت هم از یک موتور ۵.۴ لیتری سوپرشارژر V8 با توان ۶۴۰ اسب‌بخار برخوردار بود.

10+1. مرسدس-آام‌گ GT S ۲۰۱۶
GT S شاهکار هنری در طراحی یک خودرو لوکس و اسپرت است که توسط آام‌گ، تیونر رسمی مرسدس بنز ساخته شده است. آام‌گ در طراحی GT از پلت فرم اصلاح شده SLS بهره برده است، اما نشانه‌های ظاهری در سبک طراحی کلاسیک مرسدس به‌خوبی در آن حفظ شده است. کاپوت کشیده و شیب تند قسمت عقب، GT را منحصر از یک مرسدس کرده، ولی همچنان ویژگی‌های بی‌همتای زبان طراحی مرسدس بنز به‌خوبی در آن حفظ شده است. آام‌گ جدید نسبت به پورشه 911 و جگوار F-Type چند اینچ طولانی‌تر و به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای عریض‌تر است و وزنی معادل ۱۶۷۶ کیلوگرم دارد.

2016 Mercedes-AMG GT S
2016 Mercedes-AMG GT S

طراحی خارجی GT همانند پدربزرگش مرسدس بنز 300 SL مجلل، زیبا و دوست‌داشتنی هست و با یک نگاه متوجه DNA مشترک آن‌ها می‌شوید. این چیزی است که خودروسازهای اصیل را از دیگر خودروسازها متمایز می‌کند: حفظ اصالت.

2016 Mercedes-AMG GTS
2016 Mercedes-AMG GTS

2016 Mercedes-AMG GTS
2016 Mercedes-AMG GTS

موتور هشت سیلندر V شکل با حجم دقیق ۳۹۸۲ سی‌سی مجهز به توربو شارژ GT S توان ۵۰۳ اسب‌بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر در اختیار GT S می‌گزارد تا ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۳.۸ ثانیه پر کند و به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

49 دیدگاه

    1. مرد قصه ها
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      کاش آخری من داشتم البته میخرم امید دارم

      پاسخ
    2. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      بخدا مرسدس بنز 300 SL (از ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۳) یه شاهکاره،عجیب دوستش دارم،یه نمونه ماشین کوچیک فلزیشو داشتم دراش و کاپوت و صندوق عقبش باز میشد،به شدت زیبا بود وظریف

      پاسخ
    3. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      یه عده از دوستان میگن چرا کمپانی مرسدس بنز با وجود پرداخت غرامت به ایرانخودرو باز شرکتای داخلی در بستن قرارداد با بنز ناز میکنن ولی رنو و پژو نه تنها غرامت ندادن ولی خودروسازای داخلی باز چسبیدن به رنو و پژو؟من نظر خودمو در مورد سیاست خودرسازهای داخلی میگم چرا با بنز قرارداد نمیبنندن.یک دلیلش اینه کمپانی بنز برند بزرگی هست وبرای اینکه محصولاتش در داخل ایران مونتاژ بشه باید خط تولید مطابق با قانون و استاندارد بنز ایجاد بشه(چون کیفیت براش مهمه) که این خط تولید هزینه بالای داره.دوم اینکه هر کدوم از محصولات بنز در داخل مونتاژ بشه با این وضع دلار قیمت محصولاتش بالای 100میلیون در میاد که هر کسی قدر خریدشو نداره پس برفرض مثال بعد تولید 1میلیون خودرو بنز در داخل بازار اشباع میشه چون قشر متوسط و فقیر که نمیتونن مثلا 100میلیون بدن خودرو .فوقش یکی و دو میلیون نفر میتونن بخرن و چون ماشین بنز ماشین با کیفیتی هست طرف بعد 5و 6سال بعد ماشینشو عوض میکنه خب مثلا 1میلیون دستگاه فروخته شد بقیه تولیدات رو میخوان چیکار کنن؟صادر کنن؟بنز که خودش صادر میکنه!پس اینجا نمیصرفه واسه خودرو سازا!سومین دلیل اینکه اگه باز بعد چند سال مثلا دوباره ایران رو تحریم کردن شرکت بنز باز از ایران رفت خودرو سازان داخلی چیکار کنن؟چون تکنولوژی بنز بالا هست نمیتونن در داخل بسازن پس اون همه هزینه واسه خط تولید و … میره هوا!البته این دلیلا واسه رنو و پژو هم شامل میشه به همین خاطر ایرانخودرو رفته سراغ پژو307 که اگه باز تحریم شد خودش حداقل قطعاتشو بسازه

      پاسخ
      1. american and japan
        سوابق: (96 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اصلا ماشین های بنزی که ایرانخودرو قراره تولید کنه همشون دیزل و مینی بوس و اتوبوس و ون و کامیون و اینجور چیزا هستن ماشین سواری رو که نمیخواد تولید کنه.مثل همین خط واحد های قدیمی یا کامیون ها و…

        پاسخ
    4. MPH
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      باز بگین چرا بعضیا عاشق بنزن….
      the best or nothing

      پاسخ
    5. ارشیا
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      چه خوب اما کاشکی ماله همه ی کمپانی ها هم بود.

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    بسیار عالی و خوب
    البته استیرلینگ موس درش گالوینگ نبود رو به عقب باز می شد (مثل لایکان هایپر اسپورت و فراری پینین فارینا سرجیو)
    600 هم که دیگه …

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        مدل CLK GTR از 22 مسابقه ای که حضور داشته، 17 قهرمانی و 14 تا Fastest Lap ثبت کرده
        بسیار مدل پر افتخاریه
        هر چند CLR جایگزین خیلی فرصت نکرد افتخارات گذشته رو تکرار کنه

        پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      دوستان نظرشون در مورد خبر بالا ، شاهکار چینی ها چیه ؟؟!!

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1658 دیدگاه) ,

        منم سوالم همینِ رضاجان
        آخه شوخی ، شوخی با فِراری و پورشه هم شووووخی … ؟؟؟!!!!
        دیگه الانِ که کلاه ام با کلاه چینی ها بره تو هم آاااا

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    عالی !!!
    فقط SLR McLaren کو ؟؟؟ شاهکار و افسانه بود واقعا. عکسش هست خودش نیست 😐
    ماشالا شاهکارای مرسدس اینقدر زیاده که تو 11 تا جا نمیگیره 😉
    ولی از بین اینا و کلا همه مدلا مدل مرسدس بنز SL 65 AMG سری بلک رو دیوونشم !! اصن فوقالعاده بود این ماشین. طراحی عالی . ظاهر تهاجمیش . گشتاور فوق العادش و نسبت اون موتور قوی به اندازش این مدل رو از بهترین سری های بلک کرد !!!

    پاسخ
    1. lmbx
      سوابق: (189 دیدگاه) ,

      اره داداش مدل sl65 AMG سری بلک واقعا یه ماشین تمام عیار بود.من کشته مرده اون گشتاور عظیمشم1003 نیوتون متر!اون هایی که از موتور سر در میارن میدونن من چی میگم
      به نظرم هنوز هم از خیلی از ماشین های حالا سر تره.
      درسته موتور های امروزی بهینه تر شدن ولی نمیدونم چرا موتور های 12 سیلندر حجم بالا یه حس و حال دیگه ای دارن

      پاسخ
      1. MPH
        سوابق: (222 دیدگاه) ,

        آره خداییش موتورهای حجیم با سیلندر زیاد((مخصوصا V12&V8)) یه حسه دیگه دارند…

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    ولی خدایی CLK GTR یه چیز دیگس !!
    یادمه وقتی اومد بین سوپر کارهای اون موقع حسابی ترکوند !!!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    مرسدس بنز پولمن اس600
    پاپ
    دولت المان
    شاه سایق ایران
    ای خدا….

    پاسخ
  5. ИN
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    اصلا با ابهت تر از 500E و 190E وجود داره؟ !
    کلا مرسدس تو استایلش یه ابهت خاصی داره که فقط مختص خودشه و فقط تو مدلای مرسدس بنز مشهوده.مطمئنم بعضی از دوستان میفهمن چی میگم.یه حس محشری داره اصلا که تو ماشینای دیگه نیست

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      وی 124 شاهکاره اصلا آخرین مرسدس کلاسیک مسلک! مرسدس همینه بقیش دیگه زد تو کار مدرنیته محض وی 124 رو عجیب دوست دارم یه مرسدس تمام معنا

      پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    واقعا یک خودروساز معرکه است.

    پاسخ
  7. Infinite
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    چی بگم… چی دارم که بگم. یکی از یکی بهتر…
    CLK GTR مسخ کننده اس…
    autoguide یک مدل رو فراموش کرده. من میگم:

    10+2
    بهترین و بی نظیرترین خودروی تاریخ (نظر شخصی)
    Mercedes Benz SLR McLaren

    پاسخ
  8. american and japan
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    واییی دیوانه ی اون sl300 هستم من.کلا عاشف بنز هستم مدلش برام فرق نمیکنا.بی ام و رو اصلا دوست ندارم.هیچی ابوهت یه بنز نمیشه.فقط بنز یه اشکال داره که اونم اینه که
    .
    .

    نمیشه هیچ اشکالی ازش گرفت

    پاسخ
  9. american and japan
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    آقا اینجا صحبتی از g63 amg 6×6 نشداااااا.واقعا یه ابر شاهکاره اونم ولی خب توی رشته ی آفرود.بالاخره باید میبود

    پاسخ
  10. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    اقا ارزومه این sl 300 رو از نزدیک ببینم , اخه یه ماشین چقدر زیبا چقدر لوکس چقدر تو دل برو انگار یه منالیزای ساخت صنعت بشریت هست

    پاسخ
  11. american and japan
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    من یه چی میگم خدایی به طرفدارای بی ام و بر نخوره.اصلا بنز و بی ام و نمیتونن با هم رقابت بکنن.بی ام و در حدی نیست بخواد با بنز رقابت بکنه.اون از کیفیتش که داستان ما رو با 320 I یه جا دیگه بهتون گفتم ((حالا شاید کشوری که برای ایران ماشینو زده اوضاعش خراب باشه ولی بازم به نظرم نظارت میخواد دیگه)) و این هم در نظر بگیرید بنز هرررر نوع ماشینی بخواین میزنه اعم از ون و اتوبوس و مینی بوس و دیزل ها و تریلی و کامیون و ماشین آلات کشاورزی و ووو… پس کارخونه ها رو نمیشه مقایسه کرد بگی بنز بهتر از بی ام و هست نه!فقط مدل خاصی رو میشه مقایسه کرد مثلا کلاس c با بی ام و سری 3 رو.بنز کارخونه ی کوچیکی نیست.به نظرم بزرگترین کارخونه ی جهان هست

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      نمیشه گفت که بنز چون اوتوبوس مینی بوس ون یا هرچی میزنه از فراری جلوتر همه هم اینو قبول دارن ولی تو مقایسه تن به تی مثلا M3 با C65 AMG همون طور که تو پدال مقایسه شو دیدیم نتونست برنده بشه یا هیچوقت CLS AMG و SL AMG نمیتونه M6 در بیوفته ,…

      پاسخ
  12. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    بنز الان مثل اونوقت نیس رقیباش بهترن البته نظره منه چون AMG GTS نمیتونه مقابل 911 TURBO S با اینکه قیمتاشون یکیه دووم بیاره البته هیشکی این تست رو نکرده ولی اگه بکنن معلومه 911 قورتش میده چون به گئدزیلا رحم نمیکنه یا مثلا سری E در مقابل سری 5 بی ام وه باز نمیتونه در اون حد عرض اندام کنه و … در ضمن مثل پورشه و بی ام و اصالت طراحیشو در اون حد حفظ نکرده
    راستی چرا SLS تو لیست نبود؟

    پاسخ
  13. دوچرخه سوار
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    پس بنز slr 2004 mclaren چی شد این شاهکار نیست ؟ یا sl 1963تا 1970که به پاگودا مشهور بود شاهکار نیست ؟ و یا sls2010 به بعد ؟
    نظر شما چیه ؟

    پاسخ
  14. Shelby ca
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من gts amg و gle رو تو خیابون های کانادا دیدم..!!! خیلی جالب بود واسم.. مگه اینا ترلیدشون شروع شده!؟ ( لطفا کسی نگه sls و gla بودن که شاکی می شم )

    پاسخ
  15. amir ali
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    به نظر من E500 خیلی فراتر از زمان خودش بوده . همین الان هم از خیلی از اتومبیل های 2015 بهتره .

    پاسخ
  16. حسین
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    ولی خدایی C111 یه کپی محض از لامبورگینیه همینطور AMG GTS 2016 هم سبک طراحیش مثل آلفا رومئو
    اینجاست که باید گفت ایتالیایی ها خدای طراحی ماشینن و خیلی ها ازشون الهام میگیرن حتی مرسدس بنز
    هر کس اینو تکذیب کنه واقعا باید گفت متعصب الکیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      گل پسر سبک طراحی GTS از 300SL الهام گرفته شده و سی111 هم ازینا….
      اونموقع که این ماشین ساخته شد لامبورگینی کلا وجود نداشت

      پاسخ
  17. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    دقت کردین بزن قبلاً اسمش رو اینجوری مینوشت مثلاً:
    200E
    الان عدد رو جابجا میکنه میاره جلو مثلاً:
    E200
    چرا 🙂
    300SL
    بعداً شده
    SL65
    خخخخخخخخخخخ
    چ با حاله مدل قدیمی هارو برمیداره برعکس میکنه میشه مدل جدید خدا کنه سایپا یاد نگیره مثلا پراید 132EX فردا میشه EX132 والا…

    پاسخ
  18. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    چقد با اون SLRتو هات پرسوییت حال کردم!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.