مرسدس بنز

نگاهی به داخل اتاق مرسدس بنز کلاس C جدید

فرصتی دست داد تا از نزدیک با مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۱۵ آشنا شویم؛ البته نه به صورت تست رانندگی و مسائل فنی دیگر، بلکه با طراحی داخلی و تکنولوژی‌های جدیدی که در آن به کار رفته است.

2015 Mercedes-Benz C-Class interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz C-Class interior

یک اتاق تنگ و تاریک که فقط می‌شد داخل مرسدس بنز کلاس C نشست و از بودن در آن لذت برد. در اولین لحظات، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی که عملکرد لمسی بسیار هوشمند است، خودنمایی می‌کند. طراحی داخلی از جهات زیادی شبیه به آخرین مدل‌های کلاس S است. در واقع، طراحی داخلی این نسل از خودروهای کلاس C مرسدس بنز، تغییرات زیادی به خود دیده است. طراحی داخل کابین پر از زیبایی و ظرافت است و عناصری مانند چوب گردوی صیقل داده شده، پلاستیک پیانو-بلک، نوارهای نازک چوبی در آن به کار رفته است. کنترل‌های شیشه‌ها و صندلی‌ها، و همین‌طور سوئیچ چراغ‌ها، مستقیماً از خودروهای کلاس S، الهام گرفته شده‌اند. می‌توان به جرئت گفت که کابین مرسدس بنز، محیطی راحت‌تر از خودروهایی مانند بی‌ام و سری ۳ یا آئودی A4 است. تنها نکته ناامید کننده در طراحی داخلی این خودرو درپوش جای قهوه است. مطمئناً این قطعه با لیزر برش داده شده تا به خوبی در جای خود قرار بگیرد، امّا در عین حال، گوشه‌های آن به صورت نوک‌تیز رها شده است و این احساس را به وجود می‌آورد که انگار، طراحی نیمه‌کاره مانده است. البته جاهای دیگر کابین، از این خبرها نیست.

2015 Mercedes-Benz C-Class interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz C-Class interior

در دنیای مرسدس بنز، آخرین تکنولوژی‌ها از کلاس S شروع شده و سپس وارد مدل‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌شوند. در همین راستا، سیستم اطلاعات و سرگرمی بنز وارد خودروهای کلاس C شده است و از یک صفحه نمایش لمسی استاندارد برای کنترل آن استفاده شده است. صفحه نمایشی که در حال حاضر، بر روی خودروهای کلاس S نصب نشده است. امّا در مرسدس بنز کلاس C، در بالای سوئیچ‌های فرمان، صفحه نمایش بزرگی قرار گرفته که طراحی گرافیکی جالبی دارد و کار با آن، بسیار راحت است. سیستم لمسی آن طوری برنامه‌ریزی شده که وقتی از تمام دست به جای انگشتان استفاده کنید، عمل نخواهد کرد. ورود به بخش‌های مختلف در منوهای بالا و پایین، با استفاده از دکمه‌های چپ و راست، و بالا و پایین انجام می‌شود و شامل مواردی مانند تلفن، موزیک، جهت‌یاب و … می‌شود. کار با سیستم مدیریت بعد از چند وقت، بسیار ساده می‌شود، با این حال می‌توان حالت فرمان صوتی را نیز فعال کرد.

2015 Mercedes-Benz C-Class head-up display
۲۰۱۵ Mercedes-Benz C-Class head-up display

جزئیات صفحه نمایش نیز بسیار چشمگیر است؛ طوری است که انگار با یک آی‌پد کار می‌کنیم. خودروی کلاس C مدل ۲۰۱۵ یک صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی دارد که دارای وضوح تصویر بسیار بالایی است و واکنش‌های خیلی خوبی دارد. همچنین طیف رنگی بالا و تغییر زاویه آن به بالا، از دیگر مزیت‌های این صفحه نمایش هستند.

هنوز تست رانندگی این خودروی کلاس C انجام نشده و نظر کلی در مورد خودرو سخت است. ولی با این حال، طراحی داخلی آن تغییر کرده و فوق‌العاده شده است. همچنین مرسدس بنز اعلام کرده که می‌خواهد قیمت این خودروی مدل ۲۰۱۵ را در حدّ همان مدل ۲۰۱۴، نگه دارد و این به نفع خریداران جدید این خودروهاست، زیرا با صرف همان پول، می‌توانند به امکانات مناسب‌تری دست یابند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    آقا میلاد چه خبرته بابا
    یجوری عکسالعمل نشون میدی انگار ( خدایی نکرده، خدایی نکرده، خدایی نکرده … )کسی به شما یا خانوادتون توهینی کرده

    هر خودروسازیی تو یه زمینه های فعالیت میکنه و بنز بیشترین دامنه رو در فعالیت ها داره

    ولی BMW اصلا هدفش از خودروسازی با هدف بنز فرق داره…. BMW با هدف لذت رانندگی به تولید خودرو میپردازه و گفته(( ما فقط یک چیز میسازیم ، ماشین های مخصوص رانندگی )) پس انتظار ساخت ون و کامیون رو نباید از BMW داشت

    از طرفی:
    BMW سری GT داره که بنز نداره!
    بنز SLS داره که BMW نداره و….

    من هیچ وقت بین BMW و Mercedes-Benz یکی رو انتخاب نکردم (یعنی نمیتونستم انتخاب کنم) و طرفدار و دوست دار هردوشون + آئودی و پورشه هم هستم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    سقوط آلمانو میبینید؟هه هه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. عالی

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزانم بهترین ماشین دنیا رو بنز انتخاب کردن منم بی ام و و آءودی روبیشتر دوست داشتم ولی حالا که میبینم چه ماشین هایی داره کف میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. mreeza

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دارمش.خیلی راضیم ولی خوب دنده مثل ماشین 206 داشت بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا