مرسدس بنزهفته نامه

فیس‌لیفت مرسدس بنز S کلاس، بازتعریف واژه لوکس

سرانجام مرسدس بنز نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان پرچم‌دار S کلاس خود را پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه شانگهای معرفی کرد. مرسدس بنز این فیس‌لیفت را در کل خانوادهٔ S کلاس انجام داده و تمامی آن‌ها شامل S کلاس معمولی، S63 AMG، S65 AMG و مایباخ را همزمان معرفی کرده است. در S کلاس جدید استانداردهای جدیدی در کیفیت داخلی تنظیم شده و همچنین این سدان پرچم‌دار آلمانی یک گام به رانندگی کاملاً خودکار نیز نزدیک‌تر شده است.

mercedes-benz-s-class-2018-1024-01

پیش از پرداختن به تمامی ویژگی‌های S کلاس فیس‌لیفت، اجازه دهید ابتدا نگاهی داشته باشیم به تغییرات بیرونی آن چراکه مرسدس بنز با ایجاد تغییراتی در این سدان پرچم‌دار سعی داشته نمای متمایزی در آن اعمال کند تا با دو برادر کوچکش اشتباه گرفته نشود. کل خانوادهٔ S کلاس جدید به جلوپنجرهٔ جدیدی مجهز شده‌اند که دارای سه‌تیغهٔ افقی کرومی است اما در نسخه‌های شش سیلندر ساده و S63 تیغه‌های عمودی به رنگ مشکی براق هستند درحالی‌که در نمونه‌های مایباخ و S65 این تیغه‌ها کرومی هستند. همچنین در نمونه‌های AMG و همین‌طور مایباخ، آرم متمایزی بین تیغه‌های جلوپنجره نصب شده است.

mercedes-maybach-s560-2018-01

علاوه بر این، برای S کلاس جدید چراغ‌های جلوی LED چند پرتویی به‌صورت سفارشی ارائه شده است درحالی‌که سه خط LED نیز به‌عنوان یک عنصر طراحی منحصربه‌فرد در چراغ‌های آن کار شده است. در عقب نیز گرافیک داخلی چراغ‌ها تغییر کرده و در آن‌ها از لامپ‌های LED با نمایی جواهر مانند استفاده شده است؛ اما غیرازاین‌ها، چهار نسخهٔ شش سیلندر، S63، S65 و مایباخ در جلو نیز با سپرهای متفاوت از یکدیگر متمایز می‌شوند. در این بخش، مایباخ دارای ورودی‌های هوای متفاوت با زه‌های کرومی قطور است درحالی‌که در S65 هم ورودی‌هایی با زه کرومی نازک به همراه توری‌های داخلی کرومی بکار رفته است.

در همین حال، S63 از ورودی‌های هوای مشکی‌رنگی در سپر جلو استفاده می‌کند و نسخهٔ شش سیلندر هم سپر ساده‌ای دارد که شبیه به نسخه‌های AMG پیش از فیس‌لیفت به نظر می‌رسد. در عقب نیز طراحی سپر در همهٔ مدل‌ها تغییر کرده که شامل سر اگزوزهای کرومی یکپارچه می‌شود و در هر نسخه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. در این بخش دیفیوزری مشکی‌رنگ با تریم کرومی بکار رفته که در سراسر بخش عقبی خودرو کشیده شده و در بین هر چهار مدل مشترک است. خریداران همچنین می‌توانند از بین هفت رینگ جدید از سایزهای ۱۷ تا ۲۰ اینچی یکی را انتخاب کنند که تعدادی به‌صورت استاندارد و تعدادی سفارشی هستند.

در داخل S کلاس جدید دو صفحه‌نمایش با وضوح ‌بالا تعبیه شده است که هرکدام ۱۲.۳ اینچی و از نوع منحنی هستند. این دو صفحه‌نمایش زیر یک پوشش شیشه‌ای مشترک قرار گرفته‌اند که موجب شده مانند یک نمایشگر افقی عریض به نظر برسند. علاوه بر این، در غربیلک فرمان نیز کنترلرهای لمسی تعبیه شده که درست مثل صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند با لمس انگشت کار می‌کنند و راننده را قادر می‌سازند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بدون آنکه نیاز باشد دستانش را از فرمان جدا کند، از روی غربیلک کنترل نماید. همچنین کروز کنترل هم برای اولین بار در S کلاس از روی غربیلک فرمان قابل تنظیم است.

mercedes-benz-s63_amg-2018-1024-15

mercedes-benz-s-class-2018-1024-0d

مرسدس بنز همچنین بر ارتقاء کیفیت داخلی S کلاس نیز بسیار تأکید داشته است. بدین منظور در کابین این سدان لوکس از چوب و چرم بسیار باکیفیتی استفاده شده است درحالی‌که بسته به هر مدل، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف نیز برای آن در نظر گرفته شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به طیف مختلف قهوه‌ای شامل قهوه‌ای اسپرسو یا قهوه‌ای بژ اشاره کرد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد S کلاس فیس‌لیفت، سیستم «کنترل راحتی انرژی‌دهنده» است که برای اولین بار است در یک خودروی تولیدی ارائه می‌شود.

این سیستم با استفاده از کنترل تهویه، تنظیمات صندلی، گرم‌کن‌ها، روشنایی داخلی و موسیقی، حالات راحتی مختلفی را به‌منظور ارائهٔ شرایط سلامتی خاص متناسب با خلق‌وخو و نیاز هر کاربر ارائه می‌کند. در این سیستم راننده می‌تواند از میان شش حالت راحتی گوناگون شامل برودت، حرارت، نشاط، لذت، آسایش و آموزش یکی را انتخاب کنند. شاید جالب‌ترین این حالات، حالت آخر یا آموزش باشد که متشکل از سه حالت ریلکس کردن عضلات، فعال کردن عضلات و تعادل بوده و هریک را با چند تمرین به راننده آموزش می‌دهد. این برنامه به مدت ۱۰ دقیقه اجرا می‌شود و با نورپردازی داخلی و موسیقی مناسب نیز همراه است.

در بخش پیشرانه‌ها اما خبر مهم اینکه نیز مرسدس بنز موتورهای جدیدی را برای فرزند ارشد خود ارائه کرده است. لیست این موتورها از یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 بای‌توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود؛ اما نکتهٔ مهم‌تر عرضهٔ یک مدل جدید بنام S560 است که در دو نسخهٔ استاندارد و مایباخ ارائه می‌شود. این مدل جدید مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو جدید است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مرسدس بنز می‌گوید این موتور یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین پیشرانه‌های V8 جهان بوده و حدود ۱۰ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت نیز امکان غیرفعال کردن چهار سیلندر از هشت سیلندر موتور وجود دارد.

mercedes-benz-s-class-2018-1024-05

در مدل اسپرت S63 AMG نیز همین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 جدید جایگزین موتور ۵.۵ لیتری V8 قبلی شده است. البته این موتور قوی‌تر از نمونه‌ای است که در مدل S560 بکار رفته به‌گونه‌ای که در S63 قدرتی برابر با ۶۱۰ اسب بخار و همین‌طور گشتاور خارق‌العاده‌ای معادل ۹۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. بدین ترتیب موتور جدید S63 علیرغم حجم کمتر، ۲۷ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور قبلی دارد و می‌تواند این سدان لوکس اسپرت را ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. علاوه بر این، گیربکس قدیمی هفت سرعتهٔ اتوماتیک نیز با یک نمونهٔ جدید ۹ سرعته اسپرت بنام اسپیدشیفت MCT جایگزین شده که با همکاری سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic+ عملکردیِ AMG، نیروی عظیم موتور را به چرخ‌ها می‌رساند. این سیستمِ چهارچرخِ محرکِ کاملاً متغیر، به‌صورت استاندارد فقط در مدل S65 ارائه می‌شود.

mercedes-benz-s63_amg-2018-1024-1b

بزرگ خاندان خانوادهٔ S کلاس یعنی S65 AMG اما تغییراتی در بخش پیشرانه نداشته و همچنان از همان نیروگاه ۶ لیتری V12 بای‌توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. بااین‌حال به گفتهٔ توبیاس مورس، رئیس هیئت‌مدیرهٔ AMG، مدل S65 با پیشرانهٔ دوازده سیلندر خود همچنان به‌عنوان رهبر و پرچم‌دار خانوادهٔ S کلاس باقیمانده است. نسخه‌های دیزلی S کلاس نیز همچنان از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی سابق استفاده می‌کنند که برای تناسب با قوانین تولید گازهای گلخانه‌ای آینده، تنظیمات جدیدی را تجربه کرده است. این موتور در دو مدل S350d و S400d ارائه می‌شود که در اولی ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این دو نسخه به ترتیب در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر و ۵.۶ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند.

mercedes-benz-s65_amg-2018-1024-11

عملکرد نسخه‌های AMG این خودرو نیز توسط ویژگی‌هایی از قبیل سیستم اگزوز عملکردیِ قابل‌کنترل AMG و تعلیقِ تنظیم‌شده برای ارائهٔ حداکثر پویایی افزایش داشته است. این مدل‌ها همچنین از فرمان حساس به سرعت و سیستم ترمز عملکرد بالا نیز سود می‌برند. همان‌طور که اشاره شد، مدل‌های AMG در بیرون نیز با سپر جلوی بازطراحی شده، دیفیوزر بروز شدهٔ عقب و سر اگزوزهای بازطراحی شده از نسخه‌های معمولی متمایز می‌شوند که البته این موارد در بین S63 و S65 نیز متفاوت است. S63 AMG به‌صورت استاندارد از رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن ۱۹ اینچی سود می‌برد درحالی‌که مدل S65 به رینگ‌های ۲۰ اینچی ۱۶ پره مجهز است.

در داخل این نسخه‌های اسپرت نیز صندلی‌های اسپرت AMG، غربیلک فرمان عملکردی سه پره با پدال‌های تعویض دنده و منوی خاص AMG ارائه شده است که می‌تواند دمای روغن پیشرانه و گیربکس، شتاب جانبی و طولی، میزان قدرت و گشتاور خروجی موتور، میزان بوست توربوها، درجه حرارت و فشار باد لاستیک‌ها و… را به نمایش درآورد. خریدارانی که به سفارشی کردن S63 یا S65 خود علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند آپشن‌هایی را از استودیو عملکرد AMG سفارش دهند. به‌عنوان‌مثال برای بیرون خودرو می‌توان پکیج شب، رینگ‌های سفارشی و پکیج کربنی را سفارش داد. آپشن‌های داخلی هم عبارت‌اند از چرم ناپا مشکی، غربیلک فرمان عملکردی و عناصر و تریم مشکی پیانو و کربنی می‌شود.

mercedes-benz-s-class-2018-s63-amg-02

اما غیرازاین مدل‌های متنوع، مرسدس بنز ارائهٔ پیشرانه‌های جدید دیگری را هم برای S کلاس برنامه‌ریزی کرده است که شامل یک موتور شش سیلندر خطی بنزینی می‌شود. این موتور در قالب یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی ارائه خواهد شد که می‌تواند حدود ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام برقی طی کند. در همین حال فناوری‌های جدیدی مانند سیستم ۴۸ ولت نیز برای این سدان لوکس در نظر گرفته شده است. ویژگی جدیدی دیگری که در S کلاس فیس‌لیفت ارائه شده است، سیستم کج کردن بدنهٔ خودرو است. این سیستم در پیچ‌ها به‌منظور کاهش احساس نیروی گریز از مرکز توسط سرنشینان، بدنهٔ خودرو را تا ۲.۶۵ درجه به سمت داخل پیچ کج می‌کند.

mercedes-benz-s-class-2018-s65-amg-01

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، S کلاس فیس‌لیفت با تجهیز به سطح کاملاً جدیدی از تکنولوژی رانندگی هوشمند مرسدس بنز، یک گام بزرگ به سمت رانندگی کاملاً خودکار برداشته است. به‌طور خلاصه پکیج‌های کمک‌رانندهٔ جدید این ماشین شامل دستیار فعال تغییر خط، دستیار ترمز اضطراری فعال و شناسایی فعال علائم ترافیکی می‌شود. علاوه بر این‌ها، صاحبان S کلاس جدید می‌توانند از سیستم پارک از راه دور نیز استفاده کنند. در این سیستم راننده می‌تواند خودرو را از طریق گوشی هوشمند خود در فضاهای تنگ و یا در پارکینگ از راه دور پارک کند. خانوادهٔ مرسدس بنز S کلاس فیس‌لیفت رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهند آمد.

mercedes-benz-s-class-2018-s65-amg-02

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سری 7 که حریف اس-کلاس نشد حالا بعضی ها میگن وایسا سری 8 بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسين

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود
    قبلنا میگفتیم لوکس بودن فقط به چرم و چوب نیست. الان باید بگیم لوکس بودن فقط به چرم و چوب و راحتی و تکنولوژی نیست!!! بلکه یک ماشین لوکس باید بتونه نیازهای افراد رو برطرف کنه. ارتباطات، تبادل اطلاعات، راحتی و آرامش فکری، پیش بینی نیازها و یکپارچه سازی جنبه های مختلف زندگی افراد رو باید بتونه انجام بده.

    به گفته یکی از مدیرای کرایسلر: در آینده اتومبیل تبدیل میشه به مکان سوم زندگی افراد. یعنی خانه، محل کار و اتومبیل میشن سه مکانی که فرد درشون زندگی میکنه و خب طبیعتا همونطور که یک اتومبیل آدمو از خانه به محل کار میبره، در آینده باید این توانایی رو داشته باشه که بین امور کاری و امور مربوط به منزل هم ارتباط برقرار کنه. و این میشه تعریف لوکسهای آینده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    مرحبا به این تواضع و فروتنی مرسدس ، ماشینو کمپلت عوض کرده اسمشو گذاشته فیس لیفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سهيل

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اگر هنوزم همون مدل ٢٠١۴ رو تولید میکرد بازم حالا حالاها بی رقیب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sami

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به این میگن ماشین.طراحیش دلرباس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    باهات موافقم علی
    الحق متواضعتنه کار کرده بنز
    هرچند قیاس بین فرغون و قصر متحرک یه قیاس خنده داره ولی سایپا میاد نور پشت کیلومتر شمار پراید رو از سبز به آبی تغییر میده اسمشو میذاره نسل جدید پراید.
    اما بنز به اینهمه تغییرات میگه فیس لیفت…
    رمز موفقیت بنز همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    از این زیباتر دیگه امکان نداره ماشینی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا