قیمت‌گذاری کلاس B تمام‌الکتریکی مرسدس‌بنز

خودروهای تمام‌الکتریکی کلاس B مرسدس‌بنز که به صورت انحصاری در آمریکا عرضه می‌شوند، تبدیل به رقیبی برای ب ام و i3 و گزینه‌ای مناسب برای افراد علاقه‌مند به سلامت محیط‌زیست شده‌اند.

Mercedes-Benz B-Class ED
2014 Mercedes-Benz B-Class Electric Drive

این خودرو کارآیی و فضای داخل کابینی در حد یک مینی‌ون دارد، ولی در عین‌حال به اندازه یک هاچ‌بک جمع و جور است و هیچ‌گونه آلودگی تولید نمی‌کند. بنابراین، با داشتن ۴۲۳۷۵ دلار، برای خرید این خودروی سازگار با محیط زیست درنگ نباید کرد.


تنها مشکلی که در این خودروی اروپایی تمام‌الکتریکی می‌توان یافت، کوتاه‌بودن مسافت پس از یک بار شارژ کامل باتری است. بنابر داده‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا، مسافت حداکثر مرسدس‌بنز کلاس B حداکثر ۱۳۶ کیلومتر است. پکیج باتری ۲۸ کیلوواتی می‌تواند پس از ۲ ساعت شارژ شدن توسط منبع ۲۴۰ ولتی، دوباره انرژی لازم برای مسافتی حدود ۹۶ کیلومتر را تأمین کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

24 دیدگاه

  1. نیهاش آنتونیو تابارز
    سوابق: (3130 دیدگاه) ,

    طراحیش خوبه ولی در مورد باتری های این ماشین چی؟ بردش کمه.
    قیمتشم کاملا بستگی به این داره که دوستدار محیط زیست باشین تا این جور ماشین هارو بخرین.
    بازم انتخاب من،BMW i3 هستش.

    پاسخ
    1. sadegh
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      دقیقا شاهین جون، منم اگه پولشون رو داشتم از بین این دوتا i3 رو میخردیم، چون اون فقط یه ماشین سبز نیست، خیلی چیزای دیگه از لحاظ تکنولوژی داره، تو بهترین ماشینای سال هم که 2 تا رتبه اول داشت.

      پاسخ
      1. نیهاش آنتونیو تابارز
        سوابق: (3130 دیدگاه) ,

        احسان جان،اون که خیلی قبل تر از این 2 تا توی گاراژ باید باشه! 😉

        پاسخ
      2. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        البته یک انتخاب دیگه هم هست فولکس واگن گلف GTE هیبریدالکتریکی
        البته جاش بعد از BMW است

        پاسخ
    2. e.scamp
      سوابق: (1106 دیدگاه) ,

      به احتمال بسیار بالا 70 80 % ایالت های آمریکا بالای 50% سوبسید میدن براش

      پاسخ
    3. meysam
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      من طرفدار ماشینای دوستدار محیط زیست هستم اما نه از نوع تمام الکتریکی. الان برای خرید تمام الکتریکیها زوده چون هم گرون هستند و هم محدودیت مسافت با یک بار شارژ دارند و شارژ اونها هم طولانیه. وقتی بخواهیم به صورت روزانه از خودرو الکتریکی استفاده کنیم، این موارد خیلی اختلال در روال عادی کار و زندگی آدم ایجاد میکنه. به جای تمام الکتریکی، من پلاگین هیبریدها رو بیشتر دوست دارم، مثل گلف و هوندا آکورد که صدی بین 1.5 تا 2 لیتر مصرف دارند. البته اینها مشکلات الان هستند ولی در آینده این مشکلات حل میشه.

      پاسخ
  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    با قیمت برابر نسبت به ب ا م و i3 انتخاب بهتریه
    هرچند که از هیچکدو زیاد خوشم نمیاد

    پاسخ
  3. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    طراحیش قشنگه ولی باتریاش یه کم ضعیفه و مسافت کمی رو طی می کنه
    البته واسه داخل شهر خوبه

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من به بنز سفارش میدادم یدونه باتری قویتر برا من بذره تا نرم یدونه برند

    دیگه بخرم . باالاخره مرسدسبنز یکاری باید برایهواداراش بکنه دیگه .

    کسی میدونه که ب ام و ای3 با هربار شارژ چند کیلومتر راه میره ؟؟؟؟

    پاسخ
    1. نیهاش آنتونیو تابارز
      سوابق: (3130 دیدگاه) ,

      داداش اینم مشخصات i3

      i3 از دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهره می‌برد که پیشرانه الکتریکی آن در انتهای خودرو قرار دارد و قادر است به کمک یک باتری یون لیتیوم 22 کیلووات ساعت قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 184 پوند بر فوت را تولید کند که در این حالت قادر خواهد بود مسیر 80 تا 100 مایلی را بپیماید. البته برای پیمودن مسیر بیشتر موتور بنزینی به کمک آن می‌آید ولی تنها 10 لیتر سوخت بنزین در مخزن این خودرو جای می‌گیرد و قادر است تا مسافت طی شده قبلی را به 180 مایل افزایش دهد.
      ارادت.

      پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    طراحیش که مثل همیشه خوبه و دل نشینه
    باتری هاش فقط ضعیفه

    پاسخ
  6. Metalhead
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    زرشک … با 42000 دلار این مسافت رو میره؟؟؟
    پدال راستی i3 که هیبریده رو نباید رقیب خودرویی تمام الکتریک دانست

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    دستتان را از جیب مردم بردارید
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان با فروش دارایی های زائد دست خود را از جیب مردم بردارند،گفت: خودروسازان باید به مردم در مورد خودروهای ملی پاسخ دهند.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم بهروز نعمتی با اشاره به اینکه در راستای زمزمه های افزایش قیت خودرو، خودروسازان باید به چند پرسش پاسخ دهند، اظهار داشت: نخست خودروسازان باید میزان ارزبری محصولات خود را مشخص کنند و بگویند سرنوشت محصولاتی که در گذشته به نام خودروی ملی رونمایی می‌کردند چه شده است. وی با بیان اینکه خودروسازان باید به مردم در مورد خودروهای ملی پاسخ دهند، افزود: در حال حاضر که دولت تصمیم بر اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودروسازی نموده است نشان از آن دارد که دولت برای ممانعت از افزایش قیمت ها این تصمیم را گرفته است. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: چرا خودروسازان در شرایط فعلی به جای استفاده از منابع خود دست در جیب مردم می کنند. نعمتی با اشاره به اینکه خودروسازان تمایلی به انتقال سرمایه گذاری های خود به این صنعت برای ارتقاء تولیدات ندارند، تصریح کرد: خودروسازان باید در داخل خود اقدام به رفع مشکلات خود کنند و با اعمال مدیریت های مناسب به جای دست اندازی به جیب مردم با فروش دارایی های زائد نقدینگی خود را برطرف کنند. وی با اعتقاد بر اینکه مشکل فعلی صنعت خودروسازی کشور مشکلات مدیریتی و برنامه ریزی است، گفت: مدیران عامل عوض می شوند اما همان تفکرات سنتی بر شرکت های خودروساز حاکم است. نعمتی با اشاره به اینکه تا چه زمان می توان مانع واردات خودرو به کشور شد، افزود: باید نقدینگی شرکت های خودروساز در سایر بخش ها بررسی و از بانکداری خودروسازان جلوگیری کرد تا در نهایت بتوان با یک بینش صحیح و تولید محصولات با کیفیت باعث توسعه صنعت خودروسازی کشور شویم. جمعه 12 ارديبهشت 1393 13:11

    پاسخ
  8. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    وای خدایا این ماشین آرزوی منه
    کیفیت بنز در کنار یک ماشین الکتریکی
    خیلی عالیه مسافتشم که

    پاسخ
  9. ناصر
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    سلام شاید به این بخش مربوط نشه ولی امروز به صورت تصادفی این خبر رو یه جا خوندم و خیلی واسم جالب بود کویر موتور داره اقدام به واردات یه خودرو سوپر اسپرت به اسم” کی تی ام کراسبو” میکنه و تصاویرشو تو سایتش قرار داده ، پدال جان لطفا اگه میشه راجع به این خودرو و صحت و سقم وارداتش مطلب بذار با تشکر

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      این خبر رو 1.5 سال پیش هفته نامه ها نوشتن . ولی هیچ خبری نشد .

      مثل اینکه بهش مجوز نداده بودند .

      پاسخ
  10. Ehsan
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    باتری 28 کیلووات ساعتی برای این خودرو بسیار ضعیف می باشد و مرسدس برای این ماشین می توانست حداقل از یک باتری 40 کیلووات ساعتی استفاده کند تا برد حرکتی آن به یک حد معقول برسد (باتری تسلا 85 کیلو وات ساعتی می باشد). استفاده از یک باتری ضعیف در خودروهایی مانند بی ام و i3 و نیسان لیف نیز دیده می شود. به نظر می رسد خودروسازان بزرگ از ارائه خودروهای الکتریکی با برد معقول و کاربردی هراس دارند و تنها دلیل آنها برای ارائه خودروهای الکتریکی جنبه تبلیغاتی آن است.

    پاسخ
  11. ASTON MARTin
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    کی حاضره 40 هزار دلار بده به این کوچولو ؟
    من به شخصه با اون 40 هزار دلار ترجیح میدم یه آئودی a4 بگیرم 😐

    پاسخ
  12. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    بدرد مسافرت های راه دور نمیخوره مصرف شهری داره یه موتور بنزینی هم براش بزارن هیبریدش کنن خیال مشتری رو هم راحت کنن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.