لکسوسمرسدس بنز

لکسس IS 300h یا مرسدس‌بنز C300 BlueTEC هیبرید؟

مرسدس وعدهٔ یک خودروی C کلاس جدید لوکس و با بهره‌وری بالای هیبریدی را داده است که رقیب سختی برای لکسس IS 300h به حساب می‌آید. در ادامه، این دو خودرو را از نظر بهره‌وری سوخت، و عملکرد سیستم هیبرید به چالش می‌کشیم.

Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
مرسدس، پلاگین هیبرید جدید خود را در مدل S کلاس و E کلاس جدید به اجرا درآورده است، حال همان فن‌آوری را در C کلاس جدید نیز ارائه کرده است. مرسدس C300 بلوتک هیبرید، از یک پیشرانهٔ دیزل ۲.۱ لیتری و یک موتور الکتریکی، بهره جُسته است، که وعدهٔ مصرف سوخت ۳.۰۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ما می‌دهد که بسیار قابل‌تحسین است.

تویوتا نیز مدت زیادی است که به عنوان یکی از پیشتازان خودروهای هیبرید سلطنت می‌کند و لکسس های دیزلی را به طور کامل به صورت هیبرید بنزینی و الکتریکی در آورده است. در این آزمون، ما به انتظار نشسته بودیم تا IS 300h وارد میدان شود. لکسس هم برای این خودرو ادعا می‌کند تنها ۳.۹۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌شود. حال می‌خواهیم ببینیم آیا مرسدس هیبریدی می‌تواند لکسس تازه‌نفس را مغلوب خود کند یا خیر؟

Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h
شاخ به شاخ

سیستم‌های هیبریدی

اولین و بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو این است که مرسدس، ترکیب دیزل و الکتریک است، ولی لکسس ترکیب بنزین و الکتریک. در رانندگی عادی مرسدس C300، اکثر اوقات متکی به موتور اصلی خود است و در صورت نیاز به افزایش قدرت یا شتاب، از موتور الکتریکی خود استفاده می‌کند. در مقابل، لکسس IS 300h، بیشتر تمایل دارد امور رانندگی را در حالت الکتریکی اجرا کند. ولی زمانی که شما در سرعت هستید، به صورت تمام‌وقت از هر دو موتور استفاده می‌کند. اگر چه این ممکن است به مقولهٔ اقتصاد خودرو آسیب برساند.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

عملکرد

مرسدس C300 هیبرید، از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۱ لیتری دیزلی ۲۰۱ اسبی و یک موتور الکتریکی به قدرت ۲۷ اسب بخار در زیر کاپوت سود می‌برد که مجموعاً ۲۲۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. سیستم انتقال قدرت C300 h به یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک با دیفرانسیل عقب می‌باشد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن برابر یا ۶.۶ ثانیه است که نسبت به قدرت کم و وزن زیادش، بسیار قابل قبول است. همچنین نهایت سرعت این خودرو ۲۴۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. طبق ادعای کارخانه، C300 هیبریدی در هر کیلومتر ۹۹ گرم گاز CO2 تولید می‌کند که در تست‌های انجام شدهٔ ما، این مقدار ۱۷۷ گرم بود.

لکسس IS 300h نیز از ترکیب یک پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۵ لیتری بنزینی به قدرت ۱۷۸ اسب بخار و به‌علاوۀ یک موتور الکتریکی به قدرت ۴۱ اسب بخار، مجموع قدرتی برابر با ۲۲۰ اسب بخار را به ارمغان آورده است. قدرت این خودرو با یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ لکسس برابر با ۸.۳ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۲ کیلومتر در ساعت می‌باشد. طبق ادعای لکسس، این خودرو در هر کیلومتر باید ۱۰۹ گرم گاز گلخانه ای تولید کند، که در تست‌های ما، این رقم برابر با ۱۴۲ گرم بود.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

مانیتورینگ انرژی

چند سرنخ در مرسدس C300 BlueTEC به درون سیستم هیبرید وجود دارد. یک انرژی سنج نیز در پایین صفحهٔ دور موتور قرار دارد، که به راحتی و بسیار ساده، می‌تواند مقدار انرژی بازمانده را به شما نشان دهد. انرژی سنج لکسس در کنار صفحهٔ سرعت‌سنج قرار دارد ولی زمانی که به حالت اسپرت سوئیچ می‌کنید، نشانگرهای آن با دور موتور تعویض می‌شوند.

آپشن ها

لکسس آپشن های محدودتری نسبت به C کلاس دارد، رنگ متالیک ۶۱۰ پوند، سان روف ۱۰۰۰ پوند، رینگ‌های مختلف، ۱۹۹۵ پوند، و پک پیشرفتهٔ ایمنی ۱۵۴۰ پوند برایتان آب می‌خورد. مرسدس در این بسته دارای آپشن‌های بسیار بیشتری است، با یک بستهٔ ۱۰,۰۰۰ پوندی آپشن هایی به ارزش ۲۷۹۵ پوند، سقف پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته و حرفه ای، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و سردکن، سیستم نورپردازی کابین، سیستم تهویه مطبوع با رایحهٔ دلخواه، سیستم کنترل خروج از خطوط، سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشهٔ جلو و آپشن های بسیار زیاد دیگر را دریافت می‌کنید.

حکم

جایگاه نخست: لکسس IS 300h

نبرد با سدان لوکس مرسدس بنز هیبرید کار ساده ای نیست، لکسس IS 300h با یک رقابت تنگاتنگ در این جا پیروز میدان شد و اما شاید با خود بگویید دلیل اول شدن لکسس با امکانات کمتر و عملکرد ضعیف‌تر نسبت به مرسدس چه بوده است. از آنجا که خودروهای هیبرید، معیارهای سوخت، هزینه‌های جاری، آلودگی کمتر و امثال این‌ها را دنبال می‌کند، خودروی برتر در این تست‌ها خودرویی است که تمامی قوانین محیط زیست، مصرف کم سوخت و هزینه‌های جاری را در حد اعلا رعایت کند. لکسس اگرچه در بحث قیمت، مصرف سوخت، امکانات و عملکرد سیستم هیبرید ضعیف‌تر از مرسدس است ولی با ترفندی هوشمندانه، به دلیل استفادهٔ زمانی بیشتر از موتور الکتریکی و تولید گاز دی‌اکسید کربن کمتر در بحث آلودگی، توانست در این مقوله از مرسدس پیشی بگیرد و بهتر عمل کند. لکسس IS 300 h سریع نیست، ولی پاک است، مجلل و با امکانات زیاد نیست ولی بسیار باکیفیت است و به عنوان رقیب C300 هیبریدی، بیشتر سعی در مهیا ساختن یک رانندگی آرام و البته پاک را دارد، ولی اگر شما از خودروی هیبریدتان امکانات، هیجان، تجمل، و عملکرد بیشتری بخواهید، به دنبال مرسدس می‌روید.

Lexus IS 300h
Lexus IS 300h

جایگاه دوم: مرسدس بنز C300 BlueTEC هیبرید

با مرسدس C کلاس، شما احساس می‌کنید سوار بر یک S کلاس کامپکت شده‌اید. چرا که هم در داخل کابین و هم در خارج کابین، امکانات و تجهیزات لوکس و کاربردی بسیار زیادی که در S کلاس وجود دارد را در این خودرو هم در اختیار دارید. اما اگر شما بر روی صرفهٔ اقتصادی حساس هستید و تمرکز ویژه دارید، خرید C300 BlueTEC را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. این خودرو با وجود حجم کم موتور دیزلی خود، عملکرد بسیار خوبی دارد و حس هیجان در رانندگی و البته لوکس بودن را به شما القاء می‌کند. رانندگی در جاده نیز احساس فوق‌العاده و آرامش بخشی دارد. برای این خودرو، بسته‌های ایمنی، رفاهی و کاربردی بسیاری نیز در دسترس قرار دارد. جدا از عملکرد موفق پلاگین هیبرید، در بحث تولید گاز دی اکسید کربن، از مدل استاندارد C کلاس، آلودگی کمتری تولید می‌کند.

Mercedes C300 Hybrid
Mercedes C300 Hybrid
مشخصات کلیدی

مشخصات lexus IS 300h Premier mercedes C300 blueTEC Hybrid AMG Line
قیمت پایه/ قیمت مدل تست (پوند)
£۳۸,۴۹۵/£۳۹,۱۰۵ £۳۸,۱۲۰/£۴۶,۰۱۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰,۰۰۰) £۱۷,۰۱۵/۴۴.۲% مشخص نشده
تزلزل قیمت £۲۱,۴۸۰ مشخص نشده
طول / فاصلهٔ دو محور ۴,۶۶۵/۲,۸۰۰mm ۴,۶۸۶/۲,۸۴۰mm
ارتفاع/ عرض ۱,۴۳۰/۱,۸۱۰mm ۱,۴۴۲/۱,۸۱۰mm
موتور / حجم ۴ سیلندر خطی+ الکتریکی

۲,۴۹۴cc

۴ سیلندر خطی+ الکتریکی

۲,۱۴۳cc

بیشینهٔ قدرت ۲۲۰/۶,۰۰۰ bhp/rpm ۲۲۸/۳,۸۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور ۲۲۱/۴,۲۰۰ Nm/rpm ۵۰۰/۱,۶۰۰ Nm/rpm
گیربکس e-CVT /RWD ۷ سرعته اتوماتیک / RWD
حجم باک ۶۶ لیتر ۵۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۴۵۰ لیتر ۴۸۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار ۱,۶۲۰/۵۲۵kg ۱,۷۱۵/۴۸۰kg
قطر دایره دور زدن خودرو (متر)
۱۱.۰ ۱۱.۲
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (نامحدود) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده ۴/۱ ۹/۲۱
یورو NCAP بزرگسالان/کودک/ PED/ ستاره ۹۱/۸۵/۸۰/۵ ۹۲/۸۴/۷۷/۵
۰ تا ۶۰ مایل/ ۳۰ تا ۷۰ مایل ۷.۸/۷.۱ ثانیه ۶.۵/۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت (مایل) ۱۲۵ ۱۵۲
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ ۶۰/ ۳۰ مایل ۵۱.۰/۳۶.۷/۹.۲ متر ۴۶.۷/۳۳.۳/۸.۹ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۳.۹۱/۴.۰۸/۴.۰۸ لیتر ۲.۹۹/۲.۸۳/۳.۲۴ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۱۴۲/۱۰۹g/km/14% ۱۷۷/۹۹g/km/12%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۷ عدد/ دارد/ دارد/ دارد ۸ عدد/ دارد/ دارد/ دارد
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل Yes/yes/£۱,۵۴۰ Yes/yes/£۱,۴۹۵
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/heated
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید £۶۱۰/xenons/yes £۶۴۵/yes/£۱,۵۹۵
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes Yes/yes/yes/yes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد نکونام

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط تویوتا…………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mani

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      درود

      دیدید چجوری مقایسه کردن

      بهتره دوم شد

      توصیه می‌کنه که خریداری نشه

      کسی‌ طرفدار تویوتا و لکزز نیست فقط واقعیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali g35

        ۲۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        […]کی گفته کسی طرفدار تویوتا و لکسس نیست ؟؟ وقتی میگی کسی طرفدار تویوتا و لکسس نیست فقط داری این حقیقت را انکار میکنی که طرفدارای تویوتا و لکسس توی ایران زیادند . من طرفدار تویوتا و لکسسم . بنز از لکسس بهتر نیست و لکسس هم از بنز بهتر نیست . ولی هر دو تاشون برتریهایی در مقابل دیگری دارند که فعلا حوصله توضیح دادن ندارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mazaher

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام دوستان من با 11 سال سابقه کار در معدن به عنوان کارشناس فنی المانیها را در تمامی تجهیزات خودرویی چه سبک وچه سنگین فوق العاده دیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    فرید جان لازم به ذکر است که قدمت مرسدس بنز در تولید خودروهای برقی

    بالای 100 سال است .

    متعصب اون کسی هست جمله ی مدیر عامل لکسس را به نحوی که دوست داره ،

    تفسیر میکنه .

    ((( این جمله که یادته :

    با این حال در بین خودروسازان بین المللی لکسوس در چین تولید نمی کند. لکسوس که برند خودروهای تجملی و لوکس تویوتا به حساب می آید همه مدل های خودرو لکسوس را (به جز مدل RX که در کانادا تولید می شود) در کارخانه های ژاپن تولید می کند. توکوئو فوکوایچی مدیر بین المللی طراحی لکسوس می گوید که لکسوس هنوز آمادگی لازم را پیدا نکرده است. و آن تصوری که مردم از سه خودروساز آلمانی دارند هنوز در مورد لکسوس ندارند. )))

    حالا شما اینو بذار روی سیاست لکسس . اما من میذارم روی صداقت اونها .

    چون از نظر من ژاپنی ها یکی از معدود ترین مردمان شریف دنیا هستند .

    شما میگی بنز زیرمجموعه دایملر است و هیچ اطلاعاتی از نحوه ی تقسیم بندی

    زیر مجموعه ها و خود شرکت مرسدس بنز نداری .

    اما خب یک سوال ؟

    چرا در ارزش برند ها اسمی از کمپانی دایملر دیده نمیشه ؟؟؟

    اصلا میدونی از کی اسم دایملر برای کارخونه مرسدس بنز منتصب شد ؟؟

    اطلاعاتی در مورد شرکت DMG داری ؟؟؟

    زیر شاخه های مرسدس بنز : اسمارت . دیترویت دیزل . فرایت لاینر . سترا

    AMG و ….. هستند .

    به قول تخیلات شما مرسدس بنز زیر مجموعه ی دایملر است ، اما شما برای من

    ارزش برند دایملر رو حساب کن . چرا شرکت دایملر با توجه به این همه

    زیر مجموعه ارزشش کمتر از مرسدس بنزه ؟؟

    مگه این شرکت به نوعی فولکس واگن نیست با زیر مجموعه هاش ؟

    پس چرا تو ارزش برندها نیست ؟

    چرا اینقدر اسمش کم میاد ؟

    تو به من بنز رو یاد نده . اطلاعاتی ازش نداری .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا حالا گیریم بنز اول بشه یا لکسوس
      اصلا چه فرقی میکنه
      چی به شما میرسه اینا 2 تا خودروساز بسیار موفقند که هر کدوم دنبال استراتژی هاشونند و بسیار عالی دارند عمل میکنند
      من نیمدونم این همه تعصبات بی جا و بی معنی توی 1 برند واسه چی هست ؟؟؟
      باور کنید خود مدیر عامل و مدیر های ارشد بنز و لکسوس بیان اینجا نظرات شما رو به خونند اصلا باورشون نمیشه

      البته میلاد جان مقصودم به شما به طور خاص نیست
      خیلی از دوستانم از رو بی اطلاعی نظراتیو میذارند که ازار دهندست
      دوستانی هم مه جدلو شرو میکنند و ادامه میدن دیگه بدتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        ممنونم عزیز . ما تعصبی نداریم . اما هنوز این دوست شیطون ما ،

        یکسری چیزها رو نمیدونه .

        از همه جالب تر اینکه جمله مدیر عامل لکسس رو تفسیر میکنه .

        جالب تر اینکه موتورهای تویوتا رو با بنز مقایسه میکنه .

        برند لوکس در مقابل برند لوکس . نه معمولی . ما تعصبی نداریم .

        اما گروه من در مقابل متعصب ، متعصب میشوند .

        کسی نمیتونه منکر لکسس بشه . اما نمیتونه همه چیزم زیر پا

        بذاره .

        فقط در عجبم که چرا دو سال پیش من و دوستام ازین بحث ها

        نمیکردیم ، هممون دوستار لکسس ژاپن بودیم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      سلام میلاد
      من حرف های مدیر لکسس رو قبول دارم و کاملا هم درست میگه…لکسس برند نوپاست ۲۵ ساله که اومده ولی بنز ۱۲۵ ساله…هیچ مدیر دیوانه ای غیر این رو نمیتونه بگه…شما میتونی از لایک های فیسبوک بنز بفهمی که چه برندی محبوب تره.
      ببین من تو حتی تو سایت دایملر هم یه بار نرفتی بعد داری میگی نه بنز زیر مجموعه نیست…توی ویکیپدیا برو میبینی قسمت owner که میشه مالک زده مرسدس بنز اسمارت AMG و خیلی های دیگه…شما تو سایت اصلی دایملر هم برین میتونی قسمت our brands بری و ببینی…شما برو ببین بعد بگو…همینطوری هم بری تو ویکیپدیا بزن تویوتا و برو قسمت owner که زده لکسس،سایون و خیلی چیزهای دیگه…حالا میخوای قبول کنی میخوای نکن…این چیزیه که خود شرکتا زدن ولی شما باز هم قبول نداری…به خاطر این موضوعاته که میگم متعصبی…حتی یه بار هم نرفتی تو سایت دایملر ادعا میکنی بنز حمایت کننده نداره.با اینکه خود کارخونش میگه من مالکشم.
      میلاد اشتباه نکن…تو فکر میکنی که ارزش برند یعنی شرکتی که پولدار تر باشه و زیرمجموعه زیادتر داشته باشه و ثروتمند تر باشه میشه با ارزشترین برند…نه!!!!!!! ببین این لینک رو برو حتما نگاش کن لیست ۱۰۰ تا از با ارزشمندترین برند سال ۲۰۱۴ هستش که سایتشم رسمی رسمیه…
      ببین تویوتا اوله(زیر مجموعه هاش لکسس(۲۶) و سایون(۶۶) و هینو(۳۲) وغیره) هستش و بی ام دبلیو دوم هستش(بی ام دبلیو هم که شرکت مادر نداره زیرمجموعه هاش هم یکی رولز رویس(۶۸) مینی (۲۳) هستش)،سوم وولکس واگن هستش(زیر مجموعه وولکس واگن هم آئودی(۱۲)،پورشه(۸) بنتلی(۴۴) و لامبو(۷۶) و غیره )هستش،چهارم هم بنز(که بنز هم شرکت مادر داره که دایملره و دایملر اگه نگاه کنی رتبه اش ۱۷ هستش و اسمارت(۵۳) هستش…اینم لینکش واست میزارم که ببینی…این سایت هم معتبر ترین سایت در مورد ارزش برند هاست…نیای واسه من از جای دیگه لینک بیاری…تازشم ما اصلا به رتبه ها کاری نداریم مهم اینه که شرکت ها در این آمارها با زیر مجموعه هاشون حساب نمیشن جداگانه حساب میشن ما از ایتن آمارها میخوایم اینرو بفهمیم نه رتبه هارو…
      http://brandirectory.com/league_tables/table/auto-100-2014
      پس میبینی که تویوتا اول شده بخاطر پولدار بودنش اول نشده و دیدی زیر مجموعه هاش هم هرکدوم یه رتبه ای دارند…
      من توی مجله ماشین شماره ۳۷۹ واسه مرداد ۹۳ میشه در مورد همین برند ها صفحه ۵۸ کلی توضیح داده که این لسیت ها بر اساس این معیار ها انتخاب میشه (این رده بندی بر اساس اطلاعات بدست آمده از ۲ میلیون مشتری و ۱۰ هزار برند مختلف،در بیش از ۳۰ کشور جهان صورت میگیرد و محاسبه ارزش مالی،محاسبه سهم از بازار جهانی و محاسبه ارزش برند،فاکتورهایی هستد که در ایر رده بندی مورد توجه قرار داده میشوند)…این متن در مجله ماشین نوشته شده بود…
      پس دیدی دایملری که مالک شرکت بنزه در رتبه ۱۷ قرار داره.
      اینم در جواب وولکس واگن بهت بگم که دیدی وولکس واگن سومه بخاطر فقط خود برند وولکس واگن هستش نه زیرمجوعه هاش…دیدی که رتبه زیر مجموعه هاش هم هر کدوم جداگانه حساب شده رو هم برات آوردم و گذاشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      میلاد منظورت DMG اون دوران قبل از اتحادهیا اشتباهی با DAG قاطیش کردی؟ ;-)
      در مورد اینا هم نگران نباش بزودی همه روشن میشن
      حیف سرم خیلی شلوغه خوردم به امتحانات اخر ترم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. فرید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      میلاد جان جواب شمارو دادما منتظر تاییده عزیزم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پارسا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    احتمالا اگر دوچرخه من هم در این رقابت شرکت می کرد با وجود امکانات و آپشن های کمتر و شتاب کمتر و … اما به دلیل تولید کمتر و به عبارتی صفر کربن دی اکسید و همچنین عدم مصرف سوخت با اختلاف بسیار زیادی رتبه اول را کسب می کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      لکسوس دربرابر بنز هیچ حرفی برأی گفتن نداره گل سرسبد تمام خودروهای لوکس s کلاس میباخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (10 ديدگاه)

        دوستان پاکی وامنیت وراحتی پرایدویادتون رفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali g35

        ۲۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        علی آقا لکسس در برابر بنز حرفهای زیادی برای گفتن داره . اگه فکر میکنی من دروغ میگم { که اینطور نیست ولی ما فرض میگیریم که هست } برو درباره حرفام تحقیق کن . { راستش میخواستم حرفای بیشتری بزنم ولی چون بسیاری از طرفدارای بنز و ب ام و و … هیچکدام از حرفهام رو باور نمیکردند صلاح دیدم حرف نزنم و گفتم خودشان در این باره تحقیق کنند }

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. saman

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لکسس هم ماشین خیلی خوبیه ولی من بنز رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Predator

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    راستش اینکه بنز از موتور دیزلی-الکتریکی و لکسس از موتور الکتریکی-بنزینی استفاده میکنه خیلی کار رو سخت کرده…
    بزارین منطقی تر بگم:
    توی امکانات،موتور،شتاب و سایر خصوصیات دینامیکی بنز جلوتره و لکسس رو لوله میکنه میندازه دور
    این رو نه به عنوان یک طرفدار بنز بلکه به عنوان کسی که داره عادلانه مقایسه میکنه میگم و خودتون هم شاهد امر هستین!
    از طرفی لکسس در اپشن و امکانات اصلا به گرد پای بنز هم نمیرسه که خب واضحه و همه هم قبولش دارن
    و از همه مهمتر اینه که ان بنزه و این لکسس…!!!
    میمونه استفاده بیشتر لکسس از موتور الکتریکی…
    این که استفاده بیشتر از موتور الکتریکی بهتره شکی توش نیس ولی اینو بدونین که لکسس در اکثر موارد مجبوره هر دو موتور رو به کار بگیره…
    یک نگاه به قدرت موتور الکتریکی لکسس میتونه حرفو تایید کنه که از موتور پراید هم ضعیف تره هر چه قدر هم که بخواین مثل پیر زن ها رانندگی کنیم باز هم در بسیاری از موارد کافی نخواهد بود
    البته بازم بگم که این بستگی به راننده داره
    اگه هر دو موتورو با هم در نظر بگیریم خب لکسس بیشتر کار روی موتور الکتریکیه ولی در عوض موتور بنز دیزلیه
    طبق آماری که خود شرکت ها انتخاب کردن بنز آلودگیش کمتره اما نمیدونم اونا تو این تست چیکار کردن که اینقدر اختلاف ایجاد شد چه برای لکسس و چه برای بنز
    به هر حال همه میدونیم این دوتا چین و فقط میمونه انتخاب و اولویت دهی ما به این فاکتورا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      با کمال عذرخواهی مصرف سوخت رو یادم رفت ذکر کنم
      بنز 3.02
      لکسس 3.91
      خب بنز بالاتره
      البته با در نظر گرفتن گازوییلی بودن موتور بنز و بنزینی بودن موتور لکسس…!!!!
      والبته اینم باید در نظر داشت که لکسس کار اصلی رو موتور الکتریکی میکنه
      خلاصه انتخاب خیلی سخت و پیچیده ست
      اینجاست که دیگه باس به دل رجوع کرد
      <3 دل منم که دیگه خودتون خبر دارین… <3

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali g35

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای پرداتور چرا داری موتور الکتریکی را با پیشرانه بنزینی مقایسه میکنی ؟؟ چرا داری موتور الکتریکی لکسس را با موتوری که از زمان ساختش تا الان مدت بسیار زیادی گذشته و تکنولوژی ساختش قدیمیه مقایسه میکنی ؟ پس اگه موتور الکتریکی لکسس قدرتش از پراید کمتره پس با استناد به کامنت خودت این واقعیت رو قبول داری که قدرت موتور الکتریکی بنز از پراید کمتره . { خیلی ازت خوشم میاد چون با صراحت به واقعیت اعتراف میکنی . }

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سللام خدمت دوستان
    اگه از خواننده های قدیمی مجله ماشین باشین این مقاله منو یاد مقاله معروف بنز بهتره یا لکسوس در مجله ماشین چندین سال پیش انداخت به نوشته آقای کاشانی که اونجا هم لکسوس رو اول کرده بود ولی هر چی می خوندی دلیلش رو من خواننده متوجه نمی شدم این مقاله هم همینطوره انگار یه جورایی سلیقه نویسنده داخلش لحاظ شده چون چندین بار خواندمش توی خیلی از ایتمها بنز رو برتر اعلام کرده بود ولی یه مرتبه لکسوس رو اول کرد در اینکه لکسوس ماشین خوبیه شکی نیست ولی بنز کجا لکسوس کجا؟؟؟؟به هر حال با احترام به این سایت و نویسنده مقاله یاد جمله آقای فرزانه افتادم که ایشون همیشه عقیده داشتند :نویسنده ها تا حدودی سلیقه خودشون رو در مقایسه ماشین ها با هم اعمال می کنند .که ما در اینجا نمونه بارزش دیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Predator

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز
      نه فقط در ماشین بلکه در همه جای دنیا و در همه زمینه ها
      من تو کامنت بالایی همه ایتم ها رو تحلیل کردم
      ولی قضاوتو گذاشتم به عهده دیگران
      اگه بخوام شکست بنزو بپذیرم فقط تو این مقایسه میپذیرم که خبلی هم استاندارد نمیدونمش
      دلایل کافی هم ذکر کردم
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      ربطی به بحث نداره ولی یاد یه مقایسه بین bmw m3 و mercedes benz c63 amg افتادم
      البته نه اینجا یه جای دیگه بود
      تو متن همش از برتری بنز گفت
      از موتور قویتر
      اپشن بیشتر
      سنگین بودن سر پیچ و…
      در کل توی متن جو کلن به نفع c63 بود که یدفه از آخر گفتن m3 برنده این رقابته…
      همه داشتن شاخ درمیاوردن
      از جمله بنده….
      و ازون بدتر جمله ای بود که به شخصه ازش متنفرم:
      ….با اختلاف اندک….
      فقط برا توجیهه
      بگذریم اون مطلب تموم شد و رفت
      ولی یکی از کامنتا تو ذهنم مونده چون خیلی جالب بود
      با اجارتون ون چیزیو.که از متن یادمه کامل بنویسم:
      .
      “آقا یه بار بین یه ایرانی و یه فرانسوی و یه انگلیسی مسابقه میذارن که هرکی پایتخت کشوری که ازش پرسیده میشه رو بگه یه خونه مجانی جایزه میگیره
      از انگلیسیه میپرسن پایتخت امریکا کجاست؟
      میگه واشنگتن
      خونه رو میبره
      از فرانسویه میپرسن پایتخت ژاپن کجاست؟
      جواب میده توکیو
      اونم خونه رو میگیره میره
      نوبت به ایرانیه میرسه
      ازش میپرسن پایتخت بورکینافاسو کجاست؟
      ایرانیه یکم ساکت میمونه بعد میگه:
      اقا چرا خودتونو اذیت میکنین؟
      خب یک راست بگین نمیخواین جایزه بدین به من این مسخره بازیا چیه؟
      .
      .
      .
      حالا شما هم شدین این اینا
      خب اقا یه راست بگین نمیخواین بنزو برنده کنین این مسخره بازیا چیه راه انداختین؟
      خب از همون اول برین ب ام و رو برنده کنین
      بیخودی ما رو هم مسخره خودتون نکنین….”
      .
      .
      .
      .
      .
      خب اینم از اون کامنت دوستمون که برام جالب بود
      البته حیف که من جای اون ایرانی نبودم
      چون میگفتم پایتخت بورکینافاسو,واگاداگو هست
      و گند میزدم به نقششون :-D
      و ایضا حیف که تو تیم این مقایسه نیستم….
      ;-)
      عذر خواهی می کنم بابت کامنت طولانی که مجبور شدین عرایضمو بخونین
      و از همه بدتر اینکه همه اینا رو با موبایل نوشتم:-D
      غلط املایی داشت به بزرگواری خودتون ببخشین
      با تشکر

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        رضا این همه نوشتیو نوشتیو نوشتی که برسی به اینکه بنز از BMW سرتره؟! نه داداش! M3 تو کلاس خودش یه اسطوره اس و از نظر فنی کاملا یه سر و گردن بالاتر از بقیه اس! (بنز شامل همون بقیه اس! ;) )
        اتفاقا اینی که شما گفتی عینا برعکس رخ داده و توی Head 2 Head بود که M5 رو با E63 AMG مقایسه کرد و توی تست از خوبیای BMW و قابلیت های فنیش گفت ولی در آخر در کمال تعجب بنز رو برنده اعلام کرد!
        داداش من نمیخواستم جواب بدم ولی بعضی مواقع واقعا مجبورم.
        از یه نکته خوشم میاد و اونم اینه که تو هر پستی حرف BMW زده میشه و این قدرت اونو میرسونه! ;)
        من اصلا آدم متعصبی روی برند خودرو نیستم بلکه خوبی ها و بدی های برند رو با هم میبینم،نه اینکه بیام برندی رو که دوستش دارم تمجید و تعریف کنم و دیگر برند هارو خار و ذلیل کنم! نه! این در مرام من نیست! تو کل این مدتی که تو پدال بودمو هستم،یه جمله از من پیدا بکنی که به ناحق برندی رو زیر سوال برده باشم،هر چی بگی رو چشم بسته قبول می کنم. ;)
        حرف آخر:
        همه ی این بحث ها فقط در حد بحث و علاقه هستش و خدایی نکرده اصلا نباید کدورتی بین دوستان پیش بیاد.با حرف های ما نه برندی تضعیف میشه و نه قوی تر میشه چون اکثر این ماشین ها حداقل برای منِ نوعی دست یافتنی نیستن.
        سلامت و پیروز و موید باشید.
        ارادتمندم.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Predator

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          داش شاهین راستش اگه نظر منو بخوای این دو ماشین اصلا نباید باهم مقایسه بشن
          درست که در یک سگمنت قرار میگیرند
          ولیفلسفه ساختشون با هم فرق داره اونم از زمین تا اسمون
          یکی میخواد تا حد امکان اسپرت باشه
          یکی لوکس
          اون جملات اخر من هم در مورد این پست بود نه بین بنز و ب ام و
          ما به اندازه کافی جاهای دیگه با هم کل داریم
          این جا رو دیگه بیخیال ;-)
          چاکریم

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. بهزاد

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      دوست گرامی در اون مقاله کاشانی هیچکدام رو برنده اعلام نکرد بلکه از زوایای دیگری به موضوع پرداخت و ساخته های بنز رو مثل ساعت های سویسی جواهری با ارزش ارزیابی کرد و لکسوس رو مثل ساعت کوارتز دقیق.
      اون زمان لکسوس LS حدود 180 میلیون قیمت داشت و بنز s کلاس بین 250 تا 350 میلیون بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        با سلام خدمت شما دوست عزیز خوشحالم که می بینم شما هم از خواننده های قدیمی مجله ماشین هستید خدمتتون که عارضم اگه یادتون باشه در اول مقاله با بحث کارت پستال بنز شروع کرده بود و اینکه باید جواب دوستشان رو بدند حتما و….
        ولی در آخر متن نتیجه گیری به نفع لکسوس تمام شد که حتی در شماره بعدی کلی اعتراض به مجله ماشین شد که این چی بود نوشتید و..وخیلی ها با توجه به اون مقایسه و با توجه به مطلب چاپ شده نتیجه رو به نفع بنز تغییر دادند.البته جمله آخر متنشون هنوز یادمه که نوشته بود یه زمانی مردم زایس رو بهترین دوربین می دونستند ولی الان چه مارکی بهتره کانن و یا نیکون .که منظور این بود دیگه با ورود اینها یعنی کانن و نیکون دیگه زایس ارزش نداره و باید پذیرفت که اینها دارند پیشرفت می کنند ولی آلمانیها پسرفت.
        ولی درزمان حال خلاف این ادعا ثابت شد زایس نه تنها مشکلی پیش نیومد واسش بلکه به یه نماد اعتبار در اپتیک بدل شده .این مقایسه ها هم مثل همونه تو زمونه معلوم می شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اقایون محترم چرااینجاهمه متعصب هستن خب یکم رعایت کنید..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. RETOLEX

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    قبول دارم مرسدس سریع تر است
    لکسس با گیربکس cvt کمی از شتاب خود رو از دست داده ولی مصرف رو پایین تر اورده
    استفاده بیشتر از موتور الکتریکی باعث شده در شهر لکسس ماشینی بهتر باشه
    از نظر من در سرعت های بالا هر دو در یک سطح هستند

    قیمت لکسس رو هم در نظر بگیرین “لکسس ماشین اقتصادی تری هست”
    هر چی باشه تویوتا یکی از بهترین هیبریدی ها رو میسازه
    قبول کنین برتری المان ها به ژاپنی ها فقط در لوکس بودن ولی در دیگر چیز ها فقط و فقط ماشین ژاپنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. RETOLEX

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    به قول فرید لکسس طرفداراش کم هستن وگر نه اگه از المانی ها بهتر نباشه بدتر نیست
    اینجا همه طرف مرسدس هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا