آیا مرسدس بنز قصد خرید آستون مارتین را دارد؟

سال گذشته قراردادی بین مرسدس و آستون مارتین در مورد تأمین موتورهای هشت سیلندر برای مدل ونتیج آستون مارتین امضا شد که طی آن 5 درصد از سهام شرکت آستون مارتین در اختیار مرسدس بنز قرار گرفت. اکنون پس از گذشت مدتی کوتاه از امضای این قرارداد اخباری مبنی بر امکان خرید کامل سهام شرکت آستون مارتین توسط مرسدس بنز به گوش می‌رسد.

aston-martin mercedes
در دنیای امروزی، خودروسازی کوچک و مستقل بودن کار بسیار سختی می‌باشد، مخصوصاً اگر مانند آستون از وجهه و اعتبار بالایی برخوردار باشید. پس از فروخته شدن توسط فورد، آستون مارتین از داشتن یک شریک خوب که از آن‌ها پشتیبانی نمایید محروم بوده است. اکنون وجود بحث خرید آستون توسط مرسدس بنز، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان این خودروساز بریتانیایی باشد.

aston-martin mercedes
دایملر در این مورد تاکنون سکوت اختیار کرده است، ولی بازار شایعات در مورد این خبر این روزها بسیار داغ است. به گونه‌ای که مجله‌ی Autocar بریتانیا در گزارشی با اشاره به این موضوع امکان وقوع آن را محتمل توصیف کرده است. طبق گزارش Autocar، دکتر ریتر زیتشه، مدیرعامل دایملر در مصاحبه با این مجله در مورد خبر مذکور این‌گونه توضیح می‌دهد:

آستون یک برند خارق‌العاده است، و ما در حال حاضر قصد داریم از توسعه‌ی روزافزون و بیشتر آن حمایت کنیم.

با این حال، این مقام ارشد مرسدس بنز خبر مذکور را نه تأیید و نه رد کرده است. وی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که آستون پست مدیرعاملی خود را به سه نفر از مدیران مرسدس پیشنهاد کرده است که دو نفر از آن‌ها این پیشنهاد را رد کرده ولی احتمال پذیرش این پست توسط نفر سوم محتمل‌تر است.

aston-martin mercedes
شاید این توسعه‌ی بیشتری که زیتشه به آن اشاره می‌کند به معنای عمیق‌تر شدن همکاری بین دو خودروساز است. هرچند، اضافه شدن چنین برندی به مجموعه‌ی مرسدس می‌تواند برای آن‌ها بسیار خوب باشد، حداقل اگر می‌خواهند در تمامی زمینه‌های با رقبای اصلی خود، مخصوصاً فولکس‌واگن که در حال حاضر مالک آئودی، پورشه، لامبورگینی و بوگاتی می‌باشد رقابت کنند.

aston-martin mercedes
خبر خوب دیگر برای طرفداران آستون مارتین این است که این معامله در صورتی که به وقوع بپیوندد، می‌تواند منجر به تولید آستون مارتین لاگوندای SUV مبتنی بر پلتفرم مرسدس GL شود. اکنون باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری در این مورد منتشر شوند. آستون مارتین به تکنولوژی و پول مرسدس احتیاج دارد، ولی این شرکت تنها خودروسازی نیست که مرسدس بخشی از سهام آن را خریداری کرده است. هرچند در بین این شرکت‌ها، احتمال خرید تسلا یا BYD توسط مرسدس بنز حداقل در آینده‌ی نزدیک بسیار کم است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

46 دیدگاه

  1. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    اگر این اتفاق بیفته آستون خیلی سود میکنه
    مطمئنا بنز بالا سر هر برندی باشه اون برند همه جوره میتونه استفاده کنه از بنز و سوددهی هم بالاتر میره و خلاصه مبارکه 🙂

    پاسخ
  2. احمدرضا بی ام و
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    بی ام و رولز رویس و مینی انگلیس رو خرید و بنزهم که داره آستون رو میخره فقط بنتلی مونده

    پاسخ
      1. علی
        سوابق: (68 دیدگاه) ,

        با سلام و تبریک سال نو
        دکتر دیتر زیچه مدیر عامل و رئیس کنونی شرکت مرسدس بنز هستش دوست عزیز

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          ولی تا جاییکه من اطلاع دارم ، اسمش :

          پروفسور دیترز چه است .

          شایدم شما درست بگویید .

          ولی من در نشریات به شکل بالا دیدم .

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          دیتر زیچه(زیتچه)
          در اصل مدیر عامل دایملره نه مرسدس بنز
          اگه استون خریده بشه تحت مالکیت دایملر در میاد نه خود مرسدس بنز
          البته اینا همش اسمه و مرسدس و دایملر فرقی نداره
          طبق اون چیزی که تو دانشنامه ها نوشته:
          “…مرسدس بنزها خودروهای تولیدی کمپانی دایملر هستند که با این برند عرضه میشوند در کنار سایر برند ها مثل اسمارت و میباخ(قبل تعطیلیش)

        3. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          Dieter Zetsche
          املای درستشه
          این تفاوت ها هم به خاطر تفاوت در تلفظ در زبان های متفاوت است
          اما اصل آلمانیش میشه:دیتر زیتشه
          طرف متولد استانبوله 1953 و از مهاجران ترک به المان غربی بودن

    1. Evil Boy
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      مطمئن نیستم ولی فکر کنم بنتلی رو هم قبلا فولکس واگن خریده باشه

      پاسخ
  3. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    بنتلی هم مال وولکس واگنه.موتورهای W12 آئودی A8 با موتورهای W12 بنتلی هر دو یکین.

    پاسخ
  4. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    این خبر میتونه خبر خوشحال کننده برای هواداران بنز و آستون مارتین باشه

    آستون مارتین باید فروخته میشد چون کم کم داشت پس رفت میکرد،من به این اعتقاد دارم که اگه آستون به بنز فروخته بشه تا چند سال آینده آستون میتونه بهترین هارو تولید کنه.

    پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        چاکرم . نوکرم .

        پاسخ
  5. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    میتونه برای مرسدس بنز خوب و برای استون مارتین خیلی خوب باشه اما امیدوارم استون مارتین سرنوشت میباخ رو پیدا نکنه

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      فکر نکنم احسان جان .

      المانها کارشون خیلی دقیقه .

      اشتباه قبلیشونو تکرار نمیکنند .

      قبل از اینکه برند میباخ به این وضع دچار بشه ، مرسدس بنز و استون

      میخواستند همکاری کنند . ولی به نتیجه نرسیدند . این قظیه برای دو سال

      پیشه .

      قرار بود که استون نسل جدید میباخ رو طراحی کنه و مرسدس بنز هم تمام

      ااطلاعات نسل جدید بنز اس کلاس رو به استون بده . ولی با هم توافق نکردند .

      پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    خیلی هم بهم میان
    باید ببینیم جرمی کلارکسون نظرش چیه!!!
    انگلیس دیگه ماشین نداره

    پاسخ
    1. gheysar
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      انگلیس دیگه کمپانی ماشین سازی نداره پس کمپانی مورگان چی.

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        مورگان؟؟؟؟؟؟؟؟
        هیچی…مورگان که ماشین نیست
        میدونی تیراژش در سال چندتاس؟با کدوم کمپانی قابل رقابته؟…..

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      رضا جان انگیلیس دیگه ماشین نداره
      اونوقت جگوار و مک لارن ورنجرور برگ چقندرن

      پاسخ
  7. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    چند ماه پیش وقتی شنیدم مرسدس و آستون قرارداد هم کاری امضا کردن خوشحال شدم.ولی این که مرسدس مالک آستون مارتین باشه زیاد خوب نیست شاید برای بقای آستون مارتین بهتر باشه ولی دیگه آستون مارتین اون ماشین با اصالت و خاصه همیشه نمیشه

    پاسخ
  8. Infinite
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    به شخصه علاقه دارم تا استون مارتین و تسلا تحت مالکیت مرسدس بنز قرار بگیرند.

    پاسخ
  9. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    دقیقا این قضیه برای استون خوب میشه چون یجورایی امضاء آلمانی پشتشه و اطمینان و رغبت بیشتری برای خریدش دیده میشه .
    جگ هم قبلا که مستقل کار میکرد خیلی ضربه خورد و تا آستانه انقراض هم پیشرفت اما با ادغام و همکاری با کمپانیهای دیگه باز تونست خودشو بهتر از قبل به اثبات برسونه .

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    پدال بریتانیا اصلاح بشه!
    BMW بریتانیا بودااااا !!!

    خوش به حال استون مارتین، بنز که چیزی کم نداره که بخواد بدست بیاره

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      بنز اینرو هم به گند میکشه همون طوری که کرایسلر رو نابود کرد

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        اخه شما از ریز اطلاعات همکاری کرایسلر و مرسدس بنز با خبر هستی

        که اینو میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        کرایسلر از همون اول نابود بود .

        جنرال موتورز و فورد کم گند کاری نکردند .

        جگوار . دوو . ولوو . ساب . پژو . لندروور . هولدن . پونتیاک .

        قشنگ برو همکاری بنز و کرایسلر را بخون و بعد قضاوت کن .

        پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    دورود
    اگر خبر موثق باشه و بنز اقدام به خرید استون مارتین بکنه به دنبال بدست آوردن هرچه بیشتر بازار خودروهای لوکس مخصوصا حاشیه خلیج فارس(اعراب) هستش
    بدین ترتیب که میتونه هم با استون یه تبلیغ درمورد دوستداران این ماشین بکنه هم با افشای خبر خرید استون توسط بنز دوستداران بنز رو ترغیب به خرید استون و سهم بیشتر هم برای استون هم برای بنز میکنه
    اما نکته اینجاست که اگر بنز استون رو بخره در نهایت مدت زیادی این برند رو نگه نمیداره چون تنها هدفش کسب درصدی از بازار هست و در همین حد حرکت میکنه وگرنه استون چیز خاصی نداره که بنز بخواد روش حساب کنه
    به نظرم بنز این رنج سهم بازار رو برای محصولات خودش و استون میخواد بدست بیاره یعنی بیش از 85٪ بازر لوکس برای بنز و 10 تا 15٪ برای استون که متغیر خواهد بود اما درنهایت استون رو واگذار خواهد کرد بنز به استون طبق ماتریس بوستون مثل یه محصول علامت سوال نگاه میکنه که آیا میتونه در کنار محصولات ستاره بنز براش درآمدزایی بکنه یا تبدیل به یک محصول ( (سگ) که فاقد درآمد و ضررده) ) است خواهد شد
    باید دید
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (627 دیدگاه) ,

      دورود
      کشته مرده اون چندتا دیسلایک هستم
      ادامه بدید
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      پاسخ
  12. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    وقتی یک آستون مارتین می بینم یاد اون لحظه تو فیلم جیمز باند میوفتم که ماشین چپ می کنه … انقدر کارش درست بوده که هرکاری کردن چپ نکرده و مجبور شدن زیرش جک بزارن

    پاسخ
  13. Saied
    سوابق: (829 دیدگاه) ,

    به اميد روزي كه رولز رويس هم توسط مرسدس خريداري بشه اون وقت امكانات و لوكس بودن رو ميشه باهم تجربه كرد!

    پاسخ
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      فعلا که میبینی میباخ سوپرلوکس بنز مرخص شد در حالی که رولز سوپر لوکس ب ام و همچنان زنده است مشتری خاصشو داره و تولیدش کم نمیشه ، تعداد مدلهاش در مقایسه با قبل از مالکیت ب ام و بیشتر هم هست . مگه الان که دست ب ام و است چشه ؟ به لطف ب ام و قراره هیبرید هم بشه ، سوپر لوکس با فناوری روز چه ایرادی ؟ فقط از این که ب ام و موتور 9 لیتری v16 که برای فانتوم ساخت رو استفاده نکرد و گذشت تو انبار خاک بخوره انتقاد دارم.حتی اگه شکست میخورد هم پروژه جالبی بود.

      پاسخ
  14. Saied
    سوابق: (829 دیدگاه) ,

    عاشق one 77 هستم! به نظرم ظاهرش يه شاهكار هنريه 🙂

    پاسخ
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    فقط امیدوارم که دوباره مرسدس بنز اشتباهی که سر میباخ کرد را نکند .

    اتفاقا بنز میتونه با این کار در اینده برند میباخ رو دوباره زنده کنه .

    ای آلمان ، به تو فرمان میدهم که دست بدبخت بیچاره هارو بگیر .

    پاسخ
    1. رضا احمدى
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      ميلاد؟!آلمانيا مگه کى ان که بخوان به ما کمک کنن؟ خودمون بايد به خودمون کمک کنيم.تنها فرقشون با فرغون سازاى لولو سر خرمن ما اينه که اونا علاوه بر سواد و دانش سطح بالا وجدان کارى بالايى هم دارن.اگه فرغون سازاى ما مثل اونا بودن وضع ما اين طورى نبود.

      پاسخ
  16. یارو . فقط المان . فقط فولوکس
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    خوبه بزا بخره تا جگوار تنها بشه باید ببینیم جگوار کی بخواد متل بقیه ی انگیلیسی ها خودشو بفروشه . تا دیگه واسه مرسدس تبلیغ نکنه این گربه ی چموش

    (پرچم بالاست)

    پاسخ
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      جگوار تحت مالکیت تاتا موتورز هنده

      پاسخ
  17. رضا احمدى
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    پدال اين کامنت هاى بى ادبانه رو پاک کن.مگه اينجا چاله ميدونه،هرکى هرچى دلش ميخواد بگه.ما اينجا اومديم بحث علمى کنيم کاملا بى طرف و با رعايت ادب.اين کامنتا چهره ى سايتو خراب ميکنه.

    پاسخ
  18. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    جناب رضااحمدی درست میگن… متاسفانه برخی ها شعور حضور در اینجور فضاها رو ندارن
    درباره همکاری مرسدس بنز و آستون مارتین هم من نظرم با مهدی فرزند کوروش قرابت داره اما سوالم ایه بنز چرا برا همچین کاری یعنی بدست اوردن سهم بازار رفته سراغ یه برند خیلی خاص محبوب ؟؟؟
    حتما یه کاسه ای زیر نیم کاسه س
    نکنه بنز دوباره هوای بزرکترین خودروساز جهان خورده به کله ش
    تو همکاری قبلی با کرایسلر همه چی بد ازآب درومد
    بنز باید از گذشته درس بگیره

    پاسخ
    1. رضا احمدى
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      به نظر من بنز به اين خاطر رفته سمت آستون مارتين چون آستون مآرتين بيشتر از هر برند ديگه اى اسپرت ميسازه.به عکسا نگاه کنيد،مرسدس توى عکس sl63 هست.روبرو شدن دوتا اسپرت به نظر شما تصادفيه؟ شايد بنز ميخواد از تجربيات آستون مارتين تو اسپرت سازى به نفع خودش استفاده کنه.

      پاسخ
  19. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    بابا بیا این ایران خودرو و سایپا رو بخر!
    مفت! اصلا واسه خودت! پول هم نخواستیم!

    پاسخ
  20. سروش
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    بابا شماها چه قدر باهوشین درسته متنفرم از ماشین های های المان اما بابا داره سهام می خره سهاااام منم دیروز تو بورس سهام مخابرات رو خریدم از الان به بد ممجانی حرف میزنم :)))))) حرفایی میزنیدا لامبورگینی هم مال ایودی هست دلیل میشه لامبو المانیه ؟ من راضیم با این حرکت در نهایت

    پاسخ
  21. مسعود
    سوابق: (559 دیدگاه) ,

    فکر میکنم در مصاحبهء آقای استفان وینکلمن مدییعامل وقت لامبورگینی این موضوع رو خوندم که میگفت: یکی از مضایای تحت مالکیت فولکس واگن بودن این است که این غول آلمانی ، کمپانی های تحت مالکیت خود را بسیار آزاد میگذاره و در نحوهء مدیریت و بازاریابی دخالت نمیکنه و تمام قوای خودش رو صرف حمایت مالی و تکنولوژیکی برند تحت مالکیت خودش میکنه. حال امیدوارم بنز در صورت به تملک در آوردن آستون مارتین بتونه چنین رفتاری داشته باشه تا به اصالت این برند انگلیسی لاآقل در اذهان عمومی خدشه ای وارد نشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.