مرسدس بنز کلاس G با کاهش وزن

بعد از 36 سال از تولد مرسدس بنز کلاس G، مدل‌های 2016 این ماشین دچار تحولی بنیادین خواهند شد. علاوه بر تغییرات گسترده در طراحی این مدل که سالهاست با همین شکل و شمایل جعبه مانند تولید می‌شود، در بخش فنی نیز تغییرات گسترده‌ای را شاهد خواهیم بود.

یک رندر غیر رسمی از نسل آینده کلاس جی
یک رندر غیر رسمی از نسل آینده کلاس جی

مهم‌ترین نکته در بنز G کلاس 2016، استفاده گسترده از آلومینیوم می‌باشد که باعث می‌شود وزن این خودرو تا 374 کیلوگرم کاهش یابد. این رقم بسیار بهتر از پیش‌بینی‌های اولیه به میزان 200 کیلوگرم می‌باشد. در نظر بگیرید که یک مدل G550 ویژه آمریکا اکنون وزنی به اندازه بیش از 2.5 تن دارد. بنابراین شاهد عملکرد چابکتر و بهتری از این خودرو مخصوصا در خارج از جاده خواهیم بود. کاهش وزن در حالی اتفاق می‌افتد که عرض خودرو پهن‌تر می‌شود و بنابراین حجم و فضای مفید آن نیز افزایش می‌یابند. ارتفاع سقف نیز کاسته شده و فرم کلی بدنه آئرودینامیک تر خواهد بود. کاهش وزن و بهبود آئرودینامیک، تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی مصرف سوخت و بهره وری خودرو خواهد گذاشت.

مرسدس بنز کلاس G
مرسدس بنز کلاس G

این SUV با کابینی مدرن و با کیفیت بالا همراه با سیستم سرگرمی پیشرفته ارائه خواهد شد.
در بخش نیرومحرکه، بنا به برخی گزارش‌ها، موتور V8 چهار لیتری توربو توسعه یافته و 460 اسب بخار قدرت خواهد داشت. برای تشنگان قدرت بیشتر، مدل G63 AMG با کمک توربوشارژر دوگانه از حجم 5.5 لیتری موتور V8 خود، 570 اسب بخار نیرو استخراج خواهد کرد. همچنین شایعاتی درباره یک مدل هیبرید الکتریکی شنیده می‌شود.
در حال حاضر هیچ تصویر رسمی یا طرحی که نشان دهنده شمای قابل تایید این اتومبیل جان سخت باشد، در دسترس نیست.

67 دیدگاه

  1. Just germany.....
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    منطقی بخوایم نگاه کنیم ظاهرش نسبت به زمان خیلی عقب افتادس

    پاسخ
    1. mory
      سوابق: (403 دیدگاه) ,

      بر عکس فوق العاده زیباست
      فکر کن با این عروسک بنازی تو جاده خاکی

      پاسخ
    2. meysam
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      شیک بود، مثل اینکه قراره شیکتر هم بشه.

      پاسخ
    3. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      وقتی جی کلاس رو میبینم فقط یاد یک چیز میوفتم: عربهای پولدار

      پاسخ
      1. towncar
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        جی کلاس اولین بار برای ایران طراحی و ساخته شد اون زمان که عربها

        داشتن تو بیابون زندگی میکردن

        پاسخ
    4. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      منطقی بخوایم نگاه کنیم ظاهرش خیلی از زمان خیلی جلوتره.

      تا زمانی که ذهنت برده باشد جسمت بیگاری خواهد کشید(کامیاب کبیر)

      پدال یه قابلیت بزار کامنت تصویری بزاریم(هوررررررا به ایده خودم)

      پاسخ
    5. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      یه لوله بذاریم جلوش قشنگ میشه تانک.

      پاسخ
      1. انزو
        سوابق: (370 دیدگاه) ,

        اون نقره ایه فرق میکنه قیافش با قرمزه.قرمزه خوشتیپ تره.

        پاسخ
    6. ایرانی
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      آخه سبک طراحیش خاصه… همه پسند نیست… ولی باید جذاب باشه…

      پاسخ
  2. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    وااای نههههه عوضش نکنین ،قیافش از چشم نمیوفته ، توروخدا گند نزنین به طراحیش ، هوووووی مرسدس میام حالت رو میگیرما

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      کسی میدونه مرسدس جی کلاس رو بخاطر چه کسی ساخت؟!!

      پاسخ
      1. Japan & Germany
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        بخاطر اینکه ماشینی داشته باشه که بشه باهاش رفت آفرود

        پاسخ
      2. پویا
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        به سفارش ایران در زمان محمد رضاه شاه برای ارتش ایران،ماشینی سفارش داد که بتونه در شرایط آبی و خاکی مختلف ایران کاربرد داشته باشه…

        پاسخ
      3. Roham
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        بخاطرش رو نمیدونم…؟
        ولی به سفارش و پیشنهاد محمد رضا پهلوی طراحی و تولید شد.

        پاسخ
  3. slr mclaren
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    اگه چهره ی آیندش اینطوری باشه بی نظیر کار شده توی طراحی.
    .
    .
    .
    بهترین یا هیچ چیز

    پاسخ
  4. معین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بنظرم ظاهرشو تغییر ندن بهتره
    قراره یه اس یو وی باشه نه یه ماشین تجملی

    پاسخ
    1. یه پسل باهوش
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      مشکل دقیقا همین جاست که ما تو ایران فکر می کنیم ماشین زیبا یعنی ماشین تجملی

      بعد می ریم ال نود می خریم

      کی گفته زیبایی تجمل ؟

      مگه تغییر دادن یه قوطی کبریت گنده که ادمو با اون چراغ های گردش یاد جنگ جهانی اول می ندازه تجمله ؟

      ما الان تو قرن 21 سال 2014 ایستادیم امروز هنر حرف اول می زنه

      پاسخ
      1. Just germany...
        سوابق: (264 دیدگاه) ,

        آفرین
        به محضه اینکه صدامون در بیاد هم میگن اصالت داره و کیفیت مهمه
        ماشین نه باید مثل کره ای هاا باشه که فقط ظاهرو چسپیدن نه مث اینکه فقط باطنو چسبیده باید ظاهر هماهنگ باشه با کیفیت داخلی.این ماشین دقیقا مث خونه ی خرابه ای میمونه که داخلش لوکس باشه.چه فایده؟

        پاسخ
        1. sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          کاملا موافقم،بیش از حد به اصالت پایبنده،میتونه مثل ماستنگ باشه،مدرن در عین حال اصیل

          هیچ وقت چراغ های عقبش رو نتونستم بپسندم بابا وا بدین دیگه حداقل گرافیکشو عوض کنین

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        من یک سوال از دوستانی که بالا نظر دادن میپرسم :

        چرا مرسدس بنز R کلاس با اینکه طراحیش به قول دوستمون مثل یک

        خرابه نیست ، اینقدر فروشش کمه که داره از سبد محصولات بنز

        خارج میشه ؟؟؟

        پاسخ
        1. sorena scirocco
          سوابق: (691 دیدگاه) ,

          کلاس آر خیلی زشته،راستش من تا قبلا از این حتی نمیدونستم همچین ماشینی وجود داره،پارسال هم توقف خورده،

          تو مارکتینگ،کلاس جی و اینا همیشه مشتری خاص خودشون رو دارن معمولا از پروسه عمر محصول پیروی نمی کنند،شرکت هم برای تامین نیاز مشتریان معمولا ریسک نمیکنه،دنبال ترفیع فروش نیس، تغییرات زیادی اعمال نمی کنه، مثل دیفندر،

          البته فقط نظر شخصی بود…

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          هرکسی نظری داره . اما من خیلی دوستش داشتم .

          بقیه حرفاتون هم درسته .

      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        با هوش جان من موافق خودروی با کیفیتم .

        حالا میخواد ال90 باشه . پروتون باشه . جیب رانگلر باشه . یا ….

        پاسخ
  5. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    با اين كه اكثر مدل هاى بنز حرفى واسه گفتن نميذارن و اين كمپانى كارش حرف نداره ولى اصلا از اين مدلش خوشم نمياد، انگار تو بيست و پنج سال پيش گير كرده مونده.

    پاسخ
    1. Ahmad
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      عزیزم همین تفاوتشه که خاص بودن و اصالت رو نگه داشته
      جایی گیر نکرده
      از نظرت معلومه فقط ظاهر بینی

      پاسخ
      1. NASSY
        سوابق: (410 دیدگاه) ,

        من نسل حال حاضر و ترجيح ميدم به رندر بالا !!!

        G class هست و ابهتش , كه توو رندر از بين رفته !!!

        كم كردن وزن و اينا عاليه اما طراحيش واقعا واقعا نسبت به نسل حاضرش عقب هست!!!

        پاسخ
      2. شلبى
        سوابق: (563 دیدگاه) ,

        از نظر شما اصالت اينه كه ماشينا به مرور زمان هيچ تغييرى نكنن؟ پس اگه اونجورى بود الان بايد مثلا ماشيناى امريكايى هم با ٣ متر كاپوت مثل ٤٠ سل پيش توليد ميشدن، اون موقع ديگه نهايت اصالت بودن، ولى اين سبك طراحى تو خود امريكا هم خيلى از طرفداراشو از دست داده، چون دنيا در حال تغييره، سليقه مردم عوض ميشه، نميشه با يه روش ثابت ادامه داد
        البته اين نظر من بود ، هر كسى سليقه اى داره

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          حرف شما درسته اما استثنا هم داره .

          برای خیلی ها عجیبه که ماشینی با طراحیه نزدیک به 40

          سال پیش تمام استاندارد های حال رو پاس کنه .

          من نمیگم نباید تغییر میکرده ، اما هیچ ضعفی در

          طراحیش دیده نمیشه .

          کمتر ماشینهایی هستند که با طراحیه قدیمیه خود ، ان

          هم در طرح های رنگارنگ امروز فروش خوبی دارند .

          مگر غیر از اینه که جگوار به خاطر عدم تغییر در

          طراحیاش و نواوری به برشکستگی رفت ؟؟؟؟

          مگه غیر اینه که ب ام و تا قبل از ورود کریس بنگل به

          قسمت طراحیش ، نزدیک به ورشکستگی رفت و با فروش کم

          مواجه شد ؟؟؟

          مگه غیر از اینه که برند شاخی همچون میباخ به خاطر

          شباهت بیش از حد به اس کلاس به یک عامل دافعه برای

          خریدار تبدیل شد ؟؟؟

          از نظر من کوروت مخصوصا قسمت عقبش خیلی بدریخته .

          همینطور انزو . لافراری و 458 و …

          کلا ازین ماشینها بدم میاد .

          اما نمیتونم منکر محبوبیتشون بشم . همون محبوبیتشه که

          کار سازنده را سخت میکنه که کمترین تغییر ظاهری رو

          داشته باشه تا نکنه یک موقع فروشش کم بشه .

          اینهارو گفتم تا محبوبیت این ماشینو متوجه بشی که

          چقدر زیاده .

          این ماشین اگر تغییر ظاهری نکنه ، کسی ازش توقع نمیکنه .

          دقیقا مثل پورشه و ……

          چون برای مردم جا افتاده .

          اما اگر یکی دیگر از مدلهای بنز تغییر نکنه باید

          اسمون به زمین بیاد . چون توقع میره ازش

        2. NASSY
          سوابق: (410 دیدگاه) ,

          درود ميلاد

          ميلاد جان تغيير و … خوبه اما ابهت و شخصيت يه ماشين رو از بين بردن فاجعه اس!!!

          تا اونجاي كه من ميدونم يكي از بهترين بازار اين ماشين كشور هاي حوزه خليج فارس هست , با اين طراحي فكر نكنم بتونه مشتري هاي وفادار خودش رو باز ترغيب به خريدن كنه !!!

          جي كلاس در حال حاضر از دور كه ميبينيش , متوجه ميشي كه لوكس و اشرافي و با ابهت و …

          اما برعكس رندر بالا رو ببينيد(عكس بالا منو ياد جيپ انداخت!!!!)!!!!(با عرض معذرت!)

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          شدیدا باهات موافقم .

          من جی کلاس بنزو با کل نواوریهای بنز عوض نمیکنم .

          خیلی دوستش دارم .

    2. Just germany...
      سوابق: (264 دیدگاه) ,

      دقیقا…
      برعکس gla که ظاهرش مدرنه

      پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      شلبی داداشم ؟؟؟

      ازت انتظار نداشتم .

      خداییش کجاش بده ؟؟؟؟

      پاسخ
  6. Ahmad
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    یه بنزه و یه G کلاس!
    رندر مندر نکنین انقدر تورو خدا.
    یدونه شاسی بلند کلاسیک با داخلی لوکس و قدرت و عملکرد خارق العاده….
    دیگه چی میخوان خب؟؟

    پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    نه مرسدس بنز . ازت خواهش میکنم به جی کلاس دست نزن .

    خواهشا […]

    یک دنیاست و یک جی کلاس . عاشق اون طرحه جعبه ایی اتاقشم .

    اخه چرا خودروساز ها این کارو میکنند .

    اون از اف جی کروزر . اینم از جی کلاس .

    خدا لعنتت کنه مرسدس بنز .

    من یک چرخ جی کلاس و به اس کلاس نمیدم .

    مرگه من نزدیکه .

    پاسخ
  8. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    ترجيح ميدم توو همون رندر بمونه(طراحي قبل جذاب تره) !!!

    عكس پاييني خــــــــــــــــــــــــــــــــــداست 😛

    اما عكس بالاي واقعا نااميد كننده اس !!! 🙁

    پاسخ
    1. Ferya
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      اتفاقا به نظر من رندر خیلی جالب شده . هم مدرنه و هم کلاسیک . مثل چلنجر و چارجر

      در کل ، سلیقه ها متفاوته ؛)

      پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    این شعر برازنده ی منو جی کلاسمه :

    امیدوارم یک روزی بیاد که هیچ زندگی ایی به طلاق ختم نشه .

    کنار هم یه دلخوشی نداریم ، دلت میخواد کنار هم نباشیم

    با حال و روزی که من و تو داریم ، بهتره که توافقی جداشیم

    خونه نگو ، خرابه ی من و تو ، من و تو که اسیر روزگاریم

    هردوی ما کلافه از زندگی ، حوصله ی همدیگرم نداریم

    رو قلبم رو قلبه من غصه و درد و داغه ، چاره ی کار هردومون طلاقه

    من و تو از زندگی لطمه خوردیم ، اخرشم برای هم نمردیم

    شعرش برای کامران مولایی هست . خیلی قشنگه . گوش بدید .

    پاسخ
  10. آراز
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    بنظر من تصویر بالایی خیلی بهتره مهمترین دلیل تفاوتش خاص بودن واصالتشه وماندگاریش

    پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    زیادی شبیه لندروور دیفندره…
    تازه استایلشم اصلا مال بنز نیست…
    آرمای بنزشو بکنی بذاریش جلوی یکی که این مدلو ندیده عمرا حدس بزنه که این بنزه…
    اما خب ماشین کاربردییه…

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      چطور ماشینی که نزدیک 40 ساله تولید میشه ، ارمش برداشته بشه ، کسی

      نمیشناستش؟؟؟ اون هم ماشینی که کمترین تغییر را در طول حیات خودش تجربه

      کرده .

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (95 دیدگاه) ,

        عرض کردم اگه کسی این مدلو ندیده باشه با دیدنش نمیتونه حدس بزنه که این بنزه…

        آخه بنز تو طراحیش همیشه اصولی داشته و داره که تقریبا توی همه مدلاش هست اما توی این مدل هیچ اصولی از بنز دیده نمیشه.

        با دیدن این ماشین اولین چیزی که تو ذهن آدم میاد لندرووره بعدشم جیپ اما بنز…

        راستی ماشین شیخ دبی اونم با پلاک1 دبی هم همین بنزه 🙂

        پاسخ
  12. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    این مرسدس بنز برای خارج از جاده ساخته شده.اصلا یه ماشین ارتشی هست.بنظرم موتورش خیلی عالیه اما برای یه ماشین افرود زیادیه.

    پاسخ
  13. احمدرضا
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    شما به این ماشین مسخره میگوید قشنگ که 25 ساله طراحیش عوض نشده بعد بی ام و تکراری و بی اصالته چه جالب

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود احمد جان .

      این ماشین قابل مقایسه با ماشین های به روز دیگه نیست . حتی مدلهای دیگر

      مرسدس بنز .

      اگر باقیه مدلهای دیگر مرسدس بنز طراحیشون تکراری بشه ، من خودم اولین

      نفری هستم که میکوبمش .

      اما این ماشینها فرق دارند . مثل : دیفندر . اف جی کروزر . جیپ . جی کلاس .

      هامر . و ….

      همین ماشین هنوز داره استاندارد های اروپا و امریکا و همه جای دنیارو

      پاس میکنه . از هر نظر که فکرشو بکنی .

      با عرضه ی مرسدس بنز GL قرار بود که کلا نسل جی کلاس برچیده بشه ،

      اما هواداراش و میزان تقاضا اجازاشو نداد .

      کمتر مواقعی پیش میاد که کمپانی تحت تأثیر مشتریهاش قرار بگیره . اونم

      ازین نظر .

      نمیخوام بگم چون فروش خوبی داشته بنز به طراحیش نباید دست بزنه یا تغییر

      ایجاد نکرده ، اما هدف اصلیه این ماشین ، چیز دیگری بوده .

      اما اگر ب ام و به طراحیش دست نزنه باید بهش خرده گرفت ، نه تنها ب ام و بلکه همه ی

      برندها . ولی خب یکسری مدل ها خاص هستند .

      پاسخ
      1. احمدرضا
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        البته حرف شما درست ولی بی ام و داره از ضعف شاسی بلند های مرسدس یعنیmL مثلا نهایت استفاده رو میبرد معلومه باید این کار رو میکرد

        پاسخ
  14. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    مدل جديدش كه هنوز كامل معلوم نيس چه شكليه

    ولي مدلهاي قبل واقعا بين شاسي بلند ها يه كلاس و فرم خاصي داره

    طراحي كلاسيك + تكنولوژي روز = G كلاس 🙂

    پاسخ
  15. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    شاید طراحی بدنه قشنگی نداشته باشه ولی قدرت موتور خیلی خوبی داره
    ماشین دشت و صحراست
    خداوکیلی هرجا بخوای باهاش بری بهت نه نمیگه
    فقط کافیه پدال گازو یه کم فشار بدی اون موقع این g کلاس بهت نشون میده چه هیولاییه

    پاسخ
  16. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    یکم شبیه لندروورهای قدیمی شده
    ولی بنزه ادم خیالش راحته

    پاسخ
  17. سام
    سوابق: (779 دیدگاه) ,

    با سلام مجدد
    در مورد این ماشین باید منتظر بود تا به بازار بیاد بعدش درباره اش نظر داد چون دیده شده که بعضی از ماشین های آلمانی تو عکسهاشون زشت به نظر میان ولی وقتی که به بازار اومدن از زمین تا آسمون با عکسشون توفیر دارن.مثل ب.ام.و سری 5 نسل قبل که از عکسهاش به مراتب زیباتر بود.

    پاسخ
  18. احمدرضا
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    رقابت بی نظیر بهترین کمپانی آوردی ای 8 بنز اسکلاس بی ام و سری 7 واقعاً دیدنی هست

    پاسخ
  19. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    معلوم نیست طفلی چند روز رژیم گرفته تا انقدر شده!!!!

    پاسخ
  20. احسان
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    بخدا این g کلاس نازنین با همین شکل و شمایل پر ابهتش تا آخر دنیا جواب میده
    ترخدا هر کاری میخوایین با موتور و تعلیق و فنی و تکنولوژیهاش انجام بدین ولی دست به ترکیب و چهار چوبش نزنین
    جدا از مرسدس بودن و تواناییهای فنی و آفرود بی نظیر مهمترین برگ برنده که این مدل که اون را جاودان کرده همین استایل و طراحیشه
    بیشتر دوستان که نظر منفی میدن تا بحال این مدل را از نزدیک ندیدن که متوجه بشن چقدر با شکوهه

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . کاملا موافقم .

      پاسخ
  21. رامین
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    در جواب دوستمون اون بالا بالاها که پرسید این مدل برا چه کسی ساخته شد.این مدل به سفارش شاه ساخته شد برای شرایط 4 فصل ایران و صحراهای عظیمش که بعد عقد قرار داد ووقوع انقلاب بنز نتونست جی کلاس هارو تحویل ایران بده و ب ناچار دنبال مشتری های دیگه ای گشت که از جمله آرژانتین از اولین خریداراش بود
    حیف فقط حیف…
    (لنسر پرست)

    پاسخ
  22. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    امیدوارم نسل جدیدش گارد داشته باشه

    پاسخ
  23. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    آقا میلاد عشق مشترکمونو باش …

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اره داداش .

      پاسخ
  24. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    در بعضی منابع ذکر شده روزی 5 دقیقه روندن این ماشین خطر سکته قلبی رو 98 درصد افزایش میده

    پاسخ
  25. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    کلاس جی خیلی گرونه!!
    لندکروزر مناسبتره

    پاسخ
  26. مجتبی
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    دوستان این قضیه ی بنز و ایران چیه ؟قدیما میگفتن مقداری از سهام بنز ماله ایرانه و این حرفا داستان چیه

    پاسخ
  27. شهریار
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عالیه..
    در عین سادگی زیباست و قدرت از سرو روش میباره

    پاسخ
  28. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    كسی میدونه چرا این كلاس انقدر گرونه و همه پولدارای عرب این ماشینو تو كلكسیونشون داذن؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.