نبرد شرق و غرب، مرسدس بنز C کلاس کوپه در برابر لکسوس RC

آیا می‌توان خودرویی اسپرت و جذاب، درعین‌حال اقتصادی و کم‌مصرف پیدا نمود؟ برای پاسخ این سؤال مرسدس بنز C کلاس کوپهٔ دیزل و لکسوس RC هیبریدی را به نبرد دعوت کرده‌ایم

در دنیای امروز خرید یک خودروی کوپه بدین معنا نیست که شما باید بهره‌وری و مصرف سوخت پایین را قربانی کنید زیرا گروهی رو به رشد از کوپه‌های چهارنفرهٔ نسبتاً کوچک به بازار عرضه‌شده است که برای ارائهٔ لذت رانندگی تلاش می‌کنند. یکی از این خودروها، جدیدترین مرسدس بنز C کلاس کوپه است که ما در اینجا مدل C250d آن‌را آزموده‌ایم. کوپه‌ای با موتور دیزل 2.1 لیتری، عملکرد گیرا، طراحی جذاب و سروصدای پایین.

c-class-twin-h3

شاید شما نتوانید تصور کنید که یک کوپهٔ پریمیوم موتور دیزل در سینه داشته باشد و یا اینکه چنین خودرویی با لکسوس مقایسه شود اما این حقیقتی است که اتفاق افتاده است؛ اما سازندهٔ ژاپنی برای رسیدن به بهره‌وری چشمگیر حداقل روی کاغذ، بجای استفاده از موتورهای دیزل، روی به قوای محرکهٔ هیبریدی برقی-بنزینی آورده است. امروز در این نبرد کوپهٔ RC300h لکسوس شرکت کرده است و در این جنگ لباس ورزشی F-Sport خود را نیز جهت استفاده علیه AMG Line مرسدس بنز با خود آورده است.

c-class-twin-header

خودرویی در این آزمون پیروز خواهد شد که تعادلی بین تمام ویژگی‌هایی که مدنظر ماست برقرار کند. این خودرو باید ترکیبی از لذت رانندگی و هزینه‌های نگهداری و استفادهٔ پایین را به همراه عملکرد مناسب و کاربردی بودن ارائه کند. حال مرسدس دیزل بهتر این تعادل را برقرار می‌کند یا لکسوس هیبریدی؟

lexus-twim-250

شروع رقابت

استایل

به نظر می‌رسد طراحی و جذابیت ظاهر برای خریداران خودروهای کوپه بسیار مهم باشد. این اهمیت برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند دو خودرو مورد آزمایش ما حتی بیشتر هم هست. بااین‌حال مرسدس با سطوح نرم و خطوط خمیده کاملاً با لکسوس متضاد است چراکه این کوپهٔ ژاپنی از جلو تا عقب خود از خطوط تیز و شارپ استفاده کرده است. بااین‌وجود هر دو خودرو قطعاً طراحی قابل‌توجهی برای خریداران دارند.

پیشرانه

باوجود استفاده از قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی، RC هنوز هم به پاکی C کلاس نیست. بااین‌حال آمار و ارقام نشان می‌دهند که هر دو خودرو راندمان مناسبی در یک کوپهٔ اسپرت ارائه می‌کنند. هرچند موتور مرسدس فاقد پالایش لکسوس است اما به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک 9 سرعته رانندگی بهتری دارد.

lexus-twim-354

مالکیت

کوپه‌ها نیاز بیشتری به ارائهٔ یک تجربهٔ مالکیت عاطفی و احساسی دارند بخصوص برندهای پریمیوم. C کلاس در داخل دل‌پذیرتر است اما RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود.

 

نتیجه

مقام اول مرسدس بنز C250d AMG Line Coupe

مرسدس بنز جام پیروزی را با اختلاف قانع‌کننده‌ای از لکسوس ربود. هرچند C کلاس کوپه رانندگی درخشانی ندارد اما تجهیزات بیشتری دارد، هزینه‌های نگهداری آن ارزان‌تر بوده و کاربردی‌تر از RC است. همچنین موتور دیزل آن عملکرد بهتری داشته و گیربکس روان 9 سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز برای این نوع ماشین مناسب‌تر است. این موارد به استفادهٔ بهتر خودرو هم در پیمودن مسافت‌های جاده‌ای طولانی و هم رانندگی داخل شهر کمک می‌کند.

lexus-twim-256

مقام دوم لکسوس RC300h F Sport

هرچند RC ثابت کرد که لکسوس می‌تواند به‌عنوان یک رقیب در کنار حریفان آلمانی خود قرار گیرد اما هنوز این مدل دودر توانایی رقابت با مرسدس بنز را ندارد. لکسوس قوای محرکهٔ پالایش‌شده‌ای دارد اما در کارایی و عملکرد در پس رقیب آلمانی خود قرار می‌گیرد درحالی‌که کابین آن نیز متناسب و کاربردی نبوده و موردپسند همهٔ سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرد.

lexus-twim-262

آیا این خودرو ارزش انتظار کشیدن دارد؟

آئودی A5 2.0 TDI S Line

ب‌ام‌و 420d رقیب دیگری در این کلاس محسوب می‌شود اما اگر شما می‌خواهید جدیدترین کوپهٔ بازار را داشته باشید باید منتظر نسل جدید آئودی A5 بمانید. این خودرو پس از نسل جدید سدان A4 معرفی‌شده و ترکیبی از یک ظاهر تکامل‌یافته را با بهره‌وری و عملکرد بالا و فضای داخلی درجه‌یک ارائه می‌کند.

audi_a5_10

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز C250d لکسوس RC300h
قیمت پایه 38,245 پوند 37,495 پوند
قیمت تست‌شده 44,090 پوند 39,115 پوند
فاصلهٔ بین دو محور 2.84 متر 2.73 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.69/1.81/1.40 متر 4.69/1.84/1.39 متر
پیشرانه 2.1 لیتری 4 سیلندر دیزل 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزینی
قدرت 200 اسب بخار 220 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر 220 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک عقب عقب
ظرفیت باک 66 لیتر 66 لیتر
حجم صندوق بار 400 لیتر 340 لیتر
وزن خالص 1645 کیلوگرم 1736 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 7.4 ثانیه 8.1 ثانیه
حداکثر سرعت 246 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
توقف از 96 کیلومتر 37.3 متر 35.3 متر
مصرف سوخت آزمون 5.8 لیتر 6.4 لیتر
مصرف سوخت اعلامی 4.2 لیتر (ترکیبی) 5 لیتر (ترکیبی)

 

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

62 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    لکسس در یک نگاه به نظر فاتح این کلاس میاد و رقیباش رو نابود میکنه ولی اصلا اینطور نیست، سنگین و آنچنان لذت رانندگی نداره و چهره اش برات خیلی زود ( برای من تکراری میشه )
    آقا اینا رو بیخیال ( ۱۹۰ کیلومتر درساعت ) سقف سرعت لکسس! جان! من با سمند یا تویوتا کمری تا ۲۱۰ تا هم رفتم بعد این با ۲۲۰ اسب نمیتونه! عجب!
    راستی انتخاب من تو این کلاس MB C Class یا BMW 4Series هست.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      والله همه چیز کلا فرق کرد تو نتیجه
      تو مطلب بالا نوشته شده
      RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود.
      بعد نوشته قیمت C کلاس بنز از rc لکسوس ارزان تر است
      درحالی که تو جدول بالا هم قیمت پایه و هم قیمت مدل تست شده کلاس c از لکسوس rc گرانتره

      کاش یه نظر سنجی هم میزاشتند ببینیم کدومش طرفدارش بیشتره

      پاسخ
      1. حميد
        سوابق: (868 دیدگاه) ,

        افرین بر این نگاه ریز بین

        ولی در هر حال مرسدس چیز دیگه ای هست

        پاسخ
  2. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    کلاس جذاب که با سقف کانورتیبل خاص تر هم میشه
    در این کلاس انتخاب اول بنده c class
    A5
    Bmw سری 4
    Ats
    Lexus rc
    البته مطمعنااز لحاظ پرفورمنس و دینامیک bmw میتونه همرو شرمنده کنه اما همه چیز لذت سواری نیست

    پاسخ
  3. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمت 44090 پوندی مرسدس بنز: 208814000 تومن
    قیمت 39115 پوندی لکسوس: 179929000 تومن
    حداکثر سرعتشون چقدر فرق داره.افرین به مرسدس

    پاسخ
  4. ASTON
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    من بنز رو به یه تویوتای آمریکایی ترجیح میدم
    به قول رابرت دنیرو که تو یک فیلم داشت به یک خریدار که ماشین قبلیش لکسس بود یه آئودی رو پیشنهاد میاد میگفت :
    رابرت دنیرو : الان ماشینت چیه؟
    خریدار : لکسوز
    رابرت دنیرو با کنایه : یه تویوتاست
    خریدار : نه یه لکسس هست
    رابرت دنیرو با کنایه بیشتر : به هر حال یه تویوتاست
    خریدار : نه اون یه لکسس هست
    رابرت دنیرو : یه تویوتوای آمریکاییه

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      لکسس چه ربطی به آمریکا داره ؟!
      لکسس حتی خط تولید هم در آمریکا نداشت و برای اولین بار در سال 2016 یعنی امسال فقط خط تولید مدل es را در آمریکا راه اندازی کرده .این از افتخارات لکسس است که فقط در کشور اصلی و مبدا یعنی ژاپن محصولاتش رو مونتاژ میکنه. مثلا همین لکسس rc دو طراح ژاپنی داره و در تاهارا ژاپن مونتاژ میشه

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        تاریخچه دقیق لکسوس در ویکی پدیا مطالعه کنید کامل توضیحش موجود

        پاسخ
      2. فریبرز
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        عجیبه هزینه نگهداری بنز کمتر از لکسوسه

        پاسخ
      3. ASTON
        سوابق: (67 دیدگاه) ,

        کاوه آهنگر جان به قول دوست عزیزمون یه سر به ویکی پدیا بزن ربطش به آمریکا رو میبینی

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          لطفا شما ربطش رو برای من توضیح بدین. چیزی که من میدونم اینست که دفتر مرکزی لکسس در ژاپن است و دفاتر بین المللی در آمریکا و بلژیک دارد ، ماشین ها در ژاپن مونتاژ میشوند، یکی از ده برند برتر ژاپن است ، زیر مجموعه تویوتا است

    2. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      اون فیلم مال پانزده سال پیش بود به هر حال یک ائودی هم از دید تو یک فولکسه و یک پورش هم حتما همون فولکسه؟؟؟ با دیدن همین فیلما خوش باش برادر یادت باشه هر وقت خواستی ماشین بگیری قبلش چند تا فیلم دیگه هم ببین. هیچ ربطی به امریکا نداره جز اینکه بازار هدفش در درجه اول بزرگترین بازار خودرو جهان امریکا بوده خواهشا به من نگید برو ویکی راجع به لکسس بخون من خودم در حوزه لکسس باید یواش یواش ویکی نویس بشم.

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4286 دیدگاه) ,

    مرسدس بنز که کارش درسته، لکسوس که هم حرف نداره، آئودی هم خیلی خوبه، ولی از نظر طراحی، اصلا یارای رقابت با این دو رقیب نیست.

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (298 دیدگاه) ,

      آقای باقری 3 هزار تا کامنت داری، بعد داری درمورد طراحی آئودی که بهترینِ اینطور نظر میدی ؟
      طراحی لکسس بالاتر از آئودیه ؟ لکسس باید برِ جلو بوق بزنه با این طراحی های شلوغ و خطوط مچاله شده …

      پاسخ
  6. کاوه آهنگر
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    هر دو خوب هستند اما انتخاب من لکسس rc بخاطر این جمله که در متن مقایسه گفته شده: ( RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود. ) و همچنین بخاطر اینکه یک ژاپنی است. در مورد آئودی هم بنظرم طراحی ضعیف تری نسبت به بنز و لکسس دارد

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      کاوه جان شما دیگه بیش از حد عشق ژاپنی ها.

      پاسخ
      1. کاوه آهنگر
        سوابق: (333 دیدگاه) ,

        بله uss جان، بعضی ها خیلی عشق آلمانی هستن ، بعضی ها عشق آمریکایی و بعضی ها عشق ژاپنی مثل من . بهرحال این سه کشور سه قطب بزرگ صنعت خودرو سازی هستند و هر کدام هم طرفداران خود را دارند. البته کشورهای مطرح دیگری هم هستند مثل ایتالیا و انگلیس و فرانسه و سوئد و کره. متعصبین گرامی هر چه زودتر بیاین بی دلیل منفی بدین

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          ولی هرچی تعادلش خوبه.
          من شخصا پنج کشور قبول دارم و متعصب به هیچ کشوری نیستم
          المان-ایتالیا-امریکا-انگلیس-ژاپن. عالی هستن

  7. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    آفرین به مرسدس عالی بود
    در موارد زیادی مرسدس نسبت به لکسس برتری داشت
    سبکتر و کم مصرف تر و سریعتر و جادار تر و پیشرانه با بازده بهتر و البته طراحی داخلی و خارجی بهتر

    آفرین به سلطان اشتوتگارت

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      یجوری میگی افرین به مرسدس انگار که یه برند تازه کاره و داره سعی میکنه خودشو ثابت کنه داداش باید بگی افرین به لکسوس که به حدی رسیده که در کنار یه ماشین المانی قرار بگیره و با اون مقایسه بشه هرچند که هنوز به اون حدی نرسیده که در سطح یه المانی قرار بگیره و هنوز راه زیادی در پیش داره

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        من هیچ وقت به مرسدس که نماد خودرو سازیه جسارت نمی کنم
        .
        من خودم طرفدار خودرو های آلمانی و بخصوص پورشه هستم

        پاسخ
      2. کاوه آهنگر
        سوابق: (333 دیدگاه) ,

        خُب عزیز دل وقتی در کنار یک آلمانی قرار میگیره یعنی در یک سطح هستن . از نظر طرفداران آلمان ، کمپانی های خودروسازی کشورهای دیگه 100 سال نوری با کمپانیهای آلمانی فاصله دارن !!! این نگاه کاذب از بالا به پایین رو کنار بگذارید حتی رییس کمپانی دایملر هم مثل شما متعصب نیست رو این کمپانی. یجوری حرف میزنین انگار دنا و رانا رو با بنز مقایسه میکنین ! آیا شما اختلاف فاحشی رو در این مقایسه مشاهده کردین ؟ لکسس و بنز هر کدام چند برگ برنده داشتند، هر چند که طراحی چه داخلی و چه خارجی سلیقه ای است ولی در این مقایسه طراحی داخلی بنز به عنوان یک برگ برنده در نظر گرفته شده !!

        پاسخ
      3. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        من تنها نکته برتری که تو لکسس می بینم و در اکثر خودرو های تویوتا ، طول عمر بیشتر هستش .
        این موضوع همواره به عنوان یک اصل در تویوتا مطرح بوده و هست .
        قبلا گفتم باز هم میگم هیچ کس نمیگه ژاپن عقب افتادست و تویوتا خوب نیست به هیچ وجه .
        اما در این نظر سنجی قطعا برتری با مرسدس بود مرسدس از چندین جهت نسبت به لکسس برتری داشت و نمیشه این موضوع رو کتمان کرد .
        مرسدس همیشه تمرکز خوبی روی سدان های خودش داشته کلاس های C و Sو E واقعا عالی هستند .
        اختلاف بین سدان های این دو برند زمانی که به سمت مدل های لوکس مثل کلاس S ویا کلاسE بریم بیشتر خواهد شد .
        تویوتا برای حفظ کیفیت اولیه و استهلاک کمتر محافظ کارانه عمل میکنه و از تکنولوژی کمتری در خودرو هاش استفاده میکنه .
        بعنوان مثال ازکلاس E استیشن جدید بعنوان هوشمند ترین استیشن تاریخ نام بردند .
        سری جدید کلاس E واقعا پیشرفته و هوشمند هست و حقیقتا در کلاس خودش بهترینه .
        البته این موضوع مختص مرسدس نیست بهتره ی نگاهی هم به سری ۷ BMW بکنی و یا پانامرای جدید
        .
        .
        در مورد طراحی هم درسته که طراحی یک امر سلیقه ای محسوب میشه اما این موضوع یک چیز نسبی است بعنوان مثال درسته که طراحی سلیقه ایست اما هیچ کس نمیگه مرسدس زشته و یا مزدا زشته و یا پونتیاک aztek زیباست .
        طراحی داخلی مرسدس وقتی در کنار لکسس قرار میگیره واقعا زیباتره
        .
        .
        .
        قبلا هم گفتم تویوتا دقیقا همون چیزیه که می خواهی و هر چیزی که ازش انتظار داری رو به بهترین شکل انجام میده اما نکته اینجاست که هیچ وقت شگفت زدت نمیکنه

        پاسخ
        1. luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          فقط طول عمر؟؟؟ چیزی راجع به سواری نرم و ساکت لکسس نشنیدی؟؟ امکانات فراوان و قیمت کمتر چی؟؟؟؟ طول عمرم فقط یه کلمه نیست شامل کیفیت و قابلیت اطمینان و قیمت بالا نر در هنگام فروش دست دوم میشه برادر

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          کسی هم نگفته که سدان های بنز بد هستند ، بلکه عالی هستند . در مورد تویوتا و لکسس ، تویوتا شاید در ماشین های برند خودش از همه تکنولوژی ها استفاده نکند چون بهرحال خودروی لوکس هم نیست ، اما در برند لوکس خودش یعنی لکسس از نظر امکانات کم نمی گذارد ، اما از نظر شگفت انگیز بودن به نظرم لکسس lfa یکی از بهترین ماشین هایی است که ساخته شده ، یا مثلا lc500 واقعا یکی از زیباترین ماشین هایی است که دیده ام در طراحی خارجی و داخلی ماشین و یا لکسس lx بسیار با شکوه و با ابهت است . آیا به نظر شما این سه مدلی که نام بردم از نظر تجهیزات و تکنولوژی ضعیف هستند و یا از نظر دینامیک رانندگی ضعیف هستند ؟ در همین مقایسه نوشته شده: ( RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود.) به نظر شما معنی این دو جمله ( عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود _ C کلاس کوپه رانندگی درخشانی ندارد) چیست ؟ . ضمن اینکه لکسس اندکی ارزان تر است و همچنین کیفیت ساخت بهتری دارد که همین موجب هزینه نگهداری کمتر میشود . در مورد طراحی داخلی rc و بنز ، من واقعا نمیتونم طراحی داخلی rc رو ضعیف تر و یا زشت تر ببینم چون به هیچ وجه اینگونه نیست، یک حرف باید منطقی باشه تا بتوان آنرا پذیرفت. در مجموع نکات برتر هر کدام از این دو ماشین نسبت به یکدیگر اینست ، لکسس: کیفیت ساخت بهتر و به طبع آن هزینه نگهداری کمتر ، رانندگی بهتر ، پالایش بهتر قوای موتور ، قیمت مناسب تر_ بنز:تجهیزات بیشتر ، موتور دیزل با گشتاور بیشتر در نتیجه شتاب بهتر ، گفته شده که گیربکس اتوماتیک بنز برای این مدل بهتر است در حالیکه گیربکس لکسس cvt است

        3. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          جناب آهنگر
          در مجموع حرفتو قبول دارم بخصوص قسمت اول کامنتت

        4. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          مهران و کاوه عزیز هردو درست میگید

    2. RRTT
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      فک میکنم لکسوس کم مصرف تر باشه. باید اینو در نظر بگیریم که سوخت این مرسدس گازوییله که از بنزین گرونتر و سنگینتر و پر انرژی تره.

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    “… اما تجهیزات بیشتری دارد، هزینه‌های نگهداری آن ارزان‌تر بوده و کاربردی‌تر از RC است …”
    پس قرار نیست هر لکسسی از هر بنزی هزینه نگهداری کمتری داشته باشه!
    خودروهای اسپورت، لکسس هم که باشن جیبو خالی میکنن

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      کلا مطلب پر از ابهام نوشته شده
      اگه هزینه نگهداری بنز کمتر باشه پس این چیه ؟؟؟

      RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود (یعنی کم خرجه )
      چند روز پیش بود که پدال یه مطلب گذاشته بود راجب خرج خودرو بعد 10 سال مرسدس بنز و بی ام و پر خرج ترین
      لکسوس سایون و تویوتا کم خرج ترین بودند

      پاسخ
      1. RRTT
        سوابق: (26 دیدگاه) ,

        توی اروپا شاید بخاطر اینکه لکسوس فروش زیادی نداره، نمایندگی های زیادی نداشته باشه و قطعات یدکی خوب گیر نیاد. فک میکنم دلیل پر هزینه تر بودن لکسوس با وجود کیفیت ساخت بیشتر همین باشه.

        پاسخ
    2. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      دقیقا همون جور که قرار نیست هر بنزی از لکسس پرفرمنس بالاتری داشته باشه نمونشم ال اف ای که الان 8 رنکینگ نوربرگ رینگه و بنز سلطااااان اینجین با اون همه اسپرت و سوپر اسپرت تو پیست کشور خودش نتونسته 5 سال بالا لکسس بیاد.

      پاسخ
      1. مجتبی
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        باز این دوست شکست خوردمون اومد :))
        تو سه چهار تا بخث سنگین شکست خوردی رفتی سر و کلت پیدا نشد تا ابا از اسیاب بیوفته اره ؟ :))))
        ال اف ای ؟؟ کدوم ال اف ای؟؟؟
        اها اون اسباب بازی لکسوس که موتورش مال یاماها بود :)))))
        اون که هزار بار مقایسش با بنز اس ال اس انجام شد و هربار مثل تو دوست گرامی شکست خورد 🙂
        لوییس جان تسلیت میگم بابت شکست مجدد لکسوس

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          مجتبی گرامی . موتور lfa با همکاری یاماها ساخته شده ، مهم این است که یاماها هم یک شرکت پرافتخار ژاپنی است. کلا صنعت ژاپن رو قبول داریم

        2. مجتبی
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          خوشحالم که همچین کسایی تو سایت داریم که باعث میشن جو سایت عوض شه
          تویوتا بدشانسی اورد؟؟؟
          10000 ساله تویوتا به انواع و اقسام روشای اخلاقی و غیر اخلاقی رو اورده که تو لمانز مقام بیاره ولی هربار در برابر المانا به زانو در اومده
          بد شانسی؟ :))))))

      2. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        جنابluis
        برای خودرو سازی مثل مرسدس ثبت رکورد تو پیست nurburgring کار بسیار ساده ایه .
        همین امسال مرسدس تو مسابقات ۲۴ ساعته nurburgring با اختلاف مقام اول رو کسب کرد و بعد از اون bmw خلاصه ۱۰ خودروی اول که از خط پایان گذشتند همه آلمانی بودند و حتی فراری با سرمایه گذاری که کرده بود جز ۱۰ تا هم نبود .
        .
        .
        راستی جا داره به این نکته اشاره کنم که ژاپنی ها ۲۵ ساله در آرزوی کسب مقام اول در لمانز می سوزند در حالی که پورشه با ۱۸ قهرمانی و آئودی با ۱۳ قهرمانی فرمانروایی می کنند در طول این رقابت ها ژاپنی ها تنها یک قهرمانی دارند اونم ۲۵ سال پیش با مزدا .
        .
        luis اینو بدون امکان نداره در مسابقه ای آلمانی ها حضور داشته باشند ولی موفق نباشند .
        در این مورد ژاپنی هیچ حرفی برای گفتن ندارن

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          آقا مهران کم لطفی نکنین ، در لمانز امسال پورشه فقط با شانس و خوش اقبالی اول شد و تویوتا فقط با بدشانسی دوم شد. ماشین های آئودی که با نقص زیاد کارنامه ضعیفی داشتند، پورشه شماره 1 هم وارد گاراژ میشه بخاطر نقص فنی و تویوتا هم تقریبا در تمام طول مسابقه پیشتاز بود با فاصله زیاد و شماره 6 تویوتا سریعترین دورهای مسابقه را میزند ، شماره 6 تویوتا که اصلا دچار نقص فنی نشد و شماره 5 هم فقط دماغه رو بخاطر برخورد تعویض کرد. تو سه دقیقه پایانی مسابقه مشکل برای شماره 5 تویوتا بوجوداومد و پورشه با خوش شانسی اول شد و تویوتا دوم و آئودی سوم. در ضمن در دسته LMP2 تیم های نیسان مقام های اول تا چهارم را کسب کردن.

        2. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          جناب آهنگر
          من لمانز امسال و چند سال اخیر رو دیدم .
          تویوتا امسال بود که واقعا خوب و رقابتی عمل کرد.
          .
          .

          از این دست مشکلات چندین بار هم در سالهای اخیر در لمانز برای تویوتا پیش اومده مثل مشکلات تعلیق و پیشرانه و البته در ۲۴ ساعت وجود این مشکلات اجتناب ناپذیره .
          .
          .
          تو پستی که پدال در این مورد گذاشت من گفتم که قهرمانی امسال حق تویوتا بود و واقعا هم بود .
          اما باید پذیرفت ۲۵ سال زمان کمی نیست .
          در ضمن اشتباه نکنید در ساعات اولیه تا قبل از اینکه برای ماشین وبر مشکل پیش بیاد این پورشه بود که اول بود اما باز هم میگم تویوتا در ساعت های پایانی عالی عمل کرد و یا شاید اگه ماشین کوبایاشی اسپین نمی شد تویوتا اول میشد .
          در مورد نیسان هم این شرکت خودرویی که پارسال وارد رقابت LMP1 کرد اصلا خوب نبود و به همین دلیل امسال در سری LMP2 شرکت کرد .
          .
          .
          راستش چون من علاقه زیادی به مسابقات اتومبیل رانی دارم و معمولا هم نتایج رو دنبال میکنم میدونم که بی شک آلمانی ها حرف اول رو میزنن .
          مثل فرمول و مسابقات WEC و یا WRC و یا داکار و اکثر مسابقاتی که تحت نظارت FIA برگذار میشه .
          .
          حقیقتا چون خودم بعد از خود رو های آلمانی به ژاپنی ها علاقه دارم سعی میکنم کمتر از مشکلاتشون بگم در حالی که میشه از ذوب شد پیستون مزدا در مسابقات دیتونا ۲۰۱۳ یاد کرد که باعث شد هر ۳ خودروی مزدا به دلیل همین مشکل مسابقه رو ترک کنن . وهمه از این موضوع به عنوان افتضاح مزدا یاد میکنن و البته امثال اینها زیاده که ترجیح میدم ادامه ندم

        3. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          آقا مهران ، پس طبق گفته خودتون به این نتیجه میرسیم به دلیل اینکه ماشین های آلمانی را بیشتر دوست دارید پس احتمالا هیچگاه به مشکلات آلمانی ها اشاره ای نمیکنید.راستی در مسابقات ناسکار هم ماشین های تویوتا بارها اول شدن

        4. mehran911
          سوابق: (791 دیدگاه) ,

          اینطور نیست
          .
          .
          رسوایی فولکس رو هیچ وقت فراموش نمیکنم و همیشه ازش به عنوان دروغ یاد می کنم .
          .
          در مورد ناسکار هم حق باشماست تویوتا واقعا در نسکار موفقه و همینطور هوندا با مدل سیویک R type واقعا در مسابقات به عنوان ی کوپه اسپرت عالی عمل میکنه و همینطور هوندا در فرمول پیشرفت های خوبی داشته

        5. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          تویوتا واقعا بدشانسی اورد قبول دارم

  9. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    اصلا برام قابل درک نیست که چطور بنز و بی ام دبلیو و آئودی با لکسوس و یا تویوتا مقایسه میکنند شخصیت کلاس طراحی یونیک بودن لذت رانندگی و پرستیژ آلمانی ها در هیچ خودرویی یافت نمیشه بعنوان مثال تویوتا علی رقم موتور بسیار خوب و هزینه های کم نتونسته یک اسطوره و یا طراحی منحصر به فرد ارائه بده که در یادها جاودانه بشه کاری که آلمانی ها با بنز
    پورشه آئودی فولوکس بی ام دبلیو براحتی انجام میدن مهندسی انجین های بنز و بی ام دبلیو در
    جهان زبانزد محافل خودرویی و علمی هست و
    سالانه جوایز زیادی کسب میکنند چه در کلاس
    موتورهای سبک و چه سنگین مرسدس یک تیم
    طراحی داخلی داره که با وسواس وصف ناشدنی کار طراحی انجام میده چیزی که ژاپنی ها تا حالا نمونه اینکارو انجام ندادن

    پاسخ
    1. RRTT
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      من فک میکنن تویوتا ماشین های اسطوره ای داشته که تو یاد ها بمونه حد اقل الآن تو یاد من اینا موندن:
      Supra Mark IV، تمام نسل ها و مدل های لندکروزر، 2000GT، نسل اول Lexus LS ، پرایوس و Lexus LFA.
      در ضمن موتور LFA هم یه شاهکاره و فقط خودروسازای آلمانی موتور خوب نمیسازن.

      پاسخ
    2. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      شما تو همون صد سال پیش سیر کن داداش از سال 1989 اینور تر نیا اوضاع خراب میشه.

      پاسخ
      1. luis
        سوابق: (589 دیدگاه) ,

        مدیر عامل بنز میگه لکسس رقیب ماستبی ام کلی همکاری مشترک با تویوتا داره پورش دهه 80 با استخدام مدیران ارشد تویوتا جلو ورشکستگیشو گرفت بنز یکی از مهم ترین دفاتر طراحیش در توکیو ژاپنه بعد دوستمان اومده میگه اصلا چطوووور مقایسته میشن ههههههههههههه ول الله خود تعصب تو رو ببینه میره خود کشی میکنه داداش.

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      دو سه روز پیش بود که rx450h لکسوس رو با gle مرسدس مقایسه کردند که لکسوس حسابی از خجالت مرسدس در اومد

      پاسخ
  10. ارمان
    سوابق: (996 دیدگاه) ,

    کاری ندارم همه میدونن که بنز خوبه اما اینکه لکسوس اینقدر نزدیک کارو دنبال میکنه واقعا افرین داره

    پاسخ
  11. luis
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    مقایسته جالب بود ولی به گفته دوستان و مشاهدات تناقض زیاد داشت شاید مترجم یکم باید وقت گرانبهاشو بیشتر صرف میکرد. دوستان فراموش نشه این اولین نسل ار سی هست و از همه مهم تر پارامتر دوام و خرج سه سال به بالا و قیمت فروش دست دوم هر دوخودرو ( تک خال های لکسس) مورد ارزیابی قرار نگرفته اینی هم که گفته لکسس پر استهلاک تره بسی جای خنده داره چون این دو خودرو تست نو هستند برای مدل های قدیمی هم که امار کلاس بندی شده کانسومر و جی دی پاور در دست رسه و از طرفی هنوز سه سال از عمر ار سی نگذشته که تو جیدی امار استهلاکش در بیاد پس رو چه حساب و منطق این حرفو زده 190 کیلومتر سرعت لکسس 220 اسب بخاری هم که دیگه من برم خودکشی کنم.

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      تسلیت میگم لوییس
      بالاخره لکسوسم یه روزی بزرگ میشه
      نگران نباش
      تا اون روز اگه سکوت اختیار کنی خیلی بهتره چون هرچی بگی میشه اسباب خنده

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (996 دیدگاه) ,

        اقا مجتبی شما نبودی لکسوس بزرگ بود شما نگران نباش لکسوس کوچیک نمیشه
        کمپانی که تویوتا ستونشو بنا کرده چندین سال بهترین برند مطمعن دنیا بوده و هست کیفیت ساخت بسیار زیاد از نکات وجودی لکسوس بوده و هست و اصلا حس نمیشه که کمپانی داره پسرفت میکنه هنوز ارزوی کلسیونرای دنیا داشتن Lfa هست. بی جهت دفاع نمیکنم اما اخه سخت ببینم ما که کلا در ساخت سماور موفقیم بییایم به لکسوس گیر بدیم بگیم هنوز کوچولویی . ادم لجش میگیره

        پاسخ
        1. مجتبی
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          کلکسیونرا ارزوی داشتن ال اف ای دارن ؟ :))))))
          جک جالبی بود
          اینقدر خوب فروخت و اینقدر کلکسیونرا سرش دعوا کردن که خود لکسوس اذعان کرد ال اف ای از نظر فروش یه شکست مفتضحانه برای کمپانی بود و جمعش کردن
          بعد یه دوست کارشناس نما میگه ارزوی داشتنشو دارن
          اگر میخواید دروغ بگید حداقل چیزی بگید که با سند نشه ثابت کرد

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (333 دیدگاه) ,

          بله آقا مجتبی ، کلکسیونر دارها حاظرن که lfa را به قیمت 7 میلیون دلار بخرند، خبرش در پدال بود

    2. تصویر پروفایل امیر دهقان
      امیر دهقان
      سوابق: (131 دیدگاه) ,

      جناب Luis
      متن بطور کامل و بادقت ترجمه شده اما شیوه مقایسه های اتواکسپرس بدین صورته که کوتاه و کلیه و در بعضی موارد ابهام داره. جهت اطمینان بیشتر میتونین به منبع نوشته رجوع کنین

      پاسخ
  12. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    مرسدس با اینکه جدیدا کیفیت مدل های پایه ش رو یکم پایین آورده (مواد به کار رفته اتاق سی کلاس 2016 در مقایسه با فیس لیفت 2012 یا نسل قبل و حتی قبلترش در مدل های پایه) ولی باز اختلاف چندانی با لکسوس با اونهمه دبدبه و کبکبه ش نداره

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (333 دیدگاه) ,

      شما با چه معیاری میزان تفاوت کیفیت بنز و لکسس را اندازه گیری کردی و سنجیدی و به این نتیجه رسیدی که زیاد تفاوت ندارند؟ در متن کاملا واضح گفته شده کیفیت لکسس بیشتر و بهتر است ، البته در تمام مقایسات لکسس با نمایندگان آلمان همون اول گفته میشه که لکسس در کیفیت پیشتاز است

      پاسخ
  13. فری
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    آئودی از خم معروف کاپوت بی ام و استفاده کرده!!!! اصلا انتظار نداشتم

    پاسخ
  14. mohammad-fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    پرچم بنز همیشه بالاست.و کاملا واضحه که ستاره ی سه پر بنز به کل کمپانی لکسوز می ارزه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.