مرسدس بنز

مرسدس بنز F200 شاهکار تکنولوژی

همیشه تعریف کردن از یک شگفتی مشکل است. این که تعریف را از کجا شروع کنیم و چگونه و به کجا ختم کنیم مشکلی است که همیشه برای تعریف از یک اثر هنری شگفت‌انگیز وجود دارد. حال اگر این اثر را مرسدس بنز خلق کرده باشد مشکل دو چندان می‌شود. اما با این حال شروع می‌کنیم…

Mercedes Benz F200 Concept
Mercedes Benz F200 Concept

به سقف زیبایش نگاه کنید! اگر فکر می‌کنید این سقف زیبای پانوراما متعلق به یک مرسدس بنز مدل امسال یا همین چند سال پیش است سخت در اشتباه هستید! باید بگوییم که این یک مرسدس بنز F200 سال ۱۹۹۶ است که سقفش می‌تواند بسته به میل شما روشن یا تیره باشد. می‌گویند اولین بار در شورولت کروز ۲۰۰۸ از سقف پانوراما در اتومبیل‌ها استفاده شد اما مثل این که این مرسدس بنز زیبا چیز دیگری به ما می‌گوید…

Mercedes Benz F200 Concept
Mercedes Benz F200 Concept

F200 Concept برای اولین بار در موتور شو پاریس ۱۹۹۶ و برای “نمایش قدرت و مهندسی بی‌نظیر مرسدس بنز در طراحی و نوآوری” معرفی شد. به طور کلی سری اتومبیل‌های تحقیقاتی مرسدس بنز با نام F با این منظور ساخته می‌شوند.

اما چه چیزی غیر از سقف پانوراما باعث می‌شود تا این محصول را شگفت‌انگیز خطاب کنیم؟
کافی است تا درهای این کوپه را باز کنیم و نگاهی به داخل این خودرو بیندازیم. مثل این که در این اتومبیل خبری از فرمان نیست! اگر کمی دقت کنیم هم می‌بینیم که پدال گاز و ترمز هم وجود ندارد! اما وجود یک جوی استیک عجیب توجه ما را جلب می‌کند. این جوی استیک قرار است تا نقش فرمان و پدال‌ها را برای ما بازی کند و با این جوی استیک می‌توان از هر دو طرف راست و چپ رانندگی کرد و این کار تنها با زدن یک دکمه و انتقال جوی استیک به یکی از طرفین انجام می‌شود. حتی می‌توان این کار را در هنگام حرکت اتومبیل نیز انجام داد!

Mercedes Benz F200 Concept
Mercedes Benz F200 Concept

اینجاست که باید مرسدس بنز را تحسین کرد… اما یک لحظه صبر کنید! درها چگونه باز شدند!؟ درهای پروانه‌ای این اتومبیل که با یک کارت مغناطیسی (و نه با کلید) باز می‌شوند به زیبایی هرچه تمام‌تر ورود شما به کابین را خوش‌آمد می‌گویند! از این نوع درها چند سال بعد در اتومبیل افسانه‌ای SLR هم استفاده شد. از طراحی خارجی این مدل در نسل جدید مرسدس بنز کلاس S در آن سال‌ها (سال ۱۹۹۹) الهام گرفته شد.

Mercedes Benz F200 Concept
Mercedes Benz F200 Concept

اما باز هم اتفاق دیگری توجه ما را جلب می‌کند. این درها آینه ندارند؟
خیر! این اتومبیل مجهز به دوربین‌هایی هست که نقش آینه‌ها را ایفا می‌کنند. اگر مجدداً به کابین و داشبورد هم توجه کنید ملاحظه می‌کنید که نمایشگری هم برای نمایش تصاویر این دوربین‌ها در داشبورد تعبیه شده است. فکر می‌کنم این اتفاق را در تعدادی محدودی از اتومبیل‌های امروزی می‌بینیم!
رینگ‌های زیبای اتومبیل نیز به زیبایی این اتومبیل می‌افزایند.

حال بهتر است کمی به ویژگی‌های فنی F200 بپردازیم:

این زیبای آلمانی دارای ۵۱۰۵ میلی‌متر طول، ۱۹۱۵ میلی‌متر عرض و ارتفاع ۱۳۸۵ میلی‌متری بوده و قلب تپنده آن، یک موتور ۵.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی است که قادر است نیرویی معادل ۳۹۴ اسب بخار را تولید کند که این اتومبیل را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس F200 نیز یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک است.

Mercedes Benz F200 Concept
حال که با این اثر هنری شگفت‌انگیز آشنا شدید این مطلب را با این جمله به پایان می‌رسانیم که از این اثر فقط و فقط یک عدد خلق شد.

نویسنده: علی اکبر ملک پور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. شهریار

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    فدایی داری مرسیدس

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چه باحاله

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    معلومه برای زمان خودش خیلی کانسپت تخیلی ای بوده

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. Xman

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    جالبه ولی فرمونش کو؟!؟!؟!؟!؟!؟!

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مثل هواپیماست دیگه.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. ace

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این ماشین بسیار عالی بود.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  6. سلام

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط پیکان جوانان خسته با فرمون وجلوبندی بازیگوش😅😅

    موافقم 0
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا