مرسدس بنز شرقی

جدیدترین کراس آور کانسپت مرسدس بنز، در واقع کوچک‌ترین شاسی‌بلند این شرکت نیز می‌باشد و البته با توجه به سلایق و نیازهای مشتریان شرقی و خاور دور طراحی شده است.

Mercedes-Benz G Code Concept
Mercedes-Benz G Code Concept

دایملر در حال حمله به چین است و سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری در مرکز توسعه و تحقیق جدید این شرکت همراه با یک استودیوی طراحی پیشرفته نشان از این موضوع دارد. این در حالی است که بازار کراس اورهای کوچک در چین، در دستان آئودی و ب ام و است. حالا بنز ویژن جی کد می‌خواهد ورق را به نفع مرسدس تغییر دهد.

Mercedes-Benz G Code Concept
Mercedes-Benz G Code Concept

این کراس آور جذاب با طراحی نرم و البته مطابق با زبان طراحی مدرن و جدید مرسدس معرفی شده است. چراغ‌های LED آن به سبک حرف G طراحی شده‌اند. جلوپنجره بزرگ و مدرن آن دارای نورپردازی منحصربه‌فردی است که در زمان توقف خودرو به رنگ آبی، در زمان استفاده از قوای هیبریدی به رنگ بنفش، در زمان استفاده از نیروی الکتریکی به رنگ سبز و در زمان استفاده از نیروی هیبریدی اسپرت به رنگ قرمز روشن در می‌آید.

Mercedes-Benz G Code Concept
Mercedes-Benz G Code Concept

مرسدس جی کد از انرژی خورشید از طریق سلول‌های سولار و همچنین انرژی باد از طریق مهار حرکات شاسی هیدرولیکی نیز استفاده می‌کند. این علاوه بر انرژی ذیره شده در باتری‌ها و موتور احتراق داخلی هیدروژن سوز آن است.

Mercedes-Benz G Code Concept Interior
Mercedes-Benz G Code Concept Interior

ویژن جی کد از مدل GLA هم کوچک‌تر است. ستون B در این خودرو حذف شده است. بنابراین با وجود دربهای عقب، فرمی کوپه و اسپرت دارد.
فرمان خودرو را می‌توان در عرض داشبورد حرکت داد که در این صورت هر کدام از سرنشینان جلو می‌توانند هدایت خودرو را بر عهده بگیرند. فرم غربیلک فرمان همانند بال پروانه بوده و می‌تواند باز یا بسته شود. دریچه‌های تهویه نیز فرمی جادویی دارند. بسیاری از عملکردها و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را نیز می‌توان از روی صفحه نمایشگر خودرو دنبال کرد.

Mercedes-Benz G Code Concept Interior
Mercedes-Benz G Code Concept Interior

به نظر نمی‌رسد این خودرو با این سبک و سیاق راهی به تولید بیابد. حتی با وجودی که دایملر آن را با عنوان “جنبه کاملاً خارق‌العاده” یاد کند، باید در آینده منتظر دیدن تعدادی از این فن‌آوری‌ها در خودروهای تولیدی باشیم ولی امکان دیدن یک کراس آور کوچک از مرسدس برای بازار آسیا و خصوصاً چین و با تکنولوژی‌های مرسوم، با طراحی مشابه این خودرو بعید نخواهد بود.

21 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    نظر سنجی مجدد برای دیدن نظرات بیشتر شما دوستان:

    کدام یک را بیشتر می پسندید؟

    هیوندای آزرا 2011 لایک

    تویوتا آریون دیس لایک

    هر دو قیمت مساوی_لطفا نظر هم بدهید

    با تشکر

    پاسخ
    1. amirarsalan
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      تو ایران میان یک چراغ عوض میکنن یک اسم جدید روی ماشین میذارن بعد اینا از بس طراحی های مختلف داشتن که دیگ نمیدونن چی طراحی کنن به مدل های فضایی رو اوردن خخخ

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        به خدای احد و واحد قسم میخورم اینایی کا به آزرا رای دادن یکبارم سوار آریون نشدن اگه میگفتید آریون یا گرنجور باز راه داشت اونم فقط بخاطر طراحیه گرنجور. دوستان میدونن تا چند وقت پیش گرنجور داشتم الانم چند روزه دنبال آزرا2008 میگردم اگه پولشو داشتم حتما آریون میگرفتم. آریون به چیزه دیگست

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    این مرسدس بنز جی کد درسته که تولید نمیشه اما به نظرم بیشتر برای کره ای ها و چینی ها طراحی شده

    پاسخ
  3. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    با اینکه زیباست اما هیچ وقت از افراطی گرایی در طراحی خوشم نیومده و نمیاد
    داخلش اصلا حال نمیده..!!!
    البته این سلیقه منه حالا هرکسی یه نظری داره دیگه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2173 دیدگاه) ,

      اتفاقا مدلای کانسپت محلی هستن واسه خالی کردن عقده طراحا!!! 😀
      .
      در مورد داخلش هم باید بگم نمود کامل طراحی نوین بنزه…اگه دقت کنین یه خورده از AMG GT به ارث برده…احتمالا نسخه اصلی شبیه تر باشه …

      پاسخ
    2. مجتبی (ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      این یه کانسبته عزیز .یعنی تا پنج شش ساله دیگه هم معلوم نیست تولید بشه اگر هم تولید بشه کلی تغییر میکنه .در واقع کانسبت یه طراحی ارمانی و رویاییه که برای تولید تغییراتی میکنه که با واقعیت های موجود سازگار بشه یک مثال
      اکثر ماشین های کانسبت خیلی بخوابن ولی تو طراحی نهایی فاصلشون از کف زمین به اندازه ی استاندارد در میاد .در ضمن طراحان این شرکتها بهترین ها توی دنیا هستن حتی توی متن هم اگر مجددا مراجعه کنی نوشته “به نظر نمی‌رسد این خودرو با این سبک و سیاق راهی به تولید بیابد. حتی با وجودی که دایملر آن را با عنوان “جنبه کاملاً خارق‌العاده” یاد کند، باید در آینده منتظر دیدن تعدادی از این فن‌آوری‌ها در خودروهای تولیدی باشیم”

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      داداش جرمنی قضیش چی بود؟
      رفتم تو لینک نوشته بود ماشین فروخته شده است

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    و باز ماشینی از یک کمپانی معروف دیگه که وقت برای آسیا و خاورمیانه است. هی ایران اگه همان طور که قبلا گفته بودم. مثل قبل ۵۷ بود الان ماشین هایی از کمپانی های معروف مخصوص ایران شاید طراحی و تولید میشد.

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    این است بنز فضایی بخدا بنز 100 سال جلوتر از دنیاست

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    هدف اصلی از ارائه این مدل نشون دادن تکنولوژی هیدروژنی و فناوری های جدید اونه و تهویه مطبوع با استفاد از اکسیژن تولید شده از موتور نه یه مدل برا آسیا طراحیشم با اینکه جالب و زیباست در حد نام بنز نیست انگار پشتشو طراحا لینکلن طراحی کردن بدنه و گرافیک چراغ های جلو هم سبک نیسان رو داره شایدم کانسپت نامرو 9 سیتروئن و کابینم که حوصله نداشتن طراحی کنن در کل اگر نشان بنزو از اون جلو برداری هیچ دلیلی برا بنز بودنش و جود نداره برا اوناییم که دوست ندارن قبول کنن ارجاعشون میدم به Nissan Extrem Concept 2012 برید ببینید

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (158 دیدگاه) ,

      تکنولژی های اتومبیل قرن ها به بنز بدهکاره چون بنز مخترع ماشینه پس لطفا زیپو بکش

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.