چشم اندازمرسدس بنز

مرسدس بنز SLK

مرسدس برای سال ۲۰۱۲ آخرین نسل از خودروی کوچک و اسپرت کلاس SLK خود را تدارک دیده است. از سال ۱۹۹۶ که اولین نسل این خودرو برروی شاسی تغییر یافته کلاس C بنز وارد بازار شد تا کنون حدود ۱۵ سال می گذرد. در حالیکه مدل های اولیه این خودرو، نشانگر یک اسپرت روباز زیبا و کوچک بودند که به نوعی برادر کوچک مدل SL محسوب می شدند، اما با توجه به استقبال خوب طرفداران این خودرو، کم کم مرسدس بنز به صرافت این افتاد که این کوچولوی دوست داشتنی را تبدیل به هیولای جاده ها کند.

مرسدس با کمک AMG یک موتور هشت سیلندر با توان ۳۵۰ اسب را روی این خودرو قرار داد تا به شتاب فوق العاده ۴.۳ ثانیه نیز دست یابد.  اما همه نقشه های مرسدس به همینها محدود نمیشد.

تغییر نسلهای بنز SLK تا کنون به گونه ای پیش رفته که ظاهر آن را شبیه سوپراسپرت SLS نموده است. البته رویه طراحی جدید بنز برای خودروهای اسپرت آن بدین گونه بوده که از طراحی مدلهای مسابقه ای و فورمول یک ، المانهایی را گرته برداری می نمایند. و این شیوه در جلوپنجره این مدلها نمود بیشتری دارد.

ستاره سه پر مرسدس بنز در میان دو بال کرومی احاطه شده، درحالیکه پوزه خودرو کاملاً از چراغها جلوتر قرار گرفته است. البته چراغهای آن ما را بیاد سری ۶ بی ام و جدید نیز می اندازد که چند روز قبل در همین سایت معرفی شد. استفاده از چراغهای زنون و ال ای دی نورپردازی آن را مخصوصاً در شب، چشمگیر کرده اند.

کاپوت جلوی خودرو کاملاً کشیده و بلند طراحی شده و انحناهایی ازجلوپنجره و آرم بنز آغاز شده و روی کاپوت امتداد یافته اند. هواکشهای کناری و آینه ها نیز از SLS الهام گرفته شده اند.

کابین خودرو جمع و جور اما کاملاً مطابق با اندازه دو سرنشین بزرگسال است و کمبودی از نظر فضا نخواهید داشت. استفاده از چرم و آلومینیوم در کنار نمایشگر بزرگ دیجیتال آن، ترکیبی از کلاسیسم و مدرنیسم بوجود آورده است.

در زمینه قوای محرکه در اولین دوره تولید سه موتور استاندارد برای آن در نظر گرفته شده که با اولویت کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها، بهینه سازی شده اند. اولین موتور ۴ سیلندر و به حجم ۱۸۰۰ سی سی می باشد. اگر از این اعداد نا امید شده اید باید قدرت آن که ۱۸۴ اسب بخار است را بیازمایید. موتور دوم SLK 250 که توان ۲۰۴ اسب بخار تولید می کند. جالب اینکه مصرف سوخت این دو موتور به ترتیب ۶.۱ لیتر و ۶.۲ لیتر می باشد که از پژو ۲۰۶ نیز پایینتر می باشد!

موتور سوم یک شش سیلندر ۳.۵ لیتری به قدرت ۳۰۶ اسب بخار است. مصرف سوخت آن نیز ۷.۱ لیتر می باشد شتاب صفر تا صد این مدل ۵.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

یک موتور ویژه هشت سیلندر نیز از سوی AMG برای مدلهای تاپ اسپرت آن آماده می شود. تجهیزات ایمنی آن نیز بسیار در خور توجه است. علاوه بر دیسکهای ترمز بزرگ، سیستم کمک ترمز، سیستم ضد تصادف، روشنایی هوشمند چراغها، کیسه های هوا و …

قیمت این خودرو بعلاوه مالیات در آلمان از ۳۸ هزار یورو شروع می شود (حدود ۵۶ میلیون تومان) و در بالاترین مدل به ۵۲ هزار یورو می رسد.

پکیج های AMG نیز شامل کیت بدنه، چرم دو رنگ داخل کابین، کیت هندلینگ دینامیک و غیره نیز بصورت آپشن قابل سفارش اند.

سیستم باز و بسته شدن سقف آن در همان نسل اول SLK نیز همه را متحیر نموده بود. اکنون در سومین نسل، استفاده از پنل های ویژه ای در سقف باعث می شود که راننده با یک دکمه سقف را به حالت شفاف یا تیره نیز در بیاورد. باز و بسته شدن سقف نیز کماکان به همان شیوه منحصر به فرد صورت می گیرد.

شاید بسیاری از مردم خرید یک شورولت کوروت یا یک پورشه باکستر را ترجیح بدهند. اما روح بنز و احساس سواری آن تنها به خصوصیات اسپرت آن وابسته نیست. ستاره سه پر بنز جادوی خاص خود را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اینه بغلش تو حلقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      کوچولوی ناز و دوست داشتنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پارسا

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مثل همیشه بنز عالی ولی نظر من اینه که اس ال 500 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir.t.

    ۲۲ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    فقط بدون سقف قشنگه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اینه ماشین!! ضاهری اسپرت با باطنی آروم داره من که خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بنز واقعا بین رقباش یه سر و گردن بالا تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    شاهکاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    رنگ قرمز با چرم سفید ترکیب خوبیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Viper

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    لوکس جذاب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا