درآمدی بر مرسدس-مایباخ S600 با چاشنی برابوس

امروز قصد دارم شمارا با خودرویی سنگین و تنومند آشنا کنم که قوانین فیزیک را به مبارزه می‌طلبد.
مرسدس مایباخ S600 با تیونینگ برابوس، یک سدان فوق لوکس 2.8 تنی است که تنها در 3.7 ثانیه از حالت ایستاده به سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) دست می‌یابد و می‌تواند تا مرز 217 مایل بر ساعت (349.2 کیلومتر بر ساعت) پیش برود. با یک حساب چندثانیه‌ای خواهید دید که حتی از یک رنج‌روور حدود 700 کیلوگرم سنگین‌تر است و بااین‌وجود شاید یک پاگانی زوندا هم نتواند از پسِ سرعتِ عمل آن برآید!

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

قطعاً پشت چنین کارایی اعجاب‌انگیزی باید قوای فنی خیره‌کننده‌ای وجود داشته باشد؛ برابوس با انجام مواردی شامل نصب میل‌لنگ جدید با ضرب (Stroke) بیشتر، تغییرات در سیلندرها و استفاده از پیستون‌های فورج کاری شده به همراه اتصالات بسیار دقیق در پیشرانه استاندارد V12 توربو دوقلوی مایباخ S600، حجم آن را از 6 به 6.3 لیتر رسانده است. همچنین در کنار این افزایش حجم تغییرات دیگری انجام‌شده که عبارت‌اند از: تعویض توربوها با نمونه‌های جدید مجهز به کمپرسور و توربین بزرگ‌تر، فراخ‌تر کردن مکنده‌ها و استفاده از روکشی از جنس طلا (به‌منظور بازتاب بهتر حرارت)، نصب منیفولد جدید برای سامانه اگزوز به همراه خروجی‌های حجیم‌تر و در پایان برنامه‌ریزی مجدد واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو برای حصول بهترین استفاده از تمامی این موارد.

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

نتیجه مجموع تغییرات حداکثر توان 887 اسب‌بخار (364 اسب‌بخار افزایش)، بیشینه گشتاور 1499.5 نیوتن‌متر (669.7 نیوتن‌متر افزایش) و عدد چشمگیر 322 برای نسبت اسب‌بخار/ وزن است. برای درک بهتر به یاد بیاورید که در فورد ماستنگ شلبی جی‌تی 350 آر همین نسبت تنها به‌اندازه یک واحد (اسب‌بخار بر تُن) بیشتر است!

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

برابوس در مرحله بعدی تنظیمات اختصاصی برای سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) و تعلیق بادی خودرو در نظر گرفته تا این حجم بالای قدرت کاملاً تحت کنترل قرار گیرد. بر اساس این تنظیمات ارتفاع مایباخ 25 میلی‌متر کاهش می‌یابد بدون این‌که اثری روی کیفیت سواری داشته باشد. زیر بدنه رینگ‌های 21 اینچی قرار دارند (می‌توانید خودتان بین نمونه یک‌تکه VI evo و نمونه یک‌تکه نسخه R Platinum انتخاب کنید) که با لاستیک‌های کانتیننتال (Continental)، پیرلی (Pirelli) یا یوکوهاما (Yokohama) با عرض 255 میلی‌متر در جلو و 295 میلی‌متر در عقب احاطه می‌شوند.

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

برای نمای خارجی از برنامه‌ای استفاده‌شده که برابوس آن را ” اجزای بهسازی آئرودینامیک در تونل باد” خطاب می‌کند. شاید عده‌ای متوجه تغییرات این قسمت نشوند و به عبارتی برابوس را دست‌کم بگیرند، اما مخاطبان تیزبین تنها با یک نگاه سپرهای جدید، اسپویلر جلو، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا، دیفیوزر یکپارچه عقب و خروجی‌های دو جفتی سامانه اگزوز را تشخیص خواهند داد.

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

درون کابین هم انتخاب برای نوع چرم تقریباً نامحدود است؛ البته تنها چرم نیست و می‌توانید مواد باکیفیت دیگری ازجمله آلکانتارا هم به آن اضافه کنید. برای سرگرم نگه‌داشتن سرنشینان یک سامانه سرگرمی iBusiness تعبیه‌شده که با استفاده از آن و به کمک برنامه اپل خود می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته و از فایل‌های صوتی و تصویری لذت ببرید. درواقع همه‌چیز بسته به حساب بانکی شماست و اگر بتوانید بهایش را بپردازید هر چیزی که باشد برابوس برایتان انجام می‌دهد!

2016 Brabus Mercedes-Maybach
2016 Brabus Mercedes-Maybach

قیمت نهایی این مرسدس-مایباخ-برابوس منحصربه‌فرد هنوز مشخص نشده، اما با توجه به قیمت پایه 165,710 پوندی مرسدس-مایباخ S600 استاندارد انتظار داریم چاشنی برابوس رقمی حدود 35,000 پوند یا حتی بیشتر از آن برای خریدار آب بخورد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

64 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      چه شاهکاری از اب در اومده . قوانین فیزیک جلو این ماشین فقط سکوت میکنن.

      پاسخ
    2. امیر مرادی
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      یا خدا این سفینست یا ماشین؟

      پاسخ
    3. maus
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      برابوس فقط ***تو ماشین.برابوس بره نسخه های AMG رو تیون کنه نسخه های لوکس بنز به خودی خود زیبان

      پاسخ
  1. کیارش
    سوابق: (210 دیدگاه) ,

    واقعا بار دیگه قدرت عظیم مهندسی المانی به جهانیان ثابت شد
    هر عقل سلیمی درک میکنه که ساخت چنین چیزی یعنی برتری مهندسی و طراحی و تکنولوژی
    البته تاکید میکنم عقل سلیم

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      کیارش جانِ گرامی@
      شما قرار بود مارو از جهل دربیاری و فرمایشاتت رو مستند کنی. رفتی لینک و رنکینگ بیاری چی شد؟ کتابم قبول میکنیم.

      پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (46 دیدگاه) ,

        البته اگه آلمانی زبان به دنیا اومده باشید یا مقیم اونجایید از تو منابع خودشون بگردید، فکر نکنم اونا به اندازه شما به صنعت کشورهایی رقیب حمله کنند که شما به جز حمله توهینم در پیش گرفتید و حتی توانایی اثبات شون را هم ندارید!

        پاسخ
        1. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          محمد جان جوابت تو بحث قبلی به وضوح داده شد ولی شما داری مغلطه میکنی
          جواب سوالات من رو ندادید
          مرسدس اس ال گالوینگ تو چه سالی تولید شد ؟؟
          ژاپن تو اون سال چی تولید میکرد ؟
          شاید بگی اون مال گذشتس
          الان تکنولوژی بنز اس بیشتره که بعد از معرفی نسل فعلیش انگشت به دهن همه گذاشت یا لکسوس ال اس ؟؟
          جواب این سوالات خیلی صریح ثابت میکنه صنعت کدوم کشور برتره
          البته شماها نمیخواید قبول کنید
          جوابتون هم معلومه : ژاپن اون سال تکنولوژیش رو داشت که چیزی فراتر از گالوینگ تولید کنه ولی چون میترسیدن موقع معرفیش هوا ابری باشه و عکسش بد بیوفته این کارو نکردن

      2. luis
        سوابق: (589 دیدگاه) ,

        http://www.richestlifestyle.com/most-industrialized-countries-in-the-world/5/
        ده کشور صنعتی جهان در سال 2015 ژاپن بعد از امریکا در رتبه دوم دوستمون هیییچ لینکی نمیتونه پیدا کنه دلیل حرفش اینه:
        برو تاریخ تولید اونو بخون خب حالا بیا ناریخ تولید اینو بخون خب حالا حساب دستت میاد استدلال در حد ابتدایی

        پاسخ
    2. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      تو عقلت سلیمه گل پسر افرین بیا برات شکلات خریدم.
      پسر جون این ویکی پیدیا رو برا قشنگی نیس یه سرچ کن فک میکنی دنیا چه خبره؟؟؟؟؟؟
      اغاز به کار بی ام دبلیو 1916 مزدا ژاپن 1320
      کمپانی پورشه 1933 تویوتا 1936
      فولکس واگن 1937 سوزوکی 1909
      ائودی 1932 نیسان 1933
      فقط سلطان بنزه که سابقش بسیار زیاده اونم که اولین ماشین بنزین سوز جهانه و حرفی توش نیست و همه دوسش دارن نمونش این شاهکار مایباخ که مشاهده میشه.
      ولی یه ادم بی منطق مثل تو فقط میاد هی منم منم میکنه و میخواد خودشو به بقیه نشون بده ویکیپیدیا سرچ کن به جای نشستن و شعر سرودن
      طرفدارای ماشین های المان چهار دستن
      1 عاشقان میکانیک و دینامیک که از نظر فنی در سطح بالای علمی هستن مثل اکثر دوست داران ماشین المانی پدال
      2 عاشقان سرعت و شتاب که شاید پول خرید ندارن ولی اگه خدا کمکشون کنه حتما یه بی ام یا پورش میخرن مثل خیلی ها از جمله پسر دایی خودم
      3 کسایی که یه بزرگتر یخ داناتر مثل پدر عمو داییی در بچگی بشون گفته بنز بهترینه و اونم این تفکرو ادامه داده
      ( این سه دسته قابل ستایشن اما دسته 4 که کاری نکن که بگن کیارش از اون دستسسسس)
      4 کسایی که فقط میخوان ادعا کنن از ماشین از میکانیک از کلاس از پرستیژ سر در میارن اینجور ادم ها بنزو برا اسمش دوست دارن نه قابلیت ها و امکاناتش امثال این دسته تو مملکت کم هستن ولی تو پدال تک و توک یافت میشن هشیار باش

      پاسخ
      1. کیارش
        سوابق: (210 دیدگاه) ,

        لوییس جان به لیستت که کاملا نشون میده هیچ جواب منطقی نداری بدی ،
        یک دسته دیگه رو هم اضافه کن
        متخصصای ماشین و کارشناسای عالم خودرو از جمله متخصصای کار اند درایور
        چون تو تمام رنکینگاش لکسوس از بنز و بی ام و پایین تره
        خوش باش

        پاسخ
        1. luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          شما هم رنکینگ های کار اند درایورو که تماما بر اساس شتاب و سرعت انجام میشه و هیچ چیز کیفیت ارامش رانندگی و کم صدایی نرمی خدمات تعمیر تعمیر پذیری و………. توش نیست شما این لیست هاررو به دیوار اتاقت بزن و لذت ببر

        2. luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          http://www.pedal.ir/بنز/مدیرعامل-دایملر-دیتر-زیچه/
          خوب بخون این مقاله رو مدیر عامل بنز: لکسوس رقیب ما و اینفینیتی رقیب بی ام هست
          هدف ما تبدیل شدن به شماره یک بی چون و چرااا
          یعنی خودشون هنوز نمیگن ما کاملا اولی ولی جنابعالی از تو ایران نشستی رتبه بندی میکنی واقعا که ساده ای

    3. وینسنت پرایس
      سوابق: (584 دیدگاه) ,

      آقا کیارش شما در مطلبی که مربوط به lexus lx بود گفتید lexus تکنولوژی نداره . ولی این خودروساز تکنولوژی ساخت خودروهای hybrid و اسپرت و لوکس و … را داره . شما در همان مطلب گفتی جی دی پاور میگه lexus تکنولوژی نداره . این خودروساز رتبه پایینی کسب کرده قبول . و نمیتوان این موضوع را انکار کرد . ولی رتبه پایین دلیل بی تکنولوژی بودن این خودروساز نیست . در ضمن jd power به فارسی جی دی پاور تایپ و نوشته میشود نه دی جی پاور .

      پاسخ
      1. کیارش
        سوابق: (210 دیدگاه) ,

        لوییس جان واقعا کامنتت خیلی جالب بود
        :))))
        بی ام و فرضا سال تولیدش فلان ایودی فلان پورشه فلان
        ماشینی که پورشه تو 1989 زد یعنی مدل 959 هنوز لکسوس و کل ژاپنیا تکنولوژی ساختش رو ندارن
        حالا زیاد حرص نخور به هرحال هرچی که بگی صرفا به ضرر خودته

        پاسخ
        1. luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          مستند حرف بزنید لطفا من دعوای الکی ندارم این اونو داره این اونو نداره الکیه
          سایت ویکیپیدیا تاریخ تاسیس تمام کمپانی های خودرو سازی رو زده حالا جناب فرناند پورشه تو زیر زمین 800 سال پیش یه دوچرخه ساخته دلیل قدمت کمپانی نیست تاسیس رسمی پورش به عنوان خودرک ساز 1933 بوده منبع حرفم بزرگترین دایره المعارف اینترنتی جهانه

        2. تصویر پروفایل luis
          luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle
          اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا
          اولین تولید انبوه خودروی هایبرید در جهان تویوتا پرفروش ترین خودروی هایبرید جهان تویوتا از دید شما فقط سرعت و شتاب تکنولوژیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مستند حرف بزنید

        3. لویس
          سوابق: (15 دیدگاه) ,

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle
          اولین خودروی سلول سوختی جهان تویوتا که بی ام در ساخت i 3 داره از این فناوری تویوتا کمک میگیره و در ازای اون برای تویوتا موتور دیزل تولید کرده
          اولین خودروی تولید انبوه هایبرید جهان تویوتا و پرفروش ترین هایبرید جهان پیریوس
          از نظر کودکان تنها تکنولوژی یعنی تند رفتن و شتاب داشتن و دست فرمون هم یعنی لایی کشیدن و مردم ازاری کردن لطفا برای تایید حرف های خود دلیل و مدرک بیاورید در اون سال تولید اونجور در این سال این اونجور نمیتونه بزنه جز اشعار کودکانه هیچ ارزش علمی نداره.

      2. luis
        سوابق: (589 دیدگاه) ,

        تو جیه این جماعت شدنی نیست بگذار در عالم خود زندگی کنن من موندم چطور رتبه پورش از سایون تو جی دی پاور بالاتره مگه پورش تکنولوژی و عظمتش بیشتر نیست؟؟؟؟؟
        در جی دی پاور کمپانی بالاتره که کنترل کیفیتش بهتره پورش از فولکس بالاتره با این که پیچیدگیش خیلی ببشتره.

        پاسخ
        1. کیارش
          سوابق: (210 دیدگاه) ,

          لوییس کاملا معلومه که از شنیدن حقیقت حسابی ناراحت شدی
          جواب سوال من رو بده
          ژاپن تو سالی که گالوینگ تولید شد چی تولید میکرد ؟؟
          وانت مزدا هزار درسته ؟؟
          :))))
          مثلا الان اومدی جواب دادی که کسی جوابات رو نبینه تا پیش خودت فک کنی که خیلی جوتبات کامل بوده
          تکنولوژی بنز اس بیشتره یا ال اس ؟؟
          همین برای خاتمه بحث کافیه
          تو هم این لینکات رو بفرست برای کارشناسا تا بلکه نظرشون عوض شه و بگن تکنولوژی ال اس بیشتره

    4. asa
      سوابق: (55 دیدگاه) ,

      شما که سلیم هستی میشه بگی چه شاهکار مهندسی دراین ماشین دیدی، این فقط لوکس و زیباست دیگه این همه تعریف توهین نداره دوست گلم.

      پاسخ
      1. luis
        سوابق: (589 دیدگاه) ,

        چقدر هم نظر دوستمون زیادن همونهایی که به حرف منطقی شما دیس میدن ههههه

        پاسخ
    5. luis
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
      اینم سند حرفم ما با سند حرف میزنیم نه با احساس
      این پورشه 959 که دود لکسوس ال اف ای هم نمیتونه جمع کنه خخخخخخخخخخخ
      حداکثر سرعت 317 کیلومتر ال اف ای 327 کیلومتر
      اره هنوز تکنولوژی شو ژاپن نداره اره تو راست میگی اره تو متخصص تو کار درایور تو شوماخر

      پاسخ
      1. کیارش
        سوابق: (210 دیدگاه) ,

        عزیزم پورشه 959 رو تو سال 1989 زد
        اون موقع لکسوس تاسیس نشده بود :))))))

        پاسخ
  2. omid
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    دیگه نتونستم جلوی خودمو بگیرم و علاقمو در برابر این شاهکار مخفی کنم بی نظیره امیدوارم هر چه زودتر مرسدس وارد ایران بشه <3

    پاسخ
  3. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    قوانین فیزیکو به مبارزه دعوت میکند!!!!!!!!!!!!!!!!

    با موتور V12 با توربوی دو قلو با حجم 6300 سی سی و این همه تغیرات فنی بسیار خوبی که در تمام اجزای موتور انجام شده
    خوب معلومه روی تانک 4 تنی هم بزاری مثل فشفشه شتاب میگیره و زمینو میکنه

    پاسخ
      1. ZIPPO
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        اولا که این مدل مرسدس هم متاسفانه یک کپی دیگه از بقیه ماشین هاشه
        یک طرح تکراری که دیگه اشک ادمو در میاره بون هیچ نواوری در طراحی خارجی

        ثانیا مرسدس اصلا نباید وارد عرصه خودرو های سوپر لوکس شه ، جایی که تخصصی نداره دراون و بار ها طعم تلخ شکست رو تو این کلاس چشیده و باز هم خواهدچشید

        همون سنتیال 10 برابر این ماشین اپشن های کاربردی داره و بسیار هم زیباتر و شکیل تره

        بنز اگه 2 زار خرج میکرد فقط 1 ماه طراح های کیا رو استخدام میکرد از این رخوت و سردرگمی در طراحی نجات پیدا میکرد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل بابک
          بابک
          سوابق: (141 دیدگاه) ,

          تو طرح های انقلابی گوردون ونگر رو با طرح های مسخره کیا مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!!!
          طرح های کیا مسخره نیستنا ولی در مقابل این طراحی زیبای بنز مسخره به نظر میرسن و نظر امثال شما کیا رو مسخره تر میکنه…
          اگه چند سال پیش هم بودی لابد میگفتی چراغ های دو قلوی بنز همش مثل همه و باید بیان از کیا ها و هیوندای های سال 2001 تا 2007 یاد بگیرن
          از یه برند تازه به دوران رسیده و طرفداراش نمیشه توقع داشت که معنای اصالت در طراحی رو درک کنند عزیز من
          وگرنه اگه اینجوری بخوای بگی آئودی که طراحیاش بیشتر شبیه همدیکه هستن چرا به اون گیر نمیدی

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          هیوندای هم نباید وارد عرصه لوکس می شد
          جایی که تخصص نداره
          شما هم نگران طراحی بنز نباش
          فعلا مشتری طراحی بنز و بی ام و و آئودی رو می پسنده و میخره

        3. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          شما فازت چیه ؟ سنتنیال یه ماشین تن لش هست که یه چرخ اس کلاسم نمیشه . 1000 تا اپشنم داشته باشه هیچی نیست .
          بحث کردن با شما کلا کار اشتباهی هست . چون به خودتون قول دادید که متعصبانه و غیر منطقی اظهار نظر کنید .
          ای خدا .

        4. Farzam
          سوابق: (105 دیدگاه) ,

          خداییش فازت چیه؟؟؟
          اولا که این طرح روی اس کلاس کپی نیست بلکه این اولین سری از ماشین بنز با این طراحی بود بعدا بقیه ماشینا شبیه این شدن.
          دوم شاخ ترین موتور سنتنیال 5 لیتر که زیر 480 اسب.
          سوما تو هندلینگ و شتاب از اس 600 و برابوس 900 که همین باشه چه عرض کنم از S500 هم میخوره. فقط همین سیستم مجیک بادی کنترل و سیستم تعلیق ایرماتیک به ده تای سنتنیال می ارزه.
          واقعا به چه امیدی از سنتنیال طرفداری میکنی؟؟
          از ماشینای کوچیک هیوندای که خوب فروخته طرفداری میکروی یه چیزی تو چنته داشتی ولی آخه سنتنیال؟؟؟؟؟ زکی

        5. Hamid...Audi
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          نمیدونم چرا هر چی فکر میکنم متوجه نمیشم شوخی میکنی یا جدی میگی!!!!!
          ببین یه مبحثی داریم تو طراحی به نام اصالت!!!!!!
          شما نسل قدیم اپتیما و نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم النترا با نسل جدیدش رو مقایسه بکن نسل قدیم سوناتا و جدیدش و …. تقریبا همه عناصرشون تغییر کرده وقتی اصالت تو طراحی نباشه این میشه!
          وگرنه 4 تا طراح رو از کره با وانت بردن آلمان که کاری نداره! 😀
          نه شوخی کردم این شرکتای قدیمی معمولا تو طراحی بیشتر اصالت رو در نظر میگیرن دقیقا همون چیزایی که مشتری هاشون میخوان

      2. وینسنت پرایس
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقا احمدرضا اگر این پیشرانه روی سنتنیال نصب بشه با ارتقاء صحیح سیستم تعلیق و دسته موتور و رینگ و لاستیک و شاسی و … علاوه بر اینکه شتابش به زیر ۵ ثانیه میرسه توانایی تحمل این مقدار قدرت و گشتاور را هم داره . چون به دلیل یکسان بودن پلت فرم و سازه rwd این خودرو با جنسیس سدان و کوپه و برخی مدلهای کیا میتوان مدلهایی که با این پلت فرم ساخته شدند را به قدرت هزار اچ پی هم رساند . آقا رضا اتفاقا هیوندای باید وارد عرصه لوکس میشد و با آلمانیها رقابت میکرد . در ضمن مشتری علاوه بر مرسدس بنز و audi و bmw خودروهای لوکس کره ای و ژاپنی و انگلیسی و خودروهای ساخت دیگر کشورها رو هم میخره . اگه برای حرفتون لینک دارید لطفا ارائه بدید . آقای Lord Cezar تن لش فقط لایق و برازنده مرسدس بنز اس کلاس { به همراه اون لامبورگینی که برای آواتارت گذاشتی } هست تا سنتنیال . درجواب آقا کیارش باید بگم :
        همین ۹۵۹ برخی از تکنولوژیهاش توسط خودروسازان غیر آلمانی ارائه شده است . مثل :
        سیستم ۴ چرخ متحرک و turbocharger و ۴ سوپاپ برای هر سیلندر
        https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
        و سیستم traction control { این سیستم برای اولین با توسط buick در اوایل دهه ۷۰ میلادی معرفی و بر روی مدلهای
        centurion . lesabre . riviera . estate wagon . electra 225 نصب شده . حتی نمونه ای از riviera در کشورمان وجود داره که از سیستم نامبرده بهره میبره . } . https://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system
        البته طبق تحقیقاتی من درباره porsche 959 این سوپراسپرت نوآوریهای بسیار عالی هم داشته . مثل : دیسک ترمز سوراخدار و سیستم تعیین ارتفاع حین حرکت و turbocharger سکانسی و … .

        پاسخ
        1. luis
          سوابق: (589 دیدگاه) ,

          ممنون از توضیحات زیبا و مستندتون

        2. وینسنت پرایس
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقای لوئیس با من بودی ؟

        3. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          وینسنت پرایس هر چقدرم استدلال کنی هیوندای کل ماشیناش یه چرخ اس کلاسم نمیشه . سنتنیال وزنش کمتر از اس کلاس هست و قدرتش هم 422 اسب واسه مدل 5 لیتری هست اگه اشتباه نکنم . حالا با تفاوت 30 اسب بخار اس 500 معمولی 449 اسب بخار هست . وزن اس کلاس نزدیک به 2 تنو 800 کیلوگرم هست در حالی که سنتنیال 2تن هست . 800 کیلو کمتر و همچنین تقریبا قدرت برابر . پس چرا اس 500 0 تا 100 تو 4.9 ثانیه میزنه ولی سنتنیال تو 6.5 ثانیه ؟ منو باش نشستم دارم توضیح میدم. ( در مورد اواتار حرفتون بی احترامی به من و لامبورگینی هست چون من طرف حسابم تو اینجا شما نبودید که دارین اینجوری دو اتیشه بهم تو کامنت حمله می کنید .شما رو به رعایت ادب دعوت میکنم ) اگه منطقی حرف می زنید من در خدمتم. چون واقعا سنتنیال در برابر اس کلاس هیچ ….. به شمار نمیاد .

  4. saeed.shariati
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    یه لحظه فک کردم کلا قیمتش که تو خط اخر نوشتن. 35 هزار پونده
    با خودم گفتم اگه اینجوریه فردا میرم سفارش میدم برام بیارن دم خونه(-:

    پاسخ
  5. افشین
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    ماکتش به کل هیوندای و کیا می ارزه..خدایی آدم لذت می بره..قدرت….لوکس بودن…زیبایی..امکانات….عشق است آلمان…عشق است بنز

    پاسخ
  6. عارف
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    عاقا خدا وکیلی اگه گمرک نبود از خیلی از ماشینای گرون قیمت الان ایران ارزونتر بود,یعنی پولدار ها ب راحتی میتونن بخرنش(اگه گمرکی وجود نداشت)

    پاسخ
  7. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    به شخصه علاقه ای به این خودرو ندارم.
    اما شاهکار بودنشو نمیشه انکار کرد.نسخه ی گارد S600 که دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.در برابر قوی ترین نارنجک ها و گلوله ها مقاومت میکرد.
    برابوس از این خودرو یه غول تمام عیار ساخته.
    به قول خودمون گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
    کلاً با این کلاس خودرو میونه ی خوبی ندارم اما کاری که این کمپانی ها انجام میدن منو به تحسین وا میداره.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    این ماشین، خود به خود شاهکار بنز و اسطوره ماشینهای فوق لوکس با این قیمت هست، چه برسد که برابوس هم روی آن هنرنمایی کند.

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    با احترام به مرسدس میباخ برابوس
    کلمه ای در توصیف این عظمت پیدا نکردم…

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    طراحی کلاس اس فوق العادس،به نظرم در بین همه سدانها بهترین و زیباترین و کاملترین و هماهنگ ترین طراحی رو داره،مخصوصا از نمای جانبی،هیچ نقصی نداره

    پاسخ
    1. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      اتفتقا به نظر من در بین رقباش من جمله سری 7 و اکووس 0و سنتیال و ازراو لکسوس ال اس و ایودی زشت ترین و ناهمگون ترین طراحی رو داره
      مخصوصا قسمت عقبش که بسیار بد طراحی شده
      خیلییییییییییییییییییییییییییییی زشته

      پاسخ
      1. Farzam
        سوابق: (105 دیدگاه) ,

        آزرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        سنتنیال و اکووس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        تو که هنوز نمیدونی اکووس همون سنتنیال هیسسس. طرفداران هیوندای زیر پست بنز نظر نمیدهند

        پاسخ
      2. Iran Air
        سوابق: (15 دیدگاه) ,

        داداش شما نخر ! ماله بد بیخه گوشه صابش !

        پاسخ
      3. Hamid...Audi
        سوابق: (281 دیدگاه) ,

        از این که هیوندای آزرا و سنتینال رو در کنار سری7،آئودی،اس600 و لکسوس قراردادی و زشت ترین دونستی کمال قدردانی رو دارم…

        پاسخ
      4. رهگذر
        سوابق: (343 دیدگاه) ,

        نه برای تو! برای کسایی که باهات کل کل میکنند و جوابتو میدن متاسفم!!

        پاسخ
  11. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    برابوس همیشه شاهکار میکنه،بین همه ماشین هایی که برابوس تاحالا تیون کرده این ماشین رو بیشتر از همه دوست دارم: SL65 AMG Black Series که یکی از بهترین محصولات بنزه:

    http://img2.netcarshow.com/Brabus-Mercedes-Benz_SL65_AMG_Black_Series_2010_800x600_wallpaper_02.jpg

    http://img2.netcarshow.com/Brabus-Mercedes-Benz_SL65_AMG_Black_Series_2010_800x600_wallpaper_07.jpg

    http://www.netcarshow.com/brabus/2010-mercedes-benz_sl65_amg_black_series/

    پاسخ
  12. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    عجب هیولایی شده !!!
    وزن 2.8 تن ، شتاب 3.7

    پاسخ
  13. خدا یکی بنز یکی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان خسته نباشید اصولا نظر نمیدم ولی این ادم با دانش zipoعرض میکنم در زمینه خودرو واقعا نابغس باعث شد بیام نظر بدم.از مرسدس بنز با این عظمت با این ابهت ایراد میگیره بعد کارش به جایی رسیده که تکلیف مشخص میکنه برای بنز که باید چی کار کنه چکار نباید بکنه.اصلا مگه داریم مگه میشه .اسم بنزو با کیا یجا بنویسی گناه کبیرست .خدایا هدایت کن!

    پاسخ
  14. نوید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بنز دیگه حرفی توش نیست .سالاره همیشه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.