مرسدس بنز

مرسدس و بهترین C کلاس کانورتیبل

در جریان نمایشگاه نیویورک، مرسدس بهترین سی کلاس خط تولید خود را به نمایش گذاشت. مرسدسC63  و C63S کابریولت ۲۰۱۷. مانند هر دو مدل سدان و کوپه با موتور توئین توربو ۴ لیتری V8 ساخته‌شده‌اند؛ با این تفاوت که C63 توان تولید ۴۶۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد، درحالی‌که C63S با تولید ۵۰۳ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور قدرتمندتر است. این موتورها به جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک AMG متصل است.

Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
مانند مدل‌های سدان و کوپه، نسخه کابریولت C63 AMG و C63S نیز از آپگریدهایی نسبت به نسخه معمولی بهره می‌برند؛ ازجمله سیستم هوشمند کنترل رانندگی و سیستم استهلاک تطبیقی (وفق دادن نیروهای وارد بر کمک‌فنر با بار مفید موجود روی شاسی) که به شما اجازه می‌دهد از بین سه حالت کامفورت (راحت)، اسپرت و اسپرت پلاس، یکی را برگزینید. به‌عبارتی‌دیگر خودرو با جعبه‌دنده مخصوص AMG که از سیستم انتخاب دینامیکی استفاده می‌کند، بهره‌مند‌است و به لطف همین جعبه‌دنده سه حالت رانندگی متفاوت را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید یک رانندگی کاملاً راحت و آرام داشته باشید یا کمی سرعت و هیجان به آن بیفزایید و یا اینکه عملکرد خودرو را کاملاً به چالش بکشید. ازجمله فنّاوری مفیدی که در حالت رانندگی کامفورت (راحت) استفاده‌شده است، مصرف بهینه سوخت است؛ به‌طوری‌که اگر راننده مابین سرعت‌های ۶۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پا را از روی پدال گاز بردارد، با کاهش سرعت موتور، مصرف سوخت نیز بهینه‌تر خواهد شد. علاوه بر سه حالت رانندگی بالا، یک حالت مسابقه‌ای (Race) نیز موجود است که البته منحصر به خودرو C63S خواهد بود.

Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
مدل C63S با پیشرانه پیشرفته‌تری عرضه خواهد شد. گیره‌های دینامیکی موتور که می‌توانند سختی خود را متناسب باحالت رانندگی انتخابی، وفق دهند. همچنین سه حالت ذکرشده به راننده اجازه می‌دهد تا سیستم تعلیق خودرو با اعمال نیروهای متفاوتی در ارتباط با سیستم کنترل رانندگی و جعبه‌دنده کار کند.

Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
رینگ‌های ۱۸ تا ۲۰ اینچی بسته به سلیقه مشتری در هر دو مدل در دسترس است که البته سایز رینگ‌های چرخ‌های جلو و عقب می‌تواند متفاوت نیز باشد. همانند C63 کوپه، مدل C63 کابریولت نیز دیفرانسیل عقب خواهد بود. علاوه بر این در مدل کوپه محور عقب خودرو عریض‌تر از مدل سدان خواهد بود. دیسک‌های ترمز ۱۴.۲ اینچی، استاندارد نسخه معمولی هستند؛ درحالی‌که مدل C63S از دیسک‌های ترمز ۱۵.۴ اینچی استفاده می‌کند. همچنین دیسک ترمزهای سرامیکی چرخ‌های جلو نیز با قطر ۱۵.۸ اینچی، به‌عنوان یکی از آپشن‌های C63S به شمار می‌رود.

Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
در مقایسه با نسخه استاندارد کابریولت C کلاس، C63 و C63S کابریولت در نمای جلو ۴.۵ اینچ و در نمای عقب ۲.۶ اینچ عریض‌تر هستند. دو هود ۲.۴ اینچی نیز رو کاپوت هر دو خودرو قرارگرفته است. C کلاس کابریولت از اسپویلر A-wing AMG نیز در جلوی خودرو بهره می‌برد که باعث می‌شود تا هوای ورودی ناشی از شکستن جریان هوای مقابل خودرو دو برابر شود. در کنار آن‌یک اسپلیتر نیز نیروی کشش وارد بر محور جلو را کاهش می‌دهد.

Mercedes-AMG C63 Cabrio
Mercedes-AMG C63 Cabrio
در بخش داخلی، می‌توان موارد خاصی را نسبت به نسخه‌های استاندارد ملاحظه کرد؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به دوخت‌های متضاد با رنگ صندلی، ساعت آنالوگ و نوارهای آلومینیومی اشاره کرد. به موارد یادشده یک صفحه‌نمایش لمسی برای استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی، فرمان سه پر، آمپرهای شبیه فیبر کربن و صندلی‌های اسپرت را هم بیفزایید. موارد دیگری نیز موجود است که انتخاب آن‌ها اختیاری است. ازجمله صندلی‌های حرفه‌ای، سیستم اگزوز حرفه‌ای، ترمزهای سرامیک کربن، پک فیبر کربن برای بدنه، صندلی از چرم‌های ناپا و نوارهای فیبر کربنی یا آلومینیومی با رنگ‌های مات و براق. همچنین فنّاوری‌های ایمنی خودرو همانند سیستم کمک ترمز و سیستم پیشگیری از برخورد نیز در C63 و C63S به‌طور استاندارد یا احتمالاً اختیاری موجود خواهد بود.

مرسدس AMG از C63 Edition1 نیز رونمایی کرد. که طراحی آن کاملاً انحصاری بوده و از یک رنگ سفید بسیار خاص در آن استفاده‌شده است. پک نایت هم بر روی این خودرو اعمال خواهد شد که شامل اگزوزهای کروم، اسپویلر مشکی در عقب، صندلی‌های حرفه‌ای مخصوص AMG با چرم‌های مشکی یا قهوه‌ای ناپا، دوخت‌های خاکستری‌رنگ و فرمان اسپرت و چرمی فلت‌باتم (فرمان‌هایی که قسمت پایینی آن‌ها صاف بوده و کاملاً دایره‌ای نیستند) است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    واااای فک کنین با یه c63 جاده چالوس!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    دوستان دقت کردین فرق بین بنز و بی ام و توتیریپ های ساختشون
    بنز همیشه تیریپ شخصیتی خودرو میسازه
    بی ام و تیریپ اسپرت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. m5

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (294 ديدگاه)

      بنز هم تریپ اسپرتش کم نیست !

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۸ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بله شما درست میگی برابوس تیونینگ اسپرت مرسدس بنز ولی بنز تیریپ شخصیتی خیلی زیبا تولید میکنه و البته اسپرت هاش هم محشر.ولی بیشتر کلاس های بنز شخصیتی و باکلاس

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    این ماشین ینی زندگی البته این مدلا گرون هستش حتی برا خودشون مدلای c200 و c400 قیمت معقول تری داره دعا کنید یکیشو گذر کنم بیارم تا چندوقت دیگه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      المان=استاندارد جهانی خودروسازی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همیشه عالی بوده مرسدس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mr

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من همین الان تو صفحه ی بی ام و بودم و اخبارش می خوندم ولی هرچی عکساشو نگاه میکردم هیچکدوم ابهت بنز نداشت بی تعصب میگم درسته طرفدار بنزم اما واقعا بنز چیز دیگه ایست و بس. یا علی مدد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا