مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آن‌ها می‌شوند. مرسدس بنز C کلاس جدید، امسال نسبت به BMW و آئودی طویل‌تر، لوکس‌تر و پرزرق و برق‌تر شده است، و به هدف ارتقاء سطح رفاهی نیز، بسیاری از امکانات داخلی و خارجی خود را از برادر بزرگ‌ترش، S کلاس به ارث برده است. پس جای تعجب هم ندارد که با وجود کشیده‌تر شدن نسبت به رقبا هوادارانش را از دست ندهد.

رقبای آلمانی در برابر هم
رقبای آلمانی در برابر هم

همچنین تریم های مختلف موتور و ویژگی‌های کارآمد آن نیز، برای کاهش صورت‌حساب مالیاتی مشتریان، در نوع خود یک مزیت حساب می‌شود. این در حالی است که C کلاس جدید بسیار جادارتر، مجلل‌تر و عملی‌تر از نسل قبل خود شده است. انتظار می‌رود پیشرانهٔ دیزلی C220 CDI در بین تریم های مختلف AMG بهترین فروش را داشته باشد. در مجموع ما می‌خواهیم به بررسی مدل C220 BlueTec با پکیج AMG نسبت به دو رقیب دیگر در بحث بیزینس خودرو و فروش بهتر آن در بازار بپردازیم.

کلاس سی جدید تازه نفس و خوش استیل
کلاس سی جدید تازه نفس و خوش استیل

تازه‌نفس بعدی ما، ایستاده در خط قهرمانی، BMW 320d با پکیج M می‌باشد. این خودرو با تجربهٔ زیاد خود، رانندگی بی‌عیب و نقص را در قبال هزینه و استهلاک کم به شما ارائه می‌دهد.

مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4
مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4

دیگر رقیب بزرگ مرسدس، آئودی A4 TDI S Line است. این خودرو نیز از جمله سدان های کامپکت مورد علاقه مشتریان می‌باشد، از چابکی و فرمان پذیری بالایی بهره برده و قطعات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاخ به شاخ

مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4
مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4

سیستم تعلیق

دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد. C کلاس از نظر آئرودینامیک نیز نسبت به رقبا بهتر عمل نموده و بدنهٔ خودرو به لطف کیت 890 پوندی در مدل AMG کاملاً صیقلی و بدون درز بوده (الهام گرفته از مدل S کلاس) و هوا را بهتر عبور می‌دهد. سیستم تعلیق نیز می‌تواند ارتفاع خودرو را تا 25 میلی‌متر تغییر دهد.

آئودی A4
آئودی A4
مرسدس بنز کلاس C
مرسدس بنز کلاس C

ب‌ام‌و سری 3
ب‌ام‌و سری 3

امور زیست محیطی

C کلاس در بین دیگر خودروها با هدف انتشار کم گازهای گلخانه‌ای CO2 تولید شده است. در اینجا آئودی A4 را داریم با انتشار 120 گرم بر کیلومتر و BMW سری 3 با 119 گرم بر کیلومتر و مرسدس بنز C کلاس با کمترین میزان 113 گرم (طبق کاتالوگ 106 گرم) بر کیلومتر کم‌خطرترین خودرو برای محیط زیست در بین رقبا به شمار می‌رود.

کابین مرسدس بنز سی کلاس جدید
کابین مرسدس بنز سی کلاس جدید

پیشرانه و انتقال قدرت

هر سه خودرو پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی دیزل دارند. گیربکس مرسدس 7G-TRONIC هفت سرعته اتوماتیک 1500 پوند قیمت دارد. آئودی A4s با سیستم محرکهٔ جلو و یک گیربکس CVT با قیمت 1480 پوند عرضه می‌شود. بهترین گیربکس هشت سرعته نیز با قیمت 1550 پوند بر روی BMW قابل سفارش است.

داشبورد آئودی A4
داشبورد آئودی A4

حکم
جایگاه نخست: BMW سری 3

هرچند رتبهٔ سری 3 با مرسدس C کلاس تفاوت آن‌چنانی ندارد ولی پیروز میدان را سری 3 انتخاب می‌کنیم. دلایلی چون پویا بودن، هزینه‌های کم، کاربردی بودن، کیفیت ساخت عالی، تجهیزات مناسب و معقول در کنار برند BMW مارا برآن داشت تا بهترین سدان کامپکت در بحث بازار فروش، BMW M320d را انتخاب کنیم.

جایگاه دوم: مرسدس بنزC کلاس

جایگاه یک برای مرسدس بسیار نزدیک بود، تمام بخش‌های خودرو عالی و درجه یک هستند، طراحی داخلی و خارجی پر زرق و برق هستند که به زیبایی هر چه تمام‌تر، یک اثر هنری را خلق کرده است، به طوری که حس یک مینی لیموزین لوکس را القاء می‌کند. در تولید گازهای گلخانه‌ای نیز نسبت به رقبا بهتر عمل کرده است. کیت بدنهٔ AMG عالی است و آپشن های زیادی را با فناوری و تکنولوژی بسیار بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. ولی به دلیل استفاده از موتور ضعیف‌تر نسبت به BMW به جایگاه دوم دست پیدا کرد.

فضای داخل اتاق ب ام و
فضای داخل اتاق ب ام و

جایگاه سوم: آئودی

با وجود پیشرفت‌های بسیاری که دو رقیب دیگر نسبت به آئودی در یک سال اخیر داشته‌اند، هنوز هم A4 یک گزینهٔ بسیار مطلوب است. موتور و گیربکس به خوبی باهم هماهنگ هستند و قدرت کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. ولی هزینه‌های بالاتر، انتشار CO2 بیشتر، رانندگی ضعیف‌تر و طراحی ساده‌تر نسبت به دو رقیب دیگر، از دلایل پایین‌تر بودن رتبهٔ A4 می‌باشد.

BMW 320d M Sport Mercedes C220 BlueTEC AMG Line Audi A4 2.0 TDI S line 177
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £31,775/£39,480 £34,355/£42,750 £30,875/£30,875
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/30000) £13,663/43.0% £15,563/45.3% £13,215/42.8%
طول / فاصله ی دو محور 4,624/2,810mm 4,686/2,840mm 4,701/2,808mm
ارتفاع/ عرض 1,429/1,811mm 1,442/1,810mm 1,427/1,826mm
موتور / حجم 4 سیلندر خطی 1995cc/ 4 سیلندر خطی 2143cc/ 4 سیلندر خطی 1968cc/
بیشینهٔ قدرت 181/4,000 bhp/rpm 168/3,000 bhp/rpm 175/4,200 bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور 380/1,750 Nm/rpm 400/1,400 Nm/rpm 380/1,750 Nm/rpm
گیربکس 6 سرعته دستی RWD/ 7 سرعته اتوماتیک RWD/ 6 سرعته دستی FWD/
حجم باک 57 لیتر 66 لیتر 63 لیتر
وزن خودرو/ حمل بار/ وزن بکسل 1,495/475/1,600kg 1,570/565/1,800kg 1,480/550/1,600kg
دایره دور زدن خودرو 11.3 11.2 11.4
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (نا محدود)/ 3 سال 3 سال (نا محدود)/ 4 سال 3 سال (60.000)/ 3 سال
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده 10/ 24 9/ 12 12/ 23
یورو NCAP: بزرگ‌سالان/کودکان/پا/امتیاز 95/84/78/5 92/84/77/5 93/84/39/5
0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل 7.3/6.7 7.4/7.3 8.4/7.4
حداکثر سرعت (مایل) 146 (محدود) 145 (محدود) 143 (محدود)
مسافت ترمز از سرعت 70/ 60/ 30 مایل 47.1/34.4/8.6 متر 50.3/36.6/9.5 متر 44.7/32.4/8.5 متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین 4.82/ 3.16/ 3.74 لیتر 4.41/ 2.99/ 3.58 لیتر 4.57/ 3.41/ 3.83 لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات 166/119g/km/19% 199/113g/km/18% 158/120g/km/20%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین 6 عدد/ دارد/ دارد/ 330 پوند 7 عدد/ دارد/ دارد/ دارد 6 عدد/ دارد/ دارد/ 325 پوند
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل 1550 پوند/ دارد/ دارد 1500 پوند/ دارد/ دارد 1480 پوند/ دارد/ دارد
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی دارد/ دارد/ 325 پوند دارد/ دوخت دستی/ دارد دارد/ برخی قطعات/ 300 پوند
رنگ متالیک/ چراغLED / ورود بدون کلید 645 پوند/ خیر/ 495 پوند 645 پوند/ دارد/ 1595 پوند 615 پوند/ خیر/ 470 پوند
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث 890 پوند/ دارد/ دارد/دارد دارد/ دارد/ دارد/ دارد 1695 پوند/ دارد /دارد/ دارد

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

94 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    سی کلاس از لحاظ طراحی یه سر و گردن از همشون بهتره

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      وحید جان من سرو گردنی اینجا نمیبینم! 😉
      توی اکثر آیتم ها BMW بالاتره! طراحی هم امری سلیقه ای هستش!
      پرچم بالا میباشد…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        شاهین جان منم گفتم از “لحاظ طراحی” غیره اینه؟؟؟؟؟

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          وحید جان منم نوشتم “طراحی هم امری سلیقه ای هستش!”
          غیره اینه؟! 🙂
          شوخی کردم داداش،به دل نگیر!
          خیلی عزیزی،ارادتمندم.

      2. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        C class سروره آلمانی هاست.

        پرچم بالاست

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
          !!……………………………………………………………………….
          !!……………………………C CLASS……………………………..
          !!……………………………………………………………………….
          !!##################################
          !!##################################
          !!##################################
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!
          !!

      1. رضا.2272
        سوابق: (187 دیدگاه) ,

        دقیقا
        هر سه بهترینن
        درود بر آلمان و آلمانی

        پاسخ
    2. ME 84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      کاری به رتبه بی ام و ندارم، کاملا درست. اما معروفه که هزینه و استهلاک بی ام و از بنز بیشتره. تو همین پدال یه سرچ کنین مقاله قابل اعتمادترین خودروها از نظر استهلاک و هزینه رو بخونین، اختلاف بنز و بی ام و رو خودتون ببینین. در صورتی که نگارنده محترم به هزینه کم بی ام و اشاره کرده ولی در مورد بنز ….. .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        سلام ME84 جان

        من حرف شمارو قبول دارم

        و اینکه همیشه متنی که شما میخونید ترجمۀ یه سایت معتبره و نویسنده دستش باز نیست که بتونه هرگونه تغییری رو بده

        این هم به همین شکله

        وگرنه استهلاک پایین خودروهای مرسدس بنز هم بر همگان روشن و واضحه

        شما اگر توی مصرف سوخت

        ارزش خودرو پس از سه سال

        گارانتی

        رتبۀ شرکت و فروشنده در جهان

        گشتاور

        گیربکس

        آپشن های ایمنی

        امکانات

        و… رو نگاه کنید،

        میبینید که مرسدس بالاتر از دورقیب دیگه قرار گرفته

        پس قانع باش 🙂

        پاسخ
        1. me84
          سوابق: (399 دیدگاه) ,

          احمد جان،من منظور بدی نداشتم. میدونم که این مقاله ترجمه بوده. دست شما هم درد نکنه. منظورم از نگارنده ، کسی بوده که این مقاله رو تهیه و منتشر کرده نه شما که زحمت ترجمه رو کشیدی. از سوءتفاهم پیش آمده معذرت میخام.

        2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          ME84 جان میدونم چی میگی، نه بابا این حرفا چیه

          ارادتمند 😉

    3. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      تو این کلاس بی ام و بهتره به دلایلی:
      طراحیش بیشتر به دلم نشست تا بنز و ایودی
      نمای داخلیش قشنگ تره
      اسپرت و جوون پسنده
      قیمتش حدود3هزار یورو از بنز کمتره
      در ضمن سرعن و قدرت بی ام و با اینکه حجم موتورش کمتر از بنزه بیشتره…
      البته قصد کوبوندن مرسدس رو ندارما!
      یه وقت فکر نکنین دارم بر علیه بنز حرف میزنم!!!

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          همونطور که در مطلب دیدید،در این کلاس بی ام و بهتره

    4. فرامرز
      سوابق: (751 دیدگاه) ,

      مقایسه روی کاغذ بدون در نظر گرفتن این که طراحی آئودی ۷ سال پیش و طراحی بی ام و ۳ سال پیش انجام شده و کلاس سی تازه وارد بازار شده خیلی عادلانه نیست. اما این کلاس سی خیلی از کاستی های نسل قبل رو جبران کرده و نظر ارزش در قبال پول پرداختی بالاترین جایگاه رو داره مگه این که خریدار خودرو راننده حرفه ای باشه که بی ام و رو ترجیح بده.

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (255 دیدگاه) ,

        رده بندی ده برند برتر خودروساز جهان در سال ۲۰۱۴ و ارزش برند آنها به شرح زیر است:
        ۱ – تویوتا – ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار
        ۲ – ب ام و – ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار
        ۳ – مرسدس – ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار
        ۴ – هوندا – ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۵ – فورد – ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار
        ۶ – نیسان – ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۷ – فولکس واگن – هشت میلیارد و چهارصد میلیون دلار
        ۸ – آئودی – هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
        ۹ – شورلت – چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار
        ۱۰ – هیوندای – چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار

        منبع: وبسایت Automotive News

        پاسخ
    5. تصویر پروفایل وحید
      وحید
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      مرسی داش شاهین لطف داری. دوباره گفتنش خالی از لطف نیست… بنز واسه c کلاس فراخوان داده خفن

      پاسخ
      1. مرتضی
        سوابق: (849 دیدگاه) ,

        الان چند روزه با دلیل و بی دلیل همین یه جمله رو میگی این فراخوان خفن!!! مثلا یک میلیون دستگاه تویوتاست؟؟ یا بقیه ژاپنی ها؟؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          این دومین باره گفتم. تو اون پست اولی که دادم بی ربط بود صلاح دونستم اینجا که مربوط به بنز خودم کلاس سی میشه بگم. ضمنا تویوتا و جنرال موتور همیشه پرچمدار فراخوانن اما هیچی ازشون کم نشده یه نگاه به آمار بنداز متوجه میشی

    6. تصویر پروفایل ابوالفضل
      ابوالفضل
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      طرف مشخصه خودش عشق بی ام و بوده!!!!
      اگر دقت کنید توی جایی که بی ام و رو اول اعلام میکنه نوشته به خاطر برند آن!!!!!!!!!!!!
      توی کل جهان پرستیژ مرسددس از بی ام و بالاتره!! پس این یک نظر شخصی توی یک تحقیق قلمداد میشه و از لحاظ علمی رد میشه!
      زنده باد مرسدس بنز………

      پاسخ
  2. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    من یه بار گفتم تکنولوژی های که بقیه خودرو سازها استفاده میکنند واسه بنز خاطره است اینم یه سند دیگه واسه حرفم((دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد)) حالا 20 30 سال طول میکشه تا اینو کره ای ها بزارن رو جنیسس و اپتیما

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل M Power///
      M Power///
      سوابق: (416 دیدگاه) ,

      حرف شما درست. ولی باید اینو هم قبول کنی و کنید که ماشین های مرسدس هیچ وقت هندلینگ و سواری BMW رو نداشته و نخواهد داشت‌.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2174 دیدگاه) ,

        M power جان پیشگو شدی!!!
        …نخواهد داشت؟…

        بعدشم اینکه تو تجربه سواری با بنز و BMW رو داشتی عایا که اینطوری میگی؟!؟!؟!

        پاسخ
  3. Ahmad
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    BMW کارش درسته هر چند بنز یه چیزه دیگس.

    پاسخ
  4. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    از نظر طراحی بیرونی مرسدس اما

    از نظر طراحی داخلی فقط بی ام و

    اما از نظر قیمتی ائودی امتیاز محسوسی داره

    سواریشون رو هم من نمی دونم چطوره اما مطمئنا اگه استفاده خواندگی داره ماشین فقط بنز

    البته اینا صرفا نظر شخصی منه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
      Reza :: Deutschland :: Mercedes
      سوابق: (2174 دیدگاه) ,

      طراحی داخلی بی ام و؟؟؟!!!

      واقعا از طراحی داخلی بی ام و خوشت میاد؟

      من که طراحی خارجیشو بیشتر قبول دارم قابل مقایسه با مرسدس هست ولی خدایی طراحی داخلیش دیگه خیلی خز شده…

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2636 دیدگاه) ,

        رضا اگر توجه کنی میبینی خوشگلی مبهمی توی طراحی داخلی بی ام و هست
        و از بنز بهتره گر چه امکاناتش کمتره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          نه خیر توجه نمیکنم و الا هم قبول ندارم

          هیچوقت از طراحی بی ام و خوشم نیومده و نمیاد!

  5. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    من هرچی مطلبو میخونم نمیتونم رو هیچ کدوم عیب بزارم و بگم کدوم بهتره و کدوم بد تر….
    ولی خوب ظاهر بنز قابل قبول تره

    پاسخ
  6. junior
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    اگر حق گمرکی، مالیات و هزار تا سهم خواهی دیگه از ارگان های ریز و درشت دولتی نبود حتی با این قیمت افتضاح دلار هم میشد با تقریبا 45 میلیون تومن به جای ال نود یا پژو پارس یه BMW 320 یا Audi A4 با 3 سال کارکرد سوار شد. اینجاش خنده داره (با عرض تاسف) که دولت یه خودرو رو به قیمت تقریبی دو الی سه برابر قیمت اصلیش به مردم میفروشه بعد با سایر ارگان ها میشینن (از حق مردم) تقسیم غنائم می کنند داخلی و خارجیش هم هیچ فرقی نمی کنه.

    پاسخ
  7. YaShaR
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    با اینکه همیشه طرفدار بنز بودم ولی در این مقایسه انصافا آیودی به صرفه تر و درکل بهتر بود!
    مصرف میانگین زیر 4 لیتر اونم با موتور دو لیتری!
    یاد 405 خودم با موتور 1.8 لیتری و مصرف میانگین بیشتر از 8 لیتر!!

    پاسخ
        1. مرتضی
          سوابق: (849 دیدگاه) ,

          فکر کردم باز قضیه انگلیسی پروندن بعضیاست!!!! فولکس رو طرف میگه وولکس!!!!!!!!!!!!!!!! باعث ننگه این همه انگلیسی پروندن

  8. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    هر سه ماشین خوبن
    اما بنز یه کم متشخص تره و مجلسیه
    برای منه جوون بی ام و بهترین گزینه است
    یه بی ام و لطفا . . .!! 😀

    پاسخ
  9. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    احمد جان،داداش خیلی ممنون از مطلبت 😉
    BMW سری 3 یه معیاره تو این کلاس،پس تعجبی نداره که طبق معمول اول شده!

    اینم برگ زرین دیگری از افتخارات BMW:

    “گروه خودروسازی ب ام و توانست با رشدی 5.3 درصدی و فروش 199799 دستگاهی بهترین آمار فروش ماه سپتامبر تاریخ طولانی مدت خود را ثبت کند.
    ب ام و و باز هم از رقبای هم وطنش فاصله گرفت
    این میزان از رشد کافی است تا ب ام و بتواند جلو تر از مرسدس- بنز با 162746 دستگاه و آئودی با 159950 دستگاه درصد فهرست پر فروش ترین تولید کنندگان خودروهای لوکس جهان قرار گیرد.

    یان روبرتسون، عضو هیئت مدیره ب ام و، گفت: این ماه ب ام و می تواند رکوردهای پر شماری را جشن بگیرد. فروش بیش از 10 هزار دستگاه خودروی i3 و فروش 341 دستگاهی i8 از زمان عرضه اش در تابستان امسال جزء این موفقیت ها هستند.

    فروش نه ماهه نخست گروه ب ام و (شامل برندهای مینی و رولزرویس) با جهشی 6.5 درصدی در مقایسه با سال گذشته به نزدیک 1530000 دستگاه رسید. بعد از آن آئودی با 1300000 و مرسدس – بنز 1200000 دستگاه در جایگاه های بعدی قرار دارند.”

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      نوکرم شاهین جان 🙂

      من خودتو bmw و هرچی که توبگی رو اصن قبول دارم

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          رضا جان در واقع جایگاه مرسدس و بی‌ام‌و یکیه

          و فقط اگر مرسدس از یه موتور قوی تر استفاده میکرد مطمئناً نه تنها جایگاه نخست رو کسب میکرد بلکه اختلاف امتیازاتش هم با رقبا بسیار بالا میرفت

        2. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2174 دیدگاه) ,

          امشب یه اس به «زیتچه» جان میدم میگم به جفت شاخ سیبلت این یه موردو باید پی گیری کنی بچه های پدال دلخورن رد خور نداره…!!!!!!!

          شما از الآن مشکلو حل شده بدون واسه نسل بعد 😀

    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      شاهین چقدر از بی ام و پول میگیری که سنگشو به سینه میزنی.

      بنز بنز بنز هر چی باشه بهتر از بی ام و هست.

      گفتم هرچیییییییییییییییییییییییییییی

      پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          احمد جون داداش شما سرور مایی! 😉

          Dragonborn جان پول نمیگیرم! فقط واقعیات رو میبینم و کمی هم علاقه رو بهش اضافه میکنم! نتیجه ی این مخلوط(واقعیات+علاقه) میشه همین چیزی که میبینی!
          من هیچ وقت(تاکید میکنم هیچ وقت!) نگفتم بنز بده! اصلا! اتفاقا اگه الان یه بنز بهم بدن با کمال میل قبول میکنم 🙂
          ولی خب جون به جونم کنن BMW رو دوس دارم!
          ارادتمندم

        2. حسين
          سوابق: (1170 دیدگاه) ,

          درود. ببخشيد. شاهين جان زير كامنتت كامنت گذاشتم كه بخونيش. توي مجله آتوكار خوندم كه ب ام و فضاي داخلي بيشتري داره. اونجا هم ب ام و اول شده بود.

      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        dragonborn جان آمار و ارقام یه چیز دیگه رو نشون میده چه تو فروش چه تو تست های معتبر همه چی به نفع بی ام و ست. هر چند من انتخابم از لحاظ ظاهری بنزه به عنوان یه بی طرف

        پاسخ
    3. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      کاملا درسته شاهین ، BMW سری 3 در این کلاس یک شاخص برای بقیه است
      من که قبلا گفتم BMW M3 ( هرچند که در این تست M3 نبود ) یک اسطوره است یه چیزی مثل مارادونا یا پله در فوتبال

      پاسخ
  10. مهدی 911
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    چیزی که منو شگفت زده میکنه مصرف سوخت بی نظیر هر سه اوناست زیر 4لیتر میانگین=تکنولوزی ومهندسی بی نظیر المانی

    پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    حالا سه خودروی ایران پیکان پراید سمند بله اونا اونجوري ما اینجوری اونا بنز قدیمیشون به پراید های الان می ارزه

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل پیمان
    پیمان
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    بنز طراحیش از همه پویایی بیشتری داره تازه با این مبلغ که آدم می خواهد پرداخت کنه بنز از همه بهتره

    پاسخ
  13. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    از نظر من بهترین ماشینا تو این کلاسن
    همشونو دوست دارم
    بی ام مرسدس آیودی
    راستی lexus is هم خیلی عشقه تو این کلاس

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      جای یه پورشه خالیه تو این لیست

      پاسخ
  14. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    100 تا تست دیگه هم بگیرن BMW اوله
    خودتونم میدونید

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ممنون داش احمد میلیاردر

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        قربونت دراگون جان

        داش میلیاردر نیستم به خدا

        این دوبار 🙂

        پاسخ
  15. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    اقامن مشکل دارم تو مقایسه همه چیزو به نفع بنز گفت بعد اومد در نهایت تعجب بی ام رو در جایگاه نخست قرار داد اشکال نداره .اون هم مطلق نیست .قبول کنید این هم تنها نظر نویسنده ی اون مقاله نویسه که دوستمون ترجمش کرد ولی مشکل من اینجاست .شما به خاطر 13اسب بخار ناقابل اومدی گفتی بی ام .؟؟؟؟؟؟13اسب بخار ؟؟؟؟؟تازه گشتاوربنز 20تاازش بیشتره من میگم اشکال نداره بگو بی ام ولی نگو به خاطر 13اسب بخار .بگو نظر شخصی منه در واقع از نظر تکنولوژی و مشخصات فنی اینقدر نزدیکن که نمیشه نظر قطعی داد و لی پای سلیقه بیاد وسط حرف یه چیز دیگست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
      K.MAK.MISEL
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      مجتبی جان،ببین اول اینکه 10خط اخر مطلب رو بخون،پارنمتر های بی ام و رو با بنز مقایسه کن،حساب هم کن که3000پوند ارزون تره،بعد بیا اینجوری نظر بده
      به نظر من بی ام و از هر لحاظ قهرمانه،درسته که خیلی به هم نزدیکن…
      در ضمن احمد جان در کامنت هایی که من دیدم عرض فرمودن که بنز و بی ام و در اصل هر دوتاشون اول هستند.
      در ضمن میلاد و رضا اینطور نظر نمیدن که شما میدی در ضمن خود احمد هم عشق بنزه اوتارشم سی کلاس قدیمیه اگر توجه کنی.
      (پرچم خیلی خیلی بالاست…)
      منظورم پرچم المانه ها نه بنز!

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      مجتبی جان اینطوری نگو

      اول اینکه من خودم طرفدار مرسدس هستم تا BMW، پس نگو سلیقه شخصیت گفته که BMW اول باشه

      دوم اینکه مطلب ترجمه شدست نه زبان حال، و طبق سایت AutoExpress که این مطلب رو

      قرار داده بود تنها دلیل قرار گیری بنز در جایگاه دوم، استفاده از موتور ضعیف تر بود،

      همونطور که کسرا جان گفتن، هم تو متن، هم تو کامنت ها به این موضوع اشاره کرده بودم!!!!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        کسرا جان راستی این C نیست، SLK است

        شریک زندگیم دیگه 😉

        پاسخ
      2. مجتبی(ساروی)
        سوابق: (551 دیدگاه) ,

        مک میسل مگه مدرسه ها باز نشده تو که هنوز توپدالی ؟؟؟؟شوخی کردم داداش گلمی
        احمد جان منم نگفتم نظر شخصی شماست منم گفتم اینم نظر شخصی نویسنده ی مقالست که مترجم عزیز ترجمش کرده ممنون از ترجمه هات که اگاهی ما رو بالا می بره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          فدات مجتبی جان

          ارادت دارم

          بله بله متوجه شدم 😉

        2. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
          K.MAK.MISEL
          سوابق: (2636 دیدگاه) ,

          مدرسه ها(انفرادی ها)باز شده منتها ما عشق ماشینیم دیگه داداش،معتاد شدیم به پدال،نمیتونیم ولش کنیم!

  16. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    همون جور ک S کلاس بنز همیشه معیار سنجش هست تو کلاس خودش ب ام و سری 3 هم تو این کلاس همیشه این حکم رو داشته پس الکی اول نشده

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زیبایی،توانایی،قدرت همه و همه در خودروهای BMWتجلی پیدا میکنند.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها.

      پاسخ
  18. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    دست گلت درد نکنه احمد جان عالی بود مثل هميشه. 😀
    در کل ب ام و رو از هر نظر میپسندم البته باید بگم طراحی سنگین و با وقار آئودی هم آدمو قلقلک میده.

    پاسخ
  19. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    پدال تو رو خدا اصلا قسمت تعداد کامنت من رو بردار تا این همه بچه ها گیر ندن بهم

    پاسخ
  20. یونس
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    بنظر من بی ام و بهتره طراحیش بنز هم با وجود علاقه ای که بهش دارم خیلی شبیه s کلاس جدیده و این خوب نیست.
    +
    جناب DRAGONBORN لطفا لوگوتون رو تغییر بدید کمونیس…

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      اههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

      بابا دست بردارین دیگه

      پاسخ
  21. میلاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من 320 2014 و c200 2013 داشتم ولی c200 یه چیز دیگس درسته موتور بی ام و با توربو بودن خیلی قویتره

    پاسخ
    1. حسين
      سوابق: (1170 دیدگاه) ,

      درود. بله. شما دنبال چيزي بودي كه در C200 وجود داشته. براي همين به نظرت يه چيز ديگس. به نظر خيلي ها هم 320 يه چيييييز ديگس

      پاسخ
  22. sam
    سوابق: (779 دیدگاه) ,

    با سلام

    با تشکر از احمد عزیز بابت این مطلب بسیار جالب.من معتقدم که ب.ام.و رو حتما باید از نزدیک دید و لمس کرد،این ماشین یک اثر هنریه، بخصوص ب.ام.و 528.

    پاسخ
  23. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    سی کلاس روعشقه البته به نظرم مدل2014فول اپشن خیلی بهتربود این شبیه اس کلاس2014شده

    پاسخ
  24. ali
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    از لحاظ طراحی از جلوی بی ام و و داخل بنز همچنین عقب بنز رو میپسندم…از لحاظ سواری و کیفیت هم بهم خیلی نزدیکن…

    پاسخ
  25. امیرحسین
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    من با اینکه طرفداره دو آتیشه آئودی هستم ولی تو این کلاس سری 3 رو بیشتر دوست دارم و به نظرم ماشین بهتری هست در مقایسه با A4

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.