تسلامرسدس بنز

مرسدس و تسلا در دوئل‌ پایانی

سرانجام دوئل‌های خودروهای اسپرت جدید آمریکایی با حریفان اروپایی در این قسمت به پایان می رسد. هدفی که در این سری از بررسی ها دنبال می کردیم، نه یک مقایسه شانه به شانه بین دو خودروی مشابه و هم‌‌کلاس بلکه رسیدن به عیار نسل جدید ماشین‌های اسپرت و ماسل آمریکایی بود.

Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D

دوئل شماره ۸: تسلا مدل S P85D در برابر مرسدس‌بنز CLS 63 AMG S فورماتیک

این دوئل واقعاً هیجان‌انگیز است. شاید اصلاً عادلانه هم نباشد؛ چرا که این خودروها دو هدف را در دو مسیر مختلف دنبال می‌کنند. ولی در همین حال، این دو خودرو در زمینه عملکرد، بسیار شبیه به هم هستند. تصور کنید که چه چیز دیگر می‌تواند در مقابل تسلا مدل S P85D قرار بگیرد؛ خودرویی که ۶۹۱ اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور خروجی آن ۹۳۱ نیوتن‌متر است و همین‌طور می‌تواند در ۳/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
P85D به شما می‌گوید که اگر با سوار شدن بر یک خودرو پلاگین الکتریکی، می‌خواهید به محیط زیست کمک کنید، در همین شما هنوز هم به قدرت و همین‌طور سرعت در سالون لوکس خود نیاز دارید.

2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
در ویدیوهای مختلف می‌بینیم که این تسلا به یک لامبورگینی، یک فراری و یک ب‌ام‌و M4 می‌رسد و به راحتی آنها را در مسابقه پشت‌سر می‌گذارد (حداقل تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و اندکی پس از آن). حتی در مقابل اونتادور که قدرتی هم‌اندازه داشته و در همین حال، وزن به مراتب کمتری دارد نیز این موضوع دیده می‌شود. برتری تسلا ناشی از انتقال لحظه‌ای گشتاور است؛ یعنی از حالت ایستاده تا یک سرعت مشخص، نباید نگران مسابقه‌دادن با دیگر خودروها باشید. البته این بدان معنا نسبت که این خودرو، سریعترین خودروی جهان است، ولی در کلاس خود، کسی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
2015 Tesla Model S P85D
۲۰۱۵ Tesla Model S P85D
ولی اروپایی‌ها چگونه می‌توانند با P85D رقابت کنند؟

به این منظور، چند نام مختلف به ذهن می‌آیند؛ مدل‌هایی مانند پورشه پانامرا توربو S، آئودی R8، مرسدس بنز S63 AMG فورماتیک و آئودی RS7. همه این خودرو به شکلی فوق‌العاده سریع، لوکس و مانند تسلا مدل S، همگی دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هستند. با این حال، این مدل‌ها در یک کلاس خودرویی مشترک نیستند؛ به عنوان مثال، S8 و S63 AMG خودروهایی بزرگتر و به مراتب لوکس‌تر هستند. پانامرا نیز به نوعی یک انتخاب میانه‌رو است، ولی CLS 63 AMG S به نظر نزدیک‌ترین شرایط را دارد؛ این مدل از کلاس E بزرگتر است و در همین حال، جثه یک کلاس S را ندارد و بنابراین، بهترین گزینه برای این دوئل بوده است.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
مرسدس‌بنز CLS63 AMG S مانند E63 از یک موتور حجیم استفاده می‌کند؛ همان موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو که برای این خودرو، قدرتی به اندازه ۵۸۵ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در نتیجه، این CLS63 می‌تواند در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی این مدل می‌تواند با تسلا رقابت خوبی داشته باشد. ولی مسئله اینجاست که یکی از خودروها با سر و صدای خود از سوخت بنزین استفاده می‌کند و دیگر مدل خودرویی است که برای آینده ساخته شده است. البته در تسلا از وضعیت معمول در وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست خبری نیست.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
امّا بیایید در مورد قیمت صحبت کنیم. در حال حاضر، یک نسخه جدید از تسلا مدل S P85D به ارزش ۱۰۵۶۷۰ دلار است. در مقابل، مرسدس CLS 63 AMG S در سطح قیمتی برابر ۱۰۶۵۵۰ دلار قرار می‌گیرد. بنابراین، هزینه این دو مدل، کمابیش یکسان است. البته لازم به ذکر است که قبل از قرار دادن این دو خودرو در مقابل یکدیگر، این شرایط قیمت مدّنظر نبوده است.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLS63 AMG S
شکی نیست که CLS 63 AMG S شرایط رانندگی بهتری دارد. ولی از طرف دیگر، وقتی یک P85D تسلا خریداری می‌کنید، یک خودروی الکتریکی خواهید داشت که در عین حال که در هزینه‌های بنزین صرفه‌جویی می‌کنید، شتاب مناسبی را نیز در هنگام رانندگی با آن تجربه خواهید کرد. اگر هم به نشان کمپانی بر روی خودرو اهمیت می‌دهید، باید گفت که تسلا در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شرایط بسیار سختی است، ولی اجازه بدهید که بُرد با تسلا باشد. AMG یک جانور خشن و تهاجمی است، ولی P85D یک تازه‌وارد است که می‌توان روی آن حساب کرد.
برنده: تسلا مدل S P85D

Tesla Model S P85D
Tesla Model S P85D
اینجاست که نتیجه مشخص می‌شود. ۸ دوئل به پایان رسیده و در نهایت آمریکایی‌ها با حساب ۵-۳ پیروز می‌شوند. در ابتدای این مجموعه مقایسه‌ها در مورد بازگشت آمریکایی‌های عضلانی در دنیای خودرو پرسیدیم. به نظر می‌آید باید با احتیاط به این پرسش، پاسخ مثبت بدهیم. با این حال، نمی‌توان یک حکم کلی داد و گفت که خودروهای اسپورت آمریکایی در سطح بالاتری نسبت به اروپایی‌ها هستند؛ چرا که در واقع نیستند. بسیاری از سوپرماشین‌های اروپایی در بیرون از مجموعه دوئل‌ها قرار دارند که از تمام مدل‌هایی که در اینجا ذکر شد، بسیار سریعتر‌ و بهتر هستند.
در مجموع باید گفت که خودروهای آمریکایی و به خصوص محصولات دیترویت، وضعیتی بهتر نسبت به قبل پیدا کرده‌اند و به همین دلیل است که از آنها انتظار می‌رود که روز به روز بر پیشرفت خود اضافه کنند و با محصولات جدید خود، ما را شگفت‌زده کنند.
منبع: carscoops-Part 2 , carscoops-Part 1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۴ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    انصافا تو طراحی و ظاهر بنز یک قدم جلوعه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PlayStation

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      نخیر

      برنده جگوار F تایپ 1959

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. PlayStation

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      قرار نیست چون آمریکایین دوئل هاشون درست باشه.

      یک خودرو 8 سیلندر بنزینی چه ربطی به یه جاروبرقی 4 چرخ داره آخه.

      بازم بنز و پانامرا

      یا آونتادور و برلنیتا

      یا جی تی آر و 911

      به اینا میگن رقابت منصفانه نه به اینا

      دایناسور و مورچه

      فیل و فنجان

      […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        وقتی چیزی از یک خودرو برقی نمی دانید لطفا دهان به گزافه و… باز نکنید دوست عزیز. مقایسه ی تسلا و جاروبرقی بیش از حد کودکانه و البته از روی کم اطلاعی شماست. من هم عاشق تکنولوژی و قدرت و صلابت بنز هستم اما به نظرم حالا دیگر نوبت مدل های الکتریکی است که نه در تکنولوژی و نه در قدرت و زیبایی چیزی کمتر از گذشتگان بنزینی خود ندارند که هیچ بلکه چندین قدم هم پیش هستند. به نظر من برتری اتوموبیل های با پیشرانه ی الکتریکی در قدرت و گشتاور نسبتا ثابت نسبت به دور موتور و داشتن قطعات متحرک بسیار کمتر و استحلاک کمتر قطعات و همچنین بازدهی بالاتر در طی عمر موتور را و بازدهی انرژی بیشتر را دارند. اما فعلا از نظر منبع با انرژی کافی برای سفرهای بسیار ظولانی کمی ضعف دارند که ان هم به زودی رفع می شود. کاش سیاست گذاران بی فکر ما هم به جای اینکه آلودگی و هزار مشکل دیگر ناشی از cng را برایمان به ارمغان بیاورند کمی هم روی این زمینه سرمایه گذاری می کردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرمااام

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          با اینکه بنز کمپانی بزرگ و موفقی بوده و هست،ولی به نظرم تسلا برنده این قسمت شده،چرا؟
          چون با قیمتی برابر با مرسدس سی ال اس 65 دارای شتاب بالا،قدرت بالا و گشتاور خیلی خوبی هست و همچنین خودرویی هست که با موتور الکتریکی این ارقام رو به دست آورده که فکر نکنم کار هر کمپانی باشه که همچین هیولایی رو الان بتونه خلق کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. قاتل خودروها کوروت

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        خودروهای بنزینی منسوخ شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Zonda R

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        تسلا یه خودرویه اینده نگر و پاک هست که هیچ کدوم از ما نه تا حالا از نزدیک دیدیمش نه سوارش شدیم
        و چون عادت داریم همین طوری فقط نظره خودمونو تحمیل کنیم و هرجایی یه خودرو از bmw یا بنز اومد بگیم فقط این دوتا
        اولا اینکه اونایی که دم از زیباییه cls میزنن این عکسها مربوط به مدله قبل از فیس لیفت هستش که در مدله فیس لیفت به مراتب cls زیباتر و مدرن تر شده
        اما تسلا یه خودرویه پاک که دقت کنید در اون اصطحلاک معنی نداره و با یه گارانتی بسیار بلند مدت که حتی شامل تعویض کامل باطریها میشه عرضه میشه
        و با شرایط معافیت هایه مالیاتی
        و شارژ سریع و برد مسافتیه 450 کیلومتر بعد از هر بار شارژ هست
        کابینه این خودرو رو مهندس فرهاد کاشانی بسیار مدرن میدونه و در سطح مدل s class بیان میکنه
        به هر حال از cls که نگاهها رو به سمت خودش جلب میکنه و برندش به این راحتی نمیشه گذشت cls زیبا و با وقاره
        اماااااااااااااااااا
        تسلا همه ی خوبیا رو با هم دیگه داره
        ممنون که خوندید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Zonda R

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        Cls 63 amg s:لایک
        Tesla s p85d:دیسلایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شلبى

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          درسته زوندا جان، به دوستان توصیه میکنم که برن نظر مهندس فرهاد کاشانى رو که تسلا رو در امریکا سوار شده و تست کرده رو بخونن
          تسلا عالیه و کارى که انجام داده بسیار با ارزشه و من تسلا رو انتخاب میکنم، فقط شتاب این مدل تسلا فکر میکنم ٣٠٢ ثانیه باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Tesla ,Silicon Valley,

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        منظورت از جاروبرقی رو نفهمیدم…
        نه پس میخواستی جاروبرقی هم بنزین مصرف کنه و صدای تراکتور بده و دود کنه همه جارو؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سعید

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      فقط یه قدم!!!!
      طراحی بنز حرف نداره اصالت و زیبایی همیشه توی طراحی های بنز وجود داره که با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پژمان

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    رقابت جالبی دارن حتما ببینید– اول فراری 458 و پورشه درگ میذارن پیروز این رقابت با برنده نیسان جی تی ار و مرسدس بنز در فینال درگ پایانی رو انجام میدن
    http://www.aparat.com/v/9ucvm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mostafa&S

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    مرسدس cls یه سدان کوپه هستش که همتا نداره تسلا هم پیشرفت خوبی داشته ولی اعتبار مرسدسو هیچ خودروسازی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. E 36

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      مگه میشه بنز رو ول کنی بری سمت ماشین کنترلی ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        خیلی کوته بینانه و کودکانه فکر می کنید دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. E 36

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          حامد تو خوبی !
          تاحالا کجا بودی نابغه ؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. قاتل خودروها کوروت

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        بنز منسوخ شدست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          به خدا دیگه خسته کننده شده بعضی نظرات.باور کنین راست میگم.اگه بنز منسوخ شده اس پس این همه بنز رو کی میخره؟! اگه تسلا جارو برقیه پس چرا این همه افتاده سر زبون ها و واسش به به چه چه میکنن؟! اگه BMW تکراری هستش و حال آدما از کابینش و طراحیش به هم میخوره چرا تقریبا هر ساله پرفروش ترین برند لوکس میشه؟! پس کی اینارو میخره؟!
          بعضیامون یه جوری راجع به برند مورد علاقمون صحبت میکنیم که انگار اون خودروساز از یه کره ی دیگه اومده! جالبش هم اینه که جوری رقبا رو میکوبیم که خود اون خودروساز جرات نداره حرفای مارو بزنه!!!
          جای این همه نظراتی که اندک علمی درش وجود نداره،سعی کنیم که با روی خوش و گشاده و اندکی هم مطالعه،از برندمون طرفداری کنیم و سعی کنیم که همه از اون خودروسازی که ما دوست داریم خوششون بیاد نه اینکه با رفتارهای تدافعی و تند باعث دل زده شدن از خودروها بشیم.
          کسی که ادعای ماشین بازی داشته باشه و علاقه مند به خودرو باشه،امکان نداره که از یه خودروی خوب خوشش نیاد حتی اگه اون خودروساز تو یه کشور گمنام باشه.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Reza.045

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          منسوخ این افکار مضخرف حضرت عالیه که هنوز هیچی از ماشین نمیدونی میایی شرکتی رو مسخره میکنی که ارزش برندش به اندازه کل ارزش برند های آمریکاییه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza.045

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          من در مورد اسپایکر هم به خودم جرات همچین حرفی رو نمیدم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حامد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          چرا اینقدر متعصبانه و بی ربط نظر داده میشه دوستان!!! من هیچ وقت از برند ها طرفداری نکرده و نمی کنم بلکه فقط تکنولوژی ها رو تحسین می کنم در این مورد هم به نظر من نطرات واقعا از روی عدم آگاهیه که خودرو های برقی رو جارو برقی می دانید!!!! و یا اینکه بنز رو منسوخ شده!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. حامد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          جناب E36 من منظور شما رو متوجه نمی شوم.
          به نظرم اینو باید از شما پرسید که به اعجوبه ای مثل این میگید ماشین کنترلی!!!!
          در ضمن من در مورد بنز قضاوت نمی کنم چرا که در جای خودش حرف نداشته و نداره اما این طرر برخورد کودکانه با تسلا را واقعا نمی فهمم!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Tesla ,Silicon Valley,

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          آقا Reza.045
          کی گفته ارزش برند بنز از کل برندهای آمریکایی بالاتره؟نه میخوام بدونم این حرف رو روچه حسابی زدی؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. ali

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شاهین جان به خودت نگیر خودتم ناراحت نکن
          به جرات بهتون میگم 99 در صد کسایی که میام پدال و نظر میزارن واقعا هیچ چیز از خودرو و خودرو سا ز ها نمیدونند
          حتی اطلاعات پایشون که مبنای کلی اطلاعاتشونو میسازه بر اساس شنیده ها و با ور های شخصی شونه
          بیشتر نظرات اونقدر کودکانه و بی محتواست که فقط به درد خنده میخوره
          این وسط نظرات علمی و منطقی هم حرفی واسه گفتن ندارن
          من شاید نزدیک 1 ساله هر از چند گاهی هم میام پدال نظراتو نمیخونم
          این یکی هم اتفاقی شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. CBR400

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا رضا بازم که داری حرف خودت رو میزنی ؟؟ واقعا کی گفته ارزش مرسدس بنز به اندازه برندهای آمریکاییه ؟ چگونه این کارت رو توجیه میکنی ؟ چگونه این حرفت رو که میگی – شرکتی رو مسخره میکنی که ارزش برندش به اندازه کل ارزش برند های آمریکاییه – ثابت میکنی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Tesla ,Silicon Valley,

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        نگاهت به دنیا بچه گانست.فردا بنز رقیب تسلا رو بده میخوای چی بگی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به جای این دوئل های ناعادلانه مطالب آموزنده بذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      از همین دوئل ها هم آدم میتونه چیز هایی بیاموزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. PlayStation

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جایی که مرسدس هست تسلا باید بره غاز بچرونه.انقدر از دروغگوییشون بدم میاد

    محصولات خودشونو خوب جلوه میدن.
    به قسمت 2 فصل 2 تاپ گیر نگاه کنین می بینین بنتلی و نیسان جی تی آر و بی ام و M6 گرن کوپه درگ گذاشتن.

    نیسان از بنتلی و بی ام و عقب میمونه.آخه کدوم گاگولی باور می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      جناب به شما توصیه میکنم قبل از نظر دادن یه خرده تحقیق کنى و حداقل یه اسم تسلا رو تو گوگل بزنى و راجع بش بخونى بعد بیاى اینجا کامنت بزارى، تسلا یه کارخانه تازه تاسیسه که با این سابقه کم به گردن خودروسازى و در کل علم و تکنولوژى حق داره،شما اصلا میدونى عملکرد یه ماشین برقى در حد سوپر اسپرت ها باش یعنى چى؟ محصولات خودشونو خوب جلوه میدن؟ عجب حرفایى ادم میشنوه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. McLaren Automotive

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (246 ديدگاه)

      یعنی نظراتت کپی مافیاس . اونم همیشه از آمریکایی ها متنفر بود بعضی وقتا شک میکنم خودش باشی. درضمن اون مسابقه درگی که گذاشتن از اول معلوم بود که نیسان آخر میشه چرا؟ چون جیمز می رانندش بود و اونم معروفه به کاپیتان کند اگر استیگ رو میزاشتن پشتش اونوقت معلوم میشد چند مرده حلاجه. همون طوری که مسابقه معدن رو با فاصله 5 ثانیه زود تر از بنتلی و 10 ثانیه زود تر از ب ام و تموم کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    به هر حال اینجور مقایسه ها رو یه سری سایتا برای خالی نبودن عریضه هم که شده انجام میدن دیگه

    ولی جملۀ آخر حرف حق بود:

    “نمی‌توان یک حکم کلی داد و گفت که خودروهای اسپورت آمریکایی در سطح بالاتری نسبت به اروپایی‌ها هستند؛ چرا که در واقع نیستند. بسیاری از سوپرماشین‌های اروپایی در بیرون از مجموعه دوئل‌ها قرار دارند که از تمام مدل‌هایی که در اینجا ذکر شد، بسیار سریعتر‌ و بهتر هستند.”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.045

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      احمد 5 تا از هشت تا بنز و ب ام و بودن
      یعنی اومد خصوصیت های اسپرت یک ماشین لوکس رو با اسپرت ها مقایسه کردند
      نمیشه که…
      تو اروپا که قحط الاسپرت نیس که بیان هی مدل های لوکس رو مقایسه کنند
      به نظر من مضخرف ترین بخش مقایسه S65 با چلنجر بود…
      اصن اعجوبه ای بود واسه خودش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. P.G

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      و البته بسیار بسیار گرانتر…؛)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Maysam

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من که مرسدس رو به تسلا ترجیح میدم…ولی این دو تا ماشین چه ربطی به هم داشتن که با هم مقایسه شدن؟؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      من هم 100 درصد CLS رو ترجیح میدم اگه به اینطور قضاوت کردن باشه

      زمانی که CLS با اون استایل تکش، اولین سدان کوپۀ چهاردرب و سریع ترین سدان جهان بود، تسلا هنوز دست چپ و راستشو بلد نبود

      واااالا….

      اونموقع که کمپااااانی تسلا تأسیس شده بود، مرسدس مدل SLR رو داشت که 0 تا 100 اون چند صدم ثانیه با این مدل S تسلا اختلاف داشت. (3.7 ثانیه)

      نمیخوام پیشرفتشو انکار کنم یا متعصب نظر بدم نه، ولی آدمو مجبور میکنن با این کاراشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        احمد جان با عرض معذرت اینکه بنز چى بوده و چه ماشینایى درست کرده چه ربطى به این مقایسه داره؟ جنرال موتورز هم پنجاه سال پیش کوروت داشت که 560 اسب بخار قدرت داشت ولى چه ربطى به الان داره
        اگه واقع بینانه بخایم بگیم ارزش کار تسلا بسیار زیاده،تسلا خودروسازى رو به سمت دیگه اى برد،تسلا یک تحول عظیم بود
        تا همین چند سال پیش شما خودت یادت هست که عملکرد ماشیناى برقى چى بود که شاید کم تر کسى باور میکرد روزى ماشین برقى اى با عملکرد تسلا ساخته بشه، که بتونه در شتاب از ماشین 5.5 لیترى با توربوى دوقلو بهتر عمل کنه!! که در سرعت و شتاب با سوپر اسپرت ها رقابت کنه، من قبول دارم بنز هم به گردن خودروسازى خیلى حق داره ولى به نظر شما تسلا کم کارى کرده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          احمد جون داداشم گذشته رو ولش! الانو بچسب.تسلا کاری کرده که خیلیا توش موندن! انتخاب من اینجا تسلا هستش.(البته CLS رو هم خیلی دوس دارم)
          من حدس میزدم که تسلا رو با i8 مقایسه کنن! اگه این کارو میکردن انتخاب من i8 می بود! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          درود شلبی جان

          نه داداش من که عرض کردم نمیخوام پیشرفت تسلا رو انکار کنم

          این یعنی اینکه من خودم پیشرفت تسلا رو قبول دارم، باور دارم.

          ولی یه سری ها جوری حرف زدن که مجبور شدم اینطور نظر بدم!

          من حرفاتو قبول دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          شاهین جون مخلصم

          تو فدایی داری اصن هرچی برداری میخوامت :)

          بله حرفات درسته و نظر منم همینه

          کبوتر با کبوتر، باز با باز

          آخه یهو نوشته آمریکا برنده!!!!!

          خب بر چه اساس؟

          یه دلیل قانع کننده گفتین؟؟

          یه مقایسۀ قانع کننده انتخاب کردین؟؟

          به چی آخــــه؟ :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شلبى

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          میدنم چى میگى احمد جان، بعضى از دوستان کامنتاشون تنش درست میکنه ، بدون منطق و تعصبى نظر میدن
          انگار مثلا با این کامنتاشون خودروسازیه المان یا امریکا از بین میره یا ضعیف میشه
          در کل ما ارادت داریم داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Ahmad..F12

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          قربونت برم شلبی جان

          ما بیشتر ;)

          دیگه چی بگیم، تا بوده همین بوده دیگه یه سری ها متأسفانه اینطورین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. farzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    باز تعصب اخه چقد تعصب بسه تورو خدا
    در ضمن 585اسب بخار نه نیوتن متر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      شاید به نظرتون خنده دار باشه
      تعصب نوعی بیماری روحی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        نفرت چی اون یه بیماری روحی و روانی نیست؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. behzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نباید تعصبی بود واقن!!!
    هر دوتا توی کلاس خودشون جزو بهترینان
    درستم نیست به تسلا با این همه رکورد و جذابیت بگیم جارو برقی
    هر دوشون عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      آفرین به شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Ahmad..F12

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    جالب میشه برای جواب به این کار آمریکایی ها، اروپا هم ابر خودروهاشو با خودروهای آمریکایی به چالش بکشه

    مثلاً:

    SLS AMG E-Cell با فورد تاروس از نظر تکنولوژی و سریع بودن برنده اعلام بشه

    S600 Meybach با شورلت کامارو از نظر لاکچری برنده اعلام بشه

    پورشه 918 با موستانگ از نظر قدرت برنده اعلام بشه

    BMW M6 با فورد F150 از نظر سرعت برنده اعلام بشه

    َآئودی RS7 با شورلت مالیبو از نظر شتاب و تکنولوژی هیبرید برنده اعلام بشه

    4تا دوئل بی اساس و بی پایه رو گذاشتن تو Carscoops در آخرم گفتن: “خب دیگه نتیجه تموم شد، برنده آمریکایی ها، برید خونه هاتون”

    مردم رو چی فرض کردن با خودشون واقعاً

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      احمد جان باور کن اینطورى نیست که الان طرفدارهاى ماشین هاى آمریکایى در حال رقص و پایکوبى باشن که این مقایسه رو سایت گذاشته!
      اساساً اکثر ماشین هاى آمریکایى رو نباید با ماشین هاى اروپایى مقایسه کرد چون سبک طراحى و ساخت،معیارها و جامعه هدف متفاوتى دارن،یعنى اصولاً احمقانه است که فکر کنیم کسى بین خرید بنز با چارجر هلکت مردد بشه چون اساساً خریدار این دو مدل دو تیپ آدم مختلف هستند.
      در مورد این سرى مقایسه ها هم تا اونجایى که من خوندمشون به نظر میاد تیم بررسى این مجله با در نظر گرفتن جمیع جهات و طبعاً بر اساس نظرات شخصى خودشون به این نتایج رسیدن و قطعاً هم این مقایسه ها باعث ورشکستگى آلمانیها نخواهد شد پس دلیلى براى درگیرى لفظى طرفداران آلمانها با طرفداران آمریکاییها وجود نداره!
      اما از نظر من تو این هشت مقایسه،مقایسه تسلا و cts-v با رقباشون منطقى تر بود چون واقعاً این دو ماشین با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به رقباشون برترى محسوسى داشتن و اکثر قابلیت هاى رقباشون رو در سطحى بالاتر یا حداقل در همون سطح ولى با قیمتى مناسب تر ارائه میدن
      در هر صورت یه مقایسه اى بود که انجام شده دیگه،از خونشون بگذرید!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.045

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود P.G جان
        به نظرم مضخرفترین بخش مقایسه ی S65 و چلنجر بود…
        ولی در مورد سدان های میدسایز
        اول اینکه به نظرم cts-v جدید که تست نشده نباید حظور پیدا میکرد
        جالا این مورد رو بیخیال بشیم
        دوئل E63 AMG-S با چارجر بیخود بود چون چارجر واقعا حرفی نداشت
        دوئل M5 با cts-v هم بیخود بود چون ام5 به طور محسوسی یه قدم عقب بود
        به جای این دوتا یه مقایسه بین E63 و CTS-V میذاشتن که خیلی بهتر بود
        اونموقع مسلما مقایسه جذاب تر بود…حریف قدر اروپا در برابر حریف قدر آمریکا :(
        به علاوه یه بحث دیگه
        از ماشین های امریکایی نمیگم ولی مسلما اروپا ماشین های بهتری برای مبارزه داشت مثلا آئودی RS7 یا RS6 یا مثلا BMW M4 یا i8
        و ایضا SUV ها: رنج روور یا جی ال یا Q7…
        ماشین های خوبی میتونستن از اروپا انتخاب بشن که متاسفانه نشدن
        ای کاش مقایسه های بیشتری انجام میشد
        حداقل 20-25 تا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        P.G جان حرفات درسته

        بله تموم شد

        خوشبختانه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohammad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      داش احمد جوابت خیلی دندان شکن بود ایول…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. koosha

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بد جوری تو کف این تسلا م

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. behzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یاد یه ضرب المثل افتادم
    کور خود بینای مردم !
    حکایت ما ایرانیاس دقیقا
    همچین تسلا رو میکوبین انکار تو کشوری هستیم خودروهامون غرق تو تکنولوژین!
    همین کارا رو کردیم وضعمون اینه
    انسان باشیم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کافر مقدس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ملت ما از پشت مانیتور اینقدر آلمان و آمریکا میکنن و این دورو مقابل هم دیگه قرار میدن که اینگار اینا از قدیم جنگ داشتن! مرغ این غاز بوده غازه اونا شتر بوده شترش شیرش روغن پالم داشته!

    یذره ب گذشته برگردید ببینید چندین سال ـه مثل 2تا برادر دارن برای رضایت مشتریاشون گرفته تا از اون قدیم تر طرح دیوار برلین ابدا شده توسط آمریکا

    من موندم ادمین ها چرا کامنت سخیف و بی ادبانه بعضی هارو چرا تایید میکنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mds

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جلو تسلا عینه زن حامله میمونه ……….. مِیمونه :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      مشکل از حس زیبایى شناسى شماست نه تسلا……!:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. روانی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر من یک امریکایی بودم حتما تسلا میخریدم. چون صنعت خودرو کشور امریکا داره ضعیف میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. P.G

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (489 ديدگاه)

      پس خدا رو شکر که شما یک آمریکایى نیستى،چون انگار هیچى از خودروسازى آمریکا نمیدونى!!!
      ولى اشکال نداره عزیزم،میتونى برى به جاش یه پراید ١۵١ بخرى تا به خودروسازى ایران کمک کنى،کمک به خودروسازى آمریکا پیش کش!
      پیش یک روانپزشک هم برو تا بیمارى بدون دلیل و مدرک حرف زدنت رو درمان کنه،باشد که شفاى عاجل یابید،آمین……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    یه تفاوت بسیار بزرگ هست به نفع بنز و اونم اینه که اگه شارژ تسلا تموم بشه تو هر جایی نمیشه شارژش کرد و بلا استفاده میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      الان در سرتاسر آمریکا و اروپا شبکه های شارژ وجود دارند. (چه برای تسلا و چه برای سایر هیبرید ها و برقی ها) به علاوه بنز هم اگر بنزین نداشته باشه راه نمیره!!!!نمی دانم چرا اینقدر با تمسخر حرف می زنید!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.045

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        احتمالا منظورش وسط بیابانی جنگلی بوده
        ایستگاه شارژ نمیشه پیدا کرد ولی میشه یه گالن بنزین تو صندوق عقب گذاشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حامد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (262 ديدگاه)

          جواب خیلی ساده است این ماشین ها برنامه های هوشمند دارند که اطلاع می دهند چه موقع باید شارژ انجام بشه و چند کیلومتر میشه رفت و نزدیک ترین ایستگاه کجاست.
          بعدش هم برای ماشین بنزینی هم دقیقا همین مشکل هست!
          راستی شما دوستان عزیز که نگران این موضوع هستید می توانید باتری یدکی هم با خود ببرید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شروین

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          رضا جان اگه وسط بیابون جنگلی گیر کنی، 1 گالن بنزین هم نمیتونه کارت رو حل کنه و فقط چند کیلومتر میبرتت اونور تر و بعدش بازم گیر می افتی !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. خالی از لطف نیست که بدونید اتومبیل های الکتریکی سالها پیش هم وجود داشتن. در سال 1910 هم

    تولید میشدن و در واقع در اون زمان کسی نمیدونست آینده متعلق به کدوم دسته از ماشیناس. برقی یا

    سوخت فسیلی یا بخار؟ اما رفته رفته با توجه به شتاب و سرعت و قدرت بیشتر ماشینای سوخت فسیلی،

    ماشینای برقی و بخار به حاشیه رفتن و بنزین سوزها رشد کردن. دهه 30 میلادی آخرین تولیدات برقی هم

    ورشکست شدن و امروز حتی نامشون هم باقی نمونده. اما الان با پیشرفت تکنولوژی دوباره برگشتن و قراره

    جایگزین بنزینی ها بشن. جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Lion26

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    پدال باید سعی بیشتری بکنه،مطالب بیشتری در یک روز در سایت قرار بده.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. tadano

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    بعضی وقتا ادبیات دوستان ناراحت کننده میشه لطفا دقت کنید اگه طرف روبروت نشسته بود هم همینجوری صحبت میکردی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      کاملا موافقم البته یه نکته هم باید توجه کرد و اون اینکه چون توی متن نمیشه لحن رو به راحتی بیان کرد، گاهی سوء تفاهم هم پیش میاد و طرف مقابل فکر میکنه شما دعوا داری، در صورتی که با اخلاق خوش کتمنتتو نوشتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Lion26

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خودروی الکتریکی پژو با نام Peugeot vlv elektrowagen که در سال 1941 ساخته شد وبعدا پژو 106 الکتریکی رکورد فروش را در بین خودرو های الکتریکی شکست.

    http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-200-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C/

    شروع حرکت خودرو سازی با نام مهندس ” نیکلاس جوزف کوگنات ” افسر ارتش فرانسه که اولین خودرو با موتور بخار را در سال 1769 میلادی طراحی و اختراع نمود رقم خورده است . این خودرو که با سرعت 5/2 مایل در ساعت حرکت می کرد، هم اکنون در موزه ی ملی فرانسه نگهداری می شود …

    http://www.cars-info2.blogsky.com/1388/08/14/post-153/

    من خودروسازی به قدمت خودروسازی پژو ندیدم(سال تاسیس 1810).

    اگر دوستان خودروسازی با این قدمت می شناسن معرفی کنن.

    باتشکر.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرامرز

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    جالب این که مزایای موتور برقی برای خیلی از دوستان اهمیت نداره. من به ذکر چند مورد بسنده میکنم:
    ۱- بهره وری بیشتر از نیروی تولیدی (تبدیل آسان انرژی الکتریکی به جنبشی) که باعث ایجاد گرمای کمتر هم میشه
    ۲- استهلاک خیلی کمتر و نگه داری خیلی آسانتر و کم هزینه تر موتورهای الکتریکی
    ۳- گشتاور آنی و مستقل از دور موتور
    ۴- بدون آلودگی
    ۵- بدون صدا (که فقط برای استفاده روزمره مناسب هست و برای شرایط مسابقه هیجانی نداره). البته کمپانی هایی مثل بی ام و این مشکل رو تا حدود زیادی با شبیه سازی حل کردن
    ۶- صرفه اقتصادی در دراز مدت (برای عده ای بهترین برتری حساب میشه).
    البته باید گفت مزایای زیست محیطی خودروهای برقی فقط در کشورهایی لحاظ میشه که برق رو از طریق پنل های خورشیدی، نیروگاه های بادی و … تولید میکنن نه ایران که برای تولید برق از نیروگاه های حرارتی و سوخت فسیلی استفاده میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      دوست عزیز در مواردی که گفتین با همشون به غیر از سه تا موافقم!!!
      …استهلاک…
      به عنوان مثال یه مدل نیسان لیف بین 5تا10 سال باتریش از بین میره که هزینه ی تعویزشون خیلی زیاده(حتی اگه هر باتری بر فرض مثال 1دلار قیمت داشته باشه..1000عدد باتری میشه 1000دلار(البته میدونم که دونه ای نیست فقط یه مثال بود))
      …صرفه اقتصادی در دراز مدت…
      همونطور که قبلا گفتم یه ماشینه الکتریکی کاملا به باتری هاش وابستس که بعد از مدتی هم خراب میشه و اصلا نمیشه روشون حساب کرد…

      و در آخر هم منبع تولیده برقه مورده نیازشونه….
      بله هستن جاهایی که از پنل های خورشیدی و نیروگاه های بادی برای تولید برق استفاده کنن ولی بازم در مقایسه با نیروگاه ها حرارتی تولیده چندانی ندارن بعنوان مثال توربین های بادی که همونطور که از اسمشون پیداس به باد متکی هستن و وقتی باد نباشه کاملا بلا استفاده هستن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. mohammad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    به نظر من….این تسلا به جز قدرت هیچ چیزه دیگه ای نداره…
    نه قیافه….نه کیفیت ساخت(حداقل در برابر ماشینای آلمانی)
    تنها چیزی که داره قدرته که از باتری هاش تامین میشه!ولی بازم فراموش نکنیم که این برق از کجا تامین میشه(نیروگاه ها)
    همچنین ماشینای برقی استهلاکشون خیل خیلی بالاتره(مثلا یه مدل نیسان لیف بین 5تا10 سال باتریش از بین میره)
    و رانندگی باهاشون به نظر من چندان لذت بخش نیست…
    و همچنین به نظر من اصلا هم آینه نگر نیستن…و ماشینایی که سوختشون هیدروژنه خیل خیلی بهتره(هیدروژن فراوان ترین عنصر جهان هستیه) و پر کردنشونم اصلا بین 9 تا20 ساعت طول نمیکشه(مثله ماشینای بنزینی بکشونو پر میکنیو راه میوفتی)

    با این حال نباید فراموش کرد که اولین ماشینه الکتریکیه جهانو کی ساخت!!!
    …مرسدس بنز…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دوست عزیز بهتر است بدانید که اولا خراب شدن باتری اون هم در طی پنج تا 10 سال در برابر اصطحلاک مکانیکی موتور هیچ چی نیست دوما باتری ها روز به روز بهتر و بهتر می شوند و از همه مهمتر در مورد تسلا قابلیت تعویض باتری به جای شارژ وجود داره و به علاوه گارانتی بسیار زیادی هم در مورد باتری هاش داره به علاوه لیف واسه چند سال پیشه شما تسلا و i8وi3 را در نظر بگیر و کمی سعی کن تحقیق کنی که الان باتری ها چقدر عمر می کنند و چه شرایطی دارند.(به علاوه گزینه ی جایگزین پیل سوختی به جای باتری هم هست.) بعدش هم در مورد نحوه ی تولید برق حتی اگر کاملا فصیلی باشد باز هم ارزش ماشین برقی پایین نمی آد دلیلش هم راندمان تولید برق در نیروگاه که خیلی بالاتر از راندمان مصرف سوخت در ماشینه و اصلا همه اینها به کنار آلودگی 1 میلیون ماشین بنزینی با آلودگی ناشی از چند نیروگاهی که همین الانم لازمه باشند قطعا کمتر خواهد بود و متمرکزه و میشه جلوشو تا حدود زیاد تری گرفت.
      بحث من سر بزند های مختلف و آمریکایی و آلمانی نیست بحث من سر مخالفت احمقانه ی خیلی ها باتکنولوژی جدیده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینکه در خودروسازی امریکاییها نسبت به 10 سال گذشته پیشرفت خیلی زیادی داشتن هیچ شکی توش نیست.همین کادیلاک تا 6 سال پیش با ماشین های 40 سال پیشش شناخته میشد.اما الان وقتی اسم کادیلاک برده میشه یاد ATS و CTS و اسکلید میوفتیم و اینکه چطور رقیب سرسختی برای بنز و بی ام و هستن.زمانی پژو 206 پرفروشترین و پرطرفدارترین ماشین انگلیس بود اما الان فورد پژو رو کاملا کنار زده در این کشور.
    اما تو این مدت المانیها بیکار نبودن و سطح جدیدی از خودروسازی رو به جهان معرفی کردن.فکر می کنم امریکاییها در رقابت ماشین های عامه پسند با ژاپنیها بخش بزرگی از بازارشون رو پس گرفتن اما هنوز لوکس های المانی حداقل از لحاظ اسم برند و محبوبیت جایگاهشون رو حفظ کردن.امریکاییها نیاز به زمان دارن تا بتونن دوباره خودشون رو اثبات کنن
    البته تسلا با همه فرق میکنه.به معنای واقعی یه ستاره بی رقیب و یدونه اعجوبه هست.تسلا ثابت کرده دنیای تکنولوژی و خودرو هم میتونن همدیگه رو قوی و اثبات کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد @

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آمریکایی لایک
    اروپایی دیس لاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. h112

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    مرسدس بنز عجب مدل هایی داره من خبر نداشتم….واقعا عالی…..من هم مرسدس رو انتخاب میکنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. قاتل خودروها کوروت

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    و بلاخره امریکا پیروز شد که نشان از تکنولوژی برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آمریکا هیچوقت نمیتونه تکنولژی بالاتر از آلمان داشته باشه اینو هیچوقت یادت نره دلیلشم علم بالاتر آلمانهاست و همینطور نبوغ خیلی بالاترشون که هیچ ربطی دانشگاه و نیمدونم قدرت نظامی و قدرت مالی نداره آلمانی ها در طراحی و ثبت اختراع جالبه بدونی چندین برابر سایر کشورهای اروپایی دارای رکورد هستن که این ذهن خلاقشونو نشون میده پس لطفا برتر برتر نکنید که اگه به این چیزا باشه ما طرفدارای آلمان تویه زمینیه برتری زیاد حرف واسه گفتن داریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. قاتل خودروها کوروت

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        نکنه اپل گوگل مایکروسافت اینتل ای بی ام و….المانین ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Tesla ,Silicon Valley,

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        یه زمینه بگو که آلمان برتر باشه منتظرم زود باش…
        آخه دوست من آلمان و نمیدونم ژاپن و … همشون نوکر آمریکان
        حالا اجازه داده یه ماشین بسازن دیگه چرا از خودت اینجوری حرفای غیر مستند میزنی؟آخه کشوری که صنایع فضایی و هوش مصنوعی و کامپوتریش تو دنیا اوله فک میکنی نمیتونه 2تا ماشین بزنه؟
        اینا تحقیقات تو این زمینه رو خیلی وقت پیش کنار گذاشتن رفتن سر مسایل مهمتر که بتونن دنیا رو بهتر به تسخیر خودشون دربیارن…
        با مرسدس ساختن که نمیشه دنیا رو اداره کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شروین

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (515 ديدگاه)

        اگه مادریزرگ 70 ساله من اعتماد به نفس و خود شیفتگی شما آلمانی بازا رو داشت الان دختر شایسته دنیا بود!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب کرد چون هم تسلا خوبه هم مرسدس
    ولی اگر بخوام حق رو ضایع نکنم باید نیسان گاوی رو انتخاب کنم!
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سامان از تبریز

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من یه کلیپ دارم که تسلا رو با بنز اس کلاس مقایسه کرده بودند
    تو شتاب تسلا برنده بود ولی تو اکثر موارد بنز رو برنده اعلام کرد
    و در نتیجه گیری اخر هم اس کلاس رو برنده اعلام کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. قاتل خودروها کوروت

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ناراحت نشید ولی بنز مقابل تسلا منسوخ شدست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    کار خودتونو کردین
    هم اسم منبع
    هم اینکه در اول متن گفته شده بود عادلانه نیست
    به هر حال ممنونم مسعود جان
    از تسلا خوشم نمیاد چون صدا نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      اینو بگم بدم هم نمیاد
      اگر از اینجور ماشینا استفاده کنیم کم کم عادت میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا