مرسدس بنز

مرسدس G65 آ اِم گ، شاسی‌بلند 12 سیلندر گران‌قیمت

G65 آ اِم گ، که بی‌شک پرچم‌دار شاسی بلندهای بیابانی و فناناپذیر مرسدس بنز است، بر پایهٔ خودرویی متولدشده که از سال ۱۹۷۹ در شهر گِراز (Graz) کشور اتریش تولید می‌شود. این کلاس اولین بار در سال ۲۰۰۲ پای در بازار آمریکا نهاد و تاکنون نیز با نسخه‌های غیر ۸ سیلندر به حضورش ادامه داده است. بهترین آمار هم مربوط به سال گذشته میلادی بوده که درمجموع ۳,۰۹۰ دستگاه از آن شامل ۱,۴۲۸ دستگاه G550 و ۱,۶۶۲ دستگاه G63 آ اِم گ فروخته شده است.

2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
تمییز دهنده G65 از سایر نسخه‌های کلاس G قلب تپنده ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری آن است که اگرچه با S65 کوپه و سدان، SL65 رودستر و پاگانی هوایرا مشترک است اما برنامه‌ریزی آن برای این شاسی‌بلند بدخُلق متفاوت بوده و با حداکثر توان ۶۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور مهیب ۱۰۰۰ نیوتون متر می‌تواند تنها در ۵.۳ ثانیه G65 آ اِم گ را به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
حالا پس از گذشت حدود ۱۳ سال قوی‌ترین نسخه کلاس G هم به خط تولید کمپانی در آمریکا رفته و به برادران ۸ سیلندرش می‌پیوندد. قیمت پایه رسمی آن ۲۱۷,۹۰۰ دلار اعلام‌شده که باید ۹۲۵ دلار هزینه تحویل در محل را نیز بدان اضافه کرد. تولید آن از حوالی ماه نوامبر سال جاری آغازشده و فهرست تجهیزات استاندارد و سفارشی و جزئیات دیگر آن نیز کمی قبل‌تر ارائه خواهد شد.

2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
G65 ازنظر قیمت چهارمین محصول آ اِم گ است که قیمت پایه‌ای بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارد. ۳ خودروی قبلی شامل SL65 با ۲۱۵,۲۵۰ دلار، S65 سدان با ۲۲۲,۰۰۰ دلار و S65 کوپه با ۲۳۰,۹۰۰ دلار می‌شود. برای مقایسه هم می‌توان قوی‌ترین نسخه پورشه کاین یعنی توربو S را مثال زد که بهایی معادل ۱۵۷,۰۰۰ دلار دارد!

2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
2016 Mercedes-Benz G65 AMG
۲۰۱۶ Mercedes-Benz G65 AMG
بد نیست بدانید که مرسدس G65 آ اِم گ برای بازار آمریکا با برخی ویژگی‌های متفاوت نسبت به بازار اروپا ازجمله سپرها و رینگ‌های متمایز عرضه خواهد شد و هنوز تصاویر رسمی آن در دسترس نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Taghavi motors

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خدای افرود همینه هم لوکسه وهم اسپرت تو کلاسه خودش بی نظیره

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. M5

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      ببخشدا ولی چه قیافه سگ جونی داره !!!!!
      وصف سنگینتر نداشتم بگم!!

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. GT-R'

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    حیف از پولی که برای این قیافه خرج بشه.
    طراحیش درسته قدیمیه ولی اونجا که ایران نیست نباید تا حالا تغییر می کرد،…عقبشو….حیف از اون موتور که روش گذاشتن.V12

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. سجاد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      آقا خداوکیلی این حرف رو نزن اگه بخوان به قیافش دست بزنن که دیگه نصف این قیمت هم نمیارزه، جی کلاس فقط و فقط یعنی همین ماشینی که عکسشو میبینی

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. SAEED

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        این قیافه ی خشن و زمخت , G کلاس رو جذاب نشون میده
        جالبه بدونین این ماشین در دهه 70 میلادی به پیشنهاد محمد رضا پهلوی (شاه سابق ایران) در کمپانی مرسدس بنز طراحی و تولید شد که همین الان هم حداقل 63 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان از این ماشین بعنوان خودروی نظامی استفاده میکنند !!

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام..این ماشین به دستور یه ایرانی ساخته شده ولی تو ایران نیست آخه چرا خیلی حیفه واقعا من که دیوونشم

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      طراحیه ظاهری یک امر سلیقه ایی است . اما خودروهایی همچون :
      مرسدس بنز جی کلاس . جیپ . تویوتا لندکروز . پورشه و … در دنیا به چهره ی های ماندگار
      معروف هستند .
      چندی پیش هم مرسدس بنز به خاطر موفقیت این اتومبیل ، اعلام کرد که یک نسخه ی کوچک تر بر روی پلت فرم GLA با اتاق 7 سرنشینه تا چند سال دیگر خواهد ساخت .
      من خودم هم عاشق همین قیافه و طراحی اتاق جعبه گونه این هستم . ولوو های قدیم هم از طراحیه جعبه گونه در محصولاتشون استفاده میکردند . طراحیه جعبه گونه عالیه .

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. HILUX

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ماشین معرکه ای هس با اون گشتاور موتورش!!!!
    کامیونای قدیمی مرسدس ازاین کمتر گشتاور دارن(البته گشتاور اونا تو دور موتور پایینه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حامد قدسی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    من تنها نقطه ضعفش رو پشتش می بینم (که خیلی نچسبه!) بقیش عالی بود. طراحی داخلش هم خیلی خوب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 8
  5. علي

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ماشین خیلی جالبیه ولی فقط قیمتش ……..
    فکر کن با پولش چه چیزای دیگه ای میشه خرید !!!
    ولی خوبیش اینه بیاد ایران (!) 3-4 تومنی بیشتر نمیشه به پول همه میخوره :)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. سعید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    عجب هیولایی؛یه ماشین آفرود لوکس با 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور،چه شود!!! :-o
    درسته طراحیش قدیمیه ولی با تغییرات جزئی ظاهری که داشته نسبت به مدلهای قدیمیش خیلی قشنگتره،من که اصلا دوست ندارم ظاهر این ماشین تغییر کنه،جی کلاس باید همین جور باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. شایان

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    هیولایی به نام بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      خوبه یه توضیحاتی در مورد این ماشین بدم
      اجداد این ماشین اولین بار در آسترو-دایملر اتریش (زیرمجموعه سابق دایملر و مگنا-استیر کنونی) ساخته شد
      شرکت Puch Austro Daimler تا سال ها پیمانکار ساخت این خودرو بود و بعد ها به Puch Daimler Steyr و بعدها هم مگنا استیر تغییر نام یافت
      برای حفظ اصالت هم این مدل تا کنون در اتریش مونتاژ می شود
      این ماشین با برند Puch هم تولید شده که بیشتر نسخه های ارتشی رو شامل میشه
      نسخه type G شاید به عنوان جد این مدل شناخته بشه اما جی واگن به شکل کنونی به سفارش شاه سابق ایران برای ارتش ساخته شد که خب هیچگاه به ارتش راه پیدا نکرد
      اخرین نسخه این ماشین هم نسخه جی واگن با اکسل پورتال هست که توانایی های حرت انگیزی طبق ادعای بنز خواهد داشت (انچه از یک جی-واگن به توان 2 انتظار دارید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. milad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    این کلاس بنز به سفارش ارتش ایران طراحی شده…اینقدر خوب بوده که نزدیک به 40سال روی خط تولیده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. P.G

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آقا خداییش اینایى که میان و در مورد این ماشین آى و واى و بَه بَه چَه چَه میکنن،اگه جز بنز آرم دیگه اى روى این ماشین بود خودشون بدترین چیزا رو در موردش میگفتن!
    قرار نیست هر چى بنز ساخت ما بیایم چشم بسته ازش دفاع کنیم که
    عده اى از دوستان تا بخواى از ظاهر دِمده و قدیمى این ماشین انتقاد کنى میان صحبت اصالت رو پیش میکشن!حفظ اصالت با یکنواختى و کم کارى در طراحى فرق داره.محصولات جدید لندرور در عین شباهت انکار ناپذیر با پیشینیانشون و دنبال کردن خط مشى و امضاى اونها بسیار از نظر طراحى مدرن و شیک هستند و در عین حال قابلیت هاى آفرود بسیار بالایى هم دارند،یا مثلاً رولزرویس و بنتلى با حفظ تمام مؤلفه هاى اصیلشون و همچنین خط مشى طراحیشون طراحى محصولات جدیدشون در عین حفظ اصالت و مؤلفه هاى لوکس بودن بسیار مدرن هستن،یا محصولات خیلى از شرکت هاى دیگه…
    با عرض معذرت از دوستان بنزباز اما به نظر میاد مرسدس از ترس دو زار هزینه بیشتر براى طراحى مجدد این خودرو ۴٠ ساله دست به ظاهرش نمیزنه و اصالت این خودرو صرفاً یک بهانه است!شما چراغ هاى عقب یا کلاً طراحى عقب این خودرو رو نگاه کنید،به هیچ عنوان با امروز جور درنمیاد و این هیچ ربطى به اصالت نداره!
    البته قبول دارم که حداقل در طراحى داخلى نمونه اى که عکساش در پست هست نسبتاً خوب عمل شده اما طراحى بیرونى قوطى مانند این ماشین با هیچ منطق و سلیقه زیبایى شناختى هیچ زیبایى نداره(حداقل براى این زمانه)!

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. مهران72

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام.این کلاس یعنی همین که میبینی
      اگه اگه چیز دیگه ای مد نظرشه میتونه بره سراغ بقیه کلاسا مثلM,ML,GLE,GLو یا یه شرکت دیگه

      کی گفته لندروور همه مدلاشو امروزی کرده؟
      با یه نگاه سرچ میبینی که دقیقا یه ماشین با این تیپ داره(الان درمورد اسمش مطمئن نیستم :) )
      تویتا هم مدل اف جی رو چندان بروز طراحی نکرده بود.البته الان کنار گذاشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        مهران جان شما معاون بنزى؟اول که کامنتتو دیدم ترسیدم،جورى گفتى این یعنى همین که میبینى،اگه دوست ندارى برو سراغ مدل ها یا شرکت هاى دیگه،فکر کردم از دفتر مرکزى مرسدس جوابیه رسمى برام فرستادى،فردام با مأمور با حکم جلب میاى در خونمون!:)
        در مورد لندرور چون گنگ صحبت کردى و اسم اون مدل مد نظرت رو ارائه نکردى نمیتونم جوابى بدم،اما در مورد اف جى کروز کاملاً باهات مخالفم!اف جى بر اساس مدل هاى قدیمى مثل F-2 طراحى شد اما مگه شما میتونى بگى عیناً مثل اون ماشین ها بوده؟!بلکه تویوتا طراحى و خطوط شکسته F-2 رو در اف جى تبدیل به خطوط منحنى و تخم مرغى امروزى ترى کرد و به بدنه حجم داد تا ظاهر مدرن ترى به اون ماشین ببخشه(با حفظ اِلمان هاى طراحى قدیمى F-2)،کارى ندارم تویوتا موفق بود یا نه اما هرگز عیناً از مدل هاى قدیمیش کپى کارى نکرد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهران72

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (232 ديدگاه)

          سلام.
          من منظورم اینقدر تهاجمی نبود،بد نوشتم!
          منظورم این بود که این مدل برای همون مقدار طرف دارای کم تولید میشه و یه چیز خاصه
          مثل مورگان که ماشین سه چرخ میزنه.
          درمورد قسمت دومم هم منظورم این بود که بنز یا بقیه کمپانی های بزرگ برای کسی که یه ماشین مدرن با خاصیت افرود بالا بخواد یه مدلهایی دارن.
          فکر نمیکردم از خوندنش اینطور برداشت بشه که قصد بی احترامی داشتم.
          در هر صورت عذرخواهی میکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          مهران مگه نمیدونی ایشون معاون حقوقیه بریتانیا در ایرانه چرا داری از ماشیناشون بد میگی مگه نمیدونی انگلیس بهترین ماشینهای دنیارو تولید میکنه ایرادم نداره ماشیناشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. P.G

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          شایان بهتره بیشتر از این جوابتو ندم چون دیگه از منطق خارج شدى و دارى دَرى وَرى میگى!از طرفى هم معلومه اصلاً تا حالا کامنتاى منو نخوندى،البته حق هم دارى چون من یه ماهه هزارتا کامنت پر نمیکنم و این دویست تا کامنتو تو دو سال گذشته نوشتم،ولى به هر حال برو تمام مطالب قبلى رو که سایت تا به حال گذاشته بخون،اگه به غیر از این پست،فقط یک کامنت از من تو پست هاى دیگه دیدى که من از انواع خودروهاى انگلیسى دفاع کرده باشم من دیگه کامنت نمیذارم،چون اپسیلونى به ماشیناى انگلیسى تعصب ندارم،حالا اگه میگفتى ماشیناى آمریکایى یه چیزى،اون موقع جوابتو نمیدادم چون شاید تا حدى نسبت به محصولات آمریکایى تعصب داشته باشم اما انگلیسى نه!
          اگر هم ماشیناى انگلیسى رو مثال زدم دلیلش این بود که مثال هام براى همه آشناتر باشن و همچنین متهم به طرفدارى نشم
          به هر حال دیگه باهات صحبتى ندارم،فقط گل گاو زبون بخور،براى اعصاب خوبه!:)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اتفاقا اصالت یعنی بنز شما الان فکر میکنی طراحی رولزرویس یا بنتلی قشنگه اتفاقا اونا چون هیچ ذوق و سلیقه ای در کارشون ندارن هی میگن ماشینامون با اصالتن که اصلا اینطور نیست اتفاقا این بنزه که به قول رئیسش کنش داره همیشه و همیشه هم دنبال به روز شدن و طراحی مدرنه نه اون دو سه تا کمپانیه نیمه انگلیسی شما هم چون انگلیس دوستی زیاد جوششونو نزن دنیا ایران نیست ایرانم همه دنیا نیست وقتی کمپانی مثل بنز در آمریکا بهترین میشه مطمئن باش حداقلش از رولزرویس و بنتلی و لندرور خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اهورا

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا ماشین های انگلیسی هر چقدر هم که ازشون بد بگین یه نقطه قوت دارن و اونم طراحیه فوق العادشونه و سر آمد هستن.
        آقا شایان شما کلا ازتون معلومه که مخالف انگلیس و خودروهای انگلیسی هستین حالا دلیلش هم که 100 درصد سیاسیه بماند. اما با این طرز گفتار شما چیزی از ارزش خودروهای انگلیسی کم نمیشه. پدال هم که همه شدن آلمانی باز من نمیدونم این آلمان چه کاری برای شما کرده که اینقدر چشم بسته ازش دفاع میکنین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          جناب اهورا شما چطور اینقدر مطمئنی که 100 سیاسیه اتفاقا امثال شما هستین که همه چیو سیاه و سفید میبینی و برای بار اول در نظراتت داری جوابه منو میدی بهتون برنخوره ولی اگه شما اسمت اهورا نبود من به ایرانی بودنت شک میکردم یه سوال من از شما دارم انگلیس برای شما چی کار کرده که اینقدر داری ازش دفاع میکنی که برای بار اول که کامنت گذاشتی جوابه منو که مخالف ماشیناشم و دادی باشه طراحی فوق العادشون خوبه خب اگه اینوریه چرا اینقدر نامحبوب هستن چرا فروششون کمتر از هرساله چرا بهترین نمیشن چرا دارن تک تکشون فروش میرن همین چند روز قبل مدیرعامل دایملر گفت قصدشون خرید استون مارتینه تا اینم مثل برده بگیرن دستشون شما شاید تحت تاثیر دو سه تا رسانه که دارن خودکشی میکنن تا یه چیزو بگن یا بهتر بگم بندازن بهتون قرار گرفتی ولی بنده هیچ تعصبی رویه هیچ برندی ندارم دروغم نمیگم هرچی خوب باشه میگم خوبه بنز خوبه بی ام و خوبه فراری خوبه برندهای آمریکایی هم دوست دارم البته آلمانها جای خود دارن چون مهندسی اتومبیل از این کشور یه ورایی سرچشمه میگیره عزیزم اینو از من نپرس که همه رو دوست دارم جز برندهای انگلیسی و برو از رئیس برنداشون بپرس البته اگه رئیسه درست و حسابی داشته باشن!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          ههههه،شایان کامنتات خیلى جالبه،مایه ى تفریح مایى!
          خب تو که میگى برنداى انگلیسى آشغالن و ورشکسته هستن و کلاً به درد نمىخورن،میشه بگى آلمانى ها چرا چند ساله دارن خودشونو پاره میکنن تا مالکیت برنداى مطرح انگلیسى و ایتالیایى رو داشته باشن؟!آشغال که خریدن نداره!تازه به قول شماها آلمان که خداى صنعته و مثل یه دیو هفت سر صنعت همه رو میتونه ببلعه!اگه روتون بشه میگید خدا اول از آلمان شروع به ساختن زمین کرد!
          نه برادر من،واقعیت اینایى که میگى نیست!
          در هر صورت مرسى از اینکه شادمون کردى:)

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و كذبيات در سايت پدال)

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        شایان جان اگه حرف منطقى براى گفتن ندارى ساکت ماندن بهتر از اراجیف گفتنه!
        اولاً برات روشن کنم که من به هیچ عنوان طرفدار محض هیچ برندى نیستم من جمله برنداى انگلیسى!البته به خودروسازى آمریکا علاقه دارم و نسبت به خودروسازى کشورایى مثل فرانسه یا کره زیاد نظر خوبى ندارم،اما این به این معنى نیست که روى خودروهاى آمریکایى تعصب داشته باشم یا دشمن خودروهاى فرانسوى و کره اى باشم!هر خودروى با قابلیتى رو ببینم از اون دفاع میکنم و اگر از نظرم خودرویى ایرادى داشته باشه(اصلاً برندش مهم نیست)سعى میکنم با منطق نظرمو بگم،اصرارى هم ندارم بقیه نظرمو بپذیرن،و البته این رویه من بر خلاف ٩٠ درصد دوستان متعصب سایته!
        اما در مورد کامنت شما؛میشه بفرمایید کُنشى که رئیس بنز گفته چه ربطى به اصالت بحث ما داره؟!شمایى که فرمایش میکنى دنیا دیده هستى و ما ندیده!،اصلاً به این فکر کردى که چقدر حرفت در مورد بى ذوق و سلیقه و بى اصالت بودن ماشیناى انگلیسى مضحک و بى پایه و خزعبله؟!اون وقت خودت تنهایى به این کشفیات رسیدى یا کسى کمکت کرده؟:)
        من خودم بسیار خودروهاى بنز رو دوست دارم،اما از نظر اصالت و لاکچرى بودن بنز به هیچ عنوان به خودروهاى تولید محدود انگلیسى مثل رولزرویس یا بنتلى نمىرسه!چون ذات این کمپانى ها ساخت خودروهاى سلطنتى وفوق لوکسه!در تمام همون دنیایى هم که شما میفرمایى دیدى این خودروها خاص تر و با ارزشتر از بنز هستند!
        من بنز رو خیلى دوست دارم ولى در مورد این مدل نمىتونم الکى بیام بگم این خودرو فوق العاده زیبا و با اصالته،چون نیست!
        در مورد اینکه میگى بنز در آمریکا بهترینه،اولاً در مورد میزان فروش اصلاً اینطورى نیست،اگر در مورد طراحى یا کیفیت و اینجور چیزا میگى وقتى یه خودروى آلمانى دو یا سه برابر مدل هاى مشابهش قیمت میخوره،باید این مواردو داشته باشه چون داره پولشو میگیره و اصلاً رو سر شما منت نذاشته!
        البته من در نهایت بگم منکر قابلیت هاى فنى این خودرو نیستم،اما به هیچ عنوان طراحى خارجى خوبى نداره از نظر من!
        ببین یه کامنت پرت میذارى منو مجبور میکنى نیم ساعت برات جواب بنویسم،نکن این کارو!:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          P.G(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و کذبیات در سایت پدال) […](تا قبل از طرح قبلی همه آرامش داشتن و دوستان همه بودن و تبادل اطلاعات میکردن) باشه خاص تر به تو چی میرسه اگه خاص ترن چرا دسته اینو اونن جوابه منو بده تا جواب ندی معلومه حرفه من به حقه چرا رولزرویس و بنتلی ماله آلمانی ها هستن جواب اینه چون ادغام اینو دو شرکت در حال برشکسته شدن داشت به نابودیشون میکشید پس مجبور شدن خودشونو بفروشن خیلی مزحکه یکی اصلا موتورش و شرکتش و مدیرش و سهامش ماله خودش نباشه حرف از اصالت بزنه […]

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهران72

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (232 ديدگاه)

          بازم سلام
          ماشینای تو این سطح طراحی لندروور دیفندر و جیپ رنگلر بود که هنوز چهرشون کلاسیکه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          جالبه شما به من توهین میکنی چاپ میشه ولی جواب من به شما چاپ نمیشه ایراد نداره پدال خیلی وقته هوایه امثال شماهارو داره حالا که دوستان و بنده جوابتو دادیم میگی من تعصب ندارم چون خودتم میدونی انگلیس نه وقت در صنایع سنگین بلکه در صنعت نیمه سنگین و سبک هم خیلی از کشوری مثل آلمان پائینتره من خودم سالهاست در دل صنعت دارم کار میکنم میدونم دارم چی میگم بلوف هم نمیزنم ولی سوال من از شما اینه چرا اومدی در پست مربوط به مرسدس بنز که برای خیلی ها حکم فراتر از یه اتومبیل داره و تقریبا برای همه فوق العاده قابل احترامه مخصوصا این کلاس که شاهکاره میای چنین کامنتی و میذاری مگه جز اینکه هدفت فقط تخریبه وقتی میبینی آلمان اینقدر هوادار داره ماشیناش لطف کن زیپو ببند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ALL CARS

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          جدای از همه حرفهایی که بهتر بود از هیچکدوم از شما پدالی های عزیز نمیخوندم !!! (بد حرفیدین)
          با این قسمت که جناب p.g اظافه کردن کلی خندیدم (*(بازرس ارشد ستاد مبارزه با خزعبلات و کذبیات در سایت پدال)*)
          البت اونقسمت ازحرفهای جناب p.g وهیچ یک از دوستانو تایید نمیکنم که توهین محسوب میشن
          وتو نظرات دوستان بعضی قسمتهاشونو میشد تایید کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مرسدس ازخرج کردن میترسه !!!!!!!
      اینا اگه میترسیدن میباخ رو برنمی گردوندن
      ________________________________
      اصالت رو کنار میذاریم ، این طراحی های به قول شما قوطی مانند یه استایل کلاسیک و به یاد ماندنی دارن که یک کمپانی رو همیشه به خاطرات ما میسپارن ( این ماشین ها فراموش نشدنی هستن)
      رنجروور رو با دیفندر میشناسنش ( همون ماشین قوطی مانند)
      _________________________
      نمیدونم کاربران پدال چندسالشون ( یعنی از منم کمتر !!!!!!!!!!!!!) که چنین سلیقه هایی دارن
      من که وقتی اینو میبینم حال میکنم ، اخر غرور و ابهته ( یه ماشین مردونه برای مرد های خاص )
      اینجور ماشین ها برای کسایی مثل من هستن، کسانی که مثل من از ماشینی مثل اپتیما که همه دوسش دارن خوشش نمیاد
      قبلا اینطور نبود که در مورد g class چنین حرف های باشه
      امیدوارم همیشه g class همینطور بمونه ( کاری هم به اصالت ندارم )
      __________________________
      بنز میدونه داره چی میسازه شما نگران نباش و برو با همون بچه سوسولا حال کن
      ___________________________
      Just classic cars

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. P.G

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        آقا رضا به خاطر این کامنتت واقعاً برات متأسفم،من نظر شخصیمو در کامنتم راجع به ظاهر این ماشین گذاشتم و تقریباً اگر دقت کرده باشى(که فکر نمیکنم!)شاید ده بار از کلمه “به نظر من” استفاده کردم،اونوقت شما اینقد متعصب تشریف دارى که اومدى میگى:”قبلاً اینطورى نبود که راجب جى کلاس چنین حرفایى باشه!” اون وقت یعنى الان که من راجب جى کلاس این حرف ها رو زدم قرآن عوض شده دیگه؟!یا مثلاً کفر گفتم؟!خیلى جالبه،خجالت نمیکشى فردا بیا دم خونمون ترورم کن چون گفتم من ظاهر جى کلاس رو دوست ندارم!براى کسایى که به این کامنت شما لایک دادن بیشتر از خودت متأسفم!
        اما در مورد اینکه گفتى سوسول بازى و این حرفا،با اینکه هیچ ربطى به این پست نداره و خدا رو شاهد میگیرم هرگز قصد خودنمایى ندارم چون خیلى از بچه هایى که میان تو این سایت ماشین هایى دارن که قیمت یکیش از کل ماشین هایى که من داشتم بیشتره،اما با این حال ماشینایى که تا حالا سوار شدم رو برات مینویسم تا به اشتباه بودن حرفت پى ببرى:
        آئودى١٠٠،مدل ١٩٧٨
        شورولت نوا ١٩٧٨
        مرسدس بنز E230 مدل ١٩٧٩
        هوندا آکورد(اتوماتیک و دنده اى) مدل ١٩٩٣
        تویوتا کمرى ١٩٩٣
        تویوتا کمرى٢٠٠٢
        تویوتا کراون ٢٠٠٠
        نیسان ماکسیما
        میتسوبیشى گالانت ١٩٩١
        بى ام دبلیو ٣٢۵ مدل ١٩٩٢
        الان هم در حال حاضر سال هاست یه میتسوبیشى پاجرو مدل١٩٩٩ داریم و چند وقتى هم هست که یه اُپل امگا١٩٩۵ دارم،یه بى ام دبلیو سرى٧۵٠ دوازده سیلندرمدل ٢٠٠٠هم که سال ها در گمرگ خوابیده بود رو به تازگى براى پدر بزرگم ترخیص کردیم که داریم کارها و رسیدگى هاش رو میکنیم تا پلاک بشه!
        تو این لیستى که نوشتم ماشین ایرانى دیدى؟!ماشیناى سوسول کره اى یا فرانسوى چطور؟برخلاف نظر شما هم که الان فکر میکنید من با ماشیناى آلمانى دشمنم چندین ماشین آلمانى داشتم و در حال حاضر هم دو ماشین آلمانى داریم!بس داداش به هر کى اَنگ عشق ماشیناى سوسول کره اى بودن میزنى به من این حرفا رو نزن،چون براى من هیچ جذابتى ندارن!ماشین از نظر من فقط اعداد و ارقام یا ماساژور صندلى و چراغاى کشیده نیست،حسی که به راننده اش منتقل میکنه از نظر من خیلى مهمتره،اینکه شما باهاش عشق کنى!یکى از چیزایى که تو زندگیم بهش افتخار میکنم اینه که تا حالا حتى یک روز هم سوار ماشیناى ایرانى نشدم؛)
        در مورد دیفندر هم باید بگم که با اون ماشین هم به هیچ عنوان موافق نیستم،البته لندرور نسل مدرن و طراحى جدیدش رو تا چند وقت دیگه رسماً رونمایى میکنه که طراحیش مدرن شده و دو سه سال قبل هم یک کانسپت کاملاً متحول شده ازش داده بود
        در مورد میباخ هم باید بهت بگم مرسدس میباخ رو برگردوند اما به نظر من شخصیت میباخ رو ازش گرفت،میباخ زمانى براى خودش یه شخصیت مستقل بود که خیلى سر و صدا کرد،اما الان تبدیل شده به تریمى از اس کلاس!مرسدس نه تنها با برگردوندن میباخ ریسک مالى نکرد و هزینه ى زیادى هم نکرد بلکه با اسم میباخ دنبال یه سود کلانه!شما میتونى به من بگى واقعاً به جز دوتا گلاس تو کنسول وسط صندلى هاى عقب و دوتا بالشتک روى پشت سرى صندلى ها و نهایتاً یکم تزیینات و نورپردازى جزئى اضافه تر،میباخ نسبت به اس کلاس چه چیز خاصى ارائه میکنه که اینقدر از اس کلاس گرونتره؟!این اسمش هزینه ى سنگین مالى یا ریسکه؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      خدای من !!!!!!!!!!!
      این P.G عزیز ماست که اینطور توپش نسبت به جی کلاس ما پره ؟؟؟
      مدلی که من نه تنها جیمیل خودم رو بر اساس اون ساختم ، بلکه تمام اسم های اهنگ داخل کامپیوتر من بر اساس همین جی کلاسه .
      P.G عزیز اول از همه بگم که مرسدس بنز سومین خودروساز دنیاست که بیشترین دارایی رو داره . یکی از پرسود ترین لوکس ساز ها هم است . اینو گفتم که فکر نکنی بنز میترسه تا دوزار هزینه کنه .
      حالا میرسیم به طراحی .
      زمانیکه جی کلاس وارد دنیای نظامی شد ، مدیران وقت مرسدس تصمیم گرفتند که نسخه ی شهری این مدل را هم روانه بازار کنند . کار وقتی سخت تر میشد که که قرار باشد تا در عین نوآوری در طراحی ، اصالت و ابهت ظاهری نیز حفظ شود و عناصر موروثی موجود در ان برند و ان اتاق حفظ شود . همین محبوبیت باعث شد تا این مدل همچنان موفق بماند .
      این برند به قدری محبوب است که اگر در این دنیای خودرویی ، یک حرکت نادرست و تصمیم اشتباه گرفته شود ، باید فاتحتو بخونی . دنیایی که الان طراحیه گیراو عامه پسند در کنار امکانات و ایمنی و مصرف سوخت و خدمات و …. باعث موفقیت میشود ، اما جی کلاس بدون دارابودن هزینه استهلاک پایین ، همراه با طراحیه 40 ساله و … هر روز به امار فروشش اضافه میشود .
      زمانی که مرسدس بنز GL به سبد محصولات مرسدس بنز اضافه شد ، زمزمه های کنار گذاشتن جی کلاس شنیده شد . اما مرسدس بنز با موج عظیمی از مخالفت ها از سوی مردم ، کارشناسان و عاشقان دنیای خودرو مواجه شد . مرسدس بنز در مقابل این حرکت اعلام کرد که فقط سال تولید ان را افزایش میدهد و ان زمان را 2015 اعلام کرد .
      اما با موفقیت چشمگیر این خودرو با معایبی همچون صدای باد به دلیل ایرودینامیک نبودن اتاق ، سواری خشک نسبت به رقبا . هزینه های جانبی سرسام اور . مصرف سوخت بالا . افت قیمت بالا و …. مرسدس اعلام کرد که تا سال 2020 تولید این مدل را نه تنها قطع نمیکند ، بلکه یک مدل کوچکتر با همین شمایل روانه بازار خواهد کرد .
      یادمه یک اقایی تو پدال که طرفدار خودروهای امریکایی است گفت :
      جیپ پایه گذار خودروهای افرود و پلت فرم اولین نسل از تویوتا لندکروز است .
      اون موقع جواب ندادم . خیلی هم فکر میکنند که مرسدس بنز جی کلاس اولین خودروی افرود مرسدس بنز است . درغ ازینکه بدانند ، برادر بزرگتری همچون یونیماگ دارد .
      این را بگذار کنار . مرسدس بنز حدود 80 سال پیش یک خودروی افرود داشت که تکنولوژی ان در معدود خودروهای امروزی و سوپر اسپرت ها دیده میشود . مطلب را حدود 2 ماه پیش دادم احمد نیشابوری بنویسه . مطلب که اماده شد ، قابل سایت عوض شد و بازدید کننده کمتر شد . صبر کردیم تا پدال دوباره به حالت و بازدید های قبلی برگردد .
      احتمالا در این هفته منتشر شود . اون زمانیکه مرسدس بنز اون قابلیت رو داشت ، هنوز بعضی از رقبا وجود نداشتند .
      بگذریم . یکی دیگر از علل محبوبیت این مدل ، قابلیت بسیار بالای این مدل برای ضد گلوله شدن است . تا جایی که به خودروی پاپ هم مبدل شد . این مدل پای ثابت خودروهای ضد گلوله است . به این مدل نفربر هم گفته میشود .
      چند سال پیش ، زمانیکه دلار زیر 900 تومان بود ، سفارت ترکیه دو مدل از همین بنز با
      قابلیت ضد گلوله بودن وارد ایران کرد .بمب خبر ترکید :
      ترکیه خودروهای ضد گلوله را برای سفارتش با قیمت 500 هزار دلار خریداری کرد .
      یکی دیگر از محبوبیت بالای این مدل به خاطر استفاده ان در ارتش های کشورهای جهان است . بر خلاف تصور عموم ، پایه محصولات دیگر شد .
      مثل پژو P4 که در فرانسه تولید میشود و برای ارتش فرانسه است .
      البته محصولات دیگری هچون LAPV ENOK هم براس استفاده ناتو از پلت فرم جی کلاس استفاده میکند .
      یک چیز جالب دیگر را هم عرض کنم که بر خلاف دیگر مدل های مرسدس بنز ، جی کلاس تنها مدلی است که مدل تیون شده ی ان ((( AMG ))) فروش بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد !!!!!!!!!!!
      حرفاتو قبول نداشتم و ندارم .
      اگر میگفتی روح اسپورت از محصولات مرسدس بنز کنار رفت ، قبول میکردم .
      اگر میگفتی چراغ های عقب C و S کلاس کوچک هستند ، با تمام موفقیت هاشون ، ثبول میکردم .
      اگر میگفتی محصولات مرسدس بنز شباهتشون بالای میانگینه ، باز هم قبول میکردم .
      اما ایرادی که به جی کلاس گرفتی اصلا وارد نبود . دادگاه هم رسمی است .
      با همه شوخی ، با جی کلاس هم شوخی . نه نه نه نه . اصلا اینکارو نکن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . البته مرسدس بنز جی کلاس نمونه های 800 اسب بخاری هم داره .
        راستی P . G با این کامنتت داشتی پروانه بازرس بودنتو باطل میکردی .
        پسر بیشتر دقت کن .
        :) :) :)

        یک کامنت بلند بالای دیگر را هم نوشتم ، در دست برسیه . باید صبر کنی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        P.G عزیز اگر از حرفام بدت اومده بهم بگو یا اگر قبول نداشتی . اگر لحن گفته هام
        بد بوده از شما معذرت میخوام . چون دیدم کامنت نذاشتی اینو گفتم .
        من همیشه دوستت داشتم و دارم . جی کلاس هم نوکرته . داداش شما :
        میلاد ساسانی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      تو با همچین کامنتی که گذاشتی ، منو مجبور کردی که 2 1 ساعت و نیم بشینم پای کامپیوتر و اینهارو برات بنویسم .

      ((( بررسی ماندگارترین اتاق ها در تاریخ خودروهای شاسی بلند :
      تغییر و تحول در دنیای خودروسازی نیز یکی از مهمترین اتفاقات 2 قرن اخیر بشر است. این پیشرفت هم در بحث طراحی و آیرودینامیک خودروها دیده میشود و هم در بحث فنی و امکانات و وسایل داخل اتاق. در واقع کمپانیها مدام بر سر اینکه چه طرحی مورد پسندتر است و اینکه کدام طراح را بر سر کار بیاورند تا مشتری بیشتری جذب کنند، بر سر جنگ با هم هستند.
      غییر و تحول در هر کاری لازم و ضروری است. یکی از مهمترین مشخصههای آدمی در این است که با گذشت زمان، مدام بر دانشش افزوده میشود و به همین خاطر پیشرفت در زندگی وی نمود بیشتری پیدا میکند. شاید هر شخصی بعدها با نگاه کردن به یک طرح ساده از یک خودرو، به خود بگوید که چرا مثلا 50 سال قبل طراحان چنین چیزی خلق نمیکردند و این همان اصل تکامل تدریجی انسان است که روز به روز در راه پیشرفتهتر شدن قدم برمیدارد. تغییر و تحول در دنیای خودروسازی نیز یکی از مهمترین اتفاقات 2 قرن اخیر بشر است. این پیشرفت هم در بحث طراحی و آیرودینامیک خودروها دیده میشود و هم در بحث فنی و امکانات و وسایل داخل اتاق. در واقع کمپانیها مدام بر سر اینکه چه طرحی مورد پسندتر است و اینکه کدام طراح را بر سر کار بیاورند تا مشتری بیشتری جذب کنند، بر سر جنگ با هم هستند. کار وقتی سختتر میشود که قرار باشد تا در عین نوآوری در طراحی، اصالت و ابهت ظاهری خودرو نیز حفظ شود و عناصر موروثی موجود در آن برند و آن اتاق، حفظ شود. البته این اتفاق در خصوص خودروهای ساخت اروپا و آمریکا دیده میشود و میتوان گفت که خودروهای آسیایی هنوز المان طراحی سنتی و موروثی ندارند. با این حال برخی خودروها هستند که مشتری آنها، اصلا به تغییر در طراحی و شکل ظاهری آنها علاقهای ندارد و برعکس، شاید با جهش طراحی در آنها، مشتریهای سنتی و قدیمی آن خودرو نیز ناراضی شوند. این خودروها با داشتن پیشرفتهترین امکانات داخلی و فنی، اما همان طرح قدیمی و سنتی اتاق خود را حفظ کردهاند و یکی از دلایل محبوبیت آنها نزد خریداران و علاقهمندان به دنیای خودروسازی نیز همین عامل است.

      مرسدس بنز G کلاس، قلدرژمن ها

      مرسدس بنز G کلاس سالهای زیادی است که با همین شکل و شمایل و همین چارچوب خاص تولید میشود. این خودرو هر چند که در ابتدا کاربری متفاوتی از نمونههای امروزی داشت اما تواناییهای فنی و آفرودی آن به قدری بالا بود که خریداران شخصی آن هر روز بیشتر از پیش شدند و امروزه به عنوان یک خودرو مدرن و لوکس شناخته میشود. این خودرو در مگنا اشتایر اتریش و زیر نظر مرسدس بنز ساخته میشود و با بیش از 35 سال سابقه از سال 1979، بعد از یونیماگ، دارای بیشترین قدمت از نظر تولید طبق شکل اولیه در این کمپانی محسوب میشود. ساخت این خودرو در زمانی که ایران از سهامداران مرسدس بنز محسوب میشد، توسط محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی، به این شرکت پیشنهاد شد و از همان ابتدا نمونه شهری و غیر نظامی آن نیز برای خریداری عموم طراحی شد و البته هیچگاه نیز به ارتش کشورمان راه پیدا نکرد و این در حالی است که در بیش از 40 ارتش دنیا از آن به عنوان خودرو نظامی استفاده میشود و حتی در ارتش برخی از کشورها مثل روسیه و اوکراین، نمونههای پرقدرت AMG آن نیز وجود دارد. از این خودرو تا امروز، بر حسب تفاوت در اندازه طول محورها، بیش از 11 مدل ساخته شده که از نمونههای نظامی آن تا آخرین نمونه که مدل G63 6X6 است را شامل میشود و این تعداد بر اساس نوع موتور و پیشرانه به بیش از 20 مدل میرسد.

      جیپ، میراث ماندگار :
      میتوان گفت از اکثر افراد اگر درباره خودرو شاسیبلند و آفرود بپرسید، اولین تصویری که در ذهنش پدیدار میشود، جیپ است! این وقتی جالبتر میشود که بدانیم کمپانیهای مختلفی نیز بر اساس همین جیپ معروف که در واقع سری CJ از تولیدات جیپ است، محصولات مختلفی راهی بازارها کردهاند و حتی خودرویی مثل تویوتا لندکروزر در اولین نمونههای تولیدیاش، آن را به نام جیپ BJ معرفی و به فروش میرساند. بحث ما در اینجا سری CJ جیپ است که به وفور در کشورمان نیز تولید شد و هماکنون نیز یافت میشود. چهره زیبا و ماندگار این جیپ در کنار مشخصات فنی خوب آن نسبت به زمان عرضه، باعث شده است تا این طرح ماندگار هنوز هم پایه و اساس سریهای جدید جیپ باشد که امروزه با نام رنگلر WRANGLER عرضه میشوند. سری CJ را باید معروفترین سری از تولیدات جیپ و یکی از شناخته شدهترینهای دودیفرانسیل دنیا بدانیم. CJ مخفف عبارت CIVILIAN JEEP است که با مدل CJ-1 تولید آن از سال 1944 آغاز شد. این سریها به همین شکل ادامه پیدا کردند و در سری 5 و 7 به اوج حیات خود رسیدند. تولید سری 5 از سال 1954 آغاز شد و تا سال 1983 ادامه داشت و سری 7 نیز از سال 1976 تا سال 1986 در قید حیات بود. از این دو اتاق مدلهای متنوعی که بیانگر سطح تجهیزاتی آنها بودند نیز عرضه میشد که نمونههای رنه گید و گلدن ایگل از بقیه برای ما ایرانیها شناختهشدهتر هستند. پیشرانههای نصب شده روی این دو اتاق در کشورمان نیز عبارتند از موتورهای 232 اینچ مکعبی به حجم 3.8لیتر، 258 اینچ مکعبی به حجم 4.2 لیتر و البته در دو نوع آمریکایی و کانادایی که نمونه کانادایی در مدلهای بالاتر نصب شد. جیپهای ایرانی، نام شهباز را بر خود گرفتند و تولید شرکت سهامی جیپ ایران بودند. همچنین نمونه 8 سیلندر خورجینی 304 اینچ مکعبی که برابر با 5 لیتر میشود و روی اتاقهای 7 از دو سری گلدن ایگل و رنه گید و تعداد محدودی مثل لاردو و … نصب شد که مدلهای وارداتی جیپ را در آن سالها تشکیل میدادند.
      محبوبیت طراحی و شکل ظاهری این اتاق که ریشه در نمونههای قبلی خود داشت آنقدر بالا بود که با قطع تولید آن در سال 1986 و آغاز به تولید رنگلر، جیپ باز هم همان طرح و اسلوب کلی سری CJ را دست نزد و فقط سعی در بهینهسازی ظاهری و زیباترکردن آن کرد. رنگلر از سال 1986 روی خط تولید رفت. سری اول با نام سری YJ معرفی شد و جالب اینکه نمونههای تولیدی در پارس خودرو را که با نام صحرا ساخته و عرضه میشدند، نیز شامل این سری میدانند و این در حالی است که صحرا اصلا از پیشرانههای ساخت خود جیپ استفاده نکرده است. بعد از سری YJ نوبت به سری TJ رسید و مهمترین اتفاق در این سری این بود که چراغهای مستطیلی سری قبل جای خود را دوباره به نمونههای گرد دادند. سری جدید با نام JK در سال 2007 رونمایی شد و تا امروز روی خط تولید قرار دارد.

      لندروور دیفندر، آفرودر کهنهکار :

      لندروور دیفندر یکی از شناختهشدهترین خودروهای پرقدرت و توانا در آفرود و جادههای خارج شهر است. این محصول ساخت بریتانیا همیشه با بزرگان این سری از خودروها مقایسه میشود و موفقیت در این امر را باید در ریشه آن، یعنی در لندروورهای سری یک تا سری 3 جستوجو کرد که همگی در زمان خود و حتی الان نیز خودروهای توانایی در بیراههها محسوب میشوند. لندروور در آغاز به کار و تولید خودروهای شاسیبلند خود که از سال 1947 آغاز شده بود، همان اتاق جعبهای و چهارگوش شبیه دیفندرهای فعلی را برای لندروورهای سری یک به کار گرفته بود. آغاز شروع به کار روی پروژه لندروور همزمان با روزهای جنگ جهانی بود و به همین دلیل رنگ پایه نیز برای محصولات تولیدی، سبز ارتشی انتخاب شد. در آن زمان لندروور از زیر شاخههای کمپانی روور بود.
      لندروور نیز راه رقیب سنتی خود یعنی تویوتا لندکروزر را پیش گرفت و برای ساخت خودرو همه جا رونده خود از جیپ الگوبرداری کرد تا آنجا که اولین نسل از شاسی جیپ و پیشرانه 1.6 لیتری روور P3 به قدرت 51 اسب بخار استفاده کرد و بدنه نیز از ورقههای آلومینیوم ساخته شد تا هم سبکتر باشد و در کنار آن از پوسیدگی در هوای مرطوب اروپا دور بماند. ضمن اینکه چون تمام قطعات بدنه با پیچ و پرچ به هم متصل شده بودند، تعمیر و تعویض آنها بسیار ساده و سریع انجام میشد. اولین پیشنمونه ساخته شد و برای آزمایش تواناییهایش، آن را به چالش گل و لای عمیقی بردند که لندروور از آن موفق بیرون آمد و تایید کارشناسان را برای رفتن روی خط تولید دریافت کرد.
      سری دوم در سال 1958 روی کار آمد اما مشکلی که سریعا در آن به چشم همه مشتریان آمد، این بود که بعد از گذشت 10 سال با سری اول خود تفاوت چندانی نداشت و این به مذاق مشتریان خوش نمیآمد و به همین دلیل سریعا حکم بازنشستگی برای آن صادر شد. اما موردی که باعث شد تا این سری شکست سختی نخورد، ادامه عرضه مدل اتاق بلند آن با فاصله محوری بیشتر بود که باعث شد تا کشاورزان و دامپروران بیشتری از آن استقبال کنند. این سری همچنین یک بار دچار تغییرات و فیسلیفت شد که بیشترین تغییرات در بخش قوای محرکه آن دیده میشد. همین فیسلیفت باعث شد تا این سری با یک پسوند A در حدود 10 سال روی خط تولید باقی بماند. در این سری برای اولین بار لندروور از یک موتور 6 سیلندر 2.6 لیتری استفاده کرد. در سالهای انتهایی تولید، روی گلگیر آمدن چراغهای اصلی از مهمترین اقدامات لندروور به حساب میآید. این سری توانست به سرعت عدم موفقیت نسل دوم را جبران کند و رکوردهای زیادی را در فروش نسبت به 2سری قبل بشکند.
      تویوتا سری 70، اسطورهای از خانواده لندکروزر :
      خانواده لندکروزر یکی از صاحبسبکترین و تواناترین خودروهای آفرودی دنیا محسوب میشود؛ خودرویی که شروع پیدایش آن نیز بر اساس یافتههای ژاپنیها از جیپهای اولیه بودهو حال خودرویی لوکس و پر قدرت در کلاس خود است. اما در بین همه نسلهای لندکروزر، نسل 70 آن توانست اسطورهای شود. استقبال از این اتاق به قدری زیاد بود که پایه و اساس ساخت نمونهای ضعیفتر و ارزانتر از آن به عنوان پرادو در دستور کار تویوتا قرار گرفت و تا امروز نیز به یکی از موفقترین محصولات تویوتا تبدیل شده است. آغاز تولید سری70 از سال 1984 آغاز شد. این کار بعد از تولید نسل 62 که فیسلیفت شده سری 60 محسوب میشد، انجام گرفت و در ابتدا نیز با موتورهای مشترک با سری 62 عرضه شد و به همین خاطر هنوز هم در بین ایرانیان به تویوتا 3F مشابه با نام سری 62، شناخته میشود، هر چند که در
      ادامه موتورهای دیگری نیز روی این اتاق عرضه شد. در واقع علت اینکه برخی به این خودرو در کشورمان 3F و FJ70 میگویند نیز استفاده از موتور سری F است و این در حالی است که نمونههایی که با پیشرانههای سری H مجهز شدهاند به HJ70 و دیگر نسخههای آن شناخته میشوند.
      این سری با الگو برداری از چهره خشن و نمای تهاجمی سری 40 که در کشورمان به گلگیر شکاری شناخته میشود، در کنار آسایش و راحتی که در دستور کار ساخت تویوتا لندکروزر از سری 50 به بعد قرار گرفته بود، توانست تا نقش یک خودرو اسپرت لوکس خانوادگی را در آن زمان به خوبی ایفا کند.
      این مدل در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای نظامی کشورمان نیز به خوبی ایفای نقش میکند و آزمایش خود را در سالهای پایانی جنگ 8 ساله دفاع مقدس به خوبی پس داده است.
      از این سری، نمونههای مختلفی ساخته شده که از 2درب استیشن گرفته تا 2درب با فاصله محوری بلند استیشن، نمونه 4درب استیشن با فواصله محوری زیاد، 2درب کروکی، 2درب وانت و … را شامل میشود اما نکته جالب در خصوص تاریخچه این خودرو این است که در سالهای آغازی دهه 80 شمسی، شرکت خودروسازی فتح نمونهای از این سری را به صورت 4درب وانت عرضه کرد که هنوز هم در برخی از ارگانها از آن استفاده میشود و این در حالی است که در سال 2012 شرکت مادر یعنی تویوتا موتورز ژاپن، اقدام به تولید و عرضه چنین اتاقی در سایت تولیدی استرالیا کرد.
      در ابتدا این خودرو از فنرهای تخت فولادی موسوم به شمش استفاده میکرد اما در سال 1998، تویوتا تصمیم گرفت تا از فنرهای لول برای این اتاق استفاده کند.)))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسين

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. داش میلاد ما که چشامون از جا در اومد تا اینو خوندیم یکم رحم کن داداش، تو که میدونی ما گرم خوندن بشیم دیگه به این سادگیا از بحث ماشین جدا نمیشیم.. :)
        داش میلاد کامنت میذاری و تا چند روز غیبت میزنه ها… لا اقل بیا جواب بده. با کلی ذوق و شوق توی پست M5 برات کامنت گذاشتم ولی انگار هنوز ندیدیشون
        (ببخشید که اینجا کامنت گذاشتم، ارادت)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        چشم حسین جون . چشم
        منو ببخش .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ALL CARS

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        دمت گرم جناب « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        چه وقتی گذاشتی تا نظرتو اینقدر کامل بگی
        دوستان شانس آوردن شمارو حضوری ندیدن وگرنه بجای دوازده ساعت ،بیستو چهارساعت براشون صحبت میکردی واگه قانع نمیشدن هم، با این پشتکاری که از شما دیدم دوازده ساعت دیگه براشون وقت میزاشتی تا قانعشون کنی
        آفرین به شما بخاطر تلاشتون
        چه مورد تایید دوستان وعلاقمندان قرار بگیره ویا نگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. حسين

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود

      ببین چیکار کردی PG جان که اینهمه جواب برات نوشتن

      اصلا کاری به اصالت نداریم. بحث اصالت کاملا جداست و ربطی به تغییر ندادن ظاهر G کلاس نداره. داداش من G کلاس این شکلیه. به همین سادگی. این هویتشه، نه اصالتش.
      حفظ اصالت در طراحی با تغییر ندادن طراحی و با تغییرات تدریجی در طراحی، 3 تا بحث جداگونه هستن (البته اشتراک هم دارن) و نباید اونا رو با هم قاطی کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (685 ديدگاه)

        ولى دوستان هر کسى نظرى داره و این ماشین هم ماشین با اصالت و شایسته ایه و در این شکى نیست ولى من خودم به شخصه هیچوقت دویست و هفده هزار دلار پول! رو صرف خرید این ماشین نمیکنم،شما به کیفیت داشبورد این خودرو دقت کنید،ایا واقعا در سطح ماشین دویست هزار دلاریه
        یه انتقاد دیگه هم از بعضى از دوستان دارم،وقتى در مطالب مختلف گفته میشه که مثلا جنرال موتورز از موتوراى یکسان در بعضى از ماشیناش استفاده میکنه خیلى از دوستان به این قضیه ایراد میگیرن ولى وقتى بنز این کارو میکنه میان اینجا شروع میکنن به تعریف و تمجید کردن،در صورتى که نه جى ام کار اشتباهى انجام داده و نه بنز ولى بعضى از دوستان به جفتشون با دو نگاه مختلف نگا میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          شلبی عزیز فکر کنم منظورت من بودم .
          من مخالف این بودم که کادیلاک برای مدل cts بیاد از موتور کوروت استفاده کنه . چون کادیلاک رو قدرتمند میدونستم .
          دقیقا مثل اینکه الان مرسدس بنز داره از موتور و پلتفرم رنو تویینگو برای اسمارت استفاده میکنه . نمیدونم منظور منو گرفتی یا نه . منظور من اینه که کسر شأنه برای کادیلاک که خودش یک برند لوکسه از موتور برند معمولیو کوروت استفاده کنه . این را هم میدونم که برای کاهش هزینه بوده . اگر از موتور کادیلاک در برندها و دیگر مدل ها استفاده میشد ، جای بسی افتخار بود .
          حالا شما میگی بنز .
          خب مرسدس بنز از موتورهای خودش برای برند خودش استفاده میکنه . این اشکالی نداره . تازه موتوراش را هم به بیرون میده .
          شما فرض کن ائودی بیاد از موتور فولکس استفاده بکنه . اون هم در یک مدل شاخ . بد نیست ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    7. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      جناب P.G اولا اینکه اصلا انتظار همچین کامنتی رو از شما نداشتم…
      توی خود محصولات امریکایی هم کم ماشین هایی نیستند که یک قیافه ماندگار و کم تغییر دارند…چیزهای زیادی در مورد این مدل هست که شما نمیدونی…به جرات میگم که گلاندن-واگن پرحاشیه ترین و پر داستان ترین محصول بنز در تاریخ این خودروساز بوده…
      اصلا این حرفا رو بیخیال
      اصل فلسفه این طراحی همینه…یک شاسی بلند بیابان گرد فوق العاده لوکس با یک ظاهر قوطی مانند
      قرار نیست که همه ماشین ها یک روند رو طی کنند! قبلا هم گفتم: یه ضرب المثل المانی میگه اگه دو چیز تو دنیا کاملا شبیه هم بودند شک نکن که یکیشون اضافیه!!!
      جی-واگن خودروییه که فقط برای خودش ساخته شده…یک ماشین که در کلاس خودش تکه…دوستان اشاره کردند که بنز محصولات افرودر دیگری هم داره ولی این مدل در نوع خودش جاودانه ست … فراموش نکنین اتاق های قوطی شکل و مکعبی مانند هنوز هم خیلی پر طرفدارند…نمونش همین جی واگن یا رولزرویس یا اصلا پیکان خودمون یا بنز ها و ب ام و های قدیمی…
      پیشنهاد میکنم یه نگاهی یه Ener-G-Force هم بندازین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حامد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آقا شما که در باره اصالت برند چیزی نمیدونی بهتره نقد نکنی.جی کلاس 35 سال این شکلیه.100 سال دیگه هم همین شکله. اگه دنبال زاویه دار کردن چراغای جلو عقبی برو سراغ ماشینای کره ای. 1 هفته دیگه مدل 2016 توسان تو راهه. اگه صبر میکنی 1 ماه دیگه 2017 میاد.اگه صبرت زیاده 2 ماه دیگه 2018 میاد.واللله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aaa

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اقا حامد دمت گرم جوابو کامل دادی تمام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. sevlan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    پیرو تحلیلی که دوست عزیزP.Gدرباره جی کلاس ارایه کرده بود ، خواستم بگم که اتفاقا به نظر من بنز تو این رده اوج اصالت و پختگی رو چه در طراحی داخلی و چه در طراحی خارجی خودرو بکار برده و از شرکتی مثل مرسدس که هر ساله میلیاردها دلار صرف تحقیق و ارائه تکنولوژی های نوین به دنیا می کنه ، بعیده که نخاد پولی صرف طراحی دوباره جی کلاس کنه ، واقعا نمیدونم چرا باید بعضی از دوستان از طرح جعبه ای جی کلاس که کل هویتش بستگی زیادی به این طراحی داره ایراد بگیرن، درحالی که زیبایی و سادگی رو همراه با اصالت یکجا پیشکش مالکش میکنه ،نه اصلا نیازی نیس که همه چی شبیه هم بشه ، مرسدس در رده های دیگه خودرو های دیگه ای مثل MLکلاس و یا… داره که نیاز افراد خواهان ایرودینامیک رو تامین میکنه، به قول کلارکسون جی کلاس تا ابد باید با این شکل و شمایل تولید بشه تا این افسانه زنده تو دل هواداراش زنده بمونه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اینا خودشونم بکشن بازم زیره بنزم منظورم از اینا رولزرویسو بنتلی و لندروره استونامینوفنم ماله این حرفا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ashkan

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یعنی ماشینی که بعد از این همه سال قیافش خیلی فشنه و تو دل بروست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. هژبر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    12 سیلندرش دیگه زیادی گشتاور داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Erfan . McLaren Automotive

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خدای من. تجربه رانندگی با یه ماشینی به این اصالت واقعا سعادت میخواد. من واقعا از این ماشین خوشم میاد خیلی خیلی مردونس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Sepideh NK

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جعبه+ اصالت + AMG G63=V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      البته سپیده خانوم G63 میشه 8 سیلندر و G65 میشه 12 سیلندر .
      ببخشیدا . قصد جسارت نداشتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        درود میلاد جان اولا سال نو شما مبارک با تاخیر بعدم ممنون ازت واقعا اگه شما نبودی ارزش این سایت کلی میمود پائین مرسی از اطلاعات زیادت که در اختیار میذاری حالا یه سری دارن میان میگن بنز شده بی اصالت واقعا که نمیشه تحمل کرد قبل از عید موقع تغییر سایت هم گفتم این سایت داره خالی میشه از وجود افرادی مثل شما که کامنتهای پرمحتوا میذاشتی جو سایت شده انگلیسییم بعدم خیلی راحت به من انگ میزنن میگن به خاطر مثال سیاسی یکی نیست بهشون بگه الفبای سیاست بیاین فقط برام توضیح بدین چندتاست چهار تا شبکه دوزاری دیدن فکر کردن دنیا فقط اینان بی سوادی بد دردیه تویه هر زمینه متاسفانه ایرانی ها فکر میکنن همشون علامه دهرن جالبه یکی بهم میگه نظرت 100 درصد سیاسیه!!!! آدم واقعا نمیدونه بخنده یا گریه کنه به حالش فکر میکنه واقعا روشنفکر و فیلسوفه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . شایان جان ممنونم از شما . نظر لطفته . توی بحث ها حلوا خیر نمیکنن .
        باید اعصاب اهنین داشته باشی . خود من یکروزایی تو هر پستی 10 تا کامنت میذاشتم اما الان وقت نمیکنم . اما من سعی کردم تو همین بحث ها دوستان خوبی رو جمع کنم . با همشون هم در ارتباطم . بدون استثنا .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sjs

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    هماهنگی : زیبایی _ سادگی _ کارایی _ تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپنتا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    همه گفتنیها رو دوستان گفتن .زیاد سرچ کردم برای این ماشین. این از اون ماشیناس که نمیشه کامنت نگذاشت براش . اصیل . وحشی .طبیعی. اوج ساخت طراحی و هماهنگی موتور برای گشتاور و……- ای کاش روزگار مکتب جهل و فریب نمی یومد به کشور ما .تصور کن سالها بود این ماشین ارتش ما بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارشیا

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای این ماشین عالیه حیف تو ایران فقط گذر موقت میاد.ی ه روزی دوست دارم بخرمش همه تلاشمو میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. آتنا

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق ظاهر خشن و زمختش شدم کاری هم به آرم شرکتش ندارم از بنز G65 دوست دارم از BMW همx6 اینا سلیقه ایه و بهتر به سلیقه هم احترام بذاریمو نظرمونو بگیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام به تمام دیدگاه ها ، لطفا به محصول تویوتا با نام لند اسپید کروز توجه نمایید تا در قضاوت خود مرتکب اشتباه نشویم.این شاهکار بی بدیل تویوتا بیش از 2000 اسب بخار قدرت و 354 کیلومتر در ساعت سرعت داره که در طول تاریخ صنعت خودرو سازی همانندی ندارد.کلمه تویوتا مترادف با قدرت ، دوام و کیفیت پایدار است که رقیبی برای آن وجود ندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. zahraabdollahi

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تو ایرانم هستش این ماشین درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا