مرسدس GLC کانسپت و رقابت با حریف باواریایی

حدود یک دهه از معرفی و ورود به بازار ب‌ام‌و X6 به عنوان نخستین شاسی بلند با فرم اسپرت کوپه می گذرد و اکنون خانواده این خودروها با مدل X4 تکمیل شده است. در این سو، سایر شرکتها نیز با توجه به موفقیتهای این مدلها، در اندیشه رقابت و حضور در این بازار خاص و نوظهور می باشند. مرسدس نیز بیش از این زمان را از دست نداده و برای مدل بزرگتر GLE کوپه، یک همدم کوچکتر را به دنیا می آورد. بدین ترتیب برای هر شاسی بلند ب‌ام‌و یک رقیب متناظر در مرسدس نیز وجود خواهد داشت.

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe
Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

مرسدس بنز GLC کوپه تقریبا برای تولید آماده است و نباید از واژه کانسپت در آن استنباط دیگری کرد. در واقع همانند مدل GLE در این خودرو هم، معرفی نسل جدید همراه با نمونه مفهومی کوپه است که شباهت زیادی به نسخه نهایی آن که در سال 2016 جایگزین مدل های فعلی GLK می شود، دارد.

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe
Mercedes-Benz Concept GLC Coupe
Mercedes-Benz Concept GLC Coupe
Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

Mercedes-Benz Concept GLC Coupe
Mercedes-Benz Concept GLC Coupe

مرسدس GLC کوپه دارای 4.73 متر طول، 2 متر عرض و 2.83 متر فاصله بین دو محور است و تنها 1.6 متر ارتفاع دارد. این ابعاد در مقایسه با ب‌ام‌و X4 کشیده تر و عریض تر اما کم ارتفاع تر است. طراحی مدرن و خشن این خودرو با وجود شباهت و پیروی از زبان طراحی جدید بنز، کاملا تهاجمی و اسپرت است. مخصوصا چرخهای بزرگ 21 اینچی و تایرهای 285/45 آن و چراغهای LED و رنگ درخشان و جلوپنجره با دو تیغه و چهار اگزوز که به سبک لکسس IS F روی هم و با زاویه قرار گرفته اند و دستگیره پنهان دربها و آینه های جانبی شیک و چراغهای عقب باریکسقف شیب دار و مواردی از این قبیل به ایجاد تصویر و چهره ای تنومند، قدرتمند و جذاب کمک کرده اند.


برای پیشرانه این خودرو، موتور شش سیلندر V شکل 3.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو استفاده شده که 367 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و 520 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 1400 تا 4000 دور بر دقیقه تولید می کند. این همان پیشرانه AMG برای مدل های C450 و GLE450 است. برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ (4MATIC) نیز از یک گیربکس 9 سرعته خودکار جدید بهره گرفته شده است.

هنوز اطلاعات تکمیلی این خودرو و تصاویر داخل کابین آن در دسترس نیست.

38 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    عالیه .
    مخصوصا نمای عقب . رنگش که دیگه ترکونده . به نظر من از GLE کوپه زیباتره .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل RETOLEX
      RETOLEX
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      روز به روز مرسدس داره ساده تر میشه و همچنین زیباتر
      ساده تر از gle coupe هست ولی بسیار مدرن و زیبا تر
      کاش این glk هم زودتر میرفت

      پاسخ
    2. E 36
      سوابق: (753 دیدگاه) ,

      مرسدس بعد از اینکه X6 رو کپی کرد حال با وقاحت تمام رفته سراغ X4 ! یعنی تو طراحای مرسدس هیچ ابتکاری در نمیاد که بنز با این یال و کوپال چشمش به ب ام و هست تا سریع fake مدلاش رو بزنه !!

      پاسخ
    1. دانیال
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      در یک کلام فوق العادس !! از ماشینت فقط 300 تا تو دنیا باشه خیلی حرفه !!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    تقریبا تمام خودروسازها رقابت داغ و تنگاتنگ خودشون رو با هم آغاز کردن

    مرسدس و BMW و آئودی هم که از همه بیشتر بر روی این موضوع حساس شدند

    به نظر من این کار خیلی خوبه، ولی خدا کنه که زیاده روی در این امر باعث نشه نتیجۀ منفی در پی داشته باشه

    و اما این GLC از نظر ظاهری که خیلی خوب و خشنه، و از نظر فنی هم که با آوردن نام GLE 450 همه چی رو تمام کرد

    ولی بیشترین چیزی که منو مبهوت میکنه عرض خودرو هست، 2 متر عرض برای یه همچین ظاهری خیلی خوف میکنه ظاهر ماشینو

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      خودم دوستدار BMW هستم ولی دیگه این آشی که بنز و BMW پختن خیلی شور شده! چندین نوع مدل تقریبا یک شکل و با کاربرد تقریبا یکسان! به جای X4 میتونست روی یه SUV فول آفرود کار کنه که البته شایعه شده که داره کار میکنه! X7 هم قراره بیاد.تازه i5 هم قراره بیاد! اونم تقریبا یه چیزی تو مایه های داداش کوچیکه ی i8! 🙂
      ولی خوب نیست دیگه این همه کلاس و ماشین.نکنین این کارو 🙂
      ولی جدا از همه ی اینها،عشق است فقط X5 🙂

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        چیزی که من از این کارا فهمیدم این هس که می خوان یه ماشین رو با قیمت های متفاوت بفروشن مثلا همین x4 نمونه ارزون تر x6 هست

        پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    طراحی فوق العاده ای داره، پوزه ی خودرو عالی در اومده و حس تهاجمی رو به بیننده القا میکنه، توی عکس ها از x4 خیلی زیباتر به نظر میاد

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .
    به نظر من این بهتر از GLE کوپه هست . ( از لحاظ ظاهری )
    جذابتره . این رنگشم که دیگه ترکونده .
    اما شاهین جان منم اولش مخاف بودم ، ولی الان میبینم که خودروسازها دارن با نیاز بازار حرکت میکنند . وقتی شما میتونی از بازار ، سهم بیشتری کسب کنی و سود بیشتری هم ببری ، چرا نکنی .
    شباهت های بیش از اندازه هم در همه خودروسازها دیده میشه . در برندهای المانی بیشتر .
    الان لکسس . کادیلاک . جگوار ، اکورا و …هم نمای جلشون خیلی به هم نزدیکه .
    یادت باشه در یک پست همشونو با لینک گذاشتم .
    فقط امیدوارم که راهی که خودروسازهای درجه یک در پیش گرفتن ، بتونن خوب مدیریت بکنند و وارد مسائل حاشیه ایی نشوند .

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      باور کن این همه کلاس جور واجور خود مصرف کننده هارو هم سردرگم میکنه! وقتی X6 و GLE وجود دارن چه نیازی به X4 و GLC هستش؟! اینا همون X6 و GLE کوچیک شده هستن یه جورایی.به جاشون میشه خودروهای دیگه ی همین دوتا برند رو خرید.
      اگه یادت باشه یه خبریو گذاشته بودم که تحلیل گرا از این کلاس گرایی این دو تا خودروساط ابراز نگرانی کرده بودن.
      راستی تا یادم نرفته بگم که مثل اینکه قراره نسخه ی M از سری 7 هم بیاد! چه شود! 🙂
      بیاد،…! آره 🙂

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        درود شاهین

        میدونی شاهین، من اوایل با نظرت هم عقیده بودم ولی الان احساس میکنم یه جورایی هم نیاز بازار یه همچین مدلهایی رو میپسنده

        الان ببین فرض کن تو میخوای یه 206 بخری ولی پول یه 206 tu5 رو نداری ولی حتما 206 میخوای، خب از گزینه ی tu3 استفاده میکنی (حالا این مثال مال موتور بود و با سایز اتاق و کلاس ماشین قضیه اش فرق داره، ولی به اصل موضوع دقت کن)
        (همین موضوع تا حدودی شباهت مدلای گوناگون شرکت رو هم توجیح میکنه)

        از یه طرف دیگه هم علاوه بر نیاز بازار باید به پیشرفت رقیب هم نگاه کرد

        بنز اومد دید که BMW در فروش X6 موفق بود و توی بازار سهم داشت، با خودش گفته چرا من نزنم؟!؟!؟

        BMW اومد دید که بنز نسخه ی S-class AMG رو تولید کرده، با خودش گفته چرا من M سری 7 رو نزنم و…

        اینا میخوان میزان دارایی خریدار رو با سلیقه اش وفق بدن، برای همینه که اینهمه کلاس و مدل اضافه کردن

        برای نمونه هم یه نگاه به راهی که کادیلاک شروع کرده و مازراتی داره شروع میکنه بنداز.

        ارادت

        پاسخ
      2. حسین
        سوابق: (1172 دیدگاه) ,

        درود بر دوستان گل.

        شاهین به نظرت این همه قدرت و گشتاور زیادی نیست؟ رو دل نمیکنه؟ بابا دیگه اصن رقابت بی مزه میشه اینجوری با این همه اختلاف!!

        بگذریم در کل ازش خوشم اومد. اما برسیم به بحث شیرین سری 7 که باید بگم من چند ماهه دارم روش تحقیق میکنم و کامنتمم نوشتم، آمادس 🙂 فقط منتظرم که بیاد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل صادق
          صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          چطوری حسین؟
          رو کاغذ که X4 گویا هیچ جوره حریف نیست اما جالب اینجاس که توی پیست معمولا بنز و ب ام و نتایجشون خیلی نزدیک به هم میشه. نمیدونم چه سرّی توی کار ب ام و هست که اینجوریه 😉

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          سلام به داوش صادق و حسین عزیزم
          بدجوری دلم هواتونو کرده خداییش 3>
          والا چی بگم،من که به شخصه این حرکت هارو نمیپسندم.البته من کیلویی چند؟! اونی که پول داره تعیین میکنه بخره یا نخره! که میخره!

  5. Ali mtr
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    بنز دیگه داره با این تنوع محصول وکپى کارى ها علنن داره شخصیت خودشو کم میکنه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    طرز قرار گیری خروجی اگزوزها روی هم خیلی جالبه وظاهری بسیار متفاوت به این بنز داده
    ودومتر عرض با ارتفاع یکو شصت که دیگه حرف نداره

    ماشینی خوف اما باوقار

    پاسخ
  7. رهگذر
    سوابق: (343 دیدگاه) ,

    این هم مثل بی ام و ایکس 6 صندلی عقبش تنگ و سقفش زیادی پائیه؟؟ امیدوارم اینطوری نباشه

    پاسخ
  8. شهرام قوامی
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال اساسی دارم چرا پدال اینهمه از بنز مطلب میذاره ولی ائودی که فروشش از بنز بیشتره و تو بلاگ های جهانی هم ازش مطلب کم نیست الان یه ماه بیشتره یه مطلب نذاشته؟؟؟
    اگه هم دلیلش اینه تو ایران نمیاد و طرفدارش کمه خب اولا که پلاک منطقه ازادش میاد دوما تکنولوژی هاش و بعضا منحصر بفرده و واقعا باید ازش مطلب بذارید سوما مگه طرفدار کم دل نداره؟؟؟؟ شما مطلب بذارید بگذارید خواننده اش کم باشد!!!!هرچند که مطمعنم خیلی هم کم نیس سینه سوخته های ائودی!ائودی ای که با مدل های جدیدش لرزه به اندام بنز و بی ام وه میندازه!!!! میلاد جان شما که پیشکسوتی بگو اگه اینطور نیست! تو دنیا بنز و بی ام وه رقیب بزرگتر از ائودی داره ؟؟؟
    چرا برا بنز فقط بعد عید ۱۸ تا مطلب گذاشته شده ولی از ائودی هنوزم خبری نیس؟؟؟؟؟
    من خودم از طرفداران پراپاقرص بنزم!واقعا هم دوسش دارم هم قبولش دارم!!!ولی ائودی رو بیشتر دوس دارم 🙂 اگه تو ایران میخواستم یه ماشین تا اخر عمر انتخاب کنم اره اون بنز بود و بس! ولی خب دلیل نمیشه چون الان ائودی تو ایران فعال نیس مردم از مطالبش بی خبر بمونن!!!خواهش میکنم اینجا دیگه تبعیض قطع شه!از دست ویندوزفون به اندازه کافی میکشیم! 😉 باز ممنون از سایت پدال بچه های خوبش و معذرت که طولانی شد

    پاسخ
    1. farzam
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ابن سخنی که میگی مطلب از آئودی کمه درست ولی نه دراین حد. اینجوری که شما میگی بی عدالتی در حق نویسنده ها.
      الان من خودم جواب سوال های شمارو میدم؟؟ الان درسته که آئودی ماشین های خیلی خوب و باکیفیت میزنه و تکنولوژی هاش در زمینه نوری تاریخ سازه ولی همه دنیا میدونه محصولاتشون روح نداره. بعدشم کی گفته رقیب بنز و بی ام و فقط آیودی؟؟؟؟؟ الان کادیلاک از آمریکا خودشو داره به شدت نزدیک بنز میکنه.
      من این انتقادهارو به شما کردم که به شخصه دیدم در حق نویسنده ها بی عدالتی میکنید. الان بنز داره در مدت های کوتاه به کوتاه خبرساز میشه پس میاد صدر جدول اخبار. نیسان همش داره مدل میده میاد بالای اخبار. کادیلاک یه ماشین جنجالی ساخته که برای هرکدوم از مشخصاتش که رو میشد یه متن کامل مینوشتن(هم سی تی اس وی-هن سی تی ۶).پس منطق اینه که خبرساز ها میان بالای اخبار مثله بنز شرکتهایی هم که هرچند ۸-۹ ماه یه بار یک فیس جدید -کانسپت-مدل جدید میدن کمتر تو توجه هستن.
      با ارادت

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود داش شهرام

      داداش دیگه چه جوری درست؟؟؟!

      بررسی آئودی A3 کابریولت 2015
      رونمایی آئودی از Q7 الکتریکی هیبریدی توربو در شانگهای
      مقایسهٔ چهار SUV اسپرت از دیار ژرمن‌ها (که آئودی Q5 هم بود)
      تصاویر مخفیانه از نسخه پیش‌تولید آئودی A4
      مقایسهٔ اینفینیتی Q70 و آئودی A6

      اینا پستای از عید تا حالا

      البته درسته خیلی مطلب ازش زیاد نمیذارن ولی خب اینجوری هم که شما فرمودی نبوده دیگه خداییش

      حالا راستی مگه ویندوزفون چشه که شما از دستش میکشی؟ من خودم ویندوز دارما…
      میلادم که تو کامنتت صداش کردی اونم ویندوزفون داره ها، مواظب باش 😉 🙂

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        داداش اینی که شما در مورد آئودی گفتی،درد دل من درباره ی BMW هم هستش.من یه مدت که مطلب ترجمه کردم،سعی کردم عقب موندگی اخبار راجع به BMW رو تا حدودی جبران کنم ولی خب وقتم نبود و شرایطم اجازه ی ادامه رو نداد.
        در کل الان دور دورِ بنز و تویوتاس ظاهرا! 🙂

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Mamas
          Mamas
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          دقیقا از BMW خیلی کم مطلب میزارین 🙁 دوست عزیز اگر مطلب راجع به BMW برای ترجمه داری برام بفرست انجام میدم توی اقات فراقت خیلیم خوشال خواهم شد.

      2. شهرام قوامی
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        درود به همه پدالیای عزیز و ارادت ویژه به همه پشکسوتای چهار رقمی 🙂
        صادق جان ملاک من واسه شمارش مطالب صفحه اختصاصی ائودی و بنز بود

        در مورد ویندوز فون هم بگم منم لومیا دارم و اندازه ائودی و بنز عاشق نوکیا و ویندوزفون هستم و از این باب مثال زدم که مانند آئودی در ایران طرفداران کم البته خاص خودش رو داره و شناخت درستی ازش نیست تو بازار!!!

        اینکه دوستمون میگه ائودی ماشیناش بی روحه شاید کم لطفی باشه
        به اعتقاد من که به روح اعتقاد دارم 😉 روح جناب اگوست هورش همیشه تو مدلای جدیدش هست و با ما بای بای میکنه 😉

        دوست من از لحاظ فروش فعلا کادیلاک به پای بنز هم که سومه نرسیده چ برسه ائودی که رتبه دوم رو تصاحب کرده و شاید به این زودیا جای بی ام وه رو هم بگیره 🙂
        با تشکر از همه دوستان

        پاسخ
  9. po0oya
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان تو محصولات بنز و بی ام و اون قسمت پایین سپر که جای مه شکن هست هواکش شده ، عملکردش از نظر علمی چیه؟ قبلاً تو سایت دیده بودم ولی پیداش نکردم. سوال دیگه اینکه مه شکن که باید تو ارتفاع پایین قرار بگیره چی میشه؟

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      تا اونجایی که عقل من قد میده،این هواکش به قول شما بخاطر هوارسانی بهتر و خنک شدن کالیپرهای ترمز هستش.چراغ های مه شکن هم اکثرا تو مجموعه ی چراغ های اصلی ادغام میشن و توی بعضی مدل های اسپرت فکر کنم که حذف میشن.
      ارادت

      پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    خلاقیت بنز توحلقم!!!!x4 تو حلقم!دقیقا مدل بنزینه شده x4 هست(بنزینه شده یعنی تبدیل شده به بنز)

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    فوق العاده زیباست،بهتر از این نمیشد،همین اول کاری دل منو برد،خیلی از آینه هاش خوشم اومده،ای کاش تو نسخه تولیدی هیچ تغییری نکنه،دقیقا همینجور باشه،چراغهای راهنماش هم خیلی جالب خاموش و روشن میشه
    ای کاش از کابینش هم عکس بود،تو عکسای جاسوسی کاملا شبیه کابین سی کلاس بود،چون رو پلتفرم اون ساخته شده
    دیگه قیافه نسل جدید GLC هم که شبیه اینه معلوم شد،خیلی خوبه،نسل فعلیش که اصلا قشنگ نیست.

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    فرم کوپه بودنش رو از ایکس شش کپی کرده اما طراحی عقب بخصوص چراغهای عقب اصالت بنز رو حفظ کرده و از عقب ایکس شش زیباتر شده… خیلی هیجانی و زیباست اینه مرسدس بنز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.