معرفی مرسدس کلاس C استیت ۲۰۱۵

نسخه جدید استیت از کلاس C مرسدس‌بنز در سپتامبر ۲۰۱۴ خود را برای فروش در اروپا آماده می‌کند. کلاس C استیت جدید بر اساس طراحی یک سدان و با یک ظاهر اسپرت در عقب ساخته شده است.

Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, T-Modell (S 205) 2014
Mercedes-Benz C 300 BlueTEC HYBRID, T-Modell (S 205) 2014

چراغ‌های عقب این مدل با نوار بلند کروم همراه است. کاملاً واضح است که هدف اصلی از کلاس C استیت، خودرویی است که بتواند ظرفیت حمل وسایل و کارآیی بیشتری نسبت به یک سدان داشته باشد. به این منظور، مدل جدید به اندازه ۹۶ میلی‌متر بلندتر شده و به ۴۷۰۲ میلی‌متر رسیده است.

2015 Mercedes-Benz c300 wagon and c250
2015 Mercedes-Benz c300 wagon and c250

همچنین این افزایش بعد در عرض ۴۰ میلی‌متر، در فاصله محوری ۸۰ میلی‌متر نسبت به کلاس C قبلی بوده است. بنابراین عرض مدل جدید ۱۸۱۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۸۴۰ میلی‌متراست. کلاس C جدید حدود ۶۵ کیلوگرم نیز سبک‌تر شده است. مرسدس می‌گوید که فاصله پاها و فضای مانور برای سرنشینان ردیف عقب بسیار بیشتر از قبل است.

2015 Mercedes-Benz C-Class Estate
2015 Mercedes-Benz C-Class Estate

ظرفیت حمل بار کلاس C استیت ۴۹۰ لیتر است که نسبت به مدل قبلی، ۵ لیتر اضافه شده است. اگر صندلی‌های عقب جمع شوند، این ظرفیت به ۱۵۱۰ لیتر افزایش می‌یابد که باز هم ۱۰ لیتر نسبت به مدل قبلی بیشتر است. این خودرو از فرم تاشوی 40:20:40 در صندلی‌های عقب به جای 60:40 استفاده می‌کند که به صاحب خودرو این اجازه را می‌دهد که در داخل کابین پنج، چهار، سه یا دو صندلی داشته باشد. در عقب کلاس C استیت نیز می‌تواند بدون دخالت دست، باز و بسته شود.

2015 Mercedes-Benz C-Class Estate Interior
2015 Mercedes-Benz C-Class Estate Interior

در این مدل، مرسدس از سرویس «کانکت می» استفاده کرده که به کاربران اجازه می‌دهد که در هر زمان از هر جایی که باشند به وسیله نقلیه خود متصل شده و به صورت آنلاین از میزان پر بودن مخزن سوخت آن اطلاع پیدا کنند.

مدل جدید نسبت به خودروی قبل از خود تا ۲۰ درصد در زمینه مصرف سوخت بهینه‌تر عمل می‌کند. البته این پیشرانه با همین مصرف سوخت به عنوان یک سدان نیز در دسترس است. موتورهای دیزلی ارائه شده برای این خود دارای خروجی ۱۱۳ و ۲۰۱ اسب‌بخار هستند. همچنین یک آپشن دیزل هیبرید نیز با عنوان C 300 به لو تک هیبرید وجود دارد که بخش دیزل آن دارای ۲۰۱ اسب‌بخار و موتور الکتریکی آن ۲۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و دارای مصرف سوخت ۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. موتورهای بنزینی نیز بازه قدرتی بین ۱۵۴ تا ۳۲۸ اسب‌بخار دارند نسخه C 350 هیبرید آن‌ها بعداً ارائه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

55 دیدگاه

  1. امین
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    ماشین بسیار زیبا و کاربردیه ولی نمیدونم چرا من با استیشن حال نمیکنم
    فکر کنم جزو موفق ترین ها یا حتی موفق ترین استیشن بازار بشه

    پاسخ
    1. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      از اون پیکان استیشن قدیم ب اینور دیگه استیشن ندیده بودم!!فک نکنم کسی طرفدار استیشن باشه.

      پاسخ
        1. NASSY
          سوابق: (410 دیدگاه) ,

          عـــــــــــــــــــــــــــــــــجـــــــــــــــب !!!

          3 ميليون و 700 ميشه : 20 ميليون تومان ؟!!!!!!!

          خدايا خودت رحـــــــــم كن , اينا كه رحم حاليشون نيست!!!

      1. masoud 68
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        پراید استیشن هم بود . بهش می گفتن پراید سفری

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          داداش امروز برو دکه های روزنامه فروشی ، هفته نامه ی

          دنیای خودرو را بخر و مطلب هیوندای سانتافه را بخون .

        2. یه پسل باهوش
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          جدا از پراید استیشن پژو های استیشن که اواخر با جلوی پارس می اومد بیرون هم جالب بود

        3. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          مگه چی نوشته میلاد جان؟؟

      2. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        ولی به نظرم استیشن در بازار آمریکا و اروپا طرفدار زیاد داره

        پاسخ
    2. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      تو هممون بازار المان مشتری داره….برای اینکه اونجا ماشینه هاچ بک ویا استیشن خیلی دوست دارن مخصوصا اونجا خانوما ماشین بلدن و به درد خانوما میخوره

      پاسخ
    3. علی آقا
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      من استیشن دوست دارم. خیلی کاربردی تر از صندوق‌دار هست. اگه طراحیش از بنز باشه زیبا هم هست.
      همه خودروسازهای دنیا یه طرف بنز یه طرف

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        یاد همون پیکان استیشنای قدیم!

        پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        پیکان عشقه . حرف نداره .

        پاسخ
        1. انزو
          سوابق: (370 دیدگاه) ,

          تولد ماشینت مبارک میلاد.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          ممنون انزو جان . لطف داری .

    4. Germany & Japan
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      من عاشق نسل قبل بودم ، اسپورت بود قیافش 🙁 این لوکس شده و دیگه حالت اسپورت قدیمارو نداره ، ولی خوداییش عالیه قیافش

      پاسخ
    5. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      هم قیمتی فولوکس گلف2014 هست ولی امکانات رفاهیش از اون بیشتره

      پاسخ
    6. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      با سلام به سردبیر و کل دست اندر کاران پدال…میخواستم بگویم شما سایت بروز و خوبی دارید ولی فقط1 اشکال دارد.اونم اینکه مطلب روزانه رو کم و در یک ساعت بخصوصی میگذارید…و بعدا وقتی کاربر همه ی مطالب را میخواند… حوصله اش سر میرود .لطفا زیاد مطلب بگذارید و همه ی مطالبتان را در یک ساعت بخصوص نگذارید و مثلا1ساعت1 بار یک مطلب جدید بگذارید……البته من به عنوان کم سن ترین و بی تجربه ترین کاربر پدال توصیه کردم و این توصیه ی من هیچوقت یک نصیحت نیست..خیلی ممنونم میشوم اگر اینطور بشود.ارادتمندم

      پاسخ
  2. احمدرضا
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    خییلی زیباست عالیه فکر کنم پر فروش ترین استیشن بشه

    پاسخ
    1. احمدرضا
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      البته بعد از استیشن های بی ام و

      پاسخ
  3. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    خداوكيلى اولش كه عكس پست رو ديدم فكر كردم مطلب راجع ب s كلاس هستش ، بيش از اندازه شبيهِ همن،

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    طراحیه قسمت عقب این مدل نسبت به سدانش اسپورت تر به نظر میرسه .

    من عاشق ماشین های هاچ بک هستم . خیلی دوستشون دارم . خیلی کاربردی هستند .

    این مدل از بنز جزو معدود بنزهایی است که چراغ های عقبش با سدانش فرق

    میکنه .

    چون همیشه مرسدس بنز از همان چراغ های سدان برای استیشن هم استفاده

    میکرد .

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اقا من اشتباهی نوشتم عاشق مدل هاچ بک هستم ، اشتباه شد ، منظورم استیشن

      بود .

      از نظر من استیشن کلاسش خیلی بهتره . کاربردی تر هم هست . کلا یچیز دیگست .

      پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بیا میلاد جان اینم از سی کلاس استیت
    میتونی ازش لذت ببری
    من عاشق طراحی داخلیشم

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      اخه 2 هفتست معرفی شده ولی خبرش تو پدال نبود . منم دل دارم خب .

      اذیتم نکنین .

      ولی انصافا عقبش از مدل سدانش زیباتره .

      پاسخ
      1. Japan & Germany
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        مدل سدان بیاد ایران میترکونه ، یه اس 500 کوچیک ارزون تر ، فکر کنم 350 تومن بشه

        پاسخ
  6. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    وقتی نگاهش میکنی خون تو رگات وامیسه خیلی عالیه خیلی زیبا زیبا زیبا

    پاسخ
  7. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    اصلا ازماشینای استیشن خوشم نمیاد! ولی با دیدن این ماشین نظرمو تغییر میدم.

    پاسخ
  8. محمدجواد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    Not a Ferrari, not Lamborghini, Bugatti ….. not ….
    I love and pride!

    پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    ببینید بیشتر چراغ های عقب مدل استیشن با مدل سدان یکی است . به جز

    همین مدل c کلاس 2014 . فقط این مدل است که چراغ عقب سدان با استیشن مدل

    خودش فرق میکنه .

    مدل E کلاس 2014 .

    استیشن :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-e63_amg_estate/1024×768/wallpaper_0e.htm

    سدان :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-e63_amg/1024×768/wallpaper_0f.htm

    مدل CLS 2014 .

    سدان :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-cls350_cdi/1024×768/wallpaper_4f.htm

    استیشن یا شوتینگ بریک :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2013-cls_shooting_brake/1024×768/wallpaper_43.htm

    مدل E کلاس 2011 .

    استیشن :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2011-e350_4matic_wagon/1024×768/wallpaper_20.htm

    سدان :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2011-e-class_l/1024×768/wallpaper_0b.htm

    بنز مدل C کلاس 2008.

    استیشن :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2008-c-class_estate/1024×768/wallpaper_61.htm

    سدان :

    http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2008-c-class/1024×768/wallpaper_67.htm

    پاسخ
  10. امیر حسین
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    این ماشین چرا انقدر خوشگله ? ها ؟

    پاسخ
  11. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    مدل هاي استيشين اصلا هيجان ندارن
    ولي كاربرد زيادي دارن

    بنز ديگه مگه ميشه دوسش نداشت 🙂 🙂

    پاسخ
  12. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    هيچ وقت از استيشن خوشم نيومده!فرقى هم نميكنه واسه چه كشور وچه شركتى باشه!گند زده ميشه به ظاهر عقب ماشين،وقتى استيشن ميبينم ناخودآگاه ياد نعش كش هاى بهشت زهرا و آخرت ميوفتم:()

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (47 دیدگاه) ,

      قبول دارم که به اندازه سدان کلاس سی زیبا نیس ولی دیگه بی انصافی نکنین.در بازار اروپا طرفدارهای ماشینهای هاچ بک و استیشن از سدان بیشتر نباشه کمتر نیس.
      طراحی داخلیش واقعا مثل یک رویاست…برای همه بچه های پدال آرزوی داشتن یک کلاس سی رو دارم!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        داش مهدی این بنز هم نباشه به خدا من قانع هستم .

        یدونه 230 دانشجویی هم کارمو راه میندازه .

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (47 دیدگاه) ,

          میلادجان من عاشق بنزهای دانشجوئی ام.هنوزم وقتی تو خیابان میبینمشون حسرت میخورم که چرا به موقع یکی نخریدم.قسمت ما همون ال 90 بود.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          به خدا بیشتر از بنزهای الانی قبولش دارم .

  13. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    بسیار زیبا، طراحیِ کشیده ی بدنه، نه تنها ماشینو از ریخت نداخته، بلکه قشنگش هم کرده، حفظ کردن طراحیِ اسپرت توی ماشینای استیشن سخته، ولی BENZ به خوبی از پسش بر اومده

    طراحیِ داخلیش هم که دیگه…. چی بگم؟!!

    پاسخ
  14. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    کاملا باهات موافقم صادق جان
    طراحی بسیار زیبا و کشیده ای داره
    طراحی داخلی هم فوق العادس
    ولی نمی دونم چرا استیشن چرا در کشور ما طرفدار نداره

    پاسخ
  15. hamid z4
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز سلام
    خیلی وقته حداقل روزی 1بار به این سایت میام و مطالب و دیدگاهای بسیار عالی شمارو میخونم و استفاده می کنم.ولی زیاد اهل نطر دادن نیستم
    1سوال دارم ازتون امیدوارم کمکم کنید.
    قصد خرید 1 خودروی شاسی بلند تو رنج 150-200 ملیون رو دارم.خودم نطرم روی ایکس3 کارکرده و پرادوی 2012 4سیلندر کارکرده هست.. ولی از خرج احتمالیه ایکس 3 و قدرت کم پرادو4سیلندر (و مصرف سوخت بالاش) اطلاع کاملی ندارم و می ترسم انتخاب اشتباهی بکنم.
    خواهش می کنم تا جایی که میتونید راهنماییم کنیم.
    خیلی مچکرم

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      این سایتی که بهت معرفی می کنم می تونه خیلی کمکت کنه:
      در این سایت اطلاعت فنی تمام خودرو های موجود در ایران همراه با قیمتاشون نوشته شده

      برو بالا از روی نوار آبی رنگ پدال تیتر سایت خودرو , اطلاعات فنی خودرو ها رو انتخاب کن بعدش سایتش برات باز میشه

      لینکش رو مستقیم نزاشتم چون اون موقع ممکن بود چند ساعت طول بکشه پدال تاییدش کنه.
      ولی اگه نظر منو بخوای توی این رنج قیمت اول bmw x1 مد نظرت باشه بعد بقیه
      موفق باشی.

      پاسخ
      1. hamid z4
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        ممنونم از لطفت
        ولی چون دنبال ماشین دست 2 هستم بیشتر دوس دارم نطرات خودتونو بچه هارو بدونم.

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          حمید جان:انتخاب 0 من سانگ یانگ اکتیون جدید….
          و انتخاب کارکرده پرادوی4 سیلندر2012 بگیری….
          ولی اگر برای افرود میخوای بجز سانگ یانگ هیچکدوم اینارو نگیر و با یذره(25 میلیون)خرج بیشتر یه لندکروز2011 تمیز بگیر.میتونی اگر خواستی کمک به این جیمیل ها بگی:kasraa.0000@gmail.com

  16. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    حالا همون طور که مرسدس بنز برای مدل CLS نمونه ی شوتینگ بریک زد ،

    برای مدل CLA هم مدل شوتینگ بریک میزنه .

    الان در حال تسته .

    پاسخ
  17. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران؛
    هزینه ساخت‌ “پراید” 3 میلیون و 700 هزارتومان!

    نحصار طولانی مدت در تولید خودروهای بی کیفیت داخلی که بسیاری از آنها تنها در ایران تولید شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسند رفاه مصرف کننده را به سود عده ای اندک نابود کرده است.

    بهانه اشتغال زایی 500 هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از 40 هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.

    نیازی به توضیح نیست که آمار 500 هزار نفری به خدمات خودرو مانند تعویض روغن، پنچرگیری، تعمیرات و … مربوط می شود که چه خودروی داخلی در بازار باشد و چه خودروی وارداتی باکیفی تغییر نمی کند.

    سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی سخن گفت، خودروسازان داخلی در برابر انحصاری که دارند خدمات ارائه نکرده و عملا جاده بین مصرف کننده و تولیدکننده در صنعت خودرو جاده ای یک طرفه است.

    آنها در حالی از خدمات پس از فروش می گویند که اگر خودروی تحویلی به خریدار نقصی داشته باشد، به جای تحویل خودروی جدید که در قانون بدان تصریح شده و یا حداقل رفع عیب سریع و بدون هزینه، با صرف زمان زیاد و بهانه های مختلف در مقابل اخذ هزینه از مشتری رفع عیب می کنند که به ندرت رضایت مشتری را به دنبال دارد.

    امامی افزود: هزینه تمام شده خودرو در ایران به دلیل سومدیریت و انحصاری عمل کردن به شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مشتریان تحمیل می کنند بدون آنکه از خود بپرسند پس چه کسی از مصرف کننده حمایت می کند. ظاهرا وظیفه وزارت صنعت تنها حمایت از تولیدکننده های خودرو است.

    امامی تاکید کرد: برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ 3 میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود 20 میلیون تومان که تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

    پاسخ
  18. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    انحصار طولانی مدت در تولید خودروهای بی کیفیت داخلی که بسیاری از آنها تنها در ایران تولید شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسند رفاه مصرف کننده را به سود عده ای اندک نابود کرده است.

    بهانه اشتغال زایی 500 هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از 40 هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.

    نیازی به توضیح نیست که آمار 500 هزار نفری به خدمات خودرو مانند تعویض روغن، پنچرگیری، تعمیرات و … مربوط می شود که چه خودروی داخلی در بازار باشد و چه خودروی وارداتی باکیفی تغییر نمی کند.

    سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی سخن گفت، خودروسازان داخلی در برابر انحصاری که دارند خدمات ارائه نکرده و عملا جاده بین مصرف کننده و تولیدکننده در صنعت خودرو جاده ای یک طرفه است.

    آنها در حالی از خدمات پس از فروش می گویند که اگر خودروی تحویلی به خریدار نقصی داشته باشد، به جای تحویل خودروی جدید که در قانون بدان تصریح شده و یا حداقل رفع عیب سریع و بدون هزینه، با صرف زمان زیاد و بهانه های مختلف در مقابل اخذ هزینه از مشتری رفع عیب می کنند که به ندرت رضایت مشتری را به دنبال دارد.

    امامی افزود: هزینه تمام شده خودرو در ایران به دلیل سومدیریت و انحصاری عمل کردن به شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مشتریان تحمیل می کنند بدون آنکه از خود بپرسند پس چه کسی از مصرف کننده حمایت می کند. ظاهرا وظیفه وزارت صنعت تنها حمایت از تولیدکننده های خودرو است.

    امامی تاکید کرد: برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ 3 میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود 20 میلیون تومان که تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

    پاسخ
  19. SAEED
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    سلام.
    عاشق استیشنم!مرسی پدال!واقعاً زیباست!!!!!!
    همون رنگش و کیفیت رنگش ب تنهایی میتونه آدمو دیوونه کنه!!

    پاسخ
  20. مجتبی
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    به طور کل استیشن تو ایران طرفدار نداره.بچه ها راسته که نصف سهام بنز مال ایران بوده و از این جور حرفا؟همیشه دوست داشتم منشا این شایعات رو بدونم اقایون عشق المانی اگه اطلاعات دارین لطفا جوا ب بدین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.