معرفی نسخه ویژه اسمارت فورتو

طی سالیان گذشته ما مدل‌های ویژه‌ فورتوی اسمارت را از یاد برده بودیم، ولی جدیدترین آن‌ها ممکن است آخرین یا حداقل یکی از آخرین مدل‌های ویژه قبل از معرفی نسل جدید ForTwo باشد.
این مدل که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی 2014 بروکسل معرفی شد، ظاهری اسپرت تر داشته و پنل های بدنه‌ی آن در رنگ‌های آبی آسمانی، نقره‌ای متالیک یا خاکستری مات، چارچوب اصلی آن به رنگ نقره‌ای موجود بوده و دارای رینگ‌هایی آلیاژی با لاستیک‌هایی پهن می‌باشد (175/55 R 15 در جلو و 195/50 R 15 در عقب).

Smart ForTwo citybeam
Smart ForTwo citybeam

این مدل ویژه همچنین دارای چراغ‌های جلوی به رنگ تیتانیوم و چراغ‌های LED روشن در طول روز بوده و لوگوی مخصوص این نسخه در روی آینه‌های آن قرار دارد.

Smart ForTwo citybeam
Smart ForTwo citybeam

در داخل خودروی اسمارت صندلی‌های ویژه‌ای با روکش چرمی سیاه و پارچه‌ای به رنگ خاکستری تیره در وسط صندلی و خاکستری روشن در کناره‌های آن قرار داده است. سایر تجهیزات داخلی خودرو شامل صفحه‌ی داشبورد چرمی با کناره‌هایی به رنگ خاکستری روشن، یک پد زانوی دوبخشی با ظاهری چرمی به رنگ سیاه و خاکستری روشن، فرمان چرمی اسپرت با دسته‌ی تعویض دنده و نوارهایی به رنگ خاکستری روشن در کناره‌های آن‌ها و کف پوش‌هایی که نام این مدل روی آن درج شده است می‌باشد.

Smart ForTwo citybeam Interior
Smart ForTwo citybeam Interior

با توجه به لیست تجهیزات Passion، این مدل که به تعداد محدود تولید خواهد شد دارای تجهیزات استاندارد شامل برنامه‌ی دنده‌ی اتوماتیک softouch، پنجره‌های الکتریکی، سیستم تهویه با کنترل دمای خودکار و سقف پانورامای شفاف با آفتاب گیر می‌باشد.

این خودروی ویژه در دو نوع کوپه و کابریو عرضه خواهد شد و مشتری‌ها می‌توانند بین یک موتور بنزینی یا یک موتور الکتریکی یکی را انتخاب نمایند. سفارش خرید این خودرو از 15 ژانویه امکان پذیر می‌باشد، قیمت آن در آلمان از 19,760 دلار شروع می‌شود. اولین سری این خودروها در آوریل 2014 در نمایندگی‌ها موجود خواهند بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

25 دیدگاه

  1. فرامرز
    سوابق: (756 دیدگاه) ,

    ببخشید بی ربطه ولی یه جا دیدم ولی تعجب نکردم چون پیمان ابدی تو چند سال حضورش در ایران کوچکترین صحنه ای مشابه تصادفات کبری ۱۱ رو اجرا نکرده بود:

    پس از ماه‌ها رایزنی و دوندگی، برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت فیلم‌سازی ایران موفق شدم یک اتومبیل صفر کیلومتر را از اسپانسر بگیرم تا مقابل دوربین برنامه تلویزیونی «حادثه‌سواران» چپ شود. ایران‌خودرو موافقت کرد که یک پژو 405 آکبند را بدهد و سپس یک آهن‌پاره روی جرثقیل را تحویل بگیرد.

    همه از این اتفاق خوشحال و هیجان‌زده بودند و عصر یک روز آدینه در اتوبان یادگار امام جمع شدند.

    اما «پیمان ابدی» که گفته بود پیشتر در آلمان 1500 مرسدس و بی‌ام‌دبلیو را چپ کرده، نتوانست پژو 405 را روی هوا بچرخاند و روی زمین بکوبد. او مقابل جمعیت منتظر و لنزهای دوربین خبرنگاران دو بار از روی سکوی رمپی که ساخته بود پرید، اما پژو چپ نشد. عملیات چپ کردن پژو به بدترین شکل ممکن و مقابل چشم همه شکست خورد.

    یک آبروریزی بزرگ و باورنشدنی بود. مرحوم «عبدالحسین اسکندری»، تهیه‌کننده برنامه «حادثه‌سواران» حیران مانده بود و نمی‌دانست که چه بگوید.

    عکس‌های «امین آزاد» که دیدید، این پرش ناموفق را به خوبی نشان می‌دهد.
    ویدئوی این ماجرا را هم می‌توانید ببینید:
    http://www.youtube.com/watch?v=RB0R2NcE_LQ

    نماینده ایران‌خودرو که برای نظارت بر ماجرا در جمع حاضر بود، به من گفت: «قرار ما این نبود.»

    من آن زمان گروه «بومرنگ اکشن» را داشتم و چون قرارداد پژو به اسم خودم ثبت شده بود، باید درباره آنچه رخ داد پاسخ می‌دادم. گفتم: «خسارت شما را می‌پردازم.»

    نماینده اسپانسر گفت: «ما خسارت نمی‌خواهیم. قرار بود این پژو چپ شود، اما نشد. اگر یک پژوی صفر دیگر هم به من بدهید، فایده‌ای ندارد. شما قول دادید و این پژو 405 باید مقابل دوربین چپ شود.»

    خسته و عصبی و کلافه به خانه بازگشتم. مطمئن بودم پیمان ابدی پیشتر این کار را انجام نداده بود و حالا با استفاده از آبرو و اعتبار و امکاناتی که من داشتم، می‌خواست چپ کردن اتومبیل را برای نخستین‌بار تجربه کند. پیش از اجرای برنامه، یکی از اعضای گروه او یواشکی به من گفته که دیشب یک جزوه آموزشی بلدکاری با اتومبیل که به زبان آلمانی بود را دست ابدی دیده، اما باورم نشد.

    از فردای آن روز سعی کردم با شرکت «Action Concept» که مجری بخش اکشن سریال‌های « Alarm für Cobra 11» و «Clown» و «The Motorcycle Cops» ارتباط بگیرم، جایی که پیمان ابدی گفته بود برای آنها کار می‌کرده.

    آن‌قدر تماس تلفنی گرفتم و ایمیل فرستادم تا در نهایت دو ماه بعد بالاخره وکیل شرکت «Action Concept» رزومه کامل پیمان ابدی را برایم ارسال کرد. آن هنگام بود که حقیقت برایم روشن شد. پیمان در آلمان فقط به عنوان پرشکار یا مربی پرش از ارتفاع فعالیت کرده بود و هیچ تجربه‌ای در زمینه اتومبیل نداشت و اصلا بدلکار حرفه‌ای محسوب نمی‌شد. به همین علت بود که هیچ‌وقت جز مشغولیت به پریدن، ویدئوی دیگری از او در آلمان ندیده بودیم.

    صداوسیما که در ابتدا پیمان ابدی را بدلکار حرفه‌ای معرفی کرده بود، بعد از این که به گاف بزرگ خود پی برد، حمایت‌هایش را از او قطع کرد و حتی در یک سریال گروه کودک و نوجوان، ابدی را به تمسخر گرفت و او را دزد خطاب کرد:
    ویدئوی این ماجرا را ببینید:
    http://www.youtube.com/watch?v=QNzFO0-WneA

    با هر کسی که می‌توانستم، تماس گرفتم و گفتم که باید فعالیت‌های بدلکاری ابدی متوقف شود، چون خودش یا دیگران را به کشتن می‌دهد. اما همه گفتند: «تو به او حسادت می‌کنی!»

    کسی با من همکاری نکرد. هرقدر داد و بیداد کردم، کسی اهمیتی نداد. همه می‌گفتند پیمان عاشق ایران است و آمده تا خدمت کند. من می‌گفتم: «چه خدمتی؟ وقتی که به خاطر آسیب‌دیدگی‌هایش بازنشسته شد و در آنجا دیگر به او کار نمی‌دادند به ایران بازگشت، چرا باور نمی‌کنید که این وسط دل کسی به حال شما نسوخته؟ زمانی که او با پرچم آلمان در رشته شیرجه مدال گرفت، آیا جایی گفت که ایرانی است؟ چرا نمی‌خواهید بفهمید که با یک شخصیت غیرواقعی و ساختگی مواجه هستید؟»

    بعد از مرگ پیمان، یک سال درگیر دادگاه بودم، چون خانواده او می‌خواستند بدانند من از کجا آن اتفاق را پیش‌بینی کرده بودم. اما افکار عمومی همچنان عاشق پیمان بود و من را «حسود» می‌نامید.

    وقتی پیمان در آن عملیات احمقانه و به طرز فجیع جان خود را از دست داد، «افکار عمومی» و «رسانه‌ها» مقصر بودند که نمی‌خواستند حقیقت را بدانند. هیچ‌وقت کسانی که در مرگ غم‌انگیز پیمان سهیم بودند را فراموش نمی‌کنم.

    پاسخ
    1. sorena330
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      باتشکر،اطلاعات حیرت انگیزی بود ولی

      “شما؟”

      پاسخ
    2. Saied
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      ????? شما خدتو معرفي نكردي!

      پاسخ
    3. داوود
      سوابق: (132 دیدگاه) ,

      این متنو فرورتیش رضوانیه نوشته بود

      پاسخ
      1. sorena330
        سوابق: (691 دیدگاه) ,

        یعنی فقط یه طنزه؟؟؟

        پاسخ
    4. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      فرامرز عزیز
      ممنون بابت وقتی که گذاشتی

      پاسخ
  2. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    چیز تعریفی نیست که بخوام؛ قربون سدقش برم…

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟

    “نسخه ویژه” !!!!!!!!

    پاسخ
  4. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    همچین ماشینی، چرا باید نسبتا گرون باشه ؟؟!!

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      درسته از نظر ایمنی و کیفیت با هیچ خودروی کلاس خودش قابل مقایسه نیست اما ۲۰ هزار دلار زیاده و ماشین های بزرگتری مثل فولکس آپ از این بهتر و ارزونتر هستند.

      پاسخ
      1. sorena330
        سوابق: (691 دیدگاه) ,

        بستگی به استفادتون داره،
        با20هزار دلار هوو هم میشه خرید که از همه اینها گنده تره…
        اما آیا میدونستید اسمارت تنها خودرویی در جهان هست که مجوز پارک عمودی رو داره؟
        یعنی بین 2 ماشین پارک شده در خیابون میتونه از جلو یا از پشت مستقیم وارد پارک بشه بدون نیاز به پارک دوبل!!!

        پاسخ
  5. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    بيشتر شبيه ماشين هاي ژاپني اللخصوص هوندا

    پاسخ
  6. alireza
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    عزیزان اسمارت واقعا خودروی خوب و زیباییه فقط عیبش اینه که 120 ملیون قیمتشه که واسه یه مینی خودرو خیلی وحشتناکه.

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      این ماشین
      ماشین ایندست
      که
      جا پارک گیر نمیاد

      پاسخ
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.

    ماشینی کاملا هوشمند با کارایی بالا در شهر های پر ترافیک.همچنین با مصرف

    کم .

    ولی خیلی گرونه نسبت به سایز و فضا و موتورش.

    ((( ایران و المان )))

    ((( المان : مهد خودروسازی در دنیا )))

    پاسخ
  8. mammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    ایول
    خیلی مناسب طراحیشو کوچک کردن
    باهاش حال میده بری دانشگاه
    به جون خودم بااین که کوچیکه ولی ازنظر همچی دست ماشینای ایرانیو ازپشت می بنده {پراید منظورمه}

    پاسخ
  9. *عرفان*
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    پدال جان قربون چشات برم
    یوااااشـــــــــــــــــــــــش..!
    تا میام نظر بدم یه رفلش میزنم میبینم اوه ه ه ه . 3 2 تا مطلب جدید گذاشتی.
    باو یواش یواش

    پاسخ
  10. مصطفی
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    بابا اینا چیه دیگه از مینی هم رد گرده باید بگی میکرو ماشین

    پاسخ
  11. oslob22
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    19000 برای یه قوطی کیریت یکم زیاد نیست؟

    پاسخ
  12. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    با این قیمت کم، بازم برای دایملر ضرر داشتند. نمیدونم چرا…

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      من نمی دونم کیفیتش خوبه یا بد ولی قیمتش بالاست
      درکشور خودمون حدود 90 الی 100 تومن میشه.
      P E U G E O T

      پاسخ
  13. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    با سلام
    این کمپانی زیر نظر بنزه؟
    ممنون از پاسختون

    پاسخ
  14. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    جوابشو پیدا کردم
    آره زیر نظ بنزه یعنی زیر مجموعه دایملره
    خوشم میاد از این کلاسبندی ماشینای بنز

    پاسخ
  15. پويان
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اسمارت يکي از اون مدلايي که من ازش متنفرم
    وهيچ مطلبيو دربارش نمي خونم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.